Eve-Centrala

Forum Gry => Inne gry => Wątek zaczęty przez: Goomich w Sierpień 17, 2010, 23:56:18

Tytuł: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Sierpień 17, 2010, 23:56:18
Trailer pokazujący statek gracza w akcji. Nowym Tie Fighterem toto nie jest.

http://www.rockpapershotgun.com/2010/08/17/yet-more-spaceflight-swtor-space-combat/
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: lastverb w Sierpień 18, 2010, 02:40:48
oni naprawde maja zamiar sprzedac scrolling shootera w 3d :D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Sierpień 18, 2010, 08:53:32
Ale wygląda lepiej niż Lost Viking ze Starcrafta. :)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Gaunt w Sierpień 18, 2010, 10:24:19
Takiemu kolorowemu światu ja jednak podziękuje, szkoda, że nie ma rushowego wejdera :(
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Sierpień 18, 2010, 23:00:05
Miało być jak w KOTORach, więc jest. Jeżeli designer będzie pilnował klimatu, to komiksowa grafika sama w sobie nie przeszkadza. Byle nie było chaosu. Mam tylko nadzieję, że uda im się zrobić RPGa online, a nie kolejną siekankę do expienia. Wtedy nie będą mi przeszkadzały scrolling shootery 3D ;D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Sierpień 19, 2010, 09:57:27
Zapowiadaja, ze gra ma miec wiecej fabuly niz wszystkie ich rpg zaczynajac od bg, a na me2 konczac razem wziete, wiec jest szansa, ze przez pare miechow bedzie warto w to pograc, a pozniej? Pozniej pewno dodatki :P. Zobaczymy jak to wyjdzie, albo (co prawdopodobne) bedzie next wow klon, albo swiezynka na rynku :)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Gaunt w Sierpień 19, 2010, 10:51:22
ja obstawiam klon wowa a świeżynką to gw2 będzie
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: littleozzik w Sierpień 19, 2010, 10:51:35
Eh, jakoś mi nie leży ta cukierkowa grafika...nie pasuje moim zdaniem do klimatu SW...
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Sierpień 19, 2010, 11:37:40
Starego SW, w nowe wkomponowuje sie raczej gładko :/
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Striker w Sierpień 19, 2010, 12:18:52
No mi tez kompletnie nie pasuje grafika tej gry. Jakby zrobili to na wzor kotorow, na 100% bym w to zagral. Niestety z komiksową, przerysowaną grafiką zupelnie klimat tej gry do mnie nie przemawia.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Sierpień 19, 2010, 14:48:40
  Marudzicie chyba tylko dla czystej idei.

SWTOR Wygląda jak 150% KOTORa. Ma idealnie taką samą grafikę w lepszej rozdzielczości. Ma bardzo dobry design postaci. Z efektów przerysowania zrezygnowano już na samym początku prac. Na dziś gra wygląda jak KOTOR v3.0 na lepsze karty GFX, a że nie jest to hiperrealizm, bo i nie był wcześniej, to i lepiej.

  Generalnie brak podkreślenia kolorów i kontrastu z tłem źle wpływa na czytelność obrazu i na ogólną grywalność. Dlatego kontynując tradycyjnego KOTORa dokonano prawidłowego wyboru. Gra ma konkretny target i głupotą byłyby jakiekolwiek nadmierne eksperymenty. Od hiperealizmu jest Crysis, zresztą też mocno podkolorowany, bo rzeczywistość na ogól brzydka jest :P

PS Nie mylcie czysto komiksowych ilustracji ze screenami z gry ;D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Deaell Portt w Sierpień 19, 2010, 22:20:15
Eee tak placzecie i narzekacie, a wiekszosc z was i tam napewno chociaz 1 abonament kupi, zeby na wlasne oczka sie przekonac.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: naye666 w Sierpień 20, 2010, 01:35:48
Ciezko kupic abo gdy gra ma korzystac z mikroplatnosci, ale nie zmienia to faktu ze spodziewalem sie jakiejs mega bomby a to kicz ktory szybko upadnie.. Another life pod wzgledem grafiki a mass effect pod wzgledem sterowania lol... To sie nie moze udac... Juz nie wspomne o walkach w kosmosie co maja byc super ubber lol ;p
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Sierpień 20, 2010, 02:12:19
  Jeżeli system płatności zostanie skopiowany z "Dungeons & Dragons Online", to będzie wyglądał rewelacyjnie.

W tym przypadku gra wydaje się być pod każdym względem lepiej zaadresowana i wykonana od SW Galaxies. Grafika naprawdę nie jest zła i będzie dość elastyczna na słabszych konfiguracjach, które są masowo sprzedawane w USA.

IMO tym razem dobrze wybrano wykonawcę i się uda :)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: littleozzik w Sierpień 20, 2010, 07:59:02
PS Nie mylcie czysto komiksowych ilustracji ze screenami z gry ;D

Ja widziałem, prawda że jakiś czas temu, filmik z gameplay'a. Gość pokazywał jak się gra postacią w typie Han'a Solo. W porównaniu na przykład do klimatu Jedi Academy to czułem się jakbym oglądał misia Coralgol'a...
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Sierpień 20, 2010, 08:51:00
Pozyjemy zobaczymy. Ten space combat wyglada troche jak starlancer czy jak sie tam ta ten pseudo space sim z widokiem z 3 osoby nazywal.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Sierpień 20, 2010, 10:01:03
Starlancer był symulatorem. Podejrzewam że mówisz o Freelancerze
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Sierpień 20, 2010, 10:13:47
We Freelancerze to sobie można było wybrać gdzie się leci. :P
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Sierpień 20, 2010, 14:20:42
  To co pokazano na filmie, wygląda jak minigierka wzorowana na "R-Type" z automatów i nikt chyba nie będzie udawał że stanowi symulator. W KOTORach też były śmieszne wstawki typu postrzelaj z turbolasera do myśliwców o podobnym poziomie ;D

"Starlancer" i jego następca "Freelancer", to znakomite zręcznościowe space combaty (symulatorem, to był TIE-Fighter) ze świetną fabułą nie mające zasadniczo jakiejkolwiek konkurencji w swojej klasie. W dodatku oba są do dzisiaj w pełni grywalne i na serwerach multi Freelancera nie brakuje ludzi.

Freespace i Freespace 2 (też do dzisiaj dzięki modom żyje) grało się równie fajnie, ale z tą różnicą, że to gry oparte na kolejnych zadaniach, a nie otwartym kosmosie. Z nowszych gier "Dark Horizon", ale wnerwia krótkimi misjami.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Sierpień 20, 2010, 14:31:06
Nex nie zgodzę się odnośnie Starlancera, jesli już wyjmujesz go z grona symulatorów (fakt że mało było czuć ten symulator :P ) to stawiaj go na równi z Freespace i Freespace 2, ale freelancer to jak dla mnie już totalnie inna gra
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: lastverb w Sierpień 20, 2010, 15:44:05
i tak wedlug mnie najlepsze tej klasie sa iXy od egosoftu, otwarty swiat, swietna mechanika i mody, jako jedna z niewielu daje nawet w podstawce mozliwosc latania wiekszymi cackami. Fabula tez i nawet industriale maja sie czym pobawic.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Sierpień 20, 2010, 16:01:57
  Xy Egosoftu są świetne . Scenariusz to jednak tylko taki tutek jak Epic w EVE.
Klasa sama w sobie chociaż początki pierwszej gry były ciężkie. Przed wydaniem GOLD po prostu niegrywalne toto było, ale po poprawkach i X-Tension miodzio.

X3 Terran Conflict + Combat MOD 3, Military HUD i podstawki Cyrowa. Świetnie się gra :)
Jeszcze Ship Rebalance MOD do kompletu.

Podobnież X4 będzie wreszcie na poważnym silniku. Gdzieś mi się obiło, że CryEngine jest adaptowany na dwa space simy.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: eX w Sierpień 20, 2010, 16:35:29
A ja zapytam jeszcze raz, czy te SW będą jednak miały pvp czy tylko fabuła?
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Sierpień 20, 2010, 16:44:12
Tak. PVP będzie na 100%
Tyle, że do tej pory pokazano potyczki kilku osób, a marketing coś o mass pvp przebąkiwał. Poczekamy sobie na opinie z bety.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Sierpień 21, 2010, 01:19:53
Nowy film z gameplaya. Można popatrzeć jak bawią się blasterami. Jakość niezbyt dobra, bo robiony kamerą, a dzwięk się niesie z hali, ale można popatrzeć na łażące i strzelające z blasterów i granatników ludki, oraz intefejs.

http://www.gametrailers.com/player/703274.html
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Czerwiec 08, 2011, 09:20:46
Troszkę odgrzewam kotleta, ale na E3 pokazali nowy trailer (niestety cinematics jedynie):
http://www.youtube.com/watch?v=xAdzsUfsnPA

Jak zwykle rozgrywka będzie odstawać od tego co widać na trailerach, ale chociaż filmiki każdy fan SW obejrzy z przyjemnością  :)

Edit:
A jednak udało mi się znaleźć i cutscenki:
http://www.youtube.com/watch?v=pDYfmaY6Iig
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Czerwiec 08, 2011, 10:39:21
Nie wiem jak gamepley ale od strony graficznej to ta gra jest co najmniej zacofana

http://www.youtube.com/watch?v=D40Ws6f8wxY&feature=related

Halo 2 a być może nawet 1 miały podobną grafikę a to już przecież stare pozycje (choć nadal bardzo dobre)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 08, 2011, 10:45:14
I co z tego? Dla mnie juz jedi outcast miało grafikę na zadowalającym mnie poziomie i IMO m0ogli by na tym pozostać angażując siły i środki w zrobienie jak najfajniejszego game play.
Zresztą ocenianie grafiki w grze po intrze na którym jak woł pisze cinematick jest...  ::)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Czerwiec 08, 2011, 10:47:42

Edit:
A jednak udało mi się znaleźć i cutscenki:
http://www.youtube.com/watch?v=pDYfmaY6Iig
[/quote]

Porównywałem grafikę z tego linka to po 1 po 2 pamiętam czasy kiedy pacman wchodził do użytkowania więc grafika dla mnie nie straszna a i nowością był Rivier Raid ];p ale po prostu powinny być pewne granice, które nie powinny być przekraczane patrz Mindcraft.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Czerwiec 08, 2011, 10:48:16
Na gre czekac czekam.. czy w nia dotrwam do end contentu(z ktorym podobno producent ma duuuze problemy) tego niewiem, ale sprawdzic trzeba :D bedzie juz chyba z 30mmo ;p
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: lastverb w Czerwiec 08, 2011, 10:51:16
Cofanie sie z jakoscia grafiki w grach to chyba jakis nowy trend. Najpierw crysis, potem zapowiedzi far cry 3, teraz to.
Czyzby nowa generacja konsol miala byc szybsza tylko dlatego, ze gry beda gorzej wygladaly, a wydawcy juz do tego przywyczajaja? Bo na powrot gameplay'u jako top priority w grach "z najwyzej polki" juz dawno przestalem liczyc.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Czerwiec 08, 2011, 11:02:38
Dziadzi bardzo konkretnie napisał to co sam chciałem przekazać.

Choć z 2 strony jak pogorszenie grafiki pójdzie w parze z polepszeniem miodności to nie będę miał aż tak za złe temu trendowi (choć jednak Mindcraft powalił mnie na kolana z grafiką rodem z atari czy max amigi)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 08, 2011, 11:04:24
Dla mnie nie tworzenie co tytuła bardziej wodotryskowej grafy ma inną bardzo dla mnie istotna zaletę
Nie trzeba zmieniać kompa co nowy tytuł żeby grać na high detalach
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Czerwiec 08, 2011, 11:19:10
@Doom co innego stanąć a co innego się cofać czyż nie?
Standardowo nie tak dawno był postęp w grafice, Ty oczekujesz stagnacji a Oni nam dają regres.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 08, 2011, 11:32:43
Wspominałem już w ktorym miejscu grafika jak dla mnie osiagnęła wystarczający poziom? Tak długo jak nie zejdą poniżej, lub do porównywalnej grafy nie bedą rządali sprzetu jak do metro w full high to niech robią co chcą :P
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Czerwiec 08, 2011, 11:33:01
To swoją drogą ciekawe, że w onlinówkach zawsze grafa była słabsza, a przecież tego się nawet technicznie nie da jakoś specjalnie obronić. Przeca przetwarzana lokalnie, a nie na serwerku, a serwer nie musi mieć info o lokalizacji poszczególnych polygonów naszej postaci, no bo ta się przecież raczej nie rozłazi w różne kąty ekranu sama z siebie...  ;)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Czerwiec 08, 2011, 13:46:31
  Jest sporo uzasadnień dla lżejszego silnika w grach MMO. Gwałtowne i nie do końca przewidywalne zmiany w ilości obiektów na gridzie, które dobijają komputer lokalny, zmiany poziomu zaawansowania przeliczania statystyk, gdy spotykają sie na gridzie "gracze", a nie jeden gracz i npece. To wszystko wprowadza sporo zmiennych jak na komputer lokalny i da się solidnie odczuć zmiany wydajności.

  Poza tym pozostaje ważny argument, który Polacy tradycyjnie pomijają. W US ludzie nie mają wbrew naszym infantylnym wyobrażeniom kasy do rozdawania na prawo i lewo. Owszem zarabiają lepiej, ale też i wydatków maja więcej jak i samych obowiązków i możliwości. Prawdziwe ubezpieczenia, płatne wykształcenie, medycyna w sporej części, dożywotnie kredyty. Amerykanie liczą wartość każdego centa i go szanują. Nie ma tam powszechnego parcia na posiadanie najbardziej wypasionego PCeta, czy innego "zbytku" do czasu gdy są ważniejsze wydatki w domu. To kraj 300 mil ludzi z których tylko niewielka część może sobie pozwolić na swobodę zakupów. Ktoś kto ma dwadzieścia parę tysięcy rocznie szanuje każdą zaoszczędzona kwotę np na maszynce do przeglądania internetu i płacenia rachunków. W Polsce jak na razie jedynym porównywalnym obciążeniem budżetu domowego jest kredyt mieszkaniowy i dentysta. Cieszmy się z tego puki można :P

  Dlatego da się wyraźnie odczuć nastawienie firm na masowego klienta w stanach i nieeliminowanie go z gry nadmiernymi wymaganiami sprzętu. W MMO liczy się ilość graczy, a nie top w rankingu GFX.

Poza tym - moim zdaniem zabieg z odejściem od hiperrealizmu w STWOR jest jak najbardziej zamierzony i podyktowany komiksową stylistyką i podobieństwem do KOTORa. Nie przeszkadza mi to specjalnie. Nie pierwszy raz widzę jak pozornie lekkie silniki dzięki talentowi designera zjadają na śniadanie przeteksturowane i zbyt fotorealistycze gry. Rozmach LOTRO zabiłby śmiechem większość takich pseudo wypasów przy zupełnie minimalistycznych wymaganiach. Nawet efekty dx10 dx11 są włączane osobno i w sumie mają trzeciorzędne znaczenie, bo 99,9% pracy wykonali utalentowani graficy, a nie zwykli wyrobnicy od photoshopa.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Czerwiec 08, 2011, 14:16:43
  Jest sporo uzasadnień dla lżejszego silnika w grach MMO. Gwałtowne i nie do końca przewidywalne zmiany w ilości obiektów na gridzie, które dobijają komputer lokalny, zmiany poziomu zaawansowania przeliczania statystyk, gdy spotykają sie na gridzie "gracze", a nie jeden gracz i npece. To wszystko wprowadza sporo zmiennych jak na komputer lokalny i da się solidnie odczuć zmiany wydajności.
Ale czy aby na pewno ?  ;)
Ja rozumiem, że jak mamy nie onlinówkę, to zmiany w gridzie są przewidywalne, ale przecież CPU musi je najpierw sobie policzyć, co przecież go dodatkowo obciąża. Stąd z resztą wszystkie pomysły racjonalizatorskie typu żeby GPU liczyło jedynie to co widać i CPU podawało jedynie wynik końcowy, a nie dane wszystkich polygonów.
Anyway masz rację, że większość zależy od chciejstwa lub nie pracujących nad tytułem oraz architektury silnika gry.
A, że można ? Pewnie, że tak... poszukajcie sobie filmików z gameplay Battlefield 3 (czy tam inszych prezentacji silnika frostbite2).

To kraj 300 mil ludzi z których tylko niewielka część może sobie pozwolić na swobodę zakupów. Ktoś kto ma dwadzieścia parę tysięcy rocznie szanuje każdą zaoszczędzona kwotę np na maszynce do przeglądania internetu i płacenia rachunków.
Aha... i właśnie dlatego najpopularniejszą maszynką do giercowania u hamerykańców są wszelkiej maści konsole... pomimo posiadania PC'tów, które jakoby jak twierdzisz służą głównie do przeglądania internetu i płacenia rachunków.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Czerwiec 08, 2011, 15:10:16
@Dormio

  Konsole są właśnie maszynkami do giercowania (w cenie poniżej kosztów produkcji, a PC w ten sposób nie kupisz) i dlatego się na nich giercuje. Komputery w stanach od "początku" były traktowane jako narzędzia robocze. To że amerykanie mają ogromny rynek gier na PC wynika z tych 300 milionów amerykanów i zysku z europy i azji, a nie procentowego udziału PC, który jest po prostu słaby. W Europie konsole są popularne, ale nie w takim stopniu jak w US, a co ważniejsze komputery maja u nas większy udział w rozrywce od samego początku kariery sprzętu domowego. Gdy amerykanie na Amigach robili filmy w rodzaju Parku Jurajskiego i używali ich do sterowania systemem podtrzymywania życia na wahadłowcach, to europejczycy tych samych Amig używali jedynie do klepania Dungeon Mastera. Tą różnice podejścia do komputerów zawsze było czuć.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Czerwiec 08, 2011, 16:07:06
  Konsole są właśnie maszynkami do giercowania (w cenie poniżej kosztów produkcji, a PC w ten sposób nie kupisz)
A mogę wiedzieć po czym wnosisz, że są w cenie poniżej kosztów produkcji ?
Rozumiem, że twierdzisz iż z jakiegoś powodu producenci inwestują ogromne pieniądze w rozwój, produkcję i sprzedaż sprzętu do którego muszą dokładać. Chyba, że masz na myśli coś zupełnie innego (coś w stylu marketingowego chłytu: "netbook za 1 PLN") i użyłeś skrótu myślowego.

Gdy amerykanie na Amigach robili filmy w rodzaju Parku Jurajskiego i używali ich do sterowania systemem podtrzymywania życia na wahadłowcach, to europejczycy tych samych Amig używali jedynie do klepania Dungeon Mastera. Tą różnice podejścia do komputerów zawsze było czuć.
Nie wiem ile masz lat, ale ja mam wystarczająco dużo by znać kilka osób z RL z tzw. Sceny z tamtego okresu. Co prawda nie zajmowali się wówczas efektami na miarę Parku Jurajskiego (mam nieodparte wrażenie, że do niego akurat używano Silicon Graphics, a nie Amig, ale może mi się tylko wydawać), ale tworzyli bardzo dobrej jakości dema możliwości układu muzycznego i to niekoniecznie na Amidze. Anyway... podejście podejściem, ale o ile w wielu dziedzinach hamerykańce wyprzedzają o wiele lat EU, o tyle jest co najmniej kilka obszarów, w których nie tylko EU, ale i Azja już dawno dogoniła, a nawet przegoniła USA. Poza tym wg mnie za bardzo idealizujesz szarego obywatela USA, względem mieszkańca EU.
M.in. dlatego, że w EU ceny elektroniki są wyższe o kilka % to mieszkańcy EU wolą wykorzystać sprzęt PC do tego do czego się również nadaje - czyli giercowania, zamiast płacić za bezdurne w konsoli, która niby jako sprzęt dedykowany rozrywce powinna mieć i interface i oprogramowanie optymalizowane pod kątem rozrywki, a jak widać na wielu przykładach przegrywa w porównaniu z PC. Nie zamierzam rozpoczynać wojny pomiędzy konsolowcami i blaszakami, bo wg mnie każdemu wg zasług, ale sprzęt którego okres życia >5 lat (IMHO konsole), względem sprzętu gdzie 2 lata często oznacza przepaść technologiczną (PC). Ja rozumiem, że optymalizacja softu FTW, ale właściwie właśnie dzięki szerokim możliwościom adaptacyjnym sprzętu PC, w większości masz teraz możliwość zakupu HW do PC na tyle wydajnego, że ciężko znaleźć tytuły którego go zarżną, bo wrzuciłeś grę w wysokich detalach.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 08, 2011, 16:13:45
Cytuj
A mogę wiedzieć po czym wnosisz, że są w cenie poniżej kosztów produkcji ?
Rozumiem, że twierdzisz iż z jakiegoś powodu producenci inwestują ogromne pieniądze w rozwój, produkcję i sprzedaż sprzętu do którego muszą dokładać. Chyba, że masz na myśli coś zupełnie innego (coś w stylu marketingowego chłytu: "netbook za 1 PLN") i użyłeś skrótu myślowego.
Ponieważ sami sie do tego przyznali. Armia USA uzywa połączonych ze sobą ps ileś tam jako serwerów dlatego właśnie że kupić je mogli sporo taniej niż dedykowany sprzęt o zbliżonej mocy, czym ponoć niezmiernie wkurzyli producenta konsoli :P ;D. Koncerny konsolowe odbijają sobie tą różnicę cenami gier na nie. Pomimo że z mojej perspektywy jest to poroniony pomysł to im jakoś się to musi opłacać bo model ten istnieje od kilku ładnych lat.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Czerwiec 08, 2011, 19:16:52
  Tak j.w.  Doom wspomniał ceny konsol od czasów PS Sony są dotowane, a koszty są wliczane w ceny licencji na produkcje gier i ceny samych gier. W tej chwili rynek jest na tyle duży, że wielokrotnie zwrócił ten sposób marketingu i nikt go już dla byle widzimisię nie zmieni. Nie jest to jakaś tajemnica, tylko wielokrotnie chwalony przez SONY sposób dzięki, któremu zdobyli swoją pozycję na rynku konsol. Microsoft również miał wieloletni czas zwrotu inwestycji i bez mrugnięcia dokładał do XBoxa (bodajże po 5 latach mieli wyjść na zero). W zasadzie jedyna w miarę tanią w produkcji konsolą powinien być Gamecube, Wii. Nintendo wyraźnie postawiło na specyficzny target i stara się go opanować pasującym odbiorcom gameplayem, a nie elektroniką. Wielkie korporacje istnieją na tyle długo, że jeśli muszą, to będą inwestować nawet na 10, czy 15 lat.

  Co do tego czym robiono efekty w filmach z czasów 20+ lat wstecz. Spielberg miał do dyspozycji studio z 200 zsieciowanymi Amigami 2000 wyposażonymi w 24 bitowe karty GFX Raptor (wyspecjalizowane do sieciowego renderigu 3d). Na tym sprzęcie projektowano efekty specjalne, animacje itp. Natomiast stacja Silicon Graphics (sztuk - jeden) była wynajmowana na godziny (gigantyczne koszty wówczas) i za jej pomocą renderowano końcowy etap w docelowej rozdzielczości i poziomie szczegółów.

Ja najbardziej wtedy podziwiałem animowane myśliwce w którymś z Bondów wygenerowane Realem3d właśnie na Amigach. Praktycznie nieodróżnialne od prawdziwych. Perfekcyjny przykład pracy animatorów i doskonałego programu.

Jedynym filmowcem który miał wówczas własne stacje graficzne i studio efektów specjalnych  był G. Lucas i na parę lat zdominował rynek świadcząc usługi w dziedzinie efektów specjalnych.



  Lat miałem akurat tyle żeby się ożenić. No młody i głupi byłem, ale przynajmniej komputery były wtedy ciekawsze  :D
Scenowe Amigi 500 i 1200 niewiele miały graficznie wspólnego z sieciowymi Raptorami do filmów. Oba modele były tanimi zestawami dla graczy w czasach gdy rynek gier jeszcze nie umiał oczarować ani grafiką 3d, bo była paskudna i nie robiła wrażenia (pewnie dlatego najpierw została zaakceptowana na kalkulatorach biurkowych PC, które i tak nic lepszego nie oferowały), ani pojemnymi nośnikami i eleganckimi komputerami w stylu Home (czarna Amiga z wbudowanym CD się nie przyjęła, bo klienci nie mieli pojęcia po co im jakieś głupie "CD" skoro wszystko mają na pirackich dyskietkach masowo dublowanych przez XCopy, który do każdej kopii doklejał wirusa Lame_Exterminator. Zabawnie wtedy było i wesoło na rynku komputerów.

  Tyle że w podstawie elektroniki te rozrywkowe Amigi niczym się nie różniły poza procesorem i kartą grafiki, więc jak ktoś się uparł, to je wstawił w skrzynkę, dokupił lepsza kartę GFX i CPU i mógł pracować za "małe" w sumie pieniądze. Mój pierwszy twardy dysk (wielkości szuflady CD) kupiłem sprzedając małego Fiata 126  ;D
  Sporo grafików na takim sprzęcie wyrosło. W Europie muzycy mieli swoje Atari ST, ludzie od video i kablówek tanie Amigi 1200, które pierwotnie miały służyć do gier, ale były dostępniejsze od 3000 i 4000. A DTP uwielbiało bliźniaka Amig jakim był Macintosch.
  Komputerów innych niż PC czasem brakowało, bo Motorola przycinała dostawy procesorów podbijając ceny dla wojska, które pakowało je w rakiety. Intel takich machlojek nie mógł robić, bo poza PC mógł zdominować jedynie rynek grzejników elektrycznych :P

PS Nie idealizuję amerykanów. Po prostu podziwiam ogromny kraj z gigantycznym rynkiem zbytu. Połączenie siły nabywczej stabilnej klasy średniej i rozmachu, który nadaje amerykanom 300 mil obywateli.

  Nie ukrywam, że lubię z nimi grać, dawno już nie byłem w stanach, ale bardzo miło wspominam wrażenie jakie zrobili na mnie zwykli mieszkańcy, bo są zaprzeczeniem obiegowych opinii o amerykanach. Nie są chciwi, są pragmatyczni. Chętnie pomogą, ale są nauczeni, że za rzeczy się płaci, bo to nie tylko zysk osoby prywatnej, ale też dobro ich gospodarki, a tym samych ich samych. Nie są ani głupi, ani niedokształceni, są za to specjalistami w swoim fachu i kierunku i bez żenady konsultują się w sprawach, na których ktoś może znać się lepiej (istne zaprzeczenie polaków co to wszystkie rozumy zjedli jak tylko ich mama wypłakała świstek papieru w szkole, czy parę podpisów na indeksie).
  Są zadziwiająco uprzejmi, to aż szokujące patrząc na ich własne filmy, w których chamstwo wylewa się hektolitrami. Widocznie potrzebują zaworu bezpieczeństwa po codziennym, doklejonym "happy. Generalnie jest to wszystko mniej teatralne niż u Azjatów i bardziej przyswajalne dla Europejczyka. Zresztą co tu mówić o Amerykanach jak nawet sztywni Anglicy potrafią u siebie zrobić dobre wrażenie. Moja rodzina po części na stałe mieszka w Anglii i z przykrością stwierdza, że jeżeli ktoś się nie uśmiecha na widok sąsiada, to jest to na 99% nowo przybyły polak ;)

Zestresowane wiecznie smutasy są z nas niestety.

PPS Sorry za tą ścianę  :D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Mac Dercad w Czerwiec 08, 2011, 20:07:37
  PPS Sorry za tą ścianę  :D

Nie ma za co przepraszać. Strasznie fajnie czasem przeczytać w Internecie coś z treścią wybiegającą poza standardowe w tym medium flame-flame-h8-flame-dis-lol-gay.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Czerwiec 09, 2011, 08:50:43
  Tak j.w.  Doom wspomniał ceny konsol od czasów PS Sony są dotowane, a koszty są wliczane w ceny licencji na produkcje gier i ceny samych gier. W tej chwili rynek jest na tyle duży, że wielokrotnie zwrócił ten sposób marketingu i nikt go już dla byle widzimisię nie zmieni.
Czyli jednak chłyt marketingowy. Dotowanie to bezzwrotna publiczna pomoc, więc chyba nie o to Ci chodziło  ;)
Anyway to o czym piszesz to de facto finansowanie produkcji rozłożone w czasie i nie ma wiele wspólnego z produkcją poniżej kosztów wytworzenia. W pierwszym wypadku w plan biznesowy zaszyte są zwroty z inwestycji (ROI) w okresie czasu i de facto nie ma znaczenia czy zwrot jest poprzez cenę rozbudowy sprzętu, licencje SW (np. czasowe), czy kody aktywacyjne, czy też w końcu abonament (to m.in. pozwala na sprzedaż terminali telefonicznych przez operatorów za przysłowiową złotówkę). W zależności od przyjętej formy rozliczenia zysku producent sprzętu dostaje kasę albo od razu (przeniesienie obciążenia), albo w % od zysku (revenue sharing). W przypadku konsol część ceny konsoli jest ukryta w cenie softu i idę o zakład, że tak jest skalkulowana, że wystarczy zakupić kilka tytułów, by w efekcie końcowym i producent gry i konsoli zarobili (wliczając w to cały tradycyjny ciąg pośredników). Jeśli konsola byłaby dedykowana tylko na 1 tytuł to z pewnością NIKT nie sprzedawał by jej poniżej kosztów wytworzenia, ale ponieważ tytułów są tysiące, to te dodatkowe kilkaset $ jest rozłożone na nich, co oznacza, że stanowią niewielki % wartości softu.
W przypadku PC model biznesowy jest bardziej zbliżony temu znanemu z samochodów - koszt wyprodukowania jest niewiele niższy niż cena sprzedaży. W tym wypadku o cenie komponentu decyduje tradycyjnie popyt/podaż oraz możliwości produkcyjne. Właśnie między innym też dlatego ceny Mac'a są znacznie wyższe (mam na myśli nie te udające Mac'a z zaszytym w środku Intelem).

Sprzedaż poniżej kosztów produkcji oznacza, że NIE ma żadnej ukrytej bądź jawnej formy dofinansowania produkcji.

Lat miałem akurat tyle żeby się ożenić. No młody i głupi byłem, ale przynajmniej komputery były wtedy ciekawsze  :D
A ileż legendarnych tytułów !
I 99% z nich opartych było o wyobraźnię, a nie wodotryski... pozdrawiam MUDowiczów ;)

Scenowe Amigi 500 i 1200 niewiele miały graficznie wspólnego z sieciowymi Raptorami do filmów.
A architektura i bebechy to niewiele ?

Sam o tym zaraz, kawałek dalej piszesz:
  Tyle że w podstawie elektroniki te rozrywkowe Amigi niczym się nie różniły poza procesorem i kartą grafiki, więc jak ktoś się uparł, to je wstawił w skrzynkę, dokupił lepsza kartę GFX i CPU i mógł pracować za "małe" w sumie pieniądze.
:P
To niekonsekwencja, albo niczym się nie różniły na poziomie HW, albo się jednak różniły.  ;)

Zestresowane wiecznie smutasy są z nas niestety.

PPS Sorry za tą ścianę  :D
Trafne spostrzeżenia co do ludków, a co do zestresowanych smutasów - trudno się nie zgodzić  8)


Ponieważ sami sie do tego przyznali.
Ech... Mando, a wydawało mi się, że w czasie kiedy w EVE budujesz capsy już dawno wiesz jak to możliwe, że pomimo stabilnych na jakimś tam poziomie wciąż można zarobić budując własnym sumptem. Do niczego się nie przyznali  :P
Koszty produkcji to jedna z najpilniej strzeżonych tajemnic każdej firmy, która coś wytwarza.

Armia USA uzywa połączonych ze sobą ps ileś tam jako serwerów dlatego właśnie że kupić je mogli sporo taniej niż dedykowany sprzęt o zbliżonej mocy, czym ponoć niezmiernie wkurzyli producenta konsoli :P ;D. Koncerny konsolowe odbijają sobie tą różnicę cenami gier na nie.
Niezmiernie ? Nawet jeśli ich było 100k sztuk to ten koszt jest niewielki, a zysk marketingowy znacznie większy.

Koncerny konsolowe odbijają sobie tą różnicę cenami gier na nie.
Czyli jednak wiesz gdzie podziała się różnica w cenie pomiędzy fabryką, a sklepem.  :P
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 09, 2011, 09:05:16
Dormio używając twojego przykładu z capsami, to co robią ci od konsol wyglada z grubsza tak:
- buduję lotnisko
- sprzedaję je komuś za 70% ceny
- liczę że odzyskam pozostałe 30% sprzedając komuś innemu bpc na fightery, cap mody, dronki, mając nadzieję że koleś który kupił lotnisko będzie kupował towar od tego komu ja sprzedaję bpc
- liczę również że będzie miał na tyle duze zużycie sprzętu że bedzie musial robić zakupy na tyle długo że wreszcie wyjdę na swoje.


Różnica jest taka że oni maja na tyle duży rynek który nakrywa czapkami ten relatywnie niewielki procent ludzi którzy po kupieniu konsoli, nie będą używali jej do gier a np jako jednostki rozrywki multi medialnej, pykając od święta w gierkę którą dostali z konsolą lub inną pożyczoną od kogoś innego, ewentualnie będzie jechał na piratach (nie mam danych o skali zjawiska na rynku konsol)

Co do ceny to można chociaż w przybliżeniu ją uzyskać poprzez revers enginering (czytaj wyprucie konsoli flaków) i poszukanie cen podzespołów. Armia USA zrobila genialny w ich mniemaniu interes:
http://www.networld.pl/news/364769/Najszybszy.komputer.armii.USA.zbudowany.z.konsol.PS3.html
patrzac na cyferki powiedziałbym że ktoś tu naprawdę liczy na prężność rynku gier...
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Czerwiec 09, 2011, 10:44:23
Poprawię za Ciebie:
Dormio używając twojego przykładu z capsami, to co robią ci od konsol wyglada z grubsza tak:
- buduję lotnisko
- sprzedaję je komuś za 70 100% ceny kosztów produkcji
- liczę, że zarobek/dochód przyniesie odzyskam pozostałe 30%sprzedając komuś innemu bpc na fightery, cap mody, dronki, mając nadzieję że koleś który kupił lotnisko będzie kupował towar od tego komu ja sprzedaję bpc sprzedaż BPC i gotowych: komponenty/fightery/moduły z ~90% marżą
- liczę również że będzie miał na tyle duze zużycie sprzętu że bedzie musial robić zakupy na tyle długo że wreszcie wyjdę na swoje.- komponenty/fightery/moduły sprzedaję nawet wtedy kiedy nie buduję już lotniskowca


Co do ceny to można chociaż w przybliżeniu ją uzyskać poprzez revers enginering (czytaj wyprucie konsoli flaków) i poszukanie cen podzespołów. Armia USA zrobila genialny w ich mniemaniu interes:
http://www.networld.pl/news/364769/Najszybszy.komputer.armii.USA.zbudowany.z.konsol.PS3.html
patrzac na cyferki powiedziałbym że ktoś tu naprawdę liczy na prężność rynku gier...
Pijesz do fragmentu:
Cytuj
AFRL szacuje, że zbudowanie takiego superkomputera od podstaw kosztowałoby resort co najmniej 20 mln USD, podczas gdy cały system Condor Cluster kosztował w granicach 2 mln USD.
??
Twoim zdaniem to dowodzi, że Sony do produkcji konsol dokłada ? Ciekawe co autor miał na myśli pisząc "od podstaw"... ktoś gdzieś produkuje i projektuje superkomputery na konsolach ?
Wg mnie jedynie "dowodzi", że podobny superkomputer w oparciu o sprzęt PC kosztowałby 10x więcej. Przy czym ten dowód jest dość wątpliwy, bo dla takich produkcji na cenę ma wpływ niekoniecznie tylko koszt produkcji.

Cytuj
Dla porównania, procesor Core i7-920 3.4GHz osiąga szybkość 70 gigaflopsów.
Policz sobie ile "kosztowałby" superkoputer jeśliby wykorzystać tylko i wyłącznie moc CPU i7 (pomijamy GPU jako jednostki obliczeniowe).

Edit:
A teraz policz sobie dla TESLI (http://www.nvidia.pl/page/personal_computing.html):
Cytuj
Tesla C2050:
Szczytowa wydajność obliczeń zmiennoprzecinkowych o podwójnej precyzji   515 Gigaflops
Szczytowa wydajność obliczeń zmiennoprzecinkowych o pojedynczej precyzji 1030 Gigaflops
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Czerwiec 09, 2011, 19:33:19
@ Dormio  >:D

Scenowe Amigi 500 i 1200 niewiele miały graficznie wspólnego z sieciowymi Raptorami do filmów.

Klaster 200-tu 24bit Raptorów VS pojedynczy układ OCS/ECS lub AGA w podstawowym sprzęcie.  8)
Nawet dokupienie karty graficznej nie wyrównywało zwykłego użytkownika do studia filmowego, ale podstawę HW mieli wspólną, dlatego wypieram się wszelkiej niekosekwencji  ;D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Czerwiec 10, 2011, 08:57:03
@ Dormio  >:D

Scenowe Amigi 500 i 1200 niewiele miały graficznie wspólnego z sieciowymi Raptorami do filmów.

Klaster 200-tu 24bit Raptorów VS pojedynczy układ OCS/ECS lub AGA w podstawowym sprzęcie.  8)
Nawet dokupienie karty graficznej nie wyrównywało zwykłego użytkownika do studia filmowego, ale podstawę HW mieli wspólną, dlatego wypieram się wszelkiej niekosekwencji  ;D
A co ma wspólnego mój PC z dowolnym innym PC ? Graficznie, oczywiście  ;)
Różnica na poziomie GPU to oczywiście zauważalna różnica, podobnie jak zastosowanie klastrowe, ale w dobie przetwarzania rozproszonego 200 spiętych w klaster kompów nie robi wrażenia. W tamtych czasach to była oczywiście ogromna moc obliczeniowa, a o przetwarzaniu rozproszonym dopiero śniło się wykładowcom na Berkley.
 
Oczywiście bezzasadnie uznałem, że "niewiele wspólnego" odnosisz do całej konstrukcji, a nie tylko do możliwości graficznych.
Chociaż z drugiej strony obaj wiemy, że nawet w oparciu o ten sam GPU i CPU można obecnie uzyskać różne efekty i jest to jedynie uzależnione od woli i umiejętności programistów (oczywiście kwestia wydajności zostaje zupełnie na boku).
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Soulscream w Październik 11, 2011, 12:39:45
Dobra skonczcie pitolic o swoich konsolkach etc, to nie temat by pieprzyc o wyzszosci banana nad jablkiem.

(http://thumbnails56.imagebam.com/15348/5c8612153471678.jpg) (http://www.imagebam.com/image/5c8612153471678)
(http://thumbnails57.imagebam.com/15348/9aad0f153471700.jpg) (http://www.imagebam.com/image/9aad0f153471700)
(http://thumbnails33.imagebam.com/15348/b22365153471740.jpg) (http://www.imagebam.com/image/b22365153471740)
(http://thumbnails36.imagebam.com/15348/c42886153471782.jpg) (http://www.imagebam.com/image/c42886153471782)

Kto bedzie gral ? Kto zamierza? Kto byl/jest w beta testach.

Ja uczestniczylem w weekendowej becie i zostalem sprzedany. Stary dobry KoTOR + mmo. Naprawde warto i fabularnie urywa nogi z dupy (Sith Inquisitor). Kazda klasa ma swoj story line, a graficznie ? Jest lepiej niz myslalem.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Pol Kent w Październik 11, 2011, 13:01:29
Nie śledzę losów tej gry. Ale mam kilka pytań. To ma być WoW w Universum Star Wars ? Czy może więcej rzeczy oddanych zostanie w ręce graczy ? Ekonomia ? Produkcja ? Własne budowle ?
Bo jeśli po kilku czy kilkunastu tygodniach grindowania osiągniesz max lvl i będziesz chodzi ubrany w set Uber Sith Inkwizytora to...
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 11, 2011, 13:29:23
W moim wypadku zalerzeć będzie to od wymagań gry aby wyglądała ładnie i kolorow i czy te wymagania bedą w sferze mozliwości mojego lapka 8)
To już nie eve lub czołgi że bylebym widział gdzie jes przeciwnik, a animacje w hangarze to sobie twórca nich w żyć wsadzi :P
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Soulscream w Październik 11, 2011, 14:33:28
Nie śledzę losów tej gry. Ale mam kilka pytań. To ma być WoW w Universum Star Wars ? Czy może więcej rzeczy oddanych zostanie w ręce graczy ? Ekonomia ? Produkcja ? Własne budowle ?
Bo jeśli po kilku czy kilkunastu tygodniach grindowania osiągniesz max lvl i będziesz chodzi ubrany w set Uber Sith Inkwizytora to...

To jest produkt Bioware. Crafting jest, taki ze mozesz zbierac materialki i produkowac z nich rozne fajne rzeczy (itemki, rzeczy do budowania ulepszen statku, zbroi etc.) O budowlach nic nie wiem. Generalnie w testach jeszcze nie ma endgame. Maks level to 42+. Finalny ma byc level 50. W tym rzecz, ze oprocz zwyklego grindu ktory jest w mmo, jest caly aspekt zajebistosci story line kazdej klasy. Kazda klasa ma swoj story line, zagram kazda klasa (od strony imperium na 100%) zeby przejsc fabule czy dalej bede gral ? Nie wiem.

A dodam ze po 3 dniach grania mialem dopiero co level 21. Questow jest ... duzo. Sa zajebiste, wybory moralne etc. Naprawde Bioware dalo do tworzenia tego cudu swoja druzyne A i czuc w nich to to stare bioware a nie to cos odpowiedzialne za DA2.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Pol Kent w Październik 11, 2011, 14:43:06
To jest produkt Bioware. Crafting jest, taki ze mozesz zbierac materialki i produkowac z nich rozne fajne rzeczy (itemki, rzeczy do budowania ulepszen statku, zbroi etc.) O budowlach nic nie wiem. Generalnie w testach jeszcze nie ma endgame. Maks level to 42+. Finalny ma byc level 50. W tym rzecz, ze oprocz zwyklego grindu ktory jest w mmo, jest caly aspekt zajebistosci story line kazdej klasy. Kazda klasa ma swoj story line, zagram kazda klasa (od strony imperium na 100%) zeby przejsc fabule czy dalej bede gral ? Nie wiem.

A dodam ze po 3 dniach grania mialem dopiero co level 21. Questow jest ... duzo. Sa zajebiste, wybory moralne etc. Naprawde Bioware dalo do tworzenia tego cudu swoja druzyne A i czuc w nich to to stare bioware a nie to cos odpowiedzialne za DA2.

Rozumiem, że to jeszcze nic pewnego ale skoro mówisz max lvl 50 a Ty po 3 dniach masz 21 ! to.....jak ilość expa nie rośnie geometrycznie to będzie jak w WoW, max po kilku tygodniach kolesie będą już miec max lvl wbity :-( nie długo jak na MMO moim zdaniem....
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Soulscream w Październik 11, 2011, 14:50:28
Ja pierdziele, zauwazyles ze masz 4 klasy postaci po kazdej stronie co daje Ci lacznie 8 gier single player (8 story line). Levele zwalniaja BAAARDZO. Ja gralem praktycznie caly weekend z przerwa na odlanie sie tudziez troche snu. Nie zrobilem wszystkiego. Pozwole sobie wkleic post z SA.

Cytuj
The quest lines break down like this - on each planet you go to, there is a main class storyline that you follow that will be different for each of the 8 classes. You may go to the same areas, but there is an entirely different narrative arc, different VA's, and having done a couple through 20 I'll say they're all far and away better than anything I've seen in an MMO - even the "bad" ones.

There are also numerous planet specific quests - these, by and large, don't change based on your class. They're all fully voiced, and you may have different responses based on your character. Many also feature at least superficial choices, so there's a bit of replay value. The worst you can say about these is that they're typical MMO fare, although again I'll argue that they're more story focused (each planet has an overarching narrative, as well) than usual and that makes them more interesting to me. I have a high tolerance for MMO leveling, having enjoyed the genre since EQ, so I didn't find this to be a problem. I will admit that by my third run through Dromund Kass, I turned on subtitles and started moving through many of the conversations a bit faster, only really listening to interesting or novel responses by my character. This is one of the parts of the game that you'll probably get tired of if you're just out and out tired of MMO's.

Wrapped into the above are "bonus" objectives. These occur automatically - e.g. you arrive in an area to finish a narrative quest, and you'll get an objective to collect 10 bear asses. When you finish these, you automatically gain bonus XP. They're completely optional.

edit: Yes, there is at least one raid, multiple difficulty levels available at launch. In addition there are heroic versions of each of the flashpoints, pvp (both world and battleground at max level), and a planned end-game questing world. So there's a fully fleshed out endgame.

flashpoint = instancje
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Mac Dercad w Październik 11, 2011, 16:46:20
Ta gra to w tej chwili moja ostatnia nadzieja na rynku mmo... Chociaż od początku jestem dość sceptycznie nastawiony.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Październik 11, 2011, 16:49:39
  Ja na pewno zagram, choćby ze względu na sympatię do KOTORów; szczególnie pierwszego. Grafika bardzo sympatyczna i utrzymuje podobny klimat do KOTORa, więc starzy gracze będą zadowoleni. Cieszy mnie też, że dotrzymano słowa i mamy grę fabularną w wersji MMO. Tym lepiej, a to czy rozgrywki starczy mi na trzy miesiące, czy na rok nie ma specjalnie dużego znaczenia, byle było ciekawie. Nie każda gra MMO musi przykuwać gracza na 10 lat jak Anarchy, czy EVE. W DDO ludzie spotykają się od czasu do czasu jak na partyjkę pokera i też jest OK. SWTOR powinien się dobrze utrzymać na rynku.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Październik 11, 2011, 17:02:10
  Ja na pewno zagram, choćby ze względu na sympatię do KOTORów; szczególnie pierwszego. Grafika bardzo sympatyczna i utrzymuje podobny klimat do KOTORa, więc starzy gracze będą zadowoleni. Cieszy mnie też, że dotrzymano słowa i mamy grę fabularną w wersji MMO. Tym lepiej, a to czy rozgrywki starczy mi na trzy miesiące, czy na rok nie ma specjalnie dużego znaczenia, byle było ciekawie. Nie każda gra MMO musi przykuwać gracza na 10 lat jak Anarchy, czy EVE. W DDO ludzie spotykają się od czasu do czasu jak na partyjkę pokera i też jest OK. SWTOR powinien się dobrze utrzymać na rynku.

This  ;)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Pol Kent w Październik 11, 2011, 17:56:00
Buhahahahaha..... Polecam mniej więcej od 1:25 do 1:35 konfrontacja rycerza Jedi z łowca nagród :-0
http://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=18785
Jeśli takich scen będzie w grze więcej to kto wie, może się zagra.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: ManganMan w Październik 12, 2011, 21:41:47
Dawno nie było mnie w temacie...

Jak tam wygląda sytuacja z opłatami?
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Soulscream w Październik 12, 2011, 22:31:52
Sa, nikt nie wie czy beda gtc sprzedawane w polsce. Jakos mnie to nie przeraza. Jakos mnie to za bardzo nie przeraza.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 12, 2011, 22:59:20
Ale dlaczego miałoby kogoś to przerażać?
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Gaunt w Październik 13, 2011, 06:52:10
szkoda, żę nie da się zrobić jabby z mieczem świetlnym  >:D
a jak wyjdzie to chętnie zobaczę bo jestem kolejnym sympatykiem Kotora
ale powiedzcie mi jedno, nie odrzucają was te miecze świetlne? imo są dretwe jak kije do golfa :s
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Soulscream w Październik 13, 2011, 13:16:18
Ale dlaczego miałoby kogoś to przerażać?

Ludzie panikuja ze bedzie strasznie drogie jak przeliczysz na pln. Ja twierdze, ze to sa normalne ceny za mmo na polskim rynku.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Listopad 24, 2011, 08:31:36
W piatek o 10:00 CST rozpoczynaja sie "Star Wars™: The Old Republic™ Beta Weekend Test"
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Listopad 26, 2011, 21:46:04
Gra wyglada slicznie i fajnie chodzi nawet na moim p4, ale jakos nie czuje klimatu GW
Po 2h gry znudzilo mi sie klepanie mobkow i stwierdzilem, ze SWTOR to strata czasu.
Moze jakby byla za darmo to czasem mozna by sobie pyknac na urozmaicenia, ale placenie za nia to wyrzucanie kasy w bloto

IMO gra nie podpasuje nikomu kto lubi EVE
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Listopad 26, 2011, 22:58:12
IMO gra nie podpasuje nikomu kto lubi EVE
Pewnie dlatego ze ta gra to praktyczny DLC do WOWa i pewnie stad wlasnie to stwierdzenie :D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Listopad 27, 2011, 10:54:55
W WoWa nie gralem wiec ciezko mi powiedziec. SWTOR kojarzy mi sie z L2. Chociaz odkad gralem w L2 tez minelo sporo czasu wiec moze skojarzenie byc nieuzasadnione ;)

Poza tym irytuje mnie troche ze kazdy atak trzeba wyprowadzac recznie bo inaczej postac bedzie stala i nic nie robila. Jak juz kaze sie jej walczyc to moglaby chociaz uzywac samodzielnie jakiegos podstawowego ataku
Poza tym to ciagle lazenie w poszukiwaniu mobkow do zabicia to nie dla mnie. Niby raz na 30min mozna uzyc szybkiego przemieszczania sie po lokacjach ale to dotyczy tylko tych gdzie byles, wiec jak po jakiejs misji dostajesz zadanie idz do punktu X (ktory widzisz na mapie) to musisz tam dralowac z buta.
Jak 'zginiesz' to sobie wybierasz czy ma przyleciec robot medyczny i postawic cie na nogi tam gdzie padles czy wolisz zostac 'wskrzeszony' w najblizszym centrum medycznym, a smierc w zasadzie nic nie kosztuje (chyba ze na dalszym etapie gry do ktorego nie dotrwalem ze wzglegu na znudzenie).
To ja juz wole EVE gdzie mozna w pape dac/dostac wszedzie, a jak sie zaliczy glebe to mniej lub bardziej zaboli.
Tak sobie tez mysle, ze CCP moze powinno odkupic silnik gry od tworcow SWTORa i zrobic na nim lazenie po stacji zamiast meczyc to co maja

Do tego podzial na serwy PVE/PVP gdzie pvp pozwalaja na walke gracz vs gracz w okreslonych lokacjach.
Multum serwerow tez jakos nie zacheca. A jezeli swiat gry bedzie tak duzy jak sugeruje poczatkowa lokacja to z SWTORa moze zrobic sie zrobic singlowa gra :P
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Listopad 27, 2011, 18:14:25
  Przecież STWOR miał być tylko finansowym mostem pomiędzy singlowym KOTORem, a zapewniającym wielokrotnie większe dochody systemem gier MMO. Kto u diabła spodziewał się porównań do EVE, która z definicji powstała jako gra PVP, a STWOR jest grą fabularną, która ma jedynie zarobić więcej od wersji singleplayer i nic ponadto  :o

Założenia gry były jasne od dawna i oficjalnie podane na talerzu, więc zero zaskoczenia. Zgadzam się jedynie, że nadmiar klikania przy ataku jest zbyteczny. Postać powinna walczyć gdy gracz spokojnie przegryzając zakąski zmienia jej opcje ataku (jak w EVE)  >:D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Kira Korpii w Listopad 28, 2011, 04:06:58
Pogralem klasa ranged: wow polaczony z mass effect 2, calkiem udanie. Taki multiplayer dlc dla massa.
Solo raczej slabe(jak wszedzie - ale od wowa znaaaaaacznie lepsze), ale ja gralem caly czas w dwojke i warzony (wymaga jeszcze mega balansowania) jakos szly. Questowanie jak na pierwszy raz tez jest ciekawe ale jak mowie - gdy robi sie to z kims.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Listopad 29, 2011, 10:27:33
Solo raczej slabe(jak wszedzie - ale od wowa znaaaaaacznie lepsze)

Az sobie zainstalowalem starter WoWa  :P
Faktycznie SWTOR bije WoWa na glowe.
Jednak IMO obie te gry nie sa warte by za nie placic
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Listopad 29, 2011, 12:41:06
Jedyna rzecza ktorej dokladnie nie znamy to jakosc END contentu. W wowie jest ten END content dosc dobrze zrobiony, w swtor trudno orzec..
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: HammerSnake w Grudzień 02, 2011, 13:02:05
Cytuj
Ja pierdziele, zauwazyles ze masz 4 klasy postaci po kazdej stronie co daje Ci lacznie 8 gier single player (8 story line)

Czyli mmorpg to teraz kilka połączonych single playerów? W przyszłości mmorpg będzie Fps'em z item shopem?
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Grudzień 02, 2011, 13:13:01
Tak jak TF2?
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Grudzień 28, 2011, 20:58:15
gra ruszyła 20 grudnia, nie orientujecie się czy jest jakiś darmowy trial, czy musowo trzeba kupić?
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Grudzień 28, 2011, 21:33:07
gra ruszyła 20 grudnia, nie orientujecie się czy jest jakiś darmowy trial, czy musowo trzeba kupić?
Nie ma i jeszcze długo nie będzie.
Triala masz za 60 baksów, bo w pudełku dostajesz za free 30 dni gry :P
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: HammerSnake w Grudzień 29, 2011, 19:42:22
ee z tym długo to bez przesady. Star trek też na początku nie miał triala, a skończyło się na free to play. :P

Ja tam myślę, że trial będzie na luziku za 2 miesiące. Z tego co czytałem to lepiej poczekać, bo bug goni buga, a i sporo ludzi ma niezłe problemy związane ze sterami. Czyli płatna beta dla fanboyów.

Ja tam polecam na poczekaniu Star Wars: Knights of the Old Republic jedynkę lub dwójke (napisy do kupienia na allegro). Lepsza grafa, brak bugów i lepszy singiel niż w tym pseudo mmorpg  :P.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Grudzień 30, 2011, 11:28:10
Ja tam na testach sporo gralem i bugow nie mialem wiec z mojego punktu widzenia gra jest dopracowana.

Poza tym jakos ostatnio na interii donosili, ze SWTOR ma juz ponad 1 milion uzytkownikow. Tak wiec przy takim przyroscie graczy na darmowego triala nie liczylbym za szybko.
Jak juz stawialbym raczej, ze darmowy trial ukaze sie gdzies tak w pierwszej polowie roku 2013
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Grudzień 30, 2011, 11:41:13
Ja bym poczekał aż się ludziom skończy to co dostali w pudełku i trzeba będzie użyć CC.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: HammerSnake w Maj 04, 2012, 19:20:44
Ja tam na testach sporo gralem i bugow nie mialem wiec z mojego punktu widzenia gra jest dopracowana.

Poza tym jakos ostatnio na interii donosili, ze SWTOR ma juz ponad 1 milion uzytkownikow. Tak wiec przy takim przyroscie graczy na darmowego triala nie liczylbym za szybko.
Jak juz stawialbym raczej, ze darmowy trial ukaze sie gdzies tak w pierwszej polowie roku 2013
lekkie necro, ale odkopie, bo lubię gdy wychodzi na to, że miałem racje. :P

btw grają w to jeszcze ludzie? czy pustki na serwerach?
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: NeX w Maj 04, 2012, 19:36:03
  Pustek nie ma, to ostatecznie Star Wars, ale decyzje o strategicznym łączeniu serwerów w celu zagęszczenia populacji już zapadły. Raczej nie jest to wynik spadku zainteresowania, lecz w miarę rozsądnego przeszacowania potencjału. Natomiast maili z propozycją triali było chyba 3 u mnie. Brak regularnego triala w grze MMO uważam jednak za totalne dziwactwo. TERA Europe rozesłała swoje reklamy i jestem pewien, że zbierze więcej graczy  ;)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Colonel w Maj 04, 2012, 20:07:48
  Pustek nie ma, to ostatecznie Star Wars, ale decyzje o strategicznym łączeniu serwerów w celu zagęszczenia populacji już zapadły. Raczej nie jest to wynik spadku zainteresowania, lecz w miarę rozsądnego przeszacowania potencjału. Natomiast maili z propozycją triali było chyba 3 u mnie. Brak regularnego triala w grze MMO uważam jednak za totalne dziwactwo. TERA Europe rozesłała swoje reklamy i jestem pewien, że zbierze więcej graczy  ;)

a tak btw:

May the Fourth be with you — Happy ‘Star Wars’ Day!  8)

http://www.washingtonpost.com/national/on-innovations/may-the-fourth-be-with-you-hold-on-to-your-lightsabers-its-star-wars-day/2012/05/03/gIQAfITF0T_story.html
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: KiFuso w Maj 04, 2012, 23:55:44
TERA Europe rozesłała swoje reklamy i jestem pewien, że zbierze więcej graczy  ;)

Mam nadzieję, że to sarkazm. lol

Tera to żywy trup. Zmarł śmiercią kliniczną zanim jeszcze wkroczył na rynek EU.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [CBIRR] Soobocz w Styczeń 08, 2013, 21:53:10
Odgrzebuje :)

Gra ktoś w to jeszcze? Weszła wersja f2p. Ja się ostatnio zagrywam, bo jestem fanbojem sw :)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: MGGG w Styczeń 08, 2013, 21:59:37
ftp jest tylko na levelowanie postaci w pve; jak chcesz pew pew albo endgamowe pve musisz płacić. srednio sie opłaca :/
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: HammerSnake w Styczeń 08, 2013, 22:20:46
abonament jest dużo tańszy niż wcześniej, więc teraz się chyba dużo bardziej opłaca, bo jest to samo w niższej cenie.
Tytuł: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [CBIRR] Soobocz w Styczeń 09, 2013, 00:12:46
Abonament to 30 zł miesięcznie. A gra ma klimacik :)
A i pew pew tez jest ftp. Możesz wpadać na warzony chyba 5 dziennie czy jakoś tak. Ograniczenie jest :) wszystko można robić w formie f2p tylko wolniej to idzie i tak jak napisałem są pewne ograniczenia.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: MGGG w Styczeń 09, 2013, 00:28:27
http://swtor.pl/ograniczenia-wersji-free-to-play/

wg tego co tu napisali sa 3 warzony, ktore bardzo lubilem grac, za darmo na tydzien
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: KiFuso w Styczeń 09, 2013, 00:44:20
http://swtor.pl/ograniczenia-wersji-free-to-play/

wg tego co tu napisali sa 3 warzony, ktore bardzo lubilem grac, za darmo na tydzien

Info nieaktualne, jest 5 warzonów tygodniowo.

Wróciłem do SWTOR po porażce z GW2... i imo jest to aktualnie jedyne mmorpg które posiada fajny klimat i w miarę ok gameplay jak i ilość contentu (i balans :P). Brakuje strasznie jakiegoś mass/open pvp... ilum zrevampują nie-wiadomo-kiedy :-(

Ludzie zawsze będą narzekać na jakiekolwiek F2P....
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Asag w Styczeń 09, 2013, 23:27:00
Ludzie zawsze będą narzekać na jakiekolwiek F2P....

Wiadomo że na F2P muszą czymś zarabiać ale EA pojechało z tym totalnie. Bo powiedz mi, znasz chociaż JEDNĄ inna grę f2p gdzie trzeba płacić za skillbary jak się chce mieć więcej niż 2 (a przecież skilli w SWTOR całkiem sporo na postać)?!
A tego typu ograniczeń jest więcej.

Dodaj do tego masę bugów ingame i w shopie z itemami cartel (ściana płaczu na forach ludzi którzy potracili realną kasę na itemki które nigdy w grze nie otrzymali a na których EA/Bioware się wypięło odmawiając supportu i zwrotu kasy) i wychodzi na to że nie tykać nawet dwumetrowym kijem.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Lanca w Styczeń 09, 2013, 23:50:56
Jeśli chodzi o SWTORka to "I was there", grałem od samego launcha, zrobiłem Imperial Agenta i Bounty Huntera na 50 lvl, wycisnąłem co się da z PvP i endgame i po dwóch miesiącach nie było praktycznie co robić. Nie wiem jak jest teraz, ale wtedy gra była fatalnie zoptymalizowana (pokaz slajdów na Ilum) a operacje w endgame były banalnie proste. Byłem bardzo zawiedziony i w sumie dobrze, że skończyłem z tą grą, bo z tego powodu też zainteresowałem się EvE.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: KiFuso w Styczeń 10, 2013, 00:35:07
Wiadomo że na F2P muszą czymś zarabiać ale EA pojechało z tym totalnie. Bo powiedz mi, znasz chociaż JEDNĄ inna grę f2p gdzie trzeba płacić za skillbary jak się chce mieć więcej niż 2 (a przecież skilli w SWTOR całkiem sporo na postać)?!
A tego typu ograniczeń jest więcej.

Dodaj do tego masę bugów ingame i w shopie z itemami cartel (ściana płaczu na forach ludzi którzy potracili realną kasę na itemki które nigdy w grze nie otrzymali a na których EA/Bioware się wypięło odmawiając supportu i zwrotu kasy) i wychodzi na to że nie tykać nawet dwumetrowym kijem.

Wole mieć w sklepiku skill bary niż cały sety do PvE/PvP które zaraz zostaną wykupione przez pryszczatych amerykańców. F2P nie jest idealne, każda gra F2P ma swoje - i + a najgorszym z możliwych jest P2W którego na szczęście w SWTOR nie ma. Nie ma co oczekiwać normalnej rozgrywki na koncie F2P - to jest męka i taka jest prawda... ja to traktuje jako rozwinięcie traila/dema całej gry, gdzie ktoś kto na prawdę nie chce wydać ani grosza to i tak będzie w stanie wbić 50, a jak ktoś ma możliwość i spodoba mu się to po prostu wykupi abonament i zwiększy populacje SWTOR'a. Znam już 2 osoby które dobijają 50 na koncie F2P i nie narzekają, bo nie znają wygód jakie są na koncie z abonamentem.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Mikanao w Styczeń 10, 2013, 22:32:31
fani universum SW, którzy oczekują czegoś więcej niż kolejnego klona wow'a powinni zainteresować się swg emu :)
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Styczeń 19, 2013, 00:39:07
Osoby pogrywające w SWTOR-a proszeni o podanie nicków z gry na priv.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Styczeń 22, 2013, 14:22:22
W SWTOR limit WZ jest 3 na tydzien dla konta F2P, ale jak chociaz raz cos sie kupilo za realna kase to konto staje sie prefered i tam limit jest 5WZ na tydzien. Limit jest na postac, wiec jak ktos raz wykupil abonament i zalozyl max postaci to bedzie miec 60WZ na tydzien.

Sklepik w SWTOR jest troche lipny, ale cala jego zawartosc mozna kupic w grze na tej samej zasadzie jak plexy w EVE wiec jak ktos nie chce wydawac realnej kasy to nie musi. Wystarczy, ze troche pogra, zarobi sobie troche kredytow i odblokuje wszystko co mu potrzebne
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Zgudi w Styczeń 22, 2013, 20:49:53
Cytuj
Jeśli chodzi o SWTORka to "I was there", grałem od samego launcha, zrobiłem Imperial Agenta i Bounty Huntera na 50 lvl, wycisnąłem co się da z PvP i endgame i po dwóch miesiącach nie było praktycznie co robić. Nie wiem jak jest teraz, ale wtedy gra była fatalnie zoptymalizowana (pokaz slajdów na Ilum) a operacje w endgame były banalnie proste. Byłem bardzo zawiedziony i w sumie dobrze, że skończyłem z tą grą, bo z tego powodu też zainteresowałem się EvE.


Grałem w SWTOR przez pół roku od dnia premiery.

Kosztował na poczatku razem z kartą  60 dni gry ponad 280zł, ale po roku wszystko bardzo znacznie staniało.

Na poczatku gra się świetnie, rozrywka jest wciągająca a fabuła bardzo ciekawa, ale po kilku miesiacach do pół roku max zaczyna się bardzo nudzić, masz już dawno wszystko wyskilowane i praktycznie wszystko w tej grze robiłes i widziałeś.

EVE i SWTOR nie porównuje się zazwyczaj, bo to innego typu gry, mimo, że są w klimatach SC-FI. Ale ja dorzucę pewną różnicę. W EVE im dłużej grasz, tym fajniej (mam na myśli kolejne miesiące gry), ale na początku jest nudno i trudno. W SWTOR na poczatku masz superfajnie, a im dłużej grasz tym nudniej.

Moja mała próba porównania obu gier:

Zalety na korzyść SWTOR względem EVE:
Kampania z misjami pobocznymi jest bardzo ciekawa, urozmaicona i złożona w przeciwieństwie do misji w EVE.
Bardzo urozmaicone widoki i krajobrazy (17 różnych planet)
Rozgrywka jest od samego początku bardzo przyjemna i intuicyjna
Interfejs jest czytelny i przejrzysty
Ciekawy pomysł towarzyszy wspomagających walkę, którzy są dostatecznie inteligentni jak na NPC.

Wady na niekorzyść SWTOR wzgledem EVE:
Jest cała masa przedmiotów, ktróre są przypisane do twojego chara na stałe - nie można ich sprzedać na markecie, nikomu oddać bo wyskakuje komunikat że nie wolno.
Market graczy jest słabo rozbudowany - jest jeden sklep na jeden serwer, a na niektórych planetach są po prostu jego oddziały.
Gra jest bardzo statyczna i sterylna (otoczenie jest nienaruszalne, żadnych baz, stacji, placówek nie można przejmować, są przydzielone na stałe do jednej z dwóch frakcji, widoczne przedmioty są najczęściej przytwierdzone i nieruszalne, nie można wykorzystywać żadnych pojazdów i statków znalezionych na planetach, nie można niszczyć ani budowac zupełnie niczego - wszystko jest nie do ruszenia)
Bitwy kosmiczne to "gry na automaty" z przed wielu lat oprawione w ładne tekstury - sterujesz tylko celownikiem
PVP poza speclajnymi lokacjami o wielkości boiska to mit - zabijając gracza nie robimy mu absolutnie żadnej krzywdy, niczego mu nie zabieramy, a zabity po kilku/kilkunastu sekundach może odrodziś cię w tym samym miejscu, gdzie padł - jeden przycisk i gotowe.

Ale największa wadą jest to, że gracz po jakimś czasie zdaje sobie sprawę, że nie ma absolutnie żadnego wpływu na otaczający go świat.

Nie mówię, że nigdy już w to nie zagram. Poczekam po prostu na lepsze czasy dla tej gry i na większe zmiany.




Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Styczeń 23, 2013, 08:18:13
Dodalbym jedna roznice, jaka jest skala
EVE jest gra MMO, a SWTOR single/multi z elementami MMO
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Ghash w Styczeń 23, 2013, 09:03:20
SW Galaxies. To bylo swietne mmo w uniwersum gwiezdnych wojen. Oraz dobry przyklad na to, jak usmiercic dobry tytul sprzedajac go 'specom od marketingu'. SWOTOR jest kiepski i tyle.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Zgudi w Styczeń 23, 2013, 11:17:25
SWTOR nie jest złą grą, jest nawet dobrą, ale twórcy bardzo zapatrzyli się na sukces WOW i postanowili trochę upodobnić tę grę do wowa - wprowadzając multum rozwiązań z tamtego tytułu i kolorową, bardzo bajkową grafikę, to był zły ruch, jak się okazało później. Odstraszyło to definitywnie rzesze fanów, którzy oczekiwali poważnych klimatów.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Styczeń 23, 2013, 11:20:02
Nie twórcy. Wydawca. Orginalne studio developerskie chciało robić własną mechanikę. WoW klon został na nich wymuszony przez ubisoft / EA czy kto tam ostatecznie to wydał
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Zgudi w Styczeń 23, 2013, 11:24:15
Wymuszony przez EA i Bioware. Twierdzili, że bajkowość i prostota tej grze pomoże, ale niestety się bardzo pomylili. Z Rok temu jeszcze miesiące przed premierą czytałem oficjalne info od wydawców - niejedno - jako odpowiedź na pretensje fanów SW w tej kwiestji, że to korzystne dla gry rozwiązanie. I toczyła się dyskusja na forum, jedni pisali, że im się nie podobata bajkowość i upraszczanie, inni, że się podoba. Ale to już był sygnał ostrzegawczy. Generalnie wydawcy realizowali tylko własną wisję SW i niespecjalnie interesowali się zdaniem przyszłych graczy.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Styczeń 23, 2013, 12:21:07
Czyli swoista norma na rynku gier. Gra aby się sprzedać musi być dla ćwierćmózgów i przygłupów do entej potęgi. W efekcie mamy całą masę pseudo mangowej grafiki z ferią barw. Najlepszym przykładem jest Diablo 3. A gwoździem do trumny tego tytułu w moich oczach był ten pseudo krowi lev, w którym klepało się małe misie i jakieś jednorożce.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Khurghan w Styczeń 23, 2013, 12:38:45
Oprawa graficzna to najmnieszy problem tej gry.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Styczeń 23, 2013, 12:46:43
Jedna z najbardziej oczekiwanych gier ostatnich lat ---> Diablo 3
Największy gniot od lat ---> Diablo 3.

Gra, o której niewiele osób wie lub wiedziało ---> Path of Exile
Jedno z najlepszych i zaskakujących gier ostatnich lat ---> Path of Exile
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: ManganMan w Styczeń 23, 2013, 13:18:21
Nie twórcy. Wydawca. Orginalne studio developerskie chciało robić własną mechanikę. WoW klon został na nich wymuszony przez ubisoft / EA czy kto tam ostatecznie to wydał

EA Games - Screwing Everything :P

Jedna z najbardziej oczekiwanych gier ostatnich lat ---> Diablo 3
Największy gniot od lat ---> Diablo 3.

Gra, o której niewiele osób wie lub wiedziało ---> Path of Exile
Jedno z najlepszych i zaskakujących gier ostatnich lat ---> Path of Exile

This is it ludzie, korporacyjna zgnilizna vs świeżosć indie.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Styczeń 23, 2013, 13:25:37
To nie jest świeżość indie. Popatrz na creditsy tej gry, a potem popatrz gdzie pracowali wcześniej Ci ludzie i przy jakich tytułach
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: MGGG w Styczeń 23, 2013, 16:10:33
Po 3 tygodniach walki o odblokowanie konta w SWTOR (zapomniałem odpowiedzi na tajemne hasło) podaje się. Istny Kafka. Mimo wysłania skany dowodu, serial codu z pudełka, scany billingów z kredytówki za abonament oraz paragonu za zakup gry w grudniu 2011 roku (było w pudełku) Bioware cały czas nie wiem czy jestem właścicielem tego konta i czy może łaskawie pozwolić mi pograć w grę f2p. Dodam, że adres  mailowy to moje imię i nazwisko  :)

Przy takim podejściu do klientów, to nie dziwie się, że SWTOR padł na psyk  ;D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Khurghan w Styczeń 23, 2013, 16:13:40
Po 3 tygodniach walki o odblokowanie konta w SWTOR (zapomniałem odpowiedzi na tajemne hasło) podaje się. Istny Kafka. Mimo wysłania skany dowodu, serial codu z pudełka, scany billingów z kredytówki za abonament oraz paragonu za zakup gry w grudniu 2011 roku (było w pudełku) Blizzard cały czas nie wiem czy jestem właścicielem tego konta i czy może łaskawie pozwolić mi pograć w grę f2p. Dodam, że adres  mailowy to moje imię i nazwisko  :)

Przy takim podejściu do klientów, to nie dziwie się, że SWTOR padł na psyk  ;D

Wysłanie tych danych do EA zamiast do Blizzarda powinno pomóc :D
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: ManganMan w Styczeń 24, 2013, 10:58:43
To nie jest świeżość indie. Popatrz na creditsy tej gry, a potem popatrz gdzie pracowali wcześniej Ci ludzie i przy jakich tytułach
Popatrzyłem.
Owszem, coś robili, ale teraz mogą robić co im się żywnie podoba, bez "biurokraty" z góry mówiącego im "Ma być 100% WoW, inaczej gie zarobimy!!!" etc etc.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Doom w Styczeń 24, 2013, 11:07:25
Ale wiesz że oni poprzednie gry zaczynali właśnie z takim nastawieniem i dopiero jak te gry okazały się sukcesem to zaczęły się zmieniać w firmach polityki itp?
Blizard na ten przykład swój sukces i renomę zawdzięcza warcraftowi 1 i 2, Diablo, może Starcraftowi który był ostatnim dobrym tytułem do pogrania singiel no i potem WoW, od tego czasu ta firma wydaje coraz rzadziej gry i te gry są coraz gorsze
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: ManganMan w Styczeń 24, 2013, 11:35:51
Ale wiesz że oni poprzednie gry zaczynali właśnie z takim nastawieniem i dopiero jak te gry okazały się sukcesem to zaczęły się zmieniać w firmach polityki itp?
Blizard na ten przykład swój sukces i renomę zawdzięcza warcraftowi 1 i 2, Diablo, może Starcraftowi który był ostatnim dobrym tytułem do pogrania singiel no i potem WoW, od tego czasu ta firma wydaje coraz rzadziej gry i te gry są coraz gorsze

Tak samo było z Westwoodem, zrobili CnC (Red Alerta też), Earth & Beyond... A dali się pożreć przez EA.
Dalej jest jak mówisz. To po typowe zagranie korporacji, tak samo jest z innymi produktami, nikt tego nie zmieni (a za moment: 2070 rokiem prawidziwego cyberpunku).
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Styczeń 24, 2013, 12:20:17
Tak samo było z Westwoodem, zrobili CnC (Red Alerta też), Earth & Beyond... A dali się pożreć przez EA.
Dalej jest jak mówisz. To po typowe zagranie korporacji, tak samo jest z innymi produktami, nikt tego nie zmieni (a za moment: 2070 rokiem prawidziwego cyberpunku).

2070 to gra ubisoftu.
Cyberpunk to 2077.
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Soulscream w Styczeń 24, 2013, 20:04:18
Po 3 tygodniach walki o odblokowanie konta w SWTOR (zapomniałem odpowiedzi na tajemne hasło) podaje się. Istny Kafka. Mimo wysłania skany dowodu, serial codu z pudełka, scany billingów z kredytówki za abonament oraz paragonu za zakup gry w grudniu 2011 roku (było w pudełku) Bioware cały czas nie wiem czy jestem właścicielem tego konta i czy może łaskawie pozwolić mi pograć w grę f2p. Dodam, że adres  mailowy to moje imię i nazwisko  :)

Przy takim podejściu do klientów, to nie dziwie się, że SWTOR padł na psyk  ;D

Ja mialem autentykator w telefonie. Jeden telefon, dwa pytania odpowiedziane. Bam wszystko dziala. Dzis zrobione. Wnioskuje, ze cos zjebales tudziez byles nie mily :).
Tytuł: Odp: SW: The Old Republic
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Kwiecień 30, 2014, 09:26:54
Małe necro

Jakiś czas temu w SWTOR zmienił się program zapraszania przyjaciół. Teraz zaproszeni (nowi oraz ci co maja suba nieaktywnego od ponad 90.d) powinni dostać tydzień pełnego konta, a wszyscy co będą mieć suba 4. maja dostaną 1k CC
Dodatkowo każdy dostaje teraz:
Unlock: Inventory Module
Unlock: Crew Skill Slot
Customization Control: Display Titles
Customization Control: Unify Colors
co ułatwia trochę grę F2P + parę innych bzdetów

Jakby ktoś chciał to poniżej mój Referral link
http://www.swtor.com/r/JlqKWV