(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/b/b2/Full_Thrust_Polish_edition.jpg/154px-Full_Thrust_Polish_edition.jpg)
Ta gra jest pewnie znana wielu osobom na tym forum.
Ale dla osób, które nie znają tej gry, to już spieszę z wyjaśnieniami:
Full Thrust to gra planszowa figurkowa gra bitewniakowa Sci-Fi oparta na walkach w kosmosie, stworzona przez Jeffreya Tuffleya, w uniwersum nazywanym przez fanów jako Tuffleyverse. To universum jest zupełnie opcjonalne, a sam system można dostosować do użytku, na przykład w świecie Gwiezdnych Wojen, Star Trek czy Honorverse.
Podstawowym założeniem samej gry jest dostarczenie graczom fun'u ze szybkiej rozgrywki, gdzie liczy się taktyka, a nie szczęście. Osiągnięto to poprzez oparcie mechaniki gry na kostce sześciennej, rezygnacji z tabel, standaryzacji zasad ruchu, rodzajów uzbrojenia i prowadzenia walki oraz minimalizacji zasad specjalnych. Można używać zarówno i oficjalnych figurek i modeli zastępczych (proxy) i żetonów, które reprezentują je.
Same podręczniki zasad są dystrybuowane za darmo przez producenta:
http://shop.groundzerogames.co.uk/index.php?_a=category&cat_id=130
Figurki są dostępne tutaj do kupienia:
http://shop.groundzerogames.co.uk/index.php?_a=category&cat_id=31
Strona poświęcona Full Thrust i nie tylko (część linków może nie działać):
http://firedrake.org/roger/ft/
A tu: komputerowa adaptacja gry:
http://home.roadrunner.com/~davisje/ftjava/