Autor Wątek: [pve] Noctis  (Przeczytany 42619 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kira Korpii

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 196
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Julia D'maro
  • Korporacja: Pink Bunnies
[pve] Noctis
« dnia: Grudzień 06, 2010, 11:16:31 »
zglaszam zapotrzebowanie na fit noctisa.

Ellaine

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 06, 2010, 11:41:06 »
4 tractory 4 salvagery
AB lub MWD 10mn, cokolwiek - cap recharger, sensor booster, jakiś shield, co kto lubi.
3 expanded cargo
3 cargo optimalisation

Noctisem zbieram trochę inaczej niż destroyerem - po wlocie zaczynam powoli dryfować w kierunku najdalszej puszki i zbieram wszystko co blisko. Idzie jak burza, ale i tak ma niejasne wrażenie że klepiąc jednym kontem i zbierając drugim nie zarabiam tyle co po prostu klepiąc na dwa konta :(

Precelek

  • Can i Meepo ? i have perfect micro skillz!
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 69
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Precelek
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: Uprising.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 06, 2010, 11:42:35 »
rigi do salvagu anie do cargo :)

Ellaine

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 06, 2010, 11:45:31 »
Z rigami do salvagu trzeba częściej wracać na POSa ze złomem.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 06, 2010, 12:04:38 »
Ja zbieram wyłącznie stuff z misji dronkowych i do tego wystarczy standardowe cargo Noctisa. Resztę warto może salvage'ować, ale zbierać złom meta 0-1 w ilościach hurtowych - chyba bez sensu, nawet pod kątem mielenia.

Skoro nie potrzeba więcej cargo, to zostaje napęd i tank. Aktualnie testuję wersję MWD+LSE/DC+nano+PDS. Zastanawiam się nad AB+ECM Burst/800mm+EANM+DC. Trzeba temu statkowi zapewnić minimum przeżywalności w 0.0.

Chyba warto też mieć więcej tractorów, a mniej salvagerów - ja latam teraz 6/2, choć może 5/3 będzie lepsze. Z bonusem z shipa salvagery T2 (mam na alcie :P) nawet bez rigów tną bardzo szybko.

Noctis ma absurdalną ilość capa, porównywalną z BC.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 329
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 06, 2010, 12:31:01 »
Bo ten statek jest z przedziału wielkości właśnie BC, do tego jak na swoje rozmiary ma odpowiednio pg i cpu :P
Ja sie zastanawiam nad wersją wh w mniej wiecej takim układzie:
tylko do zbierania złomu z anomali (jak kto inny mieli sleepki  to to może wisiec jako scout)
4 tracktory, 3 salvagery, clock
mwd, cap
3 cargo, 3 salvage rigi

Lub wersję full exploracyjną
4 tractory, 3 salvagery, clock
analizer, codebreaker
nano / tank
nano / tank
w wh na większości takich saitów ruszenie puchy to spawn na leb więc szybko trzeba wiać

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Goomich

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 06, 2010, 12:42:01 »
Noctis z cloakiem ma scan resolution jak dread.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 329
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 06, 2010, 12:43:41 »
Wraki raczej dają warpa jak noctis pojawia się na gridzie więc to małe utrudnienie :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 06, 2010, 12:57:16 »
Noctis z cloakiem ma scan resolution jak dread.

Wraki lokujesz insta. Mam dwa WCS-y na swojej combat salvagerce i zalockowanie wraku zajmuje może 4 sekundy.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Oxylan

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 06, 2010, 13:52:15 »
Fit na misje
Hi 4x beam 4x salvager
Med mwd + sensor booster + skrypt na scan res
low 3 expander t2 albo 2x expander jeden signal amplifier.
Rigi jeden na cargo 2 na salvage

Na tym ficie jest 3480m3 z trzema expanderami, z ampiliferem do scan res troche mniej, tak czy siak swietny ten statek nie tylko do salvage ale  też dobry industral.

Nie jest to cap stable ale na takim ficie chodzi z włączonym mwd przez dwie i pól minuty, na max skilach na capa, bez konieczności wsadzania cap rechargera,  zasięg przyciągania ma b duży a jeśli wrak wychodzi poza zasięg to wystarczy włączyć jeden, dwa cykle mwd i wchodzi w zasięg pozostałych wraków.

Zgudi

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 26, 2011, 10:24:50 »
Cytuj
rigi do salvagu anie do cargo :)

Odświeżę wątek.
Czy istnieją moduły na low, medium lub hi sloty, które zwiększają szansę na lot z salvagu? Bardzo by się przydały!

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 329
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 26, 2011, 10:39:01 »
Nie ma w eve nic co zwiększa szansę na sam salvage lub jego jakość. Jedyne co to rigi i implanty które zwiększają szansę że pierwszy cykl urządzenia będzie ostatnim (czytaj odpowiedź że udało Ci sie cos zsalvagowac i masz salvage, albo nie masz)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Porzeczka

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 163
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Porzeczka
  • Korporacja: BSI
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 26, 2011, 13:17:31 »
Dawno dawno temu z salvagem bylo tak, ze jego ilosc/jakosc byla generowana w momencie zbicia shipa/zrobienia misji - skille pozwalaly glowniue na szybsze wyciagniecie go. Nie wiem czy nadal ta formula funcjonuje i czy jej CCP nie zmienilo...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 28, 2011, 10:31:36 »
Raczej nic nie zmieniali. Zmiany dotyczyły ilości komponentów do rigsów.
Na ilość i jakość lootu ma wpływ rodzaj broni jakiej używasz w czasie walki. Jak porównywaliśmy z Mando ilość lootu jaką ja miałem latając swoim Dominixem, a jaką on miał w Ravence, to ja musiałem 2-3x więcej razy skakać na misje złomiarką (ta sama misja, ten sam agent, ta sama złomiarka). Od pewnego czasu testowo latam w zestawie Tengu + Noctis i jeszcze nie trafiłem na misję gdzie zabrakło mi miejsca w ładowni (~1600m3), a w zestawie 2xDominix i owszem - tak mniej więcej co 3-4 misja (tak wiem - Dominix ma 600m3 ładowni, ale mam na myśli konieczność obrócenia więcej jak 3x z pełną ładownią Dominixa)...
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Pynio

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 28, 2011, 10:42:55 »
Czyli co... Założenie jest takie, że Faction wypadnie Ci jak zestrzelisz go z procy (czym gorsza broń tym lepszy loot)?

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 28, 2011, 10:48:14 »
Nie. Faction to osobna tablica lootu i osobny licznik (prawdopodobieństwo wypadnięcia na misji jest bliskie 0). Poza tym faction wypada z faction NPCów, których akurat łatwo identyfikować (za czasów naszej bytności w 0.0 niektórzy specjalizowali się w oblatywaniu okolicy i odstrzeliwywaniu jedynie faction shipów).
To co napisałem to jedynie, że jak lecisz np. Ravenem, to częściej będziesz miał puste wraki, lub niewiele lootu we wraku, w porównaniu do Dominixa. Moja teoria jest taka, że ilość lootu jest określana na podstawie ilość dmg jaki pozostał z finalnego ciosu (czyli np. grupowanie dział nie służy większej ilości lootu). A żeby unaocznić, że mówię o naprawdę dużych ilościach lootu to powiem, że zbudowałem sobie z minsów z lootu Obeliska (musiałem co prawda dokopać tryt).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 28, 2011, 10:58:09 »
Czyli z punktu widzenia lootu najlepiej byłoby misje robić czymś, co jest w stanie wystawić set light dronek - zostawiasz rata na końcówce struktury i dożynasz dronami?

Swoją drogą - heavy/sentry też nie mają małej alfy. Stado Dominixów potrafi zalfować sentry dronami Drake'a (drony przydzielone FC, więc to naprawdę jest salwa).


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 28, 2011, 11:08:39 »
Ale każda drona jest liczona osobno (czy tam set 5-ciu) i to wciąż znacznie mniej niż 6 large gunów zgrupowanych, czy salwa rakiet.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ranshe

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 28, 2011, 11:13:41 »
Dormio, pamiętaj że macie bardzo małą próbkę danych, żeby takie spiskowe teorie wysuwać :)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 28, 2011, 11:24:38 »
A przy ilu misjach zrobionych odpowiednio dużą próbką będę dysponować ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ranshe

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 28, 2011, 11:50:57 »
Im więcej tym lepiej ;) Tak co najmniej po kilka(naście) tysięcy killi takich samych ratów z jednego i drugiego typu broni i zakładając identyczne warunki pozostałe - powinno wyjść mniej więcej po równo.

Nie jestem statystykiem, tylko opieram się na tym co pamiętam jak mi statystykę wpierali do głowy ;)

Poza tym - losowy drop jest o wiele prostszy do implementacji w grze niż jakieś kombinowania zależne od nie wiadomo czego - serwer ma wystarczająco dużo do liczenia bez tego, a jak się temu przypatrzeć, to sensu ani logiki w takim kombinowaniu nie ma.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 28, 2011, 13:02:33 »
A pamiętasz ze statystyki, że im większa próbka tym bardziej wypłaszczony wykres rozkładu ? Bo z informatyki najwyraźniej nie pamiętasz, że komputer nie ma możliwości dokonywać losowego doboru, a algorytmy losowe są z punktu widzenia matematyki i rachunku prawdopodobieństwa pseudolosowymi.
Ale niech Ci będzie...
Na dronkach i dzałach mam kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset tysięcy kili NPCów ROCZNIE. Na rakietach nie mam pewnie więcej jak 2-3k kili w tym roku (i pewnie 2-3x tyle z poprzednich lat), ale odnoszę wrażenie, że mam wystarczająco dużo prób by przyjąć odpowiednią hipotezę.
Nawet jeśli jak sugerujesz powinienem mieć statystyki dla tych samych ratów to w przypadku dronek i dział mam po kilka tysięcy (choć dla rakiet póki co mam ledwie kilkaset). Ba... posiadane informacje pozwalają mi tworzyć kolejne hipotezy typu: całkowita ilość dmg z dział niezgrupowanych jest większa w porównaniu z działami zgrupowanymi.
Możesz obie te hipotezy spróbować obalić, ale musiałbyś zgromadzić odpowiednio dużą próbkę danych, która miałaby ten sam rząd wielkości co moja. Co jak obaj wiemy zajmuje "chwilkę" czasu.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ranshe

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 28, 2011, 13:23:49 »
Nawet jeśli jak sugerujesz powinienem mieć statystyki dla tych samych ratów to w przypadku dronek i dział mam po kilka tysięcy (choć dla rakiet póki co mam ledwie kilkaset).

Dla tych samych, bo różne raty nie dropią tego samego przecież.

Cytuj
Ba... posiadane informacje pozwalają mi tworzyć kolejne hipotezy typu: całkowita ilość dmg z dział niezgrupowanych jest większa w porównaniu z działami zgrupowanymi.

Co nie jest wcale dziwne, bo wtedy każde działo ma szansę na lepsze jakościowo trafienia (excellent vs barely scratches), zamiast liczenia tego tylko raz dla grupy. Ale też w tym żadnej spiskowej teorii nie ma. :)

Poza tym pamiętaj, że to jest mmo gdzie tych ratów na sekundę pada dużo - o wiele prościej i wydajniej jest zrobić prosty pseudolosowy drop rate (nawet dwuetapowy - dropi nic albo dropi coś, i potem wylosować co) niż kombinować i uwzględniać statek gracza, overkill, rodzaj broni, ilość xów w nicku gracza i nazwie statku oraz położenie 35 księżyca Jowisza. ;)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 28, 2011, 14:30:43 »
Ależ tu nie ma żadnej teorii spiskowej. Wg mnie jest mniej więcej jak napisałeś:
Poza tym pamiętaj, że to jest mmo gdzie tych ratów na sekundę pada dużo - o wiele prościej i wydajniej jest zrobić prosty pseudolosowy drop rate (nawet dwuetapowy - dropi nic albo dropi coś, i potem wylosować co) niż kombinować i uwzględniać statek gracza, overkill, rodzaj broni, ilość xów w nicku gracza i nazwie statku oraz położenie 35 księżyca Jowisza. ;)
Serwer ma mniej więcej taki algorytm:
- kill -> hp pozostałe po finalu -> nr/przedział w matrycy (pusty/niepusty) -> pseudolosowanie tablicy (ilość+rodzaj) -> drop lootu.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 28, 2011, 14:42:18 »
Co nie jest wcale dziwne, bo wtedy każde działo ma szansę na lepsze jakościowo trafienia (excellent vs barely scratches), zamiast liczenia tego tylko raz dla grupy. Ale też w tym żadnej spiskowej teorii nie ma. :)

Ej, no jak.

Masz 6 kostek do gry. Rzucasz, wyciągasz średnią arytmetyczną z wyników, wynik zaokrąglasz do pełnej liczby (zgodnie z zasadami - 3,45 = 3 ale 3,55 = 4).

Teraz bierzesz jedną kostkę i rzucasz raz.

Uważasz, że średnia z sześciu kostek będzie wypadała wyższa niż wynik z jednej?

Przykład może nie do końca równoważny z Eve, ale chodziło mi o to uśrednianie szans.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 28, 2011, 14:54:47 »
Ej no tak. Jeśli serwer liczy dla każdego działa osobno prawdopodobieństwo criticala to masz 8 szans na trafienie criticala w salwie. Jak masz 1 działo (zgrupowane działa) to masz 1 szansę na criticala. Prawdopodobieństwo nie jest większe przy zgrupowanych działach. Różnica nie jest znaczna, ale zawsze. Im więcej masz parametrów wpływających na końcowy wynik tym częściej będziesz miał średnią 3,55, a nie jak przy 1 zgrupowanym 3,45.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ranshe

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 28, 2011, 15:11:09 »
Ależ tu nie ma żadnej teorii spiskowej. Wg mnie jest mniej więcej jak napisałeś:Serwer ma mniej więcej taki algorytm:
- kill -> hp pozostałe po finalu -> nr/przedział w matrycy (pusty/niepusty) -> pseudolosowanie tablicy (ilość+rodzaj) -> drop lootu.

Zbyt skomplikowane.

kill -> pusty (kończymy tutaj) albo niepusty (tutaj ta szansa może też być inna niż 1/2, co by powodowało efekt jak opisujesz) -> rat ma przypisaną statyczną tablicę możliwych z niego dropów -> przejść po tej tablicy, dla każdego dropu wylosować 1/10 czy 1/ileśtam że wypadnie. (edit: w praktyce niektóre dropy mają 100% szansy na *typ* dropu, np. z każdego true sansha masz zawsze jakieś szkiełko i jakiś tag).


Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 28, 2011, 15:21:40 »
A mi się wydaje że już się zapędzacie trochę z tymi obliczeniami i teoriami. Co byście nie wymyślili to i tak tylko ludzie stojący za EVE wiedzą jak to dokładnie działa. Równie dobrze mógłbym napisać że loot zależy od tego czy jest pełnia i czy sąsiadka ma kota czarnego, białego czy nie ma wcale.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 28, 2011, 15:27:32 »
Zbyt skomplikowane.

kill -> pusty (kończymy tutaj) albo niepusty (tutaj ta szansa może też być inna niż 1/2, co by powodowało efekt jak opisujesz) -> rat ma przypisaną statyczną tablicę możliwych z niego dropów -> przejść po tej tablicy, dla każdego dropu wylosować 1/10 czy 1/ileśtam że wypadnie. (edit: w praktyce niektóre dropy mają 100% szansy na *typ* dropu, np. z każdego true sansha masz zawsze jakieś szkiełko i jakiś tag).
Przecież tak napisałem, a hp mówi w jakim zakresie tablicy się poruszać. To by idealnie się wpasowywało w role playing (wszystkie moduły uległy zniszczeniu = wrak jest pusty, bo przeciwnik zadał aż tak dużą ilość dmg). Z drugiej strony ten model nie ma nic względem zawartości wraku - zawartość jest określana przez inną tablicę.

Idealny obiekt do tego typu testu to sentry na misji - z rakietowego wypadają zawsze rakiety (4 możliwe warianty lootu), z działowych wypada amo do dział (więcej wariantów, ale wciąż mało). Przy dronkach i działach mam znacznie więcej puszek do zebrania niż przy rakietówkach. Być może to przypadek (tiaa... tu miejsce na Twoją teorię spisku), ale IMHO zbyt często mam z tym przypadkiem do czynienia.

BTW tej zgodności z role playing - "ubolewam" nad poprawką dronek (mi się podobało jak robiły coś po "swojemu"), bo odebrało im to znamiona AI, które w jakiejś tam części jest samodzielne, a właśnie w ramach rozwoju tej samodzielności uzyskały samoświadomość (Rouge Drone). A już dwie "rozmawiające" po walce dronki, które "spacerkowym krokiem" wracają do zatoki to coś co zawsze będzie wzbudzało u mnie miłe uczucia (i odpowiednią dozę bluzgów jak się spieszyłem).

A mi się wydaje że już się zapędzacie trochę z tymi obliczeniami i teoriami. Co byście nie wymyślili to i tak tylko ludzie stojący za EVE wiedzą jak to dokładnie działa. Równie dobrze mógłbym napisać że loot zależy od tego czy jest pełnia i czy sąsiadka ma kota czarnego, białego czy nie ma wcale.
Jak Ciebie nudzi dyskusja na forum dyskusyjnym to jej nie czytaj.

Jest tu jakiś admin/moderator ? Może część OT o teoriach przenieść do nowego wątku ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Zamyśl

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 28, 2011, 15:43:07 »
Musze powiedziec że noktis to tylko zabawka do hi seca i 0.0.
W realiach WH Noctis jest najgorszym sprzetem do salvagowania.
Miekkie i potwornie dlugo sie zbiera.
Wyobrazcie sobie taką sytuacje:
Siedzicie sobie na takim Outpost frontier stronghold spokojnie salvagujac, nagle  z kloaka wychodzi 30 km od was bomberek...
Puszcza bombke i zanim sie zawiniece dokonczy was torpedami.
Zanim chlopaki robiacy lokacje w tym samym systemie doleca na pomoc noktis jest puffniety i zlootowany... a bomberek odwarpowuje w cloaku i  sie smieje :P
Pozdrawiam

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #30 dnia: Marzec 28, 2011, 15:47:28 »
Ej no tak. Jeśli serwer liczy dla każdego działa osobno prawdopodobieństwo criticala to masz 8 szans na trafienie criticala w salwie. Jak masz 1 działo (zgrupowane działa) to masz 1 szansę na criticala. Prawdopodobieństwo nie jest większe przy zgrupowanych działach. Różnica nie jest znaczna, ale zawsze. Im więcej masz parametrów wpływających na końcowy wynik tym częściej będziesz miał średnią 3,55, a nie jak przy 1 zgrupowanym 3,45.

Kurde, zgubiłeś mnie... a może ja Ciebie.

Wyobraź sobie, że są to elektroniczne kostki, które wyświetlają wynik z przedziału 1,000-6,000 z dokładnością do tej tysięcznej. Czyli rzucasz jedną i masz np. 3,567.

I teraz - uważasz, że średnia z sześciu rzutów będzie wyższa niż wynik z jednego rzutu?

Oczywiście - eksperyment trzeba byłoby zrobić np. 100 razy. Czyli 100 rzutów sześciokrotnych vs. 100 rzutów pojedynczych. Albo i tysiąc razy.

Rozsądek podpowiada, że wyniki będą zbliżone. Po prostu nie ma powodu, żeby częstsze rzucanie "powodowało" lepszy wynik.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #31 dnia: Marzec 28, 2011, 15:50:10 »
Jak Ciebie nudzi dyskusja na forum dyskusyjnym to jej nie czytaj.

A gdzie napisałem że mnie nudzi? Stwierdziłem jedynie że wasze gdybanie i tak niczego nie udowodni bo zasady rządzące lootem mogą być całkiem inne i tylko programiści to wiedzą.

Ranshe

  • Gość
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #32 dnia: Marzec 28, 2011, 16:10:48 »
Przecież tak napisałem, a hp mówi w jakim zakresie tablicy się poruszać. To by idealnie się wpasowywało w role playing (wszystkie moduły uległy zniszczeniu = wrak jest pusty, bo przeciwnik zadał aż tak dużą ilość dmg).

No nie do końca tak samo - ty uzależniasz to od hp, według mnie to po prostu zwykłe losowanie 1/2 czy tam 1/3 (nie wiem ile, jakaś tam odpowiednio duża próbka danych by wykazała) szansy na to że w ogóle coś wypadnie - głównie dlatego że jest to mniej skomplikowane i mniej zasobożerne niż dorzucanie do tego obliczeń na podstawie overkilla.

Ale nie zaprzeczę, że dorzucenie do tego overkilla ma jakiś sens. :)

Cytuj
Idealny obiekt do tego typu testu to sentry na misji - z rakietowego wypadają zawsze rakiety (4 możliwe warianty lootu), z działowych wypada amo do dział (więcej wariantów, ale wciąż mało). Przy dronkach i działach mam znacznie więcej puszek do zebrania niż przy rakietówkach. Być może to przypadek (tiaa... tu miejsce na Twoją teorię spisku), ale IMHO zbyt często mam z tym przypadkiem do czynienia.

Równie dobrze może to być wynik właśnie pseudolosowego losowania 1/3 szansy wypadnie coś lub nic, dlatego też pytanie o wielkość próbki, bo na niewielu przypadkach to trochę może zakłócać wyniki :)

A co do dronek, moje i tak latają dość losowo mimo wyraźnych rozkazów latania stadem i skupiania ognia. ;)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #33 dnia: Marzec 28, 2011, 16:21:53 »
I teraz - uważasz, że średnia z sześciu rzutów będzie wyższa niż wynik z jednego rzutu?
Tak. Używasz ECMów ? Lepiej używać po 1 module na cel czy więcej jak 1 moduł na cel ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: [pve] Noctis
« Odpowiedź #34 dnia: Marzec 28, 2011, 16:43:48 »
Tak. Używasz ECMów ? Lepiej używać po 1 module na cel czy więcej jak 1 moduł na cel ?

ECM jest zero-jedynkowy, działo nie.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...