Eve-Centrala

Eve Online => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: Kaira Voux w Sierpień 03, 2007, 09:06:22

Tytuł: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Kaira Voux w Sierpień 03, 2007, 09:06:22
Chiałbym napisać słówko o ostatnich praktykach władz eve universe - a mianowicie ustawicznych zmian właściwości modułów i shipów - "żeby było lepiej".
Troche kijowo jest jak wydasz 800mln na nowy moduł do kopania +25% a potem dowiesz sie ze w najbliższym czasie zostanie poważnie nerfnięty. Zgoda ze 500% przewagi nad modułem t1 to sporo ale ktos mógłby myśleć nad tym PRZED wprowadzeniem go do gry a nie tak....
Podobnie jest z nosami do shipów - skilujesz 3 miechy zeby miec amar recona na solo pvp a oni tak z buta w jedyne naprawde dobre shipy amarów mierzą.... z nowymi nosami recon nie wyssie przeciwnika a jego med drony beda b.łatwo stankowane i kupa.....
Nie uwazacie ze takie zmiany powinny miec długi okres karencji, a nie że jeden pomyśli a drugi już patchuje.....
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Abadonna w Sierpień 03, 2007, 09:12:49
a niektóre w ogóle nie działają.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Kaira Voux w Sierpień 03, 2007, 09:47:05
E tam....Kłopot bedzie bo cap w reconach musi jeszcze starczyc na jakis tank, poza tym nawet neutujac 2x tyle capa co zuzywasz cięzko bedzie wygrac z bsem ktory tego capa ma ponad 2xtyle co ty, a teraz taki curse moze załatwic i dwa shipy nawet.....

Ale chodzilo mi ogolnie - inwestujesz w skile, kupujesz rigi i frakcyjne modułki żeby wymaxić super drejka - jeb, nerf i po zabawie. Kupujesz jakiś drogi super moduł a tu nerf i po zabawie - kasa w śmieci.
Wcześniej jak przegieli z impami elite to poprostu przestali dodawac a te co juz byly zostawili..

W Eve jest kilka fajnych shipow w sumie u kazdej rasy... niszczac ich bonusy i wyjatkowość cccp promuje zasade zbiezcie sie w duza kupe i tyle.

Btw. wie ktos co ma byc w końcu z bpo t2??


Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Michieru w Sierpień 03, 2007, 09:55:01
Chiałbym napisać słówko o ostatnich praktykach władz eve universe - a mianowicie ustawicznych zmian właściwości modułów i shipów - "żeby było lepiej".
Troche kijowo jest jak wydasz 800mln na nowy moduł do kopania +25% a potem dowiesz sie ze w najbliższym czasie zostanie poważnie nerfnięty. Zgoda ze 500% przewagi nad modułem t1 to sporo ale ktos mógłby myśleć nad tym PRZED wprowadzeniem go do gry a nie tak....
Podobnie jest z nosami do shipów - skilujesz 3 miechy zeby miec amar recona na solo pvp a oni tak z buta w jedyne naprawde dobre shipy amarów mierzą.... z nowymi nosami recon nie wyssie przeciwnika a jego med drony beda b.łatwo stankowane i kupa.....
Nie uwazacie ze takie zmiany powinny miec długi okres karencji, a nie że jeden pomyśli a drugi już patchuje.....

1) Wyolbrzymiasz.
2) Jak Ire wspomniał - lekkie zmiany w ficie i wszystko będzie cacy. Zmiany polegać będą jak mniemam na wrzuceniu większej ilości wspomnianych neutów kosztem nosów, oraz utrata 1 med slota na rzecz injectora.
3) Recony to nie "jedyne" naprawdę dobre statki amarrskie, a po Rev 2.2 dobrych amarrskich statków będzie więcej - Khanid Mk2 zapowiada się więcej niż obiecująco.

Podsumowując, zamiast rozpaczać, należy się po prostu zaadaptować do nowej sytuacji, to wszystko.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 03, 2007, 10:06:58
Zmiany w missilach - płacz
Przez jakiś tydzień po wprowadzeniu, potem ludzie odkryli, że to do końca był nerf i się płacze urwały..
Zmiany w dronach - płacz.
Przez jakiś tydzień po wprowadzeniu, potem ludzie odkryli, że to do końca był nerf i się płacze urwały.
Zmiany w amarrach - płacz.
Czemu mam uczucie deja vu?  ;D

Tak naprawdę, to amarzy dostali ładnego boościka, nowy sacri jest bardzo ładny, a tak jak napisali poprzednicy, recony wcale tak mocno po dupie nie dostały, trochę tylko pokombinować trzeba będzie, to źle?
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Kaira Voux w Sierpień 03, 2007, 10:12:26
Xart czy to źle zalezy od tego ile kasy włożyłeś w poprzednią konfigurację statku, i jaki był  to procent twojego budżetu.....

 :knuppel2:
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: vulor w Sierpień 03, 2007, 10:31:30
Jeżeli % był za duży, a pewnie był bo teraz płaczesz na forum, to jesteś idiotą.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 03, 2007, 10:32:31
Xart czy to źle zalezy od tego ile kasy włożyłeś w poprzednią konfigurację statku, i jaki był  to procent twojego budżetu.....

 :knuppel2:

Pierwsze prawo EVE:

Nigdy nie lataj statkiem, na którego stratę Cię nie stać!
Niezależnie z jakiego powodu ta strata mogłaby nastąpić.

Aha, i odnośnie wcześniejszego zapowiadania zmian - a po cholerę je na sisi wprowadzają?  Żeby ludzie mieli czas się dostosować. Na dodatek jeszcze chyba do końca nie wiadomo, które zmiany wejdą i kiedy. Z jakim wg Ciebie wyprzedzeniem mieliby informować? Pół roku? Rok? Ech...
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 03, 2007, 10:41:33
Amarskie recony beda mialy teraz wiekszy problem z zabijaniem BSow. Z mniejszymi i rownymi rozmiarem statkami powinno byc spoko przy uzyciu neutów. Podobne klopoty czekaja NOS-domi jako narzedzie do klepania capitali.
Tymczasem neuty jako bron BSow przeciw frygom sprawdza sie nie gorzej niz NOSy albo i lepiej. Czyli wydaje sie to zmiana nie całkiem doskonała.

Świeżynki na rynku zawsze byly zakupami wysokiego ryzyka, zawsze bylo wiadomo ze albo coś zmienią albo ceny niedlugo spadna i zakupy rzeczy w miesiac od wprowadzenia to zabawa dla milosnikow gry na rynku i dla zbyt bogatych ekscentrycznych eksperymentatorów.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Michieru w Sierpień 03, 2007, 11:01:35
Tak naprawdę, to amarzy dostali ładnego boościka, nowy sacri jest bardzo ładny, a tak jak napisali poprzednicy, recony wcale tak mocno po dupie nie dostały, trochę tylko pokombinować trzeba będzie, to źle?
/me wskakuje na whinewagon

Źle! Zepsuli mi mój omgwtfpwnzmobile, który nie wymagał praktycznie żadnego wysiłku, by móc mierzyć się z teoretycznie dużo silniejszymi przeciwnikami! Jak można w ogóle wprowadzać takie zachwiania w balansie gry! Przecież to, że statek wielkości cruisera nie ma żadnego problemu w 1v1 z battleshipami jest ABSOLUTNIE wyważone i normalne!
/me zeskakuje z whinewagonu.

Naprawdę cieszę się, że stało się to, co się stało (tudzież stanie, gry Rev 2.2 zawita na TQ). Krótko mówiąc, adapt or die.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Khan Soriano w Sierpień 03, 2007, 11:49:00
Michieru i Xarthias maja racje, te zmiany to nie jest zaden problem dla normalnie myslacych ludzi.

Curse i Pilgrim zostaly oslabione i to jest fakt ale niech ktos mi powie z reka na sercu ze nie powinny byc!! Argumenty typu 'aaa to byly jedyne dobre(czytaj przegiete) statki amarrskie' sa debilne bo nie chodzi nam o to zeby zostawic 2 mocne statki tylko zeby cala reszta tej rasy mogla byc uzywana. Dodatkowo ten nerf tylko zwiekszy zabawe podczas latania nimi o czym pisze juz wiele pilotow amarskich reconow, a to ze nie bedzie juz tak latwo solowac BSy jest wg. mnie bardzo dobrym posunieciem.

Ludzie placza tez, ze zmiana nosow oznacza nerf Amarr bo teraz sa bezuzyteczne i nie ma jak zdobywac cap dla modolow (powaznie sa tacy) ale kto by sie przejmowal placzem kerbirow. Maja teraz Khanid do latania na misje bez problemow z capem i kosmicznymi tankami. Ja natomiast zmiany w nosach postrzegam jako cholernie wielki booost dla Amarr!!! Wszystkie Amarrskie statki z 3ma medami (wiekszosc) nie MUSZA juz zawsze wsadzac cap boostera, malo?? To jakby dodac mi 1 wiecej medslot na mojego Geddona, Prophecy, Absolution!!!

Khanid jest zle?? Niech kurwa ktoras z tych placzek powie co bylo tak dobrego w poprzednich statkach Khanid?!?!?!?!??! Przeciez wsiadajac do ktoregokolwiek z obecnych, rozpierdolilbym taka sama postac siedzaca w poprzedniej wersji!!! Oslabiony nos+bonus do capa+capless weapons oznacza KOSMICZNA ilosc capa na tank (rezy byly lepsze od zawsze na takim sacri i damnation niz viziam), a to ze DPS jest mniejszy (nawet duzo niekiedy) jest po prostu jakims kompromisem. Damnation jest sprawa otwarta, jest podobno zbyt slabe i zostanie zmienione troszke ale reszta jest swietna.

Ja widze za to mnostwo zalet:
Caldari maja wreszcie wiecej statkow do PVP
Amarr maja statki z mozliwoscia wybrania dmg
Amarr maja 6 dodatkowych statkow (wczesniej naprawde nikt tym nie latal, ceny na TQ skoczyly jak pojebane bo do tej pory nikt nie chcial tego kupowac, a teraz nagle sa chetni)
Amarr maja wyrazniej zaznaczone priorytety, Khanid tank, Viziam gank.
Amarr sa wreszcie troche zroznicowani, nie ma juz sytuacji gdy statek t2 tego samego typu robi to samo (gorzej lub lepiej) co statek z nastepnego tiera!! Ta zmiane chcialbym zobaczyc tez w t1 bo np. nie widze sensu uzywania Prophecy skoro Harbinger robi wszystko od niego lepiej.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Voulture w Sierpień 03, 2007, 13:25:37
[...]
Ja widze za to mnostwo zalet:
Caldari maja wreszcie wiecej statkow do PVP
[...]
Z calym postem sie zgadzam, ale... skad ty tam Caldari wziales? ;]
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: vulor w Sierpień 03, 2007, 13:53:40
[...]
Ja widze za to mnostwo zalet:
Caldari maja wreszcie wiecej statkow do PVP
[...]
Z calym postem sie zgadzam, ale... skad ty tam Caldari wziales? ;]
Jestem caldari.
Amarrski cruizer na 5 to jest dla mnie nie cały miesiąc.

Resztę skilli do nowego sacrilege już mam praktycznie mam.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Sierpień 03, 2007, 13:59:37
Khan ma racje a Kaira oczywiście nie
a teraz taki curse moze załatwic i dwa shipy nawet.....

no i łajzy zjebali mi statek w którym dwa BSy rozwalałem a jak się trafł jakiś dobr spawn ratów to i dziesięć a teraz lipa i co kurwa robią czy nie uważacie ze powinni to zmienić bo nie będę miał capa na tank.

hmmm. Ta gra nie idzie w kierunku omfguber szipów i za co trzeba ccp dziękować ale w kierunku większej różnorodności i wreszcie się okaże że po to aby przeżyć musisz myśleć. Tak trzymać
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 03, 2007, 14:05:33
Ale T2 cruisy prawie wszystkie i prawie w kazdym ukladzie rozwalaly BSy z armatką w nosie. Moze oprocz niektorych reconów.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Khan Soriano w Sierpień 03, 2007, 17:56:06
Ale T2 cruisy prawie wszystkie i prawie w kazdym ukladzie rozwalaly BSy z armatką w nosie. Moze oprocz niektorych reconów.

Slyszalem takie rzeczy na poczatku mojej przygody z EVE co bardzo rozbudzalo wyobraznie i nakrecalo mnie na HACe. Oczywiscie z biegiem czasu nastapilo pare zmian w grze, zdobylem troche doswiadczenia oraz prawdziwej wiedzy i zanim sie obejrzalem, klepniecie BSa (pvp fit) w t2 cruzie bynajmniej proste nie bylo.

Commandy beda teraz (po zmianach w nosach) godnym przeciwnikiem dla BSow, z powodu swojego tanka, ktory zaneguje wiekszosc dmg od BSa (choc heavy neuty moga przechylic szale na korzysc BSow i tak). Cruzy juz nie maja takiego komfortu, 200-400dps tankowane max to duuuzo za malo zeby wytrzymac te 1k dps od BSa (nawet biorac pod uwage trafianie bedzie to 2x to co moga wytankowac). A gdzie tu jeszcze dps, ktory przebije te niemal 30k hp (z czego 2/3 jest niezle wytankowane 60+ shield/armor i 60 struct)

Pamietam jak MMoroz kiedy bylismy jeszcze w BYDI, bawil sie swoim Megasem z Eosem albo Astarte kogos z korpa (Sarge albo Uggy) i ledwo zdazyl wylaczyc guny bo tamten znikal w oczach, a przed tym wydazeniem obaj bylismy przekonani ze commandy niezle tankuja  :)
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: RIPsento w Sierpień 04, 2007, 11:02:53
no i łajzy zjebali mi statek w którym dwa BSy rozwalałem a jak się trafł jakiś dobr spawn ratów to i dziesięć a teraz lipa i co kurwa robią czy nie uważacie ze powinni to zmienić bo nie będę miał capa na tank.

Płaczemy razem z tobą. Może trochę luzu to tylko gra  :uglystupid2:
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Sierpień 04, 2007, 11:42:07
RIPsento czytaj całość wątku, wyciągaj wnioski a później komentuj. Tak to właśnie nieznajomość tematu rodzi fleima
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Voulture w Sierpień 04, 2007, 12:43:52
1k dps od bsa? podaj fit

Wprawdzie nie bylo to do mnie, ale poratuje kolege ;]

1. Megathron + 5 Ogre t2 + 7 Neutronow t2 + Fed. Antimatter + 3 Mag staby t2
2. Rokh + 5 Hammerheadow t2 + 8 Neutronów t2 + Fed Antimatter + 3 Mag saby t2
3. Abaddon + 5 hammerheadow t2 + 8 Mega Pulsów t2 + AN Muliti L + 2 Heatsinki t2
4. Maelstrom + 5 Hammerheadow t2 + 8 800 RA t2 + Hail L + 3 Gyro t2

Swoja droga jest wiele fitow nawet na nizsze tiery bsow ktorym naprawde niewiele brakuje... domi na blasterach, ravena na siegach itd.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Gacul w Sierpień 04, 2007, 13:02:23
A geddon to co  :knuppel2:
7x Mp II AM multi  + 5x Ogre II + 3 hs II

 :tickedoff:
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Khan Soriano w Sierpień 04, 2007, 16:35:51
Ja wyciagam 1k dps na Geddonie z 7x Dual Heavy Pulse Laser t2 + conflag + 2HS +1rig, wszystko kwestia skilli 8)
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Voulture w Sierpień 04, 2007, 16:49:44
Ja tak tylko rzucilem fity po 1 dla kazdej rasy, zeby nie bylo :)
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Kaira Voux w Sierpień 04, 2007, 22:14:06
Ale sie temat rozjechał....
Fakt że recony amarów rozwalały większość bsów bez problemów i z racji cruz > bs może wyglątać to na przegięcie, ale były/są to fajne shipki w których przewaga technologiczna przewyższała brutalną siłę dużych klocków....  Cena cursa z fitem przewyzsza cene bsa z fitem, stąd jako statek technologicznie bardziej zaawansowany mogł rozwalać większy ale gorszy i w sumie to nie widze w tym nic złego...
A co do domi nosowników na capitale to jak sie ich zbierze z 10 to jak rozwala cariera to balans jest tez zachowany...

Nerf nosów to zmiana w sumie na + jeżeli chodzi o prosta zasadę  duże  rozwala mniejsze....

Nie chodziło mi też o to by nic nie zmieniac w grze, po tylu latach mogliby po prostu ostrożniej/ rozważniej wprowadzać nowinki żeby w ciągu 2 miesięcy nie robić z jednej rzeczy czegoś mega wypaśnego i drogiego a za chwile bezużytecznego i taniego....

Nowe shipy khanid bedą fajne tylko może sie okazać tak że zanim wyskiluje misle na jakiś sensowny poziom to nowy patch sprawi że znerfione statki bedą ozdobą hangaru bo nawet sprzedać ich sie nie będzie opylało za 1/4 ceny.

Vulor twój tok rozumowania jest powalający, przypomina mi rozumowanie 13letnich adminów z serwerów bf2....

Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Tratoc w Sierpień 05, 2007, 09:21:53
Jak planuja nerfnac te moduly na kopanie? Sam myslalem nad zakupelm, wkoncu kurcze w hulk o 50% podbic wydobycie to niebyle co.  Wypowiedzi w watku mnie zaskakuja, jak mozna porownywac shipy co sa od lat i nie kosztowaly nawet (1/10) co ten modul do tej sytuacji. Zmiany w shipach rzeczywiscie odpowiada naturalnemu rozwojowi gry i to powinno zachodzic. Zupelnie co innego jak z miesiaca na miesiac wprowadzaja zupelnie nowy modul ktorego cena siega 1-2b za sztuke by zaraz go skroic do warosci ulamka tej kwoty. Wkoncu mieli czas, testowali, sami to wprowadzil wiec jakas odpowiedzialnosc powinna byc.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 05, 2007, 10:59:04
Cena wynika przeciez z rynku a rynek z wyobrazenia ludzi na temat wartosci przedmiotu.
CCP nie oglosilo ze wprowadza takie moduly, ze sa przetestowane i ze beda dzialac. One poprostu zazcely wypadac ze spawnow.
W tej sytuacji i sprzedawcy i klienci (jak ktos ma ten miliard to znaczy ze juz chwile gral i powinien miec pojecie) wiedza że modul jest niepewny i jest inwestycja wysokiego ryzyka bo jest nowy i jeszcze moze sie cos w nim zmienic, jeszcze nie ma pewnosci ze dziala, nie ma o nim w poradnikach dla gornika itd.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: vulor w Sierpień 05, 2007, 18:32:33
Ale sie temat rozjechał....
Fakt że recony amarów rozwalały większość bsów bez problemów i z racji cruz > bs może wyglątać to na przegięcie, ale były/są to fajne shipki w których przewaga technologiczna przewyższała brutalną siłę dużych klocków....  Cena cursa z fitem przewyzsza cene bsa z fitem, stąd jako statek technologicznie bardziej zaawansowany mogł rozwalać większy ale gorszy i w sumie to nie widze w tym nic złego...
Brawo, udowodniłeś swoje racje...
Niestety twoja argumentacja jest idiotyczna.
Piszesz, że curse ma być dobry bo jest drogi, tym samym zamieniając przyczynę ze skutkiem. Curse jest drogi bo jest dobry. Cene tego statku wymusza rynek, ale mógł by kosztować dużo taniej. Koszt produkcji cruza t2 jest mniejszy niż BS tier2, jednak ludzie są w stanie płacic dużo za statki, które są zwyczajnie przegięte. Porównaj sobie koszt produkcji i cenę arazu i lachesis, oraz ogólnie popatrz na ceny mniej popularnych reconów.

Jeśli chodzi o fit, to ceny mogą być bardzo rożne, ale dobrze zfitowany BS wcale taki tani nie jest.

Cytuj
Vulor twój tok rozumowania jest powalający, przypomina mi rozumowanie 13letnich adminów z serwerów bf2....
Jak będziesz pilnie nad sobą pracował, to może kiedyś mi dorównasz pod tym względem  :smitten: :smitten:





Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Kaira Voux w Sierpień 06, 2007, 09:47:29
Vulor napisałm że curse jest b. zaawansowany od bsa  i dlatego mógł być lepszy bez uszczerbku balansu gry..   i że ma przewage technologiczą.... Wymaga więcej skili do latania, dobrego fitu, produkcji... O cenie wspomniałem dlatego coby podkreślić iż nie naruszał także równowagi ekonomicznej....Cena faktycznie wynika z popytu ale też bpo/bpc jest problematyczne.


Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Kaira Voux w Sierpień 06, 2007, 11:45:54
W ten sposób patrząc ire to do skilów na recona można dodać wymaksowanie misli, armor kompensacji, zrobienie rocon shipow na 5, dronów na maxa itd...
Bsa wyskilować na misje lvl 4 solo albo na raty może już 3 miesięczna postać,  a reconem sobie nie polata...

Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Tratoc w Sierpień 06, 2007, 11:58:33
a bs nie wymaga skili do latania? omb to chyba apok na lvl2 i 8 minerow na gorze  :o
wyskiluj bs na 5, duze dzialka t2, moduly do grida t2 i wyjdzie ci skili tyle samo albo lepiej.

By wsiasc do bsa wystarczy tydzien, by wsiasc do curse trzeba 2miechy, a to tylko by wsiasc i tam tez trzeba wyskilowac sprzet t2 by cos wiecej zrobic.  Curse na 5lvl trzeba prawie tyle samo czasu co na bs5lv, a przy kwesti ze do cursa wsiada z prawie 2 miesiecznym poslizgiem opanowanie go na maxa zajmuje lekko o miesiac dluzej niz bsa na maxa.  

A co do watku glownego, zeby ten modul do kopania tak zjechac to sie nie dziwie, mozna poklac CPP :P Z 25% na 9%, kto to wogole wprowadzil na poczatku?? Nawet przygłup mogl sie domyslic co stanie jak wrzucili do gry upgrade 5x lepszy od standardowego, z polowe nizszy wymaganiami. Po co niepotrzebnie krew psuc. Takie cos nie powinno wyjsc za sisi.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Sierpień 06, 2007, 12:19:07
Cytuj
jak dla mnie uberlol, twierdzenie ze rekon wymaga superskili i powinien byc z tego powodu uber.

podpisuje się, to tylko wymysł graczy. W założeniu statki tech 2 jak i nadchodzące tech 3 mają być statkami bardziej "wyspecjalizowanymi" niż ich low tech'owe wersje co nie jest równe temu, że będą to pwndmobile z wbudowanym buttonem iWin.

Tak więc jeżeli chodzi o statki tech 2 (i wyżej) słowem kluczem jest "SPECJALIZACJA", a nie wszystkozabijajaca maszynka do zarabiania kasy.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 06, 2007, 12:32:39
HACe nie sa szczegolnie specjalizowane, sluza poprostu do zabijania.
U Gallente akurat oba HACe biją bardzo mocno, np porownujac Ishtara z Domim, oba maja te sama sile ognia (5 ogrów), tylko ze Ishtar jest zwrotniejszy, czyli zasadniczo w walce ma wieksze szanse na ucieczke kiedy trzeba uciec, atak kiedy trzeba atakowac itd itp. No mocniejszy jest i tyle.
Deimos tez jest niczego sobie.
Vagabond tez zjada wszystkich na sniadanie, a jesli kogos nie zjada, to Vagabondowi 10 razy latwiej ucieknie niz jego statystyczny przeciwnik.

W skrocie, T2 cruzom jest duzo latwiej wybierac walki niz BSom i to czyni je mocniejszymi nawet jesli zadaja czasem pare % obrazen mniej.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Sierpień 06, 2007, 13:24:26
HACe nie sa szczegolnie specjalizowane, sluza poprostu do zabijania.

Są wyspecjalizowane w zabijaniu, tak jak sama nazwa wskazuje.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Khan Soriano w Sierpień 06, 2007, 13:43:19
Wymagania skillowe do reconow to kolejny mit tej gry, ktory bierze sie z niewiedzy i zaraz postaram sie go obalic:

Przykladowa postacia jest moj alt do transportu, ktory raptem ma mozliwosc uzywania paru podstawowych modow i indusow gallente. Tegoz alta bede EVE Monem przygotowywal do obslugi Curse (przedmiot naszej dyskusji) i Geddona razem z typowymi fitami do nich (niezlymi w obu wypadkach). Alt nie ma learningow, ani impli wiec nie sugerowalbym sie czasem w jakim osiaga te statki ale roznicami  pomiedzy nimi.

Mowie oczywiscie o obecnej mechanice gry, zmiany z SISI beda jak beda i nikt tak naprawde nie wie jak to bedzie wygladac.

Licze tylko rzeczy specyficzne dla danego statku tj. pomijam navigation (bo oba musza miec to zrobione niezle zeby moc cos zdzialac), tackle, rigi itp.

Curse - 219d 13h 58m = Taki pilot polata sobie z reconami na lvl 4, dampami niemal wymaxowanymi (lvl 4 obu skilli), dronami t2 (lvl 2), medium nosami t1 (t2 maja za duze wymaganie grida i cpu) i wsadzi sobie t2 extendera. Armor tank i cap skills pomijam bo nie sa potrzebne na tym setupie. Armor tank na 4 medach to zart, a recharge nikomu nie jest potrzebny na statku z taka NOSing power.

Tak zrobionym statkiem mozna jechac wiekszosc BSow solo ale wg. paru osob to jest ok bo ten statek jest skill intensive i jego totalne przegiecie jest uzasadnione ??? No to zobaczmy BSa:

Geddon - 510d 11h 42m = Taki pilot ma 4lvl BSa, T2 heavy, T2 dzialka, Cap skills na 4lvl oraz armor tank t2 z kompensacjami na lvl 4 (sam tank na lvl 4).

Jakies pytania??

Nie chce slyszec zadnych glosow nt. tego, ze 'po co mi drony t2, po co mi t2 dzialka', bo to w moich oczach dyskredytuje ta osobe w dyskusji >:(. Latanie BSem bez dzialek t2 jest debilizmem, a brak heavy t2 oznacza znaczacy spadek dps (dzieki temu z 600-700 mozna wskoczyc na 1000).

Mial byc dobry pilot Geddona i Cursa, oto ich macie. 2x ciezej zrobic Geddona niz Curse!!! Co najlepsze, w walce 1on1 obu tych statkow z tymi pilotami, nie postawilbym na Geddona zlamanego grosza. Latac po 0.0 tez bym wolal w Curse bo znacznie latwiej mu uciec od jakiegokolwiek gatecampa, a w razie walki niekorzystnej dla siebie wlaczamy dampy, nosy i spieprzamy na mwd. To nie jest przegiety statek??

Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: vulor w Sierpień 06, 2007, 13:56:59
Przykladowa postacia jest moj alt do transportu, ktory raptem ma mozliwosc uzywania paru podstawowych modow i indusow gallente. Tegoz alta bede EVE Monem przygotowywal do obslugi Curse (przedmiot naszej dyskusji) i Geddona razem z typowymi fitami do nich (niezlymi w obu wypadkach). Alt nie ma learningow, ani impli wiec nie sugerowalbym sie czasem w jakim osiaga te statki ale roznicami  pomiedzy nimi.

Kurwa Khan, ty to sie w robocie opierdalasz  ;D ;D
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Sierpień 06, 2007, 14:00:24
Ja właśnie liczyłem mojego matarskiego alta i wyszło mi podobnie. Dobre wyskillowanie bsa zajmuje ponad 1/3 więcej czasu niż recona. Różnica trochę mniejsza niż u Khana, bo ja jeszcze trochę gunnery policzyłem dla recona. Podobnie sprawa ma się z hacami (tu nawet trochę mniej czasu) i commandami (różnica około 20%). I generalnie tak powinno być. Z jedną różnicą - bs powinien w 1:1 być co najmniej równym przeciwnikiem dla commanda, dla mniejszych statków powinien być trudnym do skasowania, a niestety nie do końca tak jest.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 06, 2007, 14:03:06
T2 dziala i drony sa dla maniakow perfekcjonistow, te max pareset DPS nie robi az takiej roznicy zeby spedzac cale miesiace na skillowaniu a latajac sprzetem T1 mozna go czesciej tracic bo jest tanszy :)

Normalnie jesli sie nie jest maniakiem ostatnich 5 procencikow, robi sie BSa w dwa tygodnie a recona w pare miesiecy. Strata BSa kosztuje ze 30-40 milionow (oczywiscie jesli jest sie maniakiem paru % mozna latac fitem za 300 milionow, ale ogolnie jest to marnowanie 300 milionow, godzinka AFKowania w 0.0, raz wylosują Cie na primary i do widzenia, nie ma roznicy czy fit jest super czy badziewny, czy tankujesz i czy zadajesz 500 czy 1000 DPS), recona taniego strata kosztuje wiecej.

Ergo, recon jest drozszy, trudniejszy do nauczenia i dlatego jest lepszy :)
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Voulture w Sierpień 06, 2007, 14:20:38
To pole widzenia kerirka albi. :>
Nie szkodzi, ze skillujesz t2 statek, ale t2 fit juz jest zle? Latajmy na t1, co z tego, ze jest slaby za to tani? oja odpowiedz na takie haselka brzmi jak zawsze - lataj wiec cruzem. Albo frejka,, ta jest dopiero tania.

Zastanow sie prosze co porownujemy.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 06, 2007, 14:38:55
E, no w sumie latam cruzem, zarabiam okolo 5 milionow tygodniowo na ratowaniu i nie stac mnie na to zeby co druga bitwe tracic BSa.

Cruzem mam 3/5 sily ognia domiego, przezywalnosc dokladnie taka sama (sytuacji kiedy moj cruz umiera, dread tez by nie przezyl) a kosztuje mnie to jakies 5 milionow. Za to zabijam skuteczniej niz domi, bo lockuje szybciej, wiec 2/3 killi ktore nigdy by sie BSowi nie udalo, mi wychodzi. I nie musze sie martwic ze zgine, bo mam w hangarze 7 zapasowych. Cruzy T1 FTW! :)

BSy mam wyszkolone od dawna na 5 a zeby wyszkolic recony to jeszcze pewnie ze 2 lata miną, ergo, recony sa trudniejsze :)
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Khan Soriano w Sierpień 06, 2007, 14:41:10
T2 dziala i drony sa dla maniakow perfekcjonistow, te max pareset DPS nie robi az takiej roznicy zeby spedzac cale miesiace na skillowaniu a latajac sprzetem T1 mozna go czesciej tracic bo jest tanszy :)

Normalnie jesli sie nie jest maniakiem ostatnich 5 procencikow, robi sie BSa w dwa tygodnie a recona w pare miesiecy. Strata BSa kosztuje ze 30-40 milionow (oczywiscie jesli jest sie maniakiem paru % mozna latac fitem za 300 milionow, ale ogolnie jest to marnowanie 300 milionow, godzinka AFKowania w 0.0, raz wylosują Cie na primary i do widzenia, nie ma roznicy czy fit jest super czy badziewny, czy tankujesz i czy zadajesz 500 czy 1000 DPS), recona taniego strata kosztuje wiecej.

Ergo, recon jest drozszy, trudniejszy do nauczenia i dlatego jest lepszy :)
Zartujesz czy kpisz?

Wiesz co mi moze twoj dwutygodniowy pilot BSa?? Wsiadam w cruza i go masakruje. Tak jak ci napisal Voulture, skoro wsiadasz do statku z zalozeniem, ze chcesz go stracic i nie plakac nad strata to po co wogole nim latasz? Chcialbys byc w gangu swoim BSem za 150m (nic ekstrawaganckiego po prostu dobry fit) z kims kto kieruje sie zasada 'latam tanim bo mi zal dupe sciska jak trace'??? Ja niespecjalnie...

Argument o ostatnich 5% procencikach tez do mnie przemawia, bo takich skilli jest masa i sumujac te procenciki albo niebezposrednie bonusy (np. wiekszy zasieg ktory przeklada sie, w malym ale zawsze, stopniu na dps) to robi sie z tego wlasnie ta roznica 500, a 1000 dps. Jezeli rzeczywiscie uwazasz, ze to jest malo to naprawde nie mamy o czym dyskutowac.

Walka flot i primary o ktorym mowisz to inna bajka, myslalem ze chodzi nam o dyskusje o 1vs1 albo maksymalnie w malych gangach, w takiej sytuacji tez uwazasz ze dostane primary i 'do widzenia'? Bo ja mysle ze to raczej ty ze swoim 2tygodniowym tankiem wyparujesz pod ogniem wrogiego supportu :P
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Kaira Voux w Sierpień 06, 2007, 21:51:51
Uczepiliście sie tych skili - ire jak bsy na 5 to i recony na 5 a nie tylko cruzy...
Khan nie wiem co chcesz od armor tanku na cursie i pilgrimie - jak chcesz maksować to dolicz 4 kompensacje, drony interfacing na 5, a do cursa jeszcze kupe skili w mislach można żeby był super,,,,

Po drugie porównanie cursa vs geddon jest mało miarodajne - zrób porównanie curse vs domi, gdzie dominik też swego rodzaju przegięty ship a jednak tani, skiluje swój dps szybciej i szanse ma zupełnie inne - rzekłbym zależące już od konfiguracji fitów i doświadczenia pilotów.... Zresztą z tymi bsami to nigdy nie było jakoś super różowo bo bez wyssania capa to 5 med dron wiekszosc bsow tankuje a pilgrim ssie z zasiegu large nosów...

A to że każdy statek ma być wyspecjalizowany to bzdura - żadnych shipów dla solo piratów i latajmy w gangach co najmniej 8... Nie wszyscy są zwolennikami latania w coraz wiekszych grupach.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 06, 2007, 22:50:39
Walka 1 vs 1 to jest jakas abstrakcja. A jesli kto w moim gangu ma ochote latac BSem za 150 milionow to absolutnie mi nie przeszkadza, bedzie troche wyzej ode mnie na killmailach.
Gangi sa po kilka osob do 30. Jesli kilka walk dziennie, powiedzmy srednio 3. W kazdej walce jedna strona przezywa, druga nie. Wiec srednio dziennie traci sie 1.5 statku. Nie stac mnie na tracenie 1.5 BSa za 150 milionow dziennie, bo to 225 milionow w plecy. Strate 1.5 cruza dziennie moge przezyc.
Ja wiem ze sa ludzie ktorzy zarabiaja 400 milionow w ciagu jednej wycieczki na raty, ale ja zarabiam na ratach kilka milionow tygodniowo i nie moge wychodzi na minus miliard na tydzien.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Sierpień 07, 2007, 02:18:04
No więc Albi może trzeba zająć się handlem nie ratowaniem. Walka 1vs1 to jest abstrakcja więc tym bardziej w większych gangach te kilka % zaczyna odgrywać znaczącą rolę. Nie chodzi tu o to czy tobie przeszkadza ta czy ktoś ginie w szipie za 200m tylko czy jemu przeszkadza to ze musiał zginąć w szipie za 200m starając się wygrać tą walkę także dla ciebie jako dla pilota który lata we wszystkim co najtańsze bo inaczej za dużo mógłbyś stracić. Ja wiem rl jest ważniejszy od gry a możesz nie mieć czasu na ratowanie handlowanie czy inny spsób zarabiania ISKów. są jednak korpy które starają się jak mogą aby wyposażyc każdego pilota w odpowieni stuff więc być może trzeba zmienic korpa

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 07, 2007, 08:03:29
Zajmowalem sie kiedys handlem i mialem wtedy pieniadze i latalem BSami i tracilem je wesolo, teraz nie idzie mi handel bo nie mam na inwestycje poczatkowe :)
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: vulor w Sierpień 07, 2007, 08:45:28
Jesli kilka walk dziennie, powiedzmy srednio 3. W kazdej walce jedna strona przezywa, druga nie. Wiec srednio dziennie traci sie 1.5 statku.
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Rozumiem, że "maniak ostatnich 5 procencikow" średnio traci tyle samo statków, co specjalista od fitów t1?

Wracając do tematu. Nie mam nic przeciwko temu, żeby  "maniak ostatnich 5 procencikow" w reconie rozwalał 2 tygodniowego pilota BS-a. Tylko powiedzcie mi dlaczego recon obskilowany tak jak to opisał Khan (nie całe 300dni skillowania) rozwala na geddona opisanego przez Khana (ponad 500dni)?

Tych co sie boja nerfa nosów mogę uspokoić: Wasz kofany curse nadal będzie w stanie rozwalić 2-tygodniowe bs z t1 fitem.
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: vulor w Sierpień 07, 2007, 09:08:39
Na capitale.
A w gangu na ms i tytany :D
Tytuł: Odp: Polityka CCP
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 07, 2007, 10:33:34
Jesli kilka walk dziennie, powiedzmy srednio 3. W kazdej walce jedna strona przezywa, druga nie. Wiec srednio dziennie traci sie 1.5 statku.
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:
Rozumiem, że "maniak ostatnich 5 procencikow" średnio traci tyle samo statków, co specjalista od fitów t1?
Zasadniczo, dokladnie tak jest.
Z mojego doswiadczenia wynika, ze BS za 300 milionow pada mniej wiecej tyle samo razy dziennie co cruz za 5 milionow, poprostu jak leci gang z BSow za 300 milionow, to zbiera sie na niego wieksza grupa i ludzie wydokowuja carriery.