Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: Anonymous w Maj 24, 2005, 09:50:11

Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Maj 24, 2005, 09:50:11
Witam :)

Mam pytanie, czytalem troche tutoriali guideow itp itd i troche sie zgubilem :) Otoz czy przy wyborze nowej postaci (rasy:gallente) moge smialo wybrac predefiniowana profesje (np  fighter) czy moze custom?
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 24, 2005, 09:58:33
Najlepiej custom i pokombinowac ze skillami.
Podpowiem, ?e mo?na startowac ze skillem we fregatach na 4 poziomie, co daje Ci na pocz?tku pare dni do przodu...
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Maj 24, 2005, 10:05:25
Uh czyli pod gore :)
Gal na poczaktu statsy ma takie:
int 6
cha 8
perc 8
mem 4
will 4

Bylbym wdzieczny za jakies sugestie co do statsow i skilli -> fighter :)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Maj 24, 2005, 10:13:32
Cytat: "Anonymous"
Uh czyli pod gore :)
Gal na poczaktu statsy ma takie:
int 6
cha 8
perc 8
mem 4
will 4

Bylbym wdzieczny za jakies sugestie co do statsow i skilli -> fighter :)


Ogólnie wszyscy doradzaj? by przy tworzeniue postaci robi?c j? jak najbardziej zrównowa?on? - zmiana decyzji (czyli wszystko w miar? po równo za wyj?tkiem charyzmy która jest najmniej potrzebna)

Ale je?li wiesz ?e chcesz si? szkoli? na wojownika to podno? Percepcje i Willpower - skille podstawowe w Gunerry i w Space Ship Comand
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Maj 24, 2005, 10:25:04
K dzieki :) Dodam wiec 1 do inta, 4 do willa i skille, ktore napisalas.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: dzikus w Maj 24, 2005, 10:25:35
Tak jak napisano wy?ej - wszystko w miar? równo.
Gdyby jednak co? by?o nie za równo to staty wed?ug wagi s? nast?puj?ce:
Dla naukowca/producenta:
Int, Per, Mem, Will, Cha

Dla wojownika
Per, Int, Mem, Will, Cha

Generalnie jednak lepiej ?eby ta statystyka wiod?ca nie wychodzi?a poza inne o wi?cej ni? 1 punkt. Nie warto.

PS. Na twoim miejscu doda?bym 2 do Int i 1 do Mem, albo w ostateczno?ci 1 do int 1 do mem i 1 do will
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Maj 24, 2005, 10:43:10
Ok czyli

in6 +2
cha 8
perc 8
mem 4  +2
will 4 +1
?

Sorry za to marudzenie, ale chcialbym stworzyc "dobra" postac na poczatku, a stats wydaja sie byc istotne w tej grze  :oops:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Maj 24, 2005, 11:16:03
Ja gram GUmisiami :)  i na poczatku wybralem COMMANDER
:> a teraz wiedzac co i jak mniej wiecej dochodze do wniosku ze dobrze wybralem Fegate mnialem 4lvl Guneer i costam 1lvl co umozliwilo mi odrazu dzialka montowac mnialem tez mininga co umozliwilo mi wydoywanie rudy :)a poniewaz mnialem 4lvl Fregate i 2lvl SpaceCommandera moglem zakupic szybko Fregate nawed niezla ona :D  troche ja podrasowalem i wczoraj walczac z piratami (QUEST) zabilem okolo 24-28 piratow :D sam jeden !!! no z dwoma dronami do pomocy :P bo wiecej niechcialo wejsc :D

Mala Rada jak sie ma kolege i by pozyczyl z 200-300k to niewydawac na statek itp.. a na skille i przedewszystkim "dzia? lerning" SpaceCommander  trening z 2 na 3 lvl trwal 12h i kilkanascie minut.
po nauce kazdego skilla podstawowego wyszlo mi 9h :) a gdybym nauczyl sie kazdego na 2lvl :) lub 3 to juz sami widzicie jak szybko sie bym uczyl oraz wy :)

ps: nie musi to byc kolega :D zagadajcie do Minerow ktozi lataja statkami za 20M :d mi jeden dal 600k :D
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Maj 24, 2005, 12:36:02
Cytat: "Anonymous"


ps: nie musi to byc kolega :D zagadajcie do Minerow ktozi lataja statkami za 20M :d mi jeden dal 600k :D



 :lol:
Przypominaja mi sie stare dobre czasy  :roll:
Pamietam jak sie cieszylem kiedy mi Kitchan pare tysiaków podarowal. 8)

BTW: Annonymous (Go??) moze bys sie w koncu na forum zarejestrowal?  :roll:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Geren w Maj 24, 2005, 12:45:14
Done.
Zeby nie bylo, w tym temacieto byly moje pierwsze posty na forum :)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Remx w Maj 24, 2005, 13:27:03
akorat to ja :P pisalem z tymi 600k :P bo mnailem dwa okna odpalone z zalogowaniem sie i  bez :D i nie tam gdzie trzeba pisalem


aleto pierwszy raz :)

inne go?cie to nie ja :D
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: pticu w Maj 24, 2005, 13:29:11
a co to za avatar, tfu jakis brzydki, nie z eve , bleee
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Maj 24, 2005, 14:51:28
Ogólnie je?li chodzi o skille to je?eli planujesz d?u?ej gra? to warto ci?gn?? wszystkie podstawowe skille z zak?adki lerning (poza charyzm?) na lvl V a potem zaawansowane do nich na lvl IV.

Wtedy to si? dopiero szybko uczysz 8)  8)  8)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Geren w Maj 24, 2005, 15:00:01
Ostatnie pytanie z tego tematu :)

Lepiej

# Intelligence: 6 +2

# Charisma: 8

# Perception: 8

# Memory: 8

# Willpower: 4 +3

czy

# Intelligence: 6 +2

# Charisma: 8

# Perception: 10

# Memory: 4 +1

# Willpower: 6 +2
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Maj 24, 2005, 15:21:29
Green a skad ty w ogóle takie wyniki wzie?e? dla Gallante :?:  :?:  :?:

W?a?nie sprawdza?am w poradniku i:

- Gallenteans
Intelligence 6  
Charisma 8
Perception 8  
Memory 4
Willpower 4  

- Intakis
Intelligence 8  
Charisma 6
Perception 3
Memory 7
Willpower 6


PS Ja mam ogólnie ma?o zbilansowan? posta? bo w chwili obecnej przy advance lerningach na 4 - tylko charyzmy nie cwiczy?am mam nast?puj?ce wyniki:

Intelligence 19
Perception 16
Charisma 4
Willpower 25
Memory 17
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Geren w Maj 24, 2005, 15:25:39
Bawie sie kalulatorem z EVE-I, pierwsze statsty sa po wybraniu Basic/Miners, a drugie Basic/Immigrants.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Maj 25, 2005, 06:56:09
Cytat: "Geren"
Bawie sie kalulatorem z EVE-I, pierwsze statsty sa po wybraniu Basic/Miners, a drugie Basic/Immigrants.


Nie wybieraj zadnych zdefiniowanych specjalnosci tylko na poczatku wybierz "custom" i sam rozdzielaj reszte punktów tak zeby wszystkie atrybuty poza charyzma byly na tym samym poziomie.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Geren w Maj 25, 2005, 09:24:36
Tak wiem, juz rozdzielilem, dziekuje ;)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Sambor w Sierpień 17, 2005, 12:41:16
Czytam, ?e mowa tu o skillu leraning, w neocomie zak?adka mojego chara w skillach mam ju? juz grupe "leraning" ale tam mam jaki? "iron will" czy cu?takiego, co mam zrobi? aby szybciej sie uczy? ?
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Sierpień 17, 2005, 12:49:55
Cytat: "Sambor"
Czytam, ?e mowa tu o skillu leraning, w neocomie zak?adka mojego chara w skillach mam ju? juz grupe "leraning" ale tam mam jaki? "iron will" czy cu?takiego, co mam zrobi? aby szybciej sie uczy? ?


Wycwiczyc jak najwiecej skilli z tej kategorii na jak najwyzszy poziom.
Generalnie skille learning dziela sie na 2 kategorie podstawowe i adwanced. Zeby mozna bylo uczyc sie skilli adwanced trzeba podciagnac na 5 poziom skill podstawowy podnoszacy ten sam atrybut.
Skille learning podnosza atrybuty (memory, intelligence, perception, willpower, haryzma) a te z kolei im sa wyzsze tym szybciej uczysz sie innych skilli.
Poczytaj w dziale noobgarden jest artykul Dzikusa bardzo dobrze opisujacy ten problem.  8)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Sierpień 17, 2005, 13:10:00
Cytat: "Sambor"
Czytam, ?e mowa tu o skillu leraning, w neocomie zak?adka mojego chara w skillach mam ju? juz grupe "leraning" ale tam mam jaki? "iron will" czy cu?takiego, co mam zrobi? aby szybciej sie uczy? ?


Ogólnie masz 5 atrybutów postaci: Memory, inteligence, willpower, perception i charisma - których poziom wp?ywa na szybko?? uczenia si?.

Aby poprawi? poziom poszczególnych atrybutów musisz si? uczy? skilli z dzia?u learning:
Memory: Instal Recal i adv Eidetic Memory
Inteligence: Analitical Mind i adv Logic
WillPower: Iron Will i adv Focus
Perception: Spatial Avares i adv Clarity
Charisma: Empathy i adv Presence (z regu?y nie skilowany)
oraz sam skill Learning poprawiajacy wszystkie atrybuty
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 17, 2005, 13:17:32
To ja dodam od siebie jeszcze, ?e najpierw warto zrobi? Int i Mem na jakie? czwarte poziomy, podobnie learning, a potem Will i Perc. Nastepnie w tej samej kolejnosci robimy 5 poziomy i advance.
W miedzy czasie oczywiscie warto troch? innych skilli porobi? - ale jakich to zale?y od profilu postaci.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Sambor w Sierpień 17, 2005, 13:23:21
Ale przed tym musze zakupi? skille typu mem, int itp ?  :oops:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 17, 2005, 13:27:13
No niestety, o ile nie masz ich na pocz?tku to trzeba je kupi?...
Komplet podstawowych learningów to oko?o 200tys ISK.
Adv s? ju? sporo dro?sze.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 17, 2005, 13:35:42
Ech, taka kolejno?? jest dobra, pod warunkiem, ?e nic nie robisz poza tym i chcesz mie? oko?o 6 tygodni tylko noobowe skille... No i pod warunkiem, ?e masz dobre ?rdó?o kasy... Poza tym Cha sie nie op?aca wogóle skillowa? - chyba, ?e masz zamiar pój?? w skille z dzia?u Leadership... ale chyba nie warto, przynajmniej na pocz?tku...
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Sambor w Sierpień 17, 2005, 13:39:14
Ja ju? lidership mam na 4lvl :) odzwierciedlenie z reala ;) A 200K uuuu huhuhu hyhy rany ile to kasiory Panowie i to za jeden skill  :shock:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Sierpień 17, 2005, 13:45:36
Cytat: "Sambor"
Ja ju? lidership mam na 4lvl :) odzwierciedlenie z reala ;) A 200K uuuu huhuhu hyhy rany ile to kasiory Panowie i to za jeden skill  :shock:


Jak pograsz dluzej to zobaczysz ze sa to grosze  :D
200k to mozna zarobic zabijajac przeszkadzajacych npc podczas kopania na pasku w systemie o niezbyt niskim ss  :roll:

Sa skille które kosztuja ponad 100 milionów isk  8)
Odezwij sie na kanale centrala albo polska to albo ja albo ktos inny napewno Ci da kase na podstawowe skille  :)
I jak najszybciej przylacz sie do jakiejs korporacji to dostaniesz wsparcie materialne i przy innych graczach szybciej nauczysz sie pewnych rzeczy  :)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Sambor w Sierpień 17, 2005, 14:02:03
W grze nazywam sie Sambor.

thx.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Sierpień 17, 2005, 14:55:40
Brakuje Ci jednego podstawowego skilla - umiej?tno?ci szukania potrzebnych informacji  :twisted:
Tym bardziej, ?e tu masz po polsku odpowiedzi na 99% pyta? jakie si? pojawiaj? na poczatku...
Je?li natomiast ich tu nie znajdziesz to szukaj w kolejno?ci:
http://www.eve-i.com/forum/ubbthreads.php
oraz
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 17, 2005, 14:59:03
No, ale nie stresujcie ch?opaka 8)
Niech pyta, przynajmniej si? co? dzieje na forum  :twisted:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Sierpień 17, 2005, 15:00:54
Cytat: "xarthias"
No, ale nie stresujcie ch?opaka 8)
Niech pyta, przynajmniej si? co? dzieje na forum  :twisted:


Oczywiscie ze niech pyta ale o to czego tu nie ma albo jako uzupelnienie tego co jest  8)
Ja wiem ze jestescie chetni do pomocy ale nie ma sensu podawnie wszystkiego na tacy.
W pewnym momencie zaczelo to wygladac jak konkurs na to kto dokladniej odpowie na pytanie, tak sie wszyscy rzucili  :P
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 17, 2005, 15:07:04
Cytat: "blaster"
Cytat: "xarthias"
No, ale nie stresujcie ch?opaka 8)
Niech pyta, przynajmniej si? co? dzieje na forum  :twisted:


Oczywiscie ze niech pyta ale o to czego tu nie ma albo jako uzupelnienie tego co jest  8)
Ja wiem ze jestescie chetni do pomocy ale nie ma sensu podawnie wszystkiego na tacy.
W pewnym momencie zaczelo to wygladac jak konkurs na to kto dokladniej odpowie na pytanie, tak sie wszyscy rzucili  :P


Wida? po prostu kto si? nudzi w pracy  :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Sambor w Sierpień 17, 2005, 15:43:01
Hmm:
1) dwa dni przechodzilem tutoriala
2) przeczytalem cal? pierwsz? stron? tego forum
3) na rzeczy które nie umiem sobie odpowiedzie? pytam si? w danym w?tku którego dotyczy problem
4) mój angielski jest na 2 lvl w skali 5 :P wi?c nie poradze sobie z t?umaczeniem problemów przez zagranicznych userów na obcoj?zycznych forach.

Nawet nie wiecie jakie to by?o stresuj?ce siedzie? z s?ownikiem dwa dni :) Ale dzi?ki temu wiem wiele rzeczy. Wiadomo cz?owiek uczy si? graj?c a pytania same przychodz? z czasem, sami wiecie, ka?dy z was zaczyna? z t? gr? :). NIe pierwszy raz u?ywam forum i wiem, ?e przed zadaniem pytania nale?y najpierw wyszuka? na forum :) zgadza si?, je?li ka?dy z was u?ywa terminów/slang typu spodowanie itp. to jest dla mnie obce. Zreszt? sami czytaliscie moje posty i praktycznie ka?dy z was pi?knie mi opdowiedzia? na te pytania. Bardzo wam dzi?kuje koledzy i kole?anki.

PS. Nie jestem niedzielnym graczem, wiec odpowiedzi bede pami?ta?, mo?e kiedy? ja wam na jakies pytania odpowiem ;)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Sierpień 17, 2005, 15:43:31
To chyba jeste? bardzo zapracowany odpisuj?c tutaj ;)
A tak nawiasem... udzielaj?c odpowiedzi wyja?niamy jedn? kwesti?, natomiast kiedy pytaj?cy szuka odpowiedzi wówczas ma okazj? zapozna? si? z odpowiedziami na ró?ne pytania, które pó?niej równie? mog? si? mu objawi? :D
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 17, 2005, 15:56:52
Cytat: "Dormio"
To chyba jeste? bardzo zapracowany odpisuj?c tutaj ;)


 A ?eby? wiedzia?  :twisted:
Ci??ko pracuj?... nad tym ?eby nie usn??  :twisted:  :twisted:  :twisted:
taki mam dzisiaj zalatany dzie? w pracy :)  :lol:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Sierpień 17, 2005, 17:13:49
Cytat: "Sambor"
PS. Nie jestem niedzielnym graczem, wiec odpowiedzi bede pami?ta?, mo?e kiedy? ja wam na jakies pytania odpowiem ;)


Niedzielnym graczem zostaniesz jak b?dziesz mia? kilka-kilkana?cie mln SP... ;)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Lord Laskers w Sierpień 22, 2005, 13:47:28
Siema mam pytanie totalnego nooba ... jak zdobyc skila do obslugi broni rakietowej ???
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 22, 2005, 13:49:44
Kupi?
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Lord Laskers w Sierpień 22, 2005, 16:22:10
aha dzieki ... potrzebny mi narazie podstawowy skill
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 22, 2005, 16:32:40
?aden problem, a wszystkie skille - czy pocz?tkowe czy dalsze kupujesz na markecie, wyj?tkiem jest kilka rzadkich skilli które mo?na dosta? od agentów za misje - ale i te mo?na kupic tyle ?e raczej na Escrow.
Tytuł: Wszyscy powinni by? AMARRIANami!
Wiadomość wysłana przez: Ju?-ju? Newbie w Wrzesień 15, 2005, 14:06:42
Reasumuj?c; je?eli CHAR jest do niczego niepotrzebna, a tak wynika z Waszych postów, to najlepiej chyba by? AMARRIANinem? Za?ó?my przy tym, ?e startuj?cy Newbie jest zainteresowany g?ównie walk? - st?d propozycja:
INT 7,
CHAR 3,
PERC 4 + 4* = 8,
MEM 6 + 1* = 7,
WILL 10.
Na pocz?tku nasz Newbie ci?gnie do góry (wed?ug tego, co napisali?cie): MEM, INT, LEARNING, ale PERC i WILL ma already wysokie, czyli mo?e t?uc NPC-ów. Czy to ma sens - o?mielam si? zapyta? przede wszystkim GOSIEKA, prawdziw? AMARRIANk? - czy charyzma jednak si? na co? przydaje?
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: shaitis w Wrzesień 15, 2005, 14:24:50
Pamietaj ze to gra... polega na tym zeby sie dobrze bawic a nie dzialac wedlug szablonow... jak bedziesz sie dobrze bawil to mozesz latac nawet Ursusem.
Tytuł: Re: Wszyscy powinni by? AMARRIANami!
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Wrzesień 15, 2005, 15:19:08
Cytat: "Ju?-ju? Newbie"
Reasumuj?c; je?eli CHAR jest do niczego niepotrzebna, a tak wynika z Waszych postów, to najlepiej chyba by? AMARRIANinem? Za?ó?my przy tym, ?e startuj?cy Newbie jest zainteresowany g?ównie walk? - st?d propozycja:
INT 7,
CHAR 3,
PERC 4 + 4* = 8,
MEM 6 + 1* = 7,
WILL 10.
Na pocz?tku nasz Newbie ci?gnie do góry (wed?ug tego, co napisali?cie): MEM, INT, LEARNING, ale PERC i WILL ma already wysokie, czyli mo?e t?uc NPC-ów. Czy to ma sens - o?mielam si? zapyta? przede wszystkim GOSIEKA, prawdziw? AMARRIANk? - czy charyzma jednak si? na co? przydaje?


Tak jak napisa? Ire Charyzma mam marginalne znaczenie w grze dlatego skiluje si? j? tylko jak si? idzie w konkretnych przypadkach...

We? jedno pod uwag? zadne statystyki postacji (mem, int...) nie maja bezposredniego wplywu na gre. S?u?? one jedynie albo a? do poprawy szybko?ci uczenia si? kolejnych skili. A dopiero posiadane skille umo?liwiaj? realna zabaw? np. NPCowanie...
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Wrzesień 15, 2005, 15:38:06
Cytat: "xarthias"
Poza tym Cha sie nie op?aca wogóle skillowa? - chyba, ?e masz zamiar pój?? w skille z dzia?u Leadership... ale chyba nie warto, przynajmniej na pocz?tku...


Cytat: "Ju?-ju? Newbie"
Reasumuj?c; je?eli CHAR jest do niczego niepotrzebna



Charyzma, jest nie tylko do leadership, ale i do Corporation, Trade, Social i kilka innych rowniez... ale sa to raczej specjalizowane kierunki... tak, ze na poczatku, rzeczywiscie nie warto robic charyzmy (ja wlasnie robie Advanced charyzme na Lvl 4 :P)
Tytuł: Dzi?ki
Wiadomość wysłana przez: Ju?-ju? Newbie w Wrzesień 15, 2005, 16:23:24
LOL! Ale jeste?cie szybcy!
    Droga GOSIEK-u, w?a?nie o to mi chodzi (tak sobie to wyobra?am) - maj?c wysokie WILL i PERC mo?na chyba, oprócz gonienia skillów podnosz?cych MEM, INT, LEARN (czyli przyspieszaj?cych uczenie - w przypadku INT zreszt? nie tylko), ?ykn?? sobie od czasu do czasu skill s?u??cy do ?omotania... przydatna jest tutaj zapewne konfigura wst?pna ze skillami na fregat?, o której ju? by?a mowa wy?ej.
    Thx bardzo za odpowiedzi. Wasze forum jest chyba najfajniejsze, jakie znam.
Tytuł: Re: Dzi?ki
Wiadomość wysłana przez: marcoos w Wrzesień 15, 2005, 17:11:49
Cytat: "Ju?-ju? Newbie"
Droga GOSIEK-u, [...]


Gosia jest woman - wi?c normalnie odmieniaj imi? :)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Ju?-ju? Newbie w Wrzesień 15, 2005, 17:40:30
Co? ty, Marcoos - naprawd?? To nie mo?e by?!
Skoro jeste? taki spostrzegawczy, to mo?e uda ci si? dostrzec, ?e nasza Przedmówczyni przyj??a jako swoje imi? - Gosiek. Nie Gosia.
GOSIEK.
Mo?esz sprawdzi?.
Wypada to uszanowa?, nie s?dzisz?
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Wrzesień 15, 2005, 17:50:30
Ogólnie skilujesz lerningi a jak sie orientujesz ze cos by ci sie przydalo to przerywasz skilowanie lerningów i skilujesz co potrzebujesz.

A mój nick jest taki fajny ze dobrze brzmi jak nie jest odmieniany  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Ju?-ju? Newbie w Wrzesień 15, 2005, 20:29:08
Hm, Ireul... Czy w EVE s? jakie? dodatkowe punkty za ilo?? postów?
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Wrzesień 15, 2005, 20:48:16
Cytat: "Ju?-ju? Newbie"
Hm, Ireul... Czy w EVE s? jakie? dodatkowe punkty za ilo?? postów?


Ale? ioczywi?cie, ?e tak  :twisted:  :twisted:  :twisted:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Arleonenis w Wrzesień 16, 2005, 02:17:00
hehe fajny "dialog"

a odpowiadajac na skille, charyzma jest zbedna, kilka specjalnych kierunków gdzie sie przydaje starcza na 4 zwykle a jak nie zawsze mozna zrobic lerning a potem adv learning i good

co do fightera nie zgodzil bym sie ze perc i will to jedyne co trzeba, no chyba ze nie chcesz uzywac zadnego tanka, miec capa co starcza na tyle aby wroga obsikac i fittowac statek mlotkiem:) statek i bron sa na perc will reszta to juz róznie, zbalansowana postacia bez charyzmy szybko sie mozna nauczyc wszystkiego co potrzebne, niestety oczywiscie szybko jest pojeciem wzglednym, nawet po dwóch latach czlowiek ma tone skilli których potrzebuje a jakos czasu nie ma aby je wcisnac w kolejke do skillowania, zwlaszcza ze ccp ciagle rzuca tony nowych skilli co maja smieszne wymagania i trenuje sie je pare wieków

osobiscie bym doradzal nowej postaci (która robi tzw. z innych gier power leveling) isc jak najszybciej na tech2 shipy ewentualnie z przystankiem na battlecruisery i trenowac tylko bron i statki jednej nacji, o wiele szybciej mozna do czegos dojsc od zera, dobre pod tym wzgledem jest caldari bo mozna tylko sie w misslach wycwiczyc i calkiem olac gunnery (hint: cerberus), jak twoim celem jest wlasnie cerberus mozesz tez osikac sikiem plaskim drony (niezbedne na kazdym bsie teraz do npckowania)

przykladowe etapy caldari (statki):
freje
caracal
ewentualnie crow jesli chcesz do pvp skoczyc)
ferox
cerberus (i na tym etapie mozna juz dlugo pozostac)
ewentualnie raven jak juz sie ma sporo skilli (miedzy innymi drony) ale nie jest niezbedny

kolejny hint: assault launcher na cruisie/battlecruisie to twój przyjacie dopóki nie osiagniesz naprawde niezlej ilosci skilli w misslach i/lub nie naumiesz sie na painta dobrze) (tu tylko shield tankujesz)

co do gallente sa one bardziej wymagajace (dziala/drony/armor tank), najgorsze do "naumiania" sa statki minmatar (missle/dziala/drony/shield tank/armor tank)



kolejny punkcik to: ale ci starsi maja tyle skilli ja ich nie dogonie!
odpowiedz: specializuj sie, starsi gracze maja tony sp ale rozrzucone na wielu dziedzinach, jak bedziesz szedl tylko na jednej "sciezce" naraz to szybko osiagniesz zadowalajacy poziom (tzn skopiesz dupe starszym graczom jak bedzie trzeba w swoim wymuskanym shipie na który sie wylacznie (slowo kluczowe) specializujesz)

 |
 |
\|/

Najwazniejsze na koniec:

powyzsze to jest power learning, jak najszybciej jak najlepiej ale jak chcesz sie tylko dobrze bawic i nie obchodzi cie jak szybko do czegos dojdziesz to mozesz robic na co tylko masz ochote, wszystko zalezy od stylu grania w koncu to tylko zabawa, nie trza nie wiadomo co robic aby sie dobrze bawic, mozesz np sobie latac po eve zwiedzac cale tygodnie w shuttlu i nie bedziesz sie nudzil (a przy okazji jak bmy porobisz to jeszcze sporo zarobisz), power leveling ogólnie jest dobry dla hardcorowców lub altów, jak sie chce miec szybko dobrego alta, dla ludzi co podchodza na luzie to moim zdaniem nie powinni nawet na fora wlazic i sie pytac co jak robic, droga do celu jest zwykle zabawniejsza niz sam cel, a odkrywanie coraz to nowych rzeczy jest ciekawsze niz podanie na tacy przepisu co, jak i po co oraz dlaczego
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Wrzesień 16, 2005, 11:59:23
Dobre rady dajesz Arleonenis... ale ja swoim zwyczajem wsadz? kij w mrowisko w kwestii charyzmy :D

Rzeczywi?cie dla wi?kszo?ci graczy jest charyzma zb?dna. Je?li kto? zamierza robi? tylko pvp i nie ma ambicji by dowodzi? gangiem to nie ma sensu by robi? cokolwiek zwi?zanego z charyzm?. Podobnie z tymi którzy nie chc? zajmowa? si? zarz?dzanie korporacj?, czy nie specjalizuj? si? w robieniu misji (wszelkie connections) lub w handlu.
W zasadzie wida?, ?e praktycznie wi?kszo?? profesji (formalnie uznawanych w grze) nie wymaga charyzmy (górnik/producent/wojownik/eksplorator/naukowiec). Co wi?kszo?? zdaje si? jednak nie zauwa?a? pozosta?ym (dowódcy/agent runnerzy/handlowcy) daj? ca?kiem sporo.

Jako przyk?ad niech pos?u?? dowódcy.

Ostatnio CCP postanowi?o "aktywnie" powspiera? dowódców daj?c im dodatkowe umiej?tno?ci z grupy leadership oraz modu?y - gang assist module. Zapewne wszyscy z ciekawo?ci sprawdzili jak wygl?daj? ich statystyki i czy s? przydatne, lecz zapewne wi?kszo?? uzna?a, ?e im si? nie op?aca ich ?wiczy?... Co IMHO jest zgodne z prawd?, bo naprawd? nie ma sensu ?wiczy? czego? co mo?na u?y? w grupie, a jest si? ewidentnie samotnikiem (albo czeka na kumpla a? on z nudów to zrobi).
A co z tymi, którzy graj? g?ównie w grupach (misje/pvp/ochrona) ? Có? oni z pewno?ci? doceni? bonus w postaci dodatkowych 2%/lvl do szybko?ci statku, czy bonus w postaci dodatkowych 2%/lvl do odporno?ci tarcz. Co ciekawsze dowódcy soonTM powinni otrzyma? nowe narz?dzia (np. chodz? s?uchy, ?e pancerniki T2 b?d? pe?ni? rol? statków dowodzenia, jak? obecnie przydzielono kr??ownikom liniowym).

Ja jestem w stanie obecnie sobie wyobrazi? sytuacj? gdy gang pilnuj?cy bramy ma w swoim sk?adzie w?a?nie takiego dowódc? z podci?gni?tymi umiej?tno?ciami (dodatkowe 8% na szybko?ci statków, namierzaniu, rozmiarze tarcz i zasi?gu)...

Na szcz??cie dla wi?kszo?ci z nas obecnie cz??? z tych umiej?tno?ci nie dzia?a w?a?ciwie, wci?? cz??? z modu?ów jest zupe?nie niedost?pna, a ludzi posiadaj?cych odpowiednie wyszkolenie jest ledwie garstka. Patrz?c jednak na plany wprowadzenia odpowiednich implantów, kolejnych umiej?tno?ci (w tym równie? i dla górników !) i modu?ów, to IMHO wida?, ?e soonTM walki b?d? si? toczy? równie? w innym wymiarze  - w pierwszym rz?dzie znale?? tego, który dowodzi...

Wi?cej o szczegó?ach testów i mo?liwo?ciach jakie daj? nowe narz?dzia dowódcom znajdziecie tutaj (http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=209094) . Pami?tajcie, ?e dowódca dowodzi u?ywaj?c charyzmy  :twisted:
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Arleonenis w Wrzesień 16, 2005, 14:55:29
tak ale który nowy gracz chcialby poswiecac miesiace czasu na skillowanie aby zrobic se leadership skille aby dac bonusy do gangu? a w tym czasie nie móc robic prawie nic innego, co do agent runnerów ja troche missle latam i wiem ze wystarczy lvl4 we wszystkim z social bo lvl5 to duzo nie daje, a lvl4 sie robi dosc szybko... zwlaszcza ze jest malo skilli a te kilka wiecej to kosztuje przerazajaca (nawet mnie) ilosc isków, wiec jak ktos mysli aby przez rok trzepac agenta to moze mu sie zwróci inwestycja (nacisk na moze)

ogólnie charyzma nie jest calkiem bezurzyteczna fakt, ale dla nowego gracza jest calkiem zbedna a na pózniejszym etapie wsadzi sie implanta adv learning zrobi i idzie dobrze, ale kto co woli, wiem tylko ze masa ludzi co zainwestowala w charyzme strasznie teraz psioczy... reszta znowu psioczy ze ma niezbalansowane skille i np 4 int bazowo (nie wliczajac learningów i implanta), zmienilo by sie to pewnie gdyby leadershipy dzialaly nawet jak sie jest solo, ale teraz trza gangu i to wszyscy musza byc w tym samym systemie i to nie zadokowani a na dodatek te skille sa strasznie zbugowane, wiekszosc graczy lata wiekszosc czasu solo zwlaszcza w empire, a czy ten bonus z leadership jest wazny? tak jak sie robi cos duza grupa i nie ma sie wazniejszych skilli juz do trenowania ale z ccp ciagle dajacym nowe skille aby niwelowac ciagle nerfy... cóz ciagle ma sie inne priorytety i tak leadership skille tylko hardcorowcy robia
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Wrzesień 16, 2005, 15:01:40
Dowództwo by?o przyk?adem, ale rzeczywi?cie jest jak piszesz - dla pocz?tkuj?cego gracza nie ma sensu rusza? charyzmy, baaa... powiem wi?cej - sam dopiero wczoraj zrobi?em na lvl5 bazow? charyzm? (Empathy) i teraz robi? lvl3 Presence.

Wszystko dlatego, ?e ju? mog? robi? misje lvl4, a wole je robi? ?atwo i przyjemnie (czytaj z kolegami) ni? m?czy? si? samemu...

Jak wida? mog?em si? dotychczas obej?? bez tych kilku/kilkunastu umiej?tno?ci przy których si? przydaje...
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Kromeq w Październik 05, 2005, 10:57:00
Podsumowujac to wartosci wspolczynnikow wpluwaja WYLACZNIE na szybkosc uczenia sie nowych skilli tak?
Czyli teoretycznie jakby mi sie nigdzie nie spieszylo to moge wogle nie robic wspolczynnikow i np z int 4 wyskilowac postac do takiego samego poziomu jak postac z int 20... Tyle ze w duuuuuzo dluzszym czasie, tak?

BTW da sie skille do uczenia przelaczac z poziomu www? Czy trzeba sie logowac do gry? Bo na poczatku skille sie szkola po ~2h i jak siedze w pracy to mi czas ucieka :D
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Październik 05, 2005, 11:03:18
Cytat: "Kromeq"
Podsumowujac to wartosci wspolczynnikow wpluwaja WYLACZNIE na szybkosc uczenia sie nowych skilli tak?
Czyli teoretycznie jakby mi sie nigdzie nie spieszylo to moge wogle nie robic wspolczynnikow i np z int 4 wyskilowac postac do takiego samego poziomu jak postac z int 20... Tyle ze w duuuuuzo dluzszym czasie, tak?

Tak. "Wspolczynniki"/Skille z dzialu "Learning" wplywaja tylko na szybkosc uczenia.

Cytat: "Kromeq"
BTW da sie skille do uczenia przelaczac z poziomu www? Czy trzeba sie logowac do gry? Bo na poczatku skille sie szkola po ~2h i jak siedze w pracy to mi czas ucieka :D

Niestety, tylko z gry... :(
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Seba_Soltys w Październik 21, 2005, 23:30:44
Tak czytam ten topic i czuje sie troche zagubiony...Jestem ultranoobem, gram ledwie kilka dni na platnym koncie, o grze uslyszalem przypadkowo.
Wszedlem na strone EVE, spodobal mi sie opis swiata i gry (ach ten frontier...)wec sciagnelem triala. Od razu wpdal mi w oko Gallante wiec wybralem; po przeczytaniu o Intaki zrozumialem ze to musi byc moj bohater. A wiec narodziny, kariera na uniwerku, wreszcie dostaje postac "do reki" - i najwazniejsza decyzja - chce byc naukowcem!
Od tej pory kopie scordite, latam destroyerem i z kumplem scigamy troche piratow za 5tys ISK :) No i ciagle szkole sie w kierunku upragnionego celu...a przede wszystkim swietnie sie bawie!
Moze za dlugo gralem w RPG i dlatego niepotrzebnie zzymam sie na wspolczynniki ale moja rada dla wszystkich noobow - wiecej wyobrazni,cierpliwosci a mniej liczb...
Gram pierwsza stworzona przez siebie postacia i zamierzam nie grac jeszcze dlugo, dlatego ze odpowiada mi jej opis, nie konfiguracja. Nie wybieralem cyferek, nie porownywalem charakterystyk i nie mam ambicji miec czegos tam na jakims poziomie.Skille to droga do celu - a jesli moja postac jest w czyms gorsza i wolniej sie uczy to tylko dodaje jej realizmu.
Czytajac niektore wypowiedzi mam wrazenie ze zbladzilem i powinienem ponownie rozpoczac gre dokladnie wczytujac sie w opis wspolczynnikow...
A oto moja obecna "samobojcza" konfiguracja:
17 Mem 16 Int 8 Will 8 Char 6 Per :)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: regis w Październik 22, 2005, 00:44:39
generalnie rzecz biorac to na naukowca masz rozklad atrybutow... wymarzony ;)

ale zaczniesz jeczec w nieboglosy gdy przyjdzie cwiczyc spaceship command i gunnery/missile...

jak wiadomo zeby rozmawiac z agentami lvl 4 trzeba zrobic stand dla corpa... tu sa dwie drogi

hard way: misje lvl 4 security/int sec/surv... czyli tam gdzie trzeba sie tluc
impossible way: misle lvl 4 cargo... ale napisales ze jestes cierpliwy... ;)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: partridge w Październik 22, 2005, 13:53:18
skasuj ta postac z takimi atrybutami jedyne co wytrenujesz w Space Ship Command to fregate na lev3
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: NeX w Październik 22, 2005, 14:43:56
A niby czemu mia?by cokolwiek kasowa?? jakie? herezje wypisujesz. Po kilkunastu dniach mam nawet mniejsze atrybuty Int i Mem, podobne pozosta?e. No Percepcj? na 8. Dziwnym zbiegiem okoliczno?ci mog? sobie lata? Thoraxem, wi?c jak niby maj? sie twoje horrory do rzeczywisto?ci. Po prostu b?dzie sobie ustawia? po kolei takie atrybuty jak mu s? potrzebne i zrobi to w dodatku du?o szybciej ni? jaki? podrabiany "hero" z typowo militarnym uk?adem wspóczynników. Generalnie ka?da postac z wysokim INT i MEM na d?u?sz? met? zdeklasuje inne typy o ile nie zaczn? rozk?ada? wspó?czynników poza standardy.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: jarecki w Październik 24, 2005, 11:20:26
A ja uwazam ze kazdy ma prawo grac jak mu sie podoba. Oczywiscie ze wymienione statystki pasuja raczej do naukowca niz do pilota wyczynowego, ale to juz jakby insza inszosc.
Od tego sa bardziej doswiadczeni koledzy zeby doradzic, a nie zeby wysmiewac.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: dzikus w Październik 24, 2005, 11:39:48
Gry wbrew pozorom nie s?u?? tylko do rywalizacji z innymi - gry s?u?? do zabawy. Mi na przyk?ad rywalizacja z innymi graczami zwykle raczej przeszkadza ni? bawi (PvP). Wol? kooperacj? i walk? ze ?rodowiskiem (PvE) - zbudowanie czego? du?ego, cho?by stacji kosmicznej jest dla mnie znacznie bardziej ekscytuj?ce ni? walka z innym graczem.

Co do atrybutów - ?wietne atrybuty na handlowca, naukowac, producenta i generalnie osob? zajmuj?c? si? tworzeniem. Nie za dobre (?eby nie rzec kiepskie) na pilota/wojownika - czyli kogo? kto lata i strzela. Po kilku tygodniach treningu umiej?tno?ci pilota?u/strzelania b?dziesz nad nimi p?aka?.

Ale jak ju? napisa?em - niech ka?dy bawi si? tym co lubi. Ja na przyk?ad mia?em na starcie 9 Perc i 11 Will oraz 6 int i 6 mem.  i p?aka?em strasznie, bo okaza?o si? w grze, ?e jestem g?ównie naukowcem i producentem. Wi?c wysokie staty perc/will naprawde nie gwarantuj? niczego.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: NeX w Październik 24, 2005, 23:21:02
Hahaha. No dobra a ile zmierzasz grac w ta gr?? Bo chyba nie 14 dni triala, masz to juz za sob?. Je?eli ogólny zarys statów charakteryzuje si? czsoch?onno?ci? na minimum rok grania, a o szybko?ci rozwoju postaci zdecyduje Int i Mem, to gdzie widzisz sprzeczno??. Militarnie to trzeba na dzie?dobry zapakowa? triala którego olejesz po zako?czeniu. W normalnej grze masz czas na rozwini?cie wspó?czynników w dowolnym kierunku i start z wysokim Int i Mem daje spor? przewag? w rozwijaniu atrybutów learning. Nawet je?eli w przysz?o?ci chcesz byc nastawiony wy??cznie na wszelkie piractwo PVP, to i tak szybciej nauczysz si? skilli startuj?c jako jajog?owy. Có? w grze jak w ?yciu - g?upi bandyta siedzi w mamrze i gra macho, inteligentny siedzi w swoim basenie i ewentualnie pogrywa sobie inteligencko w tenisa;)

  P.S. Na marginesie. Czy przeczyta?e? chocia? ze dwa posty nad moim?
Bo je?eli tak, to czerwone ?wiate?ko i logika ON. :)
Jeden kolega pisze ?e chce zostac naukowcem, a drugi mu g?upoty prawi ?e crusem sobie nie polata, wi?c niech kasuje chara i buduje nowego m?otka -
Cytat: "Partridge"
skasuj ta postac z takimi atrybutami jedyne co wytrenujesz w Space Ship Command to fregate na lev3

  A niby czemu, bo IMHO nie widz? problemu aby z czasem sobie Dreda sprawi?. Jak wspomnia?em ja po 14 dnich mam Thoraxa i kilkana?cie innych latawców. Udowodnij ?e si? myl?, bo to w co si? zapakuje posta? to raczej kwestia czasu, zdobytej kasy i potrzeb gracza i nie ma ?adnego realnego powodu aby kasowac parodniow? posta?, która idealnie pasuje do za?o?e? gracza i jego oczekiwa? z gry.

  P.P.S Walka w EVE to dodatkowa rozrywka w nagrod? za sukces ekonomiczny na którym si? gra opiera. Mo?esz sobie zaczyna? jako pirat, a i tak sko?czysz jako kopacz :P Wyj?tek dla zawodowców to w?a?nie nauka i produkcja, oraz handel. Obie wymagaj? nie tylko skilli, ale rzeczywistego talentu i zami?owania do takiej a nie innej charakterystyki postaci, która jest Ci obca, wi?c sko?czysz gr? ryj?c asteroidy aby kupi? czy zbudowa? nast?pny coraz dro?szy statek i niedost?pny inaczej niz kupno sprz?t. :)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: regis w Październik 24, 2005, 23:35:12
Cytuj
P.P.S Walka w EVE to dodatkowa rozrywka w nagrod? za sukces ekonomiczny na którym si? gra opiera. Mo?esz sobie zaczyna? jako pirat, a i tak sko?czysz jako kopacz


ze co prosze ?;)
od reki moge wymienic 20+ ludzi ktorzy poszli raczej w odwrotna strone... od kopacza do killera... ale o czyms odwrotnym nie slyszalem ani razu :P
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: NeX w Październik 24, 2005, 23:38:38
To ja spotykam zabawniejszych killerów. Bo u?mia?em si? po pachy patrz?c jak czerwoni osobi?cie ryj? w low lev system. :D
A to ?e górnicy i naukowcy potem id? do walki, to chyba oczywiste, bo niby po co ca?a ta kasa. Trza j? wyda? i zaszumie?. ;)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 25, 2005, 10:31:51
Ireul ma racj?... mem i int s? u?yteczne jedynie je?li planujesz gr? jako naukowiec... Skille z grupy learning robi si? oko?o 1 miesi?ca, a to czy zyskasz na nich tydzie? czy nie, nie ma znaczenia... wi?cej potem stracisz próbuj? zrobi? skill na wymarzony statek.

Dla informacji naukowiec musi wykona? misj? co oko?o 20h dla agenta R&D (o ile si? nie myl? to 99% tych misji jest typu transportowego). Agentów mo?esz mie? max 5.

Co z pozosta?ym czasem ? Pozostaje handel... ale tu akurat wi?ksze znaczenie ma charyzma i willpower, no i dodatkowo ?eby porz?dnie zarabia? na handlu to industrial ship lvl3 wskazany...
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: dzikus w Październik 25, 2005, 11:18:58
Hehe.... dyskutujemy chyba o wy?szo?ci ?wi?t Bo?ego Narodzenia nad Wielkanoc? (albo na odwrót).

Ale po kolei:
Dormio - mylisz si? - naukowiec nie musi robi? misji dla agentów R&D wcale. Chocia? musi si? ich narobi? wcze?niej jakie? straszne ilo?ci (je?eli chce mie? naprawd? dobrych agentów R&D).

A co do tego czy do PvP bardziej potrzeba Inta/Mema czy Perc/Will to ju? dyskusyjne. Powiedzmy ?e chc? by? naprawd? dobrym fighterem. Chc? si? równie? specjalizowa? - np. podobaj? mi si? statki Amarr (blee...). W zwi?zku z tym oto skille które mog? wymaksowa?:

Spaceship Command (wszystkie Perc/Will)
Spaceship Command  (1)
Amarr Frigate (2)
Amarr Cruiser (5)
Amarr Battleship (8)
Suma: 16 rank

Gunnery (w zasadzie wszystkie Perc/Will)
Small Energy Turrets (1)
Medium Energy Turrets (3)
Large Energy Turrets (5)
Weapon Upgrades (2) (Perc/Mem)
Advanced Weapon Upgrades(6)
Gunnery (1)
Controlled Bursts (2)
Motion Prediction (2)
Rapid Fire (2)
Sharpshooter (2)
Surgical Strike (4)
Trajectory Analysis (5)
Suma: 35 rank

Mechanic (Int/Mem)
Mechanic (1)
Hull Upgrades (2)
Repair Systems (1)
Suma: 4 rank

Engineering (Int/Mem)
Energy Grid Upgrades (2)
Energy Management (3)
Energy Systems Operation (1)
Engineering (1)
Suma: 7 rank

Electronics (Int/Mem)
Electronics (1)
Long Range Targeting (2)
Signature Analysis (1)
Targeting (1)
Suma: 5 rank

Drones (Memory/Perception)
Drones (1)
Drone Interfacing (5)
Heavy Drone Operation (5)
Scout Drone Operation (1)
Suma: 12 rank

Navigation (Inteligence/Perception)
Evasive Maneuvering (2)
Navigation (1)
Afterburner (1)
High Speed Maneuvering (5)
Warp Drive Operation (1)
Suma: 10 rank

Learning
5 skilli basic - w sumie 5 rank
4 skille advanced - kazdy rank 3

Jak to zsumujemy to wyjdz? nast?puj?ce liczby (licz? w rangach skilli):
Cecha    Primary/Secondary
Percepcja: 54/25
Inteligencja: 29/3
Memory: 20/21
Willpower: 3/51

Wnioski z tego liczenia? Co by nie mówi?, je?eli chcesz robi? posta? czysto PvP - Percepcja rz?dzi. Na drugim miejscu jednak stoi Inteligencja. Willpower dopiero na ostatnim - przydatny ale na d?u?sz? met? wcale nie najbardziej.

Oczywi?cie to tylko szacunki bo:
- nie wszystkie skille b?d? na tym samym poziomie, a przede wszystkim nie wszystkie b?d? na poziomie 5. A poziom 5 zjada 80% SP. Naprawd? wiele skilli mo?na mie? na poziomie 4 a to znacz?co wp?ywa na rozk?ad tego, które cechy b?d? wa?ne.
- nie doliczy?em specjalizacji w broni - a to te? wymagaj?ce skille Perc/Will
- walka elektroniczna - du?e ilo?c SP w Electronic - przewa?a na korzy?? Int/Mem
- Shieldy - troch? bardziej SP-?erne ni? armor - wi?cej SP w In?ynierii
- nied?ugo dojd? nowe skille do armor- i shield-tankingu
- missile - te? potrafi? zje?? du?o SP. Na korzy?? Perc/Will

To jakby powinno zako?czy? dyskusj? na temat tego, które staty s? wa?ne w PvP.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: dzikus w Październik 25, 2005, 11:37:54
Ale je?eli kto? chce zaj?? si? czym? innym ni? PvP (niektórych NAPRAWD? bawi produkowanie/wydobycie itp.), to tu sprawa mocno si? zmienia. Nie b?d? ju? podawa? listy skilli, mam nadziej? ?e mi uwierzycie na s?owo:

Dobry górnik/rafiner:
Mnóstwo skill w Industry - Mining, wszystkie processingi na 4, Rafinacja, Rafinery Efficiency,  oraz Astrogeologia i metalurgia. Wszystko Mem/Int, astrogeology oraz metalurgy Int/Mem. Tylko Mining Barge (4) to Pec/Will.

Dobry naukowiec:
Mnóstwo umiej?tno?ci w Science. Wszystkie Int/Mem

Producent:
Kilka umiej?tno?ci w Industry (chyba w sumie rank 6). Wszystkie Mem/Int. Do tego kilka naprawd? trudnych umiej?tno?ci w Mechanic - Frigate Construction, Cruiser Construction, Capital Ships Construction (14 rank :D ), Industrial Construction i Outpost Construction. Wszystkie Int/Mem.

Je?eli kto? chce si? na serio zaj?? w?a?nie tymi rzeczami, to wsadzi w te umiejetno?ci naprawd? du?o SP. I wtedy Int/Mem rz?dzi.

A dla przyk?adu. Moja posta? jest doskona?ym górnikiem (ci??ko o lepszego) i bardzo dobrym naukowcem. Na dzie? dzisiejszy posiada równie? 7m SP w Starship Command, 4.5m SP w Gunnery i 0.5m w Missile (27 baniek w sumie). I mimo tak znacznych punktów w tych umiej?tno?ciach, nadal lepiej bym wyszed? na wy?szym Int/Mem ni? Perc/Will. Po prostu wszystkie inne umiej?tno?ci (elektronika, in?ynieria, mechanika, nawigacja, drony) mocno przewa?aj? na korzy?c tych dwóch statów.

Wed?ug wagi statów (na mój gust)
Percepcja
Inteligencja
Pami??
Si?a Woli
Charyzma.

Je?eli kto? sobie obni?y Percepcje, to b?dzie czasem ?a?owa?, ale my?l?, ?e nie zap?acze si? z tego powodu. A im wi?cej b?dzie zajmowa? si? supportem ni? staniem na lini frontu, tym mniej b?dzie go to bola?o.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 25, 2005, 11:38:05
Masz racj? ?le sformuowa?em info o naukowcu - nie musi, ale jest wskazane (ka?da misja dla R&D to bonus w postaci 1 dniowej ilo?ci punktów R&D)...

A czy musi si? narobi? wcze?niej straszne ilo?ci misji ? Nie wiem, wg mnie znacz?co pomog? mu skille z grupy social (no ale tu panuje char/int). Na pewno misje powinien zrobi? by podnie?? standing, ale akurat jak si? dojdzie do lvl3 agentów to szybko idzie (z tym, ?e potrzebna b?dzie pomoc kolegów, bo nie b?dzie si? mia?o czym samemu ich robi? - mam w korpie naukowca mówi? z do?wiadczenia).

Je?li policzy? rangi jakie posiadaj? poszczególne skille które wskaza?e? to niestety wyjdzie, ?e znacznie wi?cej pkt potrzeba na te gdzie percepcja czy willpower ma znaczenie.

Ogólnie jednak masz racj? i moim skromnym zdaniem najlepiej mie? atrybuty mniej wi?cej wyrównane np. 7/10/8/7/7 (takie si? da osi?gn?? u gallente, sprawdzone empirycznie). W ten sposób tworzy si? posta? bardziej wszechstronn?, a maksowanie atrybutów ?atwiej uzyska? poprzez odpowiednie implanty.

Mo?e zostawmy t? akademick? dyskusj?, bo faktycznie ka?demu droga rozwoju postaci si? mo?e zmieni? w trakcie gry. Ja nie widz? niczego zdro?nego w kopaniu, handlu czy dowolnej innej profesji. Z do?wiadczenia wiem, ?e na kopaniu (w empire) nie da si? zarobi? tyle ile na misjach czy polowaniu na raty w 0.0. Nie sprowadza?bym tego jednak do prostego rachunku isk na koncie, a bardziej do tego na co si? ma w danym momencie czas i ochot?...
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: dzikus w Październik 25, 2005, 11:41:51
Dormio - nie porównuj prosz? zarabiania w imperium do zarabiania w 0.0
Na polowaniach w 0.0 zarabia si? bardzo podobnie jak na kopaniu w 0.0 - naprawd? du?o (a jak latasz w Dominixie, to mo?esz oba po??czy? ;-) ).
Porównuj kopanie w 0.0 do strzelania do ratów w 0.0 (i tak samo w imperium).
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: pc5 w Październik 25, 2005, 12:22:49
A teraz troch? praktyki...

Gram ponad miesi?c, nastawi?em si? na produkcj? / kopanie. Wyskilowa?em learningi z mem i int i mam teraz int/mem 22/20. Robi? skille na te "dzia?y". Po jakim? czasie nie wytrzyma?em i zaczo?em si? bawi? w latanie i strzelanie do ratów i komplexy :) Nie mo?na tylko haulem lata? i kopa? cruzem... Troch? odczuwam brak perc/will... Trzeba to doskilowa? :) ?eby by?o krótko... radz? nie nastawia? si? na pocz?tku tylko na 1,2 dziedziny dzia?alno?ci.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 25, 2005, 15:50:55
Cytat: "dzikus"
Dormio - nie porównuj prosz? zarabiania w imperium do zarabiania w 0.0
Na polowaniach w 0.0 zarabia si? bardzo podobnie jak na kopaniu w 0.0 - naprawd? du?o (a jak latasz w Dominixie, to mo?esz oba po??czy? ;-) ).
Porównuj kopanie w 0.0 do strzelania do ratów w 0.0 (i tak samo w imperium).


Ej... ale ja nie twierdzi?em, ?e si? zarabia mniej na kopaniu w 0.0, ale IMHO jest to znacznie bardziej niebezpieczne ni? walka z ratami w 0.0...
A Dominix wystarcza ju? w zupe?no?ci na solowanie 90% misji lvl4... tylko w choler? to czasu zabiera.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: NeX w Październik 25, 2005, 16:54:49
Hi. :)
Dzikus gratulacje za precyzyjnego i szczegó?owego posta wy?ej :)
Odpowiedni txt w odpowiednim dziale.
Tak ogólne to dyskutujemy o marginalnych ró?nicach, bo jak wspomnia?em na pocz?tku wystartowalem z przewag? zaledwie 2 punktów na inteligencji wobec ?redniej pozosta?ych atrybutów. Nie kopi? chocia? jestem w korporacji górniczej :)
Mam haulery Mark 2, który pracuj? dla corpa, kilka wyposa?onych Tristanów do zabawy w deadzone, do których nie chcieli wpu?ci? cruza. No i cruzy - Celestis (pozwoli?em sobie kilka rozwalic :P ) i Thoraxa.
S?dz?, ?e jak na dwutygodniow? posta? to ca?kiem udany zestaw i do?? uniwersalny. Wytrenowa?em wszystkie skille od 2 do 4 lev z nastawieniem na nawigacj? i raile + missle, oszcz?dzanie energii i cpu (co sz?o najgorzej, bo aktualnie 4 lev energy grid robi si? dwa dni).
W?asnie dlatego nie widz? problemu w skillowani broni, a raczej w d?ugotrwa?ym skillowaniu kwesti in?ynieryjno elektronicznych.
No có?, ?e szkó?ki wyszed?em jako pilot i "tyle", ale za to z 4 lev na freje :)
W rezultacie mam dobrze p?atn? fuch? w corpie górniczym i mog? lata? gdzie chc? i t?uc raty. Koledzy si? zdziwili, ?e od fatalnego agenta lev 1 q -11 mozna dostac lepsze oferty niz od lev 2. Mozna :P Tylko misje mi Amarr paskudny daje w 0,4 ale za to za dobr? kas?. Agent lev 1 p?aci po 300k ISK na r?k? i ka?e rozwala? raty warte ponad 50k bounty. Ca?kiem dobra forsa jak za strzelanie dla nooba i 10 minut roboty. Zwraca wszelkie straty poniesione w bardziej upierdliwych deadzone. Raz mi tylko jaka? ?achudra na belcie nawet poda odstrzeli?a i kij mu w d... Klon by?, a cruz ubezpieczony. Nast?pnym razem namówie jakiegos górnika na wycieczke poni?ej 0,5. Jak nie b?d? kopa? to nawet mnie byle barach?o nie odstrzeli. Impy si? kupi nowe :P
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: NeX w Październik 25, 2005, 20:20:25
Ireul ja ci kiedy? jaki? namiar podam. Wszystko w swoim czasie ;)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: dzikus w Październik 26, 2005, 15:08:25
Co do 1,2 specjalno?ci - to co do?wiadczy? ju? Nigel. Nie da si? gra? postaci? stricte nie bojow? - zanudzisz si? na ?mier?. Czasem trzeba troch? postrzela? (wyda? troch? pieni?dzy). A nie tylko nauka i wydobycie... tego si? nie da prze?y? na d?u?sz? met?. Wi?c ka?dy powinien by? przygotowany na mo?liwo?? latania dobrze sfitowanym kr??ownikiem.

A to co mojej analizy zapomnia?em doda?, to statki TL2. Je?eli zamierzasz nimi lata?, to wzrasta warto?? Willpower ALE naprawd? niewiele jest osób którym by si? chcia?o podnosi? skille do tech 2 statków powy?ej poziomu 4. Wi?c nadal zostawi?bym t? sam? wag? skilli dal kogo? nie stricte PvP. Przy stricte PvP przesun??bym Will nad Memory co najwy?ej
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Selvin w Październik 26, 2005, 15:57:06
a to moje poczatkowe skille i statsy .... (http://www.agronom.pl/selvin/skills/selvin.xml)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Październik 26, 2005, 17:20:53
Cytat: "Selvin"
a to moje poczatkowe skille i statsy .... (http://www.agronom.pl/selvin/skills/selvin.xml)


Selvin... Tobie to sie chyba na prawde nudzi!!!  :wink:  :wink:
Wlasnie wzialem sobie z Twojej strony, tego XSL'a to robienia strony ze skillami...
SUPER!!!!  :twisted:  :D  :twisted:  :D  :twisted:  :D
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Anonymous w Grudzień 25, 2005, 13:28:16
eeehmm.. Ja to daleko za murzynami jestem z moj? postaci?. Stara?em si? intensywnie pilnowa? uczenia skilli na Trialu i chyba zmarnowa?em mo?e z 5 godzin bez nauki. Ale przegl?daj?c rozpisk? Selvina nasun??o mi si? pytanie o RANGI skilli. Jak zd??y?em zauwa?y? Ranga to zupe?nie co innego od Level, ale nadal nie rozumiem tej pierwszej. Czy na wy?szym etapie gry s? urz?dzenia, które wymagaj? posiadania Skilla o pewnej randze a nie tylko lvl? No i jak w dalszej cz??ci gry podwy?szy? rang? Skilla. Próbowa?em kupi? jeszcze raz tego samego, ale si? nie da?o, bo informowa? mnie, ?e ju? takiego skilla posiadam wi?c nie mog? si? go nauczy? ponownie.

POzdr
Garghgor
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Grudzień 25, 2005, 14:52:08
Cytat: "Anonymous"
eeehmm.. Ja to daleko za murzynami jestem z moj? postaci?. Stara?em si? intensywnie pilnowa? uczenia skilli na Trialu i chyba zmarnowa?em mo?e z 5 godzin bez nauki. Ale przegl?daj?c rozpisk? Selvina nasun??o mi si? pytanie o RANGI skilli. Jak zd??y?em zauwa?y? Ranga to zupe?nie co innego od Level, ale nadal nie rozumiem tej pierwszej. Czy na wy?szym etapie gry s? urz?dzenia, które wymagaj? posiadania Skilla o pewnej randze a nie tylko lvl? No i jak w dalszej cz??ci gry podwy?szy? rang? Skilla. Próbowa?em kupi? jeszcze raz tego samego, ale si? nie da?o, bo informowa? mnie, ?e ju? takiego skilla posiadam wi?c nie mog? si? go nauczy? ponownie.

POzdr
Garghgor


No to postaram Ci si? to prosto wyj?ni?:
Level skila to jak zauwa?y?e? poziom, u?ywanie itemów wymaga od Ciebie odpowiednich skili na odpowiednim poziomie. Np: Amaryjska fregata Punisher wymaga: skila Amarr Frigate na lvl III oraz skila Spaceship Command na lvl I;
Bardziej z?o?ony stuff tzw t2 wymaga znacznie wi?cej ale te? wi?cej oferuje - np. amaryjski Assault Ship (Fregata t2) Vegeance wymaga nast?puj?cych skili: Amarr Frigate na lvl V,
Assault Ships na lvl I, Spaceship Command na lvl III, Engineering na lvl V, Mechanic na lvl V.
Oczywi?cie jest te? drugie wyjasnieni dlaczego niektóre skille warto ci?gn?? jak najwy?ej taki skill: Spaceship comand za ka?dy poziom dodaje ci 2% do zwinno?ci.

Drug? warto?ci? jest ranga i tu kwestia jest bardzo prosta poziom rangi indormuje ci? o szybko?ci uczenia si? (oczywi?cie ten czas jest modyfikowany przez atrybuty postaci). Ogólnie skill z rank 1 na lvl 1 nauczysz si? w kilka minut a skill z rank 3 na lvl 1 w kilkadziesi?t.
Podam Ci to na przyk?adzie mojej postaci nauk skila na lvl 5 przy posiadanym ju? lvl 4 (wymagane s? te same atrybuty ró?na jest tylko ranga): Amarr Frigate / Rank 2 / to ok 10 dni; Amarr Cruiser / Rank 5 / to ok 25 dni.
Jednym s?owem im wy?sz? rang? ma skill tym d?u?ej si? b?dziesz go uczy?...
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: garghgor w Grudzień 25, 2005, 15:56:24
wielkie dzi?ki GOSIEK za wyja?nienia, ale nadal nie rozumiem do czego w praktyce potrzebna jest RANGA skila, poza oczywist? d?u?szym czasem jego uczenia si?.

Domy?lam si?, ?e im wy?sza Ranga tym CO? jest lepsze, ale w?a?nie chodzi o to co?. Jak zaczyna?em karier? Minera, to komputer wybra? mi Minning Skill dwa razy wi?c mam j? w Randze 2, ale szczerze powiem to nie zauwa?y?em, abym mia? jakie? lepsze bonusy. No chyba, ?e co? przeoczy?em.

BTW, znalaz?em fajlnego linka do SKILL TREE na ang. forum wraz z opisami:

http://frobozgroup.com/og_skillstree.html
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: marcoos w Grudzień 25, 2005, 18:14:20
Cytat: "garghgor"
wielkie dzi?ki GOSIEK za wyja?nienia, ale nadal nie rozumiem do czego w praktyce potrzebna jest RANGA skila, poza oczywist? d?u?szym czasem jego uczenia si?.


To nie jest "potrzeba" ale po prostu jeden z atrybutów skilla... to tylko mno?nik czasowy, który oznacza, ?e np. skilla rank 2 uczymy si? 2x wolniej od skilla rank 1.
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Grudzień 25, 2005, 20:27:55
Cytat: "garghgor"
Domy?lam si?, ?e im wy?sza Ranga tym CO? jest lepsze, ale w?a?nie chodzi o to co?. Jak zaczyna?em karier? Minera, to komputer wybra? mi Minning Skill dwa razy wi?c mam j? w Randze 2, ale szczerze powiem to nie zauwa?y?em, abym mia? jakie? lepsze bonusy. No chyba, ?e co? przeoczy?em.


Jak wida? z za??czonego opisu mylisz poj?cia...
Zajrzyj w swoje Bio - skil Mining ma rank 1 a ?e wybra? Ci dwa razy to znaczy ?e masz lvl 2...

Rank - ranga to informacja czasowa - okre?la ona czas w jakim standardowa posta? uczy si? kolejnego poziomu (level) skila. Ten czas modyfikuj? atrybuty twojej postaci. Im bardziej z?o?onych rzeczy b?dziesz chcia? u?ywa? tym wy?sza b?dzie ranga skilla i co za tym idzie czas uczenia si?, pozatym sam skill b?dzie wymaga? wi?cej.

Za lvl okre?la poziom skila na jakim go masz - maksymalny poziom to lvl 5. I tak np. aby u?ywac Minerów t2 musisz mie? ten skill na poziomie 4 (czyli bior?c pod uwag? ?e przy tworzeniu postaci masz go na poziomie 2 zrobiony musisz go wyuczy? tylko dwa poziomy wy?ej by tej rzeczy u?ywa?)

A co do bonusa za mining (czytaj opisy skili) "Skill for mining asteroids. +5% Bonus to mining yield."
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: garghgor w Grudzień 27, 2005, 14:38:14
dzi?ki za pomoc... chyba zrozumia?em...  :shock:   :lol:  :shock:


.... ale dlaczego tych RANG jest a? 12?  :D  :D ....


PS.: A co do Minning Skilla to na pewno mam RANK2 (po wybraniu profesji Minera)
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: marcoos w Grudzień 27, 2005, 15:10:45
Cytat: "garghgor"
dzi?ki za pomoc... chyba zrozumia?em...  :shock:   :lol:  :shock:


.... ale dlaczego tych RANG jest a? 12?  :D  :D ....



Po patchu s? skille z rank 15  :D
Tytuł: Poczatkowe skille i statsy
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Grudzień 27, 2005, 16:56:43
Cytat: "garghgor"

PS.: A co do Minning Skilla to na pewno mam RANK2 (po wybraniu profesji Minera)


Sprawd? dobrze bo ja mam opis:
Mining / Rank 1 / SP: 45255 of 256000 lvl 4...