Śmietnisko > Off Topic
Latający cud techniki SUCHOJ T-50 co go napędza?
Zlorf:
--- Cytat: FN w Październik 05, 2013, 15:49:59 ---Zresztą, dziś liczy się tylko wynik finansowy to nie lata 60'
--- Koniec cytatu ---
Co do maszyn z lat `60tych
Stracone MiG-21 w LWP
"A dokładnie to:
- 25 sztuk MiG-21F-13 - 6 samolotów rozbitych, jeden trwale uszkodzony
- 6 sztuk MiG-21U-400 - 4 samoloty rozbite
- 5 sztuk MiG-21U-600 - 0
- 85 sztuk MiG-21PF - 9 samolotów rozbitych
- 132 sztuki MiG-21PFM - 11 samolotów rozbitych
- 12 sztuk MiG-21US - 1 samolot rozbity
- 36 sztuk MiG-21R - 6 samolotów rozbitych
- 36 sztuk MiG-21M - 5 samolotów rozbitych
- 98 sztuk MiG-21MF - 3 samoloty rozbite
- 20 sztuk MiG-21MF-75 - 3 samoloty rozbite
- 54 sztuki MiG-21UM - 5 samolotów rozbitych
- 73 sztuki MiG-21bis - 11 samolotów rozbitych , 5 samolotów trwale uszkodzonych
No mnie wyszło 582 samoloty z czego w katastrofach i wypadkach stracono 64 samoloty i 6 sztuk uszkodzonych z innych przyczyn - których nie naprawiano."
FN:
Taak ta chora rywalizacja biur konstrukcyjnych o statut w partii czasach cold-waru i, na ręce patrzyła się nie rada nadzorcza tylko aparat państwowy w takich warunkach pracy nie trudno o pomyłkę.
--- Cytat: Colonel w Październik 05, 2013, 16:15:01 ---przestan jarac gówno którym handlujesz albo zmień dostawców :D
--- Koniec cytatu ---
niedobór witaminy B1 czyżbyś miał?
Jan Morgenstern:
Raptor jest i tak dosc niezawodnym samolotem jak na swoja inowacyjnosc. Amerykanie towrzyli cos, czego nie bylo dotad. Niektore technologie zastosowane w nim nadal sa nieosiagalne dla reszty. To prosta zasada,ze wchodzac na nieznany grunt ryzyko jest wieksze. A Amerykanom udalo sie to zrobic niesamowicie szybko i w miare bezpiecznie pomimo poziomu skomplikowania i nowatorstwa. To oni odkrywali nieznane, teraz nowe konstrukcje o podobnych parametrach trudnowykrywalnosci podazaja przetarta juz sciezka ale i tak nie sa nawet na poziomie zblizonym do Raptora. PRATT & WHITNEY F119-PW-100L latal juz w 1990 na YF-23 i YF-22. To 23 lata temu! O takiej awionice i takim zintegrowaniu jej jak na F/A-22 to reszta konkurencji moze pomarzyc. Najblizszym tego bedzie F-35.
Typhoon jest duzo prostszym samolotem a i tak dopracowywanie ostatecznej wersji z wymaganymi od paczatku mozliwosciami zajelo kilkanascie lat (kolejne Tranche zblizajace sie do konfiguracji docelowej, poczatkowe egzemplarze mialy mozliwosci mniejsze pod wieloma wzgledami niz nawet stare wersje F-16A czyli samolotu z lat 70 i byly czystym mysliwcem a nie samolotem wielozadaniowym). Podobnie bylo z innymi samolotami. T50 moze wygladac podobnie do Raptora ale to jak chinski samochod moze byc podobny do mercedesa. Po pierwsze to nadal prototyp pozbawiony praktycznie mozliwosci bojowych, bez docelowej awioniki. Sytuacja z chinskim J20 identyczna. Poza tym T50 to samolot, ktorego istnieje kilka prototypow i sa to prototypy oddalone o cale lata swietlne od modelu docelowego wiec porownywanie ich do samolotu latajacego w liczbie ponad 200 egzemplarzy i majacego juz za soba uzycie bojowe nie ma sensu.
A tu cos, co pokazuje jak niezawodnym samolotem jest T50 i jaki jest jego status http://www.flightglobal.com/blogs/the-dewline/2011/08/saturn-t50-2-flame-out-at-maks/
Colonel:
Jakby nie patrzec to tylko technologie latajacych cegiel, ograniczonych czynnikiem ludzkim,
Nie tylko ruscy i amerykanie maja samoloty absorbujace promienie radaru,
nie tylko oni maja silniki 'entej generacji' zmieniajace wektor ciagu.
Wiec cala ta fascynacja ma pewnie zrodlo w bombardowaniu polskiego spoleczenstwa zajebistoscia tych zza wschodniej granicy.
Przyszlosciowe programy to bezzalogowe kadluby samonosne i wielokrotna predkosc dzwieku.
Amerykanie juz tego probuja bo doszlo do nich jak niwelowac fale uderzeniowa, [ plonaca plazma na noskach profilu / krawedziach natarcia ]
Jesli chodzi o zwrotnosc, szybkosc, wielozadaniowosc, awionike i praktyke w walce ...
to tylko szwedzkie i francuskie maszyny: Gripen, Vigen i Rafale..[ z naciskiem na Rafale ]
Jan Morgenstern:
Vigen jest juz praktycznie wspomnieniem, to stara konstrukcja. Grippen jest swietnym lekkim mysliwcem ale mozliwosciami bojowymi odstaje nawet od naszych F-16C/D Block 52 z pewnymi malymi tylko plusami na korzysc szwedzkiego samolotu. Rafale jest swietna maszyna ale to maszyna nadal bardziej konwencjonalna niz prawdziwe latadlow dostosowane do trudnowykrywalnosci. Na pewno przewyzsza pod tym wzgledem wszystkie klasyczne konstrukcje czy Typhoona ale to nie jest pelnokrwisty 'stealth'.
Masz 100% racje co do przyszlosci lezacej wsrod samolotow bezzalogowych. Pierwsze przymiarki do bojowych dron powstaly juz calkiem dawno temu, nowe konstrukcje sa lub beda wkrotce. Bezzalogowce maja mnostwo zalet w porownaniu do klasycznych samolotow. Odpada mnostwo wyposazenia, ktore jest niezbedne jesli samolot ma byc pilotowany. Nie ma az tak restykcyjnych ograniczen jesli idzie o przeciazenia (czlowiek a nie wytrzymalosc platowca byl tu problemem) no i jeden z glownych + czyli jesli toto spadnie, to nie trzeba wysylac trumny do kraju i swiecic oczami przed wyborcami,ze zginal kolejny zolnierz. W dodatku bezpilotowce nie musza byc prawdziwymi bezpilotowcami, bo nadal moga byc kierowane przez czlowieka ale nie musza i moga dzialac autnomicznie. Te scenariusze, ktore S.P. Tom Clancy tworzyl juz istnieja choc dla mnie jako milosnika awiacji wieksza radosc bedzie sprawialo obserwowanie starego Kukuruznika niz nowch bezzalogowcow bo to juz nie to samo.
Swiat sie zmienia. Jak bylem dzieciakiem to jaralem sie ogladajac Top Gun a teraz Tomcaty to juz tylko w Iranie lataja ;p Pozostawanie przy konstrukcjach zalogowych jest bardziej 'furtka bezpieczenstwa' niz koniecznoscia. Tak zawsze bylo, ze konserwatyzm generalicji i rzadzacych byl glownym czynnikiem hamujacym. Hamerykanie maja ta 'zalete' lub 'wade' ,ze maja duzo wieksze srodki i praktyke. Oni wiedza jak dziala na spoleczenstwo tracenie zolnierzy na obczyznie i dlatego to oni sa glownym motorniczym bojowego zastosowania bezpilotowcow. Rosjanie tez cos tworza, ale tam nadal smierc zolnierza nie jest takim problemem jak dla Hamerykanow i Ewropejczykow.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej