Przebilem sie juz przez tutoriala....udalo mi sie wlozyc imple +5 ...zrobilem kilka skili....polatalem frejka i interonem.....i odkrylem ze jest cos takiego jak Carrier i MS. I o ile sa poradniki mlodego gornika czy fascynata produkcji o tyle trudno mi znalezc poradnik traktujacy o Carrierach i MS. Czy ktos w wolnej chwili moglby naswietlic mi roznice ...+ i -...wyzej wymienionych shipow ? *jak fitowac *jak sie robi cyno i jakich statkow najlepiej uzyc...*czy carrier moze skakac sam lub w gangu ...a MS ma inne mozliwosci w tym zakresie ...nio takie informacje chetnie bym poznal......Jest poradnik mlodego FC a nie jest to latwy temat...moze ktos pokusilby sie o napisanie poradnika dla przyszlych pilotow tych statkow, jak do tej pory wiedze zdobywam kawalkami ...masakra bo czasami informacje od roznych ludzi sie nie pokrywaja ze soba .....przydala by sie skokndesowana wiedza w tym temacie ktora naswietlilaby mlodym graczom takim jak ja mozliwosci wyzej wymienionych statkow
Cześć i na początek - możesz poprawić swój tekst i chociaż jakieś akapity porobić ?
Odpowiadając na Twoje pytania zacznę od kwestii najważniejszej - nie ma sensu pisać poradnik, bo każdy kto chce i może latać POWINIEN (jeśli tylko nie kupił konto) znać podstawy pilotażu w EVE. W procesie zdobywania tych informacji na pewno dowie się jaki fit do czego używać, a poza tym jeśli wciąż będzie miał wątpliwości to poszuka na forach (tak na TYM forum również jest poświęcony temu temat). Ok, chyba wystarczy nakłaniania do korzystania z opcji szukaj.
Carrier i MS to w zasadzie to samo różnice sprowadzają się w zasadzie do zapotrzebowania na skille, bonusów oraz wielkości określonych parametrów, no i najczęściej zapominanej kwestii - ceny. Oczywiście tych różnic jest znacznie więcej, ale na początek wystarczy. Nie będę Ci tu podawać ani bonusów, ani parametrów, bo to sobie sam możesz sprawdzić ingame. Podpowiem jednak, że żeby zacząć latać lotniskowcem potrzeba całej masy skilli (niekoniecznie bezpośrednio wskazanych w opisie), a w efekcie potrzeba na to czasu. Wg mojej oceny żeby móc w ogóle wsiąść (nie efektywnie używać) potrzeba około 4 miesięcy skillowania tylko pod lotniskowiec. Do tego dodać trzeba zapotrzebowanie na skille generowane przez fit, no i co chyba ważniejsze - przez cel, dla którego chcesz użytkować lotniskowiec.
Żeby latać transportowo to Twoim celem będzie zminimalizowanie czasu ładowania akumulatora (można skakać przy określonym poziomie capacitora), w tym celu ładuje się wszystko co tylko możliwe by zwiększyć szybkość ładowania, lub ustawia trasę tak by przebiegała w systemach ze stacjami. Po wydokowaniu masz zregenerowany capacitor, a zadokowanie/wydokowanie zabierze Ci około 2 minut. Jeśli nie masz stacji w systemie, a musisz przez taki przelatywać, to doładowanie capacitora do gotowości na następny skok zajmie około 4-5 minut.
Transportowo wykorzystując lotniskowiec warto mieć możliwość załadowania industriali (rozładowanie nie wymaga skilli). Najlepsze efekty uzyskuje się stosując parę Iteron Mk5 i Prorator (T2 - transport ship), oba wyposażone w expandery T2 i rigsy. Z oczywistych względów nie ma sensu skillowac i gallente i amarr industriali na lvl5, co oczywiście oznacza najczęściej stosowanie zestawu Iteron Mk5 i Viator. Jednak strata przestrzeni ładunkowej jest niewielka (700m3) a dodatkowo daje możliwość zapakowania fregaty T1.
Do przewożenia ładunku NIE da się wykorzystać więcej niż 3 cargo container, bo od niedawna nie można ich ładować do statków znajdujących się w ship maintenance. Również problematyczne jest korzystanie z opcji courier kontraktów, bo ich również nie da się wrzucić do statków znajdujących się w ship maintenance.
Kwestie bojowe wykorzystania pozostawiam innym. W przypadku zastosowań logistycznych (support) to oczywiste jest, że wymagane jest zainstalowanie odpowiedniego modułu (remote) oraz wykorzystanie dronek logistycznych. By wzmocnić działanie można użyć modułu triage, ale sposób jego udziałania unieruchamia lotniskowiec na pełen cykl (10 minut) i uniemożliwia korzystanie z dronek/fighterów. Używanie modułu triage wymaga posiadania Strontium Clathrates w ładowni.
Do zadań logistycznych należy również zaliczyć możliwość dostarczania na linię frontu gotowych do użycia statków. Ograniczenia narzucane przez ship maintenance powodują, że w lotniskowiec da się załadować max 3x BC lub adekwatną objętościowo kombinację BC, cruiser i frigate. Każdy statek umieszczany w ship maintenance MUSI być assembled, niezależnie od tego czy jest wyfitowany czy nie.
Cyno - wymaga co najmniej 2 osobowego gangu, skilla, generatora i odpowiedniej ilości Liquid Ozone. W zależności od potrzeb używa się albo tego co się ma pod ręką (najtańszego - np. jakiejś frytki), albo z określonym celem (np. skrócić czas - force recon), lub by zminimalizować koszt (force recon jeśli chodzi o zużycie paliwa) wynikający z utraty shipu i generatora (najlepiej BS - głównie w lowsecu).
Cyno można stawiać do 0.4 włącznie i nie ma w tym żadnej mecyji - klikasz na moduł i od tego momentu koledzy w gangu mogą na Ciebie skakać. Oczywiście część ludzi twierdzi, że najlepiej stawiać przy stacji, ale jeśli nie ma stacji to postawienie przy bramie przynajmniej wyeliminuje tych we frytkach którzy mieliby ochotę na rozwalenie bezbronnego cynostawiacza. Bezbronnego, bo w momencie uruchomienia generatora przez czas trwania (10 lub z bonusami 5 minut) nie można się poruszać ani aktywować żadnego modułu.
Od niedawna można broadcastować cyno w gangu dla tych którzy z różnych powodów do niego dołączyli PO rozpoczęciu cyklu - wygenerowaniu cyno.
Zalety i wady użytkowania MSa w stosunku do lotniskowca były na tym forum omawiane, ale tak skrótowo:
+ więcej dronek i fighterów
+ większy ship maintenace
+ więcej HP ogółem
+ niewrażliwość na EW
+ Projected ECM (moduł dedykowany)
+ Clone Vat Bay
- zasięg skoku
- cena
- niemożność zadokowania do stacji