Autor Wątek: Total Noob Questions po raz czwarty  (Przeczytany 121623 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 23, 2008, 20:05:14 »
Więc wytłumacz mi dlaczego wydokowując z dużą prędkością i od razu przechodząc do warpa na punkt nie leżący na linii wydoku align zajmuje dużo więcej czasu niż przy mniejszych prędkościach. Przecież wtedy cały czas ma się już prędkość warpu, pozostaje tylko kwestia ustawienia się w linii prostej na cel. Dlaczego to zajmuje dużo więcej czasu?
Hamowanie do zera tez zajmuje troche czasu (tyle samo co przyspieszanie?).
Wydokowujac zawsze masz o ilestam procent wieksza predkosc od maksymalnej i obrocenie sie i skok na punkt nie lazacy na lini undocka zajmie ci tyle samo czasu bez overdrivow co z 5 t2 w low. Jak potrzebujesz dowodu, to wez sobie stoper, wsadz pare plejtow na bsa i poprobuj (blad bedzie mniejszy). A poniej wsadz nanofibry i zobacz czy szybciej. A pozniej to samo z inertiami. I powiedz mi gdzie sie myle.

Dormio - zapomnij o tych swoich obliczeniach, fizyka z wikipedi (i rl ;p ) nie ma nic wspolnego z fizyka w Eve. I Ja i Ty z doswidczenia wiemy ze w okolicy tych 30-50% statek przyspiesza najszybciej a im wieksza ma predkosc tym wolniej. Ostatnie pare m/s brakujace do maksymalnej predkosci zajmuje znacznie wiecej czasu niz pare poczatkowych. Twoja teoria o stalej wartosci przyspieszenia niestety padla.

Moze jeszce jeden przyklad podam, moze Cie przekona. Zatrzymaj swojego carriera (jak go jeszce masz :P ) calkowicie, tak, by byl zwrocony w odpowiednim kierunku. Zmierz czas potrzebny do obrotu i rozpedzenia sie do warpa na jakas stacje np. Pozniej ustaw sie w tym samym miejscu, tak samo obrocony z zerowa predkoscia, popros, by kolega nalozyl na Ciebie weba i gdy ten bedzia dzialac wydaj rozkaz warpa. Sprawdz, czy czasy beda sie roznily. Dlatego wlasnie gdy lata sie frachtem i frgata z webem do szybszego warpowania statek webuje sie gdy juz osiagnie te 10/15% predkosci maksymalnej i obroci sie w dobrym kierunku. Wtedy nalozony web, zmniejszajacy tylko i ywlacznie maksymalna predkosc, spowoduje, ze osiagnieta szybkosc staje sie nagle wystarczajaca do warpa.

Ja myślę tak samo, ale Voult upiera się, że prędkość nie ma znaczenia. Dla mnie ma  i wynika to właśnie ze wspomnianej przez Ciebie siły bezwładności.
Rozwin mysl.

Ps. Nie mam pojecia jak kalkulowany jest "Align Time" w EFT, jedno jest pewne - pokazuje to czas w ktorym statek rozpedza sie od 0% do 80% maksymalnej predkosci. W lini prostej.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 20:13:11 wysłana przez Voulture »

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 23, 2008, 21:53:05 »
[1] Czy mozn sie wlamac do huge secure contener?
[2] Czy jezeli ktos wlamie mi sie do puszki, a jestem w korpie - to czy przez 15 min bedzie sie swiecil na czerwono tyllko dla mnie, czy dla calego korpa?

i jeszcze jedno!
[3] Czy moge jakims klawiszem wylaczyc wszystkie te okienka, i panele - chcialbym zrobic ladnego screenshota statku...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 22:38:26 wysłana przez Richie Rich »

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 24, 2008, 06:08:39 »
Ad. 3.
CTRL+F9
na urlopie od EVE

ivil

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 24, 2008, 07:41:32 »
ctrl+tab chowa całe UI.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 24, 2008, 09:59:55 »
Hamowanie do zera tez zajmuje troche czasu (tyle samo co przyspieszanie?).
Wydokowujac zawsze masz o ilestam procent wieksza predkosc od maksymalnej i obrocenie sie i skok na punkt nie lazacy na lini undocka zajmie ci tyle samo czasu bez overdrivow co z 5 t2 w low. Jak potrzebujesz dowodu, to wez sobie stoper, wsadz pare plejtow na bsa i poprobuj (blad bedzie mniejszy). A poniej wsadz nanofibry i zobacz czy szybciej. A pozniej to samo z inertiami. I powiedz mi gdzie sie myle.
Nie merdaj... mówimy cały czas o czasie potrzebnym na osiągnięcie 80% prędkości maksymalnej. Koniec i kropka. NIKT (w tym i ja również) nie kwestionuje, że bezwładność i masa mają wpływ na alignowanie. Wagę to sobie możesz zmierzyć jak staniesz na wadze. Statki wg CCP mają MASĘ i właśnie MASĘ zwiększają im moduły.

Dlatego to co napisałeś powyżej NIE powinno się porównywać, bo overdrive zmienia jedynie prędkość (swoją drogą wolałem stare ustawienia ze stałą wartością dodawanej prędkości, a nie procentową), a ta nie wpływa na bezwładność (nie mylić z momentem bezwładności). Nanofiber i plate zmienia zaś jedynie MASĘ czyli wpływa pośrednio na bezwładność. Inercje jak wiadomo wływają bezpośrednio na bezwładność.

Dormio - zapomnij o tych swoich obliczeniach, fizyka z wikipedi (i rl ;p ) nie ma nic wspolnego z fizyka w Eve. I Ja i Ty z doswidczenia wiemy ze w okolicy tych 30-50% statek przyspiesza najszybciej a im wieksza ma predkosc tym wolniej. Ostatnie pare m/s brakujace do maksymalnej predkosci zajmuje znacznie wiecej czasu niz pare poczatkowych. Twoja teoria o stalej wartosci przyspieszenia niestety padla.
Trudno... zadałem sobie trud wziąłem stoper w rączkę i mam wyniki:
- średnia z 10 pomiarów dla 2x Mark I Modified SS Overdrive Injector = 6.2s
- średnia z 10 pomiarów CZYSTEGO Incursusa, bez żadnych modułów = 5.6s
Różnica nie jest wielka, ale zauważalna. Jeśli ktoś sobie życzy mogę wysłać arkusz z jednostkowymi pomiarami. Żeby była jasność najlepszy wynik pomiaru z overdrive był zaledwie równy najgorszemu bez overdrive.

Masz rację, ostatnie m/s czyli ile procent ? 5-10% maksymalnej prędkości ? Dla incursusa będzie to ostatnie ~15-30m/s (wg wczorajszych obserwacji to około 2-3% => jakieś 5-10m/s).
Jak wydaje mi się wszyscy doświadczamy tego w EVE: do wartości około 80% nie da się zauważyć specjalnie różnicy w przyspieszaniu.

Moze jeszce jeden przyklad podam, moze Cie przekona. Zatrzymaj swojego carriera (jak go jeszce masz :P )
Mam.

calkowicie, tak, by byl zwrocony w odpowiednim kierunku. Zmierz czas potrzebny do obrotu i rozpedzenia sie do warpa na jakas stacje np. Pozniej ustaw sie w tym samym miejscu, tak samo obrocony z zerowa predkoscia, popros, by kolega nalozyl na Ciebie weba i gdy ten bedzia dzialac wydaj rozkaz warpa. Sprawdz, czy czasy beda sie roznily. Dlatego wlasnie gdy lata sie frachtem i frgata z webem do szybszego warpowania statek webuje sie gdy juz osiagnie te 10/15% predkosci maksymalnej i obroci sie w dobrym kierunku. Wtedy nalozony web, zmniejszajacy tylko i ywlacznie maksymalna predkosc, spowoduje, ze osiagnieta szybkosc staje sie nagle wystarczajaca do warpa.
No i ? Potwierdzasz jedynie, że maksymalna prędkość MA znaczenie w osiąganiu 80%. Redukując poprzez webowanie prędkość maksymalną o 90% masz praktycznie instawarpa (nie mówię o alignowaniu czyli ustawianiu statku na kierunku warpa).

Ps. Nie mam pojecia jak kalkulowany jest "Align Time" w EFT, jedno jest pewne - pokazuje to czas w ktorym statek rozpedza sie od 0% do 80% maksymalnej predkosci. W lini prostej.
Ja również nie wiem. Mam dość dobre skille, max prędkość "czysty" Incursus miał 375m/s, przy zamontowanych 2x Mark I Modified SS Overdrive Injector zaś osiągał 505m/s, a i tak wyniki pomiaru miał znacznie gorsze od tego co podawał EFT (3.3) dla moich skilli, a przecież mam wyskillowane również te skille wpływające na inercję (spaceship command - 5, evasive maneuvering - 5, w sumie 35%).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2008, 10:02:06 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SAROY

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 24, 2008, 10:21:10 »

Rozterki początkujacego gracza...

Moje doświadczenia związane z grami MMO nie są szczególnie bogate. Wcześniej grałem jedynie w Ragnarok Online, Metin2, MU Online... Z większym lub mniejszym powodzeniem rozwijałem kolejne postacie w wymienionych grach, aż w końcu trafiłem na EVE Online. Tytuł ten szalenie przypomina mi Freelancer'a choć oczywiście jest znacznie bardziej rozbudowany. Dlaczego wspominam o innych MMO ? Otóż tam można było posiadać kilka postaci i rozwijać je zupełnie niezależnie od siebie, specjalizować je do konkretnych zadań. W EVE również są trzy sloty na postacie, ale... w tym samym czasie można rozwijać tylko jedną postać, gdyż nie ma możliwości uczenia Skill więcej, niż jednej postaci w tym samym czasie (na tym samym koncie). Troszkę szkoda... chciałem mieć wojownika oraz typowego górnika.

Zatem trzeba wybrać konkretną specjalizację w EVE, czy może istnieje możliwość stworzenia postaci do więcej, niż jednego zadania ? Czy jest to wogóle opłacalne ?

 ::)

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 24, 2008, 11:25:45 »
Trudno... zadałem sobie trud wziąłem stoper w rączkę i mam wyniki:
- średnia z 10 pomiarów dla 2x Mark I Modified SS Overdrive Injector = 6.2s
- średnia z 10 pomiarów CZYSTEGO Incursusa, bez żadnych modułów = 5.6s
Różnica nie jest wielka, ale zauważalna. Jeśli ktoś sobie życzy mogę wysłać arkusz z jednostkowymi pomiarami. Żeby była jasność najlepszy wynik pomiaru z overdrive był zaledwie równy najgorszemu bez overdrive.
Cytuj
No to teraz mnie zaskoczyles, juz dawno temu robilem soibe takie pomiary (za czasow quickfita) i roznicy nie bylo. Bede mial chwile dzisiaj - policze.

Tylko wiesz, ze sugerujesz swoim dowodem, ze skillowanie Navigation negatywnie wplywa na zwrotnosc statku? ;)

No i ? Potwierdzasz jedynie, że maksymalna prędkość MA znaczenie w osiąganiu 80%. Redukując poprzez webowanie prędkość maksymalną o 90% masz praktycznie instawarpa (nie mówię o alignowaniu czyli ustawianiu statku na kierunku warpa).
Nie Dormio. Gdy webujesz carriera od razu - nic nie zyskujesz. Gdy webujesz go gdy juz sie obrocil - tak. Jak wszystkie statki szybciej obracaja sie w odpowiednim kierunku niz rozpedzaja do 80% predkosci.

Ja również nie wiem. Mam dość dobre skille, max prędkość "czysty" Incursus miał 375m/s, przy zamontowanych 2x Mark I Modified SS Overdrive Injector zaś osiągał 505m/s, a i tak wyniki pomiaru miał znacznie gorsze od tego co podawał EFT (3.3) dla moich skilli, a przecież mam wyskillowane również te skille wpływające na inercję (spaceship command - 5, evasive maneuvering - 5, w sumie 35%).
Rozpedzales sie od 0 do skoku w lini prostej czy z obracaniem sie?

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 24, 2008, 11:58:20 »
Tylko wiesz, ze sugerujesz swoim dowodem, ze skillowanie Navigation negatywnie wplywa na zwrotnosc statku? ;)
Możliwe, czy to pierwszy raz kiedy CCP ma spieprzoną matematykę ?

Nie Dormio. Gdy webujesz carriera od razu - nic nie zyskujesz. Gdy webujesz go gdy juz sie obrocil - tak. Jak wszystkie statki szybciej obracaja sie w odpowiednim kierunku niz rozpedzaja do 80% predkosci.
Rozpedzales sie od 0 do skoku w lini prostej czy z obracaniem sie?
Nie Voulture. Gdy obracasz statek to web nie ma żadnego wpływu bo statek nie ma prędkości liniowej, webowanie PO rozpędzeniu daje ten sam efekt co wyłączanie AB po zalignowaniu.
Rozpędzałem się PO zalignowaniu i zastopowaniu statku (odczekałem równiez kilka dodatkowych sekund po pokazaniu 0m/s na wskaźniku). Nie ręcznym alignowaniu dodam - korzystałem z zaimplementowanego przez CCP automatu, na odcinku 0.1AU w Neesher od stacji M20 do bramy Shaha.

Zatem skok na linii prostej BEZ obracania się statkiem żeby wyeliminować wpływ masy i inercji.


Zatem trzeba wybrać konkretną specjalizację w EVE, czy może istnieje możliwość stworzenia postaci do więcej, niż jednego zadania ? Czy jest to wogóle opłacalne ?
Kwestia wyboru. By mieć wyspecjalizowanego górnika potrzeba około 5 miesięcy skillowania (wliczając czas potrzebny na zakończenie grupy learnings, którą ZAWSZE powinno się robić w pierwszym rzędzie). Inne profesje mają oczywiście różne czasy potrzebne i tak np. producent (wliczając T2) potrzebuje około 1 roku, hadlowiec też coś koło tego (zwłaszcza jeśli chce sam transportować), naukowiec wychodzi mi, że najdłużej ~2 lata.

Eksplorator to dodatkowa profesja bo wymaga również i specjalizacji w PVE lub górnictwie.

Poniżej krótki opis kilku najczęściej spotykanych w EVE wojowniczych profesji:
Wojownik jest profesją dość dyskusyjną, bo można odnosić sukcesy już na samym początku "kariery", zwłaszcza jeśli się ma ma dobre/doskonałe towarzystwo (polecam ludzi z c0ven jeśli chodzi o PVP).
Mission runner kładzie nacisk na nieco inne podejście do walki (głównie tank i social) ale pozwala na w miarę bezpieczne zarabianie sporej kasy w hisecu. Złodziej i pirat zaś w ogóle nie muszą się w niczym specjalizować poza sposobami jak oszukać/wykorzystać naiwność przeciwnika.

Warto pamiętać, że w EVE są 4 grywalne frakcje/rasy i o ile przejście ze statków gallentyjskich na caldarskie (lub na odwrót) nie wymaga jakiś ogromnych inwestycji w SP (obie rasy wykorzystują hybridki), o tyle przejście na minmatarskie lub amarrskie statki wymaga doskillowania specjalizacji dla typowych dla nich broni (dodatkowo kilka miesięcy). W sumie by móc latać wszystkimi statkami bojowymi na podobnym poziomie (nie licząc kapitali) potrzeba około 1.5 roku. Skillowanie kapitali 1 rasy to dodatkowo około 6 miesięcy.

Dowódca floty to profesja dodatkowa i przydaje się zarówno w PVE jak i PVP.

Powyższe wyliczenia czasu są mocno zależne od atrybutów postaci oraz wyposażenia w odpowiednie implanty. No i generalnie wybór profesji to raczej kwestia wyboru na jak długo się człowiek decyduje grać w EVE.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 26, 2008, 16:21:54 »
Gdzie są najgorętsze miejsca w EVE?
Teoretycznie powinny być w systemach 0.0, ale jak przeglądałem statystyki na mapie - bardzo dużo zniszczonych statków jest w centralnej, zaludnionej części mapy.
Czy w statystykach np. ship destroyed in las 1 hour są brane utraty statku w walce z NPCami?

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 26, 2008, 17:21:34 »
Przy okazji kolejne pytanie.

Czy warto używać broni na krótki dystans (misje)? Teoretycznie tak - są bardzo szybkie, więc mogą zadać więcej obrażeń niż np. artyleria, ale...

Jak robiłem misje fregatką, to zanim doleciałem do celu, byłem niemiłosiernie masakrowany, cap booster nie pomagał. Używanie artylerii pozwoliło na bezstresowe kończenie misji. Teraz przesiadłem się crusiera, i choć artyleria jest dalej skuteczna, sporo NPCow tez jej używa. Wieć chiałłoby się podlecieć i zrobisz szybko porządek z bliska.

Czy moglibyście opisać w skrócie zalety artyleri i działek na bliski zasięg. Jak walczyć artylerią, zdązyłem się troszkępoduczyć, ale czy pomoglibyście podpowiedzieć jak walczyć używająć dział na krótki zasięg?
Czy mieszać działa na krótki i długi zasięg, czy raczej skupić sie na jednym typie? Jak walczyć większym statkiem z małymi szybkimi - np. krążownikiem z orbitującymi blisko frytkami? Czy na mniejsze cele użyć działek S czy M?

Dzięki za odpowiedzi!

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 27, 2008, 09:31:34 »
Gdzie są najgorętsze miejsca w EVE?
Teoretycznie powinny być w systemach 0.0, ale jak przeglądałem statystyki na mapie - bardzo dużo zniszczonych statków jest w centralnej, zaludnionej części mapy.
Czy w statystykach np. ship destroyed in las 1 hour są brane utraty statku w walce z NPCami?
Najgoretsze miejsca to w kolejności:
- miejsca bitew - raczej nie odbywają się regularnie w tych samych miejscach
- huby - suicide piraci polują na nieostrożnych transportowców
- wejścia do 0.0 - 90% są kampione
- niektóre miejsca w lowsec - zależy chyba głównie od położenia
- skróty tras w lowsecu - znów kampy piratów
- systemy objęte FW.
Pamiętaj, że hisec jest tylko pozornie bezpieczny. Poza tym w czasie wojny korpy mogą walczyć ze sobą gdzie chcą.

Co do statystyk - wydaje mi się, że nie są brane, ale nigdy się tym nie zajmowałem więc tak naprawdę zgaduję.

Czy warto używać broni na krótki dystans (misje)? Teoretycznie tak - są bardzo szybkie, więc mogą zadać więcej obrażeń niż np. artyleria, ale...
IMHO do PVE nie warto.

Cytat: Richie Rich
Jak robiłem misje fregatką, to zanim doleciałem do celu, byłem niemiłosiernie masakrowany, cap booster nie pomagał. Używanie artylerii pozwoliło na bezstresowe kończenie misji. Teraz przesiadłem się crusiera, i choć artyleria jest dalej skuteczna, sporo NPCow tez jej używa. Wieć chiałłoby się podlecieć i zrobisz szybko porządek z bliska.
Masz kilka możliwości:
- mieć większy dps niż NPCe i po prostu je rozwalić zanim one Ciebie
- mieć tank, którego NPCe nie są w stanie złamać
- sprowadzić kolegów którzy: pomogą rozwalić i/lub będą tankować dmg NPCów i/lub będą Ciebie naprawiać

W PVE nie ma czegoś takiego jak jedyna słuszna droga. Jeśli nie możesz sobie sam poradzić - zawołaj kumpli, albo rozwalaj NPCe na misji po 1szt i uciekaj się naprawić. W PVE generalnie dąży się do jak najszybszego kończenia misji, albo do zarobienia na nich jak najwięcej (zbieranie lootu, salvage, farmowanie, etc.). Decydując się na solowanie misji musisz mieć świadomość, że misje mają różne poziomy trudności i musisz sam zadecydować czy chcesz robić wszystkie jak leci czy jedynie wybrane, bo są łatwiejsze.

Zawsze możesz po prostu polatać po paskach.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2008, 09:33:30 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 27, 2008, 14:58:24 »
[1] Co to jest safe spot i jak tego w praktyce używać? Czy to to samo co zakładki (bookmarks)?
[2] Dość często na różnych forach pojawia się słowo jita? Dlaczego jita jest taka słynna>

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:02:12 »
[1] Co to jest safe spot i jak tego w praktyce używać? Czy to to samo co zakładki (bookmarks)?

Safespot, to punkt w przestrzeni, który nie jest w pobliżu żadnej stacji, planety, paska, czy księżyca.

[2] Dość często na różnych forach pojawia się słowo jita? Dlaczego jita jest taka słynna>

Jita to największy sexshop w galaktyce.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2008, 15:15:59 wysłana przez Mona X »

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:08:08 »
Safespot, to punkt w przestrzeni, który nie jest w pobliżu żadnej stacji, planrty, paska, czy księżyca.

A jak utworzyć taki safespot?

W poradniku z Battle clinik - czytam żeby utworzyć gdzieś safe spot, potem wyjść ze statku...

Jak się wychodzi ze statku? Nie słyszałem o takiej możliwości

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:12:36 »
[1] Co to jest safe spot i jak tego w praktyce używać? Czy to to samo co zakładki (bookmarks)?
Sama nazwa mówi co to jest - "bezpieczne miejsce/punkt". Bookmark (BM) to znacznik miejsca, podkreślę - dowolnego, pozwalający na wykonanie skoku na to miejsce. A zatem SafeSpot będzie miejscem gdzie można się skryć przed pościgiem, trwale lub tymczasowo - czytaj nikt nie ma możliwości podążyć tam bezpośrednio za Tobą. Żeby Ciebie znaleźć będzie trzeba skanować system używając sond, co zabiera czas.

BMka będzie jedynie pozwalała na skoczenie do niego.

Cytat: Richie Rich
[2] Dość często na różnych forach pojawia się słowo jita? Dlaczego jita jest taka słynna>
Bo to obecnie główny punkt handlowy. Kiedyś takim punktem był system Yulai, potem nastąpiło kilka zmian w organizacji połączeń pomiędzy regionami i pojawiło się kilka nowych hubów handlowych (Jita, Oursulaert,  Amarr, nie pamiętam nazwy w przestrzeni minmatarskiej). Po pewnym czasie okazało się, że wygrała Jita i wróciliśmy do sytuacji jak przed zmianą - jednego centralnego punktu handlowego. Zmiany CCP wprowadziło by odciążyć Yulai i zminimalizować lag.

Oczywiście wciąż pozostałe huby pełnią znaczącą rolę w systemie handlowym, ale żaden z nich nie notuje takiego obciążenia jak samo Jita.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:14:57 »
A jak utworzyć taki safespot?

Otwieasz people & Places, dajesz warp na jakiś odległy obiekt (tak ze 20 AU), po drodze klikasz add bookmark i voila.

W poradniku z Battle clinik - czytam żeby utworzyć gdzieś safe spot, potem wyjść ze statku...

To chyba deep safespot. Kiedyś jak proby działały inaczej niż teraz, to ludzie robili sobie deepspoty (minimum kilkaset AU) i trzymali tam statki. Ale teraz już się nie da ich robić, a do tego łatwo je znaleźć.

Jak się wychodzi ze statku? Nie słyszałem o takiej możliwości

PPM na statku i Eject.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2008, 15:16:31 wysłana przez Mona X »

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:23:57 »
Oczywiście wciąż pozostałe huby pełnią znaczącą rolę w systemie handlowym, ale żaden z nich nie notuje takiego obciążenia jak samo Jita.

A dlaczego Jita jest tak popularna? Mało to innych miejsc na handel?


PPM na statku i Eject.

A czy w praktyce, ktoś z Was stosuje wychodzenie ze statku? Przecież jajeczko nie jest dość bezpieczne...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2008, 15:25:58 wysłana przez Richie Rich »

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:37:52 »
A dlaczego Jita jest tak popularna? Mało to innych miejsc na handel?

Jita jest popularna, bo jest popularna. :)
Jeżeli chcesz ktoś chce coś kupić, to w Jita ma największe szanse, żeby to znaleźć. I z drugiej strony, jesli ktoś chce coś sprzedać, to w Jita ma największe szanse, na znelzienie kupca. Więc większość ludzi (na większe zakupy) leci do Jita.

Do tego ma sporo gejtów, więc w miarę łatwo do niej dolecieć z każdej strony.

No i ma łatwą nazwę (leć do Orso.. oursu...osruo... JITA).

A czy w praktyce, ktoś z Was stosuje wychodzenie ze statku? Przecież jajeczko nie jest dość bezpieczne...

Jasne. Na przykład czasem trzeba zostawić szipa w jednym miejscu i polecieć po następnego, żeby był na zmianę.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2008, 15:40:18 wysłana przez Mona X »

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:45:00 »
Jasne. Na przykład czasem trzeba zostawić szipa w jednym miejscu i polecieć po następnego, żeby był na zmianę.

A nie lepiej to zrobić (wymiana statku) w stacji - chyba znacznie bezpieczniej, a taki bezpański statek to łatwy łup - czy może masz na myśli systemy gdzie nie ma stacji?

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:47:41 »
Właśnie. Albo jak istnieje niebezpieczeństwo, że stacja dostanie bąbla.

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 27, 2008, 15:51:20 »
Właśnie. Albo jak istnieje niebezpieczeństwo, że stacja dostanie bąbla.

Bąbla - a cóż to takiego?

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 27, 2008, 16:57:47 »
A dlaczego Jita jest tak popularna? Mało to innych miejsc na handel?
A dlaczego ludzie kupują na targowiskach - mało to sklepów ? Odpowiedź na to pytanie podejrzewam, że i socjologom zabrałaby sporo czasu, ale generalnie to Mona ma chyba rację:
- bo Jita jest popularna i już
- bo ma atrakcyjne położenie i już.

No i ma łatwą nazwę (leć do Orso.. oursu...osruo... JITA).
Co do nazwy to jednak przesada - Amarr też ma prostą nazwę.

Bąbla - a cóż to takiego?
Mobile Warp Disruptor - urządzenie, które w zależności od wielkości (small/medium/large) i typu (T1/T2) ma różny zasięg i zawsze tę samą moc - NIC nie może z jego zasięgu warpować. Można stosować jedynie w 0.0.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 29, 2008, 14:19:45 »
Jak sobie szybko podniesc standing np. dla Minmatar?
Klepanie misji cos nie chce mi go ruszyc, stanal na 0.47, a chcialbym dojsc do 0.5 - bo chcialbym wstapic do frakcji.
Czy lepsze od misji bedzie klepanie tlustych ratow na paskach?

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 29, 2008, 14:32:22 »
Najepsze sa misje eventowo - kurierskie. I zbieranie tagow do datacenters.

horax

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 29, 2008, 14:38:13 »
Jak sobie szybko podniesc standing np. dla Minmatar?
Klepanie misji cos nie chce mi go ruszyc, stanal na 0.47, a chcialbym dojsc do 0.5 - bo chcialbym wstapic do frakcji.
Czy lepsze od misji bedzie klepanie tlustych ratow na paskach?

Zrob skill connections lvl1 powinien wystarczyc na przekroczenie magicznego standu 0.5.

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 29, 2008, 14:42:28 »
THX

Kolejne pytanie - jak uzywac skryptow?

Np. Tracking Speed dostepny w Amunitions Charges > Scropts

Napisane jest:
This script can be loaded into a tracking computer or tracking link module to increase the module's tracking speed bonus at the expense of its optimal range bonus.

Jak wlozyc skrypt do tarcking komputera? Czy mozna wlozyc kilka skryptow na raz?

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #61 dnia: Czerwiec 29, 2008, 14:46:05 »
Jak wlozyc skrypt do tarcking komputera?

Tak jak amunicję.

Czy mozna wlozyc kilka skryptow na raz?

Nie, tylko jeden.

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #62 dnia: Czerwiec 29, 2008, 15:27:53 »
Dzisiaj udalo mi sie w koncu po raz pierwszy uruchomic Micro Wrap Drive - super sprawa.
Zauwazylem ze nie wolno uzywac jednoczesnie MWD i afterburnera.

MWD wydaje mi sie idealny do ucieczek z blokad na gateach, zastanawia mnie czy warto teraz uzywac afterburnera?
Jakie sa plusy i minusy jednego i drugiego, czyli

MWD vs. Afterburner

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #63 dnia: Czerwiec 29, 2008, 20:02:33 »
MWD vs. Afterburner

MWD
Plusy - szybki (w standarzie 5x) i ma krótki cykl (czyli łatwiej tym sterować).
Minusy - na dzieńdobry zżera 25% capa, oprócz tego ciągnie więcej capa, ma krótki cykl (czyli częściej zagląda do capa), zwiększa sygnaturę.

AB
Plusy - lepszy niż nic, ma długi cykl, potrzebuje malo capa.
Minusy - woooolny, w standardzie tylko dwukrotnie szybciej się lata, ma długi cykl.

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #64 dnia: Czerwiec 29, 2008, 22:05:20 »
[1]Czyli zaawansowani gracze nie uzywaja Afterburnera?

[2]Wychodzi na to ze jedynym minusem jest zwiekszenie signature radius? iedy jest toniebezpieczne dla gracza?

[3] Czy jest jeszcze cos co powinienem wiedziec MWD, a czego nie ma w przewodniku? Np. ze podczas misji nie mozna uzywac MWD.


Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #65 dnia: Czerwiec 29, 2008, 22:42:49 »
1. Zaawansowani gracze używają AB tam, gdzie należy go używać. Na misjach np.
2. Największym minusem MWD jest pożeranie kosmicznych ilości capa. Bonus do Sig radius jest mniej niebezpieczny, ale może doprowadzić do tego, że twój nowy interceptor zostanie rozwalony jedną salwą oddalonego o 200km BS'a.
3. Większość statków na których zainstalujesz MWD od razu przestaje być cap stable. MWD nie można również używać w site'ach eksploracyjnych, za to można w kompleksach FW. MWD to typowy moduł do pvp, jest podstawą wszystkich nano-fitów.

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #66 dnia: Czerwiec 30, 2008, 06:10:25 »
MWD to typowy moduł do pvp, jest podstawą wszystkich nano-fitów.

Powinien być podstawą wszystkich pvp fitów.
na urlopie od EVE

Ellaine

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #67 dnia: Czerwiec 30, 2008, 07:30:23 »
Nieprawda. Są fity na dready i carriery które w ogóle nie mają MWD. Są ludzie którzy nigdy przenigdy nie mają potrzeby szybkiego nawracania na brame, dolotu do celu czy wyjazdu z bańki i wciskanie im na siłę MWD bo "wszyscy muszą go mieć" i bo "BoB 2 lata temu zaczął montować MWD na wszystko jak leci bo jest zajebisty" jest po prostu objawem owczego pędu i bezmyślności.

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #68 dnia: Czerwiec 30, 2008, 12:38:37 »
jest po prostu objawem owczego pędu i bezmyślności.

Lepiej razem z innymi owcami popindalać do bramy, niż żeglować 150m/s się  przez 50km.

Ellaine

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #69 dnia: Czerwiec 30, 2008, 12:45:40 »
Niektórzy nie mogą pojąć że nie każdy statek musi przelecieć 50 km. MWD jest tylko dla tych statków PvP które albo
-mogą znaleźć się w sytuacji w której trzeba podlecieć do wroga żeby działać
-są projektowane by przeżyć kilka starć i w tym celu mogą wymagać podlecenia do bramy lub wylecenia z bańki.

Ale to tylko część opcji taktycznych. Nie każdy musi planować przeżycie starcia, czasem ważniejszy jest  trochę większy cap, dodatkowy mid slot i więcej wolnego power grida.