Eve Online > Dyskusje ogólne

PLEX kosztuje ponad 1B ISK

<< < (17/25) > >>

MortimerPL:

--- Cytat: Ptysiu w Sierpień 02, 2015, 10:54:53 ---Ja bym chciał zadać tylko jedno pytanie nt. PLEXa jako waluty. Kiedy ostatnio ktoś z was (Morti, Qlko, ktokowiek) użył PLEXa jako formy zapłaty za cokolwiek? Pomijając Jita-scamy typu wymiana PLEXa za 1 szt. trytu (totally happens). Chyba, że traktujemy scamy jako formę handlu, wtedy odczepiam się całkowicie :D.

--- Koniec cytatu ---

Ja użyłem plexa jako formy zapłaty za otwarcie drugiej kolejki skillowania.

Dlaczego ludzie nie używają plexów jako towaru slużącego do rozliczeń - a dlatego, że ISKi są wygodniejsze i dlatego że istnieje prawo Kopernika-Greshama. Równie dobrze mógłbyś postawić takie pytanie w PRL udowadniając, że tylko PLZy są pieniądzem, a UDS pieniądzem w PRL nie jest. "A kiedy kupiłeś cokolwiek za USD?"
No tak, w PRL były towary dostępne wyłącznie za dolary - pewexy - czyli taką operację można było wykonać.
Jednak w EVE też są dwie usługi, które można zakupić wyłącznie za plexy - GT oraz otwieranie drugich kolejek skillowania.

Niewątpliwie złoto jest pieniądzem. Też można próbować obalać tę tezę pytając "kiedy ostatni raz zapłaciłeś za chleb złotem". Tyle że znowu dochodzimy do prawa Kopernika-Greshama, które mówi, że zły pieniądz wypiera dobry.
Tak przy okazji zastanów się nad jedną rzeczą - gdybyś był otrzymał właśnie atrakcyjny grant naukowy związany z wyjazdem na antarktydę na rok, albo do tybetu na rok, albo na jakaś piękną wyspę na pacyfiku - wszystko jedno gdzie. I wiedziałbyś, że nie ma tam internetu, a w EVE miałbyś 763b, to co byś zrobił z tymi pieniędzmi?
- trzymał w ISKach, bo przecież inflacji w EVE nie ma
- trzymał w wartościowych produktach (na tę chwilę)
- trzymał w PLEXach, licząc, że jak wrócisz do gry za rok, to może wartość Twoich assetów ulegnie podwojeniu?


--- Cytat: Isengrim w Sierpień 02, 2015, 10:22:35 ---Chodź, weź te moduły znalezione na misji i załaduj je na swój statek znaleziony na misji... a nie, czekaj... jedyne statki które dostałem od CCP to noobshipy i jakieś pamiątkowe ozdóbki.

A no i Gnosis. Dobra, niech będzie. Weź Gnosisa, wyposaż go w te modułki z misji, przyleć do Mya, a ja wezmę swojego wyposażonego w modułki t2 wyprodukowane przez graczy i pokażę Ci, dlaczego to ma znaczenie.  ;D

--- Koniec cytatu ---

No właśnie o tym piszę. Dropy z NPC to śmieci lub amunicja. I te  śmieci są potem mielone. Poprzez system dropów CCP wprowadza na rynek miliony bezwartościowych przedmiotów, które potem rozkłada się na surowce, z których gracze produkują przydatne dla siebie moduły. Ale na rynku wyrobów gotowych więcej jest śmieci niż produktów wyprodukowanych przez graczy (ilościowo, nie wartościowo). Dodatkowo sprawa dropów i reprocessingu zamyka możliwość mówienia o inflacji bez plexa czy innego towaru, który nie jest wyczarowywany z powietrza.


--- Cytat: Jakub Trokowski w Sierpień 02, 2015, 11:41:31 ---Ale tu tracone są itemki a dosypywane ISKi, to zaprzeczenie walki z inflacją.

--- Koniec cytatu ---

Zakładam że ten tekst odnosi się do PVP, bo sytuację PVE gdzie rzeczywiście ccp dorzuca do systemu iski i itemki opisałem wcześniej.

Może mało wiem o mechanice EVE ale wydaje mi się, że jak polecę do Isengrima w moim zajebistym coraxie posiadającym tylko civilian damage control (bo to misja dyplomatyczna i broń jest mi zbędna), to jeśli jakiś rozbójnik mnie zaatakuje to efektem tego starcia będzie:
- moja strata materialna corax i civilian damage control (jeśli nadal będę chciał taki zajebiście wyfitowany statek, to muszę go odkupić)
- potencjalny zysk rozbójnika - z dropa może uzyskać civilian damage control. Z tego co wiem nie wypadnie ani jeden itemek, którego nie miałem w cargo ani na ficie. Jest tak? Bo jeśli tak, to ccp nie dosypuje itemków w walce z innymi charami. Jeśli rozbójnik ma salvager, to może wydłubać z wraka jakieś surowce, ale te w 99% wypadków są mniej warte od obiektu, który był dawcą salvagu.



--- Cytat: Jakub Trokowski w Sierpień 02, 2015, 11:41:31 ---Znów, skupienie PLEXa zabiera z gry item a dodaje ISKów.

--- Koniec cytatu ---

Tak, dlatego cena plexa rośnie i będzie rosła pokonując kolejne bariery psychologiczne.

Zsur1aM:

--- Cytat: MortimerPL w Sierpień 02, 2015, 06:40:30 ---Skoro zatem w grę wpisany jest mechanizm inflacji, to aby nie było momentalnie hiperinflacji konieczne jest odsysanie jest waluty z rynku, prawda? Jakie są mechanizmy odsysania waluty z rynku:
- straty materialne (statki i cargo) stracone w walce
- milicja ? (piszesz, że ma udział w wysysaniu isków, więc przyjmuję za dobrą monetę, ponieważ nie mam pojęcia o milicji. Niemniej wydaje mi się, że coś jednak się zyskuje, a nie tylko traci, ponieważ w takim przypadku gracze raczej by nie byli zainteresowani milicją)
- wysysanie poprzez wpływanie na ceny plexów (skupowanie)
- podatki w EVE poza plexem nie istnieją (tzn istnieją i są niższe niż błąd statystyczny, więc nie będę się nimi zajmował jako istotnym czynnikiem)
- Zakupy u NPC
To koniec więcej sposobów nie widzę. Jak widzisz to uzupełnij listę

--- Koniec cytatu ---

Straty materialne w postaci statków i przedmiotów nie powodują odpływu ISK'ów z gry.
Gdybyś chciał wyprowadzić ileś tam isków z sytemu, bierzesz torbę z iskami i ją spalasz.. w tym momencie w systemie jest mniej waluty, ale w sytuacji gdy kupisz za tą torbę isków jakiś statek i go zniszczysz, z systemu nie znikają żadne iski, bo posiada je osoba która sprzedała Ci statek.

Wpływem do puli walutowej w EVE są wszystkie nagrody ISK od NPC i analogicznie ISKi odpływają gdy to gracz płaci NPC.
Czyli kolejno ISKI wpływają przez:
- bounty z NPC
- nagrody z misji w postaci ISK
- skup itemów przez NPC
- ubezpieczenia
itp

Iski wyprowadzane są z systemu przez:
- podatki (na markecie, brokers fee, sov, custom office NPC etc)
- koszty wykupu przedmiotów z LP store
- naprawy
- koszty wynajęcia biur, lini produkcyjnych, klonów itp w stacjach NPC
- sprzedaż itemów przez NPC
itd

Mining i dropy przedmiotów z NPC nie zwiększają ilości waluty w obiegu.

Dane nt wpływu i odpływu waluty z gry były udostępnione na jednym z ostatnich fanfestów, tam było wszystko wypisane.
EDIT: bodajże na tym


--- Cytat: MortimerPL w Sierpień 02, 2015, 06:40:30 ---Ja nie jestem jakimś zaciętym misjonarzem, ale samych broni 125mm 'Scout' Accelerator Cannon I mam ponad 100. Naprawdę sądzisz, że jakikolwiek gracz produkuje te działka? Na mój gust zamiast bawić się w produkcję wystarczy zostać misjonarzem. Zerknij na market:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=10688 - ponad 43k działek na sprzedaż.
Porównajmy to z działkiem, które na pewno zostało wprodukowane przez graczy:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=3170 - 17k działek

--- Koniec cytatu ---

Jakieś 99,5% dropów w grze jest wykorzystywana jako dodatkowe źródło minerałów w grze, bo są to przedmioty obecnie bezużyteczne, dlatego zalegają tego takie ilości na markecie od osób które nie chciały posłać tego na buy ordery których wartość zawsze oscyluje nieco poniżej wartości danego przedmiotu w przetworzonych minerałach.

MortimerPL:

--- Cytat: Zsur1aM w Sierpień 02, 2015, 14:46:29 ---Straty materialne w postaci statków i przedmiotów nie powodują odpływu ISK'ów z gry.
Gdybyś chciał wyprowadzić ileś tam isków z sytemu, bierzesz torbę z iskami i ją spalasz.. w tym momencie w systemie jest mniej waluty, ale w sytuacji gdy kupisz za tą torbę isków jakiś statek i go zniszczysz, z systemu nie znikają żadne iski, bo posiada je osoba która sprzedała Ci statek.

--- Koniec cytatu ---

Masz rację, mój błąd.


--- Cytat: Zsur1aM w Sierpień 02, 2015, 14:46:29 ---Mining i dropy przedmiotów z NPC nie zwiększają ilości waluty w obiegu.

--- Koniec cytatu ---

Oczywiście, że nie. Ale dropy są mechanizmem łagodzącym inflację, ponieważ zapewniają dopływ do systemu wyczarowanych z powietrza towarów jako pokrycie dla wyczarowanych z powietrza isków.


--- Cytat: Zsur1aM w Sierpień 02, 2015, 14:46:29 ---Jakieś 99,5% dropów w grze jest wykorzystywana jako dodatkowe źródło minerałów w grze, bo są to przedmioty obecnie bezużyteczne, dlatego zalegają tego takie ilości na markecie od osób które nie chciały posłać tego na buy ordery których wartość zawsze oscyluje nieco poniżej wartości danego przedmiotu w przetworzonych minerałach.

--- Koniec cytatu ---

Ja to rozumiem i napisałem dokładnie to samo. Natomiast wskazałem jednak, że przeświadczenie, że większość produktów na rynku tworzą gracze jest błędne. Większość produktów na rynku tworzy CCP. To co gracze wytworzą z surowców wykopanych lub odzyskanych to mniejszość. Te przykłady dwóch modułów miały jedynie na celu pokazać że przedmiotów wytworzonych przez ccp wcale nie jest tak mało jakby się mogło wydawać na pierwszy rzut oka (skillbooki, czartery, implanty itd).

[.BSI.] Dheedee:
Sorry ale pierdolisz jak potłuczony. CCP nie tworzy żadnych przedmiotów. Te 125 railguny możesz sobie wsadzić tylko w jedne miejsce gdzie przyniosą jakikolwiek pożytek, czyli we własną dupę. Ja potrzebuję shipów, ammo T2, modułów T2 i frakcyjnych i deadspace. Jeżeli nie masz pojęcia o grze, to nie gadaj głupot, tylko najpierw trochę pograj. A, i postaw mi piwo płacąc w sklepie PLEXem.

MortimerPL:

--- Cytat: [.BSI.] Dheedee w Sierpień 02, 2015, 16:39:41 ---Sorry ale pierdolisz jak potłuczony. CCP nie tworzy żadnych przedmiotów. Te 125 railguny możesz sobie wsadzić tylko w jedne miejsce gdzie przyniosą jakikolwiek pożytek, czyli we własną dupę. Ja potrzebuję shipów, ammo T2, modułów T2 i frakcyjnych i deadspace. Jeżeli nie masz pojęcia o grze, to nie gadaj głupot, tylko najpierw trochę pograj. A, i postaw mi piwo płacąc w sklepie PLEXem.

--- Koniec cytatu ---

Czyli sugerujesz że te 40k railgunów na rynku nie zostało wyprodukowanych przez CCP, ale przez jakichś graczy, którzy zasoby poświęcili na takie cymesy, zamiast na jakieś moduły t2 i statki? No świetnie stary. Cieszę się że masz dobre samopoczucie :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej