Autor Wątek: Kronos - letni dodatek 2014  (Przeczytany 150415 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #105 dnia: Kwiecień 14, 2014, 20:21:19 »

Theronth

  • Krogulec
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 236
  • Merkal Aubauch to mój alt
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Theronth Valarax
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #106 dnia: Kwiecień 14, 2014, 22:30:23 »
Mac to strzał w dziesiątkę. Nightmare wygląda nieźle. Rattlesnake dobry buff.
Naprawdę bałem się, że znerfią do zera, a tu proszę, same buffy.

MuadDib

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Muad-Dib
  • Korporacja: Na emeryturze
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #107 dnia: Kwiecień 15, 2014, 09:54:10 »
Ja sie Panowie nie znam ale czy podniesienie sygnatury Macha  nie spowoduje ze bedzie przyjmowal wiekszy DPS?czy roznice beda tak znikome ze nieistotne?


Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka

Entuzjasta kryptowalut, na rynku od 2017 roku.
Gracz pamietający czasy NES-a ciorający w MGS oraz CIV II na szaraku.
Obecnie pasjonat gamingu opartego o blockchain obserwujący rynek Web3games od 2021 roku

https://linktr.ee/muaddib

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #108 dnia: Kwiecień 15, 2014, 10:24:52 »
Macha używa sie z powodzeniem do bumpowania superów, naprawde sadzisz że że wiekszy sig mu zaszkodzi? Może lotniskami bedzie go łatwiej pogonić przy użyciu fighterów i tyle

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Goomich

  • Gość
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #109 dnia: Kwiecień 15, 2014, 10:31:49 »
Lotnisko, które może użyć fighterów, jest już poza POSem i mach nie jest w tej chwili jego największym problemem.

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #110 dnia: Kwiecień 15, 2014, 10:38:05 »
Cytuj
note: This ship has increased warp speed and warp acceleration
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #111 dnia: Kwiecień 15, 2014, 11:16:21 »
skoda ze nie zrobili calej serii angelowej z tym bonusem ( tak jak sansha dostala ab bonus )
cynabal by wtedy wrócil do łask
Sneer Quen

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #112 dnia: Kwiecień 15, 2014, 11:21:39 »
skoda ze nie zrobili calej serii angelowej z tym bonusem ( tak jak sansha dostala ab bonus )
cynabal by wtedy wrócil do łask

Właśnie zrobili to też na Cynabalu (był update pierwszego devposta)

Zmiana w sygnaturze jest pomijalna (2,9 proc), natomiast będzie bolała zmiana w scan resolution.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #113 dnia: Kwiecień 15, 2014, 11:24:57 »
niestety nadal Cynka bedzie miala uEBanego PG: /
Fittings: 980 PWG(-120), 335 CPU(-15)
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

Dux

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 010
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Bubu Talib
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #114 dnia: Kwiecień 15, 2014, 11:40:15 »
niestety nadal Cynka bedzie miala uEBanego PG: /
Fittings: 980 PWG(-120), 335 CPU(-15)

To chyba z tym da się upchnąć tam arty zamieniając jednego riga shieldowego na tego od PG. Czyli w sumie wróci sprawa do stanu sprzed buffa arty.
Gorzej boli to mniejsze agility :(
Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego :P


Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #115 dnia: Kwiecień 15, 2014, 19:01:07 »
CCP nie zwalnia wręcz przeciwnie podkręca tempo.
Doom coś dla Ciebie  ;D
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/building-better-worlds/

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #116 dnia: Kwiecień 15, 2014, 20:34:22 »
Wiesz kiedy ja coś ostatnio budowałem poza hurtowymi ilościami amunicji? (albo lotnisko to było albo BO jak mnie zaproszono do zabawy w hot dropy)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #117 dnia: Kwiecień 16, 2014, 09:45:33 »
Cytuj
Remove the ability for players to use stations to safely store their blueprints without putting them at risk in Starbase structures. Players will still be able to start their jobs remotely (via the use of Supply Chain Management and Scientific Networking skills), but will now have to move their blueprints directly into the starbase structures that require it, like other materials.
O ile pozostałe zmiany są w miarę neutralne (nie żeby mi się jakoś szczególnie podobały) i raczej służą znacznemu ułatwieniu (znaczy się teraz zaczną grać w EVE 6-8 latki  8) :P >:D - muszę zacząć swojego 6-cio latka przygotowywać do przejęcia chara  >:D >:D >:D), to zacytowany fragment wg mnie jest jednym z głupszych pomysłów o jakich słyszałem.
Nie chodzi mi o konieczność wożenia na POSa BPO - to akurat jestem w stanie zrozumieć (risk/revard), ale dlaczego korp ma ryzykować kradzież CAŁEJ kolekcji BPO ??? Przecież zysk z umieszczenia na POSie BPO nie zrekompensuje starty związanej z trwałym odblokowaniem BPO z korp hangaru ! No chyba, że chodziło im właśnie o to (risk), a nie o ułatwienie.

Ciekaw jestem finalnych danych, bo jeśli za tym nie pójdą zmiany w zarządzaniu korpem, to wg mnie:
a) większość POSów w hisecu zniknie - brak będzie uzasadnienia ich istnienia - laby (oczywista korzyść dla CCP - mniej obiektów na serwerach)
b) ceny biur w stacjach z labami będą szczytować jak wygłodzona nimfomanka
c) brak sensu szlifowania BPO - zwrócił ktoś uwagę na screen z BPO Vexorem after - nie ma perfect !
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #118 dnia: Kwiecień 16, 2014, 11:56:52 »
a) większość POSów w hisecu zniknie - brak będzie uzasadnienia ich istnienia - laby
A nie wręcz przeciwnie? Będzie więcej POSów w hi, bo żeby nie ryzykować utraty BPO trzeba będzie zapuszczać ciągłe ksero?
Bo kopiowanie chyba nie będzie wymagało zawiezienia BPO na POSa?
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #119 dnia: Kwiecień 16, 2014, 13:01:48 »
Cytowany przez Dormia fragmęt temu przeczy już w pierwszej linijce. Mowa tam o "jobs" przez co w UI eve jest rozumiane dowolne zadanie industry nie ważne czy produkcyjne czy związane z jakąkolwiek obróbką bpo

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #120 dnia: Kwiecień 16, 2014, 14:36:54 »
A czy nie jest tak - poprawcie mnie, jeśli się mylę - że gra w żaden sposób nie wspiera korpów industrialnych? Prościej jest wszystko robić samemu w tej działce niż działać w grupie. Znam gościa, który sam na masową skalę produkuje T3, skupując tylko gazy i salv z WH. Dalej robi już wszystko sam.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #121 dnia: Kwiecień 16, 2014, 17:18:53 »
Zależy. Jak robisz "sam" na kilka charów to corp robi Ci za wspólny hangar itp, kwestia nadania charomuprawnień.
Od strony grupy graczy w sumie jedynym wsparciem jest to ze może być corp hangar z zablokowanymi bpo które pojedynczy pilot może uzyć do spawania czegośna co bpo nie posiada. No i posy z labami itp które jednocześnie są też cierniem w dupie korpa bo trzeba to karmiać i pilnować standingów które umożliwią postawienie ewentualnie nowych posów  itp bez konieczniości trzymania szpilki offline tylkko na zasadzie "bo kiedyś może sie przydać" (dodam że takie szpilki to zwykle niezły magnes na high sekowych rabusiów którzy widząc tsakiego offline posa robią wardek żeby go zdjąć i zlootować struktury uważając że właściciel nie ma aktywnego konta)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #122 dnia: Kwiecień 17, 2014, 09:48:01 »
Uwaga ściana tekstu nadchodzi !!!




A nie wręcz przeciwnie? Będzie więcej POSów w hi, bo żeby nie ryzykować utraty BPO trzeba będzie zapuszczać ciągłe ksero?
Bo kopiowanie chyba nie będzie wymagało zawiezienia BPO na POSa?
Nie doczytałeś chyba devbloga, albo zrobiłeś to bardzo pobieżnie. W blogu zostało opisane kilka zmian, jedną z nich jest likwidacja slotów na stacji na rzecz podniesienia kosztów. Przy okazji Dev zaznaczył, że nie zamierzają zmieniać struktur stacji (czyli te co nie miały labów dalej ich mieć nie będą). Ponadto nie przewidują zmiany w możliwości nastawiania prac zdalnie.
W połączeniu ze zmianą polegającą na tym, że aby obrabiać BPO (np. kopiować) na labie w POSie trzeba je tam zawieźć dla mnie oznacza to jedno - nie będę ryzykować 700+ BPO wrzuconych do corp hangaru na POSie tylko po to by je kopiować. Pojedyncze sztuki do szlifowania mogę wozić (szczególnie te tanie), ale nie całą bibliotekę. Corp hangar na POSie ma jeszcze jedną wadę względem stacji - nie da się zalockować BPO przed wyciąganiem, a jedyne zabezpieczenie to nadanie odpowiedniego prawa dostępu. Zastanów się czy zatem zaryzykujesz zawiezienie BPO BSa na POS po to by zrobić BPC, czy może jednak wolisz zawieźć na "bezpieczną" stację do kopiowania ? Oczywiście wszystko rozbija się o bonus obróbki na POSie - jeśli lab POSowy będzie kopiować 2x szybciej, to pojedyncze sztuki można wozić (ale wówczas rynek zostałby "zalany" dużą ilością tanich BPC - po co utrzymywać POS ?), ale znów - dla pojedynczej sztuki nie potrzebujesz kilkunastu/kilkudziesięciu slotów w labach, a trzymanie większej ilości drogich BPO, to zbyteczne ryzyko - skoro możesz obrabiać, za "niewielki" koszt bezpiecznie na stacji:
Cytuj
As mentioned above however, exact details on job cost scaling will be announced by CCP Greyscale in another blog, so stay tuned for details on that one. In the meantime, rest assured that profit margins are still going to be possible as long as you don’t all flock to over-saturated solar systems. Expect costs ranging from 0% to 14% of the base item being produced for the most extreme case.
Max 14% od wartości itemu, powiedzmy dla ułatwienia dla Orci = 600M ISK - 84mln ISK - niby sporo prawda ? Z tym, że cena ma być "rynkowa" (koszt uzależniony od wartości przedmiotu), a 14% to max.
No i bierzmy pod uwagę, że obecnie BPC na POSie (z bonusem) shipa robi się kilka, czy kilkanaście dni (1 run - w przypadku Orci ~28d !), a to oznacza kilku/kikunasto procentowy udział w utrzymaniu POSa (średnia za ostatnie 2 miesiące w naszym wypadku ~450mln ISK). Przy ilości dostępnych slotów kopiowania per POS (dla ułatwienia przyjmijmy 10x copy) dostajemy koszt minimalny na poziomie 45mln/ISK per slot za miesiąc obróbki (Orca). Oczywiście to koszt najniższy i przy założeniu, że wszystkie sloty copy są zajęte na raz przez cały m-c. Celowo pomijam szlifowanie - nie wiem w jaką stronę pójdą planowane tu zmiany, ale podejrzewam kolejne "ułatwienie" patrząc po pokazanym przykładzie, a poza tym większość tych które warto było szlifować już mamy oszlifowane. No i aspekt ekonomiczny - nieważne jak zmienią obróbkę ME/PE, to nie wiem ile ME musiałbym zaoszczędzić by zrównoważyć przykładowe kilkadziesiąt mln ISK kosztu per sloty (wszystkie). Oczywiście, że przy tych cenach NIE opłaca się kopiować/obrabiać na POSie najtańszych BPO (np. na amo), prościej jest produkować z nich bezpośrednio.

Teraz weź pod uwagę wartość zdeponowanych BPO (10) i samego POSa - opłaca się ryzykować ? POS żre paliwo niezależnie czy ma zajęte sloty czy nie, więc koszt raz będzie niższy (powiedzmy wszystkie sloty copy/ME/PE zajęte przez cały miesiąc), a raz wyższy (kopiujesz np. 1 BPO w danym miesiącu). Dlatego sądzę zrezygnowali z warunku standingu dla stawiania POSa. Stawiasz POS do kopiowania i tuż po zwijasz.

Z powyższego wynika, że stacje z labami będą oblegane, a ponieważ ilość biur na nich ma granice, a cena jest uzależniona od ilości zajętych biur (już obecnie są to jedne z najdroższych miejsc do zakładania biur), to po prostu te ceny będą kilkukrotnie wyższe.

Dla mnie personalnie (CEO) ta zmiana oznacza jeszcze jedną przykrą rzecz - żeby po zmianach cokolwiek zrobić z BPO będę musiał je najpierw zagłosować nad jego odlockowaniem, odczekać 24h (minimum), ręcznie odblokować (tylko CEO może), a następnie przekazać do obróbki (lub samemu ją zacząć). Wyobraźcie sobie ilość klikania przy 700+ BPO jakie ma SHCK !

A czy nie jest tak - poprawcie mnie, jeśli się mylę - że gra w żaden sposób nie wspiera korpów industrialnych? Prościej jest wszystko robić samemu w tej działce niż działać w grupie. Znam gościa, który sam na masową skalę produkuje T3, skupując tylko gazy i salv z WH. Dalej robi już wszystko sam.
W obecnej chwili widzę w większości kłody pod nogami, ale przecież korpy z zasady (CCP tak uważa) powinny funkcjonować w 0.0, a nie hisecu. Co na obecną chwilę daje bycie w korpie graczy w hisecu ? W zasadzie nic. Szczególnie w przypadku małych i nowych korpów. Korpy stare z dorobkiem (POS/biblioteka BPO) dają możliwość zarówno bezpiecznego obrabiania BPO/BPC bez konieczności szukania wolnego slotu i latania po całym EVE z cennym majątkiem. Poza tym teoretycznie możliwość zarabiania na customsach, wykonywania własnych rekacji na POSie, mniejsze podatki (NPC mają 10%).  Koniec końców te teoretyczne możliwości są niedostępne (i.e. customsy - mamy kilka ale w systemach, gdzie NIKT nie robi PI !), POS gracz zazwyczaj musi utrzymać sam (paliwo to kolejny wrzód na dupie - teoretycznie jest łatwiej wozić 1 kostkę niż kilkanaście różnych pozycji, ale dozbierać na tę 1 kostkę wcale nie jest łatwiej)... jedyna zaleta korpa graczy w chwili obecnej to możliwość wspólnej zrzuty na BPO i udostępnienie go (po zalockowaniu) wszystkim korpowiczom.

W blogu jest natomiast wzmianka o planowanych interakcjach:
Cytuj
In a last blog, CCP Soniclover will introduce the concept of teams, which are the workforce used for industry jobs in the new system.
Patrząc na powyższe i dotychczasowe doświadczenia jestem jednak pełen obaw czy to będzie ułatwienie, czy może raczej kolejne utrudnienie.

Zależy. Jak robisz "sam" na kilka charów to corp robi Ci za wspólny hangar itp, kwestia nadania charomuprawnień.
Jak robisz wszystko sam to najlepszym wyborem jest własny prywatny korp - odpadają podatki (NPC=10%, u graczy dowolne - w przypadku własnego = 0). Ryzykiem jest natomiast wojna.


Na szczęście powyższe to jedynie moje czarnowidztwo, a ilość POSów w hisecu wzrośnie tak, że każdy moon będzie zajęty, co oczywiście pociągnie za sobą wzrost kosztu utrzymania (podaż paliwa), itd...  8) >:D
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #123 dnia: Kwiecień 17, 2014, 12:36:37 »
Dzieki za wyjasnienie.
Jeszcze tylko jedno pytanko. Czy likwidacja slotow oznacza, ze w kazdej chwili bede mogl zapuscic obrobke dowolnego BPO bez umieszczania go w kolejce?
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #124 dnia: Kwiecień 17, 2014, 12:38:20 »
Najprawdopodobniej

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #125 dnia: Kwiecień 17, 2014, 13:08:09 »
nie bedzie kolejek, wlasnie na tym ma polegac ten patch dla indu
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #126 dnia: Kwiecień 17, 2014, 13:17:30 »
Czy likwidacja slotow oznacza, ze w kazdej chwili bede mogl zapuscic obrobke dowolnego BPO bez umieszczania go w kolejce?

Tylko tam, gdzie więcej ludzi to robi, będzie to kosztowało drożej. Coś - tu spekuluję - jak z cenami biur na stacjach (ceny w Jita vs. ceny w Aridii)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #127 dnia: Kwiecień 17, 2014, 13:54:31 »
Czyli ktoregos pieknego dnia moze sie okazac, ze lepiej sie wyjdzie na postawieniu wlasnego POSa w hi secu i zapuszczeniu altow do kopiowania BPO niz na kopiowaniu na stacji
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #128 dnia: Kwiecień 17, 2014, 14:37:50 »
Czyli ktoregos pieknego dnia moze sie okazac, ze lepiej sie wyjdzie na postawieniu wlasnego POSa w hi secu i zapuszczeniu altow do kopiowania BPO niz na kopiowaniu na stacji
A w jaki sposób lepiej ? Koszt obróbki na POSie będzie wprost zależeć od ilości labów jakie powiesisz na POSie:
a) standardowy lab daje Ci 1/5/3/3 (odpowiednio copy/inv/me/pe) - w większości PE jest nieużywane, ME okresowo przy zakupie nowego, największe zapotrzebowanie jest na copy i inwencję.
b) adv. lab daje 3/2/2/0 - kosztem pe/me/inv zyskujesz 2 sloty na kopiowanie
Na standardowej large szpili (Amarr) powiesisz 8 adv. + corp hangar, na cokolwiek więcej brakuje CPU (można i trzeba powiesić działa - te akurat nie zużywają CPU). Na L szpili Caldari wsadzi się nawet 12 adv (Gallente = 11, Matari = 9). To wartości MAX (celujemy w kopiarkę), ale przecież trzeba powiesić (niekoniecznie włączać) jakieś defensywne struktury (hardenery, scramble), które jak włączone zjadają CPU. Możesz wyłączyć lab nawet jak jest używany, ale stracisz cały dorobek pracy (jak kopiujesz nie dostaniesz kopi nawet jak została 1s), a BPO (nie wiem czy poprawili), będzie niedostępne do zakończenia cyklu.

Duża szpila zjada niezależnie od rasy 28k kostek paliwa i wystarcza to na 29d 4h (więcej się nie mieści w "baku"), ze zrozumiałego powodu najdroższe paliwo jest do szpili Caldari (~20mln/kostka), ale pozostałe są niewiele tańsze (14-16mln/kostka). Nawet jak większość komponentów kostki paliwa robisz sam to zaoszczędzisz max 10-20%. Zatem koszt utrzymania szpili (pali tyle samo niezależnie od obciążenia) jest w granicach 390-560mln ISK miesięcznie. Zakładając max wykorzystanie kopiarki (szlifujesz/inwentujesz/kopiujesz na wszystkich slotach na raz) masz max 84 sloty, czyli koszt per slot to jakieś 6.7mln ISK miesięcznie. 84 sloty oznacza, że 9 osób się tym zajmuje nonstop, odpowiednio kolejkując. Zatem absolutnie minimalny obecny koszt wytworzenia BPC, którego czas wytworzenia trwa miesiąc (np. dowolnego capsa) wynosi 6.7mln ISK/slot. Oczywiście im krócej trwa wytworzenie BPC tym ten koszt jednostkowo per BPC jest niższy.

Przyjmując, że wprowadzane zmiany w labach dotkną również laby na POSie (czyli znikną sloty per typ prac, ale nie kolejkowanie), to max co będzie można zrobić na POSie wyniesie już 48 równoczesnych prac (12x1x4 = copy/inv/me/pe). Czyli nasz minimalny koszt BPC dla labów pracujących nonstop we wszystkich kategoriach wyniesie 11.7mln ISK/slot. Realnie do kopiowania możesz użyć max tego co jesteś w stanie powiesić (czyli 12 adv - zakładając, że nie ma już slotów), czyli jednocześnie kopiujesz 12 BPO. Koszt postawienia takiego POSa (12 adv. labów + szpila) jest już niewielką częścią (10-15%) wartości BPO na nim zdeponowanych (strzelam - 8mld przy 12 BPO na BSy?).

Musisz sobie poszukać ile trwa zrobienie BPC BSa wówczas zobaczysz jaki realny jest koszt wytworzenia BPC.

Tu masz kalkulator jakbyś chciał się pobawić:
http://eve.1019.net/pos/index.php

Oczywiście możesz użyć małej szpili, ale czy warto ryzykować ? Mała szpila to raptem 18mln ehp i oczywiście w pojedynkę to może być wyzwanie, ale w kilka osób jest jak najbardziej sensownym celem. Duża szpila wymaga już akcji kilkudziesięciu osób, a i tak większy problem stanowi wówczas amo, które trzeba dowozić.
Dlatego tylko duża szpila, a mając na uwadze, że nie da się po zmianie obrabiać BPO na POSie bez jego fizycznej na nim obecności, to będzie to bardzo atrakcyjny cel.

Sam sobie odpowiedz, czy lepiej się na tym wyjdzie ?

EDIT:
Cena Dominixa to obecnie ~180mln/hull - zakładając 14% koszt wytworzenia BPC w publicznym labie na stacji dostajesz 25mln ISK/per BPC, ale to max koszt dla 10 runs - teoretycznie cena na POSie jest minimum 4x niższa  po zmianie (12/4 - zakładam, że tydzień trwa zrobienie BPC - nie pamiętam czasów dla 1 run). Realnie pewnie będą zbliżone (przynajmniej dla obecnych kosztów paliwa) na korzyść obróbki na POSie (obecny bonus adv. labu to 35% = 0.65 job time bonus).
Niech będzie, że BPC 1 run na BSa robi się 1 dzień - czyli mamy koszt w granicach 1-1.5mln/ISK per BPC 1 run. Zatem zyskujesz na POSie 1mln, a ryzykujesz BPO warte 600+ mln ISK.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 17, 2014, 14:51:50 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #129 dnia: Kwiecień 17, 2014, 20:08:05 »
Dormio jedno pytanie: Grasz jeszcze w EVE ?
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #130 dnia: Kwiecień 17, 2014, 20:24:15 »
Zdefiniuj pojęcie "grasz"

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #131 dnia: Kwiecień 17, 2014, 21:34:24 »
Dormio jest tak stary, że jego ID do API ma cyfry rzymskie :D


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #132 dnia: Kwiecień 18, 2014, 11:57:26 »
Dormio jedno pytanie: Grasz jeszcze w EVE ?
A z czym masz problem ? Ostatnio znów się loguję nie tylko po to by zmieniać skille, chociaż znalezienie kolejnego sensownego skilla do podciągnięcia stanowi dla mnie coraz większy problem  8) ::) :P

Dormio jest tak stary, że jego ID do API ma cyfry rzymskie :D
Aż tak stary nie jestem, bo ledwie 2005 rok, ale Ed od nas jeśli dobrze pamiętam to char z 2003 :P
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #133 dnia: Kwiecień 21, 2014, 17:54:03 »
Chyba zapomnialem zapytac kiedy maja wejsc te zmiany w sposobie obrobki bpo na stacjach  :P
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #134 dnia: Kwiecień 21, 2014, 19:35:06 »
W letnim dodatku - pewnie gdzieś na przełomie maja i czerwca.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #135 dnia: Kwiecień 28, 2014, 21:11:13 »
Zróbcie sobie przerwę od obrzucania się szambem i poczytajcie co za zakrętem się czai.
Industry
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/industry-ui/
i
Research
http://community.eveonline.com/news/dev-blogs/researching-the-future/

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #136 dnia: Kwiecień 28, 2014, 23:08:58 »
* Doom ma lenia. Poczeka na wall of tekst komentarza Dormia :P

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Zygi O.

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 136
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Zygfryd Onomatopeya
  • Korporacja: Deep Core Mining Inc.
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #137 dnia: Kwiecień 29, 2014, 00:28:36 »
Znamy już nazwę nowego dodatku?

ManganMan

  • Embrace the Cheeki Breeki.
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 911
  • I weź ty człowieku dziel czas między PC a komem...
    • Zobacz profil
    • ManganMan on DeviantArt
  • Imię postaci: Rei Mangan
  • Korporacja: Pator Tech School
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #138 dnia: Kwiecień 29, 2014, 07:42:32 »
Z tego co wiem: niet w chwili obecnej (na czas pisania tego postu ofc).


Cytuj
Eve to jest "drugie życie" :) - SokoleOko
co to qrwa, latający fragment gejta? - Karas o Xian Yue

https://evewho.com/character/2116034681

Jakub Trokowski

  • Pod-pilot
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 557
  • pr0 jammer
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jakub Trokowski
  • Korporacja: CCDM
  • Sojusz: Templis CALSF
Odp: Kronos - letni dodatek 2014
« Odpowiedź #139 dnia: Kwiecień 29, 2014, 08:12:43 »
Kij z dodatkiem - devblog z info, że AT kolejny będzie jest! Macie już bilety na hype-train?