Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ptysiu

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 30
281
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 15, 2013, 11:59:08 »
Na szczęście obyło się bez alarm clocków (chyba nikt nie gra w USA?). Natomiast mogę ustawić tzw. "okres honorowy" na czas do 48h włącznie, dzięki któremu agresji można dokonać dopiero po upłynięciu wyznaczonego czasu od wypowiedzenia wojny. Sugeruję załączenie tej funkcji, właśnie na wypadek gdyby ktoś chciał o 5:00 zaatakować sojusznika w niebronioną prowincję. Niby "antyhing goes", ale nie róbmy z tego Ogame proszę. Też chcę się wyspać :P.

282
j/w

Na początku niewiele, bo też niewiele jest oddziałów. W miarę czasu - za każdym razem będzie coś do ogarnięcia, czy to produkcja, czy pogadanka z sojusznikami, czy manewry. Ile dokładnie na sesje? Też niewiele - ale wzrośnie potrzeba częstszego logowania się, żeby upewnić się czy wszystko ok, a wielka ofensywa nie zmieniła się w wielki odwrót.

Na początku z kwadrans, pod koniec gry (czyt: za jakieś trzy lub cztery miesiące) z 1-2h.

283
Lista chętnych na chwilę obecną:

[Edycja]
- CatfromCheshire
- Jaina Silverblade
- Centurion
- Ptysiu
- ManganMan

Jeszcze dwie osoby i można w miarę komfortowo pograć. Idealnie było by grać w 10 osób, bo dzięki temu unikniemy "państw zombie".

Jeszcze jedna sprawa: mapa. Zasugerowałem stosunkowo oklepaną mapę Europy, ale jest kilka innych wariantów. Opiszę tylko te wymagające poniżej 15 graczy, bo takiej ilości uczestników realistycznie rzecz ujmując nie jesteśmy w stanie zgromadzić. Możliwe warianty to:

* Europa 1914 - Jaka Europa jest każdy widzi. Każdy ma dostęp do morza/oceanu i jest stosunkowo zbalansowana. Są kraje, które uchodzą za łatwiejsze bądź trudniejsze, ale nie w stopniu dyskwalifikującym kogokolwiek.

* Europa Historyczna 1910 - Wersja hardcore powyższej. Gracze podzieleni są "na sztywno" na Państwa Centralne i Entantę. Ponadto prowincje różnią się populacją i ilością wydobywanego surowca, także zajęcie np. Paryża jest zdecydowanie bardzie opłacalne niż podbój kilku półpustynnych prowincji na wschodzie Turcji. Oznacza to też, że są państwa silniejsze i słabsze. Odradzam ten tryb, ponieważ na bank wynik będzie zależał od losowania państw.

* Południowo-Wschodnia Azja - Rozległe wybrzeże, ale niektóre państwa odcięte będą od dostępu do morza. Jest to jakaś opcja, ale bardzo ostrożnie bym podchodził do tej mapy, aby kogoś już na starcie nie skrzywdzić.

* Ameryka Południowa 1914 - Moim skromnym zdaniem jest to jedyna sensowna alternatywa dla mapy Europy. Dwa państwa nie mają dostępu do morza, ale jedno może je łatwo uzyskać, a drugie posiada bardzo rozległe tereny w głębi kontynentu. Wielkie odległości oznaczają potrzebę poświęcenia ogromnego czasu na podbicie takiego terenu (dlatego na mapie Europy mało komu uśmiecha się wyprawa na Rosję). Dodatkowy plus - i weterani i nowicjusze Supremacy nie będą znali terenu, bo jak dotąd graliśmy tylko na mapie Europy.

284
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 15, 2013, 10:41:33 »
No dobra, czyli na początku 15 minutek starczy a potem tak z godzina? ;)

Coś w ten deseń, tylko ta godzina będzie poszatkowana na pięcio czy dziesięciominutowe odcinki. Już nie mówię o pogadankach z sojusznikami na GG, bo to zajmuje więcej czasu niekiedy niż niejedno zebranie sojuszu w EVE ^^.

285
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 15, 2013, 10:37:40 »
Powiedzcie ale tak realnie bez ściemy (po co później porzucanie kraju) ile zajmuje granie, samo mechaniczne wydawanie wszelkich rozkazów? (nie mówię o ewentualnej dyplomacji bo to wiadomo, że można ala cat i całe dnie pisać ;) )

Na początku niewiele, bo też niewiele jest oddziałów. W miarę czasu - za każdym razem będzie coś do ogarnięcia, czy to produkcja, czy pogadanka z sojusznikami, czy manewry. Ile dokładnie na sesje? Też niewiele - ale wzrośnie potrzeba częstszego logowania się, żeby upewnić się czy wszystko ok, a wielka ofensywa nie zmieniła się w wielki odwrót.

I jeszcze mały apel z mojej strony - nie traktujcie tej gry na 100%. Supremacy bliżej jest do gry planszowej i tak też proponuje do tego podejść. Jasne, że nikt nie lubi przegrywać, ale powiedziałbym, że "wygrać" znaczy tutaj tyle co "przetrwać do końca gry" :). Do wygranej starcza zajęcie 50% prowincji, co nie oznacza anihilacji każdego. Po prostu postarajcie się być tymi, którzy nie odpadną ;).

286
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 15, 2013, 10:32:57 »
A gdzie nastąpi gra? Domena PL czy tak jak zwykle .COM?

To raczej nie ma znaczenia. Serwery są te same. Przystępowanie do gry będzie wyglądało tak, że podacie mi swoje nicki, a ja wyślę zaproszenia do prywatnej rozgrywki.

287
Inne gry / Supremacy 1914 - Pierwsza Wojna Światowa po raz trzeci :P
« dnia: Listopad 14, 2013, 17:21:00 »
Topic dokumentujący poprzednią rundę:

http://eve-centrala.com.pl/index.php?topic=9121.msg208132#msg208132

Parę słów o grze:

Supremacy jest przeglądarkową strategią czasu rzeczywistego. Rozgrywka przebiega na rzeczywistej mapie Europy lub też innych regionów świata. Gra przypomina odrobinę serię Iron Hearts firmy Paradox, chociaż sama mechanika jest znacznie prostsza. Ogromną część gry stanowią zabiegi dyplomatyczne, formowanie i łamanie sojuszy. Możecie o tym poczytać w zalinkowanym przeze mnie powyżej topicu.

Przed rozpoczęciem gry polecam pobieżną przynajmniej lekturę "Księcia" Machiavellego i "Lewiatana" Hobbsa ;).

Proponowane zasady:

* Brak drużyn - Sojusze zawieramy w grze bez odgórnego ich ustalania. Daje to największe pole do popisu backstabom, spiskom i ogólnie pojętej dyplomacji.

* Runda anonimowa - "W grze nie będzie widoczna nazwa użytkownika sterującego danym państwem aż do końca tejże gry."
 Nie jest to konieczne ustawienie, ale bez wątpienia urozmaici rozgrywkę :).

* Wyłączony wybór państwa - Losowy dobór kontrolowanych państw. Pozwoli to na uczciwe rozlosowanie państw między graczami.

* ABSOLUTNY ZAKAZ KORZYSTANIA Z GOLDA!!! - Niestety, gold psuje strasznie rozgrywkę dając przewagę temu, kto da najwięcej. W celu zachowania pewnego podstawowego "fair play" proponuję wypowiedzenie wojny przez wszystkich temu graczowi, któremu udowodni się użycie golda. Gold umożliwia przyspieszenie, a nawet skrócenie do zera czasu produkcji jednostek, których normalnie produkcja może wynosić kilka dni. Albo z miejsca nabyć brakujące surowce. Przy wystarczającej ilości golda możliwe jest wyprodukowanie w jednej chwili, dosłownie z nikąd, kilku highendowych jednostek, które mogą przeważyć szalę zwycięstwa.

Chętnych do gry proszę o kontakt poprzez PM lub zgłoszenie się w poniższym topicu.

Nie upieram się bynajmniej przy zasadach, więc jeżeli chcielibyście coś zmienić - piszczcie.

288
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 14, 2013, 16:36:16 »
Mechanika gry jest prosta. W sumie wszystko pisze w samouczku: http://www.supremacy1914.pl/index.php?id=137&L=4

Założę nowy topic dla chętnych chcących rozpętać Pierwszą Wojnę Światową na Centrali po raz trzeci ;)

289
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 14, 2013, 12:54:22 »
Jakoś w ostatniej walce to nie przeszkadzało. Tak jak nie lubie Bufu to w mojej frakcji było aż dwóch z tego corpa i nieźle nam się współpracowało :P

No ok, ale też dało się dzięki temu uniknąć komunikacji ingame i planować wszystko na GG, prawda? I tyle ze szpiegowania :)

Zresztą nie upieram się, to tylko propozycja. O ile w ogóle zebrało by się tych 5-6 osób chętnych do gry (maks. 10).

290
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 14, 2013, 10:52:31 »
"Anything goes" (Guristas)

Nie do końca. Ostatnim razem gracz kontrolujący Rosję o mało rozjechał całą Skadnynawię rozwalając umocnienia za pomocą golda. Generalnie nie ma sensu grać jeżeli nie umówimy się wszyscy, że nie angażujemy w grę RL walleta :P

Inna rzecz - anonimowość. Jest możliwość grania anonimowo nie wiedząc kto stoi na czele innego państwa. Może to być ciekawe o tyle, że nie przeniosło by konfliktów centralkowych na grę, czy nie pozwoliło by na komunikację poza grą (a tym samym zwiększyło rolę szpiegowania komunikacji wroga).

291
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 14, 2013, 10:01:14 »
Uproszczę do maksimum: Po tym jak "Państwa Centralne" zostały zneutralizowane podzieliliśmy się na dwie strony - północ i południe. Wygrała północ.

Jeżeli zebrało by się wystarczająco wielu chętnych, to mógłbym założyć prywatną rozgrywkę z dodatkowymi funkcjami. Mam sporo golda za tłumaczenie gry, więc w sumie mógłbym zafundować chętnym rozgrywkę z wcześniej niedostępnymi opcjami (samoloty, wojna podwodna).

Zasady do omówienia przed rozpoczęciem rundy.

292
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 14, 2013, 08:34:31 »
Najfajniej rozwalilem Rumunow, obiecalem mu wspolna inwazje chyba na Turcje, a jak tylko przesunal wojska na druga granice to ciach ^^ fajna gra, mozna dac upust wszystkim zlym instynktom. Dyplomacja przedluzeniem wojny, w pewnym momencie zajalem prawie polowe mapy i wszyscy pozostali musieli sie przeciwko mnie sprzymierzyc, a i tak mieli spory klopot, milo wspominam zwlaszcza rozstrzelanie armii inwazyjnej Ptysia na plazy z karabinow maszynowych :)

No patrz, a ja szczególnie dobrze wspominam zajęcie Wiednia przez moich Turków właśnie :D

293
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 13, 2013, 18:28:07 »
Ta, właśnie czytam topic od początku. Cat z kolegami zrushowali i dostali reset standów od reszty, po czym zostali pociśnięci z każdej strony ^^. Kurde, to już dwa lata od ostatniej rozgrywki.

294
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 13, 2013, 18:18:06 »
Co takiego?

Cat chyba pomylił Ciebie i Scarymana. Pamiętam, że Niemcom rozbiór zafundowaliśmy (czy Austrii?), ale nie pamiętam kto dokładnie brał w tym udział.

295
Inne gry / Odp: Supremacy 1914 - back again, gra dla Centralowiczów
« dnia: Listopad 13, 2013, 17:50:10 »
Ja dostalem backstaba od Sokolego Oka, czego NIGDY mu nie zapomne.

Cat, od kogo ty NIE dostałes jeszcze backstaba w Supremacy? :D

A tak poważnie, to gra jest strasznie fajna, ale i angażująca. Zwłaszcza pod koniec rozgrywki. Gra w Centralowym towarzystwie jest ekstra, ale jak wykazała praktyka wymaga paru uzgodnień przed rozpoczęciem nowej rozgrywki (np. ban na używanie golda). Świetna gra jeśli lubicie zakulisowe rozgrywki.

Ponadto warto mieć na uwadze fakt, że gra trwa zwykle po kilka miesięcy :)

296
Przedpokój / Odp: Czy lecą z nami panie?
« dnia: Listopad 13, 2013, 11:03:33 »
Ciekawe jak by teraz przeprowadzić pucz na wzór tego co zrobił Piłsudski... może to była by jakaś lepsza opcja niż POPIS i gumowe fiutki od Palikota...

A ja wolę ten nieszczęsny POPIS z gumowymi kutasikami w tle, niż nadwiślańską wariację na temat Pinocheta. Bo i co by przyniosła? Wolność słowa? Wzrost gospodarczy? Czy wyrównanie rachunków na obecnych elitach, które wedle zasady, że kot zawsze spada na cztery łapy i tak w większości by się wymigały?

Demokracja ma niestety tą cechę, że jeżeli działa sprawnie, to jest nudna. A nasza jest w sumie bardzo, bardzo nudna, a gdy wygrywa ekipa inna niż obecnie rządząca nie wyjeżdżają na ulicę czołgi.

297
Bump i małe co nieco.

Postanowieniem zebrania rady nadzorczej stwierdziliśmy, że czas otworzyć drzwi na powiew świeżego powietrza w korporacji. Tak więc pragniemy zaprosić do wspólnej zabawy również młodsze postacie, które mają za sobą przynajmniej szkolenie Unseen Academy.

Dlaczego warto z pośród tych wszystkich korporacji z tego działu wybrać akurat naszą i co mamy do zaoferowania młodym?

Przede wszystkim aktywność. Latamy dużo i zabijamy też dużo. Mieszkanie w dziurze daje ku temu wiele sposobności. Nullsec, lowsec, czy też sąsiedzi z dziury obok - mamy tutaj wszystko na widelcu. Jeżeli ktoś chce nauczyć się PvP, to zapraszamy. Powiemy co skillować i co robić, żeby było dobrze. Na "dzień dobry" wymagamy wyskillowanych cepów oraz niezbędnej w WH umiejętności skanowania. Umiejętność latania covert opsami (w tym bomberami) jest również bardzo wskazana.

No dobrze, ale latając często nie da się uniknąć utraty krypy raz na jakiś czas, prawda? Prawda, w związku z tym warto by wspomnieć parę słów na temat zarobków. Możliwe jest zarabianie podczas opów ("farm"), gdzie flota złożona z mieszkańców dziury morduje sleepery - najtrudniejsze i najbardziej dochodowe raty w grze, po czym każdy dostaje swoją dolę. Jeżeli ktoś nie jest w stanie latać, powiedzmy, cruzem T3 dostaje inną funkcję, także nie ma powodu do zrażania się.

Można zarabiać też solo. Dzięki całej sieci połączeń między dziurami nie brakuje nam wejść do null i lowseca, gdzie można zarabiać chociażby na eksploracji lub po prostu wyskoczyć sobie na anomalkę czy dwie. Od biedy można także (tfu, tfu) pokopać (tfu) gaz.

Logistyka jest również stosunkowo prosta, ze względu na częste połączenia z highseciem.

Najważniejsze jednak zostawiłem na koniec. Najważniejsza w Pijakach jest, była i będzie ekipa. Gramy razem już kilka ładnych lat, dzięki czemu tworzymy zgraną, zwartą i solidną paczkę. Charakteryzuje nas przede wszystkim jedna cecha - wieczny głód PvP. Jeżeli czynienie bliźniemu co tobie nie miłe jest twoim celem w EVE, poczujesz się u nas jak w domu. Jeżeli warpując na cel z perspektywą dopadnięcia tłustego zwierza dostajesz gęsiej skórki, nie możesz lepiej trafić. Bo najważniejsza jest dla nas dobra bitka i kupa śmiechu na TS-sie po akcji. ;)

298
Off Topic / Ty też możesz zostać Sanshą!
« dnia: Listopad 09, 2013, 22:10:59 »
Amerykańska firma Backyard Brains (LOL) wprowadziła na rynek produkt o nazwie "Roboroach". Pozwala on na podłączenie "plecaczka" do grzbietu karalucha, z którego wystające elektrody wprowadza się do zrobionej za pomocą igły dziurki w główce insekta. Następnie, po odcięciu owadowi czułek, można już cieszyć się zdalnie sterowanym za pomocą smartfonu True Sansha Roach-em ;D.

Projekt powstał dzięki wsparciu z Kickstartera :D

Linki:

http://www.bbc.co.uk/news/science-environment-24455141

https://backyardbrains.com/products/roboroach

299
Flamewar / Odp: Czy słowianki mogłby grać w eve
« dnia: Listopad 08, 2013, 09:06:45 »
Koszyk: adres proszę. Twój, nie kolegi z obrazka. Chcę wiedzieć gdzie mam wysłać rachunek od traumatologa.

300
Off Topic / Odp: Śmieszne rzeczy
« dnia: Październik 31, 2013, 09:13:44 »
http://www.youtube.com/watch?v=F18B1SiQFVc

Lot Rifterem po biurze CCP :)

301
Patche i dodatki / Odp: Rubicon
« dnia: Październik 29, 2013, 15:16:04 »
Czeka nas era HICów fitowanych na nano?

302
Patche i dodatki / Odp: Rubicon
« dnia: Październik 22, 2013, 13:55:46 »
Szaleństwo, z roku na rok ta gra robi się bardziej dziecinna. W tym tempie niedługo EVE przekfalifikuje się na PEGI 12, a ludzie będą nazywać korporacje na cześć ulubionego pokemona.

https://gate.eveonline.com/Corporation/Pikachu%20force
https://gate.eveonline.com/Corporation/Pikachu%20Inc

303
Dyskusje ogólne / Odp: Powrót Triumvirate?
« dnia: Październik 18, 2013, 13:51:38 »
Eee... A to Tri nie żyje i ma się dobrze pod lekko zmienionym szyldem? Mam na myśli Northern Coalition.

304
Obawiam się, że nastąpił zwrot o 180 stopni i z WoT przesiedliśmy się z powrotem do EVE :).

305
NoobGarten / Odp: Lista statków latających po 0.0 z AB lub MWD.
« dnia: Październik 17, 2013, 09:50:26 »
Taka lista była by równie skuteczna co kryształowa kula lub karty tarota. A co do cepów, to Taranis na dual propie dziwnym nie jest. Tak samo w królestwie cruzów Cynabal.

306
Patche i dodatki / Odp: Rubicon
« dnia: Październik 16, 2013, 10:47:21 »
ano - co to za cholerstwo wie ktos? z opisu wynika ze nie wynika nic :/
(znaczy - domyslam sie ze mniej bedzie bil bo mu sensory siadaja ale...)

Zadane obrażenia zostaną zredukowane o 25% ze względu na technikę zagłuszanie sensorów. Nie wiem jak to będzie działało w praktyce, to znaczy czy co czwarty hit będzie ignorowany, czy będzie to działać jako pasywny 25% res na wszystko.

307
Patche i dodatki / Odp: Rubicon
« dnia: Październik 14, 2013, 10:49:29 »
Ta grafika w opisie to placeholder czy rzeczywiście Nestor będzie wyglądał jak Niszczyciel Imperium z Gwiezdnych Wojen?

308
Patche i dodatki / Odp: Rubicon
« dnia: Październik 02, 2013, 16:37:50 »
Ups, nie doczytałem.

Ale jak oni zostawiają NPC tax a prywatne podatki jeszcze stawkę podwyższą, to już jest kompletnie bez sensu (opłacalność)

Dodadzą także skill zmniejszający podatek NPC o 50% na lvl 5, tak więc przy dobrych skillach i "litościwym" opodatkowaniu przez "landlorda" opłacalność może nawet trochę wzrosnąć. A jeśli właściciel (de facto) planety nie będzie chciał się za bardzo dzielić swoim skrawkiem wszechświata, to podniesie podatek do 100%. Wtedy nadal będzie się dało pozyskiwać materiały za pomocą wystrzeliwania ich rakietami, więc jakaś tam (cholernie niewygodna) opcja ominięcia systemu jest.

Mi ten pomysł CCP się dosyć podoba ponieważ stwarza ciekawe perspektywy dla konfliktów.

309
Patche i dodatki / Odp: Rubicon
« dnia: Wrzesień 30, 2013, 10:42:54 »
W teorii.

A praktyka jest taka, że trzeba byłoby obrać kapitałem ca. 10 razy większym niż to, co przynosi taka produkcja i wtedy w ogóle szkoda zawracać sobie głowy produkcją, skoro można spekulować na markecie.

Zawsze możesz sprzedawać towar hurtem na kontrakcie.

310
Czytałem  gdzieś kiedyś o gościach którzy w HIseku pobierali haracz za możliwość kopania w konkretnych systemach... dlaczego by nie zrobić tego z systemami milicyjnymi ?  :P

Nie zliczę razy, gdy ktoś mi oferował odstosunkowanie się ode mnie w zamian za haracz. Metoda na to jest banalna: polecieć do innego systemu z misją i wrócić za 15-20 minut. Delikwent w 9 przypadkach na 10 dawno się znudził i odleciał. W tym pozostałym przypadku... Cloak i wycieczka do kuchni po kawę.

311
jak można tym renterą zostać?

Trzeba mieć gruby portfel  :D

312
Inne gry / Odp: Humble Bundle
« dnia: Wrzesień 26, 2013, 10:46:27 »
Kupiłem dla Albion Prelude, żeby zobaczyć jakie zmiany wprowadzono do serii od czasów X2. Pograłem jak dotąd tylko kilka godzin, co jest stanowczo zbyt krótkim okresem, aby wypowiadać się co do całokształtu, ale na chwilę obecną jestem trochę zawiedziony niewielką ilością zmian. Mimo to jest to najlepszy sandbox kosmiczny dla jednego gracza i za dwie dychy naprawdę warto.

Nawet jeżeli X3:AP to tylko odświeżony X2, to w dalszym ciągu jest to całkiem fajna i wciągająca gra.

313
Inne gry / Odp: FOnline: Reloaded
« dnia: Wrzesień 22, 2013, 13:04:45 »
Pytanko - co dzieje się po zgodnie? Zwykły respawn? Czy jest jakaś kara za śmierć (np. drop całego ekwipunku)?

314
Inne gry / Odp: Scam Citizen
« dnia: Wrzesień 21, 2013, 09:45:50 »

315
Korporacje, Sojusze & Organizacje - dyskusje / Odp: POLITYKA W EVE
« dnia: Wrzesień 20, 2013, 11:59:43 »
Ok, olejmy te nieszczęsne POSy. Niech to będą i rozstawialne bańki o działaniu force fielda, o ograniczonym czasie działa (dzień, dwa, tydzień, bez znaczenia) i ilości hp zbliżonej do małego/średniego POSa, tak aby ich zniszczenie wymagałoby od właściciela sova pewnego wysiłku.

Chodzi mi o koncepcję stworzenia źródła zagrożenia dochodów tzw. "AFK empires" poprzez coś, co dało by się zastosować na szeroką skalę, a co za tym idzie wymagającego relatywnie niewielkich sił i kosztów.

Nie zagroziło by to bezpośrednio utracie sova, po prostu zmniejszyło by opłacalność jego posiadania ponad miarę.

Strony: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 30