Forum Gry > Inne gry

Perpetuum-Online

<< < (25/43) > >>

Xeovar:
Widget, to samo co mówisz o perpetuum, można powiedzieć o innych grach które wyszły/wychodzą, jak np DFO. Nie jestem pewien jak jest z mortalem ale chyba też pozytywnie się ludki wypowiadały.

CCP to dużo większa organizacja i ma duuuużo większą inercję, ich gra jest bardzo rozbudowana i czasem ciężko coś zmienić bo ma to wpływ na X innych rzeczy.
Zwróć uwagę na to, że devsi gadają, dają dostęp do planowanych zmian z wyprzedzeniem, zbierają feedback, często zmieniają założenia czy sposób wykonania, jest CSM które daje ludziom grającym bezpośredni kanał do CCP. Nie chcę wyjść na fanboia, ale uważam że z punktu widzenia organizacji firmy jest to prawidłowo zorganizowane.

Nie bardzo zgadzam się też z presją na kasę, i IMHO ccp wcale nie robi przyslowiowej laski kerbirom, mimo ze jest ich przytlaczajaca większość. Wręcz trzymają ostry kurs PvP MIMO tego że 90%+ ludzi w EVE to hisecowe kerbiry - co powiem szczerze jest dla mnie mega dziwnością - w sensie po h... kerbiry grają w gre z założenia PvP ? Tu jest dłuższa dyskusja nt. motywacji graczy czy też poczucia spełnienia u kerbira który wykerbirzy dużo we wrogim otoczeniu jakim jest gra pvp.

Moim zdaniem CCP robi dużo żeby poprawiać pvp w tym small scale pvp - oczywiście w warunkach jakie mają tj. wieeelki code base, skomplikowany system ekonomiczny którym można zachwiać a który jest jakoś spięty z real life money (tcki), wielki system społecznościowy. Przykłady ?
1) Dominion - rżnięcie zysku z moongolda, które daje graczom realną konieczność zasiedlania terenu żeby na siebie zarabiał, co w polaczeniu z duzo wyzszym kosztem sova powoduje presje na zmniejszanie i konsolidowanie swojego sova versus rozdmuchiwanie go jak było przed Dominion. Przykład ? Choćby my w Eso - przed dominion przy takiej akcji jaka jest ktoś by nas pojechał (albo i nas i sysków) zaorał moongoo i by był pusty region z 500 petami wynajmującymi stacje. A teraz mamy 7k ludzi którzy tam mieszkają, leją się i jeszcze jest w pizdu wolnego miejsca. Moim zdaniem głównym problem przejścia z wielkich powerblocków do dużej ilości mniejszych grup ludzi zajmujących dużo mniejsze kawałki przestrzeni to mentalność ludzka, która od zawsze dążyła i dąży do blobowania (tak pokrótce można podsumować rozwój cywilizacji ludzkiej)
2) Wormhole - całkiem nowe, rozbudowane miejsce do pvp, z bardziej pro-pvp zasadami (brak locala, modyfikatory warunków, limitowany tonaż wlatujących statków)
3) WH 0.0 <> 0.0 - idealne narzędzie dla small scale roamow - mechnika pozwalająca na łatwą wycieczkę na pvp w miejsca gdzie normalnie nie polecisz
4) FW - łatwo dostępne entry-level pvp, blisko hiseca, wygodnie i jeszcze zarobić można.

PS. Może jednak jakiś mod wydzieli ten kawałek dyskusji, bo troche mi ściana wyszła :)

Hellbright:
Avatar Creations to mala firma, nie ma kasy za duzo na pewno. To czy Perpetuum wyjdzie nie jest oczywiste. Z drugiej strony "Fallen Earth" czy "Darkfall" jednak wyszly, a robily je male studia. Devsi, nawet jak maja najlepsze checi, cudow robic nie beda - po prostu ilosc rak do pracy jest ograniczona i ich zapal niewiele tu nie zmienia.
Na razie Perpetuum wyglada ok, ale nie wiadomo co sie stanie jak graczy bedzie kilkuset, kilka tysiecy na jednej wyspie - moze masowe d/c, a moze nie? Brak ludzi jest problemem. IMO devsi powinni dawac template'y - gotowe postacie ze skilami, mechami zeby zobaczyc czy to wszystko chodzi jak trzeba. Czesc ludzi nie gra, bo im sie nie chce zabijac pierdyliarda mobow zeby zobaczyc jak dziala PvP i potem dostac wipe'a.


Uploaded with ImageShack.us
Tak to wyglada teraz - troche tekstur i wielokatow (co technicznie nie jest trudne) i moze to calkiem ciekawie wygladac.
System skilowania  jest wygodny. Po prostu.
Jeszcze jedna sprawa, Perpetuum moze zainteresowac ludzi, ktorym w EvE nie podoba sie "latanie po kosmosie" i preferuja bardziej bezposrednie kierowanie toonkiem. Ogolnie, to WoW jest chyba ostatnim slowem w kwesti systemow "rasa,klasa,max level, 3 przyciski"  i chyba nadszedl czas tych wywodzacych sie z tradycji Ultimy. Perpetuum reklamuje sie srednio (wcale), ale to wciaz CB z lagami. Z jednej strony jest sie czym chwalic, z drugiej zgraja whinerow moze skutecznie zniechecic innych. Troche w pechowym momencie zamkneli friend invite'y - widac ze kilkunastu ludzi chetnie by zagralo.

Okropniak:
Xeovar - mądrze gadasz ale jest ale :)
Takie mianowicie że niestety zmiany były spore i widać było zacięcie do Dominion - potem... parcie na DUST, nawet te planetary cosie już po to wchodzą by zainteresować tym ludzi i zrobić podkładkę pod DUST - żeby ludziom się zachciało walczyć. Niestety dając część planetarną poświęcają temu ułamek tego co idzie na DUST, a co dla nas jako PC będzie zupełnie nieprzydatne.
CCP dostanie (może) graczy konsolowych - a my mamy te same problemy co mieliśmy. Stawiam 10:1 że pojawią się specjalne wypasione serwery do DUST a nasze lagi jakie są takie pozostaną - przecież nie odejdziecie bo gdzie?
Co najwyżej niektórzy wykupią konsolę i opłacając drugie konto będą się spełniać w FPS.

Hellbright:
DUST moze byc tez testem do WoD online. Pewnie zgodnie z tendencja swiatowa multiplatformowym WoDem online.
W %cio letnie gry nie oplaca sie duzo inwestowac - ci co graja i tak beda grali, a nowych duzo nie przybywa.

Xeovar:
Okropniak - nie kazdy dodatek musi byc full wypasem dla pvperow. Zmiany po dominion beda zachodzic jeszcze dobre miesiace jak nie lata, az fakt nieoplacolnosci sova dotrze do portfeli duzych alliansow. Poza tym, w czym PI i Dust utrudnia zycie pvperom ? I zmniejsza "pvpowosc" EVE ? Owsze, EVE nie jest developowana TYLKO pod katem pvp, ale pamietajcie o ekonomii i calej reszcie. Plus po 5 latach musza roznicowac gameplay zeby ludzie mieli co robic - w koncu ilez mozna strzelac do krzyzykow albo kwadracikow ? po to sa produkcje, inwencje, handle, teraz wejdzie PI a potem ambulation..

Hellbright - O ile to moze byc test WoD, to raczej bym stawial ze ambulation bedzie testem do WoD - no chyba ze oba i planuja WoDa jako multiplatform. Natomiast calkowicie nie zgadzam sie ze CCP ma polityke nie inwestowania w EVE - wrecz przeciwnie. A to ze teraz bedzie ubogi dodatek IMHO raczej wynika z ilosci pracy przy dodaniu ambulation, bo pomijajac nawet calkowicie mechanike gry na "ladzie" (a takowej na poczatku nie bedzie) to samo wyzwanie zwiazane ze zbudowaniem silnika naziemnego oraz assetow do niego to KOSMOS.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej