1. jaką rasę najlepiej wybrać (czy ma ona w ogóle jakiś wpływ?) do roli wyżej opisanej czyli robotnika/przedsiębiorcy?
Niestety ale od prawie roku odpowiedzią na to pytanie jest "wybierz tą rasę i płeć której avatar najbardziej Ci się podoba"
Pozostałe różnice to kawałek empire w którym zaczniesz, i fregatki danej rasy (+podstawowa broń tej rasy) zrobione na 3 (ewentualny cros robisz w czasie kilku godzin)
2. od czego zacząć w kwalifikowaniu się na wymienioną profesję?
Ja bym najpierw pobawił się tutorialami, potem to już zależy nieco od tego jak obrotny jesteś, skille do trade robią się względnie szybko ale problemem będzie kasa na rozruch interesu (kilkanaście milionów, hint jest cykl misji który może dać Ci ładną kasę na początek ale nie zrobisz ich bez zainwestowania czasu w skile bojowe), z drugiej strony kopać możesz od razu tyle że na startowych skilach i sprzęcie jest ekhm ekhem ekhem nie kopanie no i skile do produkcji też trochę się robią
3. jakie na początku skille rozwijać i w czym poza misjami zarabiać (górnictwo? tak by wynikało z toku produkcyjnego jaki opisałem powyżej )
W sumie odpowiedziałem na pytanie wyżej, startowe skile.. na pewno złym pomysłem nie będzie zrobienie lerningów na 4 (chociaż tych bazowych) do tego trochę skili bojowych żebyś mógł chociaż te najprostsze skile robić (przy okazji jak chcesz kopać bardzo przydatny jest standing dzięki któremu nie będziesz dawał "dziesięciny" właścicielom stacji na której przerabiasz rudę) do tego na pewno skile na statki transportowe, no i górnicze
4. czy już od początku dostosowujemy statek do wydobycia/handlu/produkcji? jeśli tak to w którym kierunku się kierować?
Nie ma czegoś takiego jak statek handlowy (chyba ze rozumiesz przez to transportowiec do targania gratów ze stacji na stację) i nie ma też czegoś takiego jak statek produkcyjny (najbliżej tego określenia jest rorqual, ale on tylko prasuje wykopaną rudę żeby mniej miejsca zajmowała w ładowni) Produkcję robisz na stracjach lub ewentualnie posach (taka kieszonkowa stacja, jak dojdziesz do etapu gry w którym będzie cie na takie coś stać to raczej będziesz już też wiedział co to jest dokładnie)
Natomiast kopać mozna teoretycznie każdym statkiem który posiada sloty na wierzyczki (wiertła traktowane są jak działka), do tego noobship ma na bazie prymitywne wiertło. Kolejny krok to fregata górnicza (każda rasa ma taką, poznasz po bonusach do skili)
5. gdzie się na początek zaczepić? w jakim miejscu by móc spokojnie rozwijać swój interes? bez ryzyka w strefie bezpieczeństwa jakiejś? czy ktoś przygarnia w miejsca gdzie większa jest kasa z produkcji, ale trzeba się liczyć z dużym ryzykiem stracenia statku? co daje akademia wymieniona w poście wyżej?
Łatwiej odpowiedzieć czego w Akademi nie dajemy :2funny: Generalnie polecam zaczepić się własnie w akademii tam od innych kadetów dość łatwo uzyskasz informacje gdzie oni przebywają i jak tam st z bezpieczeństwem. Teoretycznie high sec jest bezpieczny, ale zwróć uwagę że słowo jest High nie Full
6. macie jeszcze jakieś rady co do postępowania w wybranej przeze mnie drodze? poza zniechęcaniem z tytułu, że jest nudna?
Mnóstwo, ale nie mam czasu tego pisać, jak już będdziesz grał wejdź na kanał Centrala Noobs i zapytaj się tam o canfliping bo to jest dla ciebie dość istotna wiedza na początek