Eve Online > Total Noob Questions

TNQ - statki

<< < (3/67) > >>

Banebitch:
3 gyro są obowiązkowo  :angel:

na 2-3 km to poza optimal wyłażę i nie trafiam często, 1,5km na EMP M mam tylko :(

SokoleOko:

--- Cytat: Banebitch w Styczeń 25, 2009, 19:33:03 ---za zadne skarby nie moge zrozumieć, że czym szybciej orbituje np na 800m wokół ślamazarnego BSa, który dla mnie (jako punkt odniesienia) jest nieruchomy na jednej burcie, trans velocity rosnie up jak chore no i co za tym idzie, trafić sie nie daje.

--- Koniec cytatu ---

Gdzieś czytałem (nie pamiętam gdzie), że mechanika gry powoduje, że prędkości kątowe dla dział liczone są tak samo jak Ty orbitujesz wokół celu, jak i gdy cel orbituje wokół Ciebie.

Na logikę latając na ciasnej orbicie wokół BS-a Twoje działa powinny być nieruchome, bo cały Twój ship się kręci. Cel odwrotnie - leci po prostej (w uproszczeniu), więc musi swoimi działami Cię "śledzić". Niestety, gra tego nie uwzględnia.

ArchenTheGreat:

--- Cytat: NeX w Styczeń 25, 2009, 14:02:16 ---  Co do uciekania - alignowanie na jakiś cel i strzelanie za siebie do npeców ma tą zaletę, że masz znacząco lepszą celność niż ścigająć, lub wykonując jakieś inne manewry przy broni long (otrzymujesz małą szybkość kątową do celu). Ponaddto jest to w krytycznej sytuacji kwestia bezpieczeństwa (będąć już zalignowany na cel możesz szybko odwarpować [ po wyłączeniu AB! ] ).

--- Koniec cytatu ---

A po co wyłączać AB? Odwarpować można gdy osiągnie się progową prędkość i jest się zalignowanym. Progowa prędkość jest oznaczona kreską na prędkościomierzu i zawsze jest liczona jako procent od chwilowej maksymalnej prędkości. Jeśli więc lecimy z pełną prędkością na AB to nie trzeba go wyłączać.

Co do dział chybiających mimo, że cały czas są skierowane na cel podczas orbitowania: niestety tu mechanika gry rozmija się z rzeczywistością. Silnik EVE nie bierze pod uwagę kątu pod jakim znajduje się statek (i działa) traktując go jako punkt i do obliczeń używając tylko prędkości kątowych. CCP stwierdziło, że raczej tego nie zmienią bo wymagałoby za dużo pracy i zbyt obciążyło serwer.

NeX:
  W praktyce wyłączenie AB powoduje natychmiastowe odwarpowanie. Jest to wygodne gdy nie mamy szybkości progowej i alignujemy na ostatnią chwilę. Co jest raczej standardem.

ArchenTheGreat:

--- Cytat: NeX w Styczeń 27, 2009, 17:22:36 ---  W praktyce wyłączenie AB powoduje natychmiastowe odwarpowanie. Jest to wygodne gdy nie mamy szybkości progowej i alignujemy na ostatnią chwilę. Co jest raczej standardem.

--- Koniec cytatu ---

Tak ale tylko gdy już masz aligna. Jeśli masz prędkość trochę poniżej progowej przy włączonym AB a nie masz aligna to wyłączenie AB spowoduje, że natychmiast przekroczysz maksymalną prędkość statku (brzmi to bez sensu ale tak jest, chwilowa prędkość statku to ta z AB a maksymalna wyliczona przez EVE to ta bez AB). W takiej sytuacji z mojego doświadczenia wynika, że statek staje się bardzo niesterowny i potrafi alignować dopóki prędkość nie spadnie poniżej maksymalnej. Dlatego jeśli już masz AB (lub MWD) włączone to go nie ruszaj chyba, że jesteś pewien, że masz aligna.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej