Eve Online > NoobGarten
Pytanka.
Zgudi:
--- Cytat: Gaavrin w Styczeń 03, 2018, 00:04:46 ---Jeżeli chcesz kliknąć na gracza i wiedzieć jaki jest jego poziom to nie ma czegoś takiego.
--- Koniec cytatu ---
Szybko zerkasz na historię korpów do jakich należał. Jeśli gra w to już ładne parę lat i ostatnio miał przyjemność (dla niego) i nieprzyjemność (dla ciebie) należeć do takich zajmujących się mordowaniem innych graczy, to jeśli sam nie jesteś pewien swoich umiejętności, omijasz gościa szerokim łukiem. Albo się bijesz, jeśli stać cię na stratę i ten trening :)
--- Cytuj ---Nie do końca podoba mi się sposób w jaki przedstawiasz graczy z low :))
--- Koniec cytatu ---
Prócz tego w drugiej minucie wśród zwycięzców następuje triumfalne, charakterystyczne trk... cssssss... i głęboki łyk, a w trzeciej, o ile "poszkodowany" w porę odwarpował jajem, drażnienie na localu przegranego mającego pretensje do oponentów o to, że ktoś mu obiecał solo, a wyszło "Polskie Solo", więc w 4 minucie nasz bohater zrezygnowany wraca jajem do domu mijając pod bramą boost Damnation, cyno Proteusa i dwa Malediction należące do tego samego korpa. Dobrze, że baniek nie można stawiać w low. :)
[BU FU] Karas:
tak btw, o lolsecu nie mam zbyt dobrego mniemania: ].
Oczywiscie jest tam sporo grup ktore za pewne chca i potrafia sie postrzelac, ale jesli ktos uwaza null za pedalstwo to lolsek jest do kwadratu.
Osobiscie uwazam, ze glowna przyczyna tego jest hmmm intel w polaczeniu z pewnoscia siebie. Tzn, wlatujac na czyjs teren w null, chlopaki czuja sie pewniej, bo wiedza ilu nas jest i w czym. To jest ich teren wiec maja wieksza pewnosc siebie, ze nie wywiniemy im zadnego numeru. Czyli dropa capsow czy innego gowna, ktore zreszta pewnie latwo by mogli skatrowac. Wiec latwiej jest im podjac decyzje czy chca nas pogonic czy nie.
Lolsec to w chuj intelu i wedlug mojej oceny, ciagle obesranie. dlatego na wszelki wypadek potrzebuja 2x wiecej pewnosci ze maja wiecej kapsow niz my i nie zapominajmy o stadach falconow. tak just in case: ]
speedlock campy, smarty protki... tak to musi byc lolsec: ]
Co do meritum tematu.\
Gralbym na koncie starego, tzn jesli bardzo przeszkadza Ci nick, to zrob sobie nowa postac i ja trenuj powoli, podczas gdy bedziesz sobie poznawal gre na koncie ktore ma juz te 25m SP, to jest lekko ponad rok skillowania. W stosownym momencie sie przesiadziesz, gdy nowa postac dorowna. zawsze kiedys bedzie mozna ja przeniesc na nowe konto i moze bedziecie mogli grac razem. how sweet: ]
Ucz sie gry, dolacz do jakiegos sensowengo korpa i pamietaj, ze to jest sandbox. to ze dostaniesz nawet od kogos grabki i wiaderko, nie oznacza, ze wiesz co z nimi zrobic, a poza tym czy wogole chce Ci sie? Gra jako eve online, nie jest sama w sobie zbyt epicka. porownalbym ja raczej do sapera z windowsa, pytanie czy chcesz i umiesz sobie z tym poradzic aby zbudowac z tego cos ciekawego, a da sie. Kwestia kreatywnosci i duzej dawki checi.
[VIDE] Herezja:
W sprawie skilla ludzi w grze i co oznacza to w życiu codziennym podam przykład naszego kolegi @ Jan Morgenstern, który robił takie cyrki w low sec, że nie jednemu nadal łezka w oku staje jak je czyta (dla przykładu tu http://eve-centrala.com.pl/index.php/topic,5867.msg232759.html#msg232759)
Potrafił tzw noobship-em (podstawowym darmowym statkiem) atakować i rozwalać wielokrotnie większe statki ludzi, który jak Ty @tukowski myśleli, że skill w tej grze nie wystepuje a liczy się tylko wielkość i siła uzbrojenia statku.
https://zkillboard.com/character/702984016/
ps. Z moich osobistych doświadczeń tak z CS-em jak i EVE. W CS-ie skill to jedynie refleks i znajomość mapy, na której się gra a w EVE między innymi musisz znać mechanikę ograniczeń danych broni, statków itd. Musisz znać miejsce w którym walczysz (w low sec występuje tzw jedynie agro działek przy stacjach i bramach między systemowych, w hi sec szybko zlatują się statki npc polcji, której nie można pokonać, w 0,0 masz wiele różnych technik ograniczających poruszanie się po systemie dla przykładu specjalne bańki, w których nie wlączysz tzw warp-a, worm hole gdzie mechanika jest podobna jak w 0,0 ale np nie masz wiedzy czy ktoś jest w danej lokacji bo nie ma lokalu i dodatkowo są różne zmienne zależne od danego WH. Do tego są zależności pomiędzy szybkością statku, jego wielkością a np szybkością pracy i nadążania za celem działek lub rakiet.
W skrócie nauczenie się skill-a w EVE to nie lada wyczyn przy, którym skill gracza cs-a praktycznie nie ma porównania.
Tu mała grafika obrazująca to zagadnienie.
[NOGRL] Asm Nihouyah:
--- Cytat: Zgudi w Styczeń 03, 2018, 02:33:09 ---Szybko zerkasz na historię korpów do jakich należał. Jeśli gra w to już ładne parę lat i ostatnio miał przyjemność (dla niego) i nieprzyjemność (dla ciebie) należeć do takich zajmujących się mordowaniem innych graczy, to jeśli sam nie jesteś pewien swoich umiejętności, omijasz gościa szerokim łukiem. Albo się bijesz, jeśli stać cię na stratę i ten trening :)
--- Koniec cytatu ---
https://localthreat.xyz/ - klikasz na listę postaci w oknie Local, Ctrl+A, Ctrl+C, potem Ctrl+V do tej aplikacji - dostaniesz orientacyjne info jak bardzo (nie)ogarnięci są (na podstawie statystyk z zkillboard) prawdopodobnie pozostali w systemie. Wygodne do szybkiego sprawdzania, czy nieszczęsna ofiara nie jest przypadkiem baitem. W kwestii ilości skillpointów - nie przewidzisz tego, od kiedy są skill injectory, dwugodzinna postać może siedzieć w dowolnym statku.
@skill: w przypadku EVE to głównie zrozumienie gry i mechaniki (a ta potrafi być dość złożona w niektórych przypadkach) połączone z umiejętnością przewidywania i trafnego, dość szybkiego podejmowania decyzji na podstawie często mnóstwa informacji. Zdarza się, że mała różnica w zachowaniu innego gracza między tym czego się spodziewasz a tym co się dzieje może dać jasne info że to ktoś nieogarnięty, ktoś w miarę ogarnięty lub it's a trap. Taki rodzaj skilla nabywa się z doświadczeniem, często po drodze tracąc statki (nawet liczone w setkach) - najszybciej uczy się na błędach. Przykład - kompetentny pilot w statku, który jest uważany za kompletny crap, wykorzystujący własną wiedzę i nadmierną pewność siebie przeciwników: https://www.youtube.com/watch?v=ObyY3BGn1iI Odnośnie porównania pilotów (który jest lepszy/gorszy) - to bardzo trudne, ponieważ często mogą specjalizować się w zupełnie różnych niszach i - zależnie od sytuacji - sprawdziliby się różnie.
Przy okazji: w EVE nie ma czegoś takiego jak "najlepszy statek" - każdy spadnie jeśli wystarczająco intensywnie się go ostrzela. Każda klasa statku ma jakieś zastosowanie, w którym sprawdza się najlepiej, a na dłuższą metę wielkość statku to bardziej kwestia preferencji i wybranego stylu gry lub bieżących potrzeb.
@lowsec: nie jest tak źle, jak się żyje w jednym miejscu dłużej niż 2-3 tygodnie, można szybko się nauczyć kto jest w okolicy, czego się spodziewać i na ile można sobie pozwolić. Low jest o tyle ciekawszy od null, że nie mając porządnych pleców, można sobie pozwolić na szaleństwa do czasu, aż ktoś się zirytuje i postanowi popsuć ci zabawę.
@większa ilość kont: EVE nie ma mechanizmu łatwej teleportacji tam, gdzie potrzebujesz (trzeba fizycznie dolecieć), multiboxing jest dozwolony, a dodatkowo jedna postać może trenować jeden skill naraz - posiadanie wielu postaci/kont jest łatwym obejściem ograniczenia w rodzaju "dana postać siedzi w jednym statku naraz". Są sytuacje, gdy potrzeba dosłownie być w kilku miejscach naraz (zwiad, przygotowana droga ucieczki itd.), potrzeba więcej siły ognia, trafiasz na ograniczenie w mechanice dotyczące tego ile jedna postać może zrobić (industry itd.) lub po prostu to co robisz jest na tyle mało wymagające manualnie, że możesz jednocześnie obsłużyć kilka kont (pve, czasem pvp). Wiele kont nie jest niezbędne, żeby dobrze bawić się w EVE, ale warto mieć to na uwadze jako opcję jeśli trafisz na któreś z ograniczeń lub po prostu chcesz zacząć wykorzystywać kilka postaci/kont naraz.
Gaavrin:
Dawaj znać tukowski, czy jeszcze to czytasz, bo pamiętam kilka takich wątków na centrali, gdzie starzy gracze pisali wall of text spierając się jak najlepiej doradzić nowemu i to jeszcze przez kilka miesięcy jak zadający je przestał grać ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej