Eve-Centrala

Eve Online => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: Isengrim w Lipiec 16, 2013, 17:40:22

Tytuł: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Isengrim w Lipiec 16, 2013, 17:40:22
SokoleOko został gwiazdą!

A tak serio, to Sokole napisał artykuł do EN24.

http://evenews24.com/2013/07/16/no-more-afk-empires/

Ponieważ dyskutowanie w komentarzach na EN24 kojarzy mi się nieco z okładaniem nadgniłymi rybami przez karły (nie wiem dlaczego), chciałem tutaj podyskutować z Autorem i innymi Szacownymi Członkami Polish Community na temat tegoż artykułu.

Po pierwsze wydaje mi się, że nasz kosmos jest nieco opustoszały w większości regionów, ponieważ mamy aktualnie gigantyczną (jeśli ilość zaangażowaych graczy, nie mówię że przekłada się to zawsze na ciekawe czy duże bitwy) wojnę między dwoma-trzema powerblockami, które skomasowały tysiące swoich petów pilotów w kilku konstelacjach i mówiąc wprost, poza AFK raciarzami, botami i pojedynczymi śmieciuchami nikogo nie uświadczysz na przestrzeni 2-3 regionów. Z drugiej strony, istnienie tych powerblocków jest pochodną tego, o czym Sokole pisze.

Czy jednak małe struktury są rozwiązaniem? Przy obowiązującej aktualnie doktrynie terytorialnej "MOJE KURWA WSZYSTKO, WSZYSTKOOO, WSZYSTKOOOOOO!!!" takie struktury po prostu będą codziennie "odbijane" przez  supera i 2 dredy danego powerblocku.

Twój argument, Sokole, że "w 2011 też były Tytany a nie było tak chujowo" jest o tyle słaby, że nie było TYLU Tytanów. Każdy i jego ciotka mają teraz Tytana gotowego do zrobienia kontr-kontr-kontr-hot dropa i jest to w zasadzie jedyna forma small-scale PvP poza mordowaniem mieszkańców Providence i łapaniem racących Carrierów (też mi small-scale).

Co na to poradzić? No więc po pierwsze (co prawda z perspektywy kanapowego oglądacza KB) uważam, że po Odyssey jest i tak dużo lepiej. Nawet nudne PoSy przechodzą z rąk do rąk i co jakiś czas trafia się o nie bójka nie na 300-osobowe floty, tylko 50-osobowe gangi.

Po drugie, masz rację, że Null powinien być bardziej dochodowy niż jest - tylko czy to nie spowoduje wzmocnienia powerblocków zamiast ich osłabienia - to już nie wiem. No ale od czegoś trzeba zacząć, anomalki w Esoterii same się nie zrobią. :)

Coś bym jeszcze napisał, ale idę do domu. Potrollujcie tu sobie. :P
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Lipiec 16, 2013, 18:03:13
Pomysły Sokola sa niestety tylko pomysłami, 0.0 zepsute zostało już w produkcji i cokolwiek nie wymyśli ktokolwiek i tak zostanie to "ominięte" w jakiś "sprytny sposób"

Przykład - Sokole mówisz o capital system, wszystko ok wchodzi ten system jutro, jutro 2h po dt mamy np Goons1 Goons2 Goons3 GoonsX bla bla bla, dalej jest niebieski pierdzidolek i nic nie poradzisz.

Po prawdzie WH jest tym jak powinno działać 0.0 ( i nie mowie tutaj o np braku local) brak stałych regionów corpy rozproszone nawet jeśli są w jakiś aliansach. Myślę ze już niestety nic w sprawie 0.0 poprawić sie nie da, bo coś co od poczatku bylo zkrewione po 10 latach nie naprawi sie jak za dotknięciem magicznej różdżki...
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Lipiec 16, 2013, 18:32:44
pomysły sokoła są akurat bardzo dobre - mały gang nie może obecnie zaszkodzić w żaden sposób właścicielom systemu bo ci się zwyczaj nie schowają i przeczekają bez strat. zabicie jakiegokolwiek posa jest dla gangu bez capsli mordęgą nie wartą zachodu. roamujacy gang może jedynie mieć nadzieję na spotkanie podobnego z wrogiej strony. a zgodnie z pomysłem sokoła farmerzy musieliby się przesiadać i formować szybką obronę bo by wydatnie dostawali po kieszeni przy braku reakcji która obecnie jest normą.
żyjąc sobie na terenach milicji widać wyraźnie że jeśli jest perspektywa zmniejszenia farmy przez wrogie ataki to zaczyna się robić bardzo ciekawie i ludzie o systemy walczą naprawdę zaciekle.

za to nie zgodzę się że w null powinno być więcej kasy - kase w null robi się na anomalkach automatycznie i bezmyślnie przy właściwie zerowym ryzyku. poza tym dochodzą moony i eksploracja o zupełnie innej jakości zysków niż low czy hi sec. wg mnie nie chodzi o to żeby po null latały same gile, cynabale czy inne tengu :) za to obciąłbym przynajmniej o połowę zyski w hi secu. zwiększenie zarobku w null przełożyłoby się jedynie na większą inflację.

no i wg mnie wygoda psuje null - przez cynostrady i jump frachty. gdyby była konieczność konwojowania gratów albo produkowania ich na miejscu byłoby wszystkim o wiele ciekawiej

Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Theronth w Lipiec 16, 2013, 18:53:46
I dlatego nie należy nawet Kliknij na artcles Goblinów. Jeśli ANOMS nullsec zwiększy to tylko przyciągnąć Żydów do samych systemów, i stwarza ryzyko wzrostu inflacji w dłuższym okresie. Wolałbym zobaczyć powrót do pasów.  Również CCP nie dba o roaming gangi i małe / pojedynkę PvP. Dbają o wojnach grupowych jak i tym co dzieje się w Fountain Couse ATM, są dobrzy narzędziem reklamy (o ile nie spieprzy węzeł przed 5k widzów, skurcz). Jeśli chcesz mały gang przejdź do Lolsec lub NPC.  Co do systemu kapitałowego, co zatrzyma Goons z gospodarstwa, powiedzmy Fade, z niebieskim sojuszu xXx420xXxSMURF.RELOADEDxXx tylko obniżyć rachunki SOV? To nie jest mechaniki to borked, ale mentalność ludzi zmieniła się w ciągu roku.  Musicie zrozumieć, że gra została przeniesiona na od 2010 roku i nic nie można na to poradzić. SOKO HTFU

translator z en24 bo nie chce mi sie pisac dwa razy tego samego
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Gaunt w Lipiec 16, 2013, 19:29:12
Fajny artykuł Sokole :-)

+1

ps. czytałem i nawet nie zwróciłem uwagi na autora
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Alice9 w Lipiec 16, 2013, 19:54:30
za to nie zgodzę się że w null powinno być więcej kasy - kase w null robi się na anomalkach automatycznie i bezmyślnie przy właściwie zerowym ryzyku.

ryzyko jest - aby być dobrym raterem musisz omiatać na 2 konta, musisz używać cariera albo lepiej 2 carierów - zagapisz się wylacza ci prad padnie ci net... kwiczysz, przy tym nowym systemie logof timerów, skanowania i pojawiania sie bikonów w space profesjonalne racenie jest niebezpieczne a inaczej to zarobisz tyle co na misjach na hiseku. Z moonami wiesz jak jest zapewne ale to trudno się dochapać bo uprzywilejowanych gąb kupa, potem są alty tych uprzywilejowanych gąb, potem alty altów a gdzieś na szarym końcu ty  :P
aby null się zmieniło to nie powinno być jakiejkolwiek kasy na 0.0 - to powinna być przestrzeń pure pvp.
racić powinno się w wh które powinny zostać rozbudowane.


Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Lipiec 16, 2013, 20:14:11
aby null się zmieniło to nie powinno być jakiejkolwiek kasy na 0.0 - to powinna być przestrzeń pure pvp.
racić powinno się w wh które powinny zostać rozbudowane.

to żeś pojechał - wtedy w null nie byłoby nikogo - czysty idiotyzm  :)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 16, 2013, 20:17:12
SokoleOko został zawsze był gwiazdą!

FYP :)

Ale dzięki, nawet nie wiedziałem, że to opublikowali :)

Natomiast co do meritum - w założeniu miał to być "wstęp do dyskusji". Pomysł z małymi strukturami wziął się stąd, że do tej pory bardzo często podnoszono argument "cokolwiek mały gang zabije/zreinforcuje w kwadrans, supery zdejmą na alfę". W tym przypadku - nawet jeśli, to i tak nie trzeba będzie tego naprawiać. Natomiast można byłoby do tego dopisać bezpiecznik "can't be targetet by fighterbombers and XL guns" (tak jak DD w tytku).

Co do stolic i tak dalej - przyjmę każdą inną mechanikę sova, która doprowadzi do tego, że nie będzie można srać TCU po całym Eve bez oglądania się na koszty, jak ma to miejsce obecnie.

I jeszcze jedno - niech ludzie zawierają sobie koalicje, chodzi o to, żeby pojedynczy alians nie trzymał tyle sova.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Ulf Nitjsefni w Lipiec 16, 2013, 20:23:42
Heh nawet nie zauważyłem kto to napisał. Jako świeżak po kilku wypadach z PBN i Bufu , stwierdzam że null jest puste. Nie licząc Hadoc i okolic bo tam dziwnym trafem, aż gęsto od wrogów. Ale zlikwidowałbym jump bridge. Niech ludzie wożą skarby w konwojach. Byłby fun i niezły drop ewentualnie...
Edit: literówki
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: parap0nera w Lipiec 16, 2013, 21:23:38
+1

dobrze napisane
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 16, 2013, 21:37:18
Temat był walkowany już wiele razy. Do dziś pamiętam jak wysmialiscie mój pomysł na rozczlonkowanie tworów nazywanych powerblokami. proponowałem podniesienie kosztów utrzymania sova patrząc pod kontem odległości od tzw stolicy. od razu posypały się gromy, że to nic nie da bo powstanie kupę małych ally splusowanych że sobą.
swoją drogą niech ktoś mi napisze ile można dac stałych plusów będąc administratorem ally? tak stałych jak i tymczasowych?
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Naicinh w Lipiec 16, 2013, 21:50:11
Eve ma blobowanie "w genach". Kiedys to bylo 30 na 5 a teraz 1000 na 300. Dopoki blobowanie bedzie w jakikolwiek sposob oplacalne dopoty te bloby beda. Cokolwiek by CCCP nie zmienilo i tak ktos znajdzie sposob by to obejsc.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Rash'kan w Lipiec 16, 2013, 22:42:11
Eve ma blobowanie "w genach". Kiedys to bylo 30 na 5 a teraz 1000 na 300. Dopoki blobowanie bedzie w jakikolwiek sposob oplacalne dopoty te bloby beda. Cokolwiek by CCCP nie zmienilo i tak ktos znajdzie sposob by to obejsc.

Jasne, że ma, ale twory z decentralizowaną władzą stworzone z wielu wielu małych ally są o wiele bardziej niestabilne niż ogromni sov holderzy z 15k charów i jednym liderem.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Lipiec 16, 2013, 23:01:56
tylko ludzie lubią twory typu 15 członków i jeden lider. wtedy nawet gość który nigdy nic nie zabił może powiedzieć "my wygraliśmy" "my zabiliśmy" i twardnieje na myśl o tym jaki to jest zajebisty bo ma mocne plecy kolegów :)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Lipiec 16, 2013, 23:04:40
Czytałem i też nie zwróciłem uwagi na autora, ale pomyślałem "jakiś pvp-er". <- bez obrazy
Strukturki, ech (prawie) nikt nie będzie się o nie bił, może z "nudów", ale z "nudów" to się teraz też wylatuje postrzelać do odwiedzających system.
Gdyby takie strukturki działały to albo zmieni się system, na mniej zatłoczony, albo zmieni się system w ogóle. Zależy czy jest się rentierem czy nie.

Widzę że nadal niektórzy nie rozumieją, że jak ludzie nie mają ochoty się bić (pvp) to nie mają i już.
Zobaczą że nie ma anomalek, to wylogują alta, zalogują maina i dołączą do floty...
I to będzie całe spawnowanie bitek.

O ile wynajmujący systemy może i będą się bili, to jeżeli okaże się a prawdopodobnie dosyć szybko się okaże, że obrona systemu i zarabianie na opłaty się nie kalkulują. I to będzie koniec wynajmu.

Są ponoć w EvE aliansy, korporacje PvP i są znane, dlaczego chętni na bitki nie polecą sobie w ich tereny zamieszkania tylko na siłę chcą strzelać do ludzi którzy nie mają na to ochoty.
Tak wiem - łatwe kille, ech...

Ciekawe ile rentierskich korporacji będzie broniło strukturek po pierwszym hot-dropie.
Bo zdropować "wyspawniona" bitkę też jest FUN - nieprawdaż.

___________________
Obrazek wkleję później.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 16, 2013, 23:29:29
myślę. że wystarczy ograniczyć ilość osób w ally a także zmniejszyć do kilku ilość możliwych splusowanych sasiadow np 3 plusów. dodatkowo uniemożliwić dawanie personalnych plusów na całe korpy czy tym bardziej ally. w efekcie najbliżsi sąsiedzi by mieli jedynie plusy. dodatkowo plus by się aktywowal lub deaktywowal dopiero po dużym DT tak jak jest że standingami korpowymi (chyba, że się coś ostatnio zmieniło w tej materii). swoją drogą gdyby w SBU lu TCU nie mogły walić kapitale a rozczlonkowanie dużych tworów doszło by do skutku to ciekawie by mapa wyglądała za jakiś czas.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Alice9 w Lipiec 16, 2013, 23:29:55
to żeś pojechał - wtedy w null nie byłoby nikogo - czysty idiotyzm  :)

byli by ludzie ktorzy chca sie napierniczac bez glupich zasad ccp, dzialek itd z wykorzystaniem pelnej mechaniki.
arena w kazdej grze jest potrzebna - pozatym jest masa ludzi ktorzy maja iski a nie musza na kazda plexe zapier za przeproszeniem :)
0.0 nie działa i nigdy nie będzie działało bo nikt nie jest wstanie wygrać z kerbirnią, nawet najbardziej zajebisty pvper.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Ulf Nitjsefni w Lipiec 16, 2013, 23:31:45
A tak apropos reformy 0.0. Powiedzcie mi ludzie po co w tej grze są tytany? To mają być "celestials tools of destruction" czy coś w rodzaju dworca rozjazdowego PKP w Koluszkach? Bo tytana na żywo widziałem raz i posłużył do przerzucenia ekipy gdzieś na drugi koniec galaktyki. Jak czytam o wtopach tytanów to albo źle gdzieś skoczył (Asakai?) albo przewoził coś i też wtopił. Jakoś nie słyszałem o epickich bitwach tytanów w ostatnim czasie? Nie wiem jak inni ale mnie do gry w EvE zachęciły te głupie filmiki z youtube gdzie lata taki cudowny Awatar i wali z dd koniecznie z pompatyczną muzyką w tle. Tak wiem jestem płytki. A z tego co widzę to tytan to taki wypimpowany tramwaj. CCP do dzieła. Niech sov war wiąże się z koniecznością użycia supercapsów w tym tytanów. Sorry za przydługie żale:-)

Wysłane z mojego Grand X In za pomocą Tapatalk 4

Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 16, 2013, 23:33:34
Gdyby takie strukturki działały to albo zmieni się system, na mniej zatłoczony, albo zmieni się system w ogóle.

Nie, bo nie będziesz miał 200 systemów do wyboru, tylko 10.

O ile wynajmujący systemy może i będą się bili, to jeżeli okaże się a prawdopodobnie dosyć szybko się okaże, że obrona systemu i zarabianie na opłaty się nie kalkulują. I to będzie koniec wynajmu.

Doskonale, op success.

Renting jest rakiem Eve.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: MGGG w Lipiec 16, 2013, 23:38:47
Czytałem i też nie zwróciłem uwagi na autora, ale pomyślałem "jakiś pvp-er". <- bez obrazy
Strukturki, ech (prawie) nikt nie będzie się o nie bił, może z "nudów", ale z "nudów" to się teraz też wylatuje postrzelać do odwiedzających system.
Gdyby takie strukturki działały to albo zmieni się system, na mniej zatłoczony, albo zmieni się system w ogóle. Zależy czy jest się rentierem czy nie.

Widzę że nadal niektórzy nie rozumieją, że jak ludzie nie mają ochoty się bić (pvp) to nie mają i już.
Zobaczą że nie ma anomalek, to wylogują alta, zalogują maina i dołączą do floty...
I to będzie całe spawnowanie bitek.

O ile wynajmujący systemy może i będą się bili, to jeżeli okaże się a prawdopodobnie dosyć szybko się okaże, że obrona systemu i zarabianie na opłaty się nie kalkulują. I to będzie koniec wynajmu.

Są ponoć w EvE aliansy, korporacje PvP i są znane, dlaczego chętni na bitki nie polecą sobie w ich tereny zamieszkania tylko na siłę chcą strzelać do ludzi którzy nie mają na to ochoty.
Tak wiem - łatwe kille, ech...

Ciekawe ile rentierskich korporacji będzie broniło strukturek po pierwszym hot-dropie.
Bo zdropować "wyspawniona" bitkę też jest FUN - nieprawdaż.

Kolega nieświadomie wspaniale ujął najważniejszy "problem" EvE. Nie jest nim olbrzymi sojusze, blobwars, sovwars, afk-alliance. Jest nim to, że na poziomie meta EvE w którymś momencie swojej historii przeszła ewolucje z gry PvP w grę ekonomiczną. Złośliwi nazywają wręcz tę grę Space Tycoon. W tym momencie jest to już gra o ISKach, a nie o killach. Nie ma w niej miejsca na ryzyko, na good fight, jest tylko zimna kalkulacja co mi/nam się bardziej ekonomicznie opłaca. Stąd też biorą się wszystkie - negatywne w ocenie Sokole i innych wypowiadających się osób - wybory. I takiej zjawiska jak "głosowanie nogami" przy ryzyku ekonomicznej porażki poetycznie nazywane w slangu failcasade. Całość bardzo ładnie ujął jeden z bloggerów, który napisał:

Cytuj
Eve isn't a PvP game, it's a tycoon simulator, nearly everything in Eve is all about the ISK. Including most of the so-called PvP. The self-proclaimed "elite PvPers" aren't PvPers, they're gank farmers who measure their worth in ISK. It's not about who you killed, what he was flying or how good he was, it's all about the ISK value in the kill-mail. Just another farmer.

Sokole, rzeki nie dasz rady zawrócić kijem. Nie da rady jej cofnąć do stany z 2010 roku, kiedy null było krainą rzeką i miodem płynącą, pełną racących carrierów na anomalkach. Nie da się jej cofnąć do czasów sprzed jb, jf czy dużych flot supercapsów. Gra jest już na tyle stara i ma na tyle wykształcone community, że zrobienie coś z nią w tym momencie jest dla CCP zbyt ryzykowane ekonomicznie, bo może skończyć się pożegnaniem z grą 99 proc. graczy, którzy nie są tutaj dla adrenaliny związanej z PvP, ale dla patrzenia na swój wallet. CCP jest w tym momencie zakładnikiem archetypu gracza, którego sama sobie wyhodowała kolejnymi nieprzemyślanymi decyzjami i który stanowi zdecydowaną większość populacji. 
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Lt Rook w Lipiec 16, 2013, 23:51:09
@up
jest jeszcze grupka ludzi, całkiem spora, około 7%-15% (nie wiem skąd te dane, gdzieś czytałem i tak mi zostało), którzy mają tyle w portfelu, że mają wyjebane na ekonomiczny aspekt starcia PvP, i nie zajmują się ekonomią dla samej ekonomii, a właśnie dla PvP.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: MGGG w Lipiec 16, 2013, 23:54:58
Może i tylu ich jest. Ciekawy jestem jak dużo z nich cierpi na syndrom "jestępro", którego syndromem jest alergia na czerwony kolor na kb  :P
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Lt Rook w Lipiec 17, 2013, 00:09:48
Na pewno spora część, ale to da się leczyć, jak wdupisz kolejny raz z rzędu beznadziejnie zafitowany ship na beznadziejnych gangu/innym shipie to pora się zastanawiać. :P
a to że mają też kompletnie zaburzone poczucie samooceny, obym tylko takich spotykał, czego sobie i Wam życzę.

Wracając do tematu, sov powinien być płynny, może oprócz capital konstelacji (nie systemu bo to można zakampić na amen i na zawsze) i pobocznych, coś na miarę FW, tylko wymagające więcej uwagi i większych dział, robisz coś w systemie, masz sov, masz profity, nie robisz nic, lokalne NPC zabierają Ci sov same w 4-5DT, albo roamujący gang robi to w 15 minut.

Już pomińmy że było by pierdylion aliansów trzymających poszczególne konstelacje dla jednego "łebka",
chodzi o to że nawet jeśli wiesz że nie możesz mieć tego skrawka kosmosu na stałe, to jesteś w stanie wywołać reakcję,
teraz to najwyżej wywołasz śmiech, jak kilkuset osobowy ally wyrzuci SBU w paru systemach, u ludzi typu mittani czy kto tam rządzi gdzieśtam.

Gdyby to było na porządku dziennym, takie zwykłe psucie dnia lokalesom, w kilkunastu miejscach naraz na terenie całego "imperium", ja jestem pewien że powstały by małe/średnie grupy reagujące na takie coś.
I to ostatnie to chyba jest poprawne rozwinięcie myśli Sokoła.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: MGGG w Lipiec 17, 2013, 00:35:18
Wracając do tematu, sov powinien być płynny, może oprócz capital konstelacji (nie systemu bo to można zakampić na amen i na zawsze) i pobocznych, coś na miarę FW, tylko wymagające więcej uwagi i większych dział, robisz coś w systemie, masz sov, masz profity, nie robisz nic, lokalne NPC zabierają Ci sov same w 4-5DT, albo roamujący gang robi to w 15 minut.

Oh, nie, bo jeszcze ktoś pomyśli, że null powinno być jak milicji  :D

A tak na poważnie: zgadzam się z Tobą. Nawet jestem o wiele bardziej radykalny, bo poszedł bym dalej:
- zamienił całe null w npcnull. Tylko bez stacji npc z agentami. Chcesz zarabiać na tym terenie (anomalki, moony, planety itd. itp.), mieć posy, stacje, musisz "wydrzeć" go lokalnym piratom i utrzymywać w stanie swojego sova. Nie robisz tego, Angele czy inni biorą co ich. Możesz najwyżej postrzelać do nich na paskach, ale już nie zadokujesz na jeszcze wczoraj stacji, jak masz zjebany standing to tych przykładowych Angelsów. To rozwiązanie dałoby zajęcie graczom pve i zbudowałoby synergię między farmerami a strzelaczami. Obie strony musiałby współpracować: farmerzy by mieć gdzie farmić, a strzelacze by mieć zaplecze/bazę.
- zlikwidowałbym nudne, farmerskie misje pve w npcnull. Zamiast tego niech piraci dają "misje" na odbieranie konkretnych systemów/konstelacji z rąk graczy. Ktoś chce być nullpiratem? Niech będzie pełną gęba, a nie szuka sobie miekkiego kurwidołka do zarabiania.
- przeniósłbym całą produkcję t2/t3 do null. Obecnie główne ośrodki przemysłowe to high, a główny obszar destrukcji sprzętu to null. Kolejny etap synergii: farmerzy i strzelacze muszą mieć producentów na miejscu, bo bez tego długo nie pociągną. Do układu synergii wrzucamy producentów i górników. W high powinien królować sprzęt meta4/frakcyjny, a nie t2.
- won z jb. Jf powinny zostać zmienione na supertwarde statki konwojowe. Transport powinien odbywać się przez bramy i przez konwoje. To zdeglobalizowałoby grę i uczyniło ją bardziej lokalną. I możliwe, że utworzyłoby np. huby handlowe w null, gdzie ownerzy stacji żyliby z ochrony handlu przed piratami i podatków od handlu wpływających do ich kieszeni.
- całkowita reforma capitali. Lotnicho powinno być shipem logistycznym, matka lotniskowcem z shipami graczy na pokładzie, zamiast kretyńskich dronek, a tytan krzyzówką dreda/matki/boostera. Subcapitale powinny skakać przez portal w brzuchach capitali.

itd. itp. marzenia ściętej głowy  ;)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: GlassCutter w Lipiec 17, 2013, 00:49:12
Nie myślcie nawet o powrocie anomalek bo to było coś co zjebało totalnie tą gre. Może przez jakiś czas było fajnie, ale potem wallety napuchły, naroiło się superów i efekt było widać od razu, a z efektami borykać eve będzie się już pewnie do końca.

Ideałem byłoby wywalenie jb jako głównego zła pozwalającego jednemu ally zajmować gigantyczne połacie terenu, zachowując jednocześnie mobilność wewnątrz terytorium. Konsekwentnie likwidacji powinny ulec bridge na tytanie..

Tak wykastrowany sov 0.0 sam skupi ludzi na mniejszym obszarze. Walcząc na 2 fronty w 2 różnych regionach gracze musieliby robić kilkadziesiąt j w jedną stronę by dostać się do floty.

Nie mam pojęcia co zrobić w zamian za anomalki, co ściągnęłoby liczby do 0.0, ale drukowanie isków to nie jest coś co mi się podoba.

Z drugiej strony obecny model gry jest jak najbardziej na rękę CCP, dali nubom FW z tamtejszą kopalnią gelda + totalnie nieprzystającym risk vs reward, bo w 99% przypadków w czasie gdy twój statek umiera ty więcej zarobisz stojąc dalej na plexie. Dali nubom bezpieczne 0.0 ze 100% zwrotem straconych statków w medialnych, "epickich" bitwach. Zrobili boost t1 crapu by dodatkowo obniżyć koszt pvp, żeby ktoś z nowych nie pomyślał przypadkiem że death panalty ma jakieś większe znaczenie niż to w wowie, w końcu albo dostanę iski od ally, albo zarobie wisząc 2 minuty na plexie.

A to że odejdą Ci których w tej grze trzymała adrenalina pompowana w żyły podczas małych starć, ci który spędzali czas by opracować fity i taktykę by przy małym składzie wycisnąć ze statków jeszcze więcej? Kogo to obchodzi, kogo obchodzi te 7%.

W kwestii małych gangów (nie piszę tu o 20 osobach, które w moim odczuciu nigdy nie były, nie są i nie będą małymi gangami) dziś dostaniesz na twarz swarm t1 fregat z których każda może stanąć do solo z taranisem + absurdalną ilość ewaru z fregat i cruserów (t1 a jakże).
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Phobeus w Lipiec 17, 2013, 01:38:30
Moja wizja na null jest taka, by wprowadzić zmiany od podstaw, skupić się na zwiększeniu przepaści między risk a reward:
- zmniejszyć zasobność skałek w hiseku
- zwiększyć zasobność highendowych skałek we wszystkie minerały (nie tylko w te podstawowe jak w odyssey)
- zwiększyć bounty z ratów na paskach i gejtach do ok. 80 mil/h klepiąc je bckiem (zarobek na poziomie hisekowych inkurzji)
- usunąć wszelkie pve z sov space (anomalki, plexy, inkurzje, itd.)
- Usunięcie TCU. Sov ograniczony do konstelacji i zdobywany poprzez najwyższą aktywność danego aliansu w konstelacji w ciągu ostatnich 7 dni (aktywność mierzona w czasie zalogowania wszystkich członków aliansu w obrębie danej konstelacji). Sov odświeżany po każdym dt.
- wprowadzenie wsparcia dla powerblocków. Nawiązując do powyższego podpunktu jeśli 2 zaprzyjaźnione ally żyją w jednej konstelacji i oba są dominującymi ally pod względem aktywności w tej konstelacji, to założyciele partnerskich sojuszów mogą się dogadać kto dostaje sova na całą konstelację.
- W wypadku inwazji wroga na konstelację jeżeli wrogie siły przez 7 kolejnych dni utrzymają większą aktywność w konstelacji od najaktywniejszego z tych 2 zaprzyjaźnionych ally, konstelacja zostaje przejęta.
- Jeżeli przez 7 kolejnych dni aktywność graczy z najaktywniejszego ally w danej konstelacji będzie niższa niż minimalny próg, konstelacja stanie się  terytorium przejętym przez lokalną piracką frakcję NPC (tak jak w npc null). Wszystkie systemy w obrębie takiej konstelacji dostaną cynojamma od NPC, czyli nie będzie blobów.  Będzie to świetne miejsce dla walk małych gangów i solo pvp. Bounty z ratów będzie zwiększone o 25% w stosunku do konstelacji z sovem. Tutaj też będą się pojawiać anomalki/plexy. Aktywność górników w takich konstelacjach będzie znikoma, dzięki czemu zregenerowane skałki na paskach będą stanowić smakowity kąsek dla ally, które wyczerpało zasoby na dotychczasowym terytorium i będzie chciało szybko je uzupełnić

Kopacze i producenci bardzo szybko przeniosą się do null i napędzą koniunkturę zachęceni wyższymi niż w hiseku zarobkami. Zarobią kasę, którą klepacze ratów/anomalek wydadzą na statki i moduły, które z kolei chętnie wtopią na pvp (bo łatwo odrobić stratę statków typu tech1 battlecruiser i mniejszych). Alianse będą się starać kontrolować konstelacje, powerblocki będą starały się kontrolować całe regiony. Warto będzie kontrolować jak najwięcej konstelacji, ponieważ wtedy kładziemy łapki na większej ilości zasobów (skałki, raty, moony). Przez to, że rozmieszczenie mieszkańców null będzie koncentryczne, blob na terytorium wroga będzie oznaczał wsadzenie kutasa do paszczy lwa. Fanatyczni kopacze zaleją jita minerałami z nullseca. Hisecowi kopacze lekko przygnieceni konkurencją czym prędzej przeniosą się do null, gdzie zarobią zarówno na rynkach lokalnych jak i transportując minerały jf-em do jita. Nie byłoby nudnego strzelania do TCU. Im więcej masz członków, tym więcej konstelacji jesteś w stanie kontrolować.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Lipiec 17, 2013, 09:00:35
"Gdyby takie strukturki działały to albo zmieni się system, na mniej zatłoczony, albo zmieni się system w ogóle."
Nie, bo nie będziesz miał 200 systemów do wyboru, tylko 10.
Jeżeli 10 nie wystarczy to -> HI SEC, skasowanie Alta(ów), dla radykałów koniec zabawy.

"O ile wynajmujący systemy może i będą się bili, to jeżeli okaże się a prawdopodobnie dosyć szybko się okaże, że obrona systemu i zarabianie na opłaty się nie kalkulują. I to będzie koniec wynajmu."
Doskonale, op success.
Renting jest rakiem Eve.

Czy jak byłeś/współpracowałeś z C0ven to próbowałeś ich "leczyć"?
Już widzę aliansy pro-pvp jak się utrzymują (to pro) bez dopływu kasy.
Nie wszyscy mają ochotę na grind w WH-aczach - duża, szybka kasa PVE dla ogarniętych składów...
Księżyce to też jest przecież zuo.

Z jednej strony kombinujesz jak zagnać kerbirów pod lufę a tu cieszysz się że większość, wszyscy wróca do HI Seca? I tam im pro-pvperzy będą wojny wypowiadać?
To ci którym jeszcze będzie chciało się logować przejdą do NPC korpa...

W sumie ciekawe pomysły są w tym wątku, aby wyludnić 0.0 wtedy pvp-erzy będą przelatywać 100 systemów nim zobaczą innego pvp-era na lokalu. Bo skoro dziś nie jest tak jak sie niektórym marzy to dlaczego niby miałoby tak być jutro? Wydaje sie niektórym że jak wprowadzi CCP radykalne zmiany to gracze (niedzielni, misjonarze, kerbiry, górnicy, producenci - 80-90% graczy w EvE ) radośnie zmienią o 180 stopni swoje przyzwyczajenia, sposób zabawy i dołączą do braci pvp?

BTW mi w EvE nadal się nie nudzi i nie musze szukać adrenalinki, funu wyłącznie w pvp. Pozostałe aspekty, które dostarcza mi ta gra też mają nadal dla mnie sens.
Np wywindować maksymalnie ISK/ticker - to jest dopiero wyzwanie i zabawa :D
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2013, 09:16:22
Każdy średnio ogarnięty gracz jest w stanie zarobić na swoje statki - nie ma żadnego powodu, żeby wszystko stało na SRP napędzanym przez technetium czy rentierów. Choć zgoda, że alianse potrzebują swojego źródła przychodu, niemniej nie może się to odbywać kosztem przekształcenia 80% mieszkańców null w jakiś mentalnych niewolników.

Nawet jeżeli część frajerów się wykruszy, na ich miejsce przyjdą zainteresowani PvP - proste. CCP sprzedaje tą grę jako "epic battles", a obecnie marketing szeptany jest taki, że "blobs, F1, blueballs, shit" (patrz ostatni wątek "nowego" na naszym forum). Zatem utrzymywanie obecnej sytuacji to stagnacja.

A co do ISK/tick - idź do lekarza, najlepiej ortopedy.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 17, 2013, 09:18:38
Niby ładnie niby pięknie piszesz Phobeus ale to dalej promuje tworzenie powerbloków a jak zrozumiałem jednym z podpunktów Sokoła było ograniczenie dużych skupisk ludzkich.
Pomysł z aktywnością na danym terenie też jest dość ciężki do rozeznania. Masz na myśli aktywność ludzi na danym terenie czy też np klepanie npc-y na paskach?

Myślę, że CCP powinno zacząć od:
- skasowania JB
- wzbogacenia skałek w zero a ograniczenie wartości złóż w hi
- ograniczenia możliwości produkcyjnych w hi
- stworzenia większej odmiany posów z tzw klonownią (ukłon do graczy z WH) Wyjaśniono mi już, że jest to zły pomysł.
- stworzenia ośrodków centralnych danych ally tzw stolic i stopniowego zwiększania kosztów utrzymania sov-a w zależności od odległości od stolicy
- ograniczenia przyznawania pozytywnych standów jedynie do kilku dla ally czy też korpów.

Dodatkowo zreformowanie capitali.
- tytany powinny być statkami stricte defensywnymi mogącymi poruszać się tylko w obrębie danej konstelacji bez możliwości tworzenia mostów i przerzutu od tak ludzi między miejscami,
- matki powinni być statkiem transportowym do przenoszenia wojsk na duże odległości, które aby przenieść ludzi musiałyby wskoczyć na teren działań zbrojnych. Statki przenoszone wewnątrz automatycznie stałyby się ochroną tejże matki (oczywiście ładowania nie miałaby dużej pojemności),
- dredy powinny być statkami typowo ofensywnymi do walk z innymi capitalami jak i strukturami,
- lotnisko powinno być jedynie większa odmianą logistyka a nie jak obecnie działać jako powolna formacja bojowa prawie nie do ruszenia.

Te zmiany zaowocowałyby balansem zero/zero.
Pojawiło by się życie w zero/zero (kopacze i producenci).
Nie można byłoby przewalać ton sprzętu i ludzi od tak między regionami a twory zwane powerblokami z upływem czasu samy by się  rozpadły.
Stolice większych ally producenckich stałyby się ośrodkami handlu w zero/zero. A pvp ally w ich dobrze pojętym interesie chroniliby te stolice gdzie jest sprzedawany sprzęt.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Lipiec 17, 2013, 09:22:32

- ograniczenia przyznawania pozytywnych standów jedynie do kilku dla ally czy też korpów.


wpadajcie na więcej takich zajebistych pomysłów :) przeciez to najdurniejsze sztuczne ograniczenie jakie można wprowadzić...
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 17, 2013, 09:27:36
Czemu tak sądzisz? W obecnej chwili pół mapy jest splusowane ze sobą a jak zajdzie nagląca potrzeba można dać tymczasowego plusa kolejnej ćwiartce.
Uważasz to za coś co pozytywnego?

ps. Wrogom byś mógł przyznawać minusy w nieograniczonej ilości a reszta byłaby neutralna. Na lokal wskakuje neut i nie masz 100% pewności, że to tylko ktoś komu nie dałeś plusa bo z nim blisko nie współpracujesz tylko np neut o agresywnym nastawieniu, który wleciał do systemu np przez wh.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [BU FU] Karas w Lipiec 17, 2013, 09:35:08
macie jeden wielki zajebisty problem pany. mianowicie, uwazacie ze wasza garstka oszlolomow jest pepkiem tego swiata. ot co: ]
prawda jest jednak smutna. pew perzy, a juz na pewno pЯ0 pew perzy to drobny odsetek populacji, masy zomie, botow i calej tej machiny pod tytulem eve. To wlasnie cieple miski napier...jace godzinami krzyzyki czy wlepiajacy galy w skalke gornicy sa sola tej ziemi. To oni utrzymuja CCP co miesiac oplacajac konta. Wlasnie dlatego ccp ma wyjebane na to co sie dzieje w null. To nie jest problem tylko eve, inne gry z podobna mechanika maja podobne klopoty, a fakty sa nieublagane. pew pew to tylko mily dodatek, dla garstki zainteresowanych. wiec nie ma ch... zeby udalo sie wyludnic Hisec, a jesli Hisek stanie sie totalnie nieoplacalny, to miski znajda sobie nowa gre. to samo tyczy sie bezpieczenstwa w sov. thats all.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Lipiec 17, 2013, 09:50:47
A co do ISK/tick - idź do lekarza, najlepiej ortopedy.

Tak wiem że tylko Ty wiesz jak się ma grać w EvE...
Tu masz na poprawę humoru:

(http://img.sadistic.pl/pics/336623_db507bb116fb.png)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Lipiec 17, 2013, 10:10:08
Myślę, że CCP powinno zacząć od:
1- skasowania JB
2- wzbogacenia skałek w zero a ograniczenie wartości złóż w hi
3- ograniczenia możliwości produkcyjnych w hi
4- stworzenia większej odmiany posów z tzw klonownią (ukłon do graczy z WH)
5- stworzenia ośrodków centralnych danych ally tzw stolic i stopniowego zwiększania kosztów utrzymania sov-a w zależności od odległości od stolicy
6- ograniczenia przyznawania pozytywnych standów jedynie do kilku dla ally czy też korpów.
[...]

Te zmiany zaowocowałyby balansem zero/zero.
Pojawiło by się życie w zero/zero (kopacze i producenci).
Nie można byłoby przewalać ton sprzętu i ludzi od tak między regionami a twory zwane powerblokami z upływem czasu samy by się  rozpadły.
Stolice większych ally producenckich stałyby się ośrodkami handlu w zero/zero. A pvp ally w ich dobrze pojętym interesie chroniliby te stolice gdzie jest sprzedawany sprzęt.

1. Upierdliwie by się zrobiło, ale może i ciekawiej. (Takie przywiązanie "chłopa" do ziemi.)
2. 3.  Hura.
4. ?
5. Jakoś się obejdzie to utrudnienie.
6. Jakoś się obejdzie to utrudnienie. (Zamiast dołączyć korporację do aliansu - dołączy się ludzików do aliansowej korporacji, a aliansy będą się łączyć.)

Jestem od jakiegoś czasu w dużym aliansie i koparki w bezpiecznych systemach ryją 24/h.
Produkcja zasuwa na 100% obłożenia linii, w stacjach i na POSach. To już się cały czas dzieje, w bezpiecznych systemach i to w skali o jakiej mi się kiedyś nie śniło.  :)
Stolice są ośrodkami handlu, i Fleet Staging Pointy też są dobrze zaopatrzone.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Bamsey Amraa w Lipiec 17, 2013, 10:26:40
Za pomysł na posy z klonownia w WH to niektórzy na WH forum rozstrzeliwuja bez pytania :) Ja powiem grzecznie: Serdecznie dziekujemy ale nie chcemy tego w WH. :)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2013, 10:36:10
Tak wiem że tylko Ty wiesz jak się ma grać w EvE...
Tu masz na poprawę humoru:

(http://img.sadistic.pl/pics/336623_db507bb116fb.png)


Nawet własnej grafiki nie potrafisz znaleźć.

Niemniej, komuś może sprawiać przyjemność kładzenie fiuta na stole, zamykanie oczu i walenie w ten stół młotkiem, ale OBIEKTYWNIE są lepsze rzeczy do roboty.


@Herezja - gdybyś grał to wiedziałbyś, że Odyssey zmieniono mocno ore i Twój postulat jest nieaktualny.

Klony w WH to bardzo zły pomysł - możliwość podowania obrońców WH jest ważnym elementem balansu przy inwazji: atakujący ma mniej statków (ograniczenie przepustowości WH), spodowany obrońca ma problem z powrotem do dziury.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 17, 2013, 10:40:19
Jabolex Twój komentarz a raczej podpunkt  6 jest z rodzaju /masło maślane/
Pomysł z pos-em i możliwością klonowania już kiedyś był wałkowany i o ile pamiętam spodobał się wielu osobom ale teraz po wyjaśnieniach Sokoła rozumiem, że byłby to błąd zaburzający i źle wpływający na grę.
Przyznaje, że nie gram ale ostatnio zastanawiam się nad powrotem i z chęcią wtedy zapoznam się ze zmianami (choć fakt faktem górnictwo nigdy mnie nie interesowało).

Swoją drogą co sądzicie o reszcie moich pomysłów? Np. dotyczących zmian w kapitalach?
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2013, 10:57:15
Tak na serio, przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy - skoro CCP było w stanie wygospodarować najpierw jedną, a teraz już 3 osoby "na cały etat" do rebalansu shipów, to może czas najwyższy, żeby powstał stały team, który kompleksowo zajmie się nullseciem?

Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: GlassCutter w Lipiec 17, 2013, 11:09:55
Tak na serio, przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy - skoro CCP było w stanie wygospodarować najpierw jedną, a teraz już 3 osoby "na cały etat" do rebalansu shipów, to może czas najwyższy, żeby powstał stały team, który kompleksowo zajmie się nullseciem?

Ale on działa dobrze, żywym tego przykładem jest Jabolex. Takich graczy jak on w 0.0 jest 95%.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Lipiec 17, 2013, 11:15:51
Nawet własnej grafiki nie potrafisz znaleźć.

Niemniej, komuś może sprawiać przyjemność kładzenie fiuta na stole, zamykanie oczu i walenie w ten stół młotkiem, ale OBIEKTYWNIE są lepsze rzeczy do roboty.


Wiesz, na własną grafikę to trzeba sobie zasłużyć  ;D a nawet wtedy mi by się nie chciało robić, grafiki, bo ktoś ma subiektywne inne zdanie o grze niż moje - no wiesz (dlatego grafiki Theronth'a mocno mnie ubawiły, że też mu się chce, ale to pewnie "kultura" obrazkowa wzięła tu górę  :D ), lepiej iść na spacer, a ta wklejona grafika bardzo mi się spodobała.  ;D bo jest taka ponadczasowa.

Hm, dziwne masz te OBIEKTYWNE doświadczenia z EvE, ale każdy stara się grać jak lubi i nie, nie będę tego komentował...

@Herezja
Alianse będą się merdzować w jeden wielki alians. Korporacje będą się merdzować w jedną wielką korporację, aby obejść ograniczenie plusowania - łatwiej zrozumieć?
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2013, 11:23:25
Ale on działa dobrze, żywym tego przykładem jest Jabolex. Takich graczy jak on w 0.0 jest 95%.

Gdybym ja był CEO CCP po prostu usunąłbym konta tego balastu i zrobił promocje dla nowych graczy rozdając assetsy należące do takich failbearów :)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: GlassCutter w Lipiec 17, 2013, 11:23:44
Alianse będą się merdzować w jeden wielki alians. Korporacje będą się merdzować w jedną wielką korporację, aby obejść ograniczenie plusowania - łatwiej zrozumieć?

Nie prowokuj Herezji do kolejnego pomysłu z odgórnym limitem ilości pilotów w sojuszu ;) Albo jeszcze lepiej: ilości pilotów którym możesz dać plusa.

Gdybym ja był CEO CCP po prostu usunąłbym konta tego balastu i zrobił promocje dla nowych graczy rozdając assetsy należące do takich failbearów :)
Gdybyś był CEO CCP to tak samo jak on teraz liczyłbyś szmal który zarobiłeś na ostatnich dodatkach zmieniających grę w którą zaczynaliśmy grać w to co mamy dziś, oraz zatrudniał ludzi z pomysłami jak zamienić tę surową i brutalną grę w coś bardziej przystępnego dla graczy wychowanych na wowie. Wciąż trochę inną, ale zdecydowanie idącą w tamtą stronę. Lajf iz brutal.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Coritsikaela Enth w Lipiec 17, 2013, 11:27:45
Zmiany które proponujecie są fajne - ale ludzi strzelających do X-ów jest 10 razy więcej niż tych którzy chcą się strzelać pvp. Wyciągając rękę do pvp-erów CCP tak naprawdę wypuści wściekłe psy na każdego null-sec raciarzo-rentiera w Eve-  a oni zaczną wtedy na foroch im płakać, i płakać i jeszcze bardziej płakać, że nie da się już 'grać w grę' bo gra jest tak zrobiona, że się tylko umiera. A zaraz potem zaczną z tej gry rezygnować. - a PvPerzy? to w mniemaniu CCP mała grupa ludzi którzy co prawda marudzą i narzekają... ale grają nieprzerwanie i grać będą... bo są to konta od 3-4lat w góre. A dla CCP priorytetem jest ilość subskrybentów a nie zadowolenie 10% graczy kosztem rezygnacji z gry 30%.
Założenie że jakieś zmiany doprowadzą do tego że peciarnia żeby móc racić zacznie bronić swoich systemów jest imo błedne - "True Carebear" prędzej z gry zrezygnuje niż zacznie się strzelać.
I CCP na pewno wie że pvp w nullu nie jest takie jakby sami tego chcęli, i na pewno maja milion pomysłów jak je polepszyć, ale nie wprowadzą żadnego żeby nie wypłoszyć graczy z EvE - bo zmianami w null pvp nie zyskają nowych graczy, a stracą obecnych raciarzy - działa tu piękna pochodząca z Polski zasada "jest chujowo, ale stabilnie"

@Sokole - startuj na CSM  8)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [BU FU] Karas w Lipiec 17, 2013, 11:35:48
Gdybym ja był CEO CCP po prostu usunąłbym konta tego balastu i zrobił promocje dla nowych graczy rozdając assetsy należące do takich failbearów :)

no wlasnie Panie Sokole... pijackie majaczenia, naprawy swiata. Gdybym to ja.... to ja bym, bym, bym bym bym... tyle wlasnie zostalo. pogadac sobie na forach. Rzeczywistosc pewnie byla by bardziej szara w praktyce, bo gdyby jednak jakims zrzadzeniem losu, pingwiny na tej alasce dostaly by okresu, a na marsie znalesli nie wode, a gotowa Wóde i Ty bylbys CEO CCP, a Twoja pensja zalezala by jednak od tego balastu, to pewnie wymyslilbys jeszcze jakiegos nowego krzyzyka aby przyciagnac ich wiecej do tegokoryta pod nazwa eve: ]

hehe pozdr
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Lipiec 17, 2013, 11:41:28
A ja proponuję na CEO CCP pana Kononowicza.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2013, 11:51:40
Moja uwaga była ironiczna.

A zupełnie serio - na tej samej zasadzie degradują się na przykład media. Schlebiając coraz niższym gustom (vide ostatnia okładka "Superaka" z dwuletnią Madzią) odstraszają czytelników na poziomie (z szerszymi horyzontami i grubszym portfelem), goniąc za retardami bez wykształcenia i ze wsi, których jara tania sensacja i "Rozmowy w toku". W efekcie czytelnictwo spada i jest dramat, ale oczywiście wydawcy zapominają, że nie mają już produktu, który "normalny człowiek" chciałby kupić, więc jak sprzedaż ma nie spadać?

Wracając do Eve - PvPerów ubywa, bo coraz więcej z nas się zniechęca i przestaje grać. Tyle, że to PvPerzy "generują kontent w tej grze". Wszystkie historie, z których Eve słynie, to historie konfliktów, a nie historie "epickich mining opów" czy "zajebistych ticków", prawda? Przedłużając tendencję, za 5 lat Eve stanie się theme parkiem, gdzie głównym gameplayem będą anomalki. Uważacie, że od tego będzie więcej subskrypcji? Bo ja nie.

CSM - nie ma sensu. Po ostatnich zmianach w systemie wyborczym i CSM summits stało się to pracą na pełny etat z bardzo, bardzo niewielkim zyskiem. Dodatkowo polityka wspólnego frontu wobec CCP prowadzi do tego, że jeśli do CSM przebije się JEDEN gracz o poglądach zbliżonych do moich, zostanie wewnętrznie zakrzyczany przez reprezentantów powerbloców i cały ten circlejerk CSM-CCP będzie trwał sobie jak gdyby nigdy nic dalej.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: GlassCutter w Lipiec 17, 2013, 12:00:45
generalnie +1, ale

goniąc za retardami bez wykształcenia i ze wsi

To było niepotrzebne, zajechało warszafkom :P
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Isengrim w Lipiec 17, 2013, 12:06:40
generalnie +1, ale

To było niepotrzebne, zajechało warszafkom :P

Wiesz ilu warszaffkowiczów czyta Superaka? :P
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Lipiec 17, 2013, 12:12:08
Moja uwaga była ironiczna.

A zupełnie serio - na tej samej zasadzie degradują się na przykład media. Schlebiając coraz niższym gustom (vide ostatnia okładka "Superaka" z dwuletnią Madzią) odstraszają czytelników na poziomie (z szerszymi horyzontami i grubszym portfelem), goniąc za retardami bez wykształcenia i ze wsi, których jara tania sensacja i "Rozmowy w toku". W efekcie czytelnictwo spada i jest dramat, ale oczywiście wydawcy zapominają, że nie mają już produktu, który "normalny człowiek" chciałby kupić, więc jak sprzedaż ma nie spadać?

Media dostosowuja sie do oczekiwań odbiorców, nie wszystkich oczywiście, ale większości, stąd w TV "Smutne sprawy" i masa tego czegoś klonów, stąd Superexpress i Fakt. Bez schlebiania tym gustom nie mieliby wogóle sprzedaży. Czy to będą media, czy gra, czy filmoteka, zawsze jest cos robione pod gusta większości a nie mniejszości, bo cokolwiek jest robione, robione jest dla pieniędzy.
Gdyby w TV było zapotrzebowanie na programy popularnonaukowe, takie programy byłyby produkowane i nadawane w czasie największej oglądalności, ale ludzie wolą "smutne sprawy". Najciekawsze w tym wszystkim jest to, że nikt oczywiście sie nie przyznaje że toto ogląda, ale zacznij temat a dowiesz się co było w ostatnich odcinkach  ;)
Podobnie z EVE, zmiany są dostosowywane do żadań większości, dla każdego wydawcy ważniejsze jest 50 tyś odbiorców niż 15.
Druga sprawa, to jak wygląda w tej chwili nullsec nie jest winą samego CCP, to wina po prostu ludzi. Nullsec, powerbloki i tym podobne sa dlatego że ludzie tak wola i tyle. Żadna zmiana systemowa tego za bardzo nie zmieni, bo albo znajdą obejście, albo znajda inna gre, i skończy się na tym, że wogóle juz nie będzie celów dla ciebie. To jak wygląda nullsec nie jest spowodowane mechaniką gry, zadna mechanika nie nakazuje plusować się na potęgę, organizowac w potęzne powerbloki, czy farmić, farmić i wciąż farmić iski. Taka jest psychika ludzi i tyle.
Niedawno pograłem chwilę w pewna grę SF, gdzie są ograniczenia co do ilości ludzi w korporacji, ilości ludzi w systemie itp. I co z tego? Gracze i tak potrafia to obejść. Wspominałem o takiej EVE gdzie takich ograniczen nie ma, podjaranie sie było do momentu jak sie dowiedzieli że utrata statku nie kończy sie respawnem w najbliższej stacji.
Zadna mechanika nie zmusi graczy do grania wedle zasad jakiejś niewielkiej grupy ludzi, a nawet jak takie zasady zopstana wprowadzone, to ta grupa zostanie taka jak do tej pory, z tym że całkiem sama. Ludzie po prostu chcą łatwej i bezstresowej rozrywki... dlatego jestem zdziwiony że gra taka jak EVE ma wciąż tylu graczy  ;)
Pewnie że można zlikwidować kilka aspeków gry, jak np. nieszczęsne JB czy JFy, ale co to da? Będzie jak swego czasu w dronkowie, minsy były wywożone owszem, frachtami, ale w konwojach 50+ frachtów i 150+ osłony, i było to do ugyzienia tylko przez duzy sojusz z kapitalami, tytanem i dropem, twój skirmish mogł co najwyżej popatrzeć z daleka jak wygląda prawdziwy konwój.
Ludzie maja taką naturę że gromadzą sie w skupiska, takie geny, tylko nieliczne jednostki sie z tego wyłamją, ale to są jednostki które nie mają nic do gadania...bo są jednostkami  ;)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Lipiec 17, 2013, 12:13:12
Wracając do Eve - PvPerów ubywa, bo coraz więcej z nas się zniechęca i przestaje grać. Tyle, że to PvPerzy "generują kontent w tej grze". Wszystkie historie, z których Eve słynie, to historie konfliktów, a nie historie "epickich mining opów" czy "zajebistych ticków", prawda?

W większości to konflikty BLOBÓW, a nie małe PvP.
BTW ja na przykład słyszałem epickie historie o scamach, awoxerstwie, rozwiązywaniach aliansów, korporacji, podpierniczaniu Tytexów, przekrętach na rynkach towarów, szpiegach, budowaniu Tytana/Supera przez małe korporacje, bociarstwie, wielkiej/małej polityce, chwaleniu się "to jest nasz SOV", etc. Epickie mining opy pewnie też były.
Ale wiem, ja źle gram w EvE.

Wiesz w newsach RL też jest głównie o zabijaniu się a nie produkcji, odkryciach naukowych, etc ale nie będziesz optował za tym w RL prawda, więcej zabijania, więcej morderstw, więcej pvp bo to się przecież dobrze sprzedaje.

Nadal nie rozumiem skoro są ci pvperzy to czemu się nie strzelają? Mam nadzieję że nie jest to retorycznie pytanie.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Lipiec 17, 2013, 12:15:47

Nadal nie rozumiem skoro są ci pvperzy to czemu się nie strzelają? Mam nadzieję że nie jest to retorycznie pytanie.
Bo pefauperzy wolą łatwe cele, np takiego minning opa, albo małobronnego raciarza na anomalce  :P pefauper pefauperowi może oddać, a to juz przyjemnie nie jest  :P
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 17, 2013, 12:24:25
Podobnie z EVE, zmiany są dostosowywane do żadań większości, dla każdego wydawcy ważniejsze jest 50 tyś (wirtualnych) odbiorców niż 15 (realnych).

Fyp.
I dlatego właśnie EA wydała Warfightera i nowego Syndykata.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2013, 12:29:31
generalnie +1, ale

To było niepotrzebne, zajechało warszafkom :P

Mówię o oficjalnej grupie celowej, która tak właśnie jest definiowana - wykształcenie podstawowe, małe miasta (poniżej powiatowego) i wsie. Zajrzyj sobie do mediaplanów.

Retardów dodałem od siebie, bo - niezależnie od wykształcenia/pochodzenia/zamieszkania - ktoś kto ogląda Rozmowy w toku lub inne "bóle dupy" jest retardem. I mówię to z całą odpowiedzialnością jako ktoś, kto prawie pracował jako producent "Rozmów".

Parę lat temu naprawdę potrzebowałem roboty i pamiętałem, że Drzyzga kiedyś robiła dobry program, ale trochę podupadł. Więc przeszedłem przez rekrutację (oni szukali) i robię swój pierwszy program - o stalkingu (akurat się prawo zmieniło). Zrobiłem się poradnik co i jak, zaprosiłem gości, idę ze scenariuszem do wydawcy. Po 24h dostaję zmienioną wersję, gdzie wywalono ekspertów od prawa i tak dalej, a wsadzono... wróżkę, której radą na pozbycie się stalkera, jest... przespać się z nim na prześcieradle skropionym magicznym płynem, który spowoduje, że stalker straci zainteresowanie i zniknie z życia dręczonej kobiety. No jkpm!
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Lipiec 17, 2013, 12:35:04
Wiesz ilu warszaffkowiczów czyta Superaka? :P
...gdzie wywalono ekspertów od prawa i tak dalej, a wsadzono... wróżkę, której radą na pozbycie się stalkera, jest... przespać się z nim na prześcieradle skropionym magicznym płynem, który spowoduje, że stalker straci zainteresowanie i zniknie z życia dręczonej kobiety. No jkpm!
Jaja se robisz, prawda?  :-X

Fyp.
Podobnie z EVE, zmiany są dostosowywane do żadań większości, dla każdego wydawcy ważniejsze jest 50 tyś (wirtualnych) odbiorców niż 15 (realnych).

Chcesz mi powiedzieć że te paredziesiąt tysięcy hisekowców jest wirtualna?

Wiesz ilu warszaffkowiczów czyta Superaka? :P

A ta Warszaffka to niby co jak nie przyjezdna wieś?
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 17, 2013, 12:37:39
Znając jego i wyczyny naszych mediów?
Właśnie naraził się na pozew za złamanie lojalki o nie ujawnianiu sekretów robieniu programów dla debili, bo jeszcze konkurencja z tego skorzysta
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2013, 12:43:44
Jaja se robisz, prawda?  :-X

Niestety, nie. I to było już 5 lat temu prawie.

Tbh, nie wiem czy ten odcinek zrobili, sprawa stanęła na poziomie scenariusza do kolaudacji. Po prostu powiedziałem im, że ja nie robię takich rzeczy i narra. "Ale to bez sensu, dobry jesteś, fajnie byłoby, szkoda że odpuszczasz, może jednak spróbujesz?" bleeee
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: MGGG w Lipiec 17, 2013, 13:06:28
Zmiany które proponujecie są fajne - ale ludzi strzelających do X-ów jest 10 razy więcej niż tych którzy chcą się strzelać pvp. Wyciągając rękę do pvp-erów CCP tak naprawdę wypuści wściekłe psy na każdego null-sec raciarzo-rentiera w Eve-  a oni zaczną wtedy na foroch im płakać, i płakać i jeszcze bardziej płakać, że nie da się już 'grać w grę' bo gra jest tak zrobiona, że się tylko umiera. A zaraz potem zaczną z tej gry rezygnować. - a PvPerzy? to w mniemaniu CCP mała grupa ludzi którzy co prawda marudzą i narzekają... ale grają nieprzerwanie i grać będą... bo są to konta od 3-4lat w góre. A dla CCP priorytetem jest ilość subskrybentów a nie zadowolenie 10% graczy kosztem rezygnacji z gry 30%.

Robisz błąd logiczny, utożsamiając zmiany w sov o których dyskutujemy w wyciąganiu ręki do graczy pvp. Reszta też. Tymczasem chodzi o zbudowanie systemu, który gwarantowałby miejsce i synergię każdemu rodzajowi gracza. Też kiedyś dzieliłem graczy na "wsiekłe psy" ala "jestępvp" i tych gorszych kerbirów. Jednak rok gry w określonym środowisku, jakim jest milicja, nauczył mnie, że kerbir jest potrzebny, bo robi to czego nie robi gracz pvp - utrzymuje i zajmuje nowego sova. Ja mentalnie nie jestem w stanie zmusić się do stanie po kilka godzin dziennie na plexach, on tak. W ten sposób każdy z nas ma swoje unikalne miejsce w systemie i rolę w nim do odegrania. Tworzy się synergia. Ja potrzebuje kerbirów do utrzymywania sova i zajmowania/odbijania systemów, oni potrzebują graczy pvp do ochrony (przepędzania wrogich kerbirów w walce o dobro ograniczone jakim są plexy plus strzelanie do wrogich graczy pvp). Kiedy zabraknie kerbirów, ja musze wejść w ich buty, bo inaczej okaże się, że nie mam gdzie mieszkać i nie mam dostępu do assetów.

Powerbloki w null nie potrzebują graczy pvp, ani też kerbirów. Potrzebują mrówek, które będą robić za bezpłciowe cyferki i zgodnie z rozkładem normalnym wykonywać określone czynności (np. stawiać się na floty). Póki sie tego nie przeorze, nie stworzy innych mechanizów budujących synergie między graczami niż w mrowisku raźniej, bezpieczeniej i bez indywidualnej odpowiedzialnosci, to zadnej drobne zmiany w null nic nie zmienią.

ps. nie wierze, ze CCP zrobi coś z null. Za późno i za duże ryzyko. Szczególnie, że teraz stawiają na poprawę "indywidulanych doświadczeń z gry", czego pierwszym objawem są mini gierki w eksploracji. Dlatego najlepiej na ten obszar położyć przysłowiową laskę i jako gracz szukający pvp skoncentrować się na wh/low.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 17, 2013, 13:25:19
@Herezja
Alianse będą się merdzować w jeden wielki alians. Korporacje będą się merdzować w jedną wielką korporację, aby obejść ograniczenie plusowania - łatwiej zrozumieć?

Już to widzę. Zaraz będzie jedna wielka zadyma bo Ten %^*) mi %%^&*( z paska true sansha a to przecież moja była sztuka ];)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 17, 2013, 13:30:58
Chcesz mi powiedzieć że te paredziesiąt tysięcy hisekowców jest wirtualna?

Przeczytaj całego posta.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Alice9 w Lipiec 17, 2013, 13:35:26
Podobnie z EVE, zmiany są dostosowywane do żadań większości, dla każdego wydawcy ważniejsze jest 50 tyś odbiorców niż 15.

ostatnio zawiesiłem subskrypcje w eve, przysłali mi link do bardzo ładnej i rozbudowanej ankiety.
pytań było mnogo i różnych ocen samego eve a także opisówka dlaczego użytkownik drogi nam grać przestał,
więc jeśli ktoś chce wyrazić swoje zdanie kto wie czy nie jest to najlepsza opcja - zawiesić subskrypcje, poczekać na ankiete i wylać wszystkie zale i pokazać gdzie boli  ;)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Lipiec 17, 2013, 13:44:30
Przeczytaj całego posta.
Obawiam sie że te tytuły znam tylko ze słyszenia i tak po prawdzie nawet cały post niewiele mi mówi, a szukać mi się po prostu nie chce  ;)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Lipiec 17, 2013, 13:52:01
here... ograniczenie które proponujesz jest zwyczajnie głupie... to trochę tak jak by ci mama powiedziała ze możesz mieć najwyżej trzech przyjaciół - jak będziesz chciał więcej to będziesz musiał to ukrywać i nie będą mogli nosić czapeczek z napisem "przyjaciel herezji"...
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: BAMBO w Lipiec 17, 2013, 13:53:53
- skasowania JB

- wzbogacenia skałek w zero a ograniczenie wartości złóż w hi ( dolozylbym do tego by te wzbogacone skalki konczyly sie w jednym systemie dosc szybko by trzebabylo sie przeniesc do innego = rywalizacja o systemy, wspolpraca korporacji)

- ograniczenia możliwości produkcyjnych w hi ( zmniejszyc ilosc slotow na stacjach posach itp)

- stworzenia ośrodków centralnych danych ally tzw stolic i stopniowego zwiększania kosztów utrzymania sov-a w zależności od odległości od stolicy

- zwiekszenie kosztu produkcji posow, poco, tcu i innych struktur- by niszczenie tego 200 osobowa flota mialo tez chociaz troche uzasadnienia ekonomicznego czyli x2 lub x4

- wprowadzenie nowych struktur obnizajacych ilosc anomalek- z zakazem lockowania przez SC i tytany, dredy

- obnizenie zarobku z misji lvl 1-4 i incruzji w hi o 1/3

- skrocenia zasiegu skoku wszystkich kapitali

-  nie zapominajmy ze w POCO niektorzy trzymaja zapas PI ktora jest przetwarzana ( 10 graczy ktorzy maja PI warte po 50 mil w poco + wzrost wartosci poco do 300 mil i zwiekszenie luki w RF POCO) i mamy fajny punkt zapalny


Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 17, 2013, 13:58:43
Może od razu wywalić produkcję t2 do null, a t3 do wh?
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Lipiec 17, 2013, 14:08:28
Może od razu wywalić produkcję t2 do null, a t3 do wh?
A kapitali do null npc  ;D
A supercapitali tylko przy zgodzie Concordu po przedstawieniu odpowiedniego podania z argumentacją "po co to nam" popartego gruba kopertą  ;D
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Okropniak w Lipiec 17, 2013, 14:11:01
A ja bym dołożył w cholerę więcej terenów - z dużo mocniejszymi NPC tak by się wtrącali przy większych bitkach zwabieni blaskiem laserów ;p
Co z tego że i teraz można przelecieć nawet (lol) 10j bez spotkania nikogo jak zasiedlić się tam mógłby tylko idiota... w dobie wszechobecnych BO i Tytków na zawołanie.
Na większym obszarze - jest szansa że ktoś mógłby się osiedlić, zaryzykować przejście z high czy low na swoje tereny, ale stawiam 10:1 że jak tylko by go ktokolwiek znalazł zaraz by się zrobiła sieć szpilek z BO czy Tytkami na standby i mapa znowu by "zmalała"...
O afk-cloak już nawet nie wspomne - sami wykurzacie ludzi z null do high a potem zdziwienie czemu oni tu nie przylatują.
Niemniej jednak zgodzę się z większością (nie ze wszystkim) poruszonym powyżej - gra przyciąga bo jest zadyma, jest jakiś ruch, jest pvp (nawet jak się nie uczestniczy) - ale niestety powoli zamienia się w przepychanki power-blocków i obserwujących to z dala high-secowców...

Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Lipiec 17, 2013, 14:13:20
A ja bym dołożył w cholerę więcej terenów -
Czy przypadkiem przed ostatnich dodatkiem CCP nie wspominało coś o nowych systemach? Czy tylko zdawało mi się?
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Okropniak w Lipiec 17, 2013, 14:16:29
Nie słyszałem nic o tym powiem szczerze...
ma ktoś jakiś link?
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Alice9 w Lipiec 17, 2013, 14:20:27
wystarczyło by zwiększyć odległości między systemami o 10x 20x - problem tytanów, wszędobylskich capsów itd sam by się rozwiązał...
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Okropniak w Lipiec 17, 2013, 14:24:40
wystarczyło by zwiększyć odległości między systemami o 10x 20x - problem tytanów, wszędobylskich capsów itd sam by się rozwiązał...

Tytków i capsli tak - tylko by musieli je potem przez gate kopniakami przepychać :)
Natomiast czas dolotu host dalej liczyłby parenaście min, a jak znam ludzi to i 1h w jedną stronę nie byłoby im niestraszne.

Mógłbym się nawet założyć ze za chwilę mielibyśmy w okolicy capsle z statkami + rorquale z Clonami - złożenie i rozłożenie floty niezależnie od ilości skoków czy odległości między systemami byłoby banalne...
Te "większe tereny" dodałem tak z czapy - rozwiązałoby to parę problemów nie likwidując przy tym głównego a dokładając parę nowych... ot taki z czapy pomysł...
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Naicinh w Lipiec 17, 2013, 14:25:06
..."bóle dupy"...

WIN
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2013, 14:44:12
Czy przypadkiem przed ostatnich dodatkiem CCP nie wspominało coś o nowych systemach? Czy tylko zdawało mi się?

To nie było powiedziane wprost, ale "dali do zrozumienia".

Możliwości są dwie:
1) Albo wypadło to na etapie planowa (Must Have/Can Have/Won't Have)
2) Albo zgodnie z tym co mówi CCP Seagull, Odyssey doczeka się "follow upu" w postaci jednego lub nawet dwóch rozszerzeń o wspólnej tematyce "eksploracji" (w normalnym cyklu, czyli horyzont do maja/czerwca 2014).
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Alice9 w Lipiec 17, 2013, 14:44:47
Tytków i capsli tak - tylko by musieli je potem przez gate kopniakami przepychać :)
Natomiast czas dolotu host dalej liczyłby parenaście min, a jak znam ludzi to i 1h w jedną stronę nie byłoby im niestraszne.

Mógłbym się nawet założyć ze za chwilę mielibyśmy w okolicy capsle z statkami + rorquale z Clonami - złożenie i rozłożenie floty niezależnie od ilości skoków czy odległości między systemami byłoby banalne...
Te "większe tereny" dodałem tak z czapy - rozwiązałoby to parę problemów nie likwidując przy tym głównego a dokładając parę nowych... ot taki z czapy pomysł...

no i niech pchają przez gaty te ograniczenia sztuczne eve są tak głupie... pozatym zawsze idzie coś wymyślić - idea cyno jest głupia sama w sobie - statek mógłby przecież podróżować z systemu a do systemu b popprzez skakanie w dedspace (instancje tworzone w momencie skoku w ktorych moglo by cos byc ale niemusialo) - bez cyno - skakal by najpierw blackop, czysto nie ma 500 sleeperów dawaj z tym jfem ;) - potem po zrobieniu iluś skoków przez deadspace wskakiwal by wkoncu do systemu docelowego (tez bez cyno uzywajac jedynie wlasnego komputera nawigacyjnego i skili) - wywalalo by ten statek pare au od obiektu na ktory chcial skoczyc (zaleznie od skili) do tego przez 10s po wskoku powinien miec penality do sygnatury (sygna 500%) aby ulatwic wyskanowanie delikweta. Cyno moglo by być sobie do precyzyjnych skoków i wrzutek  ;) rozwiązań można znaleźć wiele tylko trzeba chcieć.

same systemy też powinny być dużo dużo wieksze aby warp na gate naprawdę trwał  a skile do prędkości warpa były istotne - wtedy podróż to by była podróż nie mówiąc o tym ze latwiej bybyło coś złapać w pułapkę - trzeba chcieć - i nierozwiązywalne problemy idzie szybko rozwiązać - ccp poprostu ma wyjebane już oni zarobili my się zestarzeli  ;) itd
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Naicinh w Lipiec 17, 2013, 14:55:33
no i niech pchają przez gaty te ograniczenia sztuczne eve są tak głupie... pozatym zawsze idzie coś wymyślić - idea cyno jest głupia sama w sobie - statek mógłby przecież podróżować z systemu a do systemu b popprzez skakanie w dedspace (instancje tworzone w momencie skoku w ktorych moglo by cos byc ale niemusialo) - bez cyno - skakal by najpierw blackop, czysto nie ma 500 sleeperów dawaj z tym jfem ;) - potem po zrobieniu iluś skoków przez deadspace wskakiwal by wkoncu do systemu docelowego (tez bez cyno uzywajac jedynie wlasnego komputera nawigacyjnego i skili) - wywalalo by ten statek pare au od obiektu na ktory chcial skoczyc (zaleznie od skili) do tego przez 10s po wskoku powinien miec penality do sygnatury (sygna 500%) aby ulatwic wyskanowanie delikweta. Cyno moglo by być sobie do precyzyjnych skoków i wrzutek  ;) rozwiązań można znaleźć wiele tylko trzeba chcieć.

same systemy też powinny być dużo dużo wieksze aby warp na gate naprawdę trwał  a skile do prędkości warpa były istotne - wtedy podróż to by była podróż nie mówiąc o tym ze latwiej bybyło coś złapać w pułapkę - trzeba chcieć - i nierozwiązywalne problemy idzie szybko rozwiązać - ccp poprostu ma wyjebane już oni zarobili my się zestarzeli  ;) itd

Zapomnij, jestem ciekaw ile dorrah CCCP dostaje miesiecznie za konta tylko do cynowek  >:D
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Okropniak w Lipiec 17, 2013, 14:56:57
no i niech pchają przez gaty te ograniczenia sztuczne eve są tak głupie... pozatym zawsze idzie coś wymyślić - idea cyno jest głupia sama w sobie - statek mógłby przecież podróżować z systemu a do systemu b popprzez skakanie w dedspace (instancje tworzone w momencie skoku w ktorych moglo by cos byc ale niemusialo) - bez cyno - skakal by najpierw blackop, czysto nie ma 500 sleeperów dawaj z tym jfem ;) - potem po zrobieniu iluś skoków przez deadspace wskakiwal by wkoncu do systemu docelowego (tez bez cyno uzywajac jedynie wlasnego komputera nawigacyjnego i skili) - wywalalo by ten statek pare au od obiektu na ktory chcial skoczyc (zaleznie od skili) do tego przez 10s po wskoku powinien miec penality do sygnatury (sygna 500%) aby ulatwic wyskanowanie delikweta. Cyno moglo by być sobie do precyzyjnych skoków i wrzutek  ;) rozwiązań można znaleźć wiele tylko trzeba chcieć.

same systemy też powinny być dużo dużo wieksze aby warp na gate naprawdę trwał  a skile do prędkości warpa były istotne - wtedy podróż to by była podróż nie mówiąc o tym ze latwiej bybyło coś złapać w pułapkę - trzeba chcieć - i nierozwiązywalne problemy idzie szybko rozwiązać - ccp poprostu ma wyjebane już oni zarobili my się zestarzeli  ;) itd

No to jest właśnie coś o czym Puszken bodajże wspomniał - zmiany musiałyby być totalne a na to nie pójdą..
Dlatego wolą łatać i krzyczeć że nie jest idealnie ale przecież już lepiej nie? :)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Leczymorda w Lipiec 17, 2013, 16:08:45
Problemem jest cyno.Jego usunięcie spowoduje:
-utrudnienie kontroli dużych połaci terenu przez alianse (nikt im nie za płaci jeśli będzie wiedział że "opiekunowie" nie dolecą na czas) -> alians traci pety (kasę) lub załatwią ochronę na miejscu
- możliwośc walki w small gangach ( na chwilę obecną wygrywa ten co zrzuci więcej superów)
- capsle normalnie cisna przez gate (tytexy nie robią mostu -> może zaczą się bić ?)
- fragmentację nulla ( pvperzy są happy - > kilka małych ally zamiast 1 dużego = więcej okazji do sporów (czyt. bitki) // robią się konwoje ) (kerbiry są happy -> shipy spadają rośnie popyt na ich wyroby // robi się większa konkurencja na rynku // nie bulą haraczu na alians tylko na lokalnych zabijaków który w zamian zapewniają im spokój)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 17, 2013, 16:28:02
Problemem jest cyno.Jego usunięcie spowoduje:
-utrudnienie kontroli dużych połaci terenu przez alianse (nikt im nie za płaci jeśli będzie wiedział że "opiekunowie" nie dolecą na czas) -> alians traci pety (kasę) lub załatwią ochronę na miejscu

Na czas czego?

- fragmentację nulla ( pvperzy są happy - > kilka małych ally zamiast 1 dużego = więcej okazji do sporów (czyt. bitki) // robią się konwoje ) (kerbiry są happy -> shipy spadają rośnie popyt na ich wyroby // robi się większa konkurencja na rynku // nie bulą haraczu na alians tylko na lokalnych zabijaków który w zamian zapewniają im spokój)

Null nie jest skupiony bo cyno, tylko dlatego, że na dotlanie możesz zobaczyć, że jeden alians ma X, drugi Y, a trzeci Z i jeśli jednego z nich ruszysz, to wszyscy ruszą na ciebie.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Leczymorda w Lipiec 17, 2013, 17:18:47
Na czas czego?na cas dolotu floty opiekunów. Jeśli atakujący wpierdoli wam porabuje sobie i poleci do domu zanim kawaleria przyleci to po cholere płacić za kawalerię ?
Cytuj
Null nie jest skupiony bo cyno, tylko dlatego, że na dotlanie możesz zobaczyć, że jeden alians ma X, drugi Y, a trzeci Z i jeśli jednego z nich ruszysz, to wszyscy ruszą na ciebie.

nie każdemu chce się zapierdalac x jumpów bo biją kogoś z twojego aliansu

kiedy wroga wlota leci konwencjonalnie zwiad z daleka powie wam co ile i czego leci (dając czas obrońcy na zorganizowanie floty obronnej) .
W przypadku cyno nigdy nie wiesz co wyskoczy.

Nie każdy alians bedzie tak ochoczo pomagał dugiemu kiedy musi poświęcić w cholerę czasu i środków na dolot do ogniska zapalnego.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 17, 2013, 17:54:21
here... ograniczenie które proponujesz jest zwyczajnie głupie... to trochę tak jak by ci mama powiedziała ze możesz mieć najwyżej trzech przyjaciół - jak będziesz chciał więcej to będziesz musiał to ukrywać i nie będą mogli nosić czapeczek z napisem "przyjaciel herezji"...

Czasem odnoszę wrażenie, że graliśmy w inne gry. Zawsze uważałem, że jednym z większych problemów jakie może mieć FC dużej floty to problemy że standingami, bo jeśli są złe lub gra się zbugowała to ludzie z własnej floty do siebie walą. Tym samym im mniej będziesz mógł ludzi, korpow, alinsow opisać pozytywnym standingiem tym trudniejsze będzie kierowanie blobem. Czyżbym się mylił?
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Isengrim w Lipiec 17, 2013, 17:55:35
Czasem odnoszę wrażenie, że graliśmy w inne gry. Zawsze uważałem, że jednym z większych problemów jakie może mieć FC dużej floty to problemy że standingami, bo jeśli są złe lub gra się zbugowała to ludzie z własnej floty do siebie walą. Tym samym im mniej będziesz mógł ludzi, korpow, alinsow opisać pozytywnym standingiem tym trudniejsze będzie kierowanie blobem. Czyżbym się mylił?

Słyszałeś o czymś takim jak primary? :D
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 17, 2013, 17:58:53
Na czas czego?na cas dolotu floty opiekunów. Jeśli atakujący wpierdoli wam porabuje sobie i poleci do domu zanim kawaleria przyleci to po cholere płacić za kawalerię?

Za tzw. moich czasów, to płaciło się za wynajem terenu, a nie za ochronę.

nie każdemu chce się zapierdalac x jumpów bo biją kogoś z twojego aliansu

Tacy ludzie stanowią właśnie trzon wszystkich petów rentierów.

Nie każdy alians bedzie tak ochoczo pomagał dugiemu kiedy musi poświęcić w cholerę czasu i środków na dolot do ogniska zapalnego.

O takich właśnie alliansach czytamy na EN24, gdy ich goonsi wywalają.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 17, 2013, 18:01:29
Co ma jedno do drugiego? Ktoś te cele musi wyznaczyć, a jeśli sporą część floty sojuszniczej była by neutralna to chyba nastreczylo by to pewnych problemów.
Swoją drogą standingi przydaj się także w m niejszych flotach
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Lipiec 17, 2013, 18:44:49
Ale to wszystko da się obejść, te standingi, będzie to bardziej upierdliwe dla "małych".
Potrafię sobie wyobrazić aplikację w IGB która tak obrobi dane z lokala że FC zobaczy tylko te złe neutrale, dobre będą odfiltrowane. Duże alianse mają specjalistów od dłubania w "kodzie".

Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 17, 2013, 19:29:50
Ostatnią razą jak grałem, to standingi dało się ustawić...
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Lipiec 17, 2013, 20:57:21
Pomysłów podanych było sporo w tym temacie. Zapewne na oficjalnym forum jest ich więcej. Czy CCP jakiekolwiek radykalne pomysły dotyczące 0/0 kiedyś wprowadzi czas pokarze. Osobiście w to wątpię.
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Lipiec 17, 2013, 21:03:50
Czasem odnoszę wrażenie, że graliśmy w inne gry. Zawsze uważałem, że jednym z większych problemów jakie może mieć FC dużej floty to problemy że standingami, bo jeśli są złe lub gra się zbugowała to ludzie z własnej floty do siebie walą.

gralismy w różne gry - bredzisz...
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: HammerSnake w Lipiec 18, 2013, 00:32:29
Trudno robić rewolucyjne zmiany w biznesie, z którego się żyje, a jak będzie fail i ludzie przestaną grać?. Do tego mają na głowie finansową studnie bez dna-dust.

W sumie temat już był wiele razy wałkowany. Nie wiem czemu ale przypomina mi się case study jakiegoś ally Okropniaka i wszystko tam było rozłożone na czynniki pierwsze.

Swoją drogą jak nie było matek to było lepiej? (były w pierwotnej formie)
Tytuł: Odp: Nasz Celebryta!
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Lipiec 18, 2013, 19:24:00
W sumie temat już był wiele razy wałkowany.

 3
 2
 1

Stwórzmy polski alians gdzie będą razem wszyscy polacy !!!111oneone :D


sry tak mi sie skojazyło :D