Autor Wątek: UWAGA - SCAM by CCP !!!  (Przeczytany 17123 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ezachiel

• Gość
UWAGA - SCAM by CCP !!!
« dnia: Kwiecień 26, 2007, 14:20:26 »
Od ponad 1,5 miesiaca bezskutecznie wysyłałem zapytania ze strony dotyczace mojego buy-orderu złożónego w eveonline shop, w koncu po wczoraj udało mi sie nawiazać kontakt ... :

-----Original Message-----
Sent: 25. apríl 2007 07:33
To: store
Subject: Email from the Store, customer Mr X

Order Id=#hide
Phone=+hide
Category=Refund

Hello

Today is a 25 - 04 - 2007. I sending about 30 messages to your contact e-mail and don;t get a single answer. Ill check my post office, they don;t get any packe for me, still ... i need ask about refund my purchase in case not delivered to me. Can i get any asnwer for this message ?

And please, send me a post package number to check this delivery in polish central post office.

best regards

MR X

Otrzymałem standardowa odpowiedz z szablonu :

From: Anna Rut Ingvadóttir [mailto:annarut@ccpgames.com] On Behalf Of store
Sent: Wednesday, April 25, 2007 9:40 AM
To: Mr X
Subject: RE: Email from the Store, customer Mr X

Dear Mr X

Thank you for your email. We shipped this order on the 15th of Feburary so I advise you to check your local post office and see if it got misplaced.Unfortunetly if they can not find it I can not refund you because it is clearly stated on the website:
CCP guarantees delivery of merchandise that is shipped as certified mail or with DHL. Merchandise shipped as regular mail (Íslandspóstur) will be the sole responsibility of the buyer and will not be replaced lost in transit. And as it was your request to have it sent by the cheapest option, as regular mail it is sole responsibility of the buyer, in this case you
Therefore we can not refund you the package.

Best regards
Anna Rut Ingvadóttir
Store Manager
Direct Line: +354 540 9100
Grandagarður 8 - 101 Reykjavik - Iceland
http://www.ccpgames.com
http://www.eve-online.com

Ponieważ, fakt że Islandzka firma nie refunduje przesyłek, a taki refund mozna zaltwic nawet w naszym ciemnogordzie, postanowiłem drazyc temat dalej :

Sent: 25. apríl 2007 09:04
Cc: Anna Rut Ingvadóttir

Hello

Thank you for answer, first email what I get long time for my question.
Ok, all post office refund lost package up to some of his price, and this was in post mail price counted by post office J.
I have same problems before, with not delivered packages, and all time shop what sending me this refund my lost. They still can refund his lost in post office.
And, also, I can’t make reguest in my post office about refund, because I’m not sender. This can be done only by sender, not me, sorry for problems with this.
This was not a big cash, but still, I awaiting about 2 month for this deliver, and before there was no single problem with delivery from CCP Shop.
I get all my order in timely fashion.
And, also as you can check I’m order 1 year subscription for EON, and there was no problem at all with delivery this.
In this reanson I need ask about how we can solve this problem together., because I’m not a big customer with huger orders than other, but still I look fro help form you to slove this problem.
Other question, I need numer of package to check in my Central Post Office in Poland what happen with my delivery, I hope this can help little.
I’m sorry for any trouble ill make to you by this e-mail J

PS : Sorry for my weak english, but it’s not my native ;)

Best regards
Mr X

Ja widac, nie był to pierwszy order jaki zrobiłem na stronie CCP, ale chyba ostani w tym przypadku. Dotychczas wszystko szlo bez problemow, no ale ... :

Sent: Wednesday, April 25, 2007 10:33 AM

Hi Mr X
Like I told you in my previous email, we do not get tracking numbers for packages sent via international mail and therefore we can not track your package. And also like I said before we can not refund your package because it is clearly stated on the website:
CCP guarantees delivery of merchandise that is shipped as certified mail or with DHL. Merchandise shipped as regular mail (Íslandspóstur) will be the sole responsibility of the buyer and will not be replaced lost in transit. And as it was your request to have it sent by the cheapest option, as regular mail it is sole responsibility of the buyer, in this case you
Best regards
Anna Rut Ingvadóttir
Store Manager
etc.

Bardzo zmartwiony postanowilem odgryzc sie za to ze nie daja wsparcia klientom ktorzy placa i zamawiaja w eve online shop

Sent: 25. apríl 2007 09:43
Subject: [Might be spam] RE: Email from the Store, customer Tomasz Dabrowski

Hello

Looks like CCP can’t support his customer in any field with his problem, ingame or shopping/delivery, and CCP don’t care about this in any case, even if there shuld be a some care for regular customers. Looks like there was to many customers atm … and even the oldest one have not right to question anything what is cover in your regulations.
Anyway, thank  you very much  for your time and help. And sorry for any problems with my questions.

Best Regards
Mr X

Oczywiscie to nic nie dalo ... :

Sent: Wednesday, April 25, 2007 11:12 AM

Dear Mr X

This is not a lack of support, because like I have said now twice before it is clearly stated on the website:

Best regards
Anna Rut Ingvadóttir
etc.

W tym czasie udalo mi sie znalesc strone Islandzkiej poczty, i o dziwo poczta refunduje utracone paczki do wysokosci 22 500 ISK. Postanowilem podzielic sie tym faktem z Pania Menager, bo moze nie wie o tym ....

Sent: 25. apríl 2007 10:20

Hello

Yes, it is a lack of support, if post office refund up to some price lost package even this one what is send as regular, normal package, and also my  central country post office can track any delivery by air-mail or forgein mail only with package mail number, and this same can be done by Island post  - http://www.postur.is/english/ ; http://www.postur.is/english/Customer_Service/From_Iceland/Parcels_from_Iceland.html =>

“Compensation for lost or damaged parcels from Iceland is at most ISK 22,500.”

Best Regards
Mr X

Oczywiscie to nic nie dało, ponieważ CCP ma stanadardowa odpowiedz .... :

Sent: Wednesday, April 25, 2007 11:31 AM

Dear Mr X

That is only if you send it by registered mail that you get a tracking number and that cost a lot more. Our only registered mail service is DHL. This is not a lack of support because this is all explained on our website.

Best regards
etc.

W końcu. Od Teraz przestaje otrzymywać odpowiedzi na moje pytania - czyli dostałem ignora, ale moje maile czyta bo mam to potwierdzone. Postanowiłem zajrzeć do prawa handlowego Islandzkieko .. no i proszę :

Sent: Wednesday, April 25, 2007 12:21 PM
To: 'annarut@ccpgames.com'; 'store'

Hello

Some word about this rule form your online shop :

“If goods are intended for consignment to the buyer in other cases (consignment) and no shipment terms or other contract terms provide otherwise, the goods are regarded as delivered when they have been handed over to the carrier who has undertaken shipment from the place of consignment. If the seller himself undertakes the shipment, the delivery is regarded as having taken place only when the buyer has accepted delivery of the goods.

If goods are sold "free", "delivered" or "delivered free" and a specific place is indicated, the goods are not regarded as delivered until they have arrived in that place.”

Znaczy, ze jak nie dostałem to nie zostalo to mi dostarczone ... i nie powinienem placic za to.

If goods are not insured in transport, the seller shall alert the buyer to this fact. If the seller is not intended to purchase insurance in respect of the shipment of the goods, the seller must, at the request of the buyer, provide the information necessary for the buyer to purchase such insurance.”
I tu jest coś ciekawego, otóż jesli przesyłajacy nie ubezpiecza paczki, musi o tym poinformować kupujacego - co jest na stronie i zapewnic mu informacje pozwalajaca na ubezpiecznie paczki - czego CCP nie robi. Oczywiscie nie ma takiej opcji do wyboru jak ubezpieeczona paczka, jest tylko DHL, czyli firma kurierska. Wiec mamy opcje albo poczta albo 5 x drozszy kurier ...
naciagnie i brak wsparcia dla klienta ...
chce kupic to niech buli

Chapter V The Buyer's Recourse in the Event of Non-performance on the Part of the Seller. Delays

Article 25 Rescission

The buyer may rescind a purchase if a delay results in substantial non-performance.

The purchase may furthermore be rescinded if the seller does not deliver the goods and performance is delayed beyond a reasonable additional time given by the buyer.

Kozystajc z mojego prawa do zrefundowanai mi braku dotrzymanai umowu handlowej, bo towar nie dotarł, poprosiłem o refund a CCP sie wypieło ...

http://eng.idnadarraduneyti.is/laws-and-regulations/nr/1255

Looks like this warning on www is not validate with Iceland Law ?

Best  regards
Mr X

Ponieważ nie otrzymałem odpowiedzi w jakis sposób CCP Shop Menager interpretuje ten przepis prawa Islandzkiego, postanowiłem zadać inne pytanie ktore mnie nurtuje :

Hello

Sorry for distrubing you again,  I’m interesting about one thing :

Do you have any proff for this shippment done ?

Because if you don’t have any number of parcel, how I know you send this ?

Best Regards

Mr X

Nie dostałem odpowiedzi do dziś, ale postanowiłem szukac innego zródła informacji.

Tak więc wysłałem zapytanie do Urzedu pocztowego w Islandi, oczywiscie nie udalo sie ustalic ani numeru ani nawet faktu nadania paczki :

Sent: Wednesday, April 25, 2007 1:22 PM
To: Internet Pósturinn
Subject: Question
Hello

Can i pls abou small favour, i’m looking for number parcell send to me from Iceland around 15 feburary 2007, and person form shop what make this parcel can’t give me any number or prof. about sending it to me.
Can you help me, please?

Best Regards
Mr X
From: Svanhvít Moritz Sigurðardóttir [mailto:svanhvitm@postur.is]
Sent: Wednesday, April 25, 2007 3:26 PM
To: mrx
Subject: RE: Question

Hi
Can you give oss name of the sender?

Með kveðju / Best regards, 
Svanhvít Moritz Sigurðardóttir
Þjónustufulltrúi

Þjónustudeild
Íslandspóstur hf.
Norðurtanga 3
600 Akureyri
Sími: 580-1000

Þjónustuver s.580-1200
www.postur.is
Pósturinn - Allur pakkinn

Tölvupóstur og viðhengi hans geta innihaldið trúnaðarupplýsingar og eru eingöngu ætluð þeim sem hann er stílaður á. Óheimil meðferð þessa tölvupósts og viðhengja hans getur varðað skaðabóta- og refsiábyrgð samkvæmt lögum um fjarskipti. Efni sem ekki tengist starfsemi Íslandspósts hf. er á ábyrgð sendanda.

Sent: Thursday, April 26, 2007 8:31 AM
To: Svanhvít Moritz Sigurðardóttir
Hello

Yes, i can give more info about this parcel. Thank you for answer and help 

Ok, here is info about parcel :
Date of shipment : 15 – 02 – 2007 y
Destination :
Hide

Sender information :

CCP hf.
Grandagarður 8
101 Reykjavik
Iceland

I don’t have any information about this parcel from sender about this parcel.
Thank you for help, and for your time.
Best Regards
Mr x
From: Svanhvít Moritz Sigurðardóttir [mailto:svanhvitm@postur.is]
Sent: Thursday, April 26, 2007 12:58 PM
To: mrx

Hi again
I can't find your parcel, I telephone the sender and she can´t give me trace and track number about this parcel and no inform. Sorry

Með kveðju / Best regards, 
Svanhvít Moritz Sigurðardóttir
Þjónustufulltrúi

Þjónustudeild
Íslandspóstur hf.
Norðurtanga 3
600 Akureyri
Sími: 580-1000

Þjónustuver s.580-1200
www.postur.is
Pósturinn - Allur pakkinn

Tölvupóstur og viðhengi hans geta innihaldið trúnaðarupplýsingar og eru eingöngu ætluð þeim sem hann er stílaður á. Óheimil meðferð þessa tölvupósts og viðhengja hans getur varðað skaðabóta- og refsiábyrgð samkvæmt lögum um fjarskipti. Efni sem ekki tengist starfsemi Íslandspósts hf. er á ábyrgð sendanda.

Podsumowujac, za kazdym razem kiedy kupujemy coś w CCP SHop online, i nie placimy za kuriera oni nawet nie poczuwaja sie do udowodnienia faktu nadania przesylki pocztowej z zamowionym i zaplaconym towarem.

Zachecam was do czestego robienia zakupow w CCP online SHOP.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 26, 2007, 15:07:36 wysłana przez Edmund »

MightyBaz

• Gość
Odp: UWAGA - SCAM by CCP !!!
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 26, 2007, 14:33:34 »
to nazywa sie "customer fulfilment" - jak byl walnal text do Mr Orbisa, niech tlumaczy sie nasz opiekun regionu

Venzon 2003

• Użyszkodnik
  • Mistrz Nekromancji
  • Imię postaci: Venzon 2003
  • Korporacja: BUFU
  • Sojusz: CartelDOTpr0
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 26, 2007, 14:35:56 »
gdy ja zamawialem cos u ccp to czekalem miesiac na paczke, wreszcie doszla...
While i fully endorse this plan i somehow feel that beach-bunnys wont tremble of fear^^

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 26, 2007, 14:41:39 »
15 luty - > 26 kwiecien = 13 + 31 + 26 = 70 dni ... troche dlugo jak na paczke ?

Tomash Kovahlsky

• Użyszkodnik
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 26, 2007, 14:45:04 »
Ja problemow nie mialem... ok 2 tyg. i paczka od nich do mnie doszla (ale to prawie 2 lata temu bylo - moze sie pozmienialo)

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 26, 2007, 14:57:20 »
Ja problemow nie mialem... ok 2 tyg. i paczka od nich do mnie doszla (ale to prawie 2 lata temu bylo - moze sie pozmienialo)
Ja też generalnie nie mialem problemow, kupuje EON-a, kupuje GTC i takie tam pierdoly.
Tym razem zamowiłem GTC i Karty do gry .. i wdupilo.
Nie mowie ze kazde zlecenie ktore skladasz to scam, ale jak nie dostaniesz paczki to nie ma szans zebys gdziekowliek jakakolwiek reklamcje zlozyl bo nie ma dowodu na to ze wyslali paczke ani numeru, ani rejstru nic .. i nie poczuwaja sie do zadoscuczynienia za strate, ani kuzwa propozycji ze moze moze jakis kodzik rabatowy, ani nic. Generalnie - widziales info na stronie ? - to teraz sipierdalaj jak nie masz.

Venzon 2003

• Użyszkodnik
  • Mistrz Nekromancji
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2007, 15:07:49 »
ja juz mimo wszystko nie zamowie od nich niczego nie przez kuriera...
While i fully endorse this plan i somehow feel that beach-bunnys wont tremble of fear^^

Tomash Kovahlsky

• Użyszkodnik
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 26, 2007, 15:13:29 »
Generalnie - widziales info na stronie ? - to teraz sipierdalaj jak nie masz.

No tu masz racje... sa sklepy i taborety... To jak Ciebie potraktowali (jako "stalego" klienta) nie swiadczy o nich dobrze.

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 26, 2007, 15:16:47 »
W Polsce taki przepis nic nie znaczy umieszczony na stronie, bo sprzedjacy musi udowodnic ze nadal przesylke.
Tak samo tam, ta informacje na stronie jest bezprawna na ile moge to ocenic jako laik, dodatkowo oni nie oferuje "poleconych" tylko kuriera ...

Lazar Privateer

• Gość
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 26, 2007, 15:39:10 »
OMFG!!! Ed ty wstretny dziadu jak mozesz takie dochodzenie prowadzic! :D

jak bede potrzebowal detektywa to zglosze sie do ciebie heh joke.

pelen podziw

partridge

• Gość
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 26, 2007, 15:54:49 »

Venzon co zamawiales u CCP? Przyznaj sie ... Wibrator odbytniczy a la Armagedon czy Suszarke a la Vexor czy wersje tech2 aka Ishtar? Czy Golareczke (Sabre)?

Venzon 2003

• Użyszkodnik
  • Mistrz Nekromancji
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 26, 2007, 15:56:28 »
nie powiem ci bo bys mnie wysmial :D
dobrze, ze nie dla siebie to zamawialem

Dormio

• Użyszkodnik
  • Mi'Sie
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 26, 2007, 16:36:27 »
Moja walka z CCP też miała podobny efekt - zero wsparcia, a nr nadania nie podadzą bo tak !
Co oczywiście oznacza, że poczta nie jest w stanie nic o przesyłce powiedzieć.  >:(

Po 5-tym mailu dałem sobie spokój, bo nie chciało mi się robić awantury o 30$, ale po prostu u nich więcej nic nie zamówię. Zamówienie miało miejsce jakieś 2 lata temu, więc to nie jest hit ostatniego sezonu i co gorsza NIE da się tego wytłumaczyć ILOŚCIĄ klientów.

BTW dla zainteresowanych - miałem kilka razy do czynienia z wadliwie dostarczonym zamówieniem, w tym otrzymałem stłuczone świetlówki (każda sztuka warta 100PLN - na 3 zamówione 3 zbite). Poczta jednak grzecznie przyjęła reklamację i otrzymałem 150PLN zadość uczynienia, bo oczywiście paczka nie była ubezpieczona chociaż oznaczona jako "krucha zawartość" (oczywiście nienaruszone opakowanie było). Co ciekawe kolejne zamówione z tego samego sklepu przyszły nienaruszone.

CCP jednak nie przyjmuje reklamacji. ODRADZAM zakupy w ich sklepie w innej formie niż kurier.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

korpusz

• Gość
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 27, 2007, 10:51:29 »
Nie pochwalam takiego zachowania CCP ale...

Szczerze to dobrze wiedziales, ze przesylka zwykla jest nie pewna, a jednak z niej skorzystales. Troche jest w tym twojej winy. Nie zyjemy w idealnym swiecie i "przypadki" na pocztach zdarzaja sie dosc czesto warto to brac pod uwage. A CCP to olewa bo nie chce im sie tej paczki szukac, nie maja ludzi do tego, za duzo czasu by to zajelo, a czas to pieniadz.

osobiscie zwylky list to bym wziol jak bym w islandi mieszkal. Wole troszke wiecej zaplacic i miec spokoj niz pozniej sie wkurwiac.

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 27, 2007, 11:04:48 »
Ja chce otrzymać dowód że wysłali tą paczke, dowodem jest coś co u nas się nazywa dowodem nadnia.
CCP nie chce podać mi tego numeru, na poczcie w Islandi też nie mogą zlokalizować tej przesyłki, i nie odpowiedzili na pytania urzednika ich poczty o ta przesyłkę jak mozna wyczytać w tresci korespondencji.

Podsumowujac, oczywiscie, to moja strata, moglem zaplacic 70 zł za przeslanie paczki wartej 250 zł, zapłaciłem "tylko" 30 zł.
CCP nie prowadzi rejestru wysyłanych przesyłek zwykłymi paczkami, tylko możemy skozystać z tej określonej wybranej usługi drogiej przesyłki lub normalnej przesyłki.
1. CCP nie oferuje ubezpieczenia przesyłki co jest wymagane w Islandzkim kodeksie handlowym,
2. Nie oferuje danych nadanej przesyłki żeby zamawiajacy mógł sam ubezpieczyć przesyłke co powinno być robione jesli kozystaja z opcji nie ubezpieczania przesyłki.
3. Transakcja nie jest wg prawa Islandzkiego zakonczona bo towar nie dotrał
4. Regulamin nie pokrywa się moim zdaniem z prawem handlowym
5. Nie przyjmują reklamacji ani nie poczuwają się do zrefundowania w żaden sposób straty klineta
6. Nie są w stanie udowodnić nadania paczki

No kurwa ... to jak nazwać to co oni robią ?

EDIT : Ja sie nie wkurwiam, ja chce aby szanowano mnie jako klienta, i chciał bym kiedy składam reklamacje albo proszę o pomoc aby tej pomocy mi udzielono a nie dokonano copy&paste z ready to answer . doc.
Ja wiem że Polacy maja kiepska opnie w świecie jako naciągacze i krętacze, ale ja raczej staram sie postepować uczciwie i tej paczki nie otrzymalem naprawde.
Domyślam się że gdyby chodziło o klienta pochodzącego z Islandi lub Angli ich zachowanie było by pewnie nieco inne, a tak ... ignoruja pytanie o dowod nadania, ignaruja fakt ze pwoinni mi podac numer przesylki ...

I kolejna sprawa, z drugiej strony tego problemu, jesli paczke ukradl nieuczicwy pracownik poczty polskiej, to takie zachowanie CCP nie daje mozliwosci zlozenia skargi u nas w kraju, czyli chronia nie udzielajac odpowiedzi ani nie przekazujac dowodu nadania złodzieja w Polsce ... jak mam o tym myslec ?

Dodatkowo, ja wiem ze wszystkim to wisi bo to ja stracilem kase a nie wy, ale jesli bedzie dosc glosow po naszej stronie to moze CCP przestanei nas traktowac jak wiesniakow ....
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 27, 2007, 11:23:57 wysłana przez Edmund »

MightyBaz

• Gość
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 27, 2007, 11:24:35 »
jabym walnal w leb Mr Orbisa, niech siem tlumaczy albo eskaluje takie rzeczy...a nie merda ogonkiem ze bedzie w Polsce nam promocje EvE robil..Jove go w .. mac

tez mialem zamowic cos jakies pol roku temu, ale na kanale powiedzieli mi grzecznie, zebym lepiej dal na Fundacje Nastepnych Inkarnacji o/Rydzyka

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 27, 2007, 11:38:13 »
Moj ingrlish is to weak, nie bardzo sobie radze w angielskim z takimi sprawami, czy mzoe ktos zadać takie pytania wlasnie Panu od Marketingu ?

korpusz

• Gość
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 27, 2007, 11:42:41 »
proponuje zwrocic sie z tym do orbisa albo poszukac bardziej oficjalnych kanalow ktorymi bedziesz mogl wymusic na CCP to czego chcesz.

sepa

• Gość
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 27, 2007, 12:05:33 »
Alo Edziu

Jo go chętnie pomagluja o to, bo som żech chcioł zamówić pora badziewii w ich sklepie, a widza, że nie warto.

Faktycznie inglish trocha słabo znosz ;)

Podej mi ino jakieś namiary, nasmaruja maila, wklei sie sam, coby ew. mądre głowy inkszych forumowiczów sprawdziły, czy jest wsio ok.

Xarthias

• Użyszkodnik
  • Spamin' the World
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 27, 2007, 12:19:19 »
Heh, a co wam Orbis pomoże? Oni po prostu wysyłają te rzeczy przesyłkami niepoleconymi - bez dowodu nadania... Gadżety na konkurs tez mi tak przysłał - kopertę z czapkami znalazłem normalnie w skrzynce, a tuba z plakatami się nie zmieściła i tylko dlatego musiałem na pocztę leźć...
Imo bezsens kompletny, nawet nie biorąc pod uwagę Poczty Polskiej... A że z PP mam na pieńku, to jak mogę - zamawiam/wysyłam kurierem. Może i parę złotych więcej, ale przesyłka trafia pod moje drzwi, punktualnie, nie muszę stać w kolejkach czy użerać się z listonoszem... A jak wysyłać paczkę poleconą, priorytet i opcja ostrożnie, to ups wychodzi taniej :P
Przedwieczny.

sepa

• Gość
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 27, 2007, 12:41:20 »
Hm, niby fakt, niby nic nie pomoże, ale... imho warto mu napomknąć, że była tako sytuacja i że nom sie NIE podobo sposób, w jaki nos CCP potraktowało.
I tela.

Tomash Kovahlsky

• Użyszkodnik
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 27, 2007, 13:25:14 »
Heh, a co wam Orbis pomoże? Oni po prostu wysyłają te rzeczy przesyłkami niepoleconymi - bez dowodu nadania... Gadżety na konkurs tez mi tak przysłał - kopertę z czapkami znalazłem normalnie w skrzynce, a tuba z plakatami się nie zmieściła i tylko dlatego musiałem na pocztę leźć...

Ja czasami dostaje z Reader's Digest ksiazki, rowniez jako zwykle przesylki... kilka razy mi juz je wcielo... R-D do mnie fakturke z ponagleniem przesylal, a ja do nich telefonik, ze nie dotarlo i poki nie dostane to nie zaplace... wiec wysylali ponownie.... (jedna ksiazke az 3 razy mi wysylali)

Ellaine

• Gość
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 27, 2007, 13:27:47 »
Trzeba scigac, tempic i naglasniac, jesli ludzie tego nie beda robic, to sie nie poprawi nigdy.

NeX

• Gość
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 27, 2007, 21:33:32 »
Dokładnie. To, że CCP wali przesyłki bez poleconego, to ich biznes i ich problem widocznie tak się im opłaca. Reklamacja ma być jednak rozpatrzona i koniec dyskusj. Federacja kosumentów istnieje nawet tam gdzie biegają białe misie i pingwiny. Tym bardziej w Islandii - kraju dośc socjalnym. Jak CCP będzie się stawiać, to właśnie do takich instytucji trzeba napisać skargę na nierespektowanie praw klientów. Z praktyki nawet na dzikim wschodzie (Rosja, Polska) wiem, że reakcja na skargi jest natychmiastowa, a reklamacja bez dalszych dywagacji rozpatrywana na korzyśc klienta.

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 28, 2007, 11:13:54 »
Dokładnie. To, że CCP wali przesyłki bez poleconego, to ich biznes i ich problem widocznie tak się im opłaca. Reklamacja ma być jednak rozpatrzona i koniec dyskusj. Federacja kosumentów istnieje nawet tam gdzie biegają białe misie i pingwiny. Tym bardziej w Islandii - kraju dośc socjalnym. Jak CCP będzie się stawiać, to właśnie do takich instytucji trzeba napisać skargę na nierespektowanie praw klientów. Z praktyki nawet na dzikim wschodzie (Rosja, Polska) wiem, że reakcja na skargi jest natychmiastowa, a reklamacja bez dalszych dywagacji rozpatrywana na korzyśc klienta.

Napisałem .. z tym ze jest maly problem, ta organizacja chroni wylacznie obywateli islandi, nie ma mozliwosci zarejestrowac problemu bez ich ID Scojal

Xarthias

• Użyszkodnik
  • Spamin' the World
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 28, 2007, 11:42:16 »
Ed, spróbuj tutaj: http://www.konsument.gov.pl/
To Europejskie Centrum Konsumenckie. Pomagają załatwiać takie sprawy, nawet jeśli dotyczą kraju spoza UE.
Zawarte tu informacje kierujemy zwłaszcza do:
    * konsumentów polskich dokonujących zakupów w krajach Unii Europejskiej, Norwegii lub Islandii
Przedwieczny.

rafaello

• Gość
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 09, 2007, 13:44:54 »
cala sprawa jest dziwaczna podwojnie
juz pisze dlaczego
pan orbis wyslal mi paczke z kartami (w ramach podziekowania) ktora dotarla do mnie ponizej tygodnia
wyslane zwyklym listem - nie poleconym czy jak kto woli rejestrowanym..

jakkolwiek... jak poczta wysyal listy nie polecone/rejestrowane i nie dochodza .... to wogole nie ma o czym mowic.. wsiaklo i bujaj sie

jakkolwiek dziwie sie ze opcja wysylki zwykla poczta jest...

jak zwykle jest to dobry przyklad ze pewnych wyborow ludziom nie powinno sie pokazywac... bo moga z nich skorzystac :D

theorbis

• Gość
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 10, 2007, 12:26:43 »
Hi,

I am not sure what has been written here, but it sure doesn't look good with SCAM and CCP in subject :)

If someone can maybe explain the issue in few words in English i will see what i can do.

Thank you.

Best Regards,
The Orbis

Ellaine

• Gość
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 10, 2007, 12:49:24 »
Check the first post. Its about Eve online shop and gadgets bought there and sent by normal mail (in opposition to courier delivery). The package never arrived and Edmund (the first poster) didn't get any refund. First post contains his email communications with CCP representative responsible for deliveries, in English (polish comments are not necessary to understand).
In the rest of this thread, people speak about more cases of problems with mail delivery, discuss Icelandic trade laws and possible ways to track a package and possibly get the money or package back.

sepa

• Gość
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 10, 2007, 13:45:54 »
Well, the rest of the posts are mainly about:

- how many times CCP answered by copy & paste, and how much that can piss ppl off,
- no proof of package being sent and how is it possible (without proof Edmund cannot check at Polish post office, so if the package was stolen here he can do nothing about this... if it was ever sent, that is)
- how it was with other packages ordered by other ppl, and with previous Edmund's packages (usually all ok)
- laws etc as Albi wrote, where to write next,
- how great the promotional campagin will be, with link to this post from promo page... (j/k) >:D
- what to do and if it makes sense to write to you, Orbis. Im glad u here, we all hope u will help us resolve the problem (i need to order some things from CCP, but I'll hold on until this will be resolved)

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 13, 2007, 17:49:16 »
I look for your answer to this topic Mr Orbis, and confirm both post - Francik and Albin, they write what i mind when i post this topic here.

rafaello

• Gość
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 14, 2007, 10:41:40 »
i belive mr orbis is from marketing department

imho - cpp can only remove cheap option to sending not registered packages...
like i sad- its risky to allow people make choises...

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 14, 2007, 11:43:53 »
i belive mr orbis is from marketing department

This is a marketing problem ... marketing is promote and SALE products not only promote !!!
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing

imho - cpp can only remove cheap option to sending not registered packages...
Well this is not option for me i think. Because this do nothing with problem, just make CCP get less mails and less secure and register for his job.
They need make first a some kind of register what they send, to who and when ... so if any customer need any info or proof about sending his parcel by CCP to him can get this anytime without problems. Not like now, they don't send me any proof !

like i sad- its risky to allow people make choises...
And you are not neutral to this problem, because you get money from CCP :D

Ezachiel

• Gość
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 16, 2007, 15:02:46 »
Hi,

I am not sure what has been written here, but it sure doesn't look good with SCAM and CCP in subject :)

If someone can maybe explain the issue in few words in English i will see what i can do.

Thank you.

Best Regards,
The Orbis

Hello

Albin and Fracik explain this in english with couple words couple days ago, any answer for major question in this Topic ? CCP shop online have any proof about sending parcel with my order to my house and why do not refund not completed order to his customer ?

theorbis

• Gość
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 16, 2007, 16:36:07 »
Hi Edmund,

Sorry it took long to receive a reply from me, but i was not able to speak with the person who sent out package, cause of her absence.

Finally i spoke with her today, and i am afraid that there is nothing that can be done here.  :(

As she pointed out in her mails, we do not offer tracking on international mail packages and it is therefore impossible to see where did package end up. The reason it is not done is to decrease, already high shipping costs. If tracking was included, it would end up much more expensive.

What i can do is assure you that CCP has never and will never scam anyone. The EVE store is mainly created for our players, and we make very little if any money out of it. We would never put our reputation and credibility on a line, certainly not by scamming our player base as you indicate.

To give you a better idea how the whole process of order sending works i will write down a short overview:

Every order that has been received during the business day is packaged and placed in a special case, where packages are placed according to their size and priority. That case is picked up at the end of a business day by a person from post office who takes it to post office and ships from there. I cannot guaranty that Icelandic post office doesn't loose packaged, but they have a reputation of being very reliable.

As you can see, once the package is taken from CCP offices, we have no way of knowing what is going on with it and where is it heading. Sad, but true.

It is precisely because of the lack of tracking possibility that we can not offer refunds, as it is stated on our web site. Otherwise, everyone could claim they have not received a packaged and demand a refund.

Once again, i am very sorry you had to go through this and quite sad that someone would think CCP is scamming its players. Despite what you might think now, we take great pride in being so close and friendly to our player base, and would never consider anything like that.

I offer you my best regards Edmund and hope that you will change your opinion about us.

The Orbis.