Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: FaTuM w Lipiec 11, 2007, 14:00:43

Tytuł: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: FaTuM w Lipiec 11, 2007, 14:00:43
Zaczne od tego, że użyłem serach, ale brakuje konkretnej budowy, jakiegos podstawowego schematu, czegoś prostego oraz zabujczego. Zaczne od tego jakie PvP mnie interesuje:
Więc kreci mnie latanie solo, polowanie na korpowe minusy na paskach np. Chciałbym być w stanie niszczyć battleshipy, nie używając battleshipa (jak to nie możliwe to mnie wyśmiejcie), chce latać w szybkim małym statku i używać ciekawe broni, podobają mi się lasery, lecz możecie mi je odradzić bo zależy mi na małych statkach (nie wiem czy to sie nie wyklucza). A o to rzeczy które chciałbym wiedzieć, tzn wasze propozycje, ale dodam adnotacje, że jak małe staki (srednie ewenualnie) nie nadają się do Solo PvP i piratowania na minusy na paskach, to zaproponujcie cos innego a teraz do rzeczy, (jak zwykle cyferkami)

1. Rasa > Pod rasa > Specjalizacja itd
2. W co dodac pkt (wiem wiem prócz charyzmy) ale opierając się o powyższcyh opcjach "rasa > pdo rasa itd"
3. Do czego skillować tzn jakie guny/hybridy/lassery
4. i w czym latać (z fitem sobie poradze, to na forum znalazłem.

p.s: Nie wysyłajcie mnie na "Serach" znowu bo 3 h siedze na google i serachu różnych forów i nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Może mnie nawyzywać od noobów ale sądze że taki wątek się komuś przyda w przyszłosci.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Lipiec 11, 2007, 14:26:56
Khanid, duzo percepcji, malo charyzmy, reszta mozliwie rowno, skilluj lasery, dronki, armor tank, cap, i recony az w koncu wsiadz w swojego Curse albo Piligrim, najpewniej sa one najblizej Twojego statku marzen.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: FaTuM w Lipiec 11, 2007, 14:42:44
jaka kariera? Military > Special Force / Soldier ???
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Trybiq w Lipiec 11, 2007, 15:05:01
Mozesz tez sprobowac haca :) to nie sa BS  chociaz maja podobna cene. Powiedzmy taki hac + dzialka t2, ale nie powiem ci ile zajmie ci szkolenie bo nie wiem :). policz sobie w evemonie. sadze ze min 2miechy.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 11, 2007, 15:14:53
Mozesz tez sprobowac haca :) to nie sa BS  chociaz maja podobna cene. Powiedzmy taki hac + dzialka t2, ale nie powiem ci ile zajmie ci szkolenie bo nie wiem :). policz sobie w evemonie. sadze ze min 2miechy.

Bez learningów, to sam cruz na 5 zajmnie miesiąc. Elektronika i inzynieria na 5 po tygodniu. AFy 4 - tydzień, Spaceship Command 5 - tydzień, Weapon upgrades 5 - z 10 dni, moze więcej.

Za dwa miesiące, to nawet nie wsiądzie do tego HACa.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: NeX w Lipiec 11, 2007, 17:07:23
Male learningi na 3 moze i wystarcza. Ja się nie pocilem nad nimi, ale skili jest od groma aby ten Curse - Pilgrim coś potrafił. Namierzanie, zakłócanie, zasięg, speed, tank, cap, drony T2, guny T2. To robota na pół roku, a nie 2 miesiące. Co z tego, że ktoś wsiądzie w HACa jak go każdy w 4 litery kopnie. HAC musi być perfekcyjnie wyskilowany jak ma zaczepiać BSy.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 11, 2007, 17:17:57
Na 3, to wystarczy cybernetykę w takim razie. :)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: KomB w Lipiec 13, 2007, 10:52:14
http://eve.idefix.net/career/
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: poconick2 w Lipiec 13, 2007, 14:09:07
1. Rasa > Pod rasa > Specjalizacja itd
Caldari - Achura
Dlatego, że ma najmniej charyzmy na początku i możesz zainwestować w inne atrybuty.


2. W co dodac pkt (wiem wiem prócz charyzmy) ale opierając się o powyższcyh opcjach "rasa > pdo rasa itd"
Perc/will/int/mem/char
W tej kolejności do PvP. Olej całkowicie charyzmę. W PvP masz najwięcej skillpointów w gunnery i space ship command (zazwyczaj ponad 50%) więc najbardziej potrzeba Perc/Int/Will. Int dlatego, że w enginering i electronics  jest to najważniejszy atrybut. Int powinno być troszkę mniejsze od will. Memory przyda się do industry i do dron, ale z dron nie ma sensu wyciągać więcej niż 4m sp (dla porównania w space ship command i gunnery ma się zazwyczaj 20m sp+ po jakimś czasie) więc można też to olać, impami się nadrobi.
No i podstawa na początku - zrobić learningi podstawowe na 5 i advanced na min 4.
Po wyskilowaniu learningów podstawowych na 5 i advanced na 5 postać z impami +4 ma atrybuty (jeden z moich charów):
Atributes (with +4 implants set):
Int 24,2
Cha 17,6
Per 28,6
Mem 22,0
Wil 26,4
Z tym już można skillować szybko. Szkoda tylko, że nie wiedziałem tego jak zaczynałem grę.

3. Do czego skillować tzn jakie guny/hybridy/lassery
Na początek fregaty i zęby na nich musisz zdrzeć jeżeli chcesz być dobry i załapać o co chodzi. Wyjdzie to tylko na zdrowie. Interceptory potem, później cruisery i medium działa, BS na koniec, po łapach się bić i nie wsiadać do drogich statków bez pojęcia jak nimi latać. Strać 100 i naucz się co robisz źle, będziesz lepszy niż 95% noobów którzy tak nie zaczynają.
Jakie działa wybierzesz to już od gustu zależy. Wszystkie są dobre i wszystkie mają swoje wady zalety. Na początku jedną rasę wyskiluj chociaż do interceptorów. Ja kiedyś wybrałem gallente i stwiedziłem, że są nudni, zwykłe działa nic specjalnego, lasery są ciekawe, rakiety też i chyba wybrałbym rakiety na początek, bo wydają mi się fajniejsze.

4. i w czym latać (z fitem sobie poradze, to na forum znalazłem.
W ficie musi być MWD. Znajdź jakąś taktykę, miej jakiś plan, a nie widły w rękę i hura. Myśl i kombinuj. I dołącz do korpa odpowiedniego, to bardzo ważne. Tyle ile nauczysz się od innych ludzi nie nauczysz się sam. Fakt, że jeżeli dołączysz do jakiegoś industry to na gówno będziesz mówił papu a na rookie ship killa będziesz skakał na krześle, ale jak znajdziesz odpowiednich ludzi to szybko obrośniesz w piórka.

Powodzenia
Aha, no i za pare lat i tak będziesz wszystkim mógł latać i wybierać czym dzisiaj chcę lecieć - uniwersalna maszyna do zabijania :) Jak zostaniesz tak długo, będzie dobrze.

Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Lipiec 14, 2007, 21:04:04
rakiety sa bardzo widowiskowe, niestety nie idzie to w parze z ich skutecznoscia bojowa w PVP. Pozatym wiekszosc shipow Caldari bez poteznej ilosci skilli nie dziala tak pieknie jak innych ras, a nawet z potezna iloscia skilli jestes czesto slabszy niz inne rasy porownywalnie wyskillowane.

Dodatkowo jezeli chodzi o Caldari to z szybkoscia nie są na ty jedynym sensownym szybkim statkiem jakim dotyczhczas latalem jest Crow, ale lata sie pieknie :D

Ale nie przeszkadza to w dobrej zabawie latajac caldari, musisz jedynie wyuczyc sie skilla ignore docinki matarow, gallente, ammarow i robic to co lubisz i starac sie byc jak najbardziej przydatnym w walce.


Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Tigivo Eckhart w Lipiec 17, 2007, 07:37:00
Tylko jeden maly problem ... caldari nie maja solo pvp shipow.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Lipiec 17, 2007, 08:04:37
Ale maja bazylion statkow przydatnych w gangu :)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Lipiec 17, 2007, 08:41:01
maja solo statki tylko nie maja jednej superwszystkopotrafiacejzabic maszynki. Maja statki ktorych role sa scisle okreslone i jezeli sie ich trzymasz to jestes w stanie zabic cos solo ;)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Blutbart w Lipiec 17, 2007, 09:44:02
Ale maja bazylion statkow przydatnych w gangu :)
Wniosek: Caldari to gangsterzy  :2funny:
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: FaTuM w Sierpień 02, 2007, 22:30:47
Nie chciałem walić nowego posta, a mam pytanie, potrzebuje  listy skillów do PvP dla Mimimatarow. Prócz commandów.
(ogólne)
Jeśli ktoś by mogł to ułożyć tak:

Tank:
..............
..............
..............
..............

Weapon
.............
.............
.............
.............

Cap
.............
.............
.............
.............
.............

inne
.............
.............
.............
.............
.............


Proszę o dokładne nazwy skillów nadające sie do wklejenia domarketu do search :)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Sierpień 02, 2007, 22:42:46
Nie chciałem walić nowego posta, a mam pytanie, potrzebuje  listy skillów do PvP dla Mimimatarow. Prócz commandów.
(ogólne)
Jeśli ktoś by mogł to ułożyć tak:

Tank:
Inżynieria i mechanika

Weapon
Gunnery (projectile) i rakiety

Cap
Więcej inżynierii

inne
reszta

Proszę o dokładne nazwy skillów nadające sie do wklejenia domarketu do search :)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 02, 2007, 22:49:55
Ostatnio w co drugim (optymistycznie wątku) mam ochotę zacząć kląć, lub lolować, bo mnie ludzie rozwalają :)
Zainstaluj sobie eve-mona, będziesz miał tam listę skilli. Jak nie chcesz/nie umiesz, to wleź w grze w market, odznacz Show only available i wejdź w grupę skills - i tam sobie polukaj.
Skilli do pvp jest od metra i trochę, szkoda czasu na robienie listy, tym bardziej, że co i raz dochodzą nowe skille, nowy sprzęt, stary się zmienia i tak dalej.
Eve to gra podobno dla ludzi inteligentnych, więc masz okazję się wykazać :P

A tak w ogóle, to może ktoś chce się zaopiekować jednym takim ładnych charem?  :2funny:
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: FaTuM w Sierpień 02, 2007, 23:20:27
o boze wiem, nie o to mi chodzilo... ;p możesz mnie wylolować, poprostu trudno mi się szuka skilli polepszających armor tanka, skilli z bonusami do turentow, a z reszta :P poradzilem sobie juz :P
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Sierpień 02, 2007, 23:27:41
No jeśli to ma być PvP lub coś przynajmniej do PvP podobnego to znajomość tych skilli to podstawa ale nie martw się raz zrobione na lvl5  :D nie będą cię więcej interesowały ;)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Blutbart w Sierpień 03, 2007, 08:27:37
Xarth - spokojnie, bez nerwów.... Człowiek nie musi umieć czytać po angielsku, czy wiedzieć które konkretnie skile ma robić. Wystarczy, że  na kanał "polish" wejdzie..., a tam mu wszystko powiedzą  >:D
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Sierpień 03, 2007, 08:44:55
Ta a na kanale spotka Ichneumona i historia jako że lubi się powtarzać powtórzy się, więc z jakis miesiąc znowu będziemy pytac komu ty m razem Iche planuje spuścić wpierdol

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: balthur w Sierpień 07, 2007, 22:47:14
caldari, achura, dzielony bonus do mem/perc (bodajze +2/+2), a atrybuty +3 perc, +2 int
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w Październik 16, 2007, 12:37:48
Hmm wsumie jak nie sprawi to problemu to prosze podobna rozspiske, bądź jakieś rady ale dla Ammara.. Khanid.. Military...Soldier ... PVP oczywiscie chce byc ale nie solo .. bardziej lubie akcje grupowe  8)

Int:8
Per:18
Wp:11
Mem:4

z góry dzieki za pomoc...


(sory za bledy bo napewno sa)

Skoro wiesz, że sa, to co stanęło na przeszkodzie, by w Wordzie czy FF sprawdzić tekst i je poprawić? "Tak wiem, że robię źlę" = "wiem, jakie sa zasady na forum, ale mam je w dupie"?
Pozdrawiam - V.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 16, 2007, 12:44:56
Hmm wsumie jak nie sprawi to problemu to prosze podobna rozspiske, bądź jakieś rady ale dla Ammara.. Khanid.. Military...Soldier ... PVP oczywiscie chce byc ale nie solo .. bardziej lubie akcje grupowe  8)
No skoro nie PVE i nie solo (pewnie również i nie piractwo), to w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś - wystarczą same lasery. Szkoda troszkę, bo Khanid ma teraz całkiem fajniutkie statki z rakietami, no ale rakiety w gangu są raczej przez większość uznawane za niepotrzebne.

Co do reszty skilli to poza samymi skillami w gunnery (small -> medium -> large energetic i towarzyszące) na pewno będziesz potrzebować skille do armoru (mechanic) oraz do capa (engineering). Zapoznaj się z opisami skilli i jak coś będzie niejasne (np. naliczanie bonusów dla armor compensation - bonus jest w pełnym wymiarze naliczany przy pasywnych hardenerach) to po prostu pytaj.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Październik 16, 2007, 13:02:50
Bluszcz lubisz akcje w grupie i pvp to skiluj na start cepa.
Ship stosunkowo nie drogi, wyskilować go można w miare szybko a na pvp jak znalazł nikt w gangu nie pogardzi ceptorem.

Ściągnij sobie evemona  i tam masz rozpiske potrzebnych skilli.
http://evemon.battleclinic.com/

Programik z tego co wiem to jest dość bezpieczny, a masz tam czasy potrzebne do skilowania i kolejność.
Oczywiście podpowiem że na początek to zalecane sa learningi.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Październik 16, 2007, 13:05:03
Teraz Amarr mają w sumie 3 kierunki rozwoju jako postaci bojowe;

Klasyczny amarr spawacz;
Lasery -> statki klasycznie Amarrskie T1 i T2
Punisher (bla) -> Omen (bla) -> wszystkie 3 BSy (wszystkie dobre we flocie) -> Revelation (super fajny dredzik)
Punisher (bla) -> Retribution (bla) -> Zealot (solidny HAC do mniejszych walk)
Crusader (fajny) -> Heretic (i dupa bo on rakietuje).
Po killboardach i doświadczeniu, napewno BSy Amarr nie mają czego się wstydzić, w mniejszych statkach laserowanie ludzi jest cięższą drogą do chwały niż ich np dronkowanie.

Khanidzki rakieciarz
statki rakietowe T2  Khanid (Malediction (fajny) -> Heretic (fajny)  oraz Vengance (?) -> Sacrilege (?))
Używają rakiet krótkiego zasięgu (rockets, heavy assault). Są twarde. Jako że są nowe nie mają jeszcze ustalonej sławy wyjątkowo użytecznych ani wyjątkowo bezużytecznych.
Są czarne i fajnie wyglądają.

Amarr dronkowiec
Arbitrator (super fajny) -> Curse/Piligrim (super fajne nawet po nerfie wampirów) -> długo nic -> Archon (super fajny carrier).
Dronkowe statki Amarr są rewelacyjne, ale jest ich tylko kilka.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w Październik 16, 2007, 13:57:12
Hmm z tego co slyszalem to ammar bardziej specjalizuja sie w latarkach... :) hmm pvp chce jak najbardziej ale mozna by powiedziec Team PvP bo sam nie lubie latac bo nuda :P ... czy jeden HS na wyrzutnie to nie troche malo by isc w rakiety?
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 16, 2007, 14:03:42
Zależy czego oczekujesz od gry - więcej RPG i klimatu czy więcej zabawy ? Z resztą te pytania można mnożyć, a i tak nie dostaniesz jednej i zadowalającej Ciebie odpowiedzi. Zastanów się czy zaskoczenie przeciwnika tym, że używasz rakiety nie jest warte poświęcenia się dla latania statkami Khanid ?
Podobnie jest z dronkami.

Twój wybór czy wolisz "szybko" wyskillować lasery czy grać subtelnie i zaskoczyć swego przeciwnika. Podkreślę jedynie, że prędzej czy później i tak zaczniesz skillować pozostałe 2 rodzaje broni (dronki i rakiety), bo szkoda Ci będzie nie polatać tymi statkami (prawie 1/2 wszystkich jakie masz do dyspozycji z bojowych).
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 16, 2007, 14:08:35
Sorry, ale co to za zaskoczenie: facet leciał rakietowcem i dostałem rakietami. WTF?!?
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 16, 2007, 14:21:32
Sorry, ale co to za zaskoczenie: facet leciał rakietowcem i dostałem rakietami. WTF?!?
Takie samo jak myrmidon z autocannonami, albo artylerią. Po amarrze w pierwszym rzędzie się spodziewam, że ma skille na lasery, a nie na dronki czy rakiety. Nie wszyscy są tak doświadczeni jak Ty i na pierwszy rzut oka widzą, że gość w tym shipie to spec od dronek czy rakiet (ja pomimo już dość długiego stażu wciąż muszę sprawdzać do czego mają bonus statki którymi nie latam osobiście)...
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 16, 2007, 14:28:57
Sorry, ale co to za zaskoczenie: facet leciał rakietowcem i dostałem rakietami. WTF?!?
Takie samo jak myrmidon z autocannonami, albo artylerią.
O, to jakieś CreoDron MK2?  :-*

Po amarrze w pierwszym rzędzie się spodziewam, że ma skille na lasery, a nie na dronki czy rakiety. Nie wszyscy są tak doświadczeni jak Ty i na pierwszy rzut oka widzą, że gość w tym shipie to spec od dronek czy rakiet (ja pomimo już dość długiego stażu wciąż muszę sprawdzać do czego mają bonus statki którymi nie latam osobiście)...

Ja też, ale o Khanid mk II było na tyle głośno, by się orientować co i jak.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w Październik 16, 2007, 14:55:46
lol hehe skromnie zakrecilisie.. malego noobka ^^  no ja niby używam wyrzutni.. ^^ ale i latarek.. ostatnio przerzucilem sie na pulsy z beam-ow ...

Grrr, V.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 16, 2007, 14:59:38
O, to jakieś CreoDron MK2?  :-*
Skądże, po prostu Myrmidon nie ma bonusu do med gunów więc nie ma tu determinacji w używaniu konkretnego typu, a projectile jako jedyne nie zjadają capa więc są "naturalnym" wyborem.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w Październik 16, 2007, 15:02:37
 :D dobra a teraz typowe pytanie NOOBA przez duze N.. ktory z BS-ow i BC ammarskich jest wiekszy :) .. my last qestion i daje wam spokoj :D pomzecze kogos z corpa
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 16, 2007, 15:06:17
Chodzi Ci o gabaryty ?
Patrząc na signature radius to Abaddon, BC mają ten sam rozmiar sig'a
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w Październik 16, 2007, 15:11:26
no tak jak hipcio Galante jest spory w porownaniu do omena ktorym latam .. i ktory bedzie mu dorownywal wielkoscia
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: dmx w Październik 17, 2007, 15:47:41

Witam wszystkich

Gram dopiero od kilku dni (właściwie więcej czytam niż gram) i mam podobny problem jak autor tematu.
 
Jakbym nie liczył najciekawsze możliwości rozłożenia atrybutów wydają się mieć Caldari- Achura.

Natomisat większość opnii wskazuje że statki Caldari do pvp się raczej nie nadają i ogólnie Caldari w pvp to "obciach".
I teraz pytanie czy grać Caldari i latać statkami innych ras to jakiś wielki problem (np. wyskilować sobie na dzień dobry Minmatar frigate)

Build nad którym się zastanawiam:

Caldari - Achura - Monks

Charisma       3
Intelligence    10
Memory         6
Perception    12
Willpower      8

Czy to się nada do pvp ?
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w Październik 17, 2007, 15:57:29
Stary jestes Caldare... ja mam takie zdanie.. trzymaj sie swojej rasy... :) caldari z tego co mi wiadomo 1 vs 1 sa marni... ale jak lata sie gangiem to niezle.. bo rokh caldarski BS to zaje... snajper... jak sie go dobrze wyskiluje
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 17, 2007, 16:06:50
Jeżu... normalnie jesteście niemożliwi z tym podejściem do atrybutów.
Napiszę może jeszcze raz, bo może umknęło:

Atrybuty początkowe mają najmniejsze znaczenie w wyborze profesji, a najwięcej determinują prywatne preferencje !

Wysokość atrybutów determinuje jedynie czas jaki będzie poświęcany na wytrenowanie (osiągnięcie) odpowiedniego poziomu w danym skillu. Do PVP zatem nada się każdy zestaw, bo po prostu atrybuty NIE przekładają się bezpośrednio na to czy jesteś graczem PVP czy PVE. Mają natomiast wpływ na to kiedy będziesz mógł np. zacząć latać statkami T2, stosować broń T2 itp. Po prostu będziesz miał więcej czasu na zdobycie doświadczenia w walce korzystając z T1 i na uzbieranie kasy na sprzęt T2.

Jeśli natomiast chcesz zobaczyć które grupy będziesz mógł skillować szybciej od innych to polecam serwis Skills Showroom (http://ineve.net/skills/skills_stats.php), gdzie masz (zlinkowałem (http://ineve.net/skills/skills_stats.php)) zobaczyć statystyki atrybutów dla poszczególnych dziedzin.

Zestaw o jaki pytasz daje oszczędności w czasie szkolenia skilli z grup:
- missile launcher
- gunnery
- navigation
- spaceship command
Niestety duże straty będziesz miał w zakresie:
- leadership
- social
- trade
Niezbyt rewelacyjnie również wygląda szkolenie w grupach:
- electronics
- engineering
- mechanic

Z mojego doświadczenia patrząc długookresowo najlepiej mieć zrównoważone atrybuty z niewielką przewagą int i mem - w ten sposób najmniej czasu stracisz na wyszkolenie grupy learning, czyli pierwszej od której warto zacząć, a w dodatku praktycznie każda profesja będzie tak samo szybko się szkoliła.

Stary jestes Caldare... ja mam takie zdanie.. trzymaj sie swojej rasy... :) caldari z tego co mi wiadomo 1 vs 1 sa marni... ale jak lata sie gangiem to niezle.. bo rokh caldarski BS to zaje... snajper... jak sie go dobrze wyskiluje
Bez przesady... w BSa w zasadzie jeśli się uprzeć można wsiąć w drugim miesiącu grania, ale to najszybsza droga do porażki. Niezależnie od tego czy będziesz wówczas na PVP czy na PVE latać to jeśli nie masz odpowiedniego "obycia" i co ważniejsze chyba, dodatkowych skilli (choćby zwiększającej moc rakiet, szybkostrzelność wyrzutni, zasięg nie wspominając o takich rzeczach jak np. pojemność capacitora czy szybkość statku), to po prostu zwiększasz sobie ryzyko utraty swojej dumy - BSa.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w Październik 17, 2007, 16:32:47
no to napisalem ze jak sie go dobrze wyskiluje... rokh daje duze resisty i mocny zasieg .. dobra lece na chate
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Michieru w Październik 17, 2007, 16:58:43
Rokhem to sobie możesz velda pokopać, podobno dobrze się sprawuje jako koparka. A poważnie, Rokh to fleet ship. Resisty gówno ci dadzą, jak FC przeciwnej floty wskaże cię jako primary. Poza tym są lepsze fleet BSy podobno (Tempest? Megathron?). Nie wiem, fleet battle są dla pedałów.

Natomiast jeśli chodzi o pvp, to z kaldarami jest dosyć specyficznie. Nie mają statku typu "robię duże ziazia" (Gallente), ani "zapieprzam jak krolik po koksie" (Matarzy), ale... mają statek ubóstwiany w gangach - Rooka oraz Falcona. Mają też genialnego ceptora - Crowa. Jeśli zatem bawią cię powyższe statki - wtedy Caldari jak najbardziej do pvp się nadają. Jeśli nie - skilluj inną rasę, nic nie stoi na przeszkodzie.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 17, 2007, 17:05:25
no to napisalem ze jak sie go dobrze wyskiluje... rokh daje duze resisty i mocny zasieg .. dobra lece na chate
Na tej zasadzie to każdy statek w swojej roli jest zajebisty jeśli się go dobrze wyskilluje  ;D
Rokh ma tę przewagę, że można go używać do snajperki jak się jeszcze nie ma T2 dział wyskillowanych, czyli de facto wcześnie dość, ale czy dzięki temu jest zajebistym ? Dla przeciwwagi postaw sobie Megathrona, który jest zarówno dobry na blasterach (close) jak i na railgunach  (range), jednak w obu wypadkach wymaga to sporej ilości SP. Generalnie to po prostu preferencja tu ma większe znaczenie:
- lubisz dreszczyk emocji i brutalną siłę - blaster boat
- lubisz chłodne kalkulacje i trzymanie się z daleka od gorączki bitewnej - sniper BS
- lubisz speed - ceptory albo np. Vagabond
Dla każdego coś innego.

Natomiast jeśli chodzi o pvp, to z kaldarami jest dosyć specyficznie. Nie mają statku typu "robię duże ziazia" (Gallente), ani "zapieprzam jak krolik po koksie" (Matarzy), ale... mają statek ubóstwiany w gangach - Rooka oraz Falcona. Mają też genialnego ceptora - Crowa. Jeśli zatem bawią cię powyższe statki - wtedy Caldari jak najbardziej do pvp się nadają. Jeśli nie - skilluj inną rasę, nic nie stoi na przeszkodzie.
Zapomniałeś wspomnieć o Scorpionie, no ale on to wybitnie jest primary  ;) ;D
No ale tak jak napisałeś właśnie - nawet jak jesteś Caldari to nie przeszkadza latać innym latadłem... kurde... drugi raz się z Tobą zgadzam, chyba się starzeję.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Październik 17, 2007, 17:18:31
Sniper BS to nie jest kewstia lubienia bądź nie, jest rozkaz i wszyscy lecą.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: misao w Październik 17, 2007, 17:33:20
wm calamarch da sie byc lubioanym juz na poziomie cruza. trzeba poswiecic 2 tygodnie na skilowanie EW. i kazdy lubi blackbirdy:)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Yurioni w Październik 17, 2007, 18:58:41
ta szczegolnie target callerzy :D
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Michieru w Październik 17, 2007, 20:52:27
ta szczegolnie target callerzy :D

Z Rookiem target callerzy się trochę nacierpią, jeden Rook może utrzymać bez problemu średni wrogi gang permajammed, siedząc sobie spokojnie na 200+ km (w kompetentnym gangu bedzie mial kto mu wystawic odpowiedniego spota).
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Coldim w Październik 18, 2007, 13:26:24

Witam wszystkich

Gram dopiero od kilku dni (właściwie więcej czytam niż gram) i mam podobny problem jak autor tematu.
 
Jakbym nie liczył najciekawsze możliwości rozłożenia atrybutów wydają się mieć Caldari- Achura.

Natomisat większość opnii wskazuje że statki Caldari do pvp się raczej nie nadają i ogólnie Caldari w pvp to "obciach".
I teraz pytanie czy grać Caldari i latać statkami innych ras to jakiś wielki problem (np. wyskilować sobie na dzień dobry Minmatar frigate)

Build nad którym się zastanawiam:

Caldari - Achura - Monks

Charisma       3
Intelligence    10
Memory         6
Perception    12
Willpower      8

Czy to się nada do pvp ?


Nada sie. Staty fajnie, morda paskudna(moze amarr/khanid? ciut gorsze staty ale morda spox). Skillowanie innej rasy to zaden problem, tyle ze im szybciej zaczniesz tym lepiej. Ja po jakis 5-6tygodniach zaczalem skillowac matarow bedac gallente i bynajmniej nie zaluje;) Zeby nie wzbudzac wiecej dyskusji na temat tego ktora rasa jest lepsza - zobacz na killboardy np. Outbreak, czy korporacji/alliansow ludzi tu piszacych i zobaczysz jakie shipy sa na KMach;)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Październik 18, 2007, 13:47:35
Dla przykładu GBT
http://www.gbt.ioncore.org/?a=corp_detail&crp_id=8098&view=ships_weapons
Ogólnie w PVP to królują shipy T2, BC tier2 i BSy. Pragnę tu zaznaczyć że BSy wyskilowane czyli Larg guny/ misle T2 i pełen tank T2 co zajmuje dużo czasu. Dronki T2. BC tier 2 tylko z fitem T2. Myrek bez dronek t2 to żałość.
Z T1 to cruzy EW -celestis, blackbird

Dlatego sugeruję na początek jeśli chcesz się bawić w PVP to ceptorka zrób i lataj tacklować. Nauczysz się szukać i wyrobisz instynkt, pozatym cepem łatwo zwiać i jest tani.
Cruzy EW prowadzą do frustracji bo często będziesz dostawać łomot.


EDIT
Już widze że się tu na mnie zaczną zaraz wyżywać.
Jak chcesz latać na pvp cruzem zrobionym na max dmg, czy ravenem  to możesz ale moim zdaniem jak chcesz iść do corpa PVP i ma to być twoim głównym celem to nie unikniesz T2. A najszybszym do wyskilowania shipem T2 jest cep. Zacznij od niego. Afa se podaruj nie sprawdza sie.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Październik 18, 2007, 14:32:13
Ale T2 jest dla bogaczy ktorzy zarabiaja powyzej 5 milionow tygodniowo. Jesli sie duzo pvpuje to nie ma czasu na zarobienie takiej kasy i trzeba latac w T1 fregatach.
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Bluszcz w Październik 18, 2007, 15:57:51
chyba 5 miliardow ^^ bo 200KK to idzie w 2 dni nakosic.. :) na misjach samych L4 ... ale wydaje mi sie ze duzo zalezy od pilota .. :) jak ktos stanie w miejscu to na luzie bedzie kaplica :D
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Październik 18, 2007, 16:02:06
No tak, ale jak dużo pvpujesz, to ile tych lvl 4 zrobisz, jedną, dwie miesięcznie, kiedy akurat wszyscy wrogowie śpią, bo normalnie to gdzieś walczysz. No a niektóre lvl 4 robi się ponad godzinę jedną misję, co sprawia że można je robić już tylko na wyjątkowe okazje kiedy ma się bardzo dużo czasu na grę i bardzo stabilną sytuację bez żadnych walk przez dłuższy czas (nawet 2 godziny).
No a jeśli robisz misję lvl 4 prawie codziennie, to nie jesteś żadnym pvperem tylko farmerem który czasem sobie lata powalczyć ino :)
Tytuł: Odp: Nowa postać na PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 18, 2007, 16:14:19
chyba 5 miliardow ^^ bo 200KK to idzie w 2 dni nakosic.. :) na misjach samych L4 ... ale wydaje mi sie ze duzo zalezy od pilota .. :) jak ktos stanie w miejscu to na luzie bedzie kaplica :D
Może i zależy od pilota, a może bardziej od czasu jaki w grze spędzasz. Od pewnego czasu ze wszystkiego w EVE stopniowo coraz mniej kasy się daje uzyskać (oczywiście uśredniając). 200mln w 46h to żaden problem na lvl4 (średnio wyjdzie po około 4.5mln/h), jednak taki maraton jest mało prawdopodobny. Zakładając, że grasz 5h dziennie (10h w sumie) to już to jest wyzwaniem jeśli nie masz odpowiedniej ilości SP oraz portfela pozwalającego na zakup topowego sprzętu (niech będzie chociaż np. Navy Raven z faction/T2 fitem).
Z drugiej strony na handlu bez większego wysiłku logując się na kilkanaście minut dziennie jesteś w stanie wyciągnąć te 200mln. Oczywiście w tym wypadku dużo zależy od wiedzy i... szczęścia. Myślę, że na temat handlu to tu na forum są znacznie ode mnie więksi guru. W produkcji teoretycznie te kwoty możesz uzyskać, ale albo wymagają podobnie jak w handlu dużego kapitału początkowego, albo bardzo dobrej znajomości rynku.
Generalnie to szybko zarobić 200mln bez odpowiedniego doświadczenia nie jest łatwo, ale wraz z nabywanym doświadczeniem i dywersyfikacją stopniowo nastręcza to coraz mniej problemów.