Eve-Centrala

Eve Online => Starsze dodatki => Patche i dodatki => Tyrannis => Wątek zaczęty przez: Sammani w Marzec 13, 2010, 15:51:40

Tytuł: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Marzec 13, 2010, 15:51:40
Prawda to czy bujda:
hurricane inszurka sisi/tq
(http://www.mashie.org/eve/hurricane.jpg)

bo nie moge jakos zmusic sisi do dzialania i restartuje mi kompa po zalogowaniu.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Marzec 13, 2010, 16:19:11
prawda
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Marzec 13, 2010, 16:31:28
prawda

nice. mining nerf :)
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 13, 2010, 16:47:09
Pierwsze przymiarki ale tbh jedyny skutek (jezeli sie na to zdecyduja) to spadek cen minsow i statkow t1 wiec jestem za  ;)

Juz nie od dzis wiadomo ze duza wiekszosc minsow nie pochodzi z miningu ale z reprocesu modulow.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 13, 2010, 17:21:41
nice. mining nerf :)

raczej boost. ceny minsow moga pojsc w gore.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 13, 2010, 17:58:27
Bez sensu, totalnie bez sensu... niech górnicy mają z czego żyć  :uglystupid2:
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 13, 2010, 18:05:20
raczej boost. ceny minsow moga pojsc w gore.

Jak w górę, gdy ich minimalna cena ustalana przez zwrot z ubezpieczenia zostanie obniżona?

Lepiej znerfiliby ostro mielenie lootu i całkowicie zlikwidowali ubezpieczenie.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Marzec 13, 2010, 18:11:14
Gornicy pewnie moga podziekowac za to gankerom z hiseka. Zmniejszenie ubezpieczenia zwieksza minimalna cargo value przy ktorym bedzie sie oplacal gank.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Marzec 13, 2010, 18:29:49
raczej boost. ceny minsow moga pojsc w gore.

Tak jak pisze wilk. W eve sa ludzie ktorzy skupuja minsy i buduja bsy tier 3 i je wysadzaja dla inszurki. Wiec dolny pulap ceny minsow ustalany jest wlasnie podaza na tego typu dzialalnosc. Co sie wiec stanie jak obniza wyplaty z inszurki?:P Nie bedzie oplacac sie wysadzac bsow wiec minsow bedzie na rynku za duzo i zacznie ich cena spadac do poziomu, az znow zaczna ludzie wysadzac bsy. Wszystkie minsy stanieja o 30% jak nic dostosowujac sie do nowych pulapow wyplacania inszurki. Mniam. Nerf miningu, drone lands i supercarrier za 5,5b w przeciagu pol roku? WANT!!!  ;D

BTW. usuniecie inszurki zabiloby chyba totalnie mining/drone lands. Ostateczne fatality. Minsow byloby tyle na rynku, ze statki t1 chyba bylby naprawde za darmo :P.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 13, 2010, 18:48:50
Nie mów, że wysadzanie statków T1 dla ubezpieczenia to proceder aż na taka skalę.
Imo ceny z czasem ustabilizowałby się i zaczęły zależeć głównie od konfliktów na większą skalę, gdzie pęka wiele BSów.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 13, 2010, 21:26:23
Nie mów, że wysadzanie statków T1 dla ubezpieczenia to proceder aż na taka skalę.
Imo ceny z czasem ustabilizowałby się i zaczęły zależeć głównie od konfliktów na większą skalę, gdzie pęka wiele BSów.

Byl koles co 16k abaddonow wysadzil wiec ... Jedyna rzecza trzymajaca cene minsow na obecnym poziomie jest insurance. Insurance idzie w dol minsy tez z czasem sie dostosuja do nowego poziomu.

BTW. Supercarriery za 6,6-5 a nie 5,5   :D
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 13, 2010, 21:30:32
Byl koles co 16k abaddonow wysadzil wiec ...

O mać... od dziś zniesienie ubezpieczenia będzie moim cichym marzeniem :) Wiele bym dał, by zobaczyć jak ceny kształtowałyby się bez niego. Poza tym wyeliminowałoby to paskudny czynnik inflacyjny. Nawet przez myśl mi nie przechodziło, że to proceder na taką skalę. Kysz, kysz z insurance :)
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 13, 2010, 21:38:11
maly quote z topicu o operation insurance fraud

Those numbers are staggering, and become even more mind-blowing when you think about them more. Just those two people, using a few alts, produced 30 THOUSAND battleships in a month, they used about 300 BILLION units of tritanium... We saw the market fluctuations of Pyerite, but really all this construction barely caused a ripple.

The really amazing number is this: ~ 27.000 battleships self-destructed at ~120m isk each, generates well over THREE TRILLION ISK
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 13, 2010, 22:55:51
Fajnie... wyprodukowanie cane'a to jakies 27mil czy cus (zalezy jakie ceny itp), ubezpieczenie to 7.5mil dostaje sie 25mil.

Gdzie w tym zarobek?

------
proodukcja megathrona kosztuje 71mil, ubezpieczenie kosztuje 34mil, dostaje sie 105mil. gdzie zarobek?

owszem... mozna na tym zarobic, ale tylko jesli samemu sie kopie. w innym wypadku mozna sobie odpuscic :)
------
cena minsow pojdzie w gore, gdyz jak cena statkow jest zalezna od ilosci isk z odszkodowania.
dziala to tak:
koszt produkcji wynosi 20mil, z insurance idzie 19mil. spoko, nikt nie niszczy statkow ceny na poziomie.
z insurance zaczyna is 22mil, wszyscy niszcza statki, zaczyna brakowac mineralow -> ceny ida w gore.

ot co.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Ezrael w Marzec 14, 2010, 10:11:01
heh i bedziemy widziec jeszcze wiecej BCkow w gangach ;)

Ez.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Marzec 14, 2010, 10:17:36
owszem... mozna na tym zarobic, ale tylko jesli samemu sie kopie.
Jak sam kopiesz to te minerały nie mają wartości? :P
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 14, 2010, 10:36:05
silvia, za przeproszeniem, ale pieprzysz jak potłuczony. Przyglądnij się jeszcze raz temu co Sam napisał, bo chyba źle spojrzałeś.

Obecnie insurka daje 36m, a potem będzie dawała ~24m. Jednym słowem minimalna cena Hurka spadnie, więc spadnie też minimalna cena materiałów potrzebnych na Hurka. Jak sam napisałeś, insurka wyznacza te ceny. Więc jak wcześniej materiały na Hurka były warte minimalnie 26m, to teraz będą warte minimalnie ~17m. Dolna, sztywna granica cenowa zostanie obniżona.

Wykopane minerały mają startowo wartość taką, jak najniższa cena tych minerałów na rynku. Za darmo ich nie dostajesz - poświęcasz na to czas, który mógłbyś poświecić na inny sposób zarabiania. Przy niskich cenach minsów, lub gdy jesteś dobry w czymś innych, to masz nawet straty, bo w tym samym czasie możesz zarobić więcej i np. za tą zarobioną kasę kupiłbyś więcej minsów niż sam jesteś w stanie w tym czasie wykopać.

A na insurce możesz zarobić wtedy, gdy skupisz minerały po niższych cenach niż trend wyznaczony przez insurke.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Marzec 14, 2010, 10:47:15
I twierdzisz mystiq, ze ktokolwiek nakopal na 16k abaddonow? Te minsy ci ludzie skupuja na buy ordery i nie bez powodu buduja tier 3 bsy z bardzo dobrze obrobionych bpo, zysk z nich jest najwiekszy, a czeka sie tez 2 minuty na self-destruct. Zreszta nie szukajac daleko sam znam takich ludzi produkujacych masowo tier 3 bsy z kilku bpo. Zysk jest okolo 10mln+ na sztuce i ci ludzie wysadzaja co pare dni ich setki. AFK skup minsow, afk produkcja i 10mln+ za 2 minuty stania w przestrzeni i wysadzania sie co sie robi semi-afk.
Minsy potrzebne na te tysiace tier 3 bsow rozwalanych co miesiac (o czym wspomnieli ludzie piszacy w tym topicu) utrzymuja rynek minsow na aktualnym poziomie. Jesli cena minsow zaczyna spadac wiecej ludzi skupuje je i wysadza bsy po jakis zapyzialych dead end systemach. Kiedy nagle inszurka ZMALEJE o 1/3 napoczatku napewno uderzy to w noob pvp i t1 funboy, ktorych statki nie beda za darmo, ale te minsy wczesniej zuuzywane na self-destructowane bsy zaczna narastac na markecie i cena bedzie spadac do poziomu o 1/3 nizej. Wiem, ze mam racje. Whine gornikow na eve-o tylko utwierdza mnie w przekonaniu o tym  :coolsmiley:
Jak dla mnie jesli tego nie usuna to bedzie najlepsza zmiana w nadchodzacym dodatku. WANT!! :P

btw. usuniecie inszurki wedlug mnie tez powinno nastapic. Jest to niezdrowy doplyw iskow do eve (Wyraznie widac, ze bardzo niezdrowy doplyw, w dobie wprowadzania calego dodatku, ktory ma usunac npc handel w eve, inszurance staje sie kolejnym celem do usuniecia), ktory zakloca rynek minsow oraz statkow. Zastanawiam sie ile by wtedy afk gornik zarabial na 1h. Wyraznie widac, ze cala profesja w eve jest sztucznie podtrzymywana.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 14, 2010, 10:49:46
Zastanawiam sie ile by wtedy afk gornik zarabial na 1h. Wyraznie widac, ze cala profesja w eve jest sztucznie podtrzymywana.

Co jest złego w górnictwie? Chyba odwrotnie - niech minsy biorą się od górników, a nie z mielenia lootu z misji w empire.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Marzec 14, 2010, 10:53:49
Wiekszosc minsow jest i tak z dronelands. Nie mowie, ze gornictwo jest zle (chociaz uwazam, ze lasuje mozg kilku godzinne ekscytujace przeżuwanie skalek), ale i tak afk gornicy zarabiaja malo, a dodaj do tego fakt, ze najwyrazniej te minsy sa zupelnie zbedne na markecie i powoduja tylko naplyw sporej ilosci iskow do gospodarki. Teraz usunmy calkowicie inszurke i ceny minsow spadna na dno nie akceptowalne przez zadnego minera czy macro rattera w dronelands.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Mac Dercad w Marzec 14, 2010, 10:56:49
A sprawdziliście czy z wartością ubezpieczenia nie spadła może ilość minerałów koniecznych do budowy statku? W takiej sytuacji stosunek ceny minerałów do dochodu z wysadzenia statku pozostałby taki sam. Oczywiście presja na spadek ceny minerałów wynikałaby w tym momencie z mniejszego popytu na nie wynikającego z mniejszej ich ilości potrzebnej do produkcji...
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Marzec 14, 2010, 11:00:04
Nie zmienila sie nic a nic  >:D
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 14, 2010, 11:10:51
Wiekszosc minsow jest i tak z dronelands. Nie mowie, ze gornictwo jest zle (chociaz uwazam, ze lasuje mozg kilku godzinne ekscytujace przeżuwanie skalek), ale i tak afk gornicy zarabiaja malo, a dodaj do tego fakt, ze najwyrazniej te minsy sa zupelnie zbedne na markecie i powoduja tylko naplyw sporej ilosci iskow do gospodarki. Teraz usunmy calkowicie inszurke i ceny minsow spadna na dno nie akceptowalne przez zadnego minera czy macro rattera w dronelands.

Chodzi mi o to, żeby górnictwo to było górnictwo, a nie "mining with guns". Drony są ciut skomplikowane, bo dziś inaczej się na nich nie zarabia. Ale można byłoby zacząć od mielenia lootu z misji - na przykład przez usunięcie z dropu itemów meta 0. Dzisiaj to wszystko kończy w maszynce do mielenia, bo wartość tego jest żadna. Jak ktoś chce mielić meta 1/2/3/4 - proszę bardzo. Misjonarze po tyłku dostaną nieznacznie, górnicy (zwłaszcza hisecowi) sporo zyskają. Nie ma nic złego we flotach Hulków orzących Veldspar w hisecu.

Z tym "afk minigiem" w 0.0 to bym nie szarżował - sam zarabiam na kopaniu highendów i to wcale nie jest AFK. Trzeba skanować, uważać na local, uważać na intel, radzić sobie z ratami - może i jest to łatwiejsze od klepania anomalii i do koryta jest znacznie mniej ludzi, ale nie widzę powodu, żeby mi to ktoś znerfił "bo tak".
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 14, 2010, 11:59:20
A to przepraszam... wydawalo mi sie, ze insurance z hurka wzrosnie...
Jesli ta insurka tyczy sie tylko cane'a to raczej az tak duzej roznicy nie bedzie, gdyz sa jeszcze harbingery.


@sammani- czyli mowisz, ze ci ludzie nie zarabiaja na insurance, tylko na tym, ze jacys glupi sprzedaja im minsy po nizszych cenach.

Rownie dobrze ja moglbym powiedziec, iz zarabiam na refine itemow faction/plex/commander :>
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 14, 2010, 12:47:37
Chodzi o to, że nie sprzedaliby takiej ilości minsów na rynku wtórnym, bo sami go na dobrą sprawę tworzą. Tak samo nie sprzedaliby takiej ilości statków.
Insurance to dla nich pewny i stały zarobek, bo przyjmie dowolną ilość statków. Poza tym stworzy dowolną ilość minsów.

Trochę z boku tematu - to świadczy o tym, że minsów w grze jest za dużo. Jak ktoś wcześniej napisał, ilość minsów potrzebnych na statek powinna wzrosnąć.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Marzec 14, 2010, 13:01:03
A po dominionie ilosc minsow na rynku dodatkowo wzrosla przez ukryte belty gdzie mozna kopac sobie odpornym na 90% hostow. Wywalic meta 0 z misji. Mozna tez sie zastanowic na zrobieniem dedicated cargo ships np. z mineral bay albo cos.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 14, 2010, 13:05:19
A to przepraszam... wydawalo mi sie, ze insurance z hurka wzrosnie...
Jesli ta insurka tyczy sie tylko cane'a to raczej az tak duzej roznicy nie bedzie, gdyz sa jeszcze harbingery.


@sammani- czyli mowisz, ze ci ludzie nie zarabiaja na insurance, tylko na tym, ze jacys glupi sprzedaja im minsy po nizszych cenach.

Rownie dobrze ja moglbym powiedziec, iz zarabiam na refine itemow faction/plex/commander :>

Myslenie nie boli wystarczy excel i 2 minuty i wiesz ze atm cena tempesta kupujac minsy na sell orderach i majac wlasne bpo np me 50 wynosi niecale 71 mln ISK a insurance point jest 72,625 mln

Juz nie jest to tak oplacalne jak w koncowce 2009 roku ale nadal jestes na +.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Loc0 w Marzec 14, 2010, 13:37:59
Mozna tez sie zastanowic na zrobieniem dedicated cargo ships np. z mineral bay albo cos.
Po co? Frachty sa za male czy chciales kopac 23h afk zeby ci sie cargo nie zapelnilo?
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 14, 2010, 14:54:47
A po dominionie ilosc minsow na rynku dodatkowo wzrosla przez ukryte belty gdzie mozna kopac sobie odpornym na 90% hostow. Wywalic meta 0 z misji. Mozna tez sie zastanowic na zrobieniem dedicated cargo ships np. z mineral bay albo cos.

Z tą odpornością to bym nie szarżował, chodzi raczej o to, że nagle highendy (ABC + Mercoxit) stały się dostępne w gigantycznych ilościach (nastawiłem się na kopanie ABC i nigdy nie musiałem zejść do C, bo A i B są pod ręką ZAWSZE). Dowodem jest gigantyczny (gdzieś 50%) spadek cen Zydrine i Megacyte od początku tego roku.

Na początku roku m3 Arkonoru po rafinacji dawał 350 ISK, teraz juz 240 i ciągle spaaaada. Mercoxit przestało się opłacać kopać, bo jest już poniżej Crokite'u.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 15, 2010, 10:49:36
Nie wiem czy było wcześniej, dla mnie nowe.

(http://go-dl.eve-files.com/media/corp/batolemaeus/mineralcompo.png)

Na pierwszy rzut oka wiarygodne, bo Morphite chyba nie występuje w T1, czyli w loocie go nie ma. Zyd/Mega - owszem, ale z kolei itemów zawierających to w większych ilościach mielić się nie opłaca.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 13:30:40
A te procenciki to skad? Z pupy?
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 15, 2010, 13:52:29
A te procenciki to skad? Z pupy?

Chyba ogólnie skąd wykres. Made by CCP? Bo nie chce mi się wierzyć, że zwykły śmiertelnik miałby dostęp do tak ogromnej ilości danych.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 13:58:00
A od kiedy CCP uzywa eve-files? :D

z dupy jakims gosciu to wyciagnal, i glupi potem wierza...
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 15, 2010, 14:02:02
Osoba, która opublikowała to na Eve-o powołała się na dane CCP.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 15, 2010, 14:17:55
Naprawdę przydałoby się znerfienie lootu jeśli idzie o minerały z niego.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 14:22:03
Osoba, która opublikowała to na Eve-o powołała się na dane CCP.

Link.

A CCP sie pod tym podpisalo, bo wiesz... ja moge powiedziec, iz mam dane od ccp, o tym iz jest planowane dwuktrotne zwiekszenie wymagan w reakcji ferro.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 15, 2010, 14:39:35
Naprawdę przydałoby się znerfienie lootu jeśli idzie o minerały z niego.

Nie bo inflacja jest zla  :D
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 15, 2010, 14:40:54
Na pierwszy rzut oka - wywalić meta 0 z dropu.

Na forum Eve-O pojawił się jednak argument, że itemy meta 0 wykorzystywane są przecież jako baza do producji meta 5 (T2). Fakt... więc albo pozwolić robić meta 5 z "namedów", albo okaże się że nagle opłaca się produkować meta 0. Wydaje mi się, że nawet podwojenie kosztu "podstawowego" itemu będzie miało minimalny wpływ na cenę itemu T2. W końcu ile kosztuje jakiś Gyros meta 0 a ile meta 5.

I jeszcze jedno: wkurza mnie - pardon my french - pieprzenie, że "statki bedą tańsze". To słyszałem przed Dominion, T2 miały stanieć, tymczasem stało się wręcz odwrotnie i za Vagasa musiałem w pewnym momencie płacić nawet 170 mln, podczas gdy przed Dominion kupowałem nawet za 110. Co więcej, na własnej skórze odczuwam jak bardzo tanieje Zydrine i Megacyte, natomiast jakoś itemy zawierające te składniki nie tanieją.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 14:46:49
A ja proponuje znerfic mining, a nie misje, gdyz ja robie misje, a nie kopie.
Kazdemu jest latwo mowic, jak to powinni znerfic cos czego sie nie robi.

chcialbym przypomniec, iz to gracze ustalaja ceny.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 15, 2010, 15:17:31
Na pierwszy rzut oka - wywalić meta 0 z dropu.

Na forum Eve-O pojawił się jednak argument, że itemy meta 0 wykorzystywane są przecież jako baza do producji meta 5 (T2). Fakt... więc albo pozwolić robić meta 5 z "namedów", albo okaże się że nagle opłaca się produkować meta 0. Wydaje mi się, że nawet podwojenie kosztu "podstawowego" itemu będzie miało minimalny wpływ na cenę itemu T2. W końcu ile kosztuje jakiś Gyros meta 0 a ile meta 5.

I jeszcze jedno: wkurza mnie - pardon my french - Zostałem ocenzurowany, że "statki bedą tańsze". To słyszałem przed Dominion, T2 miały stanieć, tymczasem stało się wręcz odwrotnie i za Vagasa musiałem w pewnym momencie płacić nawet 170 mln, podczas gdy przed Dominion kupowałem nawet za 110. Co więcej, na własnej skórze odczuwam jak bardzo tanieje Zydrine i Megacyte, natomiast jakoś itemy zawierające te składniki nie tanieją.

Statki t2 po wyjsciu dominion to byla pure spekulacja technetium. Trzeba bylo zarobic jakos te mld jak technetium podskoczylo do 70k na chwile :) Inwencja stateczkow przez 2 miesiace to byl niezly biznes ;)

Ceny minsow jezeli nic nie zmienia poza insurance spadna bo spasc beda musialy proste supply-demand  ;)
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 15, 2010, 15:23:28
Nie bo inflacja jest zla  :D

Przy zmniejszeniu insurance spokojnie mogą pozwolić sobie na zmniejszenie ilości minsów z przemiału.

Kazdemu jest latwo mowic, jak to powinni znerfic cos czego sie nie robi.

Tu nie chodzi o to co kto robi, bo ja swego czasu też żyłem z racenia.Tu chodzi o logikę i o sens tego co jest głównym źródłem minerałów. Bo co powinno nim być?
1. kopanie z podstawowego ich źródła
2. niszczenie gotowych modułów.
Hę?
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Marzec 15, 2010, 15:54:09
Co więcej, na własnej skórze odczuwam jak bardzo tanieje Zydrine i Megacyte, natomiast jakoś itemy zawierające te składniki nie tanieją.

Bo  z drugiej strony rosnie cena lowendów, więc koszt budowy zostaje na mniej więcej tym samym poziomie.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 16:00:31
Ja tylko mowie :P
A dlaczego nie rynek wtorny?

Moze nie tyle co glownym zrodlem jak jego czescia. Jesli tak wam bardzo nie pasuje sytuacja dronkowa, to dlaczego nie wywalic z niego kerbirow?

Usuniecie insurance spowodowalo by usuniecie miningu jako mechanizmu gry, gdyz moduly z misji jak i dronkowo calkiem dobrze zasilaja zasoby rynku.

Imho, powinien nastapic nerf refiningu, gdyz nie da sie odzyskac 90%+ zasobow zuzytych podczas produkcji.
Mamy tutaj bardzo duze grono osob ktore by sie z tym zgodzily... moze by ktos zrobil petycje a assembly hall, zebrali bysmy jak najwiecej osob, itp itd, a to by spowodowalo, iz mining by powrocil do gry (co oznacz killmaile :D ).
Imho 30-50% odzysku z mineralow zuzytych bylo by okey.
co wy o tym myslicie?
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 15, 2010, 16:03:26
Dlatego zakładam, że statki wcale nie stanieją, tylko więcej będzie kosztowała ich strata i trudniej będzie na nie zarobić górnikom.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 16:05:50
Jesli do suicied-ow dochodzi na taka skale jak wy mowicie, to obnieznie lub usuniecie insuarance, usunie to z rynku, co zaaowocuje zbyt duza iloscia mineralow na rynku -> obnizenie cen statkow -> usuniecie mining'u z gry, gdyz dronkowo spokojnie zasili potrzeby.

Czy sluszal ktos kiedys, by w przeciagu ostatnich trzech miechow aaa/atlas/stain wagoon/it i tepy organizowaly mining opy takie jak kiedys? (30hulkow i jazda), bo ja nie.
Mining's dead.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 15, 2010, 16:12:41
A na rynku wtórnym to skąd mają się wziąć te minerały? Hę?

Dronkowa nie ma co usuwać. I totalnie nie rozumiem co  chcesz powiedzieć przez to, że usunięcie insurance usunie mining. Tak samo uderzy w dronkowo jak i w mining.
I zniesienie insurance nie usunie miningu tylko uwolni dolną cenę minerałów. Zgadza się, że sprawi też, że kopanie będzie nieopłacalne, jeżeli dodatkowo nie zajdą zmiany w loocie, ale dronki równie mocno dostaną po pupie. A przez zmiany w loocie miałem na myśli dokładnie to co napisałeś. Niech się odzyskuje nawet i 20%

btw. jeszcze jakiś czas temu, tuż przed zmianami w sov, kapało się w Eso całkiem sporo. Wielkich opów nie było, ale hendowe skałki zawsze miały amatorów i szybko znikały. Wtedy jeszcze szło wyciągnąć 40-50m na godzinę z kopania więc sporo osób dłubało sobie semiafk w skałkach.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 15, 2010, 16:15:43
Mining's dead.

No to chyba źle?

Źle zarówno dla samych górników (którzy po to skillowali i po to inwestowali kasę w sprzęt, żeby coś z tego mieć) i źle dla PvP-erów, dla których górnicy to przecież cele.

Im gra bardziej różnorodna, tym ciekawsza.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 15, 2010, 16:16:39
To tam złe nie jest. Złe jest to, że się rozregulowała gra i jeden jej aspekt totalnie wypada z użycia.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 16:31:39
Dokladnie.

Zeby to naprawic, trzeba by zebrac duzo osob, ktore by sie podpisaly pod petycja o balanc refinu marketu wtornego, gdyz inaczej nie ma sensu o tym nawet gadac.

Usuniecie insurance bardziej udezy w mining niz w dronkowo czy misje, gdyz ludzie nadal beda misje robic i podnosci loot (przy okazaji salvagowania), a dronkowo nadal bedzie mialo duzo osob ktore beda tam cos bic. Pewnie bedzie ich mniej ich mniej i beda nieco mniej zarabiac, lecz dronkowo nadal bedzie glownym dostarczycielem mineralow.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 18:55:32
chcialbym oswiadczyc iz odnalazlem miejsce, gdzie regularnie odbywaja sie mining opy.

Znajduja sie w kisogo

:2funny:
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 15, 2010, 19:04:16
Nikt o zdrowych zmyslach nie podpisze sie pod petycja o zmiany refiningu.
Pierwszy zauwazalnym i namacalnym skutkiem bylo bo zabicie w duzej mierze produkcji supercapsow bo nikt o zdrowych zmyslach nie bedzie targat 45 jf czy 15 frachtow zeby zbudowac MSa  :D
Na pewno cos zmienia w cenach minsow bo CCP dazy do calkowitego uwolnienia ekonomii w EVE a insurance jest cecha ktora sztucznie podtrzymuje ceny minsow. Cos zawsze nerfuja w tym dodatku moze padnie na mining  ;D
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: TTesla w Marzec 15, 2010, 20:12:12
Mining wymaga boosta a nie nerfa. Jedynym sposobem dokonania tego jest wprowadzenie skończonych ilości surowców naturalnych.
To samo z misjami.

Nie da się uwolnić gospodarki, jeżeli ccp sztucznie pompuje iski w postaci nieskończonych roid i tysięcy elczwórek na godzinę.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Templar Brave w Marzec 15, 2010, 20:18:12
Nie bo inflacja jest zla  :D
Do pewnego poziomu jest dobra, bo napędza rynek. Powyżej tego poziomu jest zła, jak i deflacja jest zła  :D :D
...To słyszałem przed Dominion, T2 miały stanieć, tymczasem stało się wręcz odwrotnie i za Vagasa musiałem w pewnym momencie płacić nawet 170 mln, podczas gdy przed Dominion kupowałem nawet za 110...
Myślę, że znajomość AT dałaby Ci możliwość przewidzenia tego typu zmian (możliwość i tylko możliwość, nigdy nie pewność... niestety :()  :D
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 20:20:25
2x wiecej urobku podczas kopania? :)

@budowa supercarrierow - nie przesadzaj. fracht we wte, i fracht w tamta to nie problem.
a capitale i tak sie buduje z "czesci" a nie z minsow...

[mod]scaliłem dwa posty[/mod]
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 15, 2010, 20:33:51
Nie da się uwolnić gospodarki, jeżeli ccp sztucznie pompuje iski w postaci nieskończonych roid i tysięcy elczwórek na godzinę.

Roidy nie pompują isków.
Akurat w Eve wirtualnej kasy nie ma więc widmo inflacji spowodowanej samymi wydarzeniami na rynku nie jest realne (a przynajmniej nie stałej inflacji). Dopływ isków podejrzewam jest kontrolowany. CCP na pewno wie ile L4 i ile ratów pada i ile to generuje isków. Tu się nie da zalać rynku nagle niesamowitymi ilościami isków. Na pewno wiedzą też ile isków odpływa z różnych powodów z gry. Niestety insurance jest, jak pokazano powyżej w tym temacie, poza wszelką kontrolą i generuje niesamowite ilości isków totalnie z kapelusza. Dobitnie pokazano też jaki popyt insurance generuje na minerały. Itp itd. To dość skomplikowane zależności i mam cichą nadzieje, że ktoś tam w CCP to ogarnia i ma w planach kompleksowe zmiany.

Przydałoby się trochę miłości od CCP dla spraw ekonomii.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 15, 2010, 21:08:35
Jesli chodzi o wozenie minsow to mozna by zrobic cos typu "compressed arkonor", z np. odzyskiem 99%.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 15, 2010, 21:19:54
2x wiecej urobku podczas kopania? :)

@budowa supercarrierow - nie przesadzaj. fracht we wte, i fracht w tamta to nie problem.
a capitale i tak sie buduje z "czesci" a nie z minsow...


Jezeli nie masz pojecia o budowie supercapsow to prosze nie pisz. Kazdy szanujacy sie producent kopresuje minsy w empire i reprocesuje na miejscu. Bez sensu budowac componenty w empire i przezucac gotowe do 0.0 bo to sie nie oplaca isk wise.

Jezeli supercarriera mozna spokojnie na 2-3 JF zapakowac a tytana na chyba cos kolo 9 JF (1 lub 3 frachty zwykle) to nikt rozumny i budujacy Supercapsy nie bedzie targal minsow a tym bardziej componentow.

Tak wiem ze sa ludzie co kupuja component package ale wiecej z tym problemu niz pozytku. Problemem sa tez zyski ktore mizernie wygladaja wtedy

Offtop rox  ;)
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: TTesla w Marzec 15, 2010, 21:27:47
Cytuj
Roidy nie pompują isków
Ależ pompują.

Wypuszczasz hulka na pasek w hi secu i kopiesz. Powiedz mi jakie koszta ponosisz z tego procederu? Paliwo? nie, Amunicja? nie, pozwolenie, opłaty gospodarcze, podatek? nie.
Możesz doić doić doić krowę i nawet nie musisz jej karmić, a przy aktualnym wykorzystaniu botów, nawet czasu nie musisz na to tracić - to jest przykład tworzenia isków z niczego.

Misje - wypuszczasz ravena/domka na misje, zdajesz i bierzesz następną, zdajesz i bierzesz następną i tworzysz iski z powietrza.

Dobrym przykładem są moony - minerały zeń wydobyte też się nie kończą, ale posa trzeba postawić, trzeba go karmić i wywozić urobek, a do tego jest ograniczenie ilości na cykl i co najważniejsze JEDEN harvest na JEDEN minerał. Dolicz do tego jeszcze dużą ilość księżycy, których urobek nie pokrywa nawet 1/5 kosztów paliwa.

Na nerf zasługują botminerzy i fermerzy l4, nie zaś normalni gracze, którzy chcą godzinke dziennie pokopać i zrobić jedną misję, a zarobione pieniążki wydać na bcka i w ramach relaksu postrzelać się gdzieś w low secu.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 15, 2010, 21:50:12
Nie rozumiesz. Mam na myśli iski same w sobie, a nie zysk.

Kopiesz skałkę. Co masz? Minsy. Musisz je sprzedać, by mieć z tego kasę. Ktoś tą kasę musi Ci dać. Ilość isków w grze nie zmienia się.

Robisz misję. Co masz? Iski. Całkiem nowe i "pachnące drukarnią" iski, które zwiększają pulę isków w grze.

Dlatego ilebyś nie nakopał to nie spowoduje to inflacji a raczej deflację. Za to klepanie misji jeśli coś spowoduje to właśnie inflację.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: TTesla w Marzec 15, 2010, 23:00:55
Wiem co masz na myśli, ale powiedz mi, czym się różni veld od iska?  Jeżeli zniknęły by iski jako forma pośrednicząca, to mielibyśmy handel wymienny ot i tyle.
Veld jest taką samą walutą jak isk, tylko że cieższą.
Jeszcze jedno pytanie. Jeżeli jakiś statek drożeje, to czy naprawdę statek drożeje? czy może waluta traci na wartości?
Wychodząc z oftopa:
Proponowane zmiany ubezpieczenia to bardzo kiepski pomysł - uderzą w niedzielnych pvperów, którzy nie mają zbyt dużo czasu na kerbirke.
Co do planet - pomysł bardzo fajny, jednak bez ostrego ograniczenia co do ilości zkolonizowanych planet - fail.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 16, 2010, 08:49:03
Pewnie, można sobie gdybać o każdej rzeczy jako o walucie, ale obecnie jest nią isk i to przy jego okazji mówimy o inflacji i deflacji. Tak więc kopanie nie generuje isków i nie spowoduje inflacji. EOT.

Niedzielni pvprzy to pikus. 30 tyś BSów regularnie wysadzanych dla insurance, generowane z tego iski i popyt na minerały to dopiero problem. To zupełnie jakby goście sprzedawali te minsy dla CCP.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: TTesla w Marzec 16, 2010, 11:10:06
Cytuj
Tak więc kopanie nie generuje isków
Cytuj
To zupełnie jakby goście sprzedawali te minsy dla CCP

Czyli jednak generują?
A problemem nie jest insurance sam w sobie, problemem jest ich(minsów) nadmierna ilość.

Swoją drogą, jeżeli już ccp grzebie przy ubezpieczeniach, to niech lepiej pomyślą nad zwiększeniem składki i zniżkami za "bezwypadkowość"
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Hastrabull w Marzec 16, 2010, 11:26:23
dzieki wam wlasnie zaczalem skupowac minsy i budowac bs'y tier 3 :)
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Wilk w Marzec 16, 2010, 13:17:19
Czyli jednak generują?
A problemem nie jest insurance sam w sobie, problemem jest ich(minsów) nadmierna ilość.

Jeszcze raz, może w końcu dotrze.
Nie, minsy same w sobie nie generują isków - insurance je generuje. Jak zniknie insurance to zniknie problem z "dodrukowywaniem" isków. Bez insurance możesz nakopać miliardy minsów, a doprowadzisz jedynie do spadku ich wartości, obniżenia cen i w efekcie deflacji. Przestanie Ci się opłacać kopać minsy i ceny wrócą na stary poziom. Nic z tego jednak nie wpłynie na ilość isków w grze a jedynie na ich redystrybucję.

Pewnie, można pokombinować z ilością minsów - znerfić mielenie lootu i już masz 1/3 mniej minerałów na rynku. To zwiększy ich cenę i może, może spowoduje, że wysadzenie BSów przestanie być opłacalne... na góra tydzień, bo spadnie popyt ze strony "wysadzaczy" i ceny minsów spadną co znowu spowoduje, że zacznie się opłacać wysadzać BSy dla insurance. I co potem zrobisz? Znerfisz ilość wydobywania minsów ze skałek na godzinę albo ilość blablabla.

Nie prościej jednak uderzyć bezpośrednio w przyczynę, czyli w insurance? Prościej. EOT.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Marzec 16, 2010, 15:03:28
Usuwajac ubezpieczenie obnizysz grywalnosc gry. Moze nie koniecznie z pkt widzenia doswiadczonego gracza ktory ma 15 shipow w hangarze, ale na pewno z pkt widzenia poczatkujacego.

Jak zaczynalem przygode z EVE pare lat temu, moj pierwszy battlecrusier to bylo cos. Poniewaz nie jestem zbyt cierpliwy by na niego zbierac, po oszczedzeniu 20kk sprzedalem swojego cruisera i cokolwiek mialem zeby tylko kupic feroxa i miec na niego fit i ubezpieczenie. Wsiadajac do statku poczulem przyplyw euforii i emocji, myslalem ze moge leciec w swiat i walczyc. Tak wlasnie dotarlem do low secu, warpnalem na belt gdzie spotkalem 2 carriery i pare cepow (Wtedy jeszcze nie wiedzialem ze capitale istnieja, a obiekty poruszajace sie z predkascia moich rakiet byly dla mnie duza ciekawostka) Byla to moja pierwsza "walka" PvP i oczywiscie stracilem statek. Gdyby nie ubezpieczenie zostaloby mi powiedzmy 200k na koncie.

Za 200k mozna kupic jakas frejke. Czy wyobrazasz sobie ze gracz, ktory zbieral tydzien czy miesiac na battlecruisera, bedzie trzaskal fregata misje z lacznym bounty 30k isk, dochodzil znowu do destroyera, crusiera i w koncu bcka? Nie - taki gracz wylaczy gre i przestanie placic abonament bo nie usmiecha mu sie robic tego samego przez kolejny miesiac. CCP traci klienta, wplyw na konto firmy sie zmniejsza.

Dlatego wlasnie jest insurance.

Pozdrawiam
Skoq   
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 16, 2010, 15:22:01
Bardzo prawdziwe.

Na forum Eve-o padały propozycje "insurance tylko do 3 miesięcy grania", ale to bzdura, bo co za problem niszczyć BSy tier trzy przy użyciu altów poniżej tego progu.

Dlatego ja ubezpieczenia bym nie ruszał (sam ubezpieczam tylko flotowe BS-y i to wyłącznie dlatego, że korp pokrywa mi koszt ubezpieczenia), natomiast skupił się na tym, żeby minsy pochodziły od górników.

Węgiel kupuje się w kopalni, a nie na skutek rafinacji brykietów  :uglystupid2:
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Marzec 16, 2010, 15:36:49
Tak troszę chyba ze złej strony patrzycie żeby łagodnie powiedzieć. Usunąć/nie usunąć... problemem nie jest sam insurance (wystarczy zdynamizować opłatę: ilość wykupiony = ilości wypłacony = np. 100% więcej). Albo raczej są 2 problemy bezpośrednio od siebie zależne.

Jednym problemem jest nadmiar minsów z misji (bo są tanie) i osobiście uważam (kilkakrotnie już o tym pisałem), że powinno się z misji wywalić całość non-named items. Oczywiście zapewne ceny na named wzrosną (zapewne na te najtańsze) i zapewne na minsy, bo dla mnie osobiście (jako producenta) głównym źródłem iso i nox jest loot z misji. Jedynie tryt, pye i czasem mex muszę dokopać/dokupić. Meg i zyd to zupełnie inna sprawa (BTW morphite też jest dostępny z lootu - dronki).

Wywalenie T1 itemów z lootu powinno mieć 2 następstwa:
- w końcu będzie potrzebna produkcja (i nieznacznie handel) T1 modułami
- zmniejszy się dostępność minsów z lootu (jak wzrosną ceny named, to się nie będzie opłacało ich mielić)
Dodatkowo mogliby zmniejszyć ilość minsów jaką daje się pozyskać z mielenia named - np. postulowane 30% tego co T1.

Drugim problemem jest insurance i oczywiście zmiany w loocie nie zlikwidują problemu zarabianiu na insure shipów, ale tu nie ma prostego rozwiązania, bo tak czy siak ucierpią newbies, ale przynajmniej zaawansowani stażem gracze nie będą zarabiać naginając mechanikę. W każdym razie podniesienie cen minsów częściowo chociaż rozwiąże ten problem.

No i tradycyjnie jeszcze problemem są macro... ale to zupełnie inna historia.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Jarazziah w Marzec 16, 2010, 16:00:54
Można by zrobić że po stracie statku spadałby wartość następnego insurance statków t1 do 10%. Wartość ta wzrastałaby co dt o 10% do ponownego uzyskania 100% insurance. Na pewno by to w jakiś sposób wyeliminowało wysadzanie statków dla ubezpieczenia a przynajmniej sensownego wykorzystania tego procederu na masową skalę. Do tego zlikwidować opłatę za ubezpieczenie. Pytanie tylko co w przypadku gdy taki noob by pufnął 2-3 statki w krótkim czasie.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Ptysiu w Marzec 16, 2010, 16:06:37
Można by zrobić że po stracie statku spadałby wartość następnego insurance statków t1 do 10%. Wartość ta wzrastałaby co dt o 10% do ponownego uzyskania 100% insurance. Na pewno by to w jakiś sposób wyeliminowało wysadzanie statków dla ubezpieczenia a przynajmniej sensownego wykorzystania tego procederu na masową skalę. Do tego zlikwidować opłatę za ubezpieczenie. Pytanie tylko co w przypadku gdy taki noob by pufnął 2-3 statki w krótkim czasie.

Żeby ludziom przestało się opłacać wysadzać masowo statki starczy obnizyć wartość wypłacanego odszkodowania o góra te 10%, i to raz, a nie za każdym razem, gdy traci statek. Raz na dzien średnio opłacało by się zarabianie na insurance.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 16, 2010, 16:34:54
A moze tak poprostu usnac platinium? :)
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Marzec 16, 2010, 17:06:10
Kazdy cios w tych co defrauduja inszurke, uderzy podwakroc w minerow i dronkowo (za duzo minsow na rynku), misjonarzy/ratterow tez odrobinke, ale ich zarobek jest tez z salvagu, bounty, lpkow. I to jest piekne w tej calej sytuacji  :2funny:
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 16, 2010, 18:05:21
Dlatego najlepiej zmniejszyc wydanoscia recyclingu do 30% (5% bazowo +5% za level od skilla "recycling efficiency"). Dodatkowo zmniejszyc nieco ilosc mineralow z dronek (mowie tutaj o tych drozszych i moze zwiekszyc ilosc tych tanszych takich jak trit czy pye) (ALE TYLKO NIECO ZWIEKSZYC!!! [zeby mi ktos nie mowil, ze trit i pye pojdzie sie "stukac" i velda juz sie nie bedzie oplacalo kopac]).


Dostane tego linka do planet, please?
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: TTesla w Marzec 16, 2010, 23:27:01
Cytuj
Jeszcze raz, może w końcu dotrze
Nie dotarło.
Więc raz jeszcze ja napisze.
90% istniejących rzeczy w grze, składa się nie z isków, a z minerałów - zarówno roidowych jak i księżycowych.
Jedynym wyjątkiem są kupione za lp produkty frakcyjne i drop z ratów których nie da się wyprodukować.
Cytuj
Dlatego najlepiej zmniejszyc wydanoscia recyclingu do 30%
Żaden nerf. Większość modułów meta0 nie jest mielona, a służą jako baza do produkcji t2 - Rynek producentów modułów t1 praktycznie NIE ISTNIEJE, stąd też minsy które miały by zostać zużyte na te moduły, kiszą się na markecie.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 16, 2010, 23:55:33
Akurat wiekszosc itemow T1 jest na refining, gdyz maja w sobie wiecej mineralow niz namowe, a kolejna rzecza jest to, iz czesto jest wiecej isk z refine->sell do buy orderow niz ze sprzedarzy samego itemu.

I tak tym tropem doszlismy do wniosku, iz loot T1 z misji jak i namowy generuja minsy w markecie. Jakie to sa ilosci, tego nie wiemy.
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 17, 2010, 00:04:16
Większość modułów meta0 nie jest mielona, a służą jako baza do produkcji t2 - Rynek producentów modułów t1 praktycznie NIE ISTNIEJE, stąd też minsy które miały by zostać zużyte na te moduły, kiszą się na markecie.

No to skąd by się brały minerały z lootu? Właśnie z mielenia meta 0!
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: TTesla w Marzec 17, 2010, 00:30:12
Cytuj
No to skąd by się brały minerały z lootu? Właśnie z mielenia meta 0
To skąd by się brały meta0 do produkcji t2? rozumiem że są produkowane z minerałów które są uzyskiwane z mielenia tych właśnie meta0?

Sokole, sam robiłeś misje więc powiedz, meta0 mieliłeś i sprzedawałeś minsy, czy moduly?
Meta0 służy jako komponent t2 oraz kompresja minsów. Pisze się o minerałach z lootu dlatego, że minerały na rynku nie są zużywane do produkcji t1!
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 17, 2010, 00:34:47
Sokole, sam robiłeś misje więc powiedz, meta0 mieliłeś i sprzedawałeś minsy, czy moduly?

Mieliłem wszystko co było warte mniej niż - powiedzmy - 50k przy odsprzedaży. Z minsów lepiłem frakcyjne frytki (z BPC kupowanych w LP shopie).
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 17, 2010, 01:09:53
A jakie to ma znaczenie czy mielisz meta 0 czy sprzedajesz w calosci  ;)

Jak ostatnio patrzylem cena minsow idacych np na 425mm railgun i cena samego railguna sa bardzo zblizone. Plus jak uwazacie ze meta 0 idzie tylko do produkcji t2 to pomyslcie i popatrzcie chocby na trading volume t1 i odpowiednikow t2  :)
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sheratos w Marzec 18, 2010, 09:44:03
CCP Chronotis is working on a dev blog about insurance which should detail the how's and why's.

Czyli zmiany nabieraja koloruty  :D
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Marzec 18, 2010, 11:58:59
gogogogo cheap supercarriers!! Wiecej na fit bede mial ^^. Tylko, gdzie teraz wcisnac alt korpa do produkcji bo csaa w BZ moze zbyt przyciagnac wzrok Bobbiego  ;)
Tytuł: Odp: Nowe ubezpieczenia vs rynek minerałów
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Marzec 18, 2010, 13:52:07
Wystarczy zeby jesli w ciagu 48h straciles statek za nastepny dostaniesz 10% mniej ubezpieczenia z powodu wypadkowej jazdy. Co do lootu meta 0 nie zapominajcie ze ccp nie oglasza zmian w zasobnosci paskow, loot tables. Jesli mineralow bedzie za duzo to porostu znerfia ilosc roidow albo drop rate meta 0 tak jak to zrobili z faction spawnami na anomaliach.  :Wrrr: