Eve Online > Total Noob Questions

Total Noob Questions po raz czwarty

<< < (61/73) > >>

SokoleOko:
Kolejna porcja pytań od nooba :)

1) Statki w cloacku  - czy widać je na scanie?

2) Kontrakty kurierskie - jak ustalany jest collaterall? Czy wystawiając taki kontrakt może ustawiać tę wartość "z d...", czyli to się samo kalkuluje na podstawie wartości towaru? I w drugą stronę - czy jeśli do przerzucenia jest np: 5000 m3, to czy mogę to przewieźć w dwóch partiach?

3) Gate-campy. Siedzę w systemie, w którym jest gate-campa (czyli i ja, i campa jestem po tej samej stronie interesującej mnie bramie), to jaka taktyka przebicia się jest najlepsza - warp to 0 na bramę i jump? Statek zdzierży nawet 3 dobre salwy z BS-a bez wejścia na strukturę (sprawdzone!), więc jeśli skok zajmie 5-10 sekund, nie będzie problemu. Ale czy to dobry pomysł, czy jest może lepszy?

4) Safespoty - załóżmy, że jest pusty system, w którym jestem tylko ja i gang szukających mnie przeciwników. Mam SS-a, ale powiedzmy, że zrobiony jest "po taniości" - albo jest w prostej linii pomiędzy dwiema punktami, albo jest bliżej niż 14,5 AU od jakiegoś punktu. Czy jednak ten SS oraz 20+ innych obiektów (gwiazda, planety, moony, belty - ale NIE gate'y) wystarczy, by skacząc non-stop pomiędzy tymi punktami być nieuchwytnym? Non-stop, znaczy "jestem w danym punkcie przez 30 sekund i warp na kolejny, w losowej kolejności). Cel ćwiczenia - zmęczyć i zniechęcić przeciwnika, żeby poszedł do innej piaskownicy lub przynajmniej prysnąć przez gate'a (patrz punkt 3).

5) A teraz trudne pytanie, naprawdę trudne: czego nie boi się cruiser? Zakładając, że nie ma się uber-skilli i ma się ca. 8000 HP shielda i armora. Działa medium plus medium drones. Czy zawsze warto zwiewać, czy jest jakaś kategoria shipów, które mogę spokojnie rozjechać? No, wiadomo - frytki T1 :) Ale pozostałe spotykane w lowsecu - co z covert-opsami, steatlh bomberami, AF-ami?

Z góry dzięki :)

Mac Dercad:
1) Nie.
2) Przez wystawiającego kontrakt, chyba nie ma przeciwwskazań do przewozu w dwóch i więcej turach.
3) Jeśli to low sec to warp na zero i skok - piraci przeważnie nawet nie spróbują namierzyć statku. Camp jest raczej na statki lecące w drugą stronę.
4) Generalnie tak.
5) Tutaj się nie da odpowiedzieć. Możesz przegrać z dobrze pilotowaną i wyskilowaną fregatą, możesz rozwalić fakcyjny pancernik z oficerskim fitem, którego pilot jest idiotą i poszedł afk na pasku z wyłączonymi modułami. Jak chcesz latać po low secu i kosić ludzi w krążowniku to zapisz się najlepiej do jakiejś korporacji pirackiej - tam będą ludzi z doświadczeniem w takich sprawach i o wiele lepiej odpowiedzą na to pytanie. No i praktyka pozwoli ci samemu się orientować. Jeśli nie chcesz piracić, to polecam milicję - gallentejską oczywiście:) Polecam moją korporację;) Masz chyba jakieś 20m sp za mało na normalną rekrutację, ale pogadać [zaznaczam - po angielsku] zawsze można;)

SokoleOko:

2) Czyli co - mogę wystawić absurdalnie wysoki collateral? Ofc, najwyżej nikt się po to nie schyli?

5) Wręcz przeciwnie - piracić nie zamierzam. Natomiast chodzi mi raczej o sytuacje, gdy ktoś mnie atakuje w lowsecu. Na razie - ze względu na mizerne skille i generalne słabe ogarnięcie gry - z miejsca palę gumę. Przeżywalność mam niezłą: zdarzyło mi się zginąć na gate-campie, ale nigdy nikt nie był w stanie złapać mnie na pasku nawet jeśli w ogóle do kontaktu doszło . Z drugiej strony, już mnie troszkę diabli biorą od tego uciekania (ego, ego!) i najchętniej bym się odgryzł... wczoraj goniły mnie dwie AF-ki i zastanawiam się po prostu czy to nie był akurat cel, który mógłbym zarysować. Podejrzewałem jednak, że te AF były bardzo szybkie, plus jeden z tych pilotów był CEO jakiegoś korpa, więc raczej wiedział co robi.

litestep:
Dowolnej wielkości - co może być dość śmieszne gdy np. stacja docelowa nie pozwala nikomu dokować. Cały kontrakt musisz być w stanie przewieść na raz, paczki nie da się podzielić, ale jak już weźmiesz kontrakt możesz podejrzeć co jest w środku.
Wyczucie co, kiedy i czym atakować zdobędziesz tracąc statki, więc zadbaj byś mógł sobie na to pozwolić.

Mac Dercad:
2) Dokładnie tak.
5) Palenie gumy jest doskonałym pomysłem. Piraci zawsze mają statki sfitowane pod pvp, ty prawdopodobnie nie, więc walka będzie dość jednostronna. By nie wspomnieć o ich przewadze w sp i doświadczeniu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej