Eve-Centrala

Eve Online => Patche i dodatki => Wątek zaczęty przez: Gaavrin w Marzec 25, 2011, 20:41:42

Tytuł: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Gaavrin w Marzec 25, 2011, 20:41:42
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=883

W skrócie, systemy z ssem -0.0 do -0.2 nawet na upgracie lvl 5 mogą nie mieć na stałe najlepszych anomalii (haveny, sanctumy), za to systemy z bardzo niskim ssem -0.8 do -1.0 mogą mieć ich nawet 10.

Super sprawa dla ludzi którzy żyją w systemach o bardzo niskim ssie, bo nie będą musieli się już martwić o brak wolnej anomalii.
Ale dla aliansów żyjących z wynajmowania systemów będzie to bardzo duży problem, bo wynajmowanie systemu z ssem -0.0/-0.2 będzie nieopłacalne.
Inna konsekwencja tej zmiany, jaką dostrzegam, to taka, że kerbiry będą jeszcze bardziej bezpieczne. Prawdopodobnieństwo, że ship z probami, który często leci na losową anomalkę wpadnie akurat na tą gdzie jest kerbir mocno spadnie, jak anomalii do wyboru będzie 10, a nie 4.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: silvia w Marzec 25, 2011, 22:05:15
A z drugiej strony bedzie jeszcze lepiej wiadomo w jakich systemach siedza  >:D
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 25, 2011, 22:33:46
Z dupy zmiana... naprawdę nie widzę w tym za grosz sensu.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: GlassCutter w Marzec 25, 2011, 22:56:13
Wreszcie ss systemu odnosi się w jakiś sposób do tych sztucznych upgradeów systemów.. Do tej pory miało się to nijak i brakowało w tym logiki, konsekwencji. Dobrze że się za to zabierają.

Zapewne wymusi to rekonfiguracje sieci jb.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 25, 2011, 23:01:35
Akurat jesteś ostatnią osobą, która powinna to chwalić, bo taki sojusz jak Yarr (czy Cartel. - żeby nie było, choć my akurat z definicji nie chcemy sova) będzie mógł zapomnieć o sanctumach :D

Najlepsze systemy obsiądą największe sojusze, a systemy do wynajęcia będą gówniane.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 25, 2011, 23:05:39
A z drugiej strony bedzie jeszcze lepiej wiadomo w jakich systemach siedza  >:D
A to już dane dotlana o aktywności to mało?
Z dupy zmiana... naprawdę nie widzę w tym za grosz sensu.
Ktoś z LFN wysnuł ciekawą teorię na temat tej zmiany, inny pomysł to naprawcze nerfniecie (kolejne po zabawie lootem, spawnami itp) sytuacji z która uznali ze przegieli  bo 00 stało sie za bogate
Wreszcie ss systemu odnosi się w jakiś sposób do tych sztucznych upgradeów systemów.. Do tej pory miało się to nijak i brakowało w tym logiki, konsekwencji. Dobrze że się za to zabierają.

Zapewne wymusi to rekonfiguracje sieci jb.
Nie traktuj tego jako flame, ale biorac pod uwagę że yarrr siedzi w npc to ktos moze odczytywac taką wypowiedź jako zazdrość. I jak podejżewam osoby które się zainstalowały w nerfionych systemach raczej się z Tobą nie zgodzą
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ptysiu w Marzec 25, 2011, 23:09:52
Akurat jesteś ostatnią osobą, która powinna to chwalić, bo taki sojusz jak Yarr (czy Cartel. - żeby nie było, choć my akurat z definicji nie chcemy sova) będzie mógł zapomnieć o sanctumach :D

Najlepsze systemy obsiądą największe sojusze, a systemy do wynajęcia będą gówniane.

Eee.... Raczej nie. Nie wiem jak jest obecnie, ale z tego co pamiętam, dobre anomalki w GW zdarzają się raz na ruski rok. W związku z tym Yarrr powinno mieć te zmiany "tam gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę" cytując klasyka.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: GlassCutter w Marzec 25, 2011, 23:15:22
I dokładnie tak jest jak pisze Ptysiu. Co mnie obchodzą anomalki? Czasem zrobimy jakąś dla rozrywki, ale to tak z częstotliwością jednej max 2 na miesiąc.
A niech się ze mną nie zgadzają, maja do tego prawo. Ale chyba zgodzicie się że nowy system sova ma się do ss systemu nijak i jest to zwyczajnie sztuczne. WEF mieszkał jakiś czas na północy i mieliśmy dostęp do sanctumów, ale jakoś cierpliwości do tego nie miałem.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: F-YU w Marzec 26, 2011, 21:03:15
że nie wpadli jeszcze na to aby zrobić dynamiczny system true-seca - nie bijesz ratów trusec spada do -1 - bijesz to się podnosi (rozwala cały system botów bo boty musiały by skakać między systemami inaczej bardzo szybko system by się wyczerpał...)- najpierw wprowadzają jakieś kretyńskie upgready - generatory, które zresztą spierdoliły cały system wh - a teraz nerfią nerfią nerfią. kiedy doczekamy się jakiego boostu? NPC 0.0 tak znerfili że strach tam latać, teraz ten strach przeniesie się i na true 0.0 z wysokim true-sekiem.

faktycznie zostanie w eve tylko jedno do roboty...
siedzenie na swoim wallecie.
i? no nie wiem co jeszcze bo miodności pvp nie boostowali od lat.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Nitefish w Marzec 26, 2011, 21:31:21
Jak dla mnie wszystkie tego typy zmiany utrudniające zarabianie kaski to zuo. Zapewne wielu ludzi, którzy będą musieli poświęcać kilka razy więcej czasu na zarobienie kasy na pvp shipa przestaną grać bo to już nie będzie zabawne. Im droższa będzie to zabawa tym większy dupochron będą chcieli mieli ludzie.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ranshe w Marzec 26, 2011, 22:49:52
Z drugiej strony nie dziwię im się, że chcą to nerfić, bo ludzie srają tą kasą na wszystkie strony praktycznie, o ile nie są za leniwi żeby to farmić (albo jeszcze im się nie znudziło jak nam). Inna sprawa, że taka zmiana samotnie bez innych - tak jak tu mówicie, dynamiczny truesec czy co tam - jest trochę bez sensu.

Też mi się trochę nie podoba, bo pewnie będę musiał poświęcić więcej czasu na odrabianie strat. A nawet jeśli, to fak dis, poradzimy sobie w taki czy inny sposób, nie ma co się szarpać specjalnie. ;)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: [CBIRR] Soobocz w Marzec 27, 2011, 16:05:49
Będzie wiecej kuzynów na paskach. :)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Nitefish w Marzec 28, 2011, 01:20:26
Wiesz co Sobocz - jeśli paski się zaludnią to będzie el dorado :D
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Marzec 28, 2011, 10:53:14
| Region               |  A |  B |  C |  D |  E |           |
|----------------------+----+----+----+----+----+-----------|
| The Spire            |  3 |  9 | 28 | 18 | 14 | DRF (d)   |
| Cobalt Edge          |  7 | 19 | 19 | 10 | 14 | DRF (d)   |
| Malpais              |  8 | 22 | 27 | 34 | 11 | DRF (d)   |
| Perrigen Falls       |  4 |  9 | 39 | 42 | 10 | DRF (d)   |
| Etherium Reach       |  6 | 13 | 37 | 34 | 10 | DRF (d)   |
| The Kalevala Expanse |  6 | 16 | 19 | 17 | 10 | DRF (d)   |
| Outer Passage        | 12 | 22 | 15 | 28 |  8 | DRF (d)   |
| Oasa                 | 12 | 16 | 24 | 24 |  8 | DRF (d)   |
| Delve                | 16 | 10 | 20 | 16 |  8 | ?         |
| Tenal                | 27 | 17 |  9 |  7 |  8 | NC        |
| Feythabolis          | 29 | 28 | 18 |  6 |  8 | CAAASEROL |
| Branch               | 17 | 25 | 25 | 20 |  7 | NC        |
| Period Basis         |  9 | 11 |  6 |  3 |  7 | ?         |
| Cache                | 17 | 11 |  6 |  1 |  7 | DRF       |
| Deklein              |  7 |  6 | 22 | 27 |  6 | NC/DC     |
| Fountain             | 43 | 21 | 14 |  8 |  6 | NC/DC     |
| Querious             | 31 | 15 | 11 | 12 |  5 | ?         |
| Insmother            | 37 | 27 | 30 | 10 |  4 | DRF       |
| Omist                | 12 | 18 |  6 |  3 |  4 | DRF       |
| Vale of the Silent   | 48 | 46 | 10 | 11 |  3 | NC        |
| Catch                | 59 | 15 | 15 |  8 |  3 | CAAASEROL |
| Esoteria             | 30 | 20 | 15 |  6 |  3 | CAAASEROL |
| Paragon Soul         | 20 |  6 |  2 |  1 |  3 | CAAASEROL |
| Tenerifis            | 29 | 28 | 12 | 10 |  2 | CAAASEROL |
| Detorid              | 26 | 39 | 23 |  6 |  2 | DRF       |
| Scalding Pass        | 30 | 15 | 10 |  6 |  2 | DRF       |
| Geminate             | 26 | 28 | 13 |  3 |  2 | NC        |
| Immensea             | 20 | 29 | 26 |  9 |  0 | DRF       |
| Wicked Creek         | 22 | 38 | 15 |  7 |  0 | DRF       |
| Tribute              | 27 | 14 |  6 |  7 |  0 | NC        |
| Impass               | 21 | 19 |  7 |  3 |  0 | CAAASEROL |
| Cloud Ring           |  8 |  2 |  0 |  1 |  0 | NC/DC     |
| Fade                 |  2 | 20 |  5 |  0 |  0 | NC        |
| Providence           | 68 | 12 |  0 |  0 |  0 | Ev0ke     |
| Pure Blind           | 58 |  5 |  0 |  0 |  0 | NC/DC     |

A: 0.0 to -0.2 (no sanctums/havens!)
B: -0.3 to -0.4 (no sanctums/havens!)
C: -0.5 to -0.6 (slightly worse than now)
D: -0.7 to -0.8 (slightly better than now)
E: -0.9 to -1.0 (much better than now)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Marzec 28, 2011, 11:07:29
Pozwole sobie zrobic drugi post z podsumowaniem.
CASEROLL 19 E 34 D Najwieszy member -A- zyje z rentierow kontroluje mniejszosc z "dobrych" systemow po nerfie
DRF 104 E  217 D Najwiekszy producent mineralow, stocznie supercapitali
NC 20 E 47 Kontroluje handel technetium
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Marzec 28, 2011, 11:44:28
Zastanawiam mnie jedno.
Czemu nie można połączyć starego z nowym?

Co stoi na przeszkodzie utrzymaniu na dotychczasowym poziomie i zasadach ilość sanctumów w systemie? A ilość wybitych ratów a co za tym idzie podnoszenia SS-a jedynie miała by wpływ na to jak duże i dobre spawny ratów by były na paskach?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 28, 2011, 11:46:31
Bo od wprowadzenia anomalek w obecnej formie zarabianie na paskach to w powszechnej opini "you do it wrong' ?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Marzec 28, 2011, 11:59:10
Po co ktos ma sie cisnac na pasku z 4 blue botami i czekac az przyleci overseer neut charem i cie skasuje jak mozna miec sanctuma dla siebie.  Druga sprawa to ze chyba sobie nie zdajesz sprawy ile taki sojusz typu  -A- ma charow w czasie wojny catchyznianej nasz poket w stain i impass wygladal mniej wiecej tak:

(http://www.80plus1.org/wp-content/uploads/1223221696_0f6464a7e0_b1-450x337.jpg)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: CMHQ_Widget w Marzec 28, 2011, 12:04:38
Co stoi na przeszkodzie utrzymaniu na dotychczasowym poziomie i zasadach ilość sanctumów w systemie?

Bo jeżeli system ma słaby SS i nie ma sensu w nim racić na paskach, ale 4 dobre anomalki nadal mogą w nim być, tak więc każdy system jest w zasadzie wartościowy, żeby mógł na nim siedzieć bot.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Marzec 28, 2011, 14:01:55
Ale ja nie dyskutowałem z Wami o zasadności zmian tylko o połączeniu starego z nowym.
Boty wyfarmią ss-a wyższego co może zaprocentować pojawianiem się oficerów na paskach a z 2 strony nadal mogą być
w systemie anomalki typu sanctum itd.

Widzicie tu jakikolwiek problem bo ja nie?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 28, 2011, 14:12:30
Słowo klucz to boty.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Marzec 28, 2011, 14:18:13
Boty są co by nie ukrywać już chyba wszędzie.
Osobiście ich bardzo nie popieram ale ... co poradzić.

Nie zmienia to jednak faktu, że zmiana mogła by przynieść coś dobrego a nie tylko wszystko co złe O ILE będzie to zmiana łączona czyli sanctumy jak dawniej i podbijanie ss-a na paskach.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 28, 2011, 14:49:42
Na poczatek podejrzewam że CCP miałby coś do powiedzenia na temat zmiany oficjalnie popierającej boty i ich EULA, tak długo jak wedle EULA boty są nielegalne tak dlugo raczej ccp tych zmian nie zaaprobuje.

BTW na tym forum podpadają pod te same paragrafy co RMT (to tak na marginesie jakby ktos zaraz chcial wyjsc z tekstem ze ma boty i ccp mu moze...)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: CMHQ_Widget w Marzec 28, 2011, 15:10:05
... i podbijanie ss-a na paskach.

Jakiego podbijania SSa na paskach ? Bo Ty chyba mylisz pojęcia. Przecież SS systemu nie ulega zmianie. Chyba mylisz z SS postaci, a to się akurat nijak ma do tego co jest w systemie.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sneer w Marzec 28, 2011, 15:38:28
jemu chodzi o reakcje zwrotną ...jesli system jest zapomniany to wiecej aktywnosci npc ergo jego ss spada i raty staja sie tlustsze a jesli system jest orany non stop to wprost przeciwnie
proste i logiczne
ale raczej tego nie zobaczymy mimo ze nie miałbym nic przeciwko temu żeby zarabiający musieli sie rozproszyc i faktycznie wykorzystywac teren lub wędrować
może nie byłoby pustych regionów na południu
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Jrkan w Marzec 28, 2011, 15:44:58
Dobre rozwiązanie, ale CCP go nie wprowadzi ze względu na wrzask jaki podniosła by zatłoczona i zakerbirzona północ.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 28, 2011, 17:08:13
jemu chodzi o reakcje zwrotną ...jesli system jest zapomniany to wiecej aktywnosci npc ergo jego ss spada i raty staja sie tlustsze a jesli system jest orany non stop to wprost przeciwnie
proste i logiczne

Dobry pomysł... trzeba by w skali konstelacji robić "trójpolówkę" :D

Ale zdaje się, że wartości SS są "hardcoded", więc dupa.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Marzec 28, 2011, 19:13:25
(http://i24.photobucket.com/albums/c38/Asheren/Littlethings.jpg?t=1301322370)

Tam gdzie jest case bedzie w sumie reszta sov 0.0. Pewnie polecimy na wojne tylko ze po miesiacu polodnie bedzie walczyc w rifterach.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Larving w Marzec 28, 2011, 20:53:12
Oczywiście według ccp to zwiększy ilość konfliktów w grze i ułatwi małym ally zdobywanie przestrzeni. Chyba ciągle do nich nie dociera, że to powerbloki kontrolują 0.0 i szybko zadbają żeby systemy z niskim ss były obsadzone/wynajęte. Pewne będzie z miesiąc może 2 zamieszania a potem wszystko się uspokoi.

P.S To sie NC. z evokami muszą cieszyć ze zdobycia providence.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Gaunt w Marzec 28, 2011, 21:00:47
teraz pytanie czy będzie dużo tego w sensie, czy zaludnienie będzie na podobnym poziomie i będzie trudniej to wszystko po prostu capać czy będzie mało takich systemów, więc na każdej anomalce coś będzie bankowo ?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Larving w Marzec 28, 2011, 21:17:23
Raczej będzie ciężej. Ponieważ w takim systemie będzie mogło spokojnie kilka/kilkanaście osób robić anomalki to o wiele łatwiej im będzie zapewnić scouta na dolocie, do tego zawsze będą mogli system bańkami zamknąć, tak jak to już teraz się często robi. Pewnie też więcej matek będzie klepało anomalki bo łatwiej im się będzie zabezpieczyć przed dropami - przy paru osobach taniej wychodzi utrzymanie cyno jammera.

Ogólnie mam wrażenie, że część terenów 0.0 jeszcze bardziej opustoszeje.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Marzec 28, 2011, 21:38:32
Ma byc 8 sanctumow/havenow pakujesz 8 matek cynojammer ze 2-3 boty na paski $_$
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 29, 2011, 01:42:07
I to jest naprawdę zły pomysł.

Nie zapominajmy, że sam fakt anomalek spowodował, że kerbiry stały się bezpieczniejsze, bo samotny ship bez core probe launchera naprawde gówno może zrobić. Supercarriery pod cynojammerem są po prostu nietykalne.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Marzec 29, 2011, 02:47:03
Cytat: Larving link=topic=9449.msg152461#msg152461

P.S To sie NC. z evokami muszą cieszyć ze zdobycia providence.
to by tlumaczylo czemu evoki i nc. Sie zaczely pojawiac u nas
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 29, 2011, 09:08:22
to by tlumaczylo czemu evoki i nc. Sie zaczely pojawiac u nas

Nie, zupełnie nie :)

Hint: ev0ke i NCDOT to nie kerbiry.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Larving w Marzec 29, 2011, 09:36:20
Tym bardziej to dla nich cios. Provi nie generuje za bardzo pasywnych przychodów więc muszą ludzie aktywnie na pvp zarabiać. Jak im polikwidują najlepsze anomalki to zostaną bardzo przeciętne paski.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Marzec 29, 2011, 11:45:35
Hint: ev0ke i NCDOT to nie kerbiry.

Wy podobno tez nie, ale k... dolek do zarabiania macie ;)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 29, 2011, 12:10:29
Ech, ile można... dobry PvPer to bogaty PvPer. Tak, można mnie cytować :P
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Larving w Marzec 29, 2011, 12:22:24
Jak widać dla Dark Flonoe dobry pvper to taki co co miesiąc kilkanaście gtc kupuje, żeby tylko nie zarabiać w grze.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Marzec 29, 2011, 13:13:02
Jak widać dla Dark Flonoe dobry pvper to taki co co miesiąc kilkanaście gtc kupuje, żeby tylko nie zarabiać w grze.
not really :)

Wrecz przeciwnie napisalem zupelnie bez ironi ze jestescie sojuszem pvp ale o miejsce do zarabiania dbacie wiec daj sobie mowieniem co ja sadze bo twoje wnioski sa szalenie mylne.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Marzec 29, 2011, 13:23:31
zazwyczaj nie mieszkam w 0.0 i go nie lubię ale tak się zastanawiam...

przed pojawieniem się nowego systemu upgradowania anomalek praktycznie nie bylo i ludzie farmili głównie na paskach. wprowadzenie tej zmiany było wielkim boostem null seca bo system zamiast utrzymać 2-3 raterów na paskach mógł pomieścić kilka razy więcej ludzi. skutkiem było gromadzenie się w pojedynczych systemach.

wprowadzenie jump bridgy spowodowało że właściwie nie opłaca się nikomu polować na trasach przelotowych a jedynie na wlotach do null takich jak hed. reszta null jeszcze bardziej pusta niż do tej pory.

jump frachty i jump bridge uprościły logistykę na tyle że nikomu nie opłaca się robić konwojów z hi seca do null w inny sposób.

ubezpieczenia capital shipów i łatwość farmienia isków powodują że powerblocki mają obecnie floty tytanów i supercapitali wykluczające inne statki z poważniejszych walk i czyniące systemy z cynojamerem nie opłacalne do zdobycia.

kasy też jest tyle że jeśli nie capsle to blobik macharieli nie jest niczym dziwnym czy niespotykanym.

wydaje mi się że null sec stał się miejscem odpowiednim do okładania się flotami capsli i to się będzie pogłębiać.

gdybym miał cokolwiek do powiedzenia w sprawie zmian w null obciąłbym jump frachty, jump bridge i anomalki - za to zwiększyłbym kasę z ratów na paskach ze dwa razy ale w zmian każdy rat by zakładał punkta. i od razu by się zrobiło dynamiczniej, boty by stały się nieopłacalne, roamujace gangi by miały co robić a statki frakcyjne zamiast core floty stalyby sie luksusowym dodatkiem.  nie byłoby lepiej?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Marzec 29, 2011, 13:26:23
ubezpieczenia capital shipów i łatwość farmienia isków powodują że powerblocki mają obecnie floty tytanów i supercapitali wykluczające inne statki z poważniejszych walk i czyniące systemy z cynojamerem nie opłacalne do zdobycia.

Co ma ubezpieczenie kapsli do matek i tytanów?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Marzec 29, 2011, 13:29:06
mona - to że za mało boli ich strata. dopóki są produkowane masowo a straty nie są naprawdę bolesne podbicie czyjegoś terenu jest prawie niemożliwe. przyglądam się mapie sowa co jakiś czas i coraz mniej zmian. stagnacja.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 29, 2011, 13:41:49
mona - to że za mało boli ich strata. dopóki są produkowane masowo a straty nie są naprawdę bolesne podbicie czyjegoś terenu jest prawie niemożliwe. przyglądam się mapie sowa co jakiś czas i coraz mniej zmian. stagnacja.

Azbuga, wysuwasz błędne wnioski.

W dodatku - na południu miałeś gigantyczną wojne, która przeorała całą mapę, a na Zachodzie padło IT.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Marzec 29, 2011, 15:57:40
jeśli błędne to jakie są prawdziwe? z czym się nie zgadzasz.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: magni w Marzec 29, 2011, 16:12:33
gdybym miał cokolwiek do powiedzenia w sprawie zmian w null obciąłbym jump frachty, jump bridge i anomalki - za to zwiększyłbym kasę z ratów na paskach ze dwa razy ale w zmian każdy rat by zakładał punkta. i od razu by się zrobiło dynamiczniej, boty by stały się nieopłacalne, roamujace gangi by miały co robić a statki frakcyjne zamiast core floty stalyby sie luksusowym dodatkiem.  nie byłoby lepiej?
Azbuga zejdz na ziemie, gdyby wprowadzili takie zmiany jak proponujesz to null sec bylby pustka a wszyscy by zarabiali na misjach w empire,
roamujacych gangow by nie bylo bo nie byloby po co roamowac, a boty by robily misje
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Gaavrin w Marzec 29, 2011, 16:13:50
Po pierwsze wprowadzenie upgradów nie spowodowało skupiania się w pojedyńczych systemach, tylko mocno zwiększyło ilość ludzi mieszkających w 0.0, zwłaszcza rentiersów.

Teraz, jak w najlepszych systemch będzie po 10 dobrych anomek, to dopiero ludzie zaczną sie gnieździć w kilku systemach.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 29, 2011, 16:18:58
przed pojawieniem się nowego systemu upgradowania anomalek praktycznie nie bylo i ludzie farmili głównie na paskach. wprowadzenie tej zmiany było wielkim boostem null seca bo system zamiast utrzymać 2-3 raterów na paskach mógł pomieścić kilka razy więcej ludzi. skutkiem było gromadzenie się w pojedynczych systemach.

Raczej przyciągnięcie sporej liczby ludzi do 0.0

wprowadzenie jump bridgy spowodowało że właściwie nie opłaca się nikomu polować na trasach przelotowych a jedynie na wlotach do null takich jak hed. reszta null jeszcze bardziej pusta niż do tej pory.

To czy teren jest zaludniony czy nie zależy od tego, czy jest wojna czy jej nie ma. Południe jest teraz spustoszone konfliktem, który trwał pół roku. Ale w Scalding/Wicked masz mniej więcej 1/3 systemów z upgrade'ami i tam tętni życie. Zobacz sobie na dotlanie NPC kille - tam gdzie jest ich dużo, są upgrade'y.

jump frachty i jump bridge uprościły logistykę na tyle że nikomu nie opłaca się robić konwojów z hi seca do null w inny sposób.

Ale to nic nowego, bo taki stan jest od lat.

ubezpieczenia capital shipów i łatwość farmienia isków powodują że powerblocki mają obecnie floty tytanów i supercapitali wykluczające inne statki z poważniejszych walk i czyniące systemy z cynojamerem nie opłacalne do zdobycia.

Capitale można było ubezpieczać wcześniej, ubezpieczanie supercapsów pozostało nieopłacalne. Nie jest prawdą, że subcapitale nie istnieją - jak najbardziej, tylko pełnią rolę supportu. Cynojammer jest do zabicia konwencjonalną flotą. Co więcej, ponieważ od Dominion cynojammer kosztuje słono, systemów jammowanych jest mniej. Między innymi dlatego po Dominion padło Providence.


kasy też jest tyle że jeśli nie capsle to blobik macharieli nie jest niczym dziwnym czy niespotykanym.

W 0.0 zaczęło się WRESZCIE zarabiać więcej niż na L4 w Empire - to chyba dobrze?

To że widzisz więcej faction shipów wynika z faktu, że po zmianach są one lepsze i warte latania.

wydaje mi się że null sec stał się miejscem odpowiednim do okładania się flotami capsli i to się będzie pogłębiać.

Jeśli chodzi o wielki sov warfare - tak. Ale jest bardzo dużo miejsca dla skirmishy.

gdybym miał cokolwiek do powiedzenia w sprawie zmian w null obciąłbym jump frachty, jump bridge i anomalki - za to zwiększyłbym kasę z ratów na paskach ze dwa razy ale w zmian każdy rat by zakładał punkta. i od razu by się zrobiło dynamiczniej, boty by stały się nieopłacalne, roamujace gangi by miały co robić a statki frakcyjne zamiast core floty stalyby sie luksusowym dodatkiem.  nie byłoby lepiej?

Wytłuszczonego fragmentu nie rozumiem - co jest złego w faction shipach? Weź poprawkę, że staniały podstawe shipy flotowe - kiedyś latało się BS-ami, dziś lata się tanimi jak barszcz Drejami.

Gdyby "wywalenie JF-ów i JB" automagicznie spowodowało, że alianse staną się samowystarczalne gospodarczo, przez co rozumiem że wszystko co potrzebują produkowałyby u siebie - powiedziałbym TAK TAK TAK.

Ale efekt byłby taki, że 0.0 wyludniłoby się, bo ludzie przyzwyczaili się do zakupów w Jita i dostaw "door-to-door". Logistyka w 0.0 jest banalna nawet z mojego punktu widzenia. W piątek wieczorem kupuję item w Jita, przez noc jakiś Amerykanin przewozi mi go za 1 mln ISK (płacąc 1B collaterala!!!) do innego hubu, skąd towar zabiera korpowy JF i w sobotę ok. DT mam item w swoim hangarze w "dzikim" Curse. Chciałbym w takim tempie w realu dostawać rzeczy kupione na Allegro :P

Natomiast może warto pomyśleć o jakimś ograniczeniu JB na zasadzie "jeden w systemie", "dwa w konstelacji" po to, żeby wymusić trochę latania gate-to-gate. Tylko trzeba pamiętać o tym, że duże alianse mają tytki i będą je wykorzystywać do przerzucania frachtowców obchodząc takie ograniczenie.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Larving w Marzec 29, 2011, 16:51:16
Mi w jump bridge przeszkadza głównie to, że w dobrze rozwiniętych regionach strasznie zmniejszają ruch na gate, przez co małe flotki mają bardzo duże problemy coś upolować. Upierdliwe jest też to, że bardzo łątwo dzieki nim zablobować wrogi gang. Z chęcią bym zobaczył zmiane jump bridge, aby były stawiane jako samodzielna struktura na moonie a nie dodatek do posa. Przez to ciągle ułatwiały by szybki transport ale nie gwarantowały nietykalności tak jak teraz. Natomiast jeśli chodzi o jump frachty uważam, że nie powinno się z nimi nic robić. Mogą ich używać zarówno "mali" jak i power bloki i bardzo ułatwiają życie w 0.0.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sneer w Marzec 29, 2011, 16:58:59
no
Jb jako osobna struktura wiszaca na celestialu a nie na posie to akurat jest koncepcja warta uwagi
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: magni w Marzec 29, 2011, 17:03:48
no
Jb jako osobna struktura wiszaca na celestialu a nie na posie to akurat jest koncepcja warta uwagi

to faktycznie bardzo dobry pomysl, moze trzeba zglosic do ccp?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 29, 2011, 17:11:22
Tak się zastanawiam w którym pachu pozwolili supercapsom dokować?
Piszecie o insurenc super capsów ,a wedle mojej wiedzy ich sie nie da ubezpieczyć bo biuro ubezpieczalni jest dostępne tylko z poziomu zadokowanego na stacji statku. Jedyna insurka jaka jest wypłacana w przypadku wtopy super capsla to dokładnie to samo co sie dostaje nie ubezpieczywszy innego statku t1 (czyli jelsi dobrze pamietam 30-40% kosztu minerałów potrzebnych do wybudowania)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Larving w Marzec 29, 2011, 17:14:48
Osobistych doświadczeń nie mam bo nie latałem supercapsem, ale słyszałem, że można napisać petycję do ccp w sprawie ubezpieczenia matki/tytana.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Kara Mon w Marzec 29, 2011, 19:03:58
Petycje nei dotyczyly mozliwosic insurki tylko rpzed dominion byla taka fala petycji z prosba o zadokowanie matki bo gracz x czy y musi przerwac gre na dluzszy czas i nie wie czy pos na ktorym teraz ta matka stoi jeszcze bedzie "blue" jak wroci.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ranshe w Marzec 29, 2011, 23:07:43
Anyway, przygotujcie się lepiej :)

http://www.eveonline.com/en/incursion/features

Incursion 1.4  5th April 2011

Improved Quality/Risk Scaling in Anomalies
As a part of the "equal value space makes this game boring" initiative, we've changed the way anomalies work. The quality of anomalies will depend on the system's true security level (truesec) - the better the truesec, the better the spawns.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: ch4os w Marzec 30, 2011, 08:12:05
Mniej niż tydzień czekania \o/, zastanawiam się jak zmienia DED complexy, te "small steps" thingie zamiast dużych dodatków nie jest chyba takie głupie ostatecznie;)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Marzec 30, 2011, 13:54:31
Kompleksów DED nie będą zmieniać, a dodawać te, których obecnie brakuje. Nie wszystkie rasy (pirackie) mają pełny zakres kompleksów 1-10/10. Będą to więc uzupełniać. Był na ten temat devblog parę tygodni temu.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Marzec 30, 2011, 14:00:05
Kompleksów DED nie będą zmieniać, a dodawać te, których obecnie brakuje. Nie wszystkie rasy (pirackie) mają pełny zakres kompleksów 1-10/10. Będą to więc uzupełniać. Był na ten temat devblog parę tygodni temu.
err? JA czytalem, ze maja byc plexy ktore beda wymagaly grupowego robienia i beda rzucaly nowy nieznany loot.
JEsli jest tak jak ty mowisz to u guristasow brakuje 7/10 i 9/10 - 7/10 jesli stopien trudnosci zostanie utrzymany jest solowalne na 100% bo 8/10 jest. Jesli 9/10 bedzie dropowalo a-type to jest odpowiednikiem obecnych dwoch nienumercznych eskalacji z ktorych jedna jest solowalna cerberusem (tested in game), a drug w carrierze - wiec generalnie lipa bo tylko jeden plex (zakladajac ze beda drabinki) bedzie grupowy.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Dux w Marzec 30, 2011, 14:02:16
Kompleksów DED nie będą zmieniać, a dodawać te, których obecnie brakuje. Nie wszystkie rasy (pirackie) mają pełny zakres kompleksów 1-10/10. Będą to więc uzupełniać. Był na ten temat devblog parę tygodni temu.

Znaczy się, że jak np. obecnie angelsi nie mają DED'a 4/10 do go im dodadzą?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Gaavrin w Marzec 30, 2011, 14:10:13
Dark kto jak kto, ale Ty nie powinieneś marudzić. Gdzieś czytałem, że twoim celem w grze jest odwiedzić wszystkie sygnatury. Pomyśl, ile nowych sygnatur bedziesz miał?
Po drugie, na podstawie jednego zdania ccp, które niewiele mówi piszesz, jaki loot będzie z tego leciał I czym będzie to można solować, po czym stwierdzasz, że to lipa. A może byś tak poczekał jak zobaczysz chociaż jeden z tych complexów?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Marzec 30, 2011, 14:13:04
A może byś tak poczekał jak zobaczysz chociaż jeden z tych complexów?
och z pewnoscia zobacze oczywiscie jak dam rade wyskanowac cos na naszej pustyni ;)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ranshe w Marzec 30, 2011, 16:50:20
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=861

Devblog jest strasznie masakrycznie niekonkretny...

Z tego co zrozumiałem, będą nowe plexy 6-10 dla tych pirackich frakcji, które nie miały niektórych (tak jak np. sanshe mają tylko 6, 8 i 10), zarówno losowo do wyskanowania jak i generowane przez sov upgrade. Niższych plexów póki co nie będzie, ale w przyszłości mają być.

Nowy loot owszem, grupowe robienie -> inkursje w tamtą stronę
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Marzec 31, 2011, 09:58:31
Nie bardzo wiem co w nim niekonkretnego? Brakujące plexy DED w zakresie 6-10 będą wprowadzone do systemu upgadów 0.0, następnie do systemu eksploracji i eskalacji, a następnie brakujące numerki z zakresu 4-6 do low-seca, a 1-3 do hi-seca. W pierwszej kolejności (czyli 5 kwietnia) wejdą tylko nowe 6-10, a następnie kolejne z listy.

A to, że CCP nadal uważa sity 6-10 za sity grupowe, chociaż gracze w wypimpowanych shipach robią je solo, to insza inszość.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ranshe w Marzec 31, 2011, 15:32:32
Nie bardzo wiem co w nim niekonkretnego?

Jest napisany w takim stylu, jakby twórca był po wszelkich znanych mu środkach odurzających jednocześnie. Porównaj z http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=878 albo chociaż z tym o anomaliach.

Cytuj
A to, że CCP nadal uważa sity 6-10 za sity grupowe, chociaż gracze w wypimpowanych shipach robią je solo, to insza inszość.

To już raczej problem graczy niż CCP.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Marzec 31, 2011, 16:42:46
To już raczej problem graczy niż CCP.

Problem graczy, że coś co jest "Designed for 2 pilots" (6/10) robi się solo w T2 Cerberusie, a to co jest "Designed for 3 pilots" (8/10) robi sie solo w T2 Tengu? Wszystko fajnie jesli jedyna rzecz w eve ktora Cie interesuje to balance własnego walleta.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ranshe w Marzec 31, 2011, 17:48:28
Poza wh (ale to bardziej z powodu specyfiki w-space) oraz inkursjami (o których się nie będę wypowiadał, bo nie miałem okazji robić żadnej jeszcze), PVE w Eve to dno i metr mułu - powtarzalny, nudny i nic nie wnoszący grindfest. Może jedynie epic arce je ratują, ale jest ich za mało i żeby się do nich dostać, trzeba w tym mule nurkować cholera wie ile, żeby standy wybić.

Wybacz, że nie interesują mnie nudne rzeczy w grze, która ma mi dostarczyć rozrywki.

I tak, solowanie plexów to jest problem graczy - nikt cię nie zmusza żeby robić to samemu. Przecież to niegodne gry MMO, zrób z kimś innym. Nie chcesz?

Problemem CCP to może być co najwyżej grindowatość PVE jako całości, a nie samolubni gracze.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Jonas w Marzec 31, 2011, 18:27:18
To nie jest wątek o tym czy pve jest nudne. Szczególnie, że przeważająca większość graczy twierdzi, że nie jest, skoro to ciągle robi.  :P A jak komuś się nie podoba, nikt go przecież nie zmusza do pve.

Porównywanie devblogów napisanych przez różnych devsów to jak stwierdzenie, że Mickiewicz był na prochach bo nie pisał jak Szymborska. Dla mnie ten blog jest równie zrozumiały jak inne, więc może to kolega ma problem.

Nie rozumiem też podejmowania dyskusji o "problemie graczy, czy CCP". Ja tu żadnego problemu nie widzę. CCP chce mieć komplet sitów DED dostępnych w grze i je wprowadza - posunięcie jak najbardziej sensowne. A czy gracze będą je robić w 5, 2 czy solo to chyba niczyj problem. Każdy się bawi tak jak ma na to ochotę. Można się jedynie cieszyć, że plexów będzie więcej, a nie od razu szukać dziury w całym i dywagować nad nudnością grindowania.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ranshe w Marzec 31, 2011, 18:58:47
Ależ ja się cieszę, że będzie więcej plexów, przynajmniej dopóki nie zrobię ich po parę razy i mi się nie znudzą. :P

Porównanie devbloga który ma informować o konkretach do Mickiewicza/Szymborskiej... Może faktycznie za dużo wymagam? Wyobrażałem sobie po prostu, że w devblogu o zmianach będą opisane te zmiany, a nie jakieś pijackie bredzenie o raptorach i cholera wie czym jeszcze. Można było ten devblog skrócić do dwóch akapitów i miałby taką samą wartość informacyjną.

Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Val Heru w Marzec 31, 2011, 20:32:12
Ależ ja się cieszę, że będzie więcej plexów, przynajmniej dopóki nie zrobię ich po parę razy i mi się nie znudzą. :P
z gory wybaczenia upraszam za offtop ale...co robisz w inver brass jesli uwazasz ze pve to nuda  ???
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Pol Kent w Marzec 31, 2011, 20:34:35
z gory wybaczenia upraszam za offtop ale...co robisz w inver brass jesli uwazasz ze pve to nuda  ???

Hehehehehe... ;D ;D
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ranshe w Marzec 31, 2011, 20:49:41
z gory wybaczenia upraszam za offtop ale...co robisz w inver brass jesli uwazasz ze pve to nuda  ???

Zarabiam na statki, które następnie tracę na pvp? I na plexy? :) Ja racę jak mi się kasa kończy, inaczej to mi się nie chce.

Czy w inverze to tylko kerbiry mogą być? Nie wiedziałem, sorry. :O
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Marzec 31, 2011, 21:17:35
Dobra, z innej beczki... nie żebym zgłębieniu tematu poświęcił dużo czasu, ale wydaje mi się że pewne deadspace'owe moduły po prostu nie występują na kontraktach. Nie rzucę jakimś konkretnym przykładem, ale dłubiąc w EFT fity na Nyx'a zauważyłem, że o ile X-type'owych hardów jest do wyboru, o tyle ciut gorszych - już różnie.

Czy to jest efekt braku niektórych plexów i jeśli tak, to czy znaczy że teraz takie moduły się pojawią, bo wreszcie zaczną dropić?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Ranshe w Marzec 31, 2011, 21:43:51
Wydaje mi się że o to właśnie chodzi natchnionemu devowi kiedy pisał "new loot" - niektórych kategorii modułów w ogóle nie ma dostępnych, np. o ile dobrze kojarzę pithum b-type medium shield booster - są a-type i c-type, a b-type wcale, tzn w grze ogólnie jest ale chyba nie dropi nigdzie, bo nie ma gdzie dropić.

Chyba że wymyślą coś, co do tej pory w ogóle nie miało deadspace'owej kategorii.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Kwiecień 01, 2011, 09:05:50
@SokoleOko dokladnie jest tak jak piszesz
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Lt Rook w Kwiecień 01, 2011, 10:10:27
Odnośnie tego lootu deadspaceowego to praktycznie wszyscy macie racje.
Jedyne co można dodać to pewne ciekawe fakty.

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Deadspace_items - zamierzenia były takie jak w pierwszej tabelce, natomiast rzeczywistość jest taka że 1/3 tej tabeli loot dropu nie działa w ogóle,
a do niedawna jeszcze (rok - półtora) kolejna 1/3 była tak paskudnie spierd... że np. Gistum B-Type itemki wylatywały z Bloodów, Corpum z Serpentisów a Corelum z Angeli,
o ile ten syf naprawili to nadal fizycznie niema complexów z których duża część tych itemów ma szansę wypaść - http://wiki.eveonline.com/en/wiki/DED_Complex_List
B-Type MSB o którym mówisz Ranshe wypada tylko z 5/10 DED guristasowych complexów, wg w pierwszego linka, a drugi wyraźnie pokazuje że takiego complexa niema.

Jak chcecie więcej przykładów skonfrontujcie sobie oba linki.
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Kwiecień 01, 2011, 14:26:23
Corpus A-type wypada z guristasow ;)
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Lt Rook w Kwiecień 01, 2011, 14:57:20
Kolejny bubel... :D
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Zgudi w Kwiecień 06, 2011, 14:17:38
SokoleOko:
Cytuj
W 0.0 zaczęło się WRESZCIE zarabiać więcej niż na L4 w Empire - to chyba dobrze?
To dobra zmiana, ale wprowadzona w niewłaściwy sposób

SokoleOko:
Cytuj
kiedyś latało się BS-ami
A teraz?
Azbuga:
Cytuj
powerblocki mają obecnie floty tytanów i supercapitali wykluczające inne statki z poważniejszych walk

Wiem, że są jeszcze drakearmy, ahace, ale zmienił się rodzaj głównych sił powerblocków które dążą do absolutnej dominacji
Bogaci bogacą się jeszcze bardziej, a biedni biednieją, inaczej mówiąc uginają się pod ich żelazną ręką
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Kwiecień 06, 2011, 14:22:20
SokoleOko:I tak i nie

SokoleOko:A teraz?
Azbuga:
Bogaci bogacą się jeszcze bardziej, a biedni biednieją, inaczej mówiąc uginają się pod ich żelazną ręką

A tak merytorycznie to......?
Tytuł: Odp: Zmiany w anomaliach
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 10, 2011, 09:44:21
Tak merytorycznie wyglada na to ze zeby dostac drugiego sanctuma system musi miec trusec ponizej -0.85.