Eve Online > Dyskusje ogólne
Prehistoria EVE
SokoleOko:
--- Cytat: Pol Kent w Luty 13, 2013, 08:36:26 ---Nie było bandwidtha ale był od dawna limit na 5 dronek na ship. Co i tak pozwalało Myrmowi wyrzucić 5 heavy.
Tej chmary to nie pamiętam ale z tego co pamiętam Dominix mógł kiedyś wyrzucić 10 dronek na raz. Nie pamiętam tylko czy wynikało to z +1drona na lvl BSa czy z ówczesnej mechaniki gry.
--- Koniec cytatu ---
Skill drones daje Ci +1 dronka per level (tak było i jest teraz). Drone Interfacing dawał dalsze +1 per level, więc w przypadku shipów z dużym bayem mogłeś mieć 10 dronek i to był - AFAIK - maks.
Ponieważ wypuszczone drony obciążają serwer, zmieniono skill drone interfacing na to co jest dzisiaj -> DPS został bez zmian, natomiast zmniejszyła się liczba dronek.
Gdzieś po drodze wprowadzono też bandwidth i już nie można wywalić na raz wszystkiego co mieści się w dużym drone bayu.
Pol Kent:
--- Cytat: SokoleOko w Luty 13, 2013, 09:00:40 ---Ponieważ wypuszczone drony obciążają serwer, zmieniono skill drone interfacing na to co jest dzisiaj -> DPS został bez zmian, natomiast zmniejszyła się liczba
--- Koniec cytatu ---
Nie do końca to jest taki silent nerf. Dlaczego ? A no dlatego że jak masz 5 dronek i przeciwnik Ci odstrzeli jedną to tracisz 20% DPSu a jak Ci odstrzeliwał jedna z 10 to traciłeś 10% dodatkowo siłą rzeczy więcej czasu zabierało odstrzelenie 10 dronek niż 5 nawet jeśli były one słabsze - mniej shielda/armora/hulla
Taki sam silent nerf zresztą zrobili kiedy projectilom matarskim zmniejszyli ROF o 50% a zwiększyli damage per shot.
@Ireul
a co takiego fajnego było w Thoraxie ?
Dormio:
Vexor też miał bonus do ilości dronek, ale już np. Arbitrator miał bonus do dmg dronek, potem to ujednolicili jak stwierdzili, że dronki generują za duży lag. Nie wiem jak obecnie (dawno nie zaglądałem do "patelni"), ale chyba nawet i carrierki mają zablokowane zwiększanie ilości dron. Wówczas jedyny wyjątek stanowiłby Guardian Vexor, ale to statek unikatowy (wydano kilkanaście sztuk i BPC na około 50). Z tym, że nie wiem czy ostatecznie blokadę na dronki wprowadzono czy nie - w sensie DCU wciąż pozwala na zwiększanie ilości zarówno dronek jak i fighterów/bomberów - plan był wprowadzenia nerfu.
A Yuai, było hubem gdzie była HQ CONCORD. Z uwagi, że jako jedyny dawał z misji standing do wszystkich frakcji był mocno oblegany przez mission runnerów. Potem zablokowali misje, ale się okazało, że lokalizacja (mniej więcej centrum hiseca) i świetne połączenia ze wszystkimi regionami pozwalają na rewelacyjny handel. Wówczas przełączyli highwaye (na mapie te połączenia są oznakowane innym kolorem) w taki sposób by raczej prowadziły na brzegi regionów niż do ich centrów, a przy okazji łączyły sąsiednie. Teraz highway to raczej najkrótsza trasa (i zazwyczaj najczęściej uczęszczana) pomiędzy hubami. Zaraz po remapie powstało kilka centrów (i.e. w Gallente były Scolluzer i Oursulaert). To oczywiście jest płynne i każda zmiana wywołuje zmiany na rynkach. Np. przeniesienie agentów L4 spowodowało kolejne zmiany (i.e. status huba utracił Scolluzer, a zyskał Alentene, obecnie Renyn wyrasta na konkurencję dla Oursulaert).
Zmian w siatce połączeń było kilka, ale największa to próba zlikwidowanie centralnego huba w Yulai, potem próba likwidacji chokepointów i próba rozproszenia handlu. Jedynie Yulai udało się skutecznie zlikwidować jako hub. Chokepointy wciąż istnieją i wciąż jest zaledwie kilka hubów (2-3), które się globalnie liczą (chociaż przecież w każdym regionie da się określić/znaleźć taki handlowy system, no ale wolumeny przecież nie te same).
Założenia highway się nie zmieniły - wciąż są to trasy najszybciej łączące poszczególne kierunki (wschód-zachód, północ południe). Zmieniał się jedynie ich przebieg (np. kiedyś ulubionym obszarem kampienia był skrót do Jitta przechodzący przez Tannolen-Onatoh-Suujarento-Tama (4x low sec), ale pozwalał zaoszczędzić kilkadziesiąt minut i ludzie nim latali nawet w indykach. :)
SokoleOko:
--- Cytat: Dormio w Luty 13, 2013, 10:09:17 ---Nie wiem jak obecnie (dawno nie zaglądałem do "patelni"), ale chyba nawet i carrierki mają zablokowane zwiększanie ilości dron
--- Koniec cytatu ---
Carrier może wywalić maksymalnie 15 dronek (5 bazowo, +1 per lever racial carrier, +1 za każdy drone control unit w highslocie).
Supercarrier jeszcze więcej - jakieś 20 fighterów/fighter-bomberów przy carrier V + 5 dodatkowych z DCU.
Dormio:
--- Cytat: SokoleOko w Luty 13, 2013, 10:30:25 ---Carrier może wywalić maksymalnie 15 dronek (5 bazowo, +1 per lever racial carrier, +1 za każdy drone control unit w highslocie).
Supercarrier jeszcze więcej - jakieś 20 fighterów/fighter-bomberów przy carrier V + 5 dodatkowych z DCU.
--- Koniec cytatu ---
Cytując opis Nyx'a:
--- Cytuj ---Can deploy 3 additional Fighters or Fighter Bombers per level
--- Koniec cytatu ---
Nie znajduję tu wzmianki o dronkach :P
Dla odróżnienia Thanatos:
--- Cytuj ---Can deploy 1 additional Fighter or Drone per level
--- Koniec cytatu ---
Oczywiście CDU to wciąż dronka:
--- Cytuj ---Gives you one extra drone.
--- Koniec cytatu ---
Jeśli bonus matki jest taki jaki był (i przy założeniu fighter=dronka) to może wystawić max 5+15+5 dronek, a carrier 5+5+5. Z tym, że nerf był zapowiadany, a nie wiem czy zaimplementowany (nerf, czyli fighter =/= dronka).
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej