Eve Online > Dyskusje ogólne

Dready - pomysł?

<< < (13/20) > >>

Dormio:

--- Cytat: SokoleOko w Luty 18, 2011, 10:25:46 ---Ejże, moment.

Nyx ma 10k DPS. To znaczy, że przy 50% resach (bardzo konserwatywne założenie, ale uprośćmy matematykę), sprimarowany dread od jednego nyxa obrywa 5000 DPS. Jeden carrier - jak już ustaliśmy wcześniej - pompuje ok. 1000 HP/s, czyli 5 carrierów tankuje jednego Nyxa (z lepszymi resami, pewnie jakies 4 starczy). Powiedzmy, że sensowna flotka składa się z 50 dreadów i 50 carrierów - jesteś w stanie skontrować 10 Nyxów.

Nawet jeśli jednak przeciwnik rzuci powiedzmy 20 Nyxów, to pierwszy dread będzie spadał ok. 200 sekund (przy założeniu 1 mln EHP), czyli ponad 3 minuty na papierze, a powiedzmy realnie z minutę. Przez minutę część FB zostanie zabita (mniejszy DPS przeciwnika). W tym czasie nasza flotka jest w stanie wpompować w przeciwnika ok. 10 mln raw dmg (dread 2000 DPS, carrier 1000 DPS x 200 sekund / 3), nie licząc nawet supportu. Coś pospada z obu stron, supercarriery przestaną być "i win button".

--- Koniec cytatu ---
Ale rozumiesz co napisałeś ? 10k dps = fighter bombery. Fightery = 2500 dps. Nawet jeśli masz 75% resistów oznacza to, że masz na klacie 2500 dps od fighter bomberów. W 1 cykli cap remotki (5s) daje to nam 12.5k hp dmgu.
Dla fighterów masz odpowiednio 625 dps i w cyklu 3125 hp dmg (resisty 75%). 
Nie wiem jak chcesz wyciągnąć 1000 hp/s w pompkach (tzn wiem - 3 minimum na sobie), ale nie zmienia to postaci rzeczy, że bomberków nie wytankujesz, a musisz mieć resisty na poziomie minimum 60% (po równo na wszystkim) żeby wytankować fightery. Próbuje tu pokazać, że o ile fightery są w miarę jeszcze zbalansowane, to bomberki psują całkowicie ten balans.
Jeśli przeciwnik wrzuci 20 Nyxów to automagicznie masz 400 bomberków. 400 fighter bomberów to 200k dps na 1 celu . Policz ile będzie spadać dred mający 1mln ehp.

Pomiń w obliczeniach lag. Pomiń to, że matki mogą mieć max 25 fighter bomberów (mało kto lata na takim ficie). Ile w tym czasie namierzysz fighter bomberów ? Nie chcę dokładać do 20 Nyxów żadnego supportu, ale miej na uwadze, że Nyxy mogą wejść w spider tank.
Powiedzmy, że te 50 dredów to Revelation i mają fit pod dps (4x heat sinki, modal pulse, Pashan mindlinki) każdy ma około 8.5k dps. A z kolei Nyxy mają "oszczędny" fit (T2: DC, 2xEAN, Explo hardener, 2x regen, CAR, 2x CRAR) dający "ledwie" 9 mln ehp.
Każdy z Nyxów ma do dyspozycji max 38 CRARów +1 CAR własny. Oczywiście NIE da się takiego spider tanka zbudować, ale realnie powiedzmy, że każdy Nyx lockuje 3 sąsiadów = 6+1 naprawiaczek.
Policz sobie kto wygra te starcie.

Doom:

--- Cytat: R@F w Luty 18, 2011, 10:41:27 ---Niewiem jak to jest dokładnie z tymi dredami i shipami vs dread bo nidy ich niewidziałem, ale wiem jak to jest fajnie zbalaansowane w takim np. starcrafcie. Tam są takie jednostki ludzi czołgi. W normalnym trybie maja niezly pancezr i taki sobie dps, ale jak przejdą w tryb siege to robią niezłą rozwałke, z tym że ich pancezr spada wtedy drastycznie.

--- Koniec cytatu ---
To nie starcraft to raz. Dwa dredy kiedy je wprowadzono były sprzętem oblężniczym i w zasadzie dalej są. Jak musisz przyrównywać z czymś z gier to racze coś w rodzaju super ciężkich czołgów Baneblade, Stormsword czy Stormhammer (warhamer40k). Duży wygar i dość twarde żeby orać posa, a pos bił ich albo duzo wolniej albo wcale, druga opcja to tepienie lotnisk w szybkim tempie

SokoleOko:
No dobrze... ale nadal jest to ratio 10:1 w ISK między dreadem a supercarrierem.

Czyli porównywalne do bicia bandą AF-ów bandy HAC-ów. W tej sytuacji utrata nawet połowy gangu AF-ów, jeśli zaorasz przeciwnika jest akceptowalna?

Poza tym, setup floty wyjąłem z kapelusza. W subcapitalowych flotach stosunek dmg dealerów do logi na poziome 2:1 jest uznawany za safe-PvP. Tu się może okazać, że będziesz miał 2 carriery na każdego dreada, bo a) będzie to naprawdę potrzebne, b) carrier, w przeciwieństwie do subcapitalowego logistyka, jednak dokłada DPS i to jeszcze na świetny zasięg, c) carrier jest tańszy od dreada.

I teraz jeżeli zrobimy z 50:50 w tym przykładzie 25 dreadów i 75 carrierów, to już jest znacznie lepiej. 75 carrierów tankuje ca 150k DPS (przy resach 50%), czyli kontruje jakieś 30 Nyxów. Weź jeszcze poprawkę, że mają ułatwioną pracę - w porównaniu do subcapitalowych logistyków - gdyż FB muszą dolecieć. Prawdopodobnie da się zalockować dreada i odpalić repki zanim w ogóle dmg zostanie zadany - teraz porównaj to do takiego Zealota, który zaczyna obrywać i musi wytrzymać te 7-8 sekund zanim Guardian go zalockuje i cykl repek "wejdzie".

Dormio:
Zmieniasz założenia jak przestają pasować do Twojej tezy.  :D

30 Nyxów = 600 fighter bomberów. To już przestaje być bitwa w której cokolwiek ma sens, bo lag jest tak duży, że pewnie namierzanie trwa dłużej niż spadają dredy. Ale wyobraźmy sobie sytuację w której NIE ma laga, Twoja flota 100 capsów ląduje na POSie (pomińmy obronę POSa), a 30 Nyxów robi hotdropa dokładnie w momencie jak dredy wchodzą w siege.
25x8.5 = 212.5k, a zatem 25 dredów będzie mielić 1 Nyx'a (9mln ehp) jakieś 42s (pomijam czas lockowania). Przyjmimy, że Nyxy omskły się i dropły na 50km od Twojej floty, co oznacza, że fighter bomberki muszą dolecieć - ca 31s.
Dla uproszczenia przyjmuję, że 1 dred = 2.3mln ehp, czyli spada w przeciągu...8s (skoro używamy ehp, to nie ma po co przeliczać dps pod resisty). W czasie zanim spadnie 1 Nyx (powiedzmy ekipa się zagapiła, nie ma spider tanka, a pilot nie włączył naprawiarki) spadnie 1 dred (31+8<42). Utrata 1 Nyxa zmienia max dps floty (29x10k), ale dredy też tracą (24x8.5).

Przed dalszymi obliczeniami dorzućmy fightery z lotnisk (75x2.5k - powiedzmy wszystkie to Thanatosy), które do Nyxów dolecą w przeciągu 23s. FC wskazuje wspólny cel dla lotnisk i dredów, więc przez 23s mamy tylko dredy (23x212.5k) potem dodatkowo 187.5k. Czyli pierwszy Nyx spadnie po 33s (czyli 2s po tym jak wpadną na miejsce jego fighter bombery). Pierwszy dred spadnie po...8s od dolotu, czyli dodanie lotnisk nie zmieniło wiele w stratach własnych (39s). Potem to już czysta matematyka i niestety... wtopisz 100 capsów. Twój max dmg to 400kdps, max dmg Nyxów to 290kdps (pierwszy spada tuż po tym jak jego bomberki dolatują na miejsce), ale Nyxy mają 3-4x więcej ehp (najszybciej jakby mógł się topić Nyx spadnie po 22s).
Ile czasu topiłoby się lotnisko ? Zakładając, że Thanatosy mają fit T2 (DC, 2x EAN, explo, regen, CAR) masz 1.5mln ehp, czyli jakby wybrać primary lotnisko, to spadnie po 5s.
Ja będąc FC zastanowiłbym się czy nie podzielić bomberków pomiędzy dredy i lotniska (wówczas dred spada w 15s, a lotnicho w 11s). Zysk niewielki (każda Revelka odpowiada 3+ Thanatosom w ilości zadawanego dpsu), ale ma sens jak wziąć pod uwagę spider tank. Dla mnie 25 Revelek i 75 Thanatosów to wtopiona flota (sam stracę ile - może 5szt ?), oczywiście jedynie w sytuacji gdy będą walczyć do końca...

W ISKach przegrywam bitwę (wartość 75 Thanatosów to ile - 3 Nyxy ?), ale i tak jak zwykle wygrywa lag (750 fighterów +600 fighter bomberów +130 shipów na gridzie !).

Edit:
Hmm... może zrobić taką bitwę na SISI, tylko skąd wziąć jeszcze 29 pilotów Nyxów, 25 pilotów Revelek i 75 pilotów Thanatosów?

Doom:
Dormio w założeniach Ty robisz błąd. Jedyne wypadki gdzie SC mają lokalny tanka a nie max bufor to raciarki, a i na nich często już można spotkać max bufor, wiec dwie rzeczy. SC bity jest sporo dłużejo ile pamietam o jakieś 3kk ehp, a do tego jeszcze można na luzie doliczyc bursty ktore bedą powodować chwilowe zerwania locków

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej