Kolego Thor Adler,
Osoby kupujące plexy stanowią takie samo źródło dochodu dla CCP jak gracze płacący $$$.
Lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, to nie o to chodzi, że w empire nie ma laga tylko mechanika rozgrywki w empire nie powoduje konieczności blobowania w przeciwieństwie do null.
Lag w dużych bitwach nie spowodowany jest jak to napisałeś 'stroną komunikacji sieciowej' tylko wydajnością serwerów odpowiedzialnych za system w którym odbywa się bitwa.
Zgadzam się że lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, chodziło mi tylko o to, że w empire byłby taki sam lag, gdyby ludzie walczyli w bitwach 500 vs 500. Uważam że żadne usprawnienie samych serwerów tu nie pomoże (dobrym rozwiązaniem byłoby za to podane przez kogoś tutaj dynamiczne przydzielanie serwerów pod obszary wymagające wzmocnienia).
Najlepszym jednak rozwiązaniem byłoby zmienienie mechaniki w taki sposób, żeby wielkie bitwy nie były koniczne/opłacalne, ale wymyślnie takiego rozwiazania nie jest łatwe i na pewno szybko do tego nie dojdzie.
Nie napisałem nigdzie, że lag jest spowodowany strona komunikacji sieciowej, napisałem tylko, że to TEŻ może wpływać na laga, nie twierdziłem, że jest głównym jego powodem (chodziło o to, że są również aspekty, na które CCP nie ma bezpośredniego wpływu).
Widać, że kompletnie nie kumasz, na czym polega handel pleksami i dlaczego jest to świetne rozwiązanie. NPC nigdy nie będą kupować pleksów, bo równie dobrze CCP mogłoby zacząć sprzedawać iski i inne przedmioty z gry w swoim sklepiku. Różnica polega na tym, że sprzedaż pleksów innym graczom nie powoduje wygenerowania nowych isków w grze, czego nie można powiedzieć o sprzedaży NPC. CCP bardzo zależy na równowadze ekonomicznej i na pewno nie zaryzykują inflacji przez dodanie źródła magicznie generowanej gotówki.
Dzięki pleksom CCP zarabia wręcz więcej, bo bez tej możliwości ludzie, którzy mają dużo kasy w grze i którym szkoda realnej kasy, po prostu nie mieliby tylu kont.
Co do inflacji nie masz do końca racji, bo w tej chwili iski są generowane przez graczy opłacających grę iskami. Farmią oni iski, a potem nie wydają tej kasy tylko przeznaczają ją na PLEX-y i trafia ona do pośredników. Gdyby zabrakło tych graczy te same iski trafiałyby do pośredników tylko od NPC. CCP musiałoby opracować system dynamicznych cen skupu PLEX-ów oparty na liczbie chętnych do sprzedaży, ale to naprawdę nie jest zbyt złożona kwestia.
Od razu powiem, że nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, bo jak napisałem wielu graczy przestałoby grać, a to na pewno nie byłoby dobre dla gry. Chodziło mi tylko o to, że gracze płacący iskami na grę nie generują BEZPOŚREDNIEGO zysku dla CCP. Nie są więc ich główną klientelą. Oczywiście jest też druga strona, czyli zysk pośredni. Tu muszę powiedzieć, że dla mnie jest on nawet ważniejszy (CCP pewnie nie jest takiego zdania). Chodzi o zwiększenie liczby aktywnych graczy i urozmaicenie rozgrywki. Wielu z nich zajmuje się zajęciami, których pozostali nie chcą bądź nie mają czasu wykonywać. Wpływa to na całą mechanikę śwata eve i tworzy jej niepowtarzalność. Dla CCP ma to znaczenie marketingowe, znacznie łatwiej zdobyć nowych graczy gdy można się pochwalić tak złożonym światem, gdzie wciąż jest zalogowanych 30-50k graczy, toczą się epickie bitwy, a gracz ma tak wiele różnych możliwości rozwoju.
Ja po prostu nie dziwię się CCP, że więcej uwagi Empire bo tam gra większość graczy (choć jakby nie patrzeć ostatni dodatek był głównie poświęcony nullsecowi, co z tego, że nie wyszło im tak jakby wszyscy chcieli, widać, że starają się rozwiązać problem)
Co do Jita i twierdzenia, że tam nie ma laga. To jak wszyscy wiedzą jest to główny hub handlowy i stoi na oddzielnym node, a i tak jeśli wszyscy znajdujący się tam gracze zaczęliby strzelać do siebie, a nie jak jest teraz siedzieli na stacji handlując node by nie wytrzymał (czy nie o to chodziło w tej akcji?).
Ogólnie chodzi o to, że takie akcje nic nie dadzą. Przypomina mi to wycieczki protestujących pod nasz sejm - narobimy dymu, to dostaniemy przywileje. Nikogo nie interesuje jakie to będzie miało konsekwencje w szerszym kontekście. Moim zdaniem lepiej wypracować jakieś sensowne propozycje rozwiązania problemu i przedstawić je CCP, może któreś z nich wykorzystają . Np ten pomysł z dynamicznym wzmacnianiem sektorów. Pomyślcie do systemu wpada 100 osob jest ok, potem kolejne 400 serwer nie daje rady wyświetlają info, że serwer nie daje rady i nastąpi kilkuminutowa przerwa (taki zapowidziany lag). W tym czasie podpinają się automatycznie kolejne serwery wzmacniające, wyświetlany jest komunikat, że znowu da się grac. Myślę że gracze w takim wypadku byliby skłonni nawet zaczekać te 5min, wiedząc, że w tym czasie, nikt do nich nie strzela i cały system jest zapauzowany, jeśli po tym mogliby postrzelać w miarę komfortowych warunkach.