Forum Gry > Inne gry

EVE + Oculus VR = Valkyrie

<< < (3/19) > >>

Filip Bonn:


Naucz się czytać ze zrozumieniem.

[WILD5] Sheridan Philips:
Cała magia z Oculusem polega na tym, że zrobiło się o nim głośno. System nie jest jakiś specjalnie innowacyjny, ale taki wcale nie musi być. Jeżeli Valkyrie okaże się sukcesem pod względem grywalności, to branża na pewno podchwyci temat i problem dostosowywania gier pod to po zniknie, bo większość tytułów w standardzie będzie miała obsługę tej zabawki. A sama konstrukcja jest prosta jak budowa cepa, wystarcza prosty układ akcelerometrów żeby umożliwić śledzenie, nie trzeba mieć żadnej kamerki ani punktu odniesienia.
Większym problemem niż sam hełmofon będzie układ sterowania w grach. Miałem na uczelni symulator spawania, który był praktycznie identyczny jak to - hełm, słuchawki - full 3D. Operowanie elektrodą wcale nie było takie proste jakby mogło się wydawać. A tutaj trzeba dodać do tego klawiaturę / dżojstik których nie będziemy widzieć (no, chyba że będą wchodziły w skład zestawu, i będą wyświetlane w grze).

Szubrawiec:
Szczerze watpie w sukces Valkyrie, malo pokazali a kilka bardzo obiecujacych gier jest juz w zaawansowanej fazie rozwoju. Oculus wysyla sygnal z markera, ktory odbija swiatlo do kamery pozbawionej filtra podczerwieni, wiec operuje na tej samej zasadzie co TrackIR czy FreeTrack. Nie musisz miec specjalnie dostosowanej gry zeby to wykorzystac, wystarczy odpowiednia aplikacja od producenta, ktora przelozy obliczenia na dowolne urzadzenie wejscia, oczywiscie w tym wypadku (bez API) nie ma mowy o 6 stopniach swobody kamery.

GlassCutter:
Gadanie o tym że nie sprawdzi/przyjmie się oculus jest tak samo sensowne jak kiedyś o tym że nie sprawdzi się myszka (była projektowana przede wszystkim z myślą o graczach), joystick, laptopy, tablety itd. okulary rozszerzające rzeczywistość są stosowane w przemyśle od dawna, oculus stanieje i stanie się chociażby w symulatorach tak samo must have jak joy.

Szubrawiec:
W symulatorach Oculus nigdy sie nie sprawdzi, bo nigdy nie zastapi TrackIR. Symulatory to nie tylko TrackIR i Joystick ale rowniez zewnetrzne panele a nawet kokpity, masa papierow typu checklisty, rozpiski lotnisk i czestotliwosci radiowych. Ponad rok juz latam na tym samym joysticku i nadal czasami musze sprawdzac czy naciskam odpowiedni klawisz, do tego dochodzi tez klawiatura bez ktorej nie mozna sie obejsc, nawet majac HOTAS, jak wiec sobie wyobrazasz obsluge tego wszystkiego z "monitorem" na oczach? TrackIR ktory na ten czas byl dosc rewolucyjny - nie zrobil furory poza symulatorami, Oculus rowniez nie zrobi furory poza konsolami i grami arcade, wypelni jedynie jakas waska luke.


--- Cytat: GlassCutter w Luty 07, 2014, 20:42:59 ---myszka była projektowana przede wszystkim z myślą o graczach

--- Koniec cytatu ---
Tym cytatem powinienes wygrac jakas nagrode imienia Engelbarta. ;)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej