Eve Online > Dyskusje ogólne
Microtransactions
sneer:
no to plexy pojda w góre ...
NeX:
--- Cytat: SokoleOko w Październik 07, 2010, 10:55:49 ---Mowy nie ma.
Mam przegrać tylko dlatego, że jakiś dzieciak ma bogatych rodziców, którzy kupili mu uber shipa (albo tyle ISK, żeby sobie mógł kupić shipa)?
F2P -> ain't my eve -> I'm out.
--- Koniec cytatu ---
Nie wiem skąd ta fantazyjna wrogość do F2P ;D
Grałem w parę gier tego typu jeszcze w czasach gdy tylko na wschodzie były, ale nawet na Tajwańskim serwerze nie było takiej opcji, że za pieniądze mogłeś kupić sobie jakąkolwiek przewagę w grze. Ot zamiast szarej pelerynki kupowało się żółtą w kropki, albo skrzydełka. Mogłeś to samo kupić za wirtualną gotówkę od graczy na aukcji. Czyli podobna sytuacja jak dziś z PLEXami w EVE.
Mam konta na amerykańskich serwerach Turbine - Dungeons & Dragons i LOTRO. System płatności mieszany. Każdemu wedle wyboru i upodobań. F2P, P2P, abonament. Wszystkie doskonale zgrane. No może w LOTRO P2P jest niedowartościowany, ale to się zmienia od niedawnej premiery już z 5 razy. Turbine na żywca kombinuje. Na razie konto darmowe jest praktycznie takie samo jak konto Premium, bo negatywy z F2P zdjęto, a do P2P nic nie dodano :)
W świecie EVE system F2P+P2P nic by nie zmienił poza faktem, że zawsze mógłbyś się zalogować do gry.
Najprostszy system płatności, to byłby np:
F2P - możesz skilować z ograniczeniami jak na bieżącym trialu (albo duże ograniczenia, albo limit SP) i masz limit obsługi gotówki np na 20 mil ISK.
P2P - wykupujesz kolejne limity na SP i zdejmujesz trialowe ograniczenia ze skilowania.
Abonament - masz od razu bez ograniczeń wszystkie opcje jw. Jeżeli przestaniesz płacić, to przestaniesz skilować, ale zalogować się dalej będziesz mógł w każdej chwili. Jeżeli wcześniej wykupiłeś cokolwiek za gotówkę, to to zachowujesz (konto premium), czyli np wykupiłeś grupę skili P2P, to ją masz na stałe i nie wracasz do ograniczeń F2P.
IMO proste, skuteczne i doskonale sprawdzające się na amerykańskim rynku. Większość gier będzie teraz dodawać mikropłatności, bo to żywa gotówka, a ludzie skacząc pomiędzy grami bezstresowo wracają do starszych pozycji i dalej płacą. Nie oszukujmy się, że z EVE będzie inaczej. Patrząc na listę płatności K'Hana, to nie wiem nawet kiedy ostatni raz zapłaciłem abonament, bo nie ma tego na wykazie z ostatnich lat. Więc po co się oszukiwać, że F2P-P2P coś by tu jeszcze zmieniło ;)
Szakal:
--- Cytat: NeX w Październik 07, 2010, 16:21:49 --- Nie wiem skąd ta fantazyjna wrogość do F2P ;D
Grałem w parę gier tego typu jeszcze w czasach gdy tylko na wschodzie były, ale nawet na Tajwańskim serwerze nie było takiej opcji, że za pieniądze mogłeś kupić sobie jakąkolwiek przewagę w grze. Ot zamiast szarej pelerynki kupowało się żółtą w kropki, albo skrzydełka. Mogłeś to samo kupić za wirtualną gotówkę od graczy na aukcji. Czyli podobna sytuacja jak dziś z PLEXami w EVE.
Mam konta na amerykańskich serwerach Turbine - Dungeons & Dragons i LOTRO. System płatności mieszany. Każdemu wedle wyboru i upodobań. F2P, P2P, abonament. Wszystkie doskonale zgrane. No może w LOTRO P2P jest niedowartościowany, ale to się zmienia od niedawnej premiery już z 5 razy. Turbine na żywca kombinuje. Na razie konto darmowe jest praktycznie takie samo jak konto Premium, bo negatywy z F2P zdjęto, a do P2P nic nie dodano :)
W świecie EVE system F2P+P2P nic by nie zmienił poza faktem, że zawsze mógłbyś się zalogować do gry.
Najprostszy system płatności, to byłby np:
F2P - możesz skilować z ograniczeniami jak na bieżącym trialu (albo duże ograniczenia, albo limit SP) i masz limit obsługi gotówki np na 20 mil ISK.
P2P - wykupujesz kolejne limity na SP i zdejmujesz trialowe ograniczenia ze skilowania.
Abonament - masz od razu bez ograniczeń wszystkie opcje jw. Jeżeli przestaniesz płacić, to przestaniesz skilować, ale zalogować się dalej będziesz mógł w każdej chwili. Jeżeli wcześniej wykupiłeś cokolwiek za gotówkę, to to zachowujesz (konto premium), czyli np wykupiłeś grupę skili P2P, to ją masz na stałe i nie wracasz do ograniczeń F2P.
IMO proste, skuteczne i doskonale sprawdzające się na amerykańskim rynku. Większość gier będzie teraz dodawać mikropłatności, bo to żywa gotówka, a ludzie skacząc pomiędzy grami bezstresowo wracają do starszych pozycji i dalej płacą. Nie oszukujmy się, że z EVE będzie inaczej. Patrząc na listę płatności K'Hana, to nie wiem nawet kiedy ostatni raz zapłaciłem abonament, bo nie ma tego na wykazie z ostatnich lat. Więc po co się oszukiwać, że F2P-P2P coś by tu jeszcze zmieniło ;)
--- Koniec cytatu ---
CENZURA
silvia:
mozliwosc zakupienia re-mapu to juz przewaga.
mozliwosc zakupienia czego kolwiek co ma wartosc inna niz estetyczna daje przewage.
np. mozliwosc kupienia sobie jakiegos "unique" tatoo bedzie okey, ale jesli bedzie to tatoo ktory daje nawet 1% do lock'a to chujnia strzela.
niby jeden procent, ale takich przedmiotow moze byc kilkadziesiat jak nie kilkaset.
F-YU:
ja myślę że te dobra będą nabywane za iski (nie plexy bezpośrednio)
ubranie w cenie plexa?
fryzjer w cenie dobrego frakcyjnego statku...
to ja jeszcze bym poprosił abonament na sranie - jeśli postać nie ma wykupionego abonamentu na kibel - szlak ją trafia i automatycznie kasuje się z konta.
to samo abonament za plexy na stołówkę - nago w śmietniuku możesz leżeć, ale zjeść i wysrać się każdy awatar musi. ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej