shuttles - Obudowa do pod-a, ale zdarzają się ludzie, którzy wpadną na pomysł, że do shuttla zmieści się dużo bpo na drogie statki
frigates - statki na misje l1, ewentualnie lepsza taksówka jak trzeba lecieć kilkadziesiąt jumpów i nie ma się cepów
destroyers - statek namisje l1/l2 i na gank night
cruisers - na misje l2
battlecruisers (BC) - taki statek w sumie do wszystkiego. widywany we flotach, małych gangach i na solo. dobry na misje l3 i do flot dla postaci, które nie mają skilli na nic lepszego, albo szkoda kasy
drejk - podstawa tej gry
battleships (BS) - podstawa blobów i statek na misje l4, wolny, dużo tanka, sporo dps, ale w małe statki to raczej nie trafi
assault ships (AF) - statki do small scale pvp
marauders - statek do zarabiania isk po to aby kupic lepsze moduły do statku, dzięki czemu bedzie można jeszcze lepiej zarabiać isk na moduły do statku, dzięki czemu będzie można jeszcze lepiej zarabiać isk...
black ops - "O ich możliwych zastosowaniach można napisać książkę", a o praktycznych ze 2 broszurki. Wymagający sporo skillowania i na tyle drogi, że wykorzystuje się go w sytuacjach 10-u na jednego
electronic attack ships - chyba raz widziałem kiedyś jakiegoś na gridzie. słuzy do umieszczania w różnego typu spisach typów statków
covert ops - fregaty wykorzystywana do szukania czegoś fajnego w kosmosie (pleksa albo jakiegoś fajnego celu), może być niewidzialny co niektórzy mylą z 'niezniszczalny'
stealth bomber (SB) - 9 na 10 zastosowań to umieranie na kampach w 0.0 z cennym ładunkiem w środku, a 1 na 10 do miażdżenia bombami flot przeciwnika
interceptors (Cep) - fregaty do scautowania oraz łapania wroga, a także szybkiego przemieszczania się z miejsca na miejsce
interdictors (Dykta) - destroyer służący do bańkowania gate'ów i umierania przy próbie zbliżenia się do wrogiego bloba
heavy interdictors (HIC) - coś jak inerdictor, przy czym żyje trochę dłużej
heavy assault ships (HAC) - podstawa do pvp jako dps. dobra siła ognia i tank, a przy tym szybki i zwrotny
recon ships (Recon) - podstawa do pvp jako wsparcie nieogniowe. służy przede wszystkim do wk...nia przeciwnika jak się tylko da
command ships (Command) - bardzo dobrze stankowane, z dużą siłą ognia a w dodatku mogą mają bonusy do modułów wspierających flotę
strategic cruisers (T3) - "umm ... statki ktore maja zastosowanie rózne ... samemu się je buduje z poszczególnych kawałków, w wyniku takiej zabawy otrzymuje się statek wielkości krążownika dorównujący siłą rażenie BS-owi lub mix kilku klas" nic dodać nic ująć
dreadnoughts (Dred) - służą do bicia posów. zajęcie równie pasjonujące co kopanie veldsparu
carriers - służą do naprawiania tego co popsują dredy oraz jako transport innych statków, albo do robienia anomalii w 0.0
titans - służą do zabijania innych capitali, przerzucania flot i generalnie jest to ponoć ultimate weapon w tej grze. każde zniszczenie takiego to event opisywany na evenews i sprawiający, że strona, która takiego zabiła spuszcza się nad tym przez tydzień na różnych forach, po czym sama zazwyczaj jakiegoś traci
logistics - służy do naprawy innych statków i bycia pomijanym na killboardach. lataj tym, a będą cie lubić