Ogólnie nie tyle alternatywą co jedynie słusznym wyjściem jest zapisanie się do korporacji która robi to co Cię w grze pociąga. Niezależnie od tego czy w tej chwili jesteś noobem czy nie.
Jedź do normalnego 0.0 jeśli:
Jeśli chcesz uczestniczyć w wielkich wojnach, brać udział w bitwach które zmieniają historię Eve, mieć stały łatwy dostęp do wszelkiej skali pvp, dużo łatwej kasy i ogólnie proste życie, albo jeśli chciałbyś zajmować się budowaniem zarządzanego przez graczy "państwa", napędzać jego gospodarkę, logistykę, uczestniczyć w polityce i oczywiście obronie i podbojach - wszystko to kosztem konieczności stawiania się czasem w męczących i długich bitwach i związania swojej kariery z innymi graczami. Jest to prosta i przyjemna opcja, optymalna dla dużej części graczy.
Jedź do NPC 0.0 jeśli:
Chcesz dużo pvp w różnej skali, dużo akcji, ciągłe niebezpieczeństwo i dobrą kasę ale zdobywaną w sposób nie tak spokojny i beztroski jak powyżej. Kosztem jest to, że jeśli nie jesteś przyzwoitym, aktywnym pvperem będziesz często dostawał w łeb lub chował się po kontach lub nie będą Cię chcieli w pełnych starych morderców hardcorowych korporacjach tam żyjących.
Jedź do przeciętnej korporacji w Wormhole space jeśli:
Chcesz współuczestniczyć w budowaniu małego ale niezależnego tworu robionego przez graczy, prawdopodobnie działać w zgranej drużynie w niepewnej przestrzeni która każdego dnia otwiera się na inne miejsca w świecie gry. Kosztem jest to, że czasem nie dzieje się totalnie nic ciekawego i jesteś uwięziony w pustym systemie jak w klatce a czasem jak akurat nikogo nie ma zalogowanego oprócz Ciebie to się nudzisz bo sam nic nie zrobisz, no chyba że lubisz kopać asteroidy.
Idź do korporacji pirackiej (w Wormholach albo lowsekach albo NPC 0.0) jeśli:
Lubisz agresywne, przygodowe pvp w małej skali w którym co chwilę dzieje się coś innego. Kosztem jest to, że nie jest łatwo zarobić kasę w ten sposób.
Idź do korporacji związanej z Faction Warfare jeśli:
Lubisz mieszać pvp i zarabianie pieniędzy, napadać na zarabiaczy i być napadanym w czasie zarabiania, chcesz mieć łatwy dostęp do walk w różnej skali bez konieczności zapewnionych w pewnym stopniu przez mechanikę gry.
Klep misje w empire jeśli:
Lubisz zbierać grosik do grosika przez miesiące i lata i kupować sobie coraz większe armatki żeby zarabiać odrobinę szybciej następnego dnia a do tego strasznie nie lubisz tracić statków i robić takich okropnych, niebezpiecznych rzeczy jak misje. Kosztem jest to, że jest to nudne do zarzygania i daje raczej mniejszą kasę niż w 0.0.
Rób przemysł i biznes w empire albo gdzie tam bądź lubisz jeśli:
Lubisz zarabianie kasy, wielkie tabelki pełne liczb, kombinowanie, walkę z konkurencją i wymyślanie nowych interesów. Obejmuje to handel, transport (w tym potencjalnie ekscytujący i zabawny transport po niebezpiecznych terenach), stawianie i eksploatację POSów (małych baz graczy), badania (zwane inwencją), produkcję, kopanie asteroidów etc. Kosztem jest to, że nie ma wybuchów i trzeba myśleć.
Znajdź sobie inną grę jeśli:
Lubisz klepać po kolei różnorodne questy i achievementy prowadzony za rączkę przez projektantów storyline. Te elementy są w Eve obecne ale nie są najlepiej zrobione.