Eve Online > Dyskusje ogólne

No tym razem to chyba naprawdę RIP EVE...

<< < (47/67) > >>

Ragnarok:
Na pierwszy rzut oka ostatnie eksperymenty CCP wyglądają dość desperacko.
Ale tak naprawdę trudno ocenić, nie mamy wglądu w badania, liczby, plany, strategie itp.
Jak dla mnie blackout locala 100% trafiony.
Drifterzy - rozwiązanie pozornie toporne - było doraźną reakcją na sytuację w New Eden, ale to imo krok w dobrą stronę i świadczy o tym, że CCP słusznie zdiagnozowało raka - moment odpalenia inwazji przecież nie był przypadkowy.

Co do samej rozgrywki - ja aktualną sytuację i jej genezę rozumiem tak:

...problematyczny balans -> stagnacja -> stale topniejąca populacja -> tu jesteśmy

Problematyczny balans: w tak złożonej i wiekowej grze balans jest ekstremalnie trudny i nie działa w wielu aspektach.
Wg. mnie jedna kwestia jest jednak kluczowa: zwiększanie siły generuje zbyt wysoki wzrost korzyści i bezpieczeństwa, przy zbyt niskim wzroście kosztów i ryzyka.

Stagnacja: ze względu na powyższe, z punktu widzenia osobistej korzyści materialnej (isk, plex, skillpoints, dostęp do zasobów, ochrona interesów) zbyt jednoznacznie najbardziej opłaca się dołączyć do najsilniejszej grupy.
To znaczy, że nie opłaca się w tym sensie walczyć z silniejszą grupą, nawet przy większym zaangażowaniu i lepszych umiejętnościach.
To oznacza również, że dysproporcja siły i możliwości jest trwała, a nawet pogłębia się.

Stałe topniejąca populacja: nie trzeba być ekspertem teorii gier, żeby wiedzieć, że mecz do jednej bramki nie jest zbyt pasjonujący, więc nowi szybko orientują się, że Eve nie da im prawdziwego funu. Mają do wyboru: god mode lub masochizm. Z dwojga złego wybierają 3 opcję - inną grę.

Czytałem wiele ciekawych opinii i pomysłów na naprawienie rozgrywki. Osobiście zastanawiam się, co by było gdyby radykalnie podnieść koszty i ryzyko posiadania i używania tytanów i w mniejszym stopniu, proporcjonalnie do korzyści innych capitali.
Załóżmy, że np. tytan musi mieć na wyłączność specjalną cytadelę i taka cytadela może być tylko jedna w systemie. Cytadela generuje bardzo wysoki koszt utrzymania, jest również możliwa do zniszczenia dla przeciwników, co angażuje siły do jej ochrony. Tytan po wydokowaniu generuje ekstremalnie wysokie koszty z powodu paliwa. Itd.
Nie jest to oczywiście gotowy model, bardziej kierunek, w którym bym kombinował. To samo mogłoby dotyczyć innych zasobów strategicznych, infrastruktury, itp.

Larving:
Dla mnie głównym rakiem nulla jest ilość pilotów którzy mogą żyć w jednym regionie pod jedną ochronną ekipą capitalową. Blackout nic tu nie naprawia, a jeszcze bardziej zachęca graczy do zbijania się, dla zapewnienia większego bezpieczeństwa. Nie widzę także, jakby zwiększenie kosztów utrzymania tytanów czy sova miało cokolwiek poprawić. Jeśli kogokolwiek będzie stać to najpierw największych.
Według mnie jedyną metodą na pozytywne zmiany w nullu jest zmuszenie graczy do rozproszenia się, tak jak to kiedyś było. Dziś w badziewnym sytemie w esoterii potrafi na raz racić z 5 domków i 2 carriery, nie licząc kopaczy, Abbysal runerów itp. Totalna paranoja.
Już taki proste zmiany jak na przykład podwojenie czasu respawnu anomalek i zmniejszenie ich liczby w systemie o 1/4 czy 1/3 wymusiła by na krabach poszukiwania spokojniejszych systemów, a co za tym idzie floty obronne musiały by dyżurować w 2-3 regrupach na raz, co zwiększało by czas reakcji na hostów i dobrze ogarniętym gangom dawało czas na zadanie dużo większych strat niż do tej pory. Dodatkowo walka o miejsce o zarabiania tworzyła by dużo więcej konfliktów wewnątrz aliansowych i motywowała do szukania innych rozwiązań niż największy blob w grze.

Veldsper:
jeszcze więcej zasad na 0.0 ? a to miało być miejsce bez ograniczających zasad.
problemem są plexy i to że można je za hajs sprzedawać - powinni to wywalić z gry i zostawić czysty abonament albo zrobić free 2 play, z mikrotranzakcjami i już.
nic innego tego nie naprawi, bo molochy się tworzą z powodu tego że plexy mają swoje przełożenie na gotówkę. Po co ludzie niby tyrają te miliardy trylionów isków... przez całe lata. -> ebay ->allegro - i to to tą grę załatwiło.
Zresztą ccp chyba załapało, bo robiąc to co robią wpływają właśnie na rynek plexów i że ich gra to raj dla botów nie dla ludzi - o wiele lat za późno.

Zgudi:
Wprowadzić mechanikę gdzie w przefarmionym systemie raty na kilka dni się kończą coby zmusić towarzystwo do latania coraz dalej. Sprawdziłoby się?

Soulscream:
no no, już widzę te tysiące ludzi się bijących o slota na serwerze...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej