Eve-Centrala
Eve Online => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: Ezrael w Październik 07, 2010, 09:22:41
-
Torfi Frans Olafsson: Yeah, we are looking at introducing virtual goods within the game, but we feel those things should be vanity items rather than those that give you a clear benefit over other players in-game.
http://www.eurogamer.net/articles/2010-10-06-eve-ccp-gives-a-damn-interview (http://www.eurogamer.net/articles/2010-10-06-eve-ccp-gives-a-damn-interview)
Co wy na to? pierwszy krok zeby kupowac SP za RL $
Ez.
-
Większym zagrożenie widzę w remapach za PLEX-y.
we feel those things should be vanity items rather than those that give you a clear benefit over other players in-game.
Vanity item -> ciuchy, malowanie statku, a nie piąte działo na Cynabalu albo HAC na VI.
-
Czemu mam przeczucie, że gdzies na horyzoncie czai się koncepcja "F2P"? Nie żebym narzekał ;).
-
Mowy nie ma.
Mam przegrać tylko dlatego, że jakiś dzieciak ma bogatych rodziców, którzy kupili mu uber shipa (albo tyle ISK, żeby sobie mógł kupić shipa)?
F2P -> ain't my eve -> I'm out.
-
Mikrotransakcje jeśli wejdą, będą dotyczyły co najwyżej ładniejszych ciuszków, mikrogier (pokerek any1?) i innych duperelków. I na 99% będzie to na zasadzie takiej, że kupujesz plexa i zamieniasz go na premiowane iski, za które potem kupisz różne duperele.
Na pewno nie będzie tak, że za rl-cash będą dostępne jakieś modułki/statki dające przewagę w grze.
-
I na 99% będzie to na zasadzie takiej, że kupujesz plexa i zamieniasz go na premiowane iski
Co to znaczy?
Brzmi bezsensownie - lepiej zrobić shop online w oparciu o Evegate i po prostu kupować itemy płacą kartą/paypalem, a potem "redeem" i wio.
-
Nie wiem czy lepiej albo sensowniej, nie moja broszka :P
Te "premiowe" bajery do kupienia mają być kolejnymrozszerzeniem funkcjonalności plexów (tak jak remapy, które mają wejść w listopadzie). Całość oparta o sprawdzony i działający system transakcyjny.
Jest to o tyle lepsze od bezpośrednich płatności, że mając za dużo ISKów też będziesz mógł sobie pozwolić na te dupersznyty bez wydawania dodatkowej rl-kasy.
-
Zmyliłeś mnie tym "premiowym ISK", co zabrzmiało jak inna waluta (ruble i ruble transferowe :P)
-
Sorry :P
Nie wiem jak to będzie działało dokładnie, ale to co napisałem powyżej wynika z rozmów z ludkami z CCP. A oni sami jeszcze nie wiedzą, czy to w ogóle wprowadzą i na jakiej zasadzie - czy za plexa będzie dostawało się jakieś "Goldy" na zakupy w premium shopie czy raczej ceny w tymże sklepie będą podane w plexach (nowa bluzeczka od D&G - 3 plexy :P), czy jeszcze inaczej.
-
Mowy nie ma.
Mam przegrać tylko dlatego, że jakiś dzieciak ma bogatych rodziców, którzy kupili mu uber shipa (albo tyle ISK, żeby sobie mógł kupić shipa)?
LOL
-
no to plexy pojda w góre ...
-
Mowy nie ma.
Mam przegrać tylko dlatego, że jakiś dzieciak ma bogatych rodziców, którzy kupili mu uber shipa (albo tyle ISK, żeby sobie mógł kupić shipa)?
F2P -> ain't my eve -> I'm out.
Nie wiem skąd ta fantazyjna wrogość do F2P ;D
Grałem w parę gier tego typu jeszcze w czasach gdy tylko na wschodzie były, ale nawet na Tajwańskim serwerze nie było takiej opcji, że za pieniądze mogłeś kupić sobie jakąkolwiek przewagę w grze. Ot zamiast szarej pelerynki kupowało się żółtą w kropki, albo skrzydełka. Mogłeś to samo kupić za wirtualną gotówkę od graczy na aukcji. Czyli podobna sytuacja jak dziś z PLEXami w EVE.
Mam konta na amerykańskich serwerach Turbine - Dungeons & Dragons i LOTRO. System płatności mieszany. Każdemu wedle wyboru i upodobań. F2P, P2P, abonament. Wszystkie doskonale zgrane. No może w LOTRO P2P jest niedowartościowany, ale to się zmienia od niedawnej premiery już z 5 razy. Turbine na żywca kombinuje. Na razie konto darmowe jest praktycznie takie samo jak konto Premium, bo negatywy z F2P zdjęto, a do P2P nic nie dodano :)
W świecie EVE system F2P+P2P nic by nie zmienił poza faktem, że zawsze mógłbyś się zalogować do gry.
Najprostszy system płatności, to byłby np:
F2P - możesz skilować z ograniczeniami jak na bieżącym trialu (albo duże ograniczenia, albo limit SP) i masz limit obsługi gotówki np na 20 mil ISK.
P2P - wykupujesz kolejne limity na SP i zdejmujesz trialowe ograniczenia ze skilowania.
Abonament - masz od razu bez ograniczeń wszystkie opcje jw. Jeżeli przestaniesz płacić, to przestaniesz skilować, ale zalogować się dalej będziesz mógł w każdej chwili. Jeżeli wcześniej wykupiłeś cokolwiek za gotówkę, to to zachowujesz (konto premium), czyli np wykupiłeś grupę skili P2P, to ją masz na stałe i nie wracasz do ograniczeń F2P.
IMO proste, skuteczne i doskonale sprawdzające się na amerykańskim rynku. Większość gier będzie teraz dodawać mikropłatności, bo to żywa gotówka, a ludzie skacząc pomiędzy grami bezstresowo wracają do starszych pozycji i dalej płacą. Nie oszukujmy się, że z EVE będzie inaczej. Patrząc na listę płatności K'Hana, to nie wiem nawet kiedy ostatni raz zapłaciłem abonament, bo nie ma tego na wykazie z ostatnich lat. Więc po co się oszukiwać, że F2P-P2P coś by tu jeszcze zmieniło ;)
-
Nie wiem skąd ta fantazyjna wrogość do F2P ;D
Grałem w parę gier tego typu jeszcze w czasach gdy tylko na wschodzie były, ale nawet na Tajwańskim serwerze nie było takiej opcji, że za pieniądze mogłeś kupić sobie jakąkolwiek przewagę w grze. Ot zamiast szarej pelerynki kupowało się żółtą w kropki, albo skrzydełka. Mogłeś to samo kupić za wirtualną gotówkę od graczy na aukcji. Czyli podobna sytuacja jak dziś z PLEXami w EVE.
Mam konta na amerykańskich serwerach Turbine - Dungeons & Dragons i LOTRO. System płatności mieszany. Każdemu wedle wyboru i upodobań. F2P, P2P, abonament. Wszystkie doskonale zgrane. No może w LOTRO P2P jest niedowartościowany, ale to się zmienia od niedawnej premiery już z 5 razy. Turbine na żywca kombinuje. Na razie konto darmowe jest praktycznie takie samo jak konto Premium, bo negatywy z F2P zdjęto, a do P2P nic nie dodano :)
W świecie EVE system F2P+P2P nic by nie zmienił poza faktem, że zawsze mógłbyś się zalogować do gry.
Najprostszy system płatności, to byłby np:
F2P - możesz skilować z ograniczeniami jak na bieżącym trialu (albo duże ograniczenia, albo limit SP) i masz limit obsługi gotówki np na 20 mil ISK.
P2P - wykupujesz kolejne limity na SP i zdejmujesz trialowe ograniczenia ze skilowania.
Abonament - masz od razu bez ograniczeń wszystkie opcje jw. Jeżeli przestaniesz płacić, to przestaniesz skilować, ale zalogować się dalej będziesz mógł w każdej chwili. Jeżeli wcześniej wykupiłeś cokolwiek za gotówkę, to to zachowujesz (konto premium), czyli np wykupiłeś grupę skili P2P, to ją masz na stałe i nie wracasz do ograniczeń F2P.
IMO proste, skuteczne i doskonale sprawdzające się na amerykańskim rynku. Większość gier będzie teraz dodawać mikropłatności, bo to żywa gotówka, a ludzie skacząc pomiędzy grami bezstresowo wracają do starszych pozycji i dalej płacą. Nie oszukujmy się, że z EVE będzie inaczej. Patrząc na listę płatności K'Hana, to nie wiem nawet kiedy ostatni raz zapłaciłem abonament, bo nie ma tego na wykazie z ostatnich lat. Więc po co się oszukiwać, że F2P-P2P coś by tu jeszcze zmieniło ;)
CENZURA
-
mozliwosc zakupienia re-mapu to juz przewaga.
mozliwosc zakupienia czego kolwiek co ma wartosc inna niz estetyczna daje przewage.
np. mozliwosc kupienia sobie jakiegos "unique" tatoo bedzie okey, ale jesli bedzie to tatoo ktory daje nawet 1% do lock'a to chujnia strzela.
niby jeden procent, ale takich przedmiotow moze byc kilkadziesiat jak nie kilkaset.
-
ja myślę że te dobra będą nabywane za iski (nie plexy bezpośrednio)
ubranie w cenie plexa?
fryzjer w cenie dobrego frakcyjnego statku...
to ja jeszcze bym poprosił abonament na sranie - jeśli postać nie ma wykupionego abonamentu na kibel - szlak ją trafia i automatycznie kasuje się z konta.
to samo abonament za plexy na stołówkę - nago w śmietniuku możesz leżeć, ale zjeść i wysrać się każdy awatar musi. ;)
-
Plexy juz poszly w gore
-
.... A oni sami jeszcze nie wiedzą, czy to w ogóle wprowadzą i na jakiej zasadzie -...
To najczęstsze zdanie które wypowiadasz ;) pewnie sam nie wiesz co mówisz _-_
A co do ceny plexów, to rosną cały czas więc co za różnica...
-
w zeszlym roku o tej porze tez szly w gore wiec co za roznica? 600m za 30 dni grania bylo :p (no dobra moze 500 ale na bank duzo wiecej nzi teraz)
-
Jak narazie to cena plexow skoczyla w gore w ciagu 3 dni o jakies 10 mln. Co sprytniejsi juz maja wykupione zapasy just in case. Szkoda zw tym sprytniejszym ja nie jestem ale z grafa wynikalo ze cena ma sie unormowac a tu dupa.. Poza tym znowu jest ta akcja plex sla swiata wiec tez moze to rzutowac na cene. Wiem ze jak cena siegnie 400 mln to tak srednio bedzie sie oplaca placic plexami. Wole wtedy allesrogo zakupic plex za 40 zeta i normalnie przedluzyc jedno konto a drugie plexem. Nadal jakies tam iski bede do przodu..
-
@naye - mówię tak właśnie dlatego, że wiem co mówię. Głównie na podstawie doświadczeń z poprzednimi patchami i milionami pomysłów mniej lub bardziej fajnych, które skończyły żywot na etapie wstępnego planowania.
I tak samo mówią ludzie w CCP. Mają kilka rzeczy, które wiedzą, że zrobią i wiedzą nawet w przybliżeniu kiedy. Mają kilka rzeczy, które chcą zrobić, ale nie wiedzą jeszcze do końca jak (są np. 2 czy 3 różne metody osiągnięcia jednego celu) - i prowadzą nieoficjalne rozmowy z różnymi ludźmi zasięgając języka, poznając opinie, lub puszczają plotki, tak jak tą o mikrotransakcjach, żeby poznać odzew graczy. Ale póki nie mają na coś gotowego kodu, żeby wrzucić przynajmniej na devserwer, to nikt o zdrowych zmysłach w CCP nie powie, że coś będzie tak i tak i basta.
A skoro nie podoba Ci się to co piszę, nie wierzysz mi czy uważasz, że nie wiem o czym piszę - Twoje prawo. Możesz kliknąć ignorowanie mnie i będziesz miał spokój, a i mi oszczędzisz tłumaczenia rzeczy oczywistych komuś, kto nie wie o czym pisze :P