Autor Wątek: PLEX kosztuje ponad 1B ISK  (Przeczytany 65113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 29, 2015, 20:05:38 »
Jedno i drugie. Jakiś problem?

Możliwość jest stanem logicznym, prawdopodobieństwo określa szansę pojawienia się zdarzenia.

Czy jest możliwe, że napiszę na centrali kolejnego posta? Tak
Czy jest to prawdopodobne? tak

 :P

Acha, czyli my mamy podawać argumenty , kiedy Ty będziesz sobie pisał "możliwe, prawdopodobne". LOL

Przecież jest tak jak pisałem - nie możliwe jest poznanie prawdy bez dostępu do serwera. To co przedstawiłem to wnioskowanie tłumaczące skąd wzięła się taka sytuacja. Nikt nie podważył wnioskowania (np. mylisz się, skupowanie plexów przez CCP by obniżyło ceny na markecie, bo gracze by chcieli zaspokoić popyt na ISKi i wprowadzaliby by je na rynek szybciej niż CCP by je skupowało ). Jedyne co napisaliście w odpowiedzi to tak w skrócie "wierzymy, że tak nie jest".

No spoko, wierzcie sobie w co chcecie, ja naprawdę nikogo nie przekonuję do swojego zdania. Po prostu napisałem co myślę i jak widzę tę sytuację, a to, że Wy nie wierzycie, że mam rację nie jest dla mnie żadnym argumentem. Podobnie jak moja wiara, dla Was. Jakiś przymus jednomyślności tu panuje?  8)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 29, 2015, 20:21:44 wysłana przez MortimerPL »

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 29, 2015, 20:19:19 »
Jedno i drugie. Jakiś problem?

Akurat w mojej dziedzinie stwierdzenie "prawdopodobne" ma wyższą wartość od stwierdzenia "możliwe".
Więc jeśli ktoś pisze, że coś jest możliwe i prawdopodobne to robi z siebie pośmiewisko.
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 29, 2015, 20:24:26 »
Ja to doskonale rozumiem, ale w dyskusji trzeba stosować taktykę małych kroków. Na razie moi rozmówcy stoją twardo na stanowisku, że to niemożliwe. Dobra, spadam, bo to do niczego nie prowadzi. Dzięki za miłe popołudnie :)

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #38 dnia: Lipiec 29, 2015, 20:27:03 »
Ja to doskonale rozumiem, ale w dyskusji trzeba stosować taktykę małych kroków. Na razie moi rozmówcy stoją twardo na stanowisku, że to niemożliwe. Dobra, spadam, bo to do niczego nie prowadzi. Dzięki za miłe popołudnie :)

Jest to prawdopodobne i całkiem możliwe że CCP nie skupuje plexów, zadowolony? Czy ta argumentacja Cię zadowala?
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #39 dnia: Lipiec 29, 2015, 20:30:36 »
Jest to prawdopodobne i całkiem możliwe że CCP nie skupuje plexów, zadowolony? Czy ta argumentacja Cię zadowala?

To jest twierdzenie pozbawione argumentacji.  8)

Tak zadowala mnie to w 100%

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #40 dnia: Lipiec 29, 2015, 20:37:22 »
Doom, daloby sie, aby dla zalozenia konta, trzeba by rozwiazac jakas prosta captche. np 2/2 albo ile jest 5*0. jestem pewien, ze dzieki temy prstemu zabiegowi. znow udowodnionoby, ze eve jest trudne i nie kazdy powinien zakladac konto na centrali.

Mortimer prosze nie debiluj...
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #41 dnia: Lipiec 29, 2015, 22:57:06 »
Show must go on.

Z reguły, jak ktoś zaciemnia, zamula, mówi o sprawach, że są bardzo skomplikowane, to albo nie jest pewny swojej wiedzy i stara się wytworzyć w słuchaczach wrażenie złożoności problemu, aby przy dopytywaniu o szczegóły nie wyszła jego niekompetencja, albo stara się zbudować autorytet "posiadającego wiedzę tajemną", która w istocie jest banalna. To dość silny wątek w Twoich wypowiedziach.
Sprzedawca w providencie przy sprzedaży chwilówki też utrzymuje, że to bardzo proste i przejrzyste. Następnie rżnie nieświadomych klientów na kosztach dodatkowych i innych temu podobnych. Świat jest prosty tylko dla idiotów, oni nie muszą się przejmować jego złożonością.

A wyjaśnienie tego, zjawiska przy pomocy mechanizmu popytu i podaży jest zbyt trudne dla Ciebie?
Jest zbyt łatwe. Było wałkowane tyle razy, że zostało pominięte. Zabawny zarzut. Doszedłeś do popytu i podaży po:
1. Manipulacjach CCP na rynku
2. Inflacji
3. zrobieniu z plexa dobra podstawowego :D

Tu będzie trzeba spędzić trochę więcej czasu. Cena doładowania miesięcznego w 2007 roku to było około 100mln isk. Gra była dość młoda. Graczy było dużo. Kont na sprzedaż niewiele. W miarę upływu czasu liczba aktywnych graczy malała szybciej niż liczba aktywnych kont (pozostali gracze częściej decydowali się na posiadanie więcej niż jednego konta). Ponieważ tylko niewielka część posiadaczy kilku kont decyduje się na opłacanie ich wszystkich gotówką, popyt na plexy zmniejsza się zdecydowanie wolniej niż liczba aktywnych graczy. To sytuacja, która się ciągnie do teraz (z niewielkimi odchyleniami sezonowymi). I tyle. Bez teorii spiskowej, bez domniemanego ogromnego wpływu inflacji, bez dóbr podstawowych. Popyt, podaż, niska elastyczność cenowa popytu spowodowana brakiem bliskich substytutów. Ahh no i ta bariera psychologiczna, z którą walczysz jak możesz. Występuje. Nie tłumaczy całego zjawiska, a jedynie jego fragment. Przedmiotem rozważań nigdy nie było czy tłumaczy zjawisko drożejących PLEXów, tylko czy występuje.

To nie "bariery psychologiczne", ale podaż i popyt. Część graczy widząc ceny PLEXa zdecydowało się go drogo sprzedać, bo cena jest atrakcyjna na tę chwilę. I sprzedali inkasując ISKi. Jeśli do wyjaśniania sytuacji na rynku używasz psychologii ("bariera jest czysto psychologicznym czynnikiem, a osiągnięta przesuwa się"), a nie praw ekonomii (prawo podaży i popytu), to niezbyt dobrze świadczy to o Twojej wiedzy i rozumieniu ekonomii :D
To co miało miejsce to bariery psychologiczne oraz popyt i podaż. Upierasz się że 2+2 to 5. Ekonomiści nie odrzucają dorobku nauki jaką jest psychologia. Psychologia pomaga wyjaśnić wiele matematycznie niespójnych decyzji konsumentów.

Gracze odchodzą, pojawiają sie dramatyczne wątki na forach "Ach eve umiera, czy to już koniec?" więc ci, którzy postanowili zostać, raczej będą skłonni przedłużać subskrybcję za ISKi niż za dolary i jest to istotny czynnik przyspieszający wzrost cen.
Właśnie stosujesz psychologię do wyjaśnienia sytuacji na rynku. Stać mnie, ale eve umiera więc odczuwam dyskomfort psychiczny przy płaceniu gotówką. Bądź konsekwentny.

BTW jest to kolejny argument na poparcie mojej tezy, że CCP skupuje PLEXy. Jeśli ceny PLEXa będą bardzo wysokie, to ci co mają odejść i tak odejdą, a ci co mają zostać zapłacą dolarami.
Nie jest. Jeśli ceny PLEXa będą wysokie to wielu graczy przestanie grać. Świat się wyludnia -> contentu jest mniej -> mniej graczy jest zadowolonych -> więcej graczy odchodzi -> świat się wyludnia -> contentu jest mniej...
CCP w tym momencie mocno walczy żeby zatrzymać to zjawisko. Praktyki o które ich podejrzewasz są całkowicie niespójne z obecną polityką firmy. To jest argument o który się dopraszasz. Żadna firma nie skraca świadomie cyklu życia produktu jeśli nie ma następcy. CCP nie ma następcy.

Po pierwsze skąd przekonanie, że te osoby wykryłyby takiego pracownika który wessałby z rynku 10 plexów miesięcznie? Albo 20? Przecież to mniej niż 1 dziennie, ale jednocześnie 1-2% dostępnych na rynku. [...] Tak wiem, nie powiesz jak to można wykryć, bo to wiedza tajemna :D
Jeśli przez całe dnie zajmujesz się skupem i sprzedażą PLEXów to widzisz kto i ile kupuje, widać to w zakładce Transactions (import do excela w celu dokładnej analizy to banał). CCP kiedyś było już podejrzewane o takie interwencje, gracze cały czas patrzą im na ręce. Cały widz polega na systematycznym zbieraniu informacji, tylko tyle i aż tyle. Od razu wyprzedzę pytanie czy dałoby się to ominąć. Może tak, ale wymagałoby to tyle pracy, że nie jest warte zachodu.

ad 1 No właśnie tu wychodzi płytkość Twojej wiedzy. Nie rozumiesz, różnicy między pieniądzem a walutą. Pieniądzem w EVE są Plexy, a walutą ISKi. Czy siła nabywcza ISK-ów spadła, czy wzrosła? Czy trzeba więcej farmić żeby wyfarmić sobie miesiąc gry, czy mniej? To są własnie objawy inflacji.
PLEX nie jest pieniądzem (nie spełnia podstawowych kryteriów by go za pieniądz uznać). Siła nabywcza ISK-ów nie spadła i nie wzrosła znacząco przez ostatnie 8 lat mojej gry. PLEX przeszedł w tym czasie ze 100m do 1b. Cena surowców będących podstawą wszelkiej produkcji, a więc odzwierciedlających wartość ISKa nie wzrosła 10krotnie. Nawet 2krotnie nie wzrosła z tego powodu. Należy pominąć zmiany spowodowane interwencją CCP przez patche. Jeśli odrzucasz surowce jako wiarygodny punkt odniesienia do liczenia inflacji ISK, to wskaż mi dowolny inny koszyk towarów, którym proponujesz go mierzyć.

Poza tym cenami produktów na markecie nie należy się sugerować, znaczna część towarów nie pochodzi z pracy graczy, ale z powietrza. To właśnie miał na myśli WhiteCat wskazując na inflacyjny charakter wzrostu cen: "Dodali więcej anomalek w 0.0 = więcej kasy z próźni". No chyba, że się mylę, to niech WhiteCat mnie sprostuje. :)
Mylisz się, praktycznie każdy towar pochodzi z pracy graczy. Surowce trzeba wykopać, przewieźć, przetworzyć, zbudować coś, dostarczyć, sprzedać... Inflacja ISKów to problem, z którym CCP walczy od lat. Wprowadzanie do systemu gospodarczego kolejnych ilości waluty w sposób niekontrolowany "rozcieńcza" jej wartość. ISKi do systemu wprowadzają anomalie w 0.0 oraz misje w highsec. ISKi z systemu CCP wyprowadza przez działalność milicyjną oraz wszelkie podatki NPC. Dlatego między innymi CCP nie chce znerfić milicji. Ma za duży udział w isk sinku.

ad 2 Nie rozmydlaj, hiperinflacja to inflacja.
Oj powoli. Jest bardzo znacząca różnica czy żyjesz w kraju gdzie jest hiperinflacja czy inflacja pełzająca.Nazywanie chomika koniem to błąd, mimo że i jedno i drugie to zwierze. Hiperinflacja jest inflacją, ale inflacja nie musi być hiperinflacją.  I miło by było gdybyś tego pilnował.

ad 3 Nikogo nie nazwałem idiotą. Z zasady nie oceniam ludzi, ale wypowiedzi. A co do pozostałej części wypowiedzi, to długość siedzenia na rynku w EVE ma się nijak do rozumienia mechanizmów rynkowych.
Ma się, bo musisz wiedzieć co jak działa i skąd się bierze. Żeby Ci to udowodnić pomieszam trochę kolejność.
No to założyłeś fatality argumentacji qlko1 :)
To co napisałeś to podręcznikowy opis inflacji. CCP dało ludziom pieniądze, które nie miały pokrycia w towarach, przez co nakreciło mechanizm inflacji i plexy drożeją na skutek inflacji :D
Na przykład tu. To Twoja odpowiedź na to, że większość ludzi kopała bo kopanie było takie dochodowe. To nie jest podręcznikowy opis inflacji, wręcz przeciwnie. CCP nie dało ludziom pieniędzy, dało ludziom towar jakim są surowce. Kopanie na pasku nie zwiększa ilości gotówki krążącej w systemie, zwiększało ilość surowca na rynku.

Gdybyś miał pojęcie o ekonomii, to byś wiedział, że inflacja jest nazywana podatkiem emisyjnym i jest stosowana do zabierania ludziom pieniędzy. To właśnie jest dorobek naukowy Keynesa.
Gdybyś miał pojęcie o ekonomii, to byś wiedział, że inflacja nie jest nazywana podatkiem emisyjnym. Edit: żebyśmy się dobrze zrozumieli, na tej samej zasadzie jak ZUS nie jest nazwany podatkiem. Mówię tylko o nomenklaturze. Inflacja to zjawisko występujące w gospodarce, podatek emisyjny to korzyść i praktyka państwa wykorzystująca to zjawisko. A że jedno wynika z drugiego i działa jak podatek, to inna historia.
Wracając do EvE, CCP nie ma żadnego interesu w wykorzystywaniu podatku inflacyjnego.

No czego tu nie rozumiesz? Jeśli Twój model rozrywki to opłacanie gry PLEXami, to z każdym wzrostem cen PLEXa musisz podjąć bardzo prostą decyzję - płacisz aktualną cenę, czy game over. Nie ma innej drogi. Dlatego w takim wypadku nie ma psychologicznej bariery cenowej - albo kupujesz po aktualnej cenie, albo wypadasz z gry.
Kurcze no, jest bariera. Sam ją opisałeś. Jak Ci nie pasuje to przestajesz grać. W momencie napotkania tej bariery przestajesz opłacać konto. A skoro możesz zdecydować się na zaprzestanie konsumpcji przy zbyt wysokiej cenie, to to nie jest dobro podstawowe.

Do zachowania tego modelu rozrywki (opłacanie gry PLEXami) PLEX jest dobrem pierwszej potrzeby.
Popyt na dobro podstawowe konsument przyparty do muru będzie zaspokajał na każdy możliwy sposób, a nie "do zachowania tego modelu".

czy zwyczajnie nie rozumiesz, że EVE to nie realny świat i dobro pierwszej potrzeby w EVE nie jest dobrem pierwszej potrzeby w realnym świecie.
A czy ty nie rozumiesz, że człowiek podejmujący decyzje w EvE egzystuje w realnym świecie? Podejmując decyzję o opłaceniu gry ISKami zgadzasz się na wymianę swojego wolnego czasu (realnego) żeby te ISKi zarobić. Podejmujesz decyzję dotyczącą realnego zasobu jakim jest czas, by wymienić go na wartość wirtualną jaką jest ISK. Oddzielenie jednego od drugiego prowadzi do błędnych wniosków.

Stuff na temat naszego pierwszrego kontaktu.
Liczyłeś że będzie zabawa... nie będzie. Poprawię tylko błędy:
kontroluje ceny na Jicie - handluję w Amarr a nie w Jicie. Próbami wpływania na ceny niektórych towarów w Jicie zajmowałem się dawno temu kiedy miałem dość czasu by monitorować rynek.
Kiedy odrzuciłeś moją propozycję odpisałem, że jestem nią zawiedziony i że powodzenia w EvE. Konflikt między nami powstał dopiero w momencie, kiedy zacząłeś mądrzyć się i pisać herezje na centrali.

Wyobraźmy sobie, że cena PLEXa wynosi 763b. Teoretycznie gra nadal jest free to play i każdy może sobie takiego plexa kupić za ISKi na rynku, ale tylko teoretycznie. W praktyce wszyscy grający by płacili za subskrybcję. Czyż to nie byłby pożądany scenariusz dla CCP?
Właśnie sobie wyobraziłem. Zostali sami hardcorowcy opłacający grę gotówką, jest ich za mało do zaludnienia tak ogromnego obszaru, galaktyka świeci pustkami. Nie jest to pożądany scenariusz dla CCP.

Dlaczego akurat okrada. Wysysa. Kontrolują ten rynek i w sumie z jakiego powodu mieliby tego nie robić?
Większa ilość graczy to większa ilość contentu, to większa ilość graczy, to większa ilość... Dlatego.

Czy jestem w stanie przedstawić niezbite dowody, że tak robią? Nie
Czy mają możliwość tak robić? TAK
Czy mają korzyści z takiego zachowania? TAK

Czy Ty jesteś w stanie przedstawić niezbite dowody, że tak nie robią? Nie
Jeśli rzucasz oskarżenie, (a teza, że CCP manipuluje ceną PLEXów jest oskarżeniem) to Twoim obowiązkiem jest to udowodnić. Domniemanie niewinności.

Równie dobrze mogę powiedzieć, że jesteś złodziejem i to Twoim obowiązkiem jest przedstawić dowody, że jest inaczej.
Czy jestem w stanie przedstawić niezbite dowody, że jesteś złodziejem? NIE
Czy masz możliwość kraść? TAK
Czy masz korzyści z takiego zachowania? TAK

Czy Ty jesteś w stanie przedstawić niezbite dowody, że nie jesteś złodziejem? NIE
Bezsens.

Wariant 2:
Gracz A kupuje 2 Plexy - kasa wpływa do CCP
Gracz A aktywuje plexa na sobie, a drugiego wymienia z kontem CCP na ISKi.
Gracz B nie ma plexa, więc kupuje w CCP.
ILOSC Plexów sprzedanych: 3 + nieznana liczba tych co kupili za $$ bo na markecie były za drogie.

Po prostu w tym przypadku gracz A wymienia plexa za ISKi które CCP wyczarowuje z powietrza. To przyczyna inflacji.
Tak jak pisałem wcześniej, CCP wyczarowuje iski z powietrza, ale także je z niego odsysa. Bez twardych danych trudno zmierzyć jak przedstawia się bilans ISK in do ISK out, ale z pewnością wskaźnik inflacji nie może być mierzony ceną PLEXa. Jeśli zmienia się wartość nabywcza ISK, to wpływa to na cenę wszystkich towarów, a nie tylko jednego.

Obiecuję sobie, że jest to ostatnia próba naprostowania Twojego pojęcia o gospodarce EvE. Niezależnie od tego co odpiszesz i jakie podstawy ekonomii spróbujesz tym razem obalić, jeśli tak wyłożona prawda do Ciebie nie trafi, to nic nie trafi, a ja się kopać z koniem nie będę.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2015, 12:34:53 wysłana przez qlko1 »

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #42 dnia: Lipiec 29, 2015, 23:06:50 »
qlko1 won 1st round
next pls
Sneer Quen

MGGG

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 344
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Octawius Honga
  • Korporacja: KOZA Z PIEKLA
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #43 dnia: Lipiec 29, 2015, 23:15:34 »
chyba czas, by ktoś z narożnika Mortimera rzucił ręcznik na ring  8)

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #44 dnia: Lipiec 29, 2015, 23:24:02 »
jak siegam pamięcią to podobne rozgrzebywanie obiegu monetarnego / plex-ów odbywa się co roku
sam dawno temu ze 2x łopatą coś wyjasniałem
widocznie takie jest prawo natury;)
qlko1 dał radę a Mortimerowi proponuję chwilę jeszcze jednak pograć  , popatrzeć i zastanowic się
Sneer Quen

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #45 dnia: Lipiec 30, 2015, 09:16:04 »
Dzisiaj dobrze wyskilowania postać może osiągnąć 1b/h w WH, a plex kosztuje 1b  ;)

jak?
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #46 dnia: Lipiec 30, 2015, 09:37:00 »
jak?
Solo naglfar w wh, jest film na yt.
Nie pamiętam czy to ten, w pracy jestem, nie bardzo mogę obejrzeć, żeby się upewnić.
https://www.youtube.com/watch?v=TQqA7U93tzY

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #47 dnia: Lipiec 30, 2015, 10:30:17 »
no tak, choć zgadza się połowicznie
bo samo przygotowanie takiej akcji to co najmniej godzinka
więc de facto wychodzi 500m/h pewnie

@down
racja :)
zapomniałem o logistyce
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2015, 10:37:31 wysłana przez [EVOLL] Filip Bonn »
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Gal Anonim

  • CAS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Gal Anonim
  • Korporacja: Center for Advanced Studies
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #48 dnia: Lipiec 30, 2015, 10:33:48 »
Pisanie o tym, że można zarobić 1B w godzinę, to trochę nadużycie, szczególnie w stosunku do graczy niezorientowanych, i w żadnym wypadku nie oznacza to, że jak ktoś jest zalogowany przez 10 godzin, to od tego przybędzie mu 10B w portfelu. Anomalki się kończą, a sygnatury nie zawsze pojawiają się tej samej jakości. Do tego trzeba dodać przygotowanie dziury do farmienia, przestoje wkalkulowane i te nieoczekiwane, żmudne skanowanie przelotów, logistykę i trochę szczęścia przy odsprzedaży odzyskanych podzespołów z wraków. Na dodatek jeśli zarobek ten generuje się używając więcej niż jednej postaci w grze, to warto byłoby ten zysk podzielić przez liczbę użytych postaci.

Zsur1aM

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 568
  • Kicking ass for teh.. woops retired!
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Zsur1aM
  • Korporacja: a-Losers
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #49 dnia: Lipiec 30, 2015, 11:18:56 »
no tak, choć zgadza się połowicznie
bo samo przygotowanie takiej akcji to co najmniej godzinka
więc de facto wychodzi 500m/h pewnie

@down
racja :)
zapomniałem o logistyce

Jak mieszkasz w WH z POSem to przygotowanie trwa jakieś 15min jak jesteś zorganizowany (szczególnie jak nie robisz tego sam), anomalki zostają w większości te same, wiec spotów nie musisz robić zbyt często, jak nie ma żadnych WH poza statykiem, zamykasz statyka i masz 7h na farmienie bo po tylu pojawia się wyjście K162 po drugiej stronie, za bardzo więcej nie ma nic do roboty. Logistykę można zrobić przy okazji jak się pojawi odpowiedni WH do low/null blisko empire.

Ofc podobnie jest z moim porównaniem do kopania tych rare minsów w 2006' trzeba było później zrobić np transport frachtem  (w tamtych czasach nie bylo JF ani JB) z deep 0.0 do empire etc.

Anomalki się kończą, a sygnatury nie zawsze pojawiają się tej samej jakości.
True, happens.

trochę szczęścia przy odsprzedaży odzyskanych podzespołów z wraków
W przypadku WH loot wykupują NPC po stałych cenach.

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #50 dnia: Lipiec 30, 2015, 11:38:40 »
No wiesz jak nie robisz sam, to tym bardziej zysk spada bo masz do podziału zarobek. Więc automatycznie jest 500m/h jak są dwie osoby dla przykładu.
Jak są dziury do przewalenia do doliczasz kolejne kilka/kilkanaście minut, jak mieszkasz w korpie to nikt Ci nie pozwoli farmić w domowej , więc dochodzi skanowanie wszystkich syhnaturek, kolejne kilka/kilkanaście minut.

Samo farmienie może trwać 1b/h ale jak się wliczy te dodatkowe rzeczy to może się okazać, że zysk wyjdzie 300-400m/h.

Może się czepiam ale nie lubię nieścisłości, tak samo ktoś kiedyś mi opowiadał, że w FW się zarabia 800m/h... no się zarabia ale jak wcześniej sobie zbierzesz wszystkie misje i jak nikt Ci nie przeszkadza w misjonowaniu, no i jak jest Tier5 lol  ;)
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Zsur1aM

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 568
  • Kicking ass for teh.. woops retired!
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Zsur1aM
  • Korporacja: a-Losers
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #51 dnia: Lipiec 30, 2015, 11:46:23 »
No wiesz jak nie robisz sam, to tym bardziej zysk spada bo masz do podziału zarobek. Więc automatycznie jest 500m/h jak są dwie osoby dla przykładu.
Jak są dziury do przewalenia do doliczasz kolejne kilka/kilkanaście minut, jak mieszkasz w korpie to nikt Ci nie pozwoli farmić w domowej , więc dochodzi skanowanie wszystkich syhnaturek, kolejne kilka/kilkanaście minut.

Samo farmienie może trwać 1b/h ale jak się wliczy te dodatkowe rzeczy to może się okazać, że zysk wyjdzie 300-400m/h.

Może się czepiam ale nie lubię nieścisłości, tak samo ktoś kiedyś mi opowiadał, że w FW się zarabia 800m/h... no się zarabia ale jak wcześniej sobie zbierzesz wszystkie misje i jak nikt Ci nie przeszkadza w misjonowaniu, no i jak jest Tier5 lol  ;)

Ja nie robie sam, i te 1b/h wychodzi na osobę, przewalenie statyka 3b kg to skok carrierem i np orcą z higgsowym rigiem w tą i drugą stronę, 5-6min roboty?

Wiadomo że to wszystko wiąże się z ryzykiem, wymaga wiedzy i zainwestowania troche $ na początku ale właśnie dlatego wyciąga się na tym większą kase.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #52 dnia: Lipiec 30, 2015, 12:46:23 »
dobry wstęp Panowie
kontynuujcie proszę
wreszcie coś z ikrą na centrali
Jak sneer to napisał to nie wierzyłem, że z tego może być ciekawy wątek, a jednak... dawno nie było tak "zaciekłej" dyskusji, chociaż przy tych historycznych to nawet na miano cienia nie zasługuje. :)

Nie zamierzam stawać po jednej lub drugiej stronie, bo obie popełniły szereg błędów i merytorycznych i logicznych.

Chcących sprawdzić jak historycznie wygląda kwestia cen PLEXa zachęcam do wejścia na stronę EVE Markets i pomimo, że nie jest to może najlepsze narzędzie to dość dokładnie pokazuje trend zmiany cen PLEXa od daty wprowadzenia (listopad 2008, a nie jak sugerowane w dyskusji 2007).

A dyskutujących o inflacji zachęcam do sprawdzenia jak wygląda dla porównania wykres dla Tritanium.

A i jeszcze dla rozgrzania i podtrzymania dyskusji:

Cytat: Wikipedia
Pieniądz – towar uznany w wyniku ogólnej zgody jako środek wymiany gospodarczej, w którym są wyrażone ceny i wartości wszystkich innych towarów. Jako waluty, krąży anonimowo od osoby do osoby i pomiędzy krajami, ułatwiając wymianę handlową. Innymi słowy jest to materialny lub niematerialny środek, który można wymienić na towar lub usługę.

Ponadto EVE jest o tyle specyficzne, że ISK (oficjalny pieniądz, poza tym jest jeszcze AUR - kolejny pieniądz) pojawiają się z próżni (misji/ratów), minsy są nieskończone (respawn kamulców i loot zmielony), a samych modułów nawet nie trzeba produkować (loot).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #53 dnia: Lipiec 30, 2015, 12:57:43 »
trend zmiany cen PLEXa od daty wprowadzenia (listopad 2008, a nie jak sugerowane w dyskusji 2007).
Skrót myślowy, przed listopadem 2008 nie było PLEXa jako przedmiotu, ale zakup doładowania za ISK był możliwy, legalny i częsty.

edit:
A i jeszcze dla rozgrzania i podtrzymania dyskusji:
Nie wiem jak ta definicja miałaby podgrzać dyskusję. Towar by stać się pieniądzem musi spełnić kilka kryteriów:
1. Przez dłuższy czas powinien służyć jako środek płatniczy w wymianie towarów. Powinien być powszechnie akceptowalny jako środek wymiany. PLEX nie jest.
2. Powinien być dobrze podzielny. PLEX nie jest.
3. Powinien być lekki, trwały i łatwy do przeniesienia. PLEX jest.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2015, 14:04:59 wysłana przez qlko1 »

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #54 dnia: Lipiec 30, 2015, 13:11:20 »
nie chce mi się liczyć ale nie zdziwiłbym się gdyby wycena PLEX-a była mimo wszystko względnie stała ( w godzinach poświęconych farmie )
czyli 8-10h roboty - uśredniając do zajęć które może wykonywać większość graczy
oczywiście zdażały się okresowo lepsze i gorsze patenty na PVE  wiec to się może w indywidualnym podejściu różnić i nawet pewnie mocno wahac

ile teraz można pocisnąć z PVE w godzinę z anomalek ?
z inkursji to chyba dobija w okolice 100mil ? ( nie wiem czy mam dalej aktualne dane )
misje w null spokojnie tyle wycisna nawet mimo tego ze faction stuff juz nie jest taki sexy
to jest jakies niecale 10h
próbuje sobie przypomniec 2008 Plex byl jakies niecale 200 mil chyba
wtedy PVE było znacznie uboższe
brało się BS-a i albo robiło misje w high - 15-20 mil /h
albo orało paski w null - tez chyba jakos podobnie
kopanie w null bylo chyba kiedys tez calkiem atrakcyjne i spokojnie startowalo w oplacalnosci do orania pasków

eksploracja byla przed zmiana mechaniki dosc niszowa , czasochlonna i malo powszechna
podobnie jak teraz najbardziej dochodowe wh , wiec omijam w kalkulacjach

Sneer Quen

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #55 dnia: Lipiec 30, 2015, 13:33:47 »


Nie zamierzam stawać po jednej lub drugiej stronie, bo obie popełniły szereg błędów i merytorycznych i logicznych.



Z tym, że jedna ze stron pisze generalnie z sensem, krótko zwięźle i na temat.
Druga ma tendencje do wyżygiwania nic nie wnoszących słów i unikania merytorycznej wymiany zdań...
(oskarżając innych o brak argumentów, samemu nadużywając słów "możliwe","prawdopodobne")
... no ale czego można się spodziewać po postaci z kreskówek?

 
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2015, 13:51:33 wysłana przez [EVOLL] Filip Bonn »
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 30, 2015, 14:43:54 »
1. Przez dłuższy czas powinien służyć jako środek płatniczy w wymianie towarów. Powinien być powszechnie akceptowalny jako środek wymiany. PLEX nie jest.
2. Powinien być dobrze podzielny. PLEX nie jest.
3. Powinien być lekki, trwały i łatwy do przeniesienia. PLEX jest.
W definicji z Wikipedii nie ma żadnego z kryteriów jakie podałeś - nie zgadzasz się z definicją, bo nie wiem jak mam rozumieć Twoją wypowiedź ?

No to może definicja słownikowa mówi o cechach o jakich napisałeś...
Cytat: Słownik Języka Polskiego
Pieniądz - środek płatniczy przyjmowany w zamian za towary i usługi lub zwalniający od zobowiązań
Niestety nie ma tam Twoich kryteriów.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 30, 2015, 14:46:22 »
Z tym, że jedna ze stron pisze generalnie z sensem, krótko zwięźle i na temat.
Czyli wg Ciebie qlko1 pisze krótko i zwięźle ?
A może to MortimerPL jest oszczędny w słowach ?
Sensu w wypowiedziach forum warriorów dawno przestałem się dopatrywać.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 650
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 30, 2015, 15:03:05 »
Kolega to przeczytał, co sam napisał?

Cytuj
1. Przez dłuższy czas powinien służyć jako środek płatniczy w wymianie towarów. Powinien być powszechnie akceptowalny jako środek wymiany.

Cytuj
Pieniądz - środek płatniczy przyjmowany w zamian za towary i usługi lub zwalniający od zobowiązań

To, że qlko podał rozszerzoną definicję pieniądza z poważniejszych źródeł niż wikipedia (lol, gimbaza much?) to nie znaczy, że jego definicja jest zła, tylko że Twój risercz jest co najmniej ziemkiewiczowski.

Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 30, 2015, 15:09:14 »
W definicji z Wikipedii nie ma żadnego z kryteriów jakie podałeś - nie zgadzasz się z definicją, bo nie wiem jak mam rozumieć Twoją wypowiedź ?
Na wikipedii opisane jako "pożądane własności pieniądza". Troszeczkę niżej, pod definicją.
Cytuj
Pożądane własności pieniądza:
- poręczność
- stabilność
- jednolitość
- trwałość
- podzielność
- rozpoznawalność
- akceptowalność

Na studiach miałem je opisane w 3ch punktach jako warunki do uznania danego towaru za pieniądz. Poza jednolitością i stabilnością, tego nie pamiętam.
Historia myśli ekonomicznej - prof. dr hab. B. Fiedor.

Ogólnie wpisz w googla właściwości pieniądza. Żeby oprzeć się na jakimś solidnym źródle trzeba by było zdrowo poszperać. Internety.

Filip, 2gi obrazek jest mega  :D
« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2015, 15:57:52 wysłana przez qlko1 »

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 30, 2015, 17:31:03 »
Czyli wg Ciebie qlko1 pisze krótko i zwięźle ?
A może to MortimerPL jest oszczędny w słowach ?

Dormio nie udawaj i tak wszyscy wiedzą, że dobrze zrozumiałeś o co chodzi.  :P
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 30, 2015, 18:29:54 »
Świat jest prosty tylko dla idiotów, oni nie muszą się przejmować jego złożonością.

Poważnie? 
No popatrz, a mi się wydawało, że im więcej się wie, im więcej się umie, tym więcej rzeczy wcześniej złożonych, skomplikowanych i trudnych staje się proste. Jeśli zdobywanie wiedzy przez Ciebie skutkuje poczuciem, że świat jest coraz trudniejszy do ogarnięcia, to szczerze współczuję.

Postaram się napisać textwalla wieczorem, a jak nie, to kiedyś indziej  >:D

« Ostatnia zmiana: Lipiec 30, 2015, 19:13:13 wysłana przez MortimerPL »

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #62 dnia: Lipiec 30, 2015, 19:13:29 »
Poważnie? 
No popatrz, a mnie się wydawało, że im więcej się wie, im więcej się umie, tym więcej rzeczy wcześniej złożonych, skomplikowanych i trudnych staje się proste.

i dlatego jesteś jaki jesteś
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Sin Om

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Kris Karoth
  • Korporacja: Stay Frosty.
  • Sojusz: A Band Apart.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #63 dnia: Lipiec 30, 2015, 19:20:38 »
 
No popatrz, a mi się wydawało, że im więcej się wie

Przecież Ty już wszystko wiesz :P

sztosz

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 213
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Bartosz Nowak
  • Korporacja: Agnosto Ethnos
  • Sojusz: Honey Badger Coalition
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #64 dnia: Lipiec 30, 2015, 20:18:49 »
Jeśli zdobywanie wiedzy przez Ciebie skutkuje poczuciem, że świat jest coraz trudniejszy do ogarnięcia, to szczerze współczuję.

Ty sobie chłopie zacznij sobie współczuć. Nie znam choćby jednej poważniejszej dziedziny w której coraz to większa wiedza nie skutkowała by uświadomieniem sobie ogromu niewiedzy. A najgorsze w tym wszystkim jest to, że to zagadnienia stają się coraz trudniejsze w miarę zdobywania wiedzy.

MortimerPL

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #65 dnia: Lipiec 31, 2015, 06:07:33 »
Witam,

Nie zdążyłem dzisiaj zrobić wszystkiego, więc tylko tak na szybko = Filip Bonn - jak widzę moje opowieści o chińskich hackerach traktujesz jak jakieś s-f. Spoko. Napisałem troszkę więcej, skoro samemu nie chciało Ci się szukać.

http://eve-centrala.com.pl/index.php/topic,13185.msg228040/topicseen.html#new

Żeby nie zaśmiecać tego wątku i nie rozmydlać go, to wątek o cyberprzestępczości i trolololo założyłem w offtopicu. Myślę, że tam jest dobre miejsce. Jeśli ktoś będzie chciał mnie dojeżdzać, to tam proszę, bo tu chciałbym jeszcze porozmawiać na temat systemu ekonomicznego EVE, bo zrobiła się ciekawa wymiana zdań.

Jutro qlko1 dostanie ode mnie wątek autorski, podobnie jak Filip dzisiaj, gdzie skupię się nie na tematyce ekonomicznej, ale na takim drobnym fejsoffie.

Jak mi starczy czasu to odniosę się do błędnych opinii dotyczących ekonomii w EVE wypowiedzianych w tym wątku i zrobię to tutaj.

Dziękuję za uwagę, wyrazy hejtu proszę dopisywać w wątku dedykowanym Filipowi :)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2015, 06:13:58 wysłana przez MortimerPL »

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #66 dnia: Lipiec 31, 2015, 10:15:42 »
Kolega to przeczytał, co sam napisał?
To, że qlko podał rozszerzoną definicję pieniądza z poważniejszych źródeł niż wikipedia (lol, gimbaza much?) to nie znaczy, że jego definicja jest zła, tylko że Twój risercz jest co najmniej ziemkiewiczowski.
Czytał, czytał. Znaczy się wg Ciebie SJP jest niepoważnym źródłem ? Uważasz, że definicja z Wikipedii jest błędna, to dlaczego nie zgłosisz im konieczności poprawy ?
Mniejsza z większym - istotne jest co innego - cechy nie są stałe i niezmienne, to co kiedyś było pieniądzem za jakiś czas może po prostu przestać nim być. Przykładów daleko nie trzeba szukać - skórki kunie na obszarze centralnej Europy, czy muszelki jako najbardziej znane przykłady pieniądza nie posiadającego cech o jakie się upieracie, że musi mieć.

Na wikipedii opisane jako "pożądane własności pieniądza". Troszeczkę niżej, pod definicją.
Cacy, a żartem - jakie są niepożądane ? Pożądane to takie, których oczekujesz, ale nie oznacza, że ma i musi mieć je zawsze.
Cytuj
Pożądane własności pieniądza:
- poręczność
- stabilność
- jednolitość
- trwałość
- podzielność
- rozpoznawalność
- akceptowalność
Odnosząc się kolejno po kolei do PLEX'a:
- poręczność - ma najmniejszą możliwą objętość w EVE - czy jest poręczny ?
- stabilność - tu jest problem, bo cena mocno się zmieniła (aż ciśnie się na usta inflacja) na przestrzeni lat, ale podobnie jest z pieniądzmi którymi się posługujemy w RL (Dolar Zimbabwe anyone ? :))
- jednolitość - nie mam pomysłu nawet jak to skomentować
- trwałość - myślę, że ma nie gorszą niż papierowe banknoty czy zapisy elektroniczne w banku
- podzielność - ma nie mniejszą niż 1 grosz
- rozpoznawalność - każdy z graczy EVE wie co to PLEX i jak go można użyć
- akceptowalność - nie sądzę by ktokolwiek miał problem z przyjęciem zapłaty za Dominixa w formie PLEXa
Oczywiście forum warriorzy mogą się zdecydować na odpowiedni komentarz, a nawet krytykę powyższego.  >:D
Tylko niech się zastanowią przez chwilę nad tym co może, co jest i co było pieniądzem na przestrzeni wieków (skórki/muszelki/banknoty papierowe). No i niech mają na uwadze - pieniądz to jedynie ŚRODEK PŁATNICZY... a nie jakieś wydumane lub mniej wydumane cechy.

Na studiach miałem je opisane w 3ch punktach jako warunki do uznania danego towaru za pieniądz. Poza jednolitością i stabilnością, tego nie pamiętam.
Cieszę się, a o skórkach i muszelkach też miałeś ?

Tu nie chodzi o to by mieć rację, lub jej nie mieć - kwestią jest dyskusja czy PLEX może pełnić funkcję pieniądza i być nazwanym pieniądzem - wg mnie i ogólnie przyjętych definicji tak (SJP - chyba jednak poważne źródło, bo jakaś taka maniera jest, że jak coś z Wikipedii, to już bezwartościowe - zupełnie nie rozumiem dlaczego lekceważy się wszystko co jest na Wikipedii).

Masz prawo się ze mną nie zgadzać... nie zamierzam Ci odbierać tego prawa.  :P >:D


Dormio nie udawaj i tak wszyscy wiedzą, że dobrze zrozumiałeś o co chodzi.  :P
Nie psuj zabawy  ;) :D
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #67 dnia: Lipiec 31, 2015, 10:38:06 »
Pieniądz – towar uznany w wyniku ogólnej zgody jako środek wymiany gospodarczej, w którym są wyrażone ceny i wartości wszystkich innych towarów. Jako waluty, krąży anonimowo od osoby do osoby i pomiędzy krajami, ułatwiając wymianę handlową. Innymi słowy jest to materialny lub niematerialny środek, który można wymienić na towar lub usługę.
Aha, PLEX twoim zdaniem jest uznany jako środek wymiany gospodarczej, w którym wyrażone są ceny i wartości wszystkich innych towarów? Nigdy nie widziałem, żeby ktoś wyrażał cenę BSów w PLEXach.


Cacy, a żartem - jakie są niepożądane ? Pożądane to takie, których oczekujesz, ale nie oznacza, że ma i musi mieć je zawsze.
Tu nazwane są pożądanymi. Będziesz walczył o jakość treści znalezionej na wiki? Pomijając czy to błąd czy nie, zauważ, że każdy kolejny pieniądz w historii (poza nielicznymi wyjątkami) ma doskonalszą formę i spełnia coraz więcej z wcześniej wymienionych kryteriów, to się nie wzięło z czapy.

- podzielność - ma nie mniejszą niż 1 grosz
- rozpoznawalność - każdy z graczy EVE wie co to PLEX i jak go można użyć
- akceptowalność - nie sądzę by ktokolwiek miał problem z przyjęciem zapłaty za Dominixa w formie PLEXa
Grosz nie jest walutą. Walutą jest Złoty polski, grosz to zdawkowa jednostka pieniężna, wprowadzona by można było Złotym polskim zapłacić za najdrobniejszy nawet towar. Spróbuj sprzedać 1 riftera za ułamek PLEXa, ciekawe jak twój partner biznesowy go podzieli.
Tak, PLEX jest rozpoznawalny ale nie jako powszechny środek płatniczy. Na tej samej zasadzie mógłbyś powiedzieć, że pieniądzem są mother shipy, każdy gracz wie co to jest, a Pandemic Legion(?) kiedyś przyjął kontrakt liczony w MSach za każdą odbitą stację.
Akceptowalność nie oznacza tylko, że ktoś zgodzi się wziąć PLEXa za Dominixa, jako środek płatniczy musi być formą akceptowaną przez obie strony. Zgodzisz się kupić Dominixa za PLEX? Już loguję swojego alta w Jita.

To, że w pewnych specyficznych warunkach możesz zapłacić towarem za inny towar lub usługę nie znaczy, że od razu możesz nazwać go pieniądzem. To zwykły barter.

Często używasz pojęcia "forum warriorzy" mówiąc o innych:
Cytuj
Dormio
Użyszkodnik
Wiadomości: 3 452

Cytuj
qlko1
Użyszkodnik
Wiadomości: 215
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2015, 11:10:17 wysłana przez qlko1 »

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #68 dnia: Lipiec 31, 2015, 12:45:37 »
A widziałeś by ktoś wyrażał cenę BSa w AUR ?  :P

Grosz i waluta - nie rozmawiamy o walucie, a o pieniądzu. To, że PLEX wg Ciebie nie jest powszechny to jedno, a drugie to fakt, że jest powszechnym środkiem płatniczym w zakresie opłacania za czas gry.  :P
Nie jesteś w stanie opłacić mothershipem za czas gry. I rzeczywiście akceptowalność oznacza zgodę obu stron, ale nie oznacza, że ja Ci wystawię PLEXa za dominixa :P >:D

Co do mojego stażu na Centrali i Twojego, to zapominasz o:
a) moim znacznie dłuższym funkcjonowaniu na Centrali  >:D
b) tym, że są (już wyłączone) subfora zliczające posty do statystyk  8)
c) nie wypieram się bycia kiedyś forum warriorem  :P

No i nie zapominaj o najważniejszym = d) wygrałeś tę dyskusję ze mną - jesteś chodzącą wszechnicą - tytuł masz ode mnie na pocieszenie :P
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: PLEX kosztuje ponad 1B ISK
« Odpowiedź #69 dnia: Lipiec 31, 2015, 12:57:30 »
A widziałeś by ktoś wyrażał cenę BSa w AUR ?  :P
Nie, i nie pokuszę się o stwierdzenie że AUR to pieniądz (przynajmniej wg twoich definicji). Poczytaj sobie o SDR. Pieniądz, a (edit:) "pieniądz" (wikipedia!) czysto rozrachunkowy. W miarę jak będziemy iść głębiej, temat zrobi się naprawdę skomplikowany.

Grosz i waluta - nie rozmawiamy o walucie, a o pieniądzu.
Dobrze, grosz jako jednostka pieniężna ma na tyle małą wartość, że nie ma sensu go dalej dzielić by można było wystarczająco precyzyjnie wyliczyć wartość nawet najdrobniejszego towaru. Gdyby była taka potrzeba, z pewnością pojawiłaby się jednostka pomocnicza.
To, że PLEX wg Ciebie nie jest powszechny to jedno, a drugie to fakt, że jest powszechnym środkiem płatniczym w zakresie opłacania za czas gry.  :P
Nie jest środkiem płatniczym w zakresie opłacania za czas gry, jest towarem "30 czasu gry". Środkiem płatniczym w zakresie opłacania za czas gry jest ISK lub waluta danego kraju.
Nie jesteś w stanie opłacić mothershipem za czas gry. I rzeczywiście akceptowalność oznacza zgodę obu stron, ale nie oznacza, że ja Ci wystawię PLEXa za dominixa :P >:D
Czyli nie zaakceptujesz go jako środek płatniczy, to gdzie ta ogólna zgoda na wykorzystanie jako środek wymiany gospodarczej z Twojej definicji.

Dormio, czuję, że na potrzeby trollingu jesteś gotów żarliwie zaprzeczać, że trawa jest zielona a słońce świeci.

No i nie zapominaj o najważniejszym = d) wygrałeś tę dyskusję ze mną
nie liczyłem na wygranie dyskusji a na ciekawą dyskusję  ;)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2015, 16:49:42 wysłana przez qlko1 »