Autor Wątek: 2 pytanka  (Przeczytany 11126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rhovana

  • Gość
2 pytanka
« dnia: Luty 21, 2006, 15:45:15 »
Kwestja jest nast?puj?ca:

1, Siedzia?em z kmplem ostatnio i rozmawiali?my na temat skilowania w EVE, i taka jedna refleksja sie zrodzi?a. W przysz?o?ci mo?na by by?o zrobi? system taki jak np. w ADOM albo Morrowind. Znaczy nie eliminuj?c samego uczenia sie stricte ksi??kowego ale dodaj?c opcje szybszego uczenia sie skila lub rozwijania skila w momencie robienia tego.

np. skiluje mining i jednocze?nie kopi?, wiec trenuje szybciej ni? tylko czekaj?c a? sie skil sko?czy. Nie skiluj? miningu, ucz? si? ale znacznie s?abiej.

Pytanie co Wy na to??

2. Jakie s? szanse na to ?e co? takiego zaistnieje?

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Re: 2 pytanka
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2006, 15:49:50 »
Cytat: "Rhovana"
2. Jakie s? szanse na to ?e co? takiego zaistnieje?


?adne :twisted:

Pierwszego nie b?d? komentowa? bo s? gusta i gu?ciki, ale co do drugiego, to znaj?c polityk? ccp to raczej nie ma szans na jakie? rewolucyjne zmiany...
Przedwieczny.

Sir Falo

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 314
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sir Falo
  • Korporacja: Exterminatus
  • Sojusz: Nulli Secunda
2 pytanka
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 21, 2006, 16:29:25 »
My?le, ?e si? nic nie zmieni, w?asnie ze wzgl?du na samo CCP. Prawda jest taka, ?e je?li by to odpowiednio dobra?, znaczy niezbyt wieli taki dodatkowy przyrost, promowa?o by to rozs?dnie tych, którzy graj? wi?cej, bo jakby nie spojrze? skoro co? robisz to sie tego uczysz z praktyki, a nie tylko teorii (hehe, taki ma?y dodatek reala do MMORPG :D ). Jak by by? zbyt du?y bonus, wtedy m?odziki sp?dzaj?ce mase czasu znalaz?y by zaraz sposób na wykoksowanie postaci i za? starzy playerzy by byli pokrzywdzeni.
A prawda zawsze le?y po ?rodku :) No, prawie zawsze ;)

pc5

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 21, 2006, 17:12:56 »
Pogdyba? sobie mo?na. S?ysza?em ju? g?osy aby w ogóle wywali? atrybuty. Kolejkowanie skilli raczej nie pojawi si? soon™

marioosh

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 22, 2006, 07:27:38 »
Ten sposób na robienie skilli mia? wg mnie jedno zadanie: wyeliminowa? tzx koks, czyli gonienie za exp aby szybciej nabi? level. W tym przypadku by?oby to samo, najpierw by? robi? jedn? rzecz aby j? szybciej wyskillowa? potem inn?. Nie by?oby gry. W takim systemie skillowania, nie musisz si? na tym skupia? bo to leci s? w tle (chodzi o przyrost skilla ;) ) Gracze zatem ca?y czas online s? skupieni na czym? innym, przede wszystkim na interakcji z innymi graczami. Graj?c przez d?ugi czas w Lineage2 nie mia?em przyjemno?ci zbyt d?ugo pogaw?dzi? z innymi graczami, bo kazdy tylko goni? za expem aby byc szybciej lepszym.
Druga sprawa jest taka: w EvE lepszy sprz?t mog? mie? jakie postaci? Otó? takie które maj? najd?u?ej konta, czyli ci co zap?acili najwi?cej. Czym wi?cej p?acisz tym lepsze masz mozliwo?? ( bo to jeszcze trzeba kupi? a to druga sprawa) Nie wa?ne jest dla CCP ILE czasu sp?dzasz w grze. EvE przyci?ga ludzi, którzy mog? na granie wygospodarowa? 1-2 godz. dziennie. Bo tacy b?d? mieli takie same mo?liwo?ci jak ci co graj? 10 godzin dzienie, ale tak samo d?ugo op?acaj?. Wracaj?c znowu do L2 tam zdobywa?o si? skille po?wi?caj?? jak najwi?cej czasu na gr?. Wyje?d?aj?c na wakacje mo?na by?o si? spodziewa?, ?e konkurencja nas wyprzedzi.
Tutaj mo?esz spokojnie sobie zrobi? przerw? od grania i wróci? po kilku, kilkunastu, czy kilkudziesi?ciu dniach bez wi?kszych strat wobec kkonkurencji.
Poza tym, je?eli CCP postawi?oby system skilli zale?ny od czasu po?wi?conego grze to mieliby nie lada problem. Bior?c pod uwag? ?e wieczorami jest zalogowanych ok 20000 graczy a zarejestrowanych kont jest ponad 100 000, wi?c ta liczba mog?aby wzrosn?? i niestety stracili by g?ówny atut przyci?gaj?cy graczy MMORPG'ów w tym mnie (bo nie mam czasu na koksanie tylko chc? sobie pogra? ..)
pozdrawiam.

Blaster

  • OLD BUFU
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blaster Kroms
  • Korporacja: State Protectorate
2 pytanka
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 22, 2006, 10:51:18 »
marioosh swietnie ujal ta sprawe.
To mnie miedzy innymi trzyma przy EVE ze nie daje mozliwosci koksowania postaci nastolatkom grajacym po 20 h na dobe.
Gdyby to zmienili pozegnal bym sie z EVE jak najszybciej.  :?
Zreszta taki system jaki jest jest bardzo oplacalny dla CCP bo przeciez zeby trenowac swoja postac musisz miec wykupione konto mimo ze nie mususz zapychac serwera.  8)
Powiem wam ze lepszego systemu skillowania jeszcze w zyciu nie widzialem  8)

Rhovana

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 22, 2006, 12:36:52 »
Hmm bro? bo?e nie chodzi?o mi o to ?e aktualny system skilowania jest do bani:) Gra?em dosy? du?o w ró?ne gry i zgadzam sie z tym co marioosh powiedzia? w stu procentach. Mnie te? odzrzuca system skilowania na zasadzie "1000 mobów musze dzisiaj ubi? ?eby zrobi? lvl". Zgadzam sie w stu procentach co do tego ?e to promuje graczy którzy ?oj? nonstop.

Z drugiej strony patrzac system skilowania w EVE ma jedn? wade w zasadzie promuje graczy którzy nie graj?. W efekcie kto? nie gar pó? roku i tylko przychodzi skile zmieni? i ma mocniejsz? posta? ni? ten który przez 3 miesi?ce przychodzi na 3-4 godziny pogra?.

Pod tym kontem bardzopodoba? mi sie system w ADOM taki free rouge like,  w grafice tekstowej ale za to pi?knie rozbudowany. System skilowania opiera? sie na u?ywaniu czego?. tam nie nauczy?by? sie np, u?ywa? topora dopuki nie  wzi??by? go w r?ce (jak dla mnie ca?kiem to sensowne).  To jest w?a?nie jeden z minusów skliowania w EVE, ?e mo?esz sie nauczy? lata? BSami widz?c takie na obrazku albo jak do ciebie strzelaj?:P

Dla jasno?ci nie my?la?em o tym ?eby zmieni? kompletnie system skilowania, tylko doda? jeden lub dwa modyfikatory, które nie zmienia?yby diametralnie samego procesu uczenia sie jednak?e przyspiesza?y by go nieco. W ko?cu trening czyni mistrza.

Ta dyskusja jest oczywi?cie czysto akademicka, je?li nie ma co liczy? na CCP. Jednak chcia?em pozna? wasz? opini?. Po prostu jeste?my w trakcie pisania z koleg? pewnej gry mmo, i zastanawiamy sie nad sensownym rozwi?zaniem problemu, ?eby zach?ci? tych którzy graj? ma?o jednocze?nie daj?c jaki? cie? szansy tym którzy dojd? pó?niej, na równorz?dn? gre ze starszymi graczami. Oczywi?cie nie ma by? to nast?pny moloch typu wow czy ?licznie wygl?daj?ca EVE. bardziej chodzi o rpga w klimacie w?a?nie ADOM. Je?li kto? nie gra?, gor?co polecam:)

Goomich

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 22, 2006, 12:52:02 »
Cytat: "Rhovana"

Z drugiej strony patrzac system skilowania w EVE ma jedn? wade w zasadzie promuje graczy którzy nie graj?. W efekcie kto? nie gar pó? roku i tylko przychodzi skile zmieni? i ma mocniejsz? posta? ni? ten który przez 3 miesi?ce przychodzi na 3-4 godziny pogra?.


Nie, bo ten co nie gra, nie b?dzie mia? kasy na ksi??ki.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
2 pytanka
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 22, 2006, 12:52:43 »
Cytat: "Nathan Richardsson"

There are three main factors to keep in mind regarding the EVE skill system. Although it is real-time advancement, the speed at which you train your skill is based on your attributes. The higher your attributes, the faster you learn skills.

When EVE started, there were no implants to boost your attributes and there were no advanced learning skills to raise them even further. Therefore, the oldest players have trained most of their skills at a slower pace than a new player does today. This is where we boost the newer players with content; today, it’s possible to effectively double or even triple your attributes from the get-go.

Secondly, EVE skills are all based on a rank and a level. All skills have five levels which you need to train to give you added benefits (or the ability to use something new), and the skill levels take longer to train the higher the level. As an example, training from Level 1 to Level 4 takes less time than training to from Level 4 to Level 5.

Therefore, a person that has a certain skill at Level 4 might have a 20% bonus while the person who spent considerably more time training to Level 5 only gets 25%, so diminishing returns come into full effect here. Better skills then have higher ranks, which act as multipliers on training time. A Rank 2 skill is thus a doubling of the time taken to train, while a Rank 4 skill quadruples the time taken, compared to a Rank 1 skill.

The third – and probably most important – factor is that you need to specialize yourself in something to become effective, and by doing that you can become very useful quite fast.

The thing is, a character which has trained for three years simply means he’s more versatile, he can fly frigates, cruiser and battleships from 2 or even 3 races but to be competitive against him in frigates you only need 3-4 months of training, less if you are flying with friends. Three “young” frigates can easily take out a poorly fitted battleship.

So to summarize, diminishing returns, specialization and new content balances the whole system.


Dodaj do tego jeszcze to, ?e osoba która du?o gra, ma znacznie wi?cej okazji do zarabiania kasy co wi??e si? z wi?ksz? mo?liwo?ci? wykorzystania skilli (kupno modu?ów, statków itp) od osoby, która "tylko skille zmienia i prawie nie gra".
Poza tym skille to nie wszystko. Musisz jeszcze umie? ich u?ywa?. A to mo?na naby? tylko do?wiadczalnie, wi?c jak ma?o grasz - ma?o umiesz i osoba, która znacznie wi?cej od Ciebie gra, nawet z mniejsz? ilo?ci? skilli jest w stanie "z?oi? Ci dup?" bo b?dzie wiedzia?a co robi...
W innej grze, du?o graj?c to nie do?? ?e mia?by? znacznie lepsz? posta? i kas? to jeszcze i do?wiadczenie co daje zbyt du?y handicap w stosunku do graj?cych troszk? mniej. W Eve ten kontrast jest zatarty przez system skillowania i dobrze. Dzi?ki temu osoby takie jak np. ja, które nie maj? zbyt wiele czasu na granie nie s? zepchni?te na margines i oszcz?dza im sie sporo frustracji ;)

IMHO mimo, ?e nie jest to system doskona?y to jest jednym z najlepszych z jakim spotka?em si? w jakiejkolwiek grze.
Przedwieczny.

Koori

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 22, 2006, 12:53:29 »
Niedawno na forum EVE-O by?y rozmowy na temat przywrócenia ma?ych bonusów SP za uzywanie modu?ów(albo za ich fitowanie itp. Pomys?ów by?o kilka). W fazie betai (chyba) tu? po release tak w?a?nie mo?na by?o dopakowa? skille oprócz normalnego systemu skillowania.

Na ko?cu wysz?o na to, ?e nie da rady tego przywróci? z prostej przyczyny. Promowa?oby to najró?niejsze formy oszustw. Na przyk?ad:
:arrow: Przyrost SP za u?ywanie shield boostera: ustawiasz si? z koleg? w safespocie z ma?ymi dzia?kami i ma?ymi  shield boosterami. Balansujecie dmg i odtwarzanie shielda tak zeby nikt nikogo nie zniszczy? i idziecie spa?... A statki strzelaj? do siebie przez ca?? noc... i to jest fajne?

 :arrow: Przyrost SP za "fitowanie" modu?ów: Zach?ta do pisania makr, które 24/7 b?d? za ciebie zmienia?y modu?y... no i znowu kicha...

W EVE grinduje si? tylko ISK i to w?a?nie lubi? w tej grze. Mimo, ?e zgadzam si?, ze gracze którzy maj? za du?o wolnego czasu czuj? si? pokrzywdzeni, ale mam nadziej?, ze system skillowania nigdy si? nie zmieni (no mo?e mogliby doda? super advanced learning skills :P)

Goomich

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 22, 2006, 14:06:20 »
Cytat: "Koori"
ale mam nadziej?, ze system skillowania nigdy si? nie zmieni (no mo?e mogliby doda? super advanced learning skills :P)


Od tego sa czipy.

Koori

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 22, 2006, 14:40:31 »
Cytat: "Goomich"

Od tego sa czipy.

mam ju? czipy :P
Tak na prawd? to ?artuje. Z adv learning na lvl 4 i zestawem implantów skilluje si? do?? szybko. Dodanie nowych skilli leariningowych sprawi?oby ?e da?oby si? wytrenowa? od zera do nie?le wyskillowanego carrieraw 2-3 miesi?ce... a tego raczej nie chcemy... (oczywi?cie pomijam tu kwestj? finansow? oraz czas trenowania skilli leariningowych).

EDIT: A tak swoja drog? to serce mi si? kraje, jak widz? noobów, którym kto? powiedzia?, ze wytrenowanie learningów na pocz?tku jest konieczne dla ich przetrwania. Dany noob trenuje learningi przez pierwsze dwa miesi?ce lataj?c najslabsza fregata i wpada w kompletna frustracje...

Goomich

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 22, 2006, 15:16:52 »
Cytat: "Koori"

EDIT: A tak swoja drog? to serce mi si? kraje, jak widz? noobów, którym kto? powiedzia?, ze wytrenowanie learningów na pocz?tku jest konieczne dla ich przetrwania. Dany noob trenuje learningi przez pierwsze dwa miesi?ce lataj?c najslabsza fregata i wpada w kompletna frustracje...


Ja by? noob, gra? dwa miesi?ce, trenowa? lerningi, lata? ju? Caracalem i indykiem i nie by? sfutro... strufo... sfrugo... i by? zadowolny z ?ycia. :)

Koori

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 22, 2006, 15:32:10 »
Cytat: "Goomich"
Ja by? noob, gra? dwa miesi?ce, trenowa? lerningi, lata? ju? Caracalem i indykiem i nie by? sfutro... strufo... sfrugo... i by? zadowolny z ?ycia. :)

Nie no. Tak jest ok. Jezeli trenujesz co? poza learningami to jest ok, ale widzia?em kiedy? screena z arkusza skilli jakiego? m?odego gracza. Nie mia? nic innego oprócz wszystkich advanced learningów [!!!] do LVL 5[O.o !!!!!!!!].
Nawet charyzm? mia? nabit? do lvl 5. I to jest smutne

pticu

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 22, 2006, 15:50:01 »
lerningi jako primary,a po drodze wszystko co jest potrzebne do latania i strzelania i wszystkiego :)

Rhovana

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 22, 2006, 16:04:55 »
Cytat: "Koori"
Jezeli trenujesz co? poza learningami to jest ok, ale widzia?em kiedy? screena z arkusza skilli jakiego? m?odego gracza. Nie mia? nic innego oprócz wszystkich advanced learningów [!!!] do LVL 5[O.o !!!!!!!!].
Nawet charyzm? mia? nabit? do lvl 5. I to jest smutne



hmmm nie ?ebym sie czepia? ale jak on zarobi? na skile advanced nie maj?? ?adnych innych??:) bo je?li lata? z cargo to noobshipem to wooooot masochista:P

Koori

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 22, 2006, 16:14:04 »
pewnie korporacja albo jaki? kolega dawa? mu kase. To si? do?? cz?sto spotyka...

A generalnie nie mozna zapomina? równie? o kasie z eBay'a :(

Rhovana

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 22, 2006, 16:36:38 »
Je?li to by?by alt to nie mam nic przciwko takiemu skilowaniu, ale zaczyna? now? postaci? i tak skilowa? to rzeczywi?cie tragedia :( zagadzam sie ?e learningi wa?na rzecz ale nie ma co wariowa?, a poza tym jeszcze powinno sie gra? jeszcze.

Co do kasy na e-bay to to jest raczej kwestja podej?cia. Mnie to ani zi?bi ani grzeje. Norma jedni sprzedaj? drudzy kupuj? tak jest by?o i tego nie zmienie wiec czym mam sie stresowac.

Odno?nie skilowania w EVE to jak ju? napisa?em nie mam nic przeciwko temu systemowi i podoba mi sie w takiej formie i w tej konkretnej grze. Jest dobrze przemy?lany. Zdaj? sobie sprawe ze zrobienie idealnego systemu jest nierealne, ale chodzi mi o wasze pomys?y lub krytyk? moich (krytyka bardziej porz?dana:)) System z Eve spodoba? mi si? na tyle najprawdopodobniej zaplikujemy go z koleg? w naszym ma?ym potworku, ale nie ob?dzie sie bez drobnych modyfikacji, dla tego pytam si? co ewentualnie by?cie dodali lub zmienili.

regis

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 22, 2006, 17:07:33 »
ten kolo to byl alcik ;) zrobiony tylko i wylacznie pod sprzedanie ;)

Tea Spoon

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 22, 2006, 22:09:16 »
tia, to jest czesto spotykana taktyka. hoduje sie takie cos przez rok z implantami +3 a potem sprzedaje za calkiem przyzwoite pieniadze.

co do skillow natomiast. to mozna nawet to wytlumaczyc calkiem sensownie, gdyby juz ktos koniecznie chcial cos tlumaczyc (bo mi sie wszystko zupelnie podoba)
tak jak irl, kupujesz cos nowego, to najpierw czytasz instrukcje obslugi (ksiazeczke =] ) a potem dopiero zaczynasz to cus obslugiwac. przynajmniej taka jest teoria (w praktyce wyglada to: wlacz, zepsuj, napraw, wlacz ponownie)

i tak samo w EVE. nawet jesli masz bs lvl5 a nigdy tym czyms nie latales, to mozna niemal zagwarantowac, ze jakis merc, co w bs pol zycia przelatal, a ma tylko bs lvl3 solidnie cie poobtlukuje. ty znasz po prostu wiecej teorii. =]

marioosh

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 23, 2006, 09:04:47 »
Cytuj
System z Eve spodoba? mi si? na tyle najprawdopodobniej zaplikujemy go z koleg? w naszym ma?ym potworku, ale nie ob?dzie sie bez drobnych modyfikacji, dla tego pytam si? co ewentualnie by?cie dodali lub zmienili.


Jako stary RPG'owiec mog? da? propozycj? modyfikacji systemu skillowania z Eve. Po prostu obok SP które same narastaj?, mo?na doda? drugi wspó?czynnik, który narata podczas u?ywania danego skilla. Pami?taj?c, ?e specyfika ka?dego skilla jest inna wi?c te punkty b?d? inaczej naliczane. Do czego to? otó? nast?pny level tego skilla mo?emy trenowa? dalej dopiero jak te punkty osi?gn? odpowiedni? ilo??. Mo to si? tak jak w rzeczywisto?ci: najpierw czytamy instrukcj? aby czego? u?ywa?, a potem nabieramy do?wiadczenia przy korzystaniu ze zdobytej wiedzy.

Jak ju? napiszecie t? gierc? to pod??lij demo :)

Rhovana

  • Gość
2 pytanka
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 23, 2006, 11:56:26 »
Cytat: "marioosh"

Jak ju? napiszecie t? gierc? to pod??lij demo :)


Masz jak w banku:)

I rzeczywi?cie pomys? mi pasuje:)jasne ?e pr?dzej czy pó?niej pojawi? sie wypaczenia takiego systemu i b??dy wykorzystywane przez graczy. Jasne jest ?e im system bardziej skomplikowany tym ?atwiejszych obej?? wymaga.

Koncepcyjnie odpowiada mi bardzo.

Dzieki Wszystkim:)

Raan Kern

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 863
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Raan Kern
  • Korporacja: GBTeam
  • Sojusz: C0VEN
2 pytanka
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 23, 2006, 12:36:14 »
A ja w obecnym systemie skilowania nie zmieni?bym nic.
Tak jak kto? wcze?nieja napisa?:
Skile to wiedza TEORETYCZNA, która podnosi nam ró?ne parametry, a samo "u?ywanie" danych skili czyli poprostu granie i praktyka pozwala nam na lepsze ich wykorzystanie.
Trzeba nauczy? si? gra?, a nie wyci?ga? na maxa cyferki. W ko?cu to "rywalizacja" ludzi za po?rednictwem postaci, a nie wystawianie do wy?cigów samochodów bez kierowców.
Raan Kern - The Sleepkamper
[GBT] Gang Bang Team