Eve Online > Dyskusje ogólne
LAGFIELD vs battlefield
MightyBaz:
po tym co piszecie to nalezy skupic na :
* zmniejszeniu ilosci operacji zmienoprzecinkowych na sec przez:
- zmniejszenia ilosci eventow w czasie i w systemie (ograniczenie liczby graczy/shipow, zamrozenie niektorych eventow na czas walki)
- zwiekszenie mocy obliczeniowej (zakup nowych serverow na farme, utworzenie lokalnych serverow-swiatow eve - podobnie jak w WoW)
--- Cytat: Hastrabull w Maj 16, 2007, 12:47:13 ---mysle, ze najlepszym rozwiazaniem na laga byloby plynne przelaczanie zasobow.
Hastrabull - to jest twoje zdjecie? siem moze umowimy na lody? >:D
--- Koniec cytatu ---
tak chyba dzialaja mainframy ..
btw niech oddadza to w oursourcing do IBM, tam maja takie pojecie performance on demand...z tego co wiem...maja spora nadyzke mocy obliczeniowej do zagospodarowania...w koncu jak radza sobie ze srodowiskiem transakcyjnym na codzien, to pewnie tutaj tez cos wymysla...zamiast od nich kupowac maszyny lepiej kupic wydajnosc
Xarthias:
--- Cytat: Mighty Baz w Maj 16, 2007, 12:50:08 --- utworzenie lokalnych serverow-swiatow eve - podobnie jak w WoW
--- Koniec cytatu ---
Wiesz co, z takimi pomysłami to moge ci tylko bajkę o wężu opowiedzieć... Sssssspier.....alaj.
Ellaine:
Przelaczanie obciazen wlasnie ma pewne ograniczenia. Normalnie jedna maszyna obrabia jedna do kilku konstelacji, w przypadku duzych obciazen moze byc maksymalnie jedna maszyna na system.
Z tego wynika ze cluster nie dziala na wartstwie systemowej (wielki proces chodzacy na setkach maszyn i wybierajacy sobie masyzne do odpalenia kazdego watku) tylko na poziomie aplikacji (przelaczanie obciazen jest implementowane recznie w kodzie serwera Eve). Z tego co rozumiem wypowiedzi devow, nie bardzo przelacza sie to plynnie miedzy komputerami i oni recznie ustawiaja takie rzeczy w czasie downtime na serwerach w Londynie na podstawie statystyk obciazenia z poprzedniego dnia oraz zgloszen graczy - zgloszen graczy czyli gracz pisze petycje do GMow ze jego sojusz planuje ofensywe na system XYZ jutro i ten system bedzie potrzebowal mocy obliczeniowej. Slabo, ale chyba nie umieja tego przeskoczyc, przynajmniej nie umieli pol roku temu.
Lokalne serwery Eve (oprocz Chin) nie sa akceptowalne tak dla CCP jak i dla znacznej czesci graczy. Mi na lokalnym serwerze juz by sie nie chcialo grac. Jeden serwer to jeden z glownych atutiow ktore czynia Eve wyjatkowa gra, choc CCP placi za to technicznymi ograniczeniami bazy klientow.
A zmniejszanie ilosci eventow wyliczanych i wysylanych w czasie bitwy jest akurat dobrym pomyslem :)
adam000:
--- Cytat: Fizyk w Maj 16, 2007, 05:23:05 ---adam tak właśnie jest te całe " game fieldy " już istnieją ( nie kturzy nazywają je gridami ). Co do twoich pomysłów no cóż...... większość w takiej czy inne formie już jest zaimplementowana pozostałe dobre by były ale zdajesz sobie sprawę z komplikacji?
--- Koniec cytatu ---
No właśnie, gridy istnieja ale sa uwiazane do miejsc w przestrzeni i sa ograniczone (slyszalem kiedys o roznych jajach z tym zwiazanych), do tego sa zupelnie niedynamiczne pod wzgledem wykorzysatnia zasobow serwerow, ma to sie nijak do opisanych przezemnie koncepcji. I oczywiscie zdaje sobie sprawe, ze ich realizacja nie jest banalna dlatego nie oczekuje wcale, ze kiedys w EVE takie wynalazki zobaczymy.
W ogole jak sie tak zastanowic nad rozwiazaniami jakie w swiecie serwerow EVE funkcjonuja to mozna sie zalamac, np.: zeby kopiowanie BMow generowalo laga? Smiech, wszystko co nie jest bezposrednio zwiazane ze statkami w przestrzeni (nawet to co dzieje sie w stacjach) nie powinno byc robione przez te same serwery, ktore obsluguja mechanike gry. Np. tak jak market jest na zupelnie innych serwerach. Ostatnio tez mnie troche rozsmieszylo jak sluchalem wypowiedzi w devblogu (tym dzwiekowym) szefa CCP o technologiach 64 bitowych, ze sie przymierzaja zeby to na serwerach wykorzystac, szybko sie obudzili :-) EVE od poczatku powinno na 64 bitowych serwerach chodzic.
P.S. A tym ktorym sie wydaje, ze mozna dokladac sprzet w nieskonczonosc... no wiec nie mozna, chociazby dlatego, ze baza danych jest tylko jedna (oczywiscie moze byc tez przez jakis klaster obslugiwana, chociaz tu bardziej ograniczeniem sa macieze dyskowe - stad rozne wynalazki z rodzaju "maciezy RAM") i nie mozna jej w nieskoczonosc przyspieszac, a kazde istotne zdarzenie w EVE predzej czy pozniej w bazach danych ma swoje odbicie.
litestep:
--- Cytat: adam000 w Maj 16, 2007, 18:16:22 ---Ostatnio tez mnie troche rozsmieszylo jak sluchalem wypowiedzi w devblogu (tym dzwiekowym) szefa CCP o technologiach 64 bitowych, ze sie przymierzaja zeby to na serwerach wykorzystac, szybko sie obudzili :-) EVE od poczatku powinno na 64 bitowych serwerach chodzic.
--- Koniec cytatu ---
Ja tam się dużo nie znam, ale prosta zmiana 32->64 zazwyczaj oznacza spadek wydajności. Na zwiększenia wielkości słowa zyskuje wszystko co zajmuje się multimediami itp pierdołami. A sam fakt że pointer zajmuje 8 zamiast 4 bajtów powoduje, że kod powiększa swoją objętość, mniejsze jego kawałki mieszczą się w cache, etc. Strzelam że po przejściu z 32->64 każdy program chodzi 2-3% wolniej.
A więc na co komu 64 bity? Żeby mieć więcej niż (bodajże to windziany limit) 3GB pamięci dla jednego procesu.
Ale w sumie też nie chce mi się wierzyć że EvE do tej pory nie hulało już na 64biowym sprzęcie.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej