Eve Online > Dyskusje ogólne
Kolejny wątek o lagu
Dormio:
--- Cytat: Mona X w Grudzień 15, 2010, 13:32:52 ---Przeciwnie. Drake może mieć "w powietrzu" maksymalnie 3 uber rakiety, których fizyka jest bardzo prosta (bez znaczenia, czy leci przez pustą przestrzeń, czy przez jakieś statki, stacje, albo inne asteroidy).
--- Koniec cytatu ---
Troszkę uprościłeś te rakiety... te Twoje 3 uber rakiety to masz na myśli kolejne salwy ? Jeśli tak to Drake może zaspamować rakietami od 3 uber, które podałeś aż po 3x(7x1) "normalne" rakiety. Każda salwa to generowanie kolejnego i nowego obiektu, któremu serwer musi nadać ID i wykonać wszystkie obliczenia od nowa.
--- Cytat: Mona X w Grudzień 15, 2010, 13:32:52 ---Kazda drona, to dodatkowy statek (lata w różnych kierunkach, z różnymi prędkościami, może się odbijać od innych obiektów) z dodatkowym działem (trzeba im liczyć tracking, optimal...), obowiązują je normalne reguły w POSie itd.
--- Koniec cytatu ---
Dronek masz max 5 (zakładam, że przez cały czas nie spadną) i generalnie część obliczeń jest wykonywana raz w momencie ich wystawienia z zatoki. Nie zmieniają swojego id i rzeczywiście dla uproszczenia można przyjąć, że to dodatkowy statek.
Ellaine:
Dronki chyba nie odbijają się od statków ale od large collidable objectów chyba już tak, ale w modelu uproszczonym.
Goomich:
--- Cytat: Dormio w Grudzień 15, 2010, 13:50:46 ---Troszkę uprościłeś te rakiety... te Twoje 3 uber rakiety to masz na myśli kolejne salwy ? Jeśli tak to Drake może zaspamować rakietami od 3 uber, które podałeś aż po 3x(7x1) "normalne" rakiety. Każda salwa to generowanie kolejnego i nowego obiektu, któremu serwer musi nadać ID i wykonać wszystkie obliczenia od nowa.
--- Koniec cytatu ---
Dlatego właśnie jest grupowanie. Dzieki temu w najgorszej sytuacji, na gridzie zamiast 21 rakiet jest w najgorszym przypadku 3, a najczęściej 2.
--- Cytat: Dormio w Grudzień 15, 2010, 13:50:46 ---Dronek masz max 5 (zakładam, że przez cały czas nie spadną) i generalnie część obliczeń jest wykonywana raz w momencie ich wystawienia z zatoki. Nie zmieniają swojego id i rzeczywiście dla uproszczenia można przyjąć, że to dodatkowy statek.
--- Koniec cytatu ---
Ale jak rakietowiec spadnie, to i rakiety wkrótce znikają, a drony pozostają i lagują dalej.
--- Cytat: Albi w Grudzień 15, 2010, 13:52:19 ---Dronki chyba nie odbijają się od statków ale od large collidable objectów chyba już tak, ale w modelu uproszczonym.
--- Koniec cytatu ---
Na pewno od stacji i asteroid, przy statkach nie jestem na 100% pewny (jak się walczy na dwie floty, to mam ważniejsze sprawy na głowie, niż oglądanie ich orbit).
Ale, ale... Jak kiedyś kopałem, to dronki omijały indyka, który czekał niedaleko, a z bardziej współczesnych spraw, to IIRC wypuszczenie dron powodowało bumpy w blobie.
[VIDE] Herezja:
--- Cytat: Rabbitofdoom w Grudzień 15, 2010, 13:32:22 ---Masz na mysli moze Requiem Memento Mori. Przeginanie w druga strone tez nie jest specjalnie sensowne.
--- Koniec cytatu ---
Requiem Bloodymare raczej
Dla nie wtajemniczonych przykładowy link
http://www.youtube.com/watch?v=IuikPAA-A74
magni:
--- Cytat: Dormio w Grudzień 15, 2010, 09:48:55 ---Nie wykręcaj się. Nie umiem mierzyć nieporównywalnie mniejsze rzeczy, bo pojęcie jest nieprecyzyjne. Mój argument próbujesz obalić odpowiedzią w stylu: przyznaję, że lag w Jita istnieje, ale on nie jest ważny, bo jest mniejszy. To zdecyduj się czy problemem jest sam fakt istnienia lagu czy jego wielkość ?
Próbujesz udowodnić tezę, że za lag w całości odpowiada istnienie dronek ? Znów wrócę do Jita - praktycznie nie używa się tam dronek, prawie nie prowadzi walk, a jednak lag istnieje. Problem lagu jest znacznie bardziej złożony niż próbujesz to przedstawić.
Poza dronkami (bo nie twierdzę, że dronki nie generują lagu) do lagu swoje dokłada spamowanie akcjami przez graczy (włączanie/wyłączanie modułów), strzelanie się, rakiety (dronek drake może wystawić max 5, ale rakiet wystrzelić kilkadziesiąt !).
--- Koniec cytatu ---
nie wykrecam sie tylko stwierdzam fakt: lagu w jita nie doswiadczam (moze czasami minimalny ktory nie wyplywana komfort gry) a lag we flotach widzialem juz ogromny, to sa dwie sprawy tak rozne ze nie mozna ich porownywac ani do siebie odnosic (dlatego uzylem slowa "nieporownywalne"), nie mozna napisac ze "lag w jita udowadnia costam czy przeczy czemustam" bo LAGA W JITA NIE MA w porownaniu do tego co sie dziaje w bitwach flot!
nie probuje udowadniac ze lag to tylko i wylacznie wina dron, natomiast twierdze ze drony ZNACZACO zwiekszaja problem laga, gdyby ich nie bylo walka z lagiem bylaby latwiejsza
co do twojego argumentu z missilami to dalsza dyskusja w tym temacie juz go obalila, grupowanie powoduje ze serwer liczy wszystkie rakiety z danego drejka jako jeden obiekt, a dron nadal jest 5...
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej