Eve Online > Korporacje, Sojusze & Organizacje - dyskusje

WAR: CCP vs nullsec community

<< < (16/23) > >>

Loc0:
Nie czytalem calosci bo juz na poczatku zle zaczales. W empire hubach handlowych nie spotkalem laga od chyba ponad roku, a siedzi w nich lekka reka od 500-1200 (jakos wczoraj na jicie) osob. Aktualnie w .0 bitwa powyzej 300 osob = tragedii (a nie jednokrotnie i tyle nie trzeba).
Dobra przeczytalem bo poscie XIII chcialem wiedziec dlaczego :D
Tak zdecydowanie bredzisz :)
Ja np nie mam za bardzo czasu na farmienie i jak potrzebuje iskow na gwalt to sprzedaje tcki - nie widzisz miedzy nami jakiejs zaleznosci czasem? Oni farmia za mnie a ja place 2x?
CCP przyznalo sie, ze samo spieprzylo wydajnosc w ostatnim patchu i maja to naprawic.

silvia:
Z pewnoscia nie poprawia tego dodajac kolejne aspekty w grze, ktorymi musi sie zajac serwer. Watpie, by wprowadzali jakies upgrady do serwerowni, gdyz ostatnim razem jak tego dokonali, to sie glosno chwalili na ten temat.

Kolejna glupia rzecza ze strony CCP byly upgady systemow, ktore - co jak co - zwiekszyly zapotrzebowanie na obliczenia ze strony serwera (wieksza ilosc anomalii, itp).

Dlaczego nie zorganizowac jakis pvp-empire eventow typu "freighter ganking", itp?
Czy nawet polka edycje hulkageddon lub "badgerogeddon".

z pewnoscia wiele osob z 0.0 by wzielo udzial, gdyz podniesienie secu po zabiciu jakiegos typa w empire zajmie im 2min (jeden bs na pasku?)

Raiha:

--- Cytat: Loc0 w Luty 20, 2010, 14:28:45 ---Nie czytalem calosci bo juz na poczatku zle zaczales. W empire hubach handlowych nie spotkalem laga od chyba ponad roku, a siedzi w nich lekka reka od 500-1200 (jakos wczoraj na jicie) osob.
CCP przyznalo sie, ze samo spieprzylo wydajnosc w ostatnim patchu i maja to naprawic.

--- Koniec cytatu ---

Wielokrotnie mowili ze huby handlowe typu jita są na niezależnych serwerach , ten system ma o wiele wydajniejsze kompy niż inne. Tam ciągle jest 1400 osób, no prawie :). Inne systemy średnio maja o wiele mniej, wiec nie potrzeba większych zasobów. Bitwy w 0.0 właśnie powodują to jest większe zapotrzebowanie i ccp musi wymyślić jakiś system wirtualny który będzie przejmować te regiony które w danej chwili tego potrzebują. Właśnie nad tym pracują , choćby dziś ma być lag test i jak ktoś chce to niech się na sisi loguje i dowie co robią itp :) Oni tez przecież graja w EVE wiec sami wiedza co potrzeba :)

Sotharr:

--- Cytat: Thor Adler w Luty 20, 2010, 13:55:01 ---Faktycznie kupujecie PLEX-y za iski, a ktoś wcześniej musi za te PLEX-y zapłacić w euro lub dolarach, ale prawda jest taka, że jeśli zabrakło by chętnych do kupowania plexów za iski, taki sam przychód CCP mogłoby wypracować pozwalając sprzedawać PLEX-y do NPC. Pośrednik po prostu chce dostać iski za $ i byłoby mu bez różnicy, czy kupi plexa jeden z was czy NPC.

--- Koniec cytatu ---
Widać, że kompletnie nie kumasz, na czym polega handel pleksami i dlaczego jest to świetne rozwiązanie. NPC nigdy nie będą kupować pleksów, bo równie dobrze CCP mogłoby zacząć sprzedawać iski i inne przedmioty z gry w swoim sklepiku. Różnica polega na tym, że sprzedaż pleksów innym graczom nie powoduje wygenerowania nowych isków w grze, czego nie można powiedzieć o sprzedaży NPC. CCP bardzo zależy na równowadze ekonomicznej i na pewno nie zaryzykują inflacji przez dodanie źródła magicznie generowanej gotówki.
Dzięki pleksom CCP zarabia wręcz więcej, bo bez tej możliwości ludzie, którzy mają dużo kasy w grze i którym szkoda realnej kasy, po prostu nie mieliby tylu kont.

finox:

--- Cytat: Kombat w Luty 20, 2010, 14:10:51 ---Kolego Thor Adler,

Osoby kupujące plexy stanowią takie samo źródło dochodu dla CCP jak gracze płacący $$$.
Lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, to nie o to chodzi, że w empire nie ma laga tylko mechanika rozgrywki w empire nie powoduje konieczności blobowania w przeciwieństwie do null.
Lag w dużych bitwach nie spowodowany jest jak to napisałeś 'stroną komunikacji sieciowej' tylko wydajnością serwerów odpowiedzialnych za system w którym odbywa się bitwa.

--- Koniec cytatu ---

Zgadzam się że lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, chodziło mi tylko o to, że w empire byłby taki sam lag, gdyby ludzie walczyli w bitwach 500 vs 500. Uważam że żadne usprawnienie samych serwerów tu nie pomoże (dobrym rozwiązaniem byłoby za to podane przez kogoś tutaj dynamiczne przydzielanie serwerów pod obszary wymagające wzmocnienia).
Najlepszym jednak rozwiązaniem byłoby zmienienie mechaniki w taki sposób, żeby wielkie bitwy nie były koniczne/opłacalne, ale wymyślnie takiego rozwiazania nie jest łatwe i na pewno szybko do tego nie dojdzie.
Nie napisałem nigdzie, że lag jest spowodowany strona komunikacji sieciowej, napisałem tylko, że to TEŻ może wpływać na laga, nie twierdziłem, że jest głównym jego powodem (chodziło o to, że są również aspekty, na które CCP nie ma bezpośredniego wpływu).


--- Cytat: Sotharr w Luty 20, 2010, 19:06:56 ---Widać, że kompletnie nie kumasz, na czym polega handel pleksami i dlaczego jest to świetne rozwiązanie. NPC nigdy nie będą kupować pleksów, bo równie dobrze CCP mogłoby zacząć sprzedawać iski i inne przedmioty z gry w swoim sklepiku. Różnica polega na tym, że sprzedaż pleksów innym graczom nie powoduje wygenerowania nowych isków w grze, czego nie można powiedzieć o sprzedaży NPC. CCP bardzo zależy na równowadze ekonomicznej i na pewno nie zaryzykują inflacji przez dodanie źródła magicznie generowanej gotówki.
Dzięki pleksom CCP zarabia wręcz więcej, bo bez tej możliwości ludzie, którzy mają dużo kasy w grze i którym szkoda realnej kasy, po prostu nie mieliby tylu kont.

--- Koniec cytatu ---

Co do inflacji nie masz do końca racji, bo w tej chwili iski są generowane przez graczy opłacających grę iskami. Farmią oni iski, a potem nie wydają tej kasy tylko przeznaczają ją na PLEX-y i trafia ona do pośredników. Gdyby zabrakło tych graczy te same iski trafiałyby do pośredników tylko od NPC. CCP musiałoby opracować system dynamicznych cen skupu PLEX-ów oparty na liczbie chętnych do sprzedaży, ale to naprawdę nie jest zbyt złożona kwestia.
Od razu powiem, że nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, bo jak napisałem wielu graczy przestałoby grać, a to na pewno nie byłoby dobre dla gry. Chodziło mi tylko o to, że gracze płacący iskami na grę nie generują BEZPOŚREDNIEGO zysku dla CCP. Nie są więc ich główną klientelą. Oczywiście jest też druga strona, czyli zysk pośredni. Tu muszę powiedzieć, że dla mnie jest on nawet ważniejszy (CCP pewnie nie jest takiego zdania). Chodzi o zwiększenie liczby aktywnych graczy i urozmaicenie rozgrywki. Wielu z nich zajmuje się zajęciami, których pozostali nie chcą bądź nie mają czasu wykonywać. Wpływa to na całą mechanikę śwata eve i tworzy jej niepowtarzalność. Dla CCP ma to znaczenie marketingowe, znacznie łatwiej zdobyć nowych graczy gdy można się pochwalić tak złożonym światem, gdzie wciąż jest zalogowanych 30-50k graczy, toczą się epickie bitwy, a gracz ma tak wiele różnych możliwości rozwoju.
Ja po prostu nie dziwię się CCP, że więcej uwagi Empire bo tam gra większość graczy (choć jakby nie patrzeć ostatni dodatek był głównie poświęcony nullsecowi, co z tego, że nie wyszło im tak jakby wszyscy chcieli, widać, że starają się rozwiązać problem)

Co do Jita i twierdzenia, że tam nie ma laga. To jak wszyscy wiedzą jest to główny hub handlowy i stoi na oddzielnym node, a i tak jeśli wszyscy znajdujący się tam gracze zaczęliby strzelać do siebie, a nie jak jest teraz siedzieli na stacji handlując node by nie wytrzymał (czy nie o to chodziło w tej akcji?).

Ogólnie chodzi o to, że takie akcje nic nie dadzą. Przypomina mi to wycieczki protestujących pod nasz sejm - narobimy dymu, to dostaniemy przywileje. Nikogo nie interesuje jakie to będzie miało konsekwencje w szerszym kontekście. Moim zdaniem lepiej wypracować jakieś sensowne propozycje rozwiązania problemu i przedstawić je CCP, może któreś z nich wykorzystają . Np ten pomysł z dynamicznym wzmacnianiem sektorów. Pomyślcie do systemu wpada 100 osob jest ok, potem kolejne 400 serwer nie daje rady wyświetlają info, że serwer nie daje rady i nastąpi kilkuminutowa przerwa (taki zapowidziany lag). W tym czasie podpinają się automatycznie kolejne serwery wzmacniające, wyświetlany jest komunikat, że znowu da się grac. Myślę że gracze w takim wypadku byliby skłonni nawet zaczekać te 5min, wiedząc, że w tym czasie, nikt do nich nie strzela i cały system jest zapauzowany, jeśli po tym mogliby postrzelać w miarę komfortowych warunkach.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej