Eve Online > Patche i dodatki

DevBlog: learning skills are going away

<< < (27/50) > >>

Ranshe:

--- Cytat: Dormio w Listopad 26, 2010, 15:50:18 ---No nie znam, bo jak zaczynałem, to każdy dostawał jakieś tam skille w learning na początek. A poza tym mogę gdybać jedynie na podstawie tych charów do których listy skillów mam dostęp, a daleko im do wszystkich.
--- Koniec cytatu ---

No to gdybamy. Ja gdybam że eveboard jest do celów dyskusji wystarczającym źródłem. I pokazuje, że przeważająca większość kont tam wbitych (razem coś 51 tys, niezła próbka akurat) jednak te learningi ma. Ale przecież to miał być wybór! I dziwnym trafem 90% wybrało to samo?

Poza tym jak ja zaczynałem po tobie, to nie dostawałem nic w learningach, a mogę się założyć, że gdybyś zebrał od kadetów UA z ostatniego roku limited api, to wszyscy by owe learningi mieli.


--- Cytuj ---A co wnosi skill na konkretnym, który pozwala mi na wsiadanie w shipa w ogóle ? Bonus ? Weź na przykład AFy - wymagają 2 skilli by w nie wsiadać, PO CO ? By podnieś parametry ? W tym momencie wymagany skill na lvl5 powinien być zbędny skoro już go bardziej nie możesz rozwinąć, a podnosi jedynie statsy shipa na max. To już lepiej dać bezpośrednio ten bonus kadłubowi w postaci poprawionych statsów, bo ten bonus i tak ma ZAWSZE w maksymalnej wartości, a w to miejsce wsadzić skill, który spowoduje większe zróżnicowanie graczy w tym samym kadłubie.
--- Koniec cytatu ---

Ale o czym ty w ogóle piszesz? Co to ma wspólnego z tematem?

Ja pytałem, czy widzisz różnicę pomiędzy "mogę latać ospreyem a scimitarem" a "mogę skillować z 60 SP/h szybciej", a nie o to, czy skill do AF jest lepszy niż jakieś twoje wymysły na temat skilla Harpy grindowanego lataniem ową Harpią. To widzisz różnicę czy nie?


--- Cytuj ---Nie. Remapa użyłem jakiś czas temu i potem doszedłem do wniosku, że to zbędny feature, bo nie daje mi żadnej korzyści. Kumasz ? Teraz CCP zmusza mnie do remapu żeby dostosować atrybuty na nowo do mojego stylu skillowania.
--- Koniec cytatu ---

Nie daje korzyści? No okej, może tobie pasuje rozkład atrybutów jaki tam sobie masz na wejściu, niech będzie. Zrobisz cały jeden raz remapa, przecież i tak masz wolne, skoro nie korzystasz, 2 minuty ci to zajmie i dalej będziesz miał jak chcesz.


--- Cytuj ---No popatrz a ja myślałem, że gramy w grę polegającą na handlowaniu internet spaceships i częściami do nich. Miło mi, że mnie wyprowadziłeś z błędu, od teraz sobie nimi polatam.

--- Koniec cytatu ---

No właśnie! A gdzie w handlowaniu czy lataniu internet spaceships zawierają się learningi?


--- Cytuj ---Wolisz mniej czy bardziej ? Ja wolę bardziej zróżnicowany.
--- Koniec cytatu ---

Będzie tak samo zróżnicowany. Będzie tylko mniej upierdliwy, szczególnie dla nowych graczy. Same plusy.


--- Cytuj ---A co Ty mi tu o WoWie prawisz... Chcesz porozmawiać np. o Darkspace ?

--- Koniec cytatu ---

Nie ma znaczenia o czym, treść przeczytaj, chodzi o głupotę argumentu "przecież jest precedens". I co, że jest? Po co CCP ma rozwalać swoją grę? Przecież to nielogiczne i nieopłacalne.


--- Cytuj ---Nie. Spowoduje jedynie, że nowy element stanie się upierdliwym i tym na który noobki najczęściej narzekają.

--- Koniec cytatu ---

No tak, ale narzekanie na to, że nie mogę latać jeszcze falconem, to gówno warte narzekanie. Nie możesz czymś latać, to sobie wyskilluj.


--- Cytuj ---Kiedyś chary były różne od pierwszej minuty, teraz będą takie same, różnicowanie będzie na poziomie wyborów graczy. Sprawiedliwie, wszystkim po równo. Jak ja nie lubię socjalizmu... chyba tak samo jak komunizmu. Z jakiej paki wszystkim ma być po równo... ?

--- Koniec cytatu ---

To jeszcze nie moje czasy akurat, te stare bloodlines. Ale wolę mieć wolny wybór bloodline niż potem żeby się okazało że wybrałem złą jako noob, bo spodobał mi się opis, a okazało się w trakcie gry, że będę robić zupełnie co innego niż bloodline przewiduje.


--- Cytuj ---Może. Dasz gwarancję, że jest inaczej ?

--- Koniec cytatu ---

Dasz gwarancję, że będzie tak jak mówisz? Takie samo gdybanie.


--- Cytuj ---Uważasz, że u nas gra więcej osób ? 50k ludzi to wg Ciebie więcej niż koreańskie grindery ? WoW nie jest grinderem ? Wg jednego z graczy WoWa, prawdziwa gra się zaczyna po przekroczeniu lvlX, swoją drogą ma ten poziom. Ciekawe dlaczego tak uważa...

--- Koniec cytatu ---

Nie możesz porównywać "u nas gra więcej", bo to zupełnie inny rodzaj gry. A jeśli nazywasz WoW grinderem, to nie widziałeś chyba ani WoWa, ani porządnego koreańskiego grind-mmo. Ale to nie o tym dyskusja. :)

Goomich:

--- Cytat: Dark Flonoe w Listopad 26, 2010, 15:30:59 ---source albo znow wprowadzasz w blad ja rozumiem ta zmiane ze max podniosa rowniez o 12

--- Koniec cytatu ---

Pierwszy atrybut:
5 bazy + 10 z remapa + 12 nowych + 5 z impli
Drugi:
5 bazy + 4 z remapa + 12 nowych + 5 z impli

Ellaine:
12 = 5 wyrównania za basic + 5 wyrównania za advanced +2 wyrównania za learning

Learning 5 = +10% do atrybutu.
Wszystkie atrybuty które mieliście łącznie z implantami i skillami na 21 i więcej - będą teraz trochę mniejsze.
Wszystkie atrybuty które mieliście łącznie z implantami i skillami na 19 i mniej - będą teraz trochę większe.

Zrównoważone postaci trochę zyskują względem mini-maksowanych.

Dormio:
No właśnie dyskutujemy, sobie dyskutujemy, Ty jesteś happy, że kasują learningi, a mi się to jak nie podobało tak dalej nie podoba. Może generalnie nie ma o czym dyskutować, bo każdy z nas ma prawo do swojego zdania ?
Chyba nie rozumiesz jednej podstawowej rzeczy - CCP nikogo nie zmuszała do skillowania learningów. A to, że 90% ludzi ma jakiekolwiek SP w nie zainwestowane dowodzi jedynie, że te 90% ludzi może:
- posłuchało bardziej doświadczonych, że to się opłaci
- policzyło i wyszło im, że będą szybciej skillować, ergo to się opłaci.
NIGDZIE w grze nie jest napisane, że jak nie zrobisz learningów to nie będziesz mógł latać Scimtarem, Ospreyem, czy czym tam sobie zamarzysz. Rozumiesz różnicę pomiędzy lataniem Ospreyem 1d wcześniej niż Scimtarem ? Brak learningów nie uniemożliwia skillowania czegokolwiek.
Pytasz mnie gdzie jest miejsce na learningi, a ja pytam Ciebie, a gdzie miejsce na atrybuty ? Po co komplikować system jakimiś atrybutami, remapami i implantami ? Dajmy wszystkim do razu po max SP/h i z głowy. Osoba rozsądna i tak będzie dążyć do maxowania SP/h i nie ma znaczenia czy użyje do tego remap, zakupi sobie implant +5, czy kupi postać.
Szczególnie, że za chwilę zacznie się narzekanie, że remap można zrobić tylko raz do roku, a przecież to zmusza nooba do myślenia, planowania i kombinowania co po kolei skillować by wymaxować SP/h.
Blood lines już nie mają żadnego znaczenia, więc może je też skasujmy, a wszystkich zróbmy takich samych, przecież to gra nie o kosmicznych imperiach, rasach, etc. tylko o stateczkach co szczelają do krzyżyków, ewentualnie do kwadracików. Koniec końców nie ważne jak Ci się bardzo opis podoba, on i tak nie ma żadnego wpływu na Twój przyszły styl gry. Po co komuś utrudniać początkiem każąc mu wybierać jakieś bloodlines.
[irony mode]
Narzekanie na learningi, że są niepotrzebne jest gówno warte, bo przecież i tak o nich zapominasz jak je wyskillujesz. Wyskilluj learningi i o nich zapomnij. Wyskillowałeś, problem z głowy. Ty, czekaj ale tak przecież można powiedzieć o wszystkich skillach które już masz na lvl5. Skasujmy wszystkie, będzie łatwiej i bez problemu się szczelać.



--- Cytat: Mona X w Listopad 26, 2010, 16:46:23 ---Pierwszy atrybut:
5 bazy + 10 z remapa + 12 nowych + 5 z impli
Drugi:
5 bazy + 4 z remapa + 12 nowych + 5 z impli

--- Koniec cytatu ---
Czyli max wyjdzie 32 na primary i 26 na secondary.

[VIDE] Herezja:
Ufff
3 strony ściany tekstu --- przebiłem się.

Po przeczytaniu nasuwa się kilka wniosków.

Po 1
Większość ludzi jest jednak za zmianami (aby znikły learny na dobre)

Po 2.
Każdy chce zmian i ... moje pytanie brzmi. Czemu CCP po prostu nie wróci do starych wskaźników Bloodlinii czy jak kto woli profesji (wojownik czy handlowiec) gdzie nie występowały by podziały na podgrupy społeczne jak kiedyś ale ogólnie profesje? Myślę, że wystarczy to tylko odblokować bo kod jest a ... jednak powrót do korzeni niósłby ze sobą spore zróżnicowanie.

Po 3.
Pomysł ogólnych bonusów dla konkretnych ras uważam za bardzo dobry. (Z racji naturalnych wrogości jak i sojuszy między nacjami można było by to także zmodyfikować, że skile do znienawidzonej rasy są o wiele trudniej dostępne do nauki niż z własnej lub zaprzyjaźnionej /// już by nie było takich hybryd jak amarr połączony z matarem, i harbingery budowane bez problemu na osłonach)
a) amar = tank,
b) galante = drony,
c) caldari = osłony,
d) matar = szybkość,

Po 4.
Nie stoi nic na przeszkodzie aby w czasie co rocznego remapu ludzie mogli wybierać sobie także profesje na dany rok (dotychczasowy handlowiec chce stać się wojownikiem i będzie miał jakieś bonusy w tym kierunku wynikające ze ścieżki na dany rok, zaznaczam nie ułatwiające skilowania w kierunku wojownika ale np zwiększające możliwości bojowe np. +2% do siły ognia działek).

Po 5.
Mogły by być profesje jak:
a) handlowiec (bonus do wystawiania kontraktów, buy orderów i sell orderów),
b) górnik (szybkość i ilość wydobywanego kruszcu a także wydajność przy przetopie także złomu),
c) misjonarz (ilość lp i wysokość baunty),
d) budowniczy (straty w czasie budowy i szybkość takowej budowy a także ilość slotów produkcyjnych),
e) wynalazca (ilość uzyskiwanych datacorów, częstotliwość udanych i nie udanych wynalazków i ilość slotów wykorzystywanych na powyższe działania),
f) żołnierz (walki we flotach - np. bonusy dla floty jak i płynące z floty),
g) pirat (szybkość alignu)

Powyższe podpunkty sumują dotychczasową dyskusję a podpunkt 4 i 5 poddaje pod dyskusje znamienitego grona graczy wywodzących się z Polskiego środowiska EVE ];)

ps. Proszę zwrócić uwagę, że zmiany nie będą wymagały dużych prac (przynajmniej na moje oko) ze strony CCP i mogą znacznie zmienić stosunek sił w grze (choć nie drastycznie).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej