Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - wesułdzień

Strony: [1]
1
Dyskusje ogólne / Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« dnia: Sierpień 21, 2015, 11:00:57 »
Brak contentu jest skutkiem a nie powodem odchodzenia szczególnie graczy o większym stażu i doświadczeniu.

Pamiętam gdy ja zaczynałem byłem tak nakręcony gierką że nie przeszedłem nawet kursu aury a to były czasy gdy nie było "warp to 0", skakałeś na bramę  zawsze wypadałeś 15km przed i miałeś ból ( bul ;) ) gdy siedziała tam kampa. Chciałeś skoczyć <2,5km aby od razu zrobić jump, musiałeś posiadać BMki ( bookmark ) zrobione 15km za bramą w odpowiednim kierunku wtedy lądowałeś, plus minus, gotowy do skoku. Ja nie miałem pojęcia że dwuklik na przestrzeni kieruje twój statek w wyklikanym kierunku, tak było przez pierwszy miesiąc gry a że od razu zawędrowałem do low i null, wielki ból i spinka aby ogarnąć latanie.

Takich noobków jak ja wtedy, jest pełno. Content stworzy jedynie ktoś bardziej ogarnięty z większą wiedzą i doświadczeniem jeśli się znudzi zorganizuje wyścig we fregatach wokół galaktyki. Noobek będzie pytał "co to jest to czerwone", " mogę to nacisnąć" ..... Jeśli kiedykolwiek CCP zależało na napływie dużej ilości graczy to tylko dlatego że świadome jest tego że z tysiąca  graczy kilkuset dojdzie do 20m sp kilkudziesięciu do 100m sp. Tyle że to zawsze spowoduje jakiś konflikt czym dłużej siedzisz w grze tym bardziej Cię zaczyna denerwować to co jest plusem dla początkującego, zdajesz sobie sprawę że poświęciłeś dużo czasu na granie teraz chcesz mięsa co niekoniecznie musi być na rękę nowym.
Póki brakuje konkurencji, wszystko jest ok gracze muszą przeboleć pewne rzeczy ale teraz mamy ED niedługo będzie SC 

2
Dyskusje ogólne / Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« dnia: Sierpień 18, 2015, 11:21:31 »
Witam

Aż się musiałem zarejestrować co było mi całkiem po drodze gdyż zamierzam wrócić do gry po kilku latach przerwy.

Wracając do tematu póki co to jedynie MortimerPL przedstawił całkiem zgrabną analizę, reszta to definicje kompletnie bez sensu dla praktyka rynkowego. Gdybym był CCP pewnie zastanawiałbym się nad taką samą manipulacją/interwencją, choć z innych pobudek. Ale oto dlaczego MortimerPL jest w błędzie.

Wystarczy spojrzeć na indeks dolara i na indeksy walut peryferyjnych/egzotyków np. rubla ( RUB ). Dolar się umacnia a większość tych walut się osłabia to sprawia że teraz aby zarobić na TC np. przeciętny Rosjanin musi poświęcić więcej czasu rl, dodatkowo kryzys akurat w tym kraju wydłuża go jeszcze bardziej. W pewnym momencie część zrezygnuje z kupna za rl czas i zechce farmić na subskrypcje. Teraz objawia się notowany od niedawna odpływ graczy ( lub brak wznowień jak kto woli ), szczególnie tych odpowiedzialnych za content to oni w znacznym stopniu odpowiadają za ilość TC. Sam nie zamierzam robić cokolwiek innego niż sprzedaż plexów, kupienie szipów i psucie kosmosu a farma tylko w zakresie jaki będzie wymagało poznanie świata. Jak pamiętam historię EVE ( od 2005r ) to tacy gracze stanowili clue tej "fabuły".

Nie twierdzę oczywiście że CCP nie manipuluje w inny sposób kosztem plexów, ma takie możliwości i myślę że zależy im na wysokich cenach bo to w pewnej perspektywie pozwoli im zachęcić część graczy, szczególnie starych, doświadczonych bo dla EU zachodniej USA praca w MCd kilka godzin dziennie na kilka miesięcy zabawy może okazać się atrakcyjna. Zaraz pojawią się głosy że to spowoduje odpływ innych tak oczywiście może tak się stać ale będzie dotyczyło przede wszystkim tych którzy chcą zacząć a słyszeli że godzina misji LVL4 to TC - to se ne vrati ( szczerze pisząc jestem starej daty nie wiem na czym teraz można zarobić, więc z góry przepraszam za być może nie trafione porównania ). Koniec końców dla contentu gry lepsza będzie obecność 5k graczy 30-50m sp niż 20k graczy <10m sp ( choć to też zależy od tego na co takie ilości sp pozwalają )

Pozdrawiam 

Strony: [1]