Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Dormio

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 68
176
*why the fuck you are in shuttle*
*cause I want to*
*ah okay*
Do pewnej bitwy, w której po raz pierwszy i o ile wiem ostatni, zostały użyte bojowo en masse (jako nośniki fighterów żeby nie było), ich używanie w celach bojowych zostało uznane przez CCP za exploit  8) :P

177
NoobGarten / Odp: Zielono mi
« dnia: Maj 23, 2013, 09:30:03 »
Kolejna rozterka: dlaczego nie chce mi zainstalować na Catalysta modół Small Capacitor Control Circuit I? A jeśli "to" nie do tego statku to co innego o podobnym/takim samym działaniu mógłbym założyć na wspomnianego Catalysta? Jeszcze jedna rzecz-chciałem kupić Damage Control Unit I i pomimo, że w sklepie widziałem ten produkt wywala mi że nie moge kupić bo nie ma ofert sprzedaży... Coś nie tak robię? :)
A masz wolne sloty na tego rigsa ??

178
NoobGarten / Odp: Amarr Ku przestrodze
« dnia: Maj 23, 2013, 09:07:08 »
A przez //nie małe// miałem na myśli duży procent ogólnego dochodu (...)
Nie kompromituj się, po prostu przyznaj, że błąd walnąłeś. Definicję masz z SJP podaną: dający dość duże zyski. Odnosi się do prawidłowo zapisanego słowa.

179
NoobGarten / Odp: Amarr Ku przestrodze
« dnia: Maj 22, 2013, 09:45:48 »
(...) nie małe (...)
Aż się boję spytać czy klienci byli zadowoleni  :P


Cytat: SJP
niemały
1. «dość duży pod względem rozmiarów, ilości, natężenia»
2. «mający dość dużą wartość materialną»
3. «dający dość duże zyski, produkujący coś w znacznych ilościach»
4. «mający dość duże znaczenie, niełatwy do załatwienia, rozwiązania lub naprawienia»

180
NoobGarten / Odp: Czym robić misje l4 w High Secu?
« dnia: Maj 16, 2013, 15:11:47 »
Jak przyjdę do domu mogę ci podesłać jakie mam skille i na którym poziomie.
To nie ma znaczenia jakie masz skille. PODSTAWOWA zasada jest taka w EVE, że lata się tylko tym na co Ciebie stać latać (w sensie, że masz kasę by zastąpić ewentualną stratę). To, że możesz czymś latać oznacza jedynie, że po którejś kolejnej wtopie albo zrezygnujesz z EVE, albo zaczniesz szukać gdzie robisz błąd. 99% newbie błąd jaki popełnia na początku, to wsiadanie jak najszybciej w ship jaki się nadaje do danej misji, bo ktoś im tak powiedział. Problem w tym, że skille minimalne są niewystarczające nawet by poprawnie w nim latać, nie mówiąc o efektywnym lataniu. PVP obnaża te błędy znacznie szybciej, ale tam też i filozofia jest nieco inna, a i margines błędu mniejszy. Chcesz fity - masz fity, ale po co w takim razie pytasz o fity skoro masz tu na Centrali cały dział temu poświęcony ?
Link

Teraz wiem jakie skillie brakują mi do latania takim zestawem i będę się w tym kierunku rozwijał.
Może docenisz to co napisałem wcześniej za jakiś czas - ship nie ma znaczenia pod warunkiem, że umiesz nim latać i masz odpowiednie skille (zarówno w SP jak i rzeczywiste). Wiedza o tym jak sobie na danej misji radzić ułatwi robienie misji L4. Nie czytałeś uważnie tego co napisałem wcześniej - misji L4 jest kilkanaście, w tym i takie, w których BS nie jest potrzebny by je zrobić, bo wystarczy ceptor. Może uważasz, że na każdą lvl misji jest jakiś uniwersalny fit/ship pozwalający ją zrobić ? No to się mylisz. L4 misje robię od 2005 roku i może dlatego moje fity są "ciekawe" dla niektórych "konserwatystów" misjonarzy. Co tylko potwierdza wcześniejszą moją wypowiedź, że fit fitowi jest nierówny i trzeba wiedzieć jak z danym fitem sobie radzić na misji.

Za twoje sugestie również dziękuje, ale przypomnę ci że ja nie pytałem JAK mam robić misje l4 (w niedługiej przyszłości będę pewnie pytał o porady), ale w CZYM sensownym je robić. A takich konfiguracji może być sporo.
Dla przypomnienia - zapytałeś nie o to w czym sensownie robić:
Witam

Przeszukałem forum, poczytałem  i nadal nie wiem co kupić. Czy ktoś z Was może napisać jaki statek i jaki fit zamontować na niego żeby dało się robić misje l4 (chodzi mi o niezbędne min - statek jaki i fit). Mogę używać okrętów Caldari. Będzie to jakiś wyznacznik co mam dalej skliować. Z góry dzięki;)
Tylko zapytałeś o to co kupić by dało się robić misje L4 (niezbędne minimum). Tu nic nie ma o sensownym robieniu misji. Tu nic nie ma o combat misjach, etc. Da się robić misje L4 we frytce (ceptor/AF), da się w indyku, da w BC. Większość misjonarzy używa BSa, co nie znaczy, że jest KONIECZNE.

Ciekawe co byś napisał jak bym zapytał jakie skille mam rozwijać, aby robić misje l4:)? Osobiście uważam że akurat skille nie są najważniejsze. Bo najpierw trzeba widzieć co się chce zrobić i czym to osiągnąć, a potem wybiera się właśnie zestaw skilli, które trzeba rozwijać żeby dało się to robić.

Dziękuję ci również za podany fit - może ktoś inny chętnie z niego skorzysta.
Napisałbym, że te które podnoszą parametry shipa typu: cap, recharge, dmg, speed. Ty uważasz, że skille nie są najważniejsze - takie Twoje prawo. Niestety uważasz przeciwnie do tego co uważa 99% graczy grających "nieco" dłużej od Ciebie. Dobrze natomiast potem napisałeś - trzeba wiedzieć co się chce i dlatego musisz wiedzieć:
- jaką misję L4 zamierzasz zrobić (i.e. typ)
- jakie są na niej zagrożenia (i.e. NPCe)
- czy chcesz zbierać loot/salvagować wraki (i.e. potrzebne są salvager/tracktor/bmka)
- czy chcesz farmić (i.e. zarabiać na bounty)
Skille natomiast rozwijasz raz niezależnie od tego czy daną misję będziesz robić 1x czy funfnaście razy. Skille rozwijasz raz nawet nie pod dany ship, a rozwijasz takie co dają korzyść w wielu sytuacjach (np. surgical, hull upgr).

Co na tym ravenie robi ANP?  >:D
Nie pamiętam  ::)

181
NoobGarten / Odp: Czym robić misje l4 w High Secu?
« dnia: Maj 16, 2013, 09:38:26 »
Widzisz, źle mnie zrozumiałeś albo czepiasz się mnie bo czujesz się urażony, a nie ma czym. Przybliżę ci specyfikę poprzedniej wypowiedź. W obecnej chwili jestem w pracy i nie mam dostępu do gry. Normalnie na takie pytanie jakie zadałem odpisał bym z domu, i na spokojnie. Podał bym, oprócz nazwy statku, komplementy fit jaki posiadam (pełne nazwy, bo założył bym że tak osoba może nie wiedzieć co oznaczają skróty - w końcu to noobgarden). Pisząc poprzedni post chciałem skrócić swoją myśl, o co mi chodzi.

I co Twojego ostatniego zdania - jak wrócę do domu sprawdzę dla dokładnie dla kogo robię misje i podam nazwę. Zakładam, że wtedy 99% misjonarzy od razu będzie wiedziało jakie to są misje i poda dokładny fit pod każdą z osobna;)
Widzisz, źle mnie zrozumiałeś  :P
Nie czuję się urażony pytaniem, a jedynie Twoją postawą wobec moich przedmówców. Napisali Ci wyraźnie, w charakterystycznym dla Centrali stylu, że fit zależy od tego co i gdzie chcesz robić, a podstawą są Twoje skille (zarówno w SP, jak i rzeczywiste). Pokazałem Ci specyfikę L4 w punktach, a Ty się dalej upierasz, że jak dostaniesz fit, to już będziesz wiedział jak robić L4.

Nie musisz mi wierzyć, czy innym kolegom wypowiadającym się w tym wątku, ale jeśli nam nie uwierzysz, to nie raz się na własnym wallecie przekonasz, że CCP projektuje w EVE i statki i misje z założeniem A5. Nie znaczy to, że się nie da robić L4 bez A5, a jedynie oznacza, że jest to trudne, bolesne i długo trwa. Nie chcesz nam zaufać, że najpierw powinieneś mieć skille (to raptem kilka miesięcy), a nie fit, to Twoja sprawa.

Częstuj się fitami, których IMHO nie będziesz umiał dopasować do L4 i w efekcie efektywnie używać.

[Dominix, PVE2]
Damage Control II
Large Armor Repairer II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Energized Explosive Membrane II
1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I
1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I

100MN Afterburner II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II
Cap Recharger II

350mm Railgun II, Antimatter Charge L
350mm Railgun II, Antimatter Charge L
350mm Railgun II, Antimatter Charge L
350mm Railgun II, Antimatter Charge L
350mm Railgun II, Antimatter Charge L
350mm Railgun II, Antimatter Charge L

Large Ancillary Current Router I
Large Ancillary Current Router I
Large Ancillary Current Router I


Warrior II x5
Ogre II x5
Hammerhead II x5
Garde II x5
Valkyrie II x5

[Hyperion, PVE Railguns]
Damage Control II
Large Armor Repairer II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Adaptive Nano Plating II
Adaptive Nano Plating II
Explosive Plating II

100MN Afterburner II
Tracking Computer II, Optimal Range Script
Tracking Computer II, Optimal Range Script
Sensor Booster II, Targeting Range Script
Sensor Booster II, Targeting Range Script

425mm Railgun II, Spike L
425mm Railgun II, Spike L
425mm Railgun II, Spike L
425mm Railgun II, Spike L
425mm Railgun II, Spike L
425mm Railgun II, Spike L
425mm Railgun II, Spike L
425mm Railgun II, Spike L

Large Ancillary Current Router I
Large Ancillary Current Router I
Large Capacitor Control Circuit I


Hammerhead II x5
Warrior II x5
Hobgoblin II x5

[Megathron, PVE2]
Large Armor Repairer II
Damage Control II
Co-Processor II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Energized Adaptive Nano Membrane II
1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I
1600mm Reinforced Rolled Tungsten Plates I

100MN Afterburner II
Sensor Booster II, Targeting Range Script
Cap Recharger II
Tracking Computer II, Tracking Speed Script

425mm Railgun II, Iridium Charge L
425mm Railgun II, Iridium Charge L
425mm Railgun II, Iridium Charge L
425mm Railgun II, Iridium Charge L
425mm Railgun II, Iridium Charge L
425mm Railgun II, Iridium Charge L
425mm Railgun II, Iridium Charge L
Rocket Launcher II, Mjolnir Rocket

Large Ancillary Current Router I
Large Auxiliary Nano Pump I
Large Auxiliary Nano Pump I


Berserker II x5

[Raven, PVE1]
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
Damage Control II
Adaptive Nano Plating II

100MN Afterburner II
Large Shield Extender II
Large Shield Extender II
Adaptive Invulnerability Field II
Adaptive Invulnerability Field II
X-Large Shield Booster II

XT-9000 Cruise Launcher, Mjolnir Cruise Missile
XT-9000 Cruise Launcher, Mjolnir Cruise Missile
XT-9000 Cruise Launcher, Inferno Cruise Missile
XT-9000 Cruise Launcher, Scourge Cruise Missile
XT-9000 Cruise Launcher, Nova Cruise Missile
XT-9000 Cruise Launcher, Nova Cruise Missile
[empty high slot]
[empty high slot]

Large Anti-EM Screen Reinforcer I
Large Semiconductor Memory Cell I
Large Semiconductor Memory Cell I


Valkyrie II x5
Warrior II x5



182
NoobGarten / Odp: Czym robić misje l4 w High Secu?
« dnia: Maj 15, 2013, 15:51:19 »
Widzisz robię sobie L3 - jak by ktoś napisał tak jak ja zapytałem, to bym napisał, że latam Drake, i mam taki i taki fit - robię wszystkie misje Secrite. Nic więcej, jak pytający nie ma skilli to sprawdza co mu brakuje i się tego uczy, jak nie ma tyle kasy to zbiera (bo za chwilę ktoś mnie zapyta ile mam ISKa). Takiej odpowiedzi oczekiwałem.
A w bardziej zrozumiałym języku ? Np. w PL ?  >:D

Widzisz... to, że robisz sobie L3 nic mi nie mówi, bo ja mogę napisać: robię L4 w Dominixie, co ma 6 dział, AB, bateryjki, cośtamcośtam, plate 1600, LAR'a, DC i dedykowane bądź nie hardenerki. Albo mógłbym napisać, że mam icka 5, z MWD i AB, oraz rigsami i cargoholdami i majtam misje jak głupi. Z tym, że nic tu nie ma o metodzie, nic nie ma o tym jakich unikać...
Dla mnie i podejrzewam, że dla 99% misjonarzy to Twoje info o Secrite, ma znaczenie takie, że sugeruje, że chcesz robić głównie misje combat, ale te można robić na blitza, albo na farmienie...



183
NoobGarten / Odp: Czym robić misje l4 w High Secu?
« dnia: Maj 15, 2013, 15:28:37 »
Panowie/Panie założyłem temat z konkretną prośbą, jednak odpowiedź są dokładnie takie jak na innych tematach, brak konkretów, kłótnie, a po kliku odpowiedziach totalna zmiana tematu. Ja nie pytam o okręty po patch, o jamming itp. Prosiłem o tylko co wybrać z jakim fitem. Nikt z Was  nie może podać takich informacji żeby mógł sobie spokojnie, bezstresowo zacząć l4? Ponad 30 dopowiedzieć - nic konkretnego.
Jak masz All 5 to dowolny BC/BS/T3, w zasadzie  :P
No i nie powinieneś się dziwić - jakie pytanie taka odpowiedź.

Żeby nie było, że brak konkretów:
- L4 - w zależności od regionu i występujących na nim NPC będą wymagać innego szipa, a czasem nawet i kolegi.
- L4 - w znacznej części są na pograniczu z low, a te najbardziej dochodowe tylko w low - przygotuj się na PVP jeśli chcesz je tam robić
- L4 - BC - bardzo ciężko zrobić bez A5, BS minimum (wskazane A4 jako MINIMUM oskillowania), faction BS/T3 - optymalne jak wiesz jak, masz skille i kasę
- L4 - zacznij L4 jak skończysz L3 bezstresowo robić w cruzie/BC
- L4 - najpierw zapoznaj się z opisem zanim weźmiesz misję od agenta
- L4 - wybierz się na jakąś z doświadczonym kolegą, który je od dawna soluje, albo robi na dualu.
Fit - zależy od skilli, skilli, mówiłem już, że od skilli ? No to jeszcze od doświadczenia w danym shipie. Ja np. L4 robiłem i w T3 i BS-ach, lubię Dominix'a, ale to nie jest najlepszy wybór i nie na każdą L4. W Tengu robię (robiłem ?) wszystkie L4 bezstresowo, w tym te gdzie w Dominix'ie/Raven'ie musiałem uważać... mógłbym tak mnożyć.

Im mniej informacji Ty podajesz, tym bardziej ogólne odpowiedzi MY dajemy.


184
Inne gry / Odp: UFO Online
« dnia: Maj 10, 2013, 12:06:55 »
Ja też się zdziwiłem jak dostałem info...  :D
O większości nowych onlinówek w sumie dowiaduję się z Centrali (nie ma to jak dobre słowo od kolegów) i na tej podstawie oceniam czy warto próbować czy lepiej olać. A tu zonk - nie było info (albo przeoczyłem).

185
Inne gry / UFO Online
« dnia: Maj 10, 2013, 11:03:07 »
Od wczoraj UFO Online weszło w Open Beta:
http://ufoonline.gamigo.com/en/open-beta-begins-wednesday-may-8th-2013/
Cytuj
The real battle draws near. On Wednesday May 8th, 2013, at 12:00 noon CEST, Open Beta begins. This means the servers are open for anyone who wishes to join the battle for Earth.As current Closed Beta testers know, we will start with a clean slate. The OBT launch will come with a complete character wipe, and we will all be starting with equal footing.

186
Oczywiscie, jezeli z reka na sercu uwazasz swoja korporacje za aktywna Dormio, to chetnie ustapimy wam palmy pierwszenstwa, i przesuniemy sie na miejsce drugie  ;) Mimo ze RAVE tez ma ostatnio duze problemy z aktywnoscia.
Nie musisz nikomu ustępować, bo nie zajmujesz miejsca jakie chciałbyś zająć. W temacie nie ma nic na temat PVP, więc najstarszy odnosi się do korpa jako takiego, a nie korpa PVP czy industry. Jakbyś napisał najstarszy aktywny korp PVP, to przekaz byłby w pełni jasny i klarowny. A tak jak widzisz - nie wiadomo, czy chodzi o to, że jesteście najstarszym korpem PL w EVE w ogóle, czy najstarszym aktywnym, czy najstarszym industry (a takie były początki RAVE !), czy najstarszym korpem działającym w DUST...
Próbujesz się teraz tłumaczyć, ale sam wiesz w jakim celu napisałeś tam "najstarszy polski corp" - ja nie wiem i wolę to wyjaśnić, bo nie uważam to stwierdzenie w obecnej formie za prawdziwe... SHCK jest i zawsze było jednym z najstarszych PL korpów, a nigdy nie miało ambicji mówić o sobie najstarszy, czy choćby najstarszy w czymś. Od samego początku SHCK jest i będzie korpem industrialnym i nigdy nie zależało nam na KB. Co więcej - nie wiem na jakim KB sprawdzałeś, ale powiem Ci, że od co najmniej roku nie mamy aktywnego oficjalnego KB.
Ale nawet jeden KM na kilka miesięcy w naszym wypadku (korp industrialny) jest jednak dowodem na naszą aktywność  :P

187
To niech napiszą najstarszy DUSTowy korp  ;D
Poza tym nie jestem pewny czy i tam są najstarsi  :P

Hint: RAVE SQUAD

188
Od kiedy jesteście najstarszym polskim korpem ?
Cytat: -RAV-
CORPORATION FOUNDED
2005.04.07 21:47

Z pewnością część z poniższych jest już całkiem nieaktywna, ale przynajmniej 1 jest wciąż aktywny !

To lista tylko tych, których nazwy sam znam:
SHCK
Cytuj
CORPORATION FOUNDED
2005.02.15 17:56
FUCO
Cytat:  FUCO
CORPORATION FOUNDED
2005.01.12 17:37
DOSI
Cytat:  DOSI
CORPORATION FOUNDED
2004.09.06 16:12
BAB
Cytat:  BAB
CORPORATION FOUNDED
2004.02.05 02:08
TWA
Cytat:  TWA
CORPORATION FOUNDED
2003.05.31 17:58
QPA
Cytat:  QPA
CORPORATION FOUNDED
2003.05.30 23:08

Zatem nie jesteście ani NAJSTARSZYM, ani najstarszym AKTYWNIE działającym korpem polskim !

189
Wsparcie techniczne / Odp: Komp pod EVE
« dnia: Maj 09, 2013, 09:49:14 »
Mam nadzieję że masz 500W zasilacz  :P
Tak. A jak ostatnio sprawdzałem to miał nawet 560W, 2 dedykowane SLI osobne linie zasilające, CPU zasilane w peak 20A (wymaganie obecnego mobo to 18A) i certyfikat 80% plus.

EDIT:
Małżonkę można spacyfikować Mass Effectem...
Na razie wysyłam ją na tydzień do Zimbabwe

Cóż, widziałem filmik, gdzie koleś polecał 8 i to co mnie od tego odstręcza, to było coś takiego, że te programy, które nie są na tych brzydkich kafelkach można sobie wpisać w wyszukiwarkę.
Jakiś geniusz inaczej musiał na to wpaść.

Sekundka...
7 ma jakieś coś do SSD, że się wolniej zużywają, ale nie wiem czy wista też ma.
Raczej tak, bo to 7 to tylko upgrade do niej.
Szybki gugiel: artykuły z 2010 twierdzą, że vista nie ma jakiegoś trima, który coś tam coś tam.
Tak na szybko:
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,13875154,Microsoft_przyznaje_sie_do_bledu__Juz_w_czerwcu_Windows.html#BoxTechTxt
Można dyskutować na temat tego czy to dobrze, czy źle, ale na pewno jeden z argumentów "przeciwko" Win8 odpadnie. Kafelki mi się nie podobają, a skoro Win8(.1 ?) ma wyglądać jak Win7, a Win8 już mam...  8)

190
Wsparcie techniczne / Odp: Komp pod EVE
« dnia: Maj 09, 2013, 09:10:00 »
Dzięki za uwagi. Obecny CPU to już trzeci gość tego mobo. Osobiście nie narzekam na wydajność (przyzwyczajenie ?), tym bardziej, że szczególnie przy rozdzielczości na jakiej gram (1920x1050) jeden klient daje spokojnie radę. Drugi do sensownego grania niestety wymaga najniższych ustaleń, ale nie da się powiedzieć, że to płynna gra.

Dlaczego i7 ? Zastanawiałem się raczej nad i5 3570K. Obudowy oczywiście nie potrzebuję, zasilacza raczej również - SilverStone ST56F albo ZF nie widzę potrzeby zmieniać.
Wymyśliłem sobie zestaw:
i5 3570K
Maximus V
2x 8GB 2133MHz
SSD 128-256GB
GTX 660Ti

191
Wsparcie techniczne / Odp: Komp pod EVE
« dnia: Maj 08, 2013, 15:48:52 »
Może nie wystarczyć.
Na początku SSD jest super duper, ale mi po półtora roku, komp uruchamia się już ze dwie minuty, a wczoraj pokazał mi tylko czyste ikony na pulpicie.
2 minuty to i tak byłby u mnie znaczący postęp :)

Jeśli wymieniasz tylko z powodu długiego uruchamiania, to nowy SSD co jakiś czas pozwoli ci doczekać do termicznej śmierci wszechświata.
Nie tylko z tego powodu, ale to jest najbardziej zauważalne dla mojej małżonki, bo w końcu co ją może obchodzić jakość tekstur na drugim kliencie ?  :P
W założeniach mam żeby na SSD leżał czysty system, a reszta używanego przeze mnie stuffu była na obecnym HDD (głównie dokumenty i programy, bo zdjęcia/filmiki już od dawna mam na NASie).

Skoro masz obydwa, to sam powinieneś wiedzieć najlepiej. :P
Dodam tylko, że w 8.1 ma wrócić pulpit i start.
Mam obydwa, ale z 8-ką czekam na SSD (szczególnie, że to upgr.), bo nie widzę sensu robić 2x tę samą robotę. Na pewno wyczyszczenie albo wręcz reinstalacja systemu pomoże (tymczasowo), bo od 2006 to był chyba reinstalowany raz, albo wręcz w ogóle (niestety pamięć już nie ta i coraz bardziej ulotna).

Przejście od 5 minut do czasu, w którym najdłużej schodzi ze skróconym POSTem, jest jak objawienie.
Znaczy się wodę święconą też skombinować ?  ;)
Czysta Vista na tym zestawie wstawała w 90s. Najwolniejszy w nim obecnie jest HDD, więc SSD przyniesie zauważalną zmianę.

Przypomniało mi się, jak kiedyś marudziłem na korpowym, że komp mi wolno działa.
Bo miałem 3 czy 4 klienty i zminimalizowanego Mass Effecta na pasku.
Mi wolno działa nawet na nic nierobieniu  :D
wg małżonki
Chociaż jak pozwolę mu postać z 10 minut w spokoju, aż mu się soft w RAMie odpowiednio poukłada, to w EVE te ~45 fps zapodaje...
ale raczej przy średnich ustawieniach i 1 kliencie

192
Wsparcie techniczne / Komp pod EVE
« dnia: Maj 08, 2013, 15:05:19 »
Mój staruszek ma już policzone dni swego istnienia (żona: "weź zrób coś z tym złomem ileż można czekać aż się uruchomi") i zastanawiam się nad doborem komponentów.
Zakładam, że nie uda mi się tak dobrać komponentów by znów mieć spokój na kilka kolejnych lat (najstarszy element - mobo mam od 2006) i zastanawiam się czy jest sens czekać na wysyp płyt pod Haswell, czy też może skupić się na wyborze czegoś pod Ivy Bridge (i5 ?). Oczywiście nie muszę czekać na nową płytę/CPU by wymienić na lepsiejszy GPU :)

Z mojego obecnego zestawu zapewne zostanie jedynie HDD, ale i tu się zastanawiam, czy jest mi potrzebny (mam NAS 2TB) i czy sam SSD mi nie wystarczy.
CPU: AMD Phenom X4 Quad Core 9650
karta graficzna: Gigabyte 9800 GT
dysk twardy: WD Caviar Black 1 TB
płyta główna: Asus Crosshair - chipset nVidia nForce 590 SLI
pamięć RAM: Kingston HyperX DDR-2 800 - 3 GB

Na dniach zapewne kupię SSD pod OSa, co pozwoli moment wymiany odsunąć nieco w czasie. Mam Vistę i Win8Pro - jest sens upgradować (z Visty jestem zadowolony) do 8-ki czy może zainstalować Win7 ? GTX650 wystarczy, czy może lepiej pójść w 660/670 ? Oczywiście całość ma się zamknąć w granicach rozsądku, bo raczej nie uda mi się przekonać żony, że warto wydać 4k+ PLN na komp tylko po to żeby się uruchamiał w 1 minutę zamiast 5-ciu :]

PS
Nie zamierzam uruchamiać więcej jak 2 konta EVE jednocześnie :)

193
Odyssey / Odp: Letni dodatek 2013
« dnia: Maj 07, 2013, 15:08:15 »
Sprawdź czy Ci się zmieniają koordynaty w bmkach zamiast wyręczać CCP w pisaniu wyjaśnień.  :P

194
Odyssey / Odp: Letni dodatek 2013
« dnia: Maj 07, 2013, 14:00:25 »
Przy obecnej mechanice obiektow tzn stacji , paskow , ruin etc etc...latanie przez takie cos byloby mocno denerwujace w momencie kiedy przez wiekszosc czasu ship by sie odbijal zatrzymywal w prozni daleko od w/w obiektow.
Dlaczego ? Dynamiczny system oznacza jedynie, że planeta (wraz z powiązanymi z nią obiektami - księżyce, stacje, POSy) przemieszcza się po orbicie. Orbita i prędkość wprost wynika z mechaniki (astronomia), a dla gracza oznacza jedynie "niedogodność", że bookmarki po jakimś czasie są bezużyteczne (no chyba, że jedynie jako SSy). W dalszym ciągu są to takie same obiekty jak obecnie, z tą różnicą, że codziennie zajmują inne koordynaty w przestrzeni.

195
Odyssey / Odp: Letni dodatek 2013
« dnia: Maj 07, 2013, 12:28:07 »
Na przestrzeni tych kilku lat jak gram (słowo obecnie mocno na wyrost) w EVE widać ewolucję jaką przeszła - pierwsze bitki to kilka-kilkanaście shipów na SYSTEM -> lag kilkusekundowy, kolejne to kilkaset w systemie (min. kilkadziesiąt w gridzie) -> tu lag można było zacząć liczyć w minutach, blackout - ponad 1000 shipów na GRIDZIE -> pad serwera obsługującego.


Potem zaczęli reinforcować sprzęt (umawiane bitki), wg mnie częściowo eksperymentowali na Jita (jedyny oficjalnie system w całości posadzony na 1 serwerze), gdzie ilość charów w systemie sugerowała max wydajność sprzętu (rzeczywista oczywiście mniejsza z racji większej ilości obiektów - wraki, dronki, rakiety, etc.).

Potem się chyba pojawiły zagrywki z grą na rozmiar grida (jeden z postulatów graczy to tworzenie dynamicznych gridów - podejrzewam, że eksperyment się nie udał  ;) ), a następnie dylatacja.

Oczywiście w międzyczasie były zagrywki CCP w postaci limitu dronek (max 5), zlikwidowanie wieloboków w dronkach (zaczęły być "płaskie" - ot latające duszki), rework mechaniki rakiet (przyznać się kto oglądał rakietę jako OBIEKT ?!), paczkowanie dział/wyrzutni.

Jednym z postulatów graczy były dynamiczne paski (efektem czego są anomalki), a z tego co już zapowiedzieli na pewno zmiany dotyczą wszystkich lodowisk. Jeśli to się uda, to za najdalej rok, no może dwa lata będą dynamiczne paski kamulców (zupełnie nie wiem dlaczego z tym zwlekają, bo przecież w anomalkach już od dawna są). Podejrzewam, że nie robią tego od razu jedynie dlatego, że chcą zobaczyć jaki wpływ będzie zmiany na ekonomię (oparta na lodzie jest w miarę stabilna).

Obecnie nie motywują już takich zmian zwiększaniem wydajności sprzętu, zauważcie - wprowadzili nową mechanikę rakiet i dopiero po "sukcesie" odtrąbili jak im wydajność skoczyła. Wcześniej przy dronkach zapowiadali, że celem jest zmniejszenie obciążenia. Liczę, że po wprowadzeniu dynamicznych pasków i dla minsów, w końcu doczekamy się komet i pasków rozmiarów systemowych (obie zapowiedziane gdzieś tak 2006-2007). Na dynamiczne całe systemy (ruch planet) raczej bym nie liczył.

Tu mi się szczerze mówiąc kończą pomysły co mogliby jeszcze zrobić by "statycznymi" elementami systemów zmniejszyć obciążenie serwerów. Jestem jednak przekonany, że odejście od sprzętowego rozwiązania problemu było właściwe. Sądzę, że mogą pójść w stronę minimalizowania ilości systemów załadowanych w pamieć serwera (timer przy skoku by to sugerował).
Do tego plotki o możliwości budowania gateów - w sumie to dlaczego 0.0 ma te wszystkie gate ? Kto je zbudował i utrzymuje ?

Ile obecnie wynosi rekord obecnych charów w 1 systemie w czasie bitki ? Czy takie floty są jeszcze grywalne ? Może należy się spodziewać pójścia w stronę formacji ? A może CCP zmieni podejście i pójdzie w stronę "zręcznościówki" -> skoro DUST to strzelanka na planetach, to może wprowadzić EVR (celowo używam roboczo nazwy tego co pokazali) jako opcji dla fighterów ? Wypuszczając fightery/bombery "wynajmowałoby" się pilotów z puli (reszta to AI, albo... niedostępna  ;) ), albo Ci włączaliby się do walki tam gdzie się aktualnie toczy ? Jak dla mnie taka opcja byłaby arcyciekawa, ale wymagałaby wielu bitew capsów/supercapsów w tym samym czasie.

196
Inne gry / Odp: Dust 514
« dnia: Kwiecień 25, 2013, 14:59:53 »
Gdyby wydali Dust'a na pc język gry na pewno byłby bardziej rozwinięty na tym etapie, tak przynajmniej o 2 lata.
Jestem przekonany, że w dłuższej perpektywie port na PC będzie wykonany. >:D ;)

Przekonany jestem skoro ktoś taki jak autor konkurencyjnego tytułu (Star Citizen) uważa, że PS4 to PC:
Cytat: Chris Roberts
Roberts' reaction to the PS4 is positive. "It's a nice piece of hardware, but I think it's going to be hard for them to go much less than $400 without taking a massive loss on it," he said. "The good news is that it's essentially a PC, so that means PC owners will get much better ports of console games. I'm not a PC elitist by any means; if I could be on the PS4, and they were open, and I could do the updating and all the sort of stuff we're trying to do on Star Citizen, then I would definitely consider putting it on PS4, because it's essentially a PC with a friendlier operating system."

Ja się przyznam na konsolach nie znam, ale zasadniczo Sony jednak nie zapowiada zgodność wsteczną dla PS4 i PS3. Oczywiście nic nie ma na ten temat w oficjalnej specyfikacji i być może wprowadzą jakąś emulację choćby programową. Wnoszę z tego, że CCP musi mieć świadomość, że żeby świat DUSTa żył dłużej niż tylko do wydania PS4, to będą musieli wykonać port albo wydać wersję na PS4. Sądzę, że w tym momencie uzasadnione będzie założenie, że już naprawdę niewiele będzie dzielić ich od wydania również wersji na PC. Pytanie jaki za tym stoi biznes i jakie są ramy umowy pomiędzy CCP i Sony, bo może są tam zastrzeżenia i zapisy, które spowodują, że to nie nastąpi, a CCP będzie zadowolone, bo będzie mogło do kolekcji (EVE+ DUST) dodać wkrótce kolejny tytuł...


197
Odyssey / Odp: Letni dodatek 2013
« dnia: Kwiecień 10, 2013, 13:56:50 »
Wcześniej nie zwróciłem na to uwagi, ale zmieniają również rozmiary BSów... to będzie miało również swój ciekawy wpływ na rozgrywkę.

198
Odyssey / Odp: Zmiana skilli do shipów na lato
« dnia: Marzec 19, 2013, 13:29:41 »
Jednag jagpy nie pylo ordokrawii, to gaszty py pysau jag mu siem szyfnie botopa i przesz to fżyscy py mószeli sbencać za dószo czasó na otcywrowaniu co poeda miau na miszli, zamniazd melidolytżnej tyzgózji. Ale nailebsze pendzie jag jósz fszyzdzy pendziemy ószywać flasnych pizdowni i benciemy w mnih popełniac vkwst.
przepiękne :D

199
Off Topic / Odp: Monitorowanie nowości na stronach internetowych
« dnia: Marzec 19, 2013, 08:39:01 »
http://technologie.gazeta.pl/internet/1,104530,13580279,Internet_nie_cierpi_prozni__Feedly_zastapi_Google.html#BoxTechTxt

Cytuj
Po kilku dniach okazało się, że Sieć poradziła sobie z problemem. Receptą okazał się bliźniaczy projekt Feedly. W ciągu dwóch dni „przeprowadziło się do niego” 500 tys. użytkowników. Zespół Feedly zapewnił nawet że sklonuje interfejs Readara, żeby internauci nie odczuli różnicy.

Na stronie Change.org pojawiła się petycja skierowana do Google: nie zamykajcie Readera. Odwiedziło ją 400 tys. ludzi, poparło 100 tys. Pojawiły się też podobne inicjatywy, które też zyskały poparcie.

Decyzja Google jest też szansą dla aplikacji, które do tej pory nie mogły się przebić. Readera może zastąpić z powodzeniem stosując choćby Netvibes, NewsBlur, Feeddemon.
Linki w tekście Gazety

200
Off Topic / Odp: Monitorowanie nowości na stronach internetowych
« dnia: Marzec 18, 2013, 11:37:43 »
Co powiesz na takie cuś?
http://www.google.com/reader
Tylko RSS, czy też normalne adresy potrafi obsłużyć?
Niestety Google w swojej mądrości postanowił zamknąć readera.
EDIT:
Dupa - tylko RSS, więc z mojego punktu widzenia nieprzydane. Nie rozpoznał 4 z 5 wklejonych przeze mnie adresów.
Korzystałeś ze skryptu dodającego ? Mi większość stron rozpoznaje prawidłowo (czytaj - z jedną miałem problem = nie rozpoznał prawidłowo akurat RSS feeda :D ).

201
Inne gry / Odp: Marka "Homeworld" wystawiona na sprzedaż
« dnia: Marzec 04, 2013, 14:11:44 »
Technicznie rzecz biorąc EVE jest grą MMO i sandboxem a Homeworld SP z arcy nudną fabułą, mam nadzieję czaisz różnicę. ;)
(tak wiem, że po bólach dało się grać MP)

Drugi zarzut który tu usłyszałem - że ta gra była kamieniem milowy, srututut i tak dalej. Nie jest to dla mnie istotne, grafikę, która tam z tego co kojarzę była rewolucyjna mam w grach zawsze w głębokim poważaniu. Albo gra ma to coś określane miodnością i fajnie się w nią gra albo może być arcy rewolucją a i tak w nią grać nie będę skoro jest NUDNA i nie daje frajdy. I naprawdę nie ma powodu dorabiać tutaj jakiejś filozofii wielkiej co staracie się, nie wiem po co, robić. W Wowa też nie gram chociaż miliony ludziów twierdzą, że to najlepsza gra na świecie - z prostego powodu, jest przeokrutnie nudny.
Jedyny zarzut jaki masz do HW to nudna fabuła, w EVE nie masz nawet tego. Gdzie tu konsekwencja z Twojej strony w ocenie ? Jeśli z kilku atrybutów za najważniejszy uważasz fabułę to po co grasz w EVE ? Dla MP ? To zamiast oceniać WoWa, w którego nie grasz, może najpierw zagraj - tam to dopiero multum ludzi gra. No chyba, że swoje opinie o grze (jakiejkolwiek) opierasz jedynie na powierzchownym sprawdzeniu tytułu. Z tym, że w takim "zaliczaniu" tytułów IMHO traci się całkiem sporo, a na pewno nie wystawia się rzetelnej oceny.

202
Inne gry / Odp: Marka "Homeworld" wystawiona na sprzedaż
« dnia: Marzec 04, 2013, 13:48:14 »
Technicznie rzecz biorac dla takich ludzi EVE tez powinna byc nudna gra bo z punktu widzenia mechaniki te gry sa bardzo podobne :P :)
Zadziwiające, ale wyjątkowo się z Tobą zgadzam  :P

203
Inne gry / Odp: Marka "Homeworld" wystawiona na sprzedaż
« dnia: Marzec 04, 2013, 13:20:44 »
HW może i nudny jest teraz, ale czy był taki jak się objawił ?

Nie zamierzam się tu rozpisywać na temat tego kto jakie dawał mu recki i dlaczego, bo to mija się z celem - ktoś zainteresowany sięgnie z pewnością do odpowiedniego źródła. Dla mnie jednak w momencie jak go zobaczyłem był tytułem milowym. Wcale nie dla liniowej i co tu mówić dość nudnawej miejscami fabuły. Gra wyróżniała się wówczas grafiką, otwartością świata, innowacyjnym interface, klimatycznymi wstawkami, dźwiękiem i paroma innymi "drobiazgami".

Jeśli ktoś kto gra obecnie w EVE nie widzi tego wszystkiego, to równie dobrze może jutro skasować swoje konto.

Takie jest moje zdanie i wcale niespłycone do krótkiego: "bo gra jest nudna". Nawet JEŚLI jest, to nie zmienia postaci rzeczy, że była swego czasu jedną z najbardziej innowacyjnych. Chyba, bo wówczas ukazywało się sporo innowacyjnych tytułów, a w każdej z "kategorii" obecnie żyjących w grach można było w ciągu roku znaleźć co najmniej kilka wyróżniających się czymś innowacyjnym, a nie na wszystkie tytuły miałem i chęć i kasę i czas, by zagrać.

Dzisiaj za największą innowację uważa się port na iOS'a albo Androida...

204
Off Topic / Odp: Deszcz meteorów w Rosji
« dnia: Marzec 04, 2013, 10:31:44 »
Przy wielkości kamulca sięgającej 50km to nawet najgłębsza głębia oceanu to zaledwie płytki rów.
Głębokość nie ma znaczenia tak naprawdę przy tej wielkości impakcie.

205
Off Topic / Odp: Deszcz meteorów w Rosji
« dnia: Marzec 01, 2013, 14:40:01 »
Dystans - odległość w jakiej będziesz w momencie impaktu - bardziej służy by Ci pokazać jakie możesz ponieść szkody.
Kąt upadku - wypróbuj kilka - zacznij od 90' jako najbardziej spektakularnego, a potem zejdź do 0' (styczna), zobaczysz kiedy się po prostu odbije nie czyniąc szkody, albo czyniąc minimalne.
Sprawdź sobie jeszcze miejsce upadku - i.e. ocean - możesz zakładać średnią głębokość 6000m, ale spróbuj zasymulować upadek do Bałtyku - proponuje przyjąć średnią rzędu 150-200m (zawyżona).

Podana prędkość 62km/s jest też chyba na wyrost:
Cytuj
C/2013 A1 porusza się po orbicie ruchem wstecznym (w przeciwnym kierunku do ruchu planet w Układzie Słonecznym) więc jej prędkość względem Marsa wynosić będzie około 56km/s.

A co do rozmiaru - wg dotychczasowych danych obserwacyjnych rozmiar NIE powinien przekroczyć 50km, a za najbardziej prawdopodobny przyjmują około 10-15km. Niestety chyba im (astropolis) się ruch nagle zwiększył, bo już trzeba się zarejestrować by poczytać posty  8) :P  >:D

206
Off Topic / Odp: Deszcz meteorów w Rosji
« dnia: Marzec 01, 2013, 11:08:12 »
Fajny link  :D

207
Off Topic / Odp: Deszcz meteorów w Rosji
« dnia: Luty 28, 2013, 11:18:09 »
Eh... aż szkoda, że nie ma tam więcej "obserwatorów":
Cytuj
Jeśli kometa minie marsa w tak bliskiej odległości, to z całą pewnością zahaczy go comą. Mars praktycznie może znaleźć się we wnętrzu comy komety.
Wyobraźcie sobie tą noc meteorów, gdyby to dotyczyło ziemi!
Mi brak najwyraźniej wyobraźni, bo w takim wypadku to raczej szukałbym miejsca na dobry bunkier 8)

Cytuj
Leonid Elenin napisał na swojej stronie, że dokonał dziś nowych obserwacji astrometrycznych (z obserwatorium ISON-NM) i z wyliczeń wychodzi mu że kometa zbliży się na odległość 37000 km od powierzchni Marsa.

Przejście każdej komety (niekoniecznie tak dużej jak tutaj - o szacowanej średnicy 50km) w takiej odległości od Ziemii zniszczyłoby większość satelitów na geostacjonarce (36k km). Z pewnością byłoby niesamowicie widowiskowe, a co pokazał przykład ostatniego bliskiego przejścia (deszcz meteorów w Rosji zadziwiająco zgrywa się w czasie), mogłoby dać wiele niespodziewanych atrakcji nam wszystkim.  >:D
Swoją drogą powstały prawdopodobny krater - 500km średnicy, 2km głębokości - zadziwiająco pasuje do "killerów" wskazywanych jako źródła wielkich wymierań.

Mało prawdopodobne, póki co, uderzenie w Marsa, dałoby i tak widowisko na Ziemi - jakieś 8-9 m-cy później deszcz meteorytów.

208
Jak nie czytał, to niech przeczyta (ostatnie kilka tomów nie wyszło po polsku, ale na Baenie można sobie ebooki kupić tanio), jest dużo lepsza niż jakieś tam Webery.

Od BAEN'a akurat całą sagę Vorów masz za darmo, legalnie i w dodatku ebookowo  >:D

209
Dyskusje ogólne / Odp: Prehistoria EVE
« dnia: Luty 13, 2013, 12:03:50 »
To nie jest nerf..
Ale emotkę zauważył ?
To co można uznać za nerf to ...ilość pudeł i doskonałych trafień... przecież % ilości pudeł i doskonałych wstrzeleń nie zmienili.
No ale autor stwierdzenia o nerfie powinien się wyrazić co miał na myśli.

Nie będę Cię przekonywał że jednak jest.
Jeśli chcesz spróbuj się w wolnej chwili zastanowić dlaczego.
Nie przekonuj, każdy przecież wie, że rzadsze ładowanie przy wyższym dmg to mniejszy dmg w jednostce czasu (np. minucie), nie wspominając o stracie na czasie ponownego wciśnięcia F1 :)

210
Dyskusje ogólne / Odp: Prehistoria EVE
« dnia: Luty 13, 2013, 10:38:18 »
Większy ROF to szybsze czyszczenie magazynka, więc?
O reload chodzi chyba :)

Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 68