Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Ahazul

Strony: [1]
1
Chlopaki dajecie dobry przykład dlaczego nie bedzie polskiego sojuszu. Jedyne co Nam/Wam pozostaje to tworzyć nowe korpy...
Jak w pliku https://docs.google.com/spreadsheets/d/12a86MlK7ggwo9C1UMsTNjFxihuRFlzwqsYQ5Mrl4xwQ/edit#gid=1922216172

2
Coś Wam chyba nie wypalił ten Plebs. skoro idziecie do Hordy.

3
Pomysł ze spisem rewelacja. Warto by go troche zmodernizować.
Moje pomysły:
- Kolumna "Sojusz" - warto by się pojawiła. Korporacje, które są w jakimkolwiek sojuszu raczej mają aktywnych graczy (zakładam, że bedzie to 75%+)
- Kolumna "Memberów" zamieniłbym na "Ilość Postacji w korporacji", żeby nie wprowadzać nowego gracza w błąd. Nowemu member kojarzy się z graczem.
- Kolumna "Memberzy aktywni" ma się nijak do rzeczywistości jak pisał Savek. Można by zamienić na Estymowana liczba graczy/szacowana liczba graczy
  Raczej nie powinno być większego błędu jesli założymy, że w korporacjach o ilości charów:
  -- do 15 nie ma altów, czyli 1 char to 1 gracz,
  -- 15 - 25  -> 1,5 chara/ gracza
  -- 26 - 75 -> 2 chary / gracza
  -- 76 - 100 -> 2,5chara / gracza
  -- 101 - 150 to 3 chary/gracza
  -- 151 - 200 3,5 czara na gracza
  -- powyżej 200 postacji to 4chary/gracza
- Dodałbym komórkę "Aktywność". Aktywny korp (wg evewho.com) to taki, który efektywanie rekrutuje. Można by przekleić dane z evewho.com "Activity:"  Może dałoby radę uzyskać kryteria wg których pokazują się tam dane. Zakładanie, że korporacja jest aktywna po zkill nie ma wiekszego sensu.
- kolumna "main/alt korp"
- kolumny "Statki zniszczone ten miesiąc", "Statki stracone ten miesiąc", "Statki zniszczone poprzedni miesiąc", "Statki stracone poprzedni miesiąc" są ok, pokazują mniej wiecej rodzaj zainteresowania korpa + jego aktywność
- kolumny "Kills suma", "Losses suma", "Kills punkty",  "Kills punkty / liczba killi" sa bez znaczenia.

Dodatkowo dałbym jakieś podsumowanie, kilka przykładów
- ilość aktywnych korpow vs nieaktywne (alt korpy sie nie liczą)
- ilość graczy w aktywnych vs niekatywnych korpach (alt korpy sie nie liczą) - to będzie estymacja tylko, zakłądam nawet 10% przekłąmanie,
- ilość charów w aktywnych vs nieaktywnych korpach (alt korpy sie nie liczą)

Może wato by również dodać gdzie dany korp operuje tj Hi-Sec, Low, WH zawsze to ajkies info dla nowego.

pozdrawiam

//Chess



4
Oj Mkx.
Nie porównuj liniowej korporacji do alt korpa, to bez sensu. Od zawsze wiadomo, że alt korpy są do robienia ISK. Jeśli Sojusz zezwala na alt korp z podatkiem 0, 1% to ok, ale tym samym strzela sobie w kolano.
Z tymi darmowymi bpc to przesadziles. To już nie te czasy kiedy były za darmo. Teraz popyt na capital partsy i na capitalowe shipy bpc jest dużo większy od podaży, dzięki skill injectorom. Np. Kopiowanie 1szt bpc na tytka to 23dni. Mniej więcej w tyle samo czasu robisz set capital partsow na niego. Łatwo policzyć że 4 tytki to 4 sety capital partsow jeśli chcesz mieć ciągłość produkcji, a gdzie partsy do superow, faxow, dredow i carrierow, musisz mieć dodatkowe bpo. Poszukaj sobie ile bpc na tytki masz na kontraktach i jakie ceny są innych bpc.
Pozdrawiam

5
Dyskusje ogólne / Odp: Polski sov alliance w EVE - hipoteza badawcza
« dnia: Listopad 20, 2018, 15:10:06 »
Hej
Aż się zarejestrowałem na Centrali:) Temat godny uwagi, chociaż jakieś 50% wypowiedzi w tym wątku to typowy hejt, a może z 10% to merytoryczne informacje.
Nie wspomnę o podziale tematu na akademię szkoleniową i polski sojusz.

Odnośnie Sojuszu.
Moim zdaniem, aby powstał typowy polski sojusz to każdy musi szanować sposób gry lub formę uczestnictwa w grze, jaki przyjęli/reprezentują INNI GRACZE.
EveOnline to nie tylko PvP -> proponuje zapoznać się ze stronką -> https://eve-guides.fr/images/wtd.jpg
Następnie, jak większość zauważyła musi pojawić sie Lider/Ceo, który będzie zarządzał i będzie miał grupę ludzi, nazwijmy ich dyrektorami, którzy będą mu faktycznie pomagać (pracować dla dobra sujuszu a nie własnej kieszeni). Dalej Ci dyrektorzy muszą znależć sobie też pomocników, którzy im będą pomagać -> robi się przysłowiowa piramida zarządzania. Dlaczego tak? Bo jak ogarniasz wszystko sam to się szybko wypalisz/zmęczysz itp, itd, nie ogarniesz tematów ze 100% efektywnością lub ich wogóle nie ruszysz, bo są inne priorytety. Następnie trzeba swtorzyć Status Sojuszu, cele sojuszu, prawo dla korporacji/graczy, zasady działania Sojuszu, co Sojusz wymaga, co daje i czego oczekuje, i przede wszystkim dbać o dobry PR Sojuszu, tak, aby każdy Polak chciał w nim być!. Na chwilę obecną zebranie korporacji, dalej graczy w jednym Sojuszu jest bardzo trudne, bo są straszliwe zaszłości pomiędzy nimi. Są tak wielkie, że korporacja A nie chce słyszeć o korporacji B, a Zdzisiek nienawidzi Józka i nie będzie z nim chciał mieć nic wspólnego. Zatem liderom będzie bardzo trudno zebrać wszystkich. Obecnie Evka poszła tak daleko, że każdy Sojusz potrzebuje porządnego wsparcia IT, servery, narzędzia dla graczy, czy do raportowania wyników Sojuszu/Korporacji (do tego też potrzeba zasobów). Czasy manualnego CTRL+C i CTRL+V w Excelu się skończyły.
Jak to wszystko zostanie zrobione to wtedy można mówić o procesie rozruchu Sojuszu. Trzeba pamiętać, że średni czas "życia gracza" w Eve to 1,5 roku., przy czym jak ktoś zauważył wyszkolenie gracza jako tako to 3 miesiące. Nawet grając kilka/kilkanascie lat pojawiają sie dla każdego z nas jakieś nowości (i nie chodzi mi o update gry).
Nawiasem mówiąc, jestem ciekaw, ilu z Was podjęła by się fizycznej pracy na rzecz Sojuszu, bo jak słusznie swojego czasu zauważył Karamba osób krytykujących dane pomysły są miliony, pomysłodawców są dziesiątki, a osób realizujących pomysły można piliczyć na palcach jednej ręki.
Zakładam, że wiekszość CEO, dyrków wolała by grać w 80-90% swojego czasu przeznaczonego na Eve niż zajmować się korpem.

Odnośnie Akademi.
Jak dla mnie nie da się ogarnąc to4ma osobami. Węźmy kilka tematów, które przychodzą mi do głowy:
1   UI - user interface + HiSec, LowSec, NullSec, WH, Thera
2   Overview
3   Narzędzia (ESI dev, programy strony, itp itd.)
4   Misje L1-L4 + LP + Racenie
5   Fitting
6   Skilowanie
7   Handel
8   Produkcja T1
9   Reseach / Invencje
10   Produkcja T2 + Moon Mining + Reakcje
11   Produkcja T3 + Gas Mining + Reakcje
12   PI - Planetary Interaction
13   PVP - basic + advanced
14   PVP - Carriers
15   PVP - Logistic
16   Jump Freighter/Transporty
17   Skanowanie - DS (Direct Scanner)
18   Skanowanie - Probe

18 tematów, jak dla mnie min 18 osób, nie licząc zastępców (każdy ma prawo do urlopu w real life:) ) Jak ktoś ogarnie to w 4 osby to ok, pytanie jak długo, bo napewno nie tak długo jak żyła UA.
Jestem pewien, że Ibanez, Markusik, Dasmind z miłą chęcia by aktywowali akademię, ale sami tego nie ogarną niestety, potrzebują pomocy. Żeby to miało sens istnieć musi być conajmniej 20-30 instruktorów, czyli stały skład akademii. Może nawet Doom by wrócił jako szkoleniowiec :) Niestety do tego też potrzeba zaplecza IT.
Z tego co pamiętam to jak się szukało korporacji po zalogowaniu do gry, to korporacje "przymusowo" wysyłały na szkolenie do UA. Przynajmniej tak było w SHCK w roku 2009 i później jak działa UA. Dopiero po ukończeniu szkoleń można było dołączyć do korporacji. UA dawała wiedzę z Eve, ale również informacje do jakich korporacji mogą udać się gracze. Celem UA było wyszkolenie graczy i zaszczepienie fascynacji Evką, korporacje dawały szkoleniowców.

Podsumowując, do tych dwóch tematów trzeba ludzi i to nie mało, cierpliwości, wytwałości i wytrzymałości, czego nam na chwilę obecną brakuje.

pozdrawiam

//Chess

Strony: [1]