Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dormio

Strony: 1 [2] 3 4 ... 68
36
Off Topic / Odp: Stream Eve Online
« dnia: Maj 22, 2015, 10:55:05 »
Zazdrośnicy :)
Potraktujcie to jako dodatkowy intel, który możecie wykorzystać by go odwiedzić  :P 8)

37
Inne gry / Odp: Total War: WARHAMMER
« dnia: Kwiecień 24, 2015, 09:28:27 »
Zaraz, my tu mówimy o tym małym pełzaczu co na zlotach trzeba było uważać aby nie rozdeptać???
Nie, ten ma teraz prawie 8 lat, a SF i ogólnie tematy astro dla niego nie mają tajemnic ;)
Ma troszkę za mało klocków Lego żeby zbudować Avatara, ale frytki (normalnie jak matarskie) robi na pęczki  ;)

Nie, to akurat był Sokół :P
Sokoła nie było na spotkaniu, o którym pisał Mando, bo to było spotkanie wewnętrzne SHCK.

Czyli śmiało mogę założyć że jak Ci podadzą talerz pełen gówna, to zjesz cały zanim coś powiesz? ;)
To mniej więcej tak jak z kontynuowaniem picia wódki po trzeciej butelce we dwóch - wiesz, że będzie potem ciężko boleć, ale nie możesz się powstrzymać, bo już i tak masz wszystko w dupie, ale wciąż łudzisz się nadzieją, że może być lepiej, a przecież lepiej było  ;) :P

38
Inne gry / Odp: Total War: WARHAMMER
« dnia: Kwiecień 23, 2015, 14:58:31 »
Czy po połowie filmu nie mogę stwierdzić że jest słaby?
A jeśli najciekawsze ujęcia i sceny, najlepsze wątki i zwroty akcji masz w drugiej połowie filmu ? ;) :P

39
Inne gry / Odp: Total War: WARHAMMER
« dnia: Kwiecień 23, 2015, 14:21:10 »
Właśnie nie potrafię zrozumieć dlaczego tyle ludzi jest napalonych na wiedźmina.
Może dlatego:
Cytuj
- tato, a kiedy wyjdzie Wiedźmak 3 ?
- 19 maja, podobno
- o rany... jeszcze miesiąc
- no wiesz, ja już kupiłem preorder
- iiiiiihaaaaaaaaa !!!
Tak mniej więcej wyglądała moja dyskusja z 15-to letnią córką  8) ::)

40
Dyskusje ogólne / Odp: Wycieczka na Islandię?
« dnia: Kwiecień 17, 2015, 11:36:50 »
Racja... ale na mapie widać, że przykład Sztokholmu był jednak trochę na wyrost ;)
Ale patrząc na aktualny rekord temperatury w czerwcu, należy zakładać, że 2 tygodnie później temperatura będzie w okolicy 20'C, co wg mnie wciąż nie kwalifikuje się jako "mroźno"  ;) 8)

41
Dyskusje ogólne / Odp: Wycieczka na Islandię?
« dnia: Kwiecień 17, 2015, 11:26:44 »
Islandia jest za kołem polarnym.
Na myśli miałeś Koło Podbiegunowe ?
Cytuj
Koło podbiegunowe – równoleżnik ziemski o szerokości geograficznej 66°33'39"N (na półkuli północnej)

Jeśli tak, to odrobinę brakuje Reykjavikowi :)
Reykjavík - położenie: 64°08′N 21°56′W
A tu wersja obrazkowa:

Cytuj
30 czerwca 2008 roku został pobity rekord ciepła dla tego miasta – obecnie wynosi +26,2 °C
Cytuj
Klimat subarktyczny (Dfc), zgodnie z klasyfikacją Wladimira Köppena, ale pod wpływem ciepłego oceanicznego Prądu Północnoatlantyckiego.

42
Dyskusje ogólne / Odp: Wycieczka na Islandię?
« dnia: Kwiecień 16, 2015, 12:59:06 »
Sam Reykjavik pewnie zbyt ciekawy dla nas nie jest - ot wojewódzkie miasto (~120k mieszkańców). Jednak przyrodniczo okolice mogą być dość ciekawe (gejzery, termy, lodowce, etc.).
Daj dokładniejsze wyliczenia i proponowany termin, to sprawdzę czy mi małżonka uszu nie urwie za urwanie się ze smyczy...  ;) 8)

Patrząc na tripadvisor dla chcącego jest jak zaplanować weekend:

43
Dyskusje ogólne / EVE Renaissance
« dnia: Marzec 31, 2015, 13:04:18 »


Nie jestem w stanie powiedzieć/potwierdzić, że to nie jest fake (powiedzmy, że chłopaki się za bardzo pośpieszyli z 01.04.15 ;)), ale... co Wy byście powiedzieli jeśliby rzeczywiście CCP uruchomiło kolejny serwer - taki zupełnie od zera ? A co kiedy za kilka miesięcy ogłosiłoby zapowiedź wyłączenie serwera Tranquility ?

Przyjmijmy założenie, że NIC nie jest przenoszone ze starego serwera, a samo uruchomienie nowego jest spowodowane "nową" i "rewelacyjną" technologią pozwalającą na płynne bitwy po 10k graczy...  ;) :D ::)

Gralibyście na nowym ?

Dla zainteresowanych źródłem:
It's a Fake!

44
Off Topic / Odp: SPACE - kosmos, future, astronomia i pochodne....
« dnia: Marzec 27, 2015, 19:04:27 »
Polscy amatorzy odkryli nową kometę. Jest to pierwsza w historii kometa odkryta przez polaków, nie wspominając już że dokonali tego prywatnym sprzętem.
Pewnie masz dokładniejsze dane... bo nie wiem na ile wiarygodne jest to źródło:
Cytuj
To odkrycie jest tym ważniejsze, że to zaledwie 4. kometa odkryta przez Polaków po wojnie. Oraz pierwsza od 90 lat odkryta przez amatorów.
A jak dla mnie Glass jesteś "prywatnym" guru w tematach astro  ;) 8)

45
Off Topic / Odp: Idziemy do woja
« dnia: Marzec 27, 2015, 18:55:40 »
Okres przejściowy trwał by chyba z 40 lat, fajny pomysł na emerytury ma Kukiz a konkretnie model kanadyjski który praktycznie nie obciąża państwa.
http://biurose.sejm.gov.pl/teksty_pdf_05/i-1148.pdf

Strona pierwsza:
Cytuj
W Kanadzie funkcjonuje trójfilarowy system zabezpieczenia emerytalno-rentowego osób starszych. Filar pierwszy gwarantuje obywatelom tego kraju pewien minimalny poziom zabezpieczenia na starość. Drugi filar ubezpieczeniowy (Canada Pension Plan - CPP) jest systemem państwowym, obejmującym wszystkich pracujących. Program istnieje od 1966 r. i jest administrowany przez rząd. Trzeci filar obejmuje prywatne kasy oszczędnościowo-emerytalne, tworzone głównie z inspiracji pracodawców i w dużej mierze przez nich finansowane.

A teraz dla odmiany jak jest w Polsce:
Cytuj
Polski system emerytalny opiera się na trzech filarach:
I filar – oparty na Funduszu Ubezpieczeń Społecznych zarządzany przez ZUS,
II filar – oparty na otwartym funduszu emerytalnym (OFE),
III filar – oparty na indywidualnym koncie emerytalnym (IKE), indywidualne konto zabezpieczenia emerytalnego (IKZE) i pracowniczy program emerytalny (PPE).

I i II filar są obowiązkowe. III filar jest dobrowolny i związany ulgami podatkowymi z tytułu odkładanych w nim środków.

strona druga:
Cytuj
2.Obowiązkowy system emerytalny CPP
(...)
Aktualna wysokość składki to 9,9% (...). Osoby pracujące na własny rachunek opłacają całą składkę z własnych funduszy. W przypadku prcowników najemnych składka jest opłacana w połowie przez pracodawcę (4,95%) a w połowie (4,95%) przez pracownika.

A teraz jak jest w Polsce:
Cytuj
Na ubezpieczenie emerytalne odprowadzana jest składka w wysokości 19,52 proc. podstawy wymiaru składki. Składka naliczana jest od podstawy nieprzekraczającej w roku kalendarzowym trzydziestokrotności przeciętnego wynagrodzenia. W momencie, gdy podstawa wymiaru składki osoby ubezpieczonej przekroczy w danym roku kalendarzowym wysokość trzydziestokrotności przeciętnego wynagrodzenia, w kolejnych miesiącach tego roku nie pobiera się składki z tytułu ubezpieczenia emerytalnego.

Składka na ubezpieczenie emerytalne

(19, 52 proc. podstawy wymiaru składki)

......
<................................................. ............................>
ubezpieczony                                                       zakład pracy

9,76 proc.                                                                   9,76 proc

Czytałeś w ogóle dokument który zalinkowałeś ? Pomijając drobne różnice (wysokość oprocentowana i nazewnictwo), to te systemy nie odbiegają znacząco od siebie.

46
Patche i dodatki / Odp: Structure changes?
« dnia: Marzec 21, 2015, 21:19:38 »
Observatory arrays
Cytuj
Dedicated to intelligence gathering.
Service module possibilities: Being able to increase, decrease or block Star Map filters in the solar systems they’re deployed, act as solar system wide D-scan blockers, disrupt ship intelligence in the solar system, take over player tracking capabilities from NPC agents or be able to affect or pinpoint cloak users. We are considering basing their effectiveness through a network coverage (like cell phones) so that a single one may not be that useful, but maintaining a bunch of them in space could give a significant advantage.
Wydawało mi się, że czytałem, że nie będą nic robić z kloaczami...  ???

48
Patche i dodatki / Odp: Nowy SOV system
« dnia: Marzec 04, 2015, 14:31:50 »
A czy ten system nie promuje też np takie grupki które żyją w WH i próbują wyspawnić bitkę ? Do tej pory nie było opcji żeby ktoś wydokował i się chciał bić teraz być może będą musieli :)
Teraz każdy kto chce wyspawnować bitkę wyskoczy z "frytką" z sovlaserkiem i będzie świecić po stacjach przez 5 minut - nie wydokujesz by rozwalić natręta ?

49
Patche i dodatki / Odp: Nowy SOV system
« dnia: Marzec 04, 2015, 14:22:57 »
Hejka Yogos  8)

Hehe, jak dla mnie zmiany w zajebistym kierunku.  >:D
Po prostu piękne. Może nawet odpalę konto z powrotem, raz już to zrobiłem w grudniu ale widząc ten sam syf odpuściłem. To jest inne.
Tak jak Ty myślących jest chyba więcej sądząc po wypowiedziach niektórych "dziadków"  8) 8)

Po pierwsze nie trzeba supercapsów do zdobywania sova. Czy to oznacza, że ich nie będzie ? Skądże, będą, bo to szczyt łańcucha pokarmowego ale one nie są skuteczne przeciw małym szybkim celom i jeśli ktoś będzie ich nadużywał to jest na to wreszcie kontra dostępna dla każdego. Ale najważniejsze -  JUŻ ICH NIE POTRZEBA DO ZDOBYWANIA SOVA.
Ich rola się z pewnością zmieni (szczególnie jeśli uwzględnić brak asysty). Ciekawi mnie czy trzymają jeszcze jakieś inne zmiany w kieszeni/szufladzie.

Po drugie - Myślę, że wrócą najemnicy  >:D Jak dla mnie kwestią czasu jest zanim ktoś zrealoduje MC
IMHO kwestią tylko aż ktoś wymyśli w miarę skuteczny sposób na opędzenie tego ekonomicznie. Zauważ, że przy tej mechanice faworyzowane raczej będą floty, a nie jedna flota orająca wszystko jak leci. Floty mobline (roam FTW ?) i chyba rzeczywiście zróżnicowane (ad.3).

3 - Czy to oznacza, że bloby znikną ? Nie, skąd, będą dalej bo liczby dalej dają przewagę. Ale - nie są także ostateczną bronią. Chodzi mi o to, że rekcją każdej PVPerskiej grupy na myśl o tym, że mogą do walki sprowokować ekipe typu Brawe do ustawania na gridzie 400-600 noobów w cruzach, frytkach T1 i zmuszenie ich do pozostanie tam min 10 min zanim będą musieli ruszyć w inne miejsce i tak co najmniej 10 razy będzie wielki obleśny banan. A potem mamy następny wieczór.
j.w. - jeden blob nie zdobędzie i utrzyma przewagi strategicznej, ale na poziomie taktycznym w jednym systemie - why not.

4 - Time zony - tak widzę co myślą sobie chłopaki wprawienie w sov gównie teraz. Dalej mamy timery w nocy. Do tego cały sojusz ma ten sam TZ więc koniec z błędami gibonów którzy nie zastrontowali, czy źle ustawili timery. Zgoda. Tyle, że do refa przestrzeni która jest słabo broniona wystarczy 10 min we frytce. WE FRYTCE. A potem ten cały konkurs z nodami, który może trwać w nieskończoność o ile dobrze rozumiem dev bloga. I każdy może przystąpić do niego. Age of the mercs baby.
Odkopie się "kalkulatory" :)

5 - Koniec z pompowaniem za kogoś strukturek. Hehe.
To chyba najciekawszy element zmian  8)

Doktrynalnie to będzie turbo karuzela  :D
Ale zaryzykuje stwierdzenie, że do łask wrócą floty LR bsów.  Z tym, że skoro wystarczy jeden moduł do zamknięcia noda, a może to być frytka z tankiem na speedzie/sygnaturze, to floty będą musiały być DUŻO bardziej zróżnicowane. Nie wystarczy postawić samych bsów i to nie dlatego, że będą bały się dropa carierów.  Muszą być BSy + support to ogarnąć całe spektrum statków, które będą miały moduły. Swoją drogą ciekawe, czy będzie jakiś jasno rozpoznawalny efekt, który ship ma odpalony sov laser.
Frytki mają ograniczony zasięg lockowania, ale kruzy...

51
Dyskusje ogólne / Odp: Prezenty CPP'14
« dnia: Grudzień 23, 2014, 19:35:03 »
20 dni darmowego skillowania na drugiej postaci to rónowartosć jakichś 600m ISK, wolałbyś 2 drony gecko ?
Na mainie mam 157mln SP, na najstarszym alcie mam 128mln SP, po co mi multiskilowanie ?

52
Dyskusje ogólne / Odp: Prezenty CPP'14
« dnia: Grudzień 19, 2014, 13:26:08 »
Nie ma zbyt wielu ciekawych rzeczy :(

53
Dyskusje ogólne / Prezenty CPP'14
« dnia: Grudzień 17, 2014, 08:38:23 »
Coś wiadomo już nt prezentów świątecznych od CCP w tym roku ?

54
Off Topic / Odp: SPACE - kosmos, future, astronomia i pochodne....
« dnia: Listopad 19, 2014, 16:17:21 »
Wylądował, popracował i baterie mu się skończyły  ;D
Jak se podładuje to jeszcze może popracuje  ;)

55
Off Topic / Odp: SPACE - kosmos, future, astronomia i pochodne....
« dnia: Październik 09, 2014, 11:07:19 »
Piękne :)

56
Dyskusje ogólne / Odp: Jump fatigue
« dnia: Październik 02, 2014, 12:22:12 »
A jak dokładnie zamierzasz trzymać capsy w regionach z hostile sovem? Oczywiście zakładamy że nie wprowadzą jeszcze wkrótce tego pomysłu w z NPC systemami w każdym null regionie.
Logoffsky ? Nie wiem jak teraz ale kiedyś podróżowało się głównie używając systemów ze stacjami i raczej przelot z jednego krańca EVE na drugi nie odbywał się z wykorzystaniem null, a raczej low, gdzie stacji NPC jest zatrzęsienie. Zauważ, że problem dokowania w najgorszym razie wydłuża trasę (i potencjalnie fatigue), ale nie powoduje, że nie jest to możliwe do przeprowadzenia.
Ponadto trzymając capsa w pobliskim low jedynie niewielka ilość systemów pozostaje poza zasięgiem sensowego timera fatigue, a od atakującego w zasadzie wymaga tylko zaplanowania akcji z odpowiednim wyprzedzeniem.

57
Dyskusje ogólne / Odp: Jump fatigue
« dnia: Październik 02, 2014, 10:18:14 »
Rozwiązanie problemu fatigue do transportu pilotów są dwa: proste i skomplikowane:
Proste - jak Ciebie stać to kupujesz capsa/capsy i trzymasz w interesujących Ciebie regionach, a pomiędzy nimi przemieszczasz się tradycyjnie (lecąc subcapsem albo JC). Capsy są obecnie relatywnie tanie.
Skomplikowane - jak Ciebie nie stać na posiadanie własnej floty kilku-kilkunastu capsów - bierzesz pilota (albo 2-3) capsów, który służy TYLKO do podróżowania po mapie i rozmieszczasz je w strategicznych miejscach na mapie. Twój main czeka aż sprzęt dotrze na miejsce po czym robi JC i odbiera sprzęt.

CCP wymyśliło sposób na zwiększenie ilości subskrypcji jednocześnie dając to o co prosili gracze od dłuższego czasu - zmniejszenia mobilności flot capsów i supercapsów. Możecie zacząć odliczanie do kolejnego wzrostu cen PLEXów.  8)

58
Inne gry / Odp: Elite 4
« dnia: Wrzesień 15, 2014, 09:04:48 »
Najpierw musiałbyś zmienić konstytucję. :P
Jeśli chodzi o flagę, to pewnie masz rację, aczkolwiek sam wiesz doskonale, że zupełnie to nikomu nie przeszkadza kupować takich z orłem (co to niby banderę przypominają)... Jednak wzorowanie się na godle chyba przyznasz, że byłoby bardziej rozsądne, przynajmniej w E4 :)

A odnośnie VR, to zastanawiam się czym niby one (Oculus, etc.) się różnią od legendarnego VFX1 poza rozdzielczością i brakiem dedykowanej karty (VFX1 miał kartę na slocie ISA - pamięta ktoś jeszcze tę technologię ?) ?

Z pewnością byłaby to świetna zabawka gdyby była kompletnie bezprzewodowa (raczej nierealne z uwagi na zasilanie) i unikalny system kierowania (np. wirtualną klawiaturę wyświetlaną w hełmie), a tak... to po prostu odświeżona technologia z połowy lat 90-tych.

59
Inne gry / Odp: Elite 4
« dnia: Wrzesień 10, 2014, 10:20:20 »
Coś im się chyba pomyliło :)
O ile wiem pasy są dokładnie takie same, a w przypadku tej skórki pas czerwony jest wyraźnie węższy... no i ja personalnie raczej życzyłbym sobie białego orzełka na czerwonym tle :D

60
NoobGarten / Odp: Pare pytań
« dnia: Maj 22, 2014, 14:30:33 »
a moze zamiast tak sie kłocic to wzielibyscie sie razem i napisali jakis taki poradniczek ktory pomoze skilowac i fitowac stateczek poczatkujacym ??
Było parę prób na Centrali, ale generalnie ponieważ fity shipów "żyją" nie da się zrobić takiego, który wyczerpie temat. Najbliższe to o czym napisałeś możesz znaleźć tu:
Garażownia
W środku masz podział na PVE i PVP. W miarę wiarygodne są tylko fity, które nie są starsze niż 2-3 miesiące. W przypadku pozostałych można powiedzieć, że mają wartość historyczną i pokazują kierunek zmian. CCP w przeciągu ostatnich 12 miesięcy zrobiło "przegląd" klas statków w EVE i znaczna część ma zupełnie inne parametry (rozkład slotów, bazowe atrybuty, bonusy), a na sam fit w znacznym stopniu wpływają bonusy (i oczywiście parametry), ale też i moda (czytaj taktyka/strategia).

Jest jednak kilka zasad niezmiennych, np. (poniższe to TYLKO przykłady):
PVE:
- fitujesz resisty pod NPCe z jakimi będziesz walczyć
- broń fitujesz pod bonusy statku lub NPCe z jakimi będziesz walczyć
- fitujesz albo pod armor albo pod shield, nie miksujesz i nigdy nie budujesz tanka na hull

PVP:
- "święta trójca" (:) ) PVP: MWD/AB + Web + Disrupt/Scramble
- stacking penalty
- T2 standard
- fit na tank/gank/suicide

Jak znam życie i tak za chwilę będę opluty za herezje  ;) 8)

61
NoobGarten / Odp: Pare pytań
« dnia: Maj 22, 2014, 13:25:03 »
Nie bardzo tu widzę pytanie, ale postaram się bardziej skupiać.
Proszę:
Cytuj
Jesteś noob, masz 2-3h na grę (...) i chcesz w 30 minut zrobić site ?

62
NoobGarten / Odp: Pare pytań
« dnia: Maj 22, 2014, 12:59:03 »
A propos Twojego: "No, może i szukam, ale gdzie napisałem, że noob = Raidoo ?"
BTW gdzie ja napisałem że zarobi i jestem/chcę być w opozycji do starych pierników?
Napisałem tylko że na Tutoriachal dają fregatki, a resztę jak widać sobie dopisałeś sam...

Jabolex skup się - Ciebie zapytałem tu:
Jesteś noob, masz 2-3h na grę (...) i chcesz w 30 minut zrobić site ?
Zrozum - Ty każesz noobowi przygotować frytkę i w 30 minut zrobić site milicyjny. Pierwszego dnia !
czy każesz noobkowi w pierwszym dniu, w pierwszych 2-3h gry:
1. zrobić misje tutoriala
2. wyfitować odpowiednio frytkę
3. 2x zrobić small site.
Każesz ? A może jedynie doradzasz ?

Oryginalnie do LordSzagi:
Napisz mu jeszcze jaki ship ma kupić by robić te smalle, w jaki sposób ma się zachowywać w środku i co robić w obecności hosta, no i najważniejsze skąd ma wziąć ISKi na pierwszy ship i fit do niego.
Gdzie tu widzisz dopowiadanie sobie coś ode mnie ?

63
NoobGarten / Odp: Pare pytań
« dnia: Maj 22, 2014, 12:28:28 »
Dormio , chłopak pisze że latał już w milicji. Pisze to od samego początku, a ty dalej swoje o noobie.
Szukasz dziury w całym.
No, może i szukam, ale gdzie napisałem, że noob = Raidoo ?

64
NoobGarten / Odp: Pare pytań
« dnia: Maj 22, 2014, 11:44:26 »
Abstrachując od wiedzy - jak się zarabia w milicji.
Fregatę i to 1-2? dostaje się robiąc tutoriale w ciagu kilkudziesięciu pierwszych minut, skille na AB, i coś tam jeszcze też. Misje tutorialowe dają "dużo" sprzętu i skillbooków będących pozazasięgiem za ISKi dla rozpoczynających przygodę z EvE.
Jesteś noob, masz 2-3h na grę i w większości masz więcej pytań niż odpowiedzi (tak spotkałem się nawet z pytaniami: "a gdzie jest fregata, którą dostałem z misji tutorialowej ?" albo "jestem w systemie gdzie mam zrobić misję, ale gdzie jest misja ?" albo "zrobiłem misję i co mam dalej zrobić ?") i chcesz w 30 minut zrobić site ?
Zrozum - Ty każesz noobowi przygotować frytkę i w 30 minut zrobić site milicyjny. Pierwszego dnia !

Jabolex, ja rozumiem, że chcesz być w opozycji do wszystkich starych graczy EVE (wliczając mnie), bo stare pierniki rozumy pozjadały i się wymundrzają. Jednak uważam, że czasem z poradami dla nooba, niektórzy przekraczają pewne granice rozsądku. Nie twierdzę, że nie da się zarobić na PLEX na trialu, ale twierdzę, że wymaga to kogoś kto POMOŻE, bo ma wiedzę i doświadczenie i przez kilka pierwszych dni poprowadzi za rączkę, a nawet dostarczy niezbędne minimum (ship + fit + ISKi).
Nawet jak noob dostanie ship z fitem i skillbooki pozwalające mu na używanie sprzętu (przecież wyskillowanie tych pierwszych kilku skilli też zajmuje czas), to wciąż NIE gwarantuje to, że da radę zrobić site samodzielnie - zwykłe agro może go przerosnąć - zbyt wiele razy widziałem jak noob wlatywał pierwszy i agrował pierwszego lepszego NPCa pomimo, że miał mówione kogo ma atakować (albo przeoczy moment kiedy powinien wyskoczyć).

Chcę tu podkreślić, że noob czasem popełnia błędy choćby dlatego, że nie wie, że to błąd.

A znając naturę ludzką gdyby był FW był uniwersalnym i prostym sposobem na zarabianie na PLEX przez nooba, to NIKT inaczej by na niego na początku nie zarabiał.
Nie wspomnę, że z chęcią zobaczyłbym rozpiskę co i jak w punktach dla nooba choćby po to by się samemu nauczyć czegoś nowego, a i jeśli rzeczywiście byłby to dobry sposób, to proponowałbym go wszystkim swoim noobom z jakimi mam przyjemność się spotykać.

65
NoobGarten / Odp: Pare pytań
« dnia: Maj 22, 2014, 10:59:26 »
Czyli lepiej wiesz od nigo co i jak robi?
(jak tu zwykle bywa)
Zgadza się nie wiem co i jak robi, ale sugerować newbie, że 1-szego dnia zrobi 2 milicyjne small'e:
Na 1 dzień triala musi więc zarobić 23k LP czyli zrobić dwa small'e.
Jest wielce sugestywna. Szczególnie jeśli się pamięta, że newbie dostaje sprzęt średnio się do tego nadający (no chyba, że Twoim zdaniem rooki frigate się nada)... Zatem newbie musi mieć odpowiedni ship, fit i wiedzę jak zrobić small'a. Z marszu - pierwszego dnia.  :-*

66
NoobGarten / Odp: Pare pytań
« dnia: Maj 22, 2014, 10:24:41 »
Wprowadza 5 i dlatego zapomniał o oczywistej oczywistości, że noob nie ma nic ?
Interesujące.  ;) 8)

67
NoobGarten / Odp: Pare pytań
« dnia: Maj 22, 2014, 08:52:38 »
Tylko ciekawe ile z was radzących miało ostatnio inną styczność z nowym graczem niż odpisanie na odczepne na forum co można robić w grze?
A kiedy Ty miałeś styczność ?
Sytuacja gdzie nasz młody gracz stara się sam zarobić. Załóżmy że dostał 21dni od kogoś ale bez plexa.
Plex kosztuje 700m a 1 LP = 1500 ISK u gallente. (Zakładamy że gallente utrzymuje bonus T2 czyli 100% LPków) Czyli nasz nowy gracz potrzebuje wyfarmić 470 000 LP. Na 1 dzień triala musi więc zarobić 23k LP czyli zrobić dwa small'e. (34k LP (jest na plus)) Co zajmuje !uwaga! 30 minut. Wiadome jest że nie będzie wbijał ani codziennie ani nie będzie ograniczał się do 30 minut jak już coś.
Napisz mu jeszcze jaki ship ma kupić by robić te smalle, w jaki sposób ma się zachowywać w środku i co robić w obecności hosta, no i najważniejsze skąd ma wziąć ISKi na pierwszy ship i fit do niego. Pamiętaj, że 1 dnia on praktycznie poza dostępem do gry NIE MA NIC !

Przez nic należy rozumieć i sprzęt w grze i ISKi i WIEDZĘ jak się w grze poruszać.

68
Patche i dodatki / Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« dnia: Maj 12, 2014, 08:41:10 »
Piszesz też o transporcie zaopatrzenia indykami i frachtami. Jak już mówiłem kerbirem jestem i nie znam się na pvp, ale ciekawi mnie jak wyobrażasz sobie przeprowadzenie frachta przez zabańkowaną z obu stron bramę na której stoją przeważające siły wroga czekające na Twój przelot (w końcu mówimy o bronieniu się przed dużym sojuszem na jego terenie).
Nie muszę sobie wyobrażać, bo brałem udział w wyprowadzaniu majątku SHCK i mieliśmy sytuację taka jak przez Ciebie wyobrażona.
Różnica była taka, że na majątek SHCK nikt nie próbował zapolować, mieliśmy do wyprowadzenia raptem 1 fracht, ale z drugiej strony to właśnie wtedy rozegrała się decydująca bitwa LV.
Trasa naszego przelotu wiodła przez lub sąsiedni system, w którym był budowany tytek LV. Albo nam brakło wyobraźni, albo po prostu mieliśmy taką fantazję, że wybraliśmy moment kiedy spodziewaliśmy się walki w regionie (dostaliśmy info od LV, że nie gwarantują nam wsparcia w razie ataku i sugerują jak najszybszą wyprowadzkę kilka dni wcześniej). W efekcie powstał prosty plan:
1. scouci scoutują
2. pilot frachta zakłada pieluchę i leci na pałę

Nasz FC wybrał godzinę, ekipę, pilota frachta (jakby miał duży wybór - raptem mieliśmy 1 char w całym korpie) i polecieliśmy. Dolecieliśmy w okolice stoczni (zdziwieni, że coś mało hostów w porównaniu do kilku ostatnich dni) i scout zdążył zaraportować, że ma lag i obudził się w klonowni. Posłaliśmy następnego, fracht zaparkował na orbicie jakiegoś gazowego, reszta poszła na fajkę. Drugi scout miał więcej szczęścia, bo zdążył zaraportować, że w następnym systemie jest regularna bitwa na kilkaset osób i spadł. FC zadecydował - fracht robi logoffsky, a reszta kombinuje. Zostało nam około 10j, więc po przeczytaniu następnego dnia raportu o bitwie zrezygnowany FC zdecydował się na kamikadze i w 3 osoby (on na frachcie, 2 scoutów) doprowadził fracht do hisecu przez nikogo nie będąc niepokojonym.

Myślę, że powyższa jakże urzekająca historia jest jednym z niezliczonej ilości przykładów, że da się jak się ma jaja, prosty plan i wolę wykonania go za wszelką cenę.

Poza tym nawet jeżeli te frachty jednak przelecą to skąd brać kasę na uzupełnianie zapasów skoro w bronionym systemie nie możesz zarabiać. Tu być może wychodzą braki w mojej wiedzy, ale w końcu miałem dłuższa przerwę w grze więc mogłem to i owo zapomnieć. W każdym razie imo w takiej sytuacji jedyne co pozostaje to mieć alty gdzie indziej którymi będzie można zarabiać. Tyle że imo nie o to chodzi by 0.0 było dostępne tylko dla tych co mają ileś tam altów.
Przecież frachty nie lecą puste, więc wiozą zapasy - jakie uzupełnianie zapasów masz zatem na myśli ? A co do "mieć alty gdzie indziej" - nie wiem jak się uchowałeś, ale 99% propvp ma właśnie alty do zarabiania gdzie indziej, ale to wielka tajemnica, bo im wstyd się przyznać, że kerbirzą jak w portfelu pustki.

Inna możliwość to taka, że zamiast robić konwoje frachtów osoby mające braki w sprzęcie będą korzystać z klonowni w hi secu i wtedy jak spadną to zakupią sobie w hi secu to czym chcą latać i na własną rękę, pojedynczo lub w grupie będą się przebijać do bronionego systemu. Tyle tylko, że wtedy powrót do walki po utracie statku nie zajmie kilku chwil a kilka(naście godzin), co dla mnie osobiście byłoby mocno niefajne i to pomijając kwestię, że powrót do walki w swoim systemie może się nie udać gdyż spadnie się gdzieś po drodze.
Stacjonując w Stain w grę wchodził transport lotniskowcem i samodzielne przedzieranie się przez 2 najbardziej wówczas kampione systemy. Dało się przelecieć samodzielnie i sporo osób ryzykowało.

Co do mojego latania przez kampy to wbrew Twoim sugestią latałem też przez nie jako red. Wprawdzie parę razy przy tym mało nie zszedłem na zawał, ale w końcu kerbir jestem więc miałem prawo.
A propvp nie ma serca ?

Przyglądam się Waszej dyskusji niejako z boku, ale i z zaciekawieniem czytając opinię niektórych wypowiadających się osób. Sam zaczynałem EVE zanim pojawiły się capsy i cyno, JB i bridge, a przy okazji spędziłem trochę swojego czasu na tułaczce po 0.0 (np. ze zdziwieniem odkryłem w zeszłym tygodniu, że wciąż mam JClone w Omist).

Osobiście uważam, że nie ma sensu likwidować nic z tego co mamy obecnie (bo w pewien sposób jest unikalne), ale na pewno przydałyby się pewne modyfikacje np. uważam, że capsy nie powinny mieć możliwości używania bridge (po to mają własne silniki skokowe), tytex powinien móc ledwie przelecieć do sąsiedniego systemu, matka niewiele dalej, a za to powinno się wydłużyć zasięg dredom. Jestem przeciwny ograniczaniu ilości fighterów, bo nerf ich można zrobić na wiele sposobów (rozumiem, że stanowią zbyt wielkie obciążenie dla serwera, ale nie znaczy to, że uważam za właściwe ograniczanie ich ilości - tak grałem w czasie kiedy Dominix mógł wystawiać do 15 dronek). Niemniej jednak cokolwiek by CCP nie zrobiło z obecnym systemem, to naturą ludzką jest wyszukiwanie słabych stron nowego i ich nadmierne eksploatowanie.
Kiedyś (znów własne doświadczenie) by uniemożliwić skuteczną walkę capsowi wystarczyło mieć w gangu 1-2 recony (niekoniecznie ECM). Dzisiaj by mieć walkę solo albo w małej skali potrzeba indyka, ale i sporo umiejętności:
The Paradox

69
Patche i dodatki / Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« dnia: Kwiecień 18, 2014, 11:57:26 »
Dormio jedno pytanie: Grasz jeszcze w EVE ?
A z czym masz problem ? Ostatnio znów się loguję nie tylko po to by zmieniać skille, chociaż znalezienie kolejnego sensownego skilla do podciągnięcia stanowi dla mnie coraz większy problem  8) ::) :P

Dormio jest tak stary, że jego ID do API ma cyfry rzymskie :D
Aż tak stary nie jestem, bo ledwie 2005 rok, ale Ed od nas jeśli dobrze pamiętam to char z 2003 :P

70
Patche i dodatki / Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« dnia: Kwiecień 17, 2014, 14:37:50 »
Czyli ktoregos pieknego dnia moze sie okazac, ze lepiej sie wyjdzie na postawieniu wlasnego POSa w hi secu i zapuszczeniu altow do kopiowania BPO niz na kopiowaniu na stacji
A w jaki sposób lepiej ? Koszt obróbki na POSie będzie wprost zależeć od ilości labów jakie powiesisz na POSie:
a) standardowy lab daje Ci 1/5/3/3 (odpowiednio copy/inv/me/pe) - w większości PE jest nieużywane, ME okresowo przy zakupie nowego, największe zapotrzebowanie jest na copy i inwencję.
b) adv. lab daje 3/2/2/0 - kosztem pe/me/inv zyskujesz 2 sloty na kopiowanie
Na standardowej large szpili (Amarr) powiesisz 8 adv. + corp hangar, na cokolwiek więcej brakuje CPU (można i trzeba powiesić działa - te akurat nie zużywają CPU). Na L szpili Caldari wsadzi się nawet 12 adv (Gallente = 11, Matari = 9). To wartości MAX (celujemy w kopiarkę), ale przecież trzeba powiesić (niekoniecznie włączać) jakieś defensywne struktury (hardenery, scramble), które jak włączone zjadają CPU. Możesz wyłączyć lab nawet jak jest używany, ale stracisz cały dorobek pracy (jak kopiujesz nie dostaniesz kopi nawet jak została 1s), a BPO (nie wiem czy poprawili), będzie niedostępne do zakończenia cyklu.

Duża szpila zjada niezależnie od rasy 28k kostek paliwa i wystarcza to na 29d 4h (więcej się nie mieści w "baku"), ze zrozumiałego powodu najdroższe paliwo jest do szpili Caldari (~20mln/kostka), ale pozostałe są niewiele tańsze (14-16mln/kostka). Nawet jak większość komponentów kostki paliwa robisz sam to zaoszczędzisz max 10-20%. Zatem koszt utrzymania szpili (pali tyle samo niezależnie od obciążenia) jest w granicach 390-560mln ISK miesięcznie. Zakładając max wykorzystanie kopiarki (szlifujesz/inwentujesz/kopiujesz na wszystkich slotach na raz) masz max 84 sloty, czyli koszt per slot to jakieś 6.7mln ISK miesięcznie. 84 sloty oznacza, że 9 osób się tym zajmuje nonstop, odpowiednio kolejkując. Zatem absolutnie minimalny obecny koszt wytworzenia BPC, którego czas wytworzenia trwa miesiąc (np. dowolnego capsa) wynosi 6.7mln ISK/slot. Oczywiście im krócej trwa wytworzenie BPC tym ten koszt jednostkowo per BPC jest niższy.

Przyjmując, że wprowadzane zmiany w labach dotkną również laby na POSie (czyli znikną sloty per typ prac, ale nie kolejkowanie), to max co będzie można zrobić na POSie wyniesie już 48 równoczesnych prac (12x1x4 = copy/inv/me/pe). Czyli nasz minimalny koszt BPC dla labów pracujących nonstop we wszystkich kategoriach wyniesie 11.7mln ISK/slot. Realnie do kopiowania możesz użyć max tego co jesteś w stanie powiesić (czyli 12 adv - zakładając, że nie ma już slotów), czyli jednocześnie kopiujesz 12 BPO. Koszt postawienia takiego POSa (12 adv. labów + szpila) jest już niewielką częścią (10-15%) wartości BPO na nim zdeponowanych (strzelam - 8mld przy 12 BPO na BSy?).

Musisz sobie poszukać ile trwa zrobienie BPC BSa wówczas zobaczysz jaki realny jest koszt wytworzenia BPC.

Tu masz kalkulator jakbyś chciał się pobawić:
http://eve.1019.net/pos/index.php

Oczywiście możesz użyć małej szpili, ale czy warto ryzykować ? Mała szpila to raptem 18mln ehp i oczywiście w pojedynkę to może być wyzwanie, ale w kilka osób jest jak najbardziej sensownym celem. Duża szpila wymaga już akcji kilkudziesięciu osób, a i tak większy problem stanowi wówczas amo, które trzeba dowozić.
Dlatego tylko duża szpila, a mając na uwadze, że nie da się po zmianie obrabiać BPO na POSie bez jego fizycznej na nim obecności, to będzie to bardzo atrakcyjny cel.

Sam sobie odpowiedz, czy lepiej się na tym wyjdzie ?

EDIT:
Cena Dominixa to obecnie ~180mln/hull - zakładając 14% koszt wytworzenia BPC w publicznym labie na stacji dostajesz 25mln ISK/per BPC, ale to max koszt dla 10 runs - teoretycznie cena na POSie jest minimum 4x niższa  po zmianie (12/4 - zakładam, że tydzień trwa zrobienie BPC - nie pamiętam czasów dla 1 run). Realnie pewnie będą zbliżone (przynajmniej dla obecnych kosztów paliwa) na korzyść obróbki na POSie (obecny bonus adv. labu to 35% = 0.65 job time bonus).
Niech będzie, że BPC 1 run na BSa robi się 1 dzień - czyli mamy koszt w granicach 1-1.5mln/ISK per BPC 1 run. Zatem zyskujesz na POSie 1mln, a ryzykujesz BPO warte 600+ mln ISK.

Strony: 1 [2] 3 4 ... 68


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal