Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Qlko1

Strony: [1]
1
Inne gry / Gloria Victis
« dnia: Maj 11, 2018, 17:39:19 »
Na bundlu za grosze.

Ktoś grał? Ktoś gra? Agonia czy postęp? Warto wydać 4$?


2
Inne gry / Door kickers na steam
« dnia: Kwiecień 08, 2018, 09:49:48 »
Jak w temacie, za niecałe 11 pln można wyrwać rewelacyjną grę taktyczną.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


3
Inne gry / Steamowe promocje grudzień 2017
« dnia: Grudzień 23, 2017, 16:44:13 »
Kupiłem za grosze:
Men of war za 5 pln
Men of war 2 w wersji GOTY za 30 pln
Rebel Galaxy za 15 pln
Mass Effect 2 za 18 pln

Cebula mocno :D

Myślałem jeszcze o Elite, ale nie lubię pustego kosmosu :)
Widziałem jeszcze Romb Ridera GOTY za 16. Nie moje klimaty, może ktoś skorzysta.

Ktoś coś jeszcze ciekawego widział/poleca?

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

4
NoobGarten / Flota dla nowych
« dnia: Styczeń 30, 2017, 20:42:41 »
FLOTA DLA NOWYCH

Nasza inicjatywa ma na celu ułatwić dostęp do small scale PVP wszystkim graczom polskiego community.

Zasady są proste. Wchodzisz na nasz kanał w grze "Flota dla nowych" oraz na naszą mailing listę "Flota PL". Tam z co najmniej 24h wyprzedzeniem dowódcy będą informować o planowanych flotach bojowych.
Prowadzić będą doświadczeni FC, bardziej, lub mniej znani w polskim community.
Zarówno miejsce startowe jak i fity podane będą w wiadomościach mailing listy.

Zdajemy sobie sprawę, że każdy z Was przynależy do jakiejś grupy graczy, każdy uwiązany jest jakimiś standingami, więc wspólne floty mogłyby skutkować dyplomatycznymi zgrzytami.

Tym, którzy obawiają się takich konsekwencji proponujemy stworzenie nowego konta Alfa. Opracowaliśmy ścieżki skillowania oraz fity, dzięki czemu, korzystając z anonimowości, będziecie mogli bez skrępowania roamować z nami.

Plan skillowania oraz lista statków dostępne w MOTD kanału „Flota dla nowych”.

Prosimy o zapewnienie sobie kilku statków w systemie regroupu.

Polecamy założyć konto z linku polecającego, dzięki czemu postać na start otrzyma 250k SkillPoints, co znacznie przyspieszy proces nauk (użycie punktów zgodnie ze skillplanem wystarczy, by używać bazowych fitów).

Jeśli chcesz wziąć udział jako FC, napisz do mnie - postać ZOMO Zenek ingame.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Patronat medialny :)
http://www.eveonlinepolska.pl/

5
Korporacje, Sojusze & Organizacje - dyskusje / Corp dla nowych - dyskusja.
« dnia: Październik 14, 2016, 17:18:53 »


Miłego spamowania.

6
Centrum Rekrutacyjne / Corp dla nowych - korporacja szkoleniowa.
« dnia: Październik 14, 2016, 17:14:55 »
Czy jest jakiś polski corp dla nowych?
Jesteśmy odpowiedzią na to pytanie.

CDN. jest korporacją szkoleniową. Naszą misją jest umożliwić start i zapewnić odpowiednie wsparcie każdemu nowemu rekrutowi.
Chętnie podejmujemy współpracę z każdą większą polską organizacją, dzięki temu po ukończeniu kursów możesz przebierać w potencjalnych ścieżkach swojej kariery.
Głównym terenem działań naszej akademii jest null-sec. Nastaw się więc na współpracę i grę zespołową.

UWAGA! Celem istnienia naszej korporacji jest tylko i wyłącznie edukowanie nowych graczy.
Dlatego, zgodnie z przyjętymi przez nas zasadami, po zakończeniu kursu kadeci mają opuścić korporację, by samemu odnaleźć swoje miejsce w galaktyce.


Zapewniamy:
- szkolenia prowadzone przez doświadczoną kadrę (kończąc kurs szkoleniowy otrzymujesz certyfikat)
- wykłady otwarte, które poszerzą Twoją wiedzę o aspektach, których nie sposób doświadczyć w 0.0
- merytoryczne wsparcie w zaplanowaniu kierunku rozwoju Twojej postaci,
- materiały szkoleniowe w formie poradników w języku polskim,
- pakiet statków dla początkujących,
- wspólne floty bojowe,
- atrakcyjne zarobki od pierwszego dnia gry.

Wymagamy:
- kultury,
- wyrozumiałości dla młodszych kolegów,
- mikrofonu i obecności na Team Speak

Zapraszamy graczy z każdym bagażem doświadczeń. Zarówno "emerytów", jak i pilotów, którzy założyli konto godzinę temu.

PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z PRZEBIEGIEM PROCESU REKRUTACJI PRZED ZŁOŻENIEM APLIKACJI, SZCZEGÓŁY NA KANALE CDN.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kontakt:
Otwarty kanał chat w grze: " CDN. "
Współpraca z akademią: ZOMO Zenek

Link do wątku dyskusyjnego.

7
Off Topic / wybory 2015
« dnia: Październik 27, 2015, 09:37:20 »
Tu garść humoru wyborczego
Największym żartem wyborczym jest fakt, że głosem narodu zostali rockman i hip-hopowiec (i reprezentują trzecią siłę polityczną w Polsce). Ten kraj nie zasługuje na demokrację.

8
Off Topic / Serwerowe kości RAM
« dnia: Październik 11, 2015, 21:35:08 »
Panowie,
wszedłem w posiadanie (drogą darowizny) dwóch 8gigowych kostek ram. Według źródła, siedziały w firmowych serwerach.
Pytanie czy bez przeszkód mogę to zamontować do swojego komputera (google jest niechętny odpowiedzieć na to pytanie):
IBM 8GB 1RX4 PC3L-12800R-11-13-C2 cokolwiek to k*rwa znaczy.
Mój komputer:
http://www.purepc.pl/zestawy_komputerowe/jaki_komputer_kupic_zestawy_komputerowe_na_wrzesien_2015?page=0,10

Czy ktoś jest w stanie rozjaśnić nieco mroki mojej niewiedzy?

9
NoobGarten / FAQ (czyt. Fak Ju) EvE
« dnia: Czerwiec 19, 2015, 12:01:57 »
Co to jest?
Garść (w mojej opinii) najczęściej pojawiających się i najbardziej istotnych pytań wraz z osobistymi odpowiedziami.

Dla kogo?
Dla wszystkich nowych, zagubionych, niezdecydowanych i zahukanych przez pro elite uber PWN graczy.

Dlaczego?
- Bo duża część nowych pokręci się po forum, coś tam popróbuje i znika zniesmaczona.
- Bo słuchanie o ambitnych planach zawojowania galaktyki w tydzień było śmieszne tylko przez pierwsze 100 razy.
- Bo ja już kiedyś otrzymałem kilka rad i teraz Twoja kolej.
- Bo mam trochę wolnego czasu.

Jaka postać jest najlepsza?
Nie pytaj która jest lepsza. Nie pytaj czym się najlepiej lata. Prawda jest taka, że każda rasa ma swoje mocne i słabe (w danej dziedzinie) statki. Nie ma ras lepszych i gorszych. Są tylko lepsi i gorsi piloci oraz lepsze i gorsze fity (setupy) dla tych statków. Jak masz trochę w głowie, to zawsze się jakoś dopasujesz do floty. Jeśli nie będziesz mógł zaoferować statku typowo siłowego, to polecisz statkiem logistycznym, przechwytującym czy walczącym elektronicznie. Nikt nie będzie płakał. A za cztery lata to co wybrałeś nie będzie miało kompletnie znaczenia – będziesz mógł wtedy latać praktycznie wszystkim.

Podsumowując: skup się na tym żeby avatar fajnie wyglądał i znośnie się nazywał. Bo tak Cię będą wołać i widzieć przez następne lata Twojego grania. Resztę się doskilluje i w miarę potrzeb przerobi.

Co skillować na start? I na jakie poziomy?
Generalnie każdy skill za jaki się bierzesz (a który daje jakieś bonusy) warto wyskillować przynajmniej na poziom 4. Na początku, kiedy liczy się każda godzina, a przyrost możliwości wraz z każdym skillem jest ogromny, warto skillować do lvl3 (by niedługo potem doszlifować go do minimum lvl4).

Na początku skup się na rozbudowaniu skilli rasowych:
- fregatę [bojową] - na 4 + to czym ona strzela na 3 / 4. To da Tobie opcję jako-takiego latania.
Oprócz tego jest cała masa skilli supportowych - tak do strzelających modułów jak i ogólnych statystyk statków - co z tego i na ile, nadaje się na mały wykład, więc o szczegóły pytaj już w nowej korporacji, bądź jeszcze na chatach w grze.

Jaki statek jest najlepszy?
„Będę latał drejkiem, bo drejk jest najlepszy statek do pvp, widziałem killboard gościa który miał najwięcej killi w drejku” i temu podobne. Nie ma uniwersalnego najlepszego statku. Od lat idealnego statku poszukuje Azbuga (zgodnie z opisem na forum centrali  ;) ). Spytaj go, jak idą te poszukiwania.

EvE to gra w papier, nożyce, kamień, lasery. Na każdy statek jest jakaś odpowiedź (wyjątkiem są supercapitale, tam odpowiedzią jest więcej supercapitali).

O co chodzi z tym tengu?
To jeden z tych "najlepszych" statków w EvE o których pisałem wyżej. Dobry jak każdy inny.

Czy większy statek jest lepszy?
Nie ma reguły. Większe statki zazwyczaj mają przewagę tanka i DPSu, jednak tracą na prędkości, zwrotności i zdolności celnego ostrzelania mniejszego celu. Strzelanie Battleshipem do Fregaty przypomina polowanie na muchę młotkiem.

Dlaczego wszyscy odradzają mi kopanie? Przecież praktycznie nic nie trzeba robić, a ISKi same lecą.
Z tego samego powodu, dla którego nikt nie poleci Ci pracy jako ochroniarz na parkingu. Siedzisz i patrzysz w okno, kompletnie nic się nie dzieje, a forsa może i jest łatwa, ale niewielka. Nie znaczy to, że profesja górnika jest w ogóle nieopłacalna. Ale na pewno nie będzie przez pierwsze trzy miesiące, kiedy gryziesz skałki tak wprawnie jak niemowlę suchara.

Ponieważ po zapoznaniu się z taką opinią połowa nowych stwierdza „gówno wie, kopanie jest fajne” i dalej ryje skały by po miesiącu skończyć z graniem, pozwól, że przedstawię Ci garść kalkulacji.
Załóżmy, że zamierzasz utrzymywać aktywne konto kupując plexy. Koszt takiego doładowania to około 900mln/miesiąc. Powiedzmy, że kopiąc na jedno konto zarobisz 15mln/h. Po jednej nieprzespanej nocy i 2ch godzinach tworzenia tabeli w excelu doszedłem do wniosku, że wychodzisz na 0 po 60 godzinach tłuczenia Veldsparu. Jeśli będziesz kopać na 2, 3, 4 konta, będzie to samo. Dopiero 61 godzina grania danego miesiąca generuje zysk.

Kopanie jest dla ludzi, którzy mogą sobie pozwolić na alt-tabowanie cały dzień przy komputerze. Jeśli wracasz zmęczony po pracy i masz 2 godziny do dyspozycji przed komputerem, to wierz mi, nie chcesz spędzać tego czasu na najbardziej odmóżdżającym i jałowym zajęciu jakie jest dostępne w EvE. 

„Zamierzam zostać handlarzem, zobaczysz, będę tak bogaty, że za dwa miesiące kupię Twoją postać z całym inwentarzem” (naprawdę trafiłem kiedyś na takiego gościa).
Zacznijmy od tego, że życzę Ci tego z całego serduszka. Ale… powiedz mi, jakie ilości towaru możesz bezpiecznie wozić w statkach transportowych t1, t2, frachtowcu; powiedz mi, czym różni się Warrior II od Hobgoblin II; powiedz mi, dlaczego cena płyty 1600mm w wersji frakcyjnej ostatnio wzrosła; powiedz mi, dlaczego… . Nie znasz się na tym. A handlowanie towarem, na którym kompletnie się nie znasz; na rynku którego kompletnie nie znasz; za pomocą statków, których kompletnie nie znasz... to cholerni głupi pomysł.

Daj sobie na wstrzymanie, chociaż na kilka miesięcy. Poznaj grę, poznaj przedmioty, poznaj możliwości. Oglądaj killboardy by wiedzieć czym się lata. Szukaj powiązań między spadkami/wzrostami popytu i cen, a wydarzeniami, miejscami, ogłoszeniami CCP. Pytaj i dyskutuj. Zarób trochę ISKów robiąc to co wszyscy. Jeśli chcesz z handlowania uczynić źródło utrzymania, to wejdź w biznes mając 1b (to dość, żebyś miał czas nauczyć się kilku rzeczy i dość, żeby, przy odrobinie doświadczenia, coś zarobić).

Jak zarobić (skoro nie handel i nie kopanie)?
Misje dla NPC. Za pierwsze misje w samouczku otrzymasz fregaty bojowe, którymi, o ile dobrze je zafitujesz, będziesz mógł robić misje military lvl1. Poza pierwszymi zarobionymi ISKami będziesz mógł złapać też troche obycia z interface'm gry, wyrobisz sobie odpowiednie odruchy i przyzwyczaisz do tego co się dzieje na ekranie.

Jeśli będziesz zainteresowany karierą PVP, po kilku dniach warto rozejrzeć się za korporacją działającą w milicji. Tam ISKi płyną szerokim strumieniem, nawet u bardzo młodych pilotów. Jeśli interesuje Cię inna ścieżka kariery, to najlepszą drogę wskażą Ci koledzy z korporacji.

Jaką gildię wybrać?
W EvE nie ma gildii, są korporacje. Pilnuj się z tym, bo zamiast odpowiedzi dostaniesz szyderę. Nie jestem święty, ja też dorzucę kilka groszy  >:D.

Jak znaleźć fajną korporację?
Przede wszystkim nie zakładaj własnej korporacji. Jeśli się uczyć, to od najlepszych. Siedzenie we własnym smrodzie sprawi, że za 2-3 lata, kiedy dołączysz przypadkiem do jakiejś fajnej korporacji, okaże się, że nic nie umiesz.

Rzuć hasło na Polishu czy centrali. Wybierz korporacje o profilu najbardziej zbliżonym do Twojego stylu gry. A teraz selekcja:
- Unikaj strasznie nachalnych rekrutujących. Jeśli mają straszliwe ciśnienie, to może oznaczać, że w korporacji brakuje ludzi i będziesz się nudził. Szczególnie uważaj na gracza o nicku Anthar (pozdro nubie :p ).
- Wystrzegaj się korporacji młodych. Nie jest to reguła, ale często kuleje w nich organizacja i zdarza się, że nie ma komu zadać konkretnego pytania o dalszy rozwój.
- Unikaj młodych CEO kilkuosobowych corpów. Historia EvE zna masę przypadków, kiedy świeżak założył coś swojego, i on będzie teraz prezesem. Z takim szefem u steru niczego się nie nauczysz, bo czego może cię nauczyć gość, który sam nic nie wie.
- Bądź ostrożny wobec bardzo małych korporacji z długą historią. Często to trupy, które ktoś rozpaczliwie próbuje reanimować. Będą tam starzy doświadczeni gracze… którzy nie grają lub pojawiają się sporadycznie. Nic tu po Tobie. Jesteś nowy i potrzebujesz sporo uwagi w pierwszych miesiącach.
- Jak już wybierzesz te, które Cię interesują, dyskretnie poproś starszych graczy o opinie. Wiadomo, że każdy ma swoje uprzedzenia, ale jak podzielisz to co powiedzą przez 2, to do jakichś wniosków dojdziesz.

Jeśli chcesz trafić do korporacji typowo szkoleniowej: Unseen Academy, Akademia Milicyjna, Eve University (anglojęzyczna).

"Dlaczego Polacy się nie zjednoczą w jednym aliansie? Kurcze to ja taki alians założę i my im pokażemy"
Tja. Już biegniemy wszyscy żeby się trzymać za rączki i śpiewać "Boże, coś Polskę". Nie zadziała to z tego samego powodu dla którego ludzie nie potrafią się dogadać w ramach jednej wsi, ba nawet się w rodzinie nie dogadują. Podziały wynikają z historycznych konfliktów, dram, zwyczajnego niedopasowania charakterów, aktów złośliwości, złodziejstwa i długo bym jeszcze wymieniał. Wszyscy wiemy, że "Poland stronk!" brzmi pięknie. Uwierz, przerabialiśmy to już setki razy. Do dziś nie udało się nikomu i Tobie tez się nie uda.

Nie martw się. Mamy za to przepiękną tradycję zawiązywania krótkich sojuszy z tymi, których trochę nie lubimy, żeby wpieprzyć tym co to ich nie lubimy bardzo  ;D

"Kto PL?"
Odpowiedź brzmi: Pandemic Legion.

Wywieszanie w bio flag i deklarowanie, że do Polaków się nie strzela, spotka się raczej z uśmiechem politowania, niż ze zrozumieniem. Ludzie tutaj nie identyfikują się z krajem pochodzenia. Identyfikują się z power blockiem, alliansem i korporacją. I jak Ci jakiś Polak strzela do kolegi z korporacji, to się nie zastanawiasz tylko go tłuczesz.

Spotkanie dwóch Polaków na lokalu zazwyczaj ogranicza się do rzucanie krótkiego powitania, po którym zaczynają na siebie polować albo rozlatują się w swoje strony.

Nie oczekuj, że dostaniesz taryfę ulgową z racji pochodzenia i sam jej nie dawaj.

Zainteresowanych graniem w największej zorganizowanej polskiej strukturze odsyłam do aliansu c0ven.

"Co to jest 0.0?"
Nazwą "0.0" czy inaczej "nullsec" gracze nazywają wszystkie systemy, których security status jest mniejszy bądź równy 0.0. Niegdyś w EvE nie dało się podejrzeć jaki security status ma dany system nullsecowy, stąd wszystkie nazywano 0.0. Kiedy w podglądzie systemu pojawiła się ta opcja, nazwa była na tyle silnie zakorzeniona, że nikt nie szukał innej.

Jak znaleźć takie systemy? W dużym uproszczeniu, im dalej od bezpiecznych terenów High sec, tym niższy security status. Tak więc systemy "highsec" (1.0-0.5) są otoczone przez "lowsec" (0.4-0.1), a te z kolei otoczone są przez "nullsec"/"0.0" (od 0.0 do -1.0).

W odróżnieniu od Highsec i Lowsec, całkowitą władzę nad tymi systemami (i stacjami które się tam znajdują)  sprawują gracze. Wyjątkiem są NPC 0.0, gdzie właścicielami systemów i stacji są pirackie frakcje NPC. Zapuszczanie się tam na własną rękę, bez zaplecza i znajomości zazwyczaj kończy się śmiercią. Jeśli chcesz spokojnie mieszkać w 0.0, zaciągnij się do aliansu, który sprawuje tam władzę.

Czy 0.0 to end-game?
Tak. jeden z wielu możliwych. W zasadzie każde miejsce w EvE może być end-game'm. Wielu starych graczy osiada w low secu jako piraci, w high secu jako handlarze i producenci, w worm-holach jako eksploratorzy, w 0.0 jako członkowie wielkich power blocków.

Rozprawianie który rodzaj end-game'u jest lepszy można porównać do rozprawiania o wyższości jednych świąt nad drugimi.

Co to capsy?
Uogólniając, jest to grupa statków większych od battleshipa. Większość z nich posiada własny napęd skoku międzysystemowego (nie muszą używać bram między systemami).
Warto doprecyzować o jakie capsy chodzi naszemu rozmówcy. Często pod tą nazwą mogą kryć się:
- Capsy: Dreadnoughty, Carriery, Freightery/Jump Freightery, Rorqual
- Supercapsy: Mothershipy/Matki, Tytany.

Dlaczego wszyscy pierdzielą żebym sam nigdzie nie leciał bo zginę?
Głównie po to, żebyś nigdzie sam nie leciał bo zginiesz. Moim zdaniem najczęstszym powodem śmierci młodego gracza nie jest brak skilli, a brak wiedzy o tym jak zachować się w danym miejscu. Tak jak pisałem wyżej. Dołącz do korporacji, lataj z corpowiczami, ucz się od najlepszych.

Przyjdzie czas że zaczniesz latać sam. Na początku nie ma w tym zbyt wiele sensu. Najtaniej jest uczyć się na czyichś błędach i doświadczeniach.

Dlaczego lowsec nazywany jest lolsec?
Xeovar: geneza jest prosta, wzięło się dawno temu z "propvperów" śmiejących się że to lowsec to taki easy mode do pvp, baniek nie ma, jakies sentry, i w ogole co za lolsec ;)

Zapraszam do dyskusji. Dorzucajcie pytania, opiniujcie i poprawiajcie ewentualne babole. Wątek będzie rozwijany.

10
Off Topic / Laptop do 2500zł
« dnia: Kwiecień 29, 2015, 15:31:27 »
Mój wrak powoli zaczyna mnie denerwować. Sprzedam go za grosze albo utopię w pobliskiej rzece, jeszcze nie zdecydowałem.

Poszukuję laptopa za 2500zł, nowego, w używane bawić się nie chcę. Nie jestem typem gracza estety, jeśli działa, chodzi płynnie i coś widać - będę zadowolony, nie zamiaruję walić konia do oszałamiającej i zjawiskowej grafiki. Zależy mi na tym by jak najdłużej radził sobie bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Miło by było gdyby, w wypadku wystąpienia konieczności, dało się wsadzić nowszą kartę graficzną (wiem, że w laptopach to trudny i niewdzięczny temat).
Póki co w oko wpadł mi ten:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5294648537&reco_id=cd28d378-ee70-11e4-9a93-fa163e045498&ars_rule_id=802

Tak, zakładam, że trzeba tam będzie dorzucić jakiś RAM.

Jakieś rady/uwagi/propozycje (poza sugestiami, że mam dozbierać do 4k i kupić sobie MSI)?

11
Poradniki / Inwestorzy i dłużnicy
« dnia: Marzec 30, 2015, 22:30:50 »
Wypociny, które przeczytacie niżej, to bardziej luźne przemyślenia i garść porad, niż spójny i logiczny poradnik. Nie odkrywam Ameryki, nie sprzedaję pomysłu na sukces. Miałem potrzebę się tym podzielić, a że internet wszystko przyjmie, to się dzielę.

Podobno dobre poradniki zaczyna się od mądrego cytatu, to ja też pier*olnę, a co:
Cytuj
Zasada nr 1: Nigdy nie trać pieniędzy. Zasada nr 2: Zawsze pamiętaj o zasadzie nr 1.

Jest pogląd, że ludzi można podzielić na dłużników i inwestorów. Podział ten wynika nie tyle z zasobności portfela czy ilości pieniędzy na koncie, a raczej ze stanu umysłu i nastawienia do pieniędzy. Jeśli się głębiej zastanowić, to faktycznie, duża część populacji żyje na kredyt, ewentualnie na krawędzi ledwo dopinającego się budżetu - a w domu telewizor na raty, talerz polsatowski na dachu i dwa auta na podwórzu. Jak zapytasz, to się okaże że "bieda, kasy nie ma, a Tusk to złodziej i ch*j i to nie moja wina".
Niby w EvE nie ma takich problemów (bo kto by grał w grę gdzie wciela się w postać biedaka), ale każdy nowy na początek dostaje magiczną poradę:
Cytuj
lataj takim statkiem na którego stratę Cię stać
Oznacza to dokładnie tyle, że nad każdym z Nas wisi limit gotówkowy, i wyżej dupy Panie nie podskoczysz. Limitu znieść się nie da, ale zamierzam udowodnić, że na przesunięcie go stać każdego.

Najbardziej popularną metodą zarobkowania przeciętnego playera w EvE jest farma. Pod tym majestatycznie brzmiącym terminem kryje się w zasadzie każda forma mniej lub bardziej odmóżdżającego procesu zdobywania ISKów.
Za przykład posłuży Ishtar strzelający do krzyżyków w 0.0. Zarabianie w ten sposób przyniesie około 60mln ISK na godzinę. Zakładając, że przeciętny gracz będzie miał 2h czasu dziennie daje nam to  120mln. Istotnym jest fakt, iż niezależnie od skilli, zasobności portfela i terenu gracz nie jest w stanie wpłynąć znacząco na wielkość wypłaty. Jest stała.Oznacza to, że zaciekle farmiąc w tydzień uzbieramy 840mln, w ciągu miesiąca 3,36b.

W tym punkcie większość graczy się zatrzymuje. Jest to moment, w którym większość powie: trudno, samo się nie zrobi, muszę czymś latać, uzbierać na plexa, na carriera, dreda, matkę itp. To jest pozycja dłużnika.

Aby przejść dalej należy zadać sobie kilka pytań:
1. Ile ISKów potrzebuję na bieżące wydatki?
2. Ile ISKów mogę wygospodarować na inwestycję?
3. Jak i w co powinienem zainwestować?
Jeśli okaże się że do pierwszego wystarczy, a chociaż 200 czy 300mln luźnych środków się znajdzie, możemy zacząć działać.

Najważniejszym czynnikiem wpływającym na rentowność inwestycji jest ryzyko i jego stosunek do zysków. Nie odkryję Ameryki jeśli powiem, że zysk ma być jak największy a ryzyko minimalne. Najprostszym i zarazem najbezpieczniejszym sposobem inwestowania jest handel w 0.0

HANDEL W 0.0
Popisywanie się definicją jest bezcelowe, dla uproszczenia więc przyjmijmy, że istotą handlu jest przeniesienie ISKów od niecierpliwych i potrzebujących na rzecz cierpliwych i przewidujących. 
Dla nas możliwości obrotu towarem są dwie:
1. szybko sprzedajemy potrzebującym - drogo,
2. kupujemy od niecierpliwych - tanio.

Ponieważ z założenia tego "poradnika" mamy awersję do ryzyka, zależy nam na inwestycji, w której bariera wyjścia jest żadna lub skrajnie niska czyt. jak się coś spieprzy to nie oberwę po kieszeni.

Na start należy wykluczyć sprzedaż ponieważ:
1. Jeśli stacja zmieni właściciela, zostaję bez dostępu do stuffu za zakładane 300mln. ISKI są zamrożone na długi czas.
2. Musiałbym kupić wszystkiego po trochu żeby to zeszło, poza oczywistymi dobrami jak amunicja i drony w zasadzie ciężko przewidzieć co komu i kiedy będzie potrzebne. ISKI są zamrożone na długi czas.
3. Jeśli będzie ruchawka to popyt na mój towar może urosnąć bądź zmaleć, zależnie od obranej doktryny i przebiegu walk. Ryzyko duże i wynik trudny do przewidzenia.

Zostaje nam kupno. Dlaczego skupowanie towaru jest fajne:
1. Wystawioną ofertę kupna można zwinąć praktycznie bez konsekwencji. Bez odpowiednich skilli tracimy około 1mln za każde 100mln buyordera.
2. Nie są konieczne regularne dostawy towaru, nie trzeba za tym biegać.
3. Ofert kupna zazwyczaj w 0.0 jest mniej. Ludzie skupiają się na przywożeniu towaru do 0.0
4. Nie musimy zastanawiać się nad asortymentem, kupujemy to co w danej okolicy wypada z NPC.

W praktyce:
- Potrzebujesz między 20-30 tradeslotów (2-3 dni skillowania).
- Pomyśl na jakim obszarze chcesz kupować towar - wybierz odpowiednią stację i zasięg. Latanie za  przedmiotami po całym regionie bywa frustrujące. Czasem wystarczy jeden dobry system farmerski.
- Przemyśl co chcesz kupić. Najlepiej zbierz loot z kilku anomalii i zobacz co się opłaci.
- Ustal jaki % chcesz zarobić na każdym z przedmiotów. Im bardziej będziesz pazerny, tym mniejszy obrót. Z drugiej strony będzie mniej pilnowania i wyższa stopa zwrotu na każdy zainwestowany ISK.
- Jak często trzeba modyfikować buyordery? Zaglądam raz dziennie, w sumie przejrzenie tego to jakieś 2 minuty.

NO TO ILE MOŻNA STRACIĆ?
Zakładając buyordery na 30 slotów na 300mln, i cenę skupu powiedzmy 50% Jita (możecie mi wierzyć, że to całkiem łaskawa stawka :) ) towar w stacji mamy po 2 tygodniach.
Podsumowując, łącznie za 30 minut aktywności zarabiamy 300mln na czysto jeśli kurier dowiezie to potem do Jity.

Wątpliwości, pytania i skargi do tego momentu (warte wspomnienia):
Cytuj
to w null nie ma juz botów handlujących?
Są wszędzie, za pomocą kilku prostych zabiegów można zmusić takiego misia do zaprzestania używania makro przestawiającego cenę, przestanie mu się opłacać. Druga kwestia, że jeśli czujesz presję na jakimś towarze, to nie ma co się wpychać, zrezygnuj na rzecz innego.
Cytuj
On mowi o terenach rentierskich.
Tak naprawdę mówię bardziej o mechanizmie niż prawach wynikających z lokalizacji. Miejscem nie musi być konkretna stacja w 0.0 rentierskim, nie musi być rentierskie 0.0, ba, nie musi byc nawet 0.0. Przykładem jest skup towaru milicyjnego w najbardziej popularnych miejscach wymiany. Przebicie około 30% na sztuce.

Cz. 2
Właśnie przebrnąłeś przez etap 1. Nie znaczy to, że należy zostawić go za sobą i więcej do niego nie wracać. Wręcz przeciwnie, niezależnie od tego jak zasobnym portfelem inwestycyjnym będziesz zarządzać, warto wciąż korzystać z tych prostych narzędzi. W końcu to wypłata do 10mln na minutę poświęconego czasu. Patrząc na zagrożenia i ryzyko, praktycznie darmowa forsa.

Kolejny krok wymaga już „konkretnej” inwestycji i chociaż szczątkowej wiedzy mikroekonomicznej.
Station Trade
Zaczniemy od wymagań:
- Dyspozycyjna postać z minimum 50 trade-slotami. (150 slotów i bazowe skille obcinające opłaty na lvl4 to około 2 tygodni skillowania).
- Minimum 1b ISK (youtubowe poradniki mówią o 100 czy 200m, ale łatwiej i przyjemniej pierwszy 1b wyfarmić niż uciułać z tak niskiego progu).
- Wolny czas (20 minut na jedną sesję, im więcej sesji w różnych godzinach tym lepiej, przyjmuje się że minimum dwie) – w tygodniu dysponuję jedynie blokiem 20minutowym wieczorem, też działa.
- Hub handlowy (dostosowany do naszego wolnego czasu i ilości graczy na rynku).
- Elementarna wiedza mikroekonomiczna i nieco bardziej rozbudowana o EvE.

By móc iść dalej należy wprowadzić kilka informacji (od razu zastrzegam że jest to barbarzyńskie uproszczenie, więc możecie darować sobie cytowanie podręczników i wikipedii).
Cenę danego towaru kształtuje popyt i podaż. Popyt to zapotrzebowanie na dane dobro wyrażone w cenie i ilości ofert. Podaż to wyrażona w ilości i cenie oferta sprzedaży danego dobra. Wiązka tych ofert tworzy ograniczony terytorialnie rynek. Im mniejsza podaż i im większy popyt tym większa cena danego produktu. Uff, tyle.

NO I CO Z TEGO WYNIKA?
W handlu stacjonarnym bierzemy udział w tworzeniu i jednego i drugiego. Zasada jest banalna, należy kupić tanio i drogo sprzedać. To co bezwzględnie musimy wiedzieć to:
- co wpływa na podaż - skąd bierze się dany przedmiot (rozbudowana wiedza o EvE), czy ktoś może łatwo manipulować jego dostawami na rynek (na przykład high end moony, produkcja t2 wybranych komponentów, wybrane statki t1), tego typu przedmiotów będziemy się wystrzegać,
- jaka jest ilość ofert kupna i sprzedaży na przestrzeni 1-3 mc. Nie ma sensu ładować się w obracanie towarem, na który nie ma zapotrzebowania,
- kształtowanie się ceny w „długim okresie” ostatniego roku – kupno np. 100 Invu t2 na szczycie i sprzedaż w dołku może być wybitnie głupim pomysłem,
- Ilu ludzi będzie nam przeszkadzać – wpływa wybór HUBa, jeśli możesz sobie pozwolić na jedną czy dwie sesje w ciągu dnia, odpuść sobie Jitę, zwyczajnie się nie dopchasz do kupna towaru.

Poświęć pierwsze pół godziny (ze stoperem w dłoni, nie na odpier*ol) na obejrzenie locala, statystyk jumpów i ilość transakcji w danych hubach, sprawdź ruch w różnych godzinach. Wybierz coś dla siebie. Następnie zaparz sobie kawę/weź browarka w dłoń i poświęć 1-2h na poszukanie przedmiotów do handlu, zapisuj interesujące przedmioty w quickbarze. Potrzebujesz informacji o wielkości obrotu każdego dnia, nominalnej różnicy między najwyższą ceną kupna i najniższą ceną sprzedaży oraz różnicy wyrażonej w %.
Po co różnica nominalna?  Ta powie nam ile zarobimy konkretnie na danym przedmiocie przy założonym wolumenie sprzedaży. Co z tego że % będziemy mieć przebicie 100% jeśli dziennie jesteśmy w stanie sprzedać 10 jednostek towaru z zyskiem 20k ISK na sztuce.
Po co różnica wyrażona w %? Ta zobrazuje nam jak dużo ISK trzeba zamrozić w oczekiwaniu na zysk. Co z tego, że zysk nominalny będzie powiedzmy 10mln na jednostkę towaru, skoro oznacza to zamrożenie 200mln ISK.

Mając zebraną listę (powiedzmy 50 towarów) warto jeszcze raz przejrzeć ją pod kątem obrotu i % różnicy cen tak, by przy ograniczonej jeszcze liczbie trade slotów i gotówce móc wycisnąć jak najwięcej w jak najkrótszym czasie. Z czasem asortyment rozszerzy się na nieco mniej intratne pozycje, większe znacznie będzie miała skala obrotu niż % na danym towarze.

Ponieważ to co czytacie ma za zadanie przede wszystkim uświadomić o dostępnych możliwościach i narzędziach, techniczne kwestie związane z pozyskiwaniem wyżej wymienionych informacji oraz wystawianiem orderów wyjaśnione zostają przez pierwsze 30minut tego poradnika.
https://www.youtube.com/watch?v=TbH-JMMFj44

ILE MOŻNA STRACIĆ?
Ulokowałem nowostworzoną postać w jednym z mniejszych hubów handlowych. W ciągu 2 tyg. z darowanych 800mln i 50 tradeslotów, wartość aktywów rozrosła się do: 200mln hangar + 400mln wallet + 600mln sellorders + 1000m buyorders = 2,2b. Ze względu na zmienność cen można założyć korektę +/- 200mln. Zakładając czarny scenariusz na czysto  1,2b – czyli wynagrodzenie ok. 200mln/h (zakładając poświęcone 6h w ciągu tych 2 tygodni). Dodam, że nie jest to górna granica. W miarę poznawania struktury rynku oraz zmianie dostępnej ilości środków i slotów handlowych, ratio ISK/h ulega znacznej poprawie, teraz cieszę się zyskiem na poziomie 200-300m ISK/h. Jeśli przez pierwszy miesiąc handlowania osiągniesz połowę tego wyniku czy nawet mniej, nie przejmuj się. Wypłata jest w dużej mierze odzwierciedleniem zdobytego expa.
Dodatkową korzyścią jest systematycznie zdobywana wiedza, którą wykorzystamy w etapie 3cim.

Cz3
Następny poziom wtajemniczenia jest dla nas dostępny w sytuacji, gdy zgromadzona ilość kapitału jest tak znaczna, że pozwala na spokojną konsumpcję przez dłuższy czas. Co przez to rozumiemy?
1. Mam dość isków by z powodzeniem inwestować na poziomie etapu 1 i 2
2. Mam dość isków by kupować i tracić zabawki w pvp przez następne kilka miesięcy
3. Nie ma obawy, że nie będę miał na plexa (pomijalne jeśli płacimy w PLNach)
4. Nie muszę bać się utraty płynności jeśli moją dziurę napadną wikingowie, a sąsiad w 0.0 zabierze mi grabki.

NO DOBRA, TO ILE TO JEST?
Dla mnie jest to kwota około 10b + 12 plexów. Każdy ISK powyżej tej wartości uznaję za wolny do przeznaczenia na inwestycje.  Dla każdego z Was wartość ta będzie inna, warto zrobić rachunek sumienia i zastanowić się, ile tak naprawdę potrzebuję żeby czuć się bezpiecznie. O, to jest dobre określenie, określ kwotę, która da Ci poczucie bezpieczeństwa.

DLACZEGO MA BYĆ TO TAK DUŻO?
Przede wszystkim dlatego, że w odróżnieniu od skupowania towaru z określonego terytorium czy handlu stacjonarnego, w tym wypadku będziemy (między innymi) inwestować w „długim” okresie. Oznacza to konieczność zamrożenia znacznej części kapitału na minimum kilka miesięcy. A przez ten czas może wydarzyć się wszystko (wizji armagedonu roztaczać mi się nie chce, niech więc zadziała wasza wyobraźnia). 

By przejść dalej musimy odwołać się do wcześniej wspomnianych terminów popytu i podaży (znów barbarzyńsko upraszczając), a także pojęcia „asymetria informacji”.
Asymetria informacji i God bless patchnotes.

1. Wartość każdego towaru określona jest przez wiązkę cech. Dlaczego? Im więcej pozytywnych cech ma dany towar tym większy popyt.
2. Na cenę danego towaru wpływ ma także ograniczona dostępność. Im trudniej uzyskać dany towar tym wyższa cena. W skrajnych przypadkach można pominąć wiązkę cech, do akcji wkracza duch kolekcjonera.
3. Jednym z powodów niedoskonałości rynku (różnych ofert cenowych na ten sam towar o tej samej jakości) jest asymetria informacji, czyli niejednakowa dostępność do informacji poszczególnych graczy na rynku. Jak nietrudno się domyślić Ci, którzy dysponują informacją lepszej jakości są na wygranej pozycji.

Mając te trzy zasady możemy pokusić się o poszukiwanie towaru, którego podaż jest ograniczona a wiązka cech atrakcyjna, lub towaru którego wiązka cech może ulec zmianie w sposób powodujący wzrost popytu. Gdzie szukać takich informacji? PATCHNOTES!

CZY TAKIE DOBRA W OGÓLE ISTNIEJĄ?
Tak, w „realu” za podręcznikowy przykład służy ziemia. Liczebność przedstawicieli rodzaju ludzkiego cały czas rośnie, ilość przestrzeni życiowej nie zmienia się w znaczącym stopniu. Dlatego właśnie kupno nieruchomości jest uznawane za tak atrakcyjną i bezpieczną inwestycję. W długim okresie wartość nieruchomości rośnie przynajmniej tak samo dynamicznie jak poziom inflacji.

W EvE będą to wszystkie przedmioty, które CCP dorzuca na okazję eventów, a które do czegokolwiek się nadają. Nawet jeśli ich ilość nie jest stała, a po prostu przyrost mocno ograniczony (gnosisy), to i tak należy oczekiwać sensownego wzrostu ceny w czasie. Spowodowane jest to nasyconym w dużym stopniu popytem w początkowym stadium, bo przecież każdy gracz dostaje podarowany przedmiot do własnego hangaru. W miarę czasu, jak część tych przedmiotów zginie spalona we wraku, handlarze zgromadzą większe ilości, a hajsekowe kerbiry wyprzedadzą "bo po co mi to", sytuacja powoli zaczyna się odwracać. Okazuje się, że popyt staję się coraz bardziej rozdrobniony (jest coraz więcej oferentów na zakup) a podaż skupiona w małej ilości bardziej pazernych rączek. Ceny nieubłaganie systematycznie idą w górę. Kupienie np. leopardów, gecko, victorineuxów w ciągu pierwszego tygodnia i odłożenie na półkę na pół roku, to inwestycja może nie wyjątkowo dochodowa (bo zwrot 100% przestaje być piękny w perspektywie pół roku czy roku oczekiwania), ale względnie pewna i bezpieczna. Hej, masz kupę kasy, naprawdę Ci się spieszy?

Druga sytuacja do zarobienia paru groszy pojawia się w momencie gdy CCP zaczyna grzebać w mechanice produkcji czy cechach statku. Zmiana statystyk danego towaru to ingerencja w wiązkę cech, które wpływają na popyt. Idealnym przykładem było wprowadzenie Planetary Interaction. Przeczytanie patch notes (należało się upewnić że CCP nie przewiduje okresu przejściowego) i krótka rozmowa z gościem, który bawił się tym na SISI doprowadziły mnie do wniosku, że przez pierwsze miesiąca produkcja graczy nie ma najmniejszych szans zaopatrzyć wszystkich zainteresowanych, będą chętni na paliwo POSowe (głównie Ci, którzy nie przeczytali o zmianach na czas i nie zrobili zapasu - asymetria informacji). Do dziś pluję sobie w brodę, że kupiłem paliwo tylko za kilka b.

W obu opisanych wyżej wypadkach trzeba wiedzieć co nieco o EvE. Musisz doskonale wiedzieć do czego podarowany od CCP statek się nada i oszacować jak dużo tego spadnie w ciągu kolejnych miesięcy. Dodatkowo należy ocenić, czy w pierwszym dniu szalonego skupu sprzęt nie jest przeszacowany (bywało i tak np. w przypadku gnosisa). 
W przypadku zmiany mechaniki produkcji musisz oszacować czy dany towar wyprodukować będzie łatwiej czy trudniej. Kolejne godziny i dni spędzone na przeglądaniu marketu sprawią, że nie będzie potrzeby tego dokładnie przeliczać i zastanawiać się nad tym.

Po pewnym czasie człowiek zaczyna po prostu wiedzieć. Czego sobie i Wam życzę.

Na koniec kilka słów wyjaśnienia. W tych kilku linijkach tekstu określiłem jedynie najbardziej infantylne i w mojej opinii najbardziej bezpieczne metody inwestowania ISKów. Doskonale zdaję sobie sprawę, że istnieje wiele mechanizmów, technik i narzędzi do wykorzystania, zostały one jednak celowo pominięte, głównie ze względu na wyższy stopień skomplikowania i wyraźnie wyższe ryzyko towarzyszące inwestycji.

Dziękuję za uwagę.

12
Flamewar / Odp: Samotny szuka korpa - masz ten problem? Pisz tutaj
« dnia: Marzec 13, 2015, 14:57:17 »
z jednej strony masz racje, ale patrzac sie na to z innej perspektywy, mozna wysnuc inne wnioski.
stuff
Sam pracuje, robie co musze aby utrzymac siebie i swoja rodzine, ale w grze... prosze was.
Nie wiem gdzie są te inne wnioski. Ja mówię o tym, że każdy się bawi po swojemu, a ty dalej, tak jak inni wcześniej wyjeżdżasz z: "Ja wiem znacznie lepiej co jest dla Ciebie dobre i co Cię powinno bawić".

Niektórzy ludzie autentycznie znajdują komfort psychiczny w fakcie, że ktoś stoi wyżej nad nimi w hierarchii i podejmuje za nich decyzje. Świat dzieli się na szefów i podwładnych, założenie, że nie będzie miało to odbicia w wirtualnej rzeczywistości jest irracjonalne.

Doom, mógłbyś wydzielić oddzielny temat i przenieść posty z tym związane?

13
Flamewar / Odp: Kalkulator opłacalności
« dnia: Grudzień 18, 2014, 09:10:18 »
sórowce

Kurwa no, szanuj czytelników i przeczytaj co piszesz. A jak masz z tym problem, to wrzuć najpierw do Worda.

A dwa, jeśli liczysz, że ktoś lub coś zacznie za ciebie myśleć i podawać gotowe rozwiązanie na handel i produkcję, to przyszykuj duuuużo isków, konsultacje kosztują. Powiedzmy 200m/h i mogę Cię prowadzić za rączkę.

14
Inne gry / Pioneer - SpaceSim
« dnia: Październik 31, 2013, 21:27:42 »
Bez zbędnego pieprzenia:
- Space sim z wszechświatem konkretnych rozmiarów.
- Czerpie garściami z wielu tytułów znanych weteranom PC.
- FREEWARE.
- Comiesięczne aktualizacje i praca pełną parą nad doskonaleniem projektu (obserwuję od niemal roku).
- To nie gra dla troskliwych misiów  >:D
- Niezwykle oszczędna, ale przejrzysta i przyjemna dla oka szata graficzna.
- Z mojej strony jest to duży plus, poza poradnikami na wiki co do manualnego sterowania, brak solucji, grę trzeba odkrywać samemu.

http://pioneerspacesim.net/

ENJOY

15
Ta wiadomość jest oficjalnym stanowiskiem dowódców Ash Alliance, The Nameless Alliance oraz Exiled Ones, została opublikowana za zgodą każdej z wyżej wymienionych stron.

Powodów do inwazji na WormHole należący korporacji Useless Idea jest wiele. Wszystkie wiążą się z kontrowersyjną postacią CEO, Pana znanego pod nickiem Nythyx. Przez wielu uznawany za zdrajcę, przez innych ochrzczony mianem złodzieja i krętacza, swoją polityką i zachowaniem zwrócił uwagę polskiego community WH po raz kolejny.

Atak, który nastąpił w nocy z piątku na sobotę (12-13kwietnia) jest wymierzony jedynie w stronę CEO Useless Idea. W naszym interesie nie leży gnębienie graczy nie mających udziału w konflikcie (zwłaszcza młodych stażem), dlatego też opublikowaliśmy nasze stanowisko w tej sprawie, zarówno tu na forum jak i wielokrotnie na localu obleganej dziury:
Cytuj
Zdajemy sobie sprawę z tego, że wielu z Was, zwłaszcza młodych pilotów, ten konflikt i ta wojna nie dotyczy. Niczym nam nie zawiniliście, nie macie żadnego związku z tą historią, nie mamy wobec Was żadnych roszczeń.
Dbamy o naszą reputację, o sposób w jaki jesteśmy postrzegani w polskim community, dlatego też wszystkim, którzy zdecydują się zerwać współpracę z Nythyxem i jego dyrektorami, gwarantujemy bezpieczną przeprawę do high-sec we własnym statku wraz z ładownią o rozsądnej, ograniczonej wartości.
Zobowiązujemy się także do znalezienia wszystkim zainteresowanym nowego domu, nowej korporacji i znajomych, którzy pomogą dalej rozwijać się w grze.

Zainteresowanych proszę o kontakt mailowy bądź priv convo z  qlko1,  Dexx's Shade.

Natarcie jest odpowiedzią na nasilające się w ostatnim miesiącu działania zaczepne Uselessów, oraz, zgodnie z danymi "wywiadowczymi", wyprzedzeniem ciosu jaki zamierzano nam zadać. Okoliczności te nakłoniły głównodowodzących do podjęcia wysiłków mających utemperować niezdrowe aspiracje i ego Nythyxa, co czynimy skutecznie, z niekłamaną przyjemnością i satysfakcją. Dziura zostanie doszczętnie spalona, POSy zniszczymy, assetsy i statki (o ile tym razem nie będą selfdestructować) przejmiemy.

Szczegóły i podsumowanie dotyczące wymierzanej kary zostaną dołączone w tym topicu w późniejszym czasie.

Ku chwale Ojczyzny!

Strony: [1]