Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: Skaardal w Grudzień 15, 2010, 18:18:23

Tytuł: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Skaardal w Grudzień 15, 2010, 18:18:23
Siema,
mam pytanie jakim itemem mogę się uratować się przed zablokowaniem warpowania? W tutorialu z tego co pamiętam były jakieś wzmianki o ECM, który miał zablokować możliwość namierzenia mnie, ale testująć to na mobach średnio się sprawdziło.

Skaardal.
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Mesaj w Grudzień 15, 2010, 18:21:32
warp core stabilizer. Dodaje +1 do 'sily warpa' (scrambler blokuje warpa z sila 2) item sam w sobie ma tez swoje minusy-dluzej lockujesz.
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Doom w Grudzień 15, 2010, 18:29:08
Zacznijmy od tego że ew stosowane przez raty ma inne parametry niż ew stosowane przez graczy.
Przed ew ratów bronisz się w jeden sposób, aplikując dps, albo trzymając dystanms powyżej 20km (ew taclerskie, czyli spowalniające i blokujące warp)
Przed ew graczy bronisz się:
- dps
- odległością, (ale tu nie zdziw się jak nawet w okolicy 100 km dostaniesz w twarz punkt i weba)
- własnym ew czyli głównie w tym wypadku chodzi o sprzęt i drony z "ecm" w nazwie, rzadziej dampenerem
- wcs, ale również tu możesz się zdziwić w niemiły sposób
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Grudzień 15, 2010, 19:10:22
W tutorialu z tego co pamiętam były jakieś wzmianki o ECM, który miał zablokować możliwość namierzenia mnie, ale testująć to na mobach średnio się sprawdziło.

Graczowa elektronika nie działa na raty.
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Grudzień 15, 2010, 19:10:38
Warp Core Stabilizer (WCS) zwiększa twoją "siłę warpa o 1". Możesz założyć ich kilka. Transport shipy (te większe) działają tak, jakby domyślnie miały zamontowany 1 czy tam może 2 WCSy.

Warp disruptor łapie z siłą 1 a warp scrambler z siłą 2. Może Cię łapać wiele osób.

Jeśli łaczna siła wrogich disruptorów i scramblerów jest większa niż łączna siła Twoich WCSów to nie możesz warpować.

W 0.0 oraz Wormhole space możesz spotkać się z tzw "bańkami" - warp disruption bubbles. Występują w 3 odmianach - modułu który montuje się w kosmosie i stoi tam aż go zdejmą lub rozwalą, tymczasowej bańki puszczanej przez interdictory (po polsku "dykty") oraz bańki heavy interdictorów którą pilot HIC (Heavy Interdictor Cruiser) może włączyć i wyłączyć wokół siebie na życzenie. Baniek żadnego typu nie da się postawić w highsecu ani lowsecu.
WCSy są całkowicie bezużyteczne wobec baniek. Żeby uniknąć bańki dowolnego typu należy po prostu wylecieć z niej i wtedy przystąpić do warpa. Można też latać cruiserem T3 z odpowiednim modułem silnika, który jest dla odmiany całkowicie odporny na bańki każdego typu.

HICe mają dodatkowo opcję łapania "ze skryptem". Jest to specjalny sposób na statki odporne na normalne warp disrupty, czyli supercapitale (supercarriery i tytany). Przy okazji, WCSy są całkowicie bezużyteczne przeciw takiemu HICowi.

Normalnie prawie nikt nie używa WCSów bo zmniejszają one prędkość i zasięg lockowania przez co są do bani w pvp. I zajmują low slota, co szkodzi pve. I trzeba użyć dwóch żeby pokonać warp scrablera. I w ogóle są do niczego.

Normalnym sposobem pozbycia się blokady warpa jest sprawienie żeby szkodnik przestał to robić. A nie będzie tego robił jeśli:
1. zginie
2. będzie poza zasięgiem
3. nie będzie mógł Cię namierzyć (ECM)
4. nie będzie miał ani kropelki capacitora.
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Skaardal w Grudzień 16, 2010, 11:49:06
Dzięki za odpowiedzi.

A mógłby ktoś wytłumaczyć jak z ECM korzystać? Bo coś mi nie wychodzi.
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Grudzień 16, 2010, 12:23:45
A mógłby ktoś wytłumaczyć jak z ECM korzystać? Bo coś mi nie wychodzi.

Są ECM "rasowe" (każda rasa ma swój rodzaj sensorów i są jammery działające właśnie np. na Amarrów) oraz "multi" czyli uniwersalne. "Rasowe" są silniejsze, "multi" słabsze. Są jeszcze "burst", które też są słabe, ale nie wymagają lockowania celu - działają na wszystko co znajduje się w zasięgu.

Siła jammu zależy od Twoich skilli, a skuteczność - od odległości od celu (optimal/falloff - jak przy działach) oraz stosunku siły jamma do siły sensorów jammowanego statku.

W skrócie - na statku bez bonusu do jammów i bez porządnych skilli to będzie raczej lipa. A w PvE kompletna pomyłka.
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Doom w Grudzień 16, 2010, 12:27:54
Testowałeś na graczu czy ratach?
Na raty jest to bezużyteczne (poza takim jednymi wrednymi siedzącymi w wspace)
Na graczy trochę podstaw (http://www.rifterdrifter.com/2010/04/ecm-for-dummies/)
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Grudzień 16, 2010, 12:29:56
ECMy są rasistowskie, więc musisz dopasować ECM do konkretnego statku. Na szczęście od paru lat wszystkie są pokolorowane tak, jak kolory tła na ikonach statków, więc nawet nie trzeba wiedzieć czym ktoś leci.
A używa się jak wszystkiego innego: namierzasz statek i wciskasz przycisk. Jeśli twojemu celowi zniknie czerwona lub żółta ranka, znaczy to że ECM zadziałał i masz dwadzieścia sekund, w czasie których prawie nie może ci nic zrobić
Tytuł: Odp: Jak uniknąć blokady warpowania
Wiadomość wysłana przez: Doom w Grudzień 16, 2010, 12:31:21
ECMy są rasistowskie, więc musisz dopasować ECM do konkretnego statku. Na szczęście od paru lat wszystkie są pokolorowane tak, jak kolory tła na ikonach statków, więc nawet nie trzeba wiedzieć czym ktoś leci.
A używa się jak wszystkiego innego: namierzasz statek i wciskasz przycisk. Jeśli twojemu celowi zniknie czerwona lub żółta ranka, znaczy to że ECM zadziałał i masz dwadzieścia sekund, w czasie których prawie nie może ci nic zrobić
Drugim wskaźnikiem i znacznie lepiej czytelnym tego że ecm zaskoczyl to pasek odliczania wstecznego który pojawia się pod ikoną namierzonego statku