Eve-Centrala

Eve Online => Korporacje, Sojusze & Organizacje - dyskusje => Wątek zaczęty przez: MightyBaz w Styczeń 31, 2010, 09:55:32

Tytuł: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Styczeń 31, 2010, 09:55:32
Wczoraj gadałem z kimś, kto przedstawił doskonały pomysł, by w końcu CCP zaczęło poważnie traktować ludzi z nullseca. Mam nadzieję, że sam się ujawni. Robię tylko za "tubę propagandową".
LAGmytom mówimy stanowczo: NIE!!!
Proponuje, by każdy corp przyłączył się do akcji "zbrojnej" wymierzonej przeciwko...temu zjawisku.  :knuppel2: Inaczej CCP nadal będzie obiecywać, nie dając nam nic w zamian. Przekażcie innym, na pozostałych forach w każdym cywilizowanym języku.

Primary target:
LagTradeHUb

Secondary target:
Lag-lvl4-Mission-Sys


Hasło przewodnie akcji: Welcome in LagEmpire
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Styczeń 31, 2010, 09:59:27
Ale o co chodzi?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Styczeń 31, 2010, 10:03:05
żeby sobie polatać/postrzelać w hisec w dużych grupach po kilkaset ppl. Niektórzy nawet mają zgodę CONCORDu, by do siebie walić, hyhy
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Kha Verti w Styczeń 31, 2010, 11:22:31
Hmm 400vs400 w jita ? :D
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Styczeń 31, 2010, 11:28:19
Jita ma limit na liczbę ludzi w systemie i po dojściu do niego nie da się tam wskoczyć, ani zalogować, więc zapomnijcie o zalagowaniu.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Kareem w Styczeń 31, 2010, 11:34:57
Jita może tak, a co z systemami obok?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Khobba w Styczeń 31, 2010, 11:51:41
są na osobnych node'ach pewnie. może lepiej jakieś motsu, czy inny mission hub niż Jita? W Jita wszyscy są przyzwyczajeni do laga
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Kha Verti w Styczeń 31, 2010, 11:54:02
Jita ma limit na liczbę ludzi w systemie i po dojściu do niego nie da się tam wskoczyć, ani zalogować, więc zapomnijcie o zalagowaniu.

Nie jest to niemozliwe a jedynie trudne - jak ktos wyskoczy z jita to sie zwalnia miejsce i moze wskoczyc nastepny. Wojna w tym wypadku mogla by przyjac postac wprowadzenia do jita maksymalnej liczby graczy z nullseca tak by ci z high nie mogli do niej wskoczyc. Pozatym po dt spokojnie wskoczy nawet 400 osobowa flota zanim sie licznik w jita przepelni (co nastepuje przy ok 1200-1300 osob).
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Styczeń 31, 2010, 11:59:30
Heh, to mogłoby być ciekawe, tylko pewnie z 10 godzin trzeba by się zbierać :)
Tak sobie myślę, że jest to celowa próba wywalenia noda w jednym z ważniejszych gospodarczo systemów, ciekawe czy ccp nie potraktowało by tego jako atak na serwer i... no właśnie i co wtedy?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Styczeń 31, 2010, 12:04:21
Jita ma limit na liczbę ludzi w systemie i po dojściu do niego nie da się tam wskoczyć, ani zalogować, więc zapomnijcie o zalagowaniu.

spoko mozna zalagowac, bo tam malo kto walczy. Jak te 1000 ppl zaczenie do siebie strzelac, wlaczac i wylaczac mody, gunsy, otwierac poczte, czytac bio ....nie ma bata - crash node !!!

w najgorszym wypadku mozna zalac jita altami online. Total blockade crash.  :diabeł:
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: lastverb w Styczeń 31, 2010, 12:11:58
są na osobnych node'ach pewnie. może lepiej jakieś motsu, czy inny mission hub niż Jita? W Jita wszyscy są przyzwyczajeni do laga
to chyba nie wiesz co to lag.
moj jitatrade-alt w noobshipach moze sie bic ;P
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Diabl0 w Styczeń 31, 2010, 12:13:10
Sprzedajcie pomysł goonsom - chłopaki nie mają domu, a po ubraniu tego w ładne szatki propagandowe chłopaki by się ucieszyli z kolejnego celu strategicznego i sensu dalszego istnienia ;D
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Deaell Portt w Styczeń 31, 2010, 13:05:47
Nie rozumiem celu tej akcji. Co w ten sposob chcecie osiagnac? Wiadomo, ze przeszkoda nie jest niechciejstwo CCP tylko ograniczenia sprzetowe i softu. Pal licho, gdyby byla 1-2 albo wiecej gier MMO umozliwiajacym walke tylu osobom na raz z 1 otwartym swiatem. No, ale nie ma takiej, wiec nie bardzo widze jakie macie precedensy, zeby wymuszac cos od CCP. EVE jest unikalna pod tym wzgledem i koniec. Mnie tez cholera brala jak 2 krotnie w 49 padal nod. No, ale z tego powodu, ze 49 nie dawala rady utrzymac 1500+ luda nie bede emo odpierdalal. Albo sie to akceptuje, albo sa inne gry gdzie nie musicie sie zmuszac i meczyc. Poza tym gwarantuje, ze gdyby nod dawal rade utrzymac 2k to aliansy by wrzucaly 3k i wrocilibysmy do punktu wyjscia. Pretensje mam do CCP o dokumentne zjebanie walki o kogos sova, ktory wymusza jeszcze wiecej wlozonego wysilku niz poprzedni. 
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Kara Mon w Styczeń 31, 2010, 13:12:41
Akcja wynika prawdopodobnie z popularnej ostantio opini ze "90 % graczy nie obchodzi co sie dzieje w null" i pewnie chca pokazac tym z empire jak to jest jak jest lagfest i crashe nod-a

tylko czy to cos zmieni?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Ziku w Styczeń 31, 2010, 13:24:38
Zmienić może tyle, że ludzie mieszkający w empire czyt. kerbiry nie będą latać na wielkie bitwy w obawie przed LAGGODem, co CCP najprędzej jak zawsze wyjdzie na jedno.

Taka akcja jest ciężka do zorganizowania, i prawdopodobnie jeden dzień czy jeden nalot crashu nie wystarczy, trzeba by tak co najmniej tydzień crashować jak i nie dłużej, po to że jak kerbiry natracą statków to zawalą CCP petycjami albo skargami.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: JimmyBrownie w Styczeń 31, 2010, 14:01:31
Cała akcja jest imo bezcelowa ;)
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: silvia w Styczeń 31, 2010, 14:38:36
A mi sie pomysl podoba - lepsze niz hulkgeddon.

@daell port- ccp ma przychod rzedu 45+ milionow miesiecznie. Powiedz mi, ze niestac ich na lepsze komputery

http://www.top500.org/list/2009/11/100 (http://www.top500.org/list/2009/11/100)
W TOP500 nima ccp
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Shaila Er w Styczeń 31, 2010, 14:45:51
Nie sądzę aby była bezcelowa. Wcześniej osiągnięto już poziom umożliwiający przyzwoite walki flot.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Kalressin w Styczeń 31, 2010, 15:19:46
A mi sie pomysl podoba - lepsze niz hulkgeddon.

@daell port- ccp ma przychod rzedu 45+ milionow miesiecznie. Powiedz mi, ze niestac ich na lepsze komputery

http://www.top500.org/list/2009/11/100 (http://www.top500.org/list/2009/11/100)
W TOP500 nima ccp

Aha, znowu ktos przychodu od dochodu nie odroznia......
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Szakal w Styczeń 31, 2010, 15:36:03
Aha, znowu ktos przychodu od dochodu nie odroznia......

:D  o7
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: NeX w Styczeń 31, 2010, 15:38:45
  Lag jest tak samo w empire od momentu wprowadzenia Dominion i jest to problem programowy od momentu wprowadzenia patcha, a nie sprzętowy. Lagi i desync pojawiają się nawet w pustych systemach, szczególnie na anomaliach, czasem w pocketach misji. Nigdy przed Dominion coś takiego jak desync się w empire nie zdarzało poza Jita, a teraz jest normą. CCP i tak olewa petycje o zwrot statków, więc robienie protestów przez kogokolwiek w czymś mniej priorytetowym niż Jita nie zostałoby nawet zauważone, a i tam zapewne po craschu odpowiedzą, że ich logi nie wykazały odstępstw od normy i życzą miłej zabawy w szybkim odrabianiu strat :2funny:
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: silvia w Styczeń 31, 2010, 15:53:12
Aha, znowu ktos przychodu od dochodu nie odroznia......

do ich kieszeni wplywa 50mil miesiecznie. serwery sa tanie, pensji duzo nie maja do oplacenia. ciekawe jak jest z podatkami i podobnymi niuansami...

Cytat: nex
że ich logi nie wykazały odstępstw od normy
jakbym mystiq mial oplaconego, to bym petition pron wrzucil w ktorym CCP przyznaje sie od istnienia laga :D (pewnie zaraz jakis frajer fowardnal by do ccp i bym dostal mlotkiem  :Ban: )

---------
OFFTOP: Czy mam prawo postowac korespondencje z CCP _wzgledem prawa_ ??
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Styczeń 31, 2010, 16:29:05
zawsze warto, bo pogorszenie sie morale płatników jest zbyt niebezpieczne dla każdego usługodawcy. Pamiętaj, że liczą na nowych graczy...a kto bedzie chciał dołączyć na dłużej jak wszędzie laguje  o7
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Khobba w Styczeń 31, 2010, 16:59:15
serwery sa tanie
(http://i.somethingawful.com/forumsystem/emoticons/emot-psyduck.gif)
powiedz mi, ile razy kupowałeś serwer? jakikolwiek, do czegokolwiek?

a, powszechnie wiadomo, że serwery pobierają energię z powietrza, tamże przechowują dane, a transmisja to takie małe wróżki przenoszące bity między pudełkami
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Styczeń 31, 2010, 17:34:27
może zamiast komplikowania gry, należy ja uprościć...pif-paf i luzik.  :2funny:
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Styczeń 31, 2010, 17:54:59
Smutna prawda jest taka ze dopuki ludzie z empire nie poczuja syfu jaki jest w 0.0 tak dlugo bedziemy ignorowani. Ludzi mieszkajacych w 0.0 jest ile 1/6 populacji ? jak nie mniej.. tak wiec dla ccp niejestesmy bynajmniej primary klientami i tyle.

Co do tego ze ccp moze nam zarzucic celowe dzialanie ?? "no ale prosze pana ja kupilem guny i chcialem je z kolega z corpa pod stacja sprawdzic, a nie widzialem w eula informacji nie strzelac sie pod jita 4-4 " :D
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Doom w Styczeń 31, 2010, 17:59:55
Poza tym gwarantuje, ze gdyby nod dawal rade utrzymac 2k to aliansy by wrzucaly 3k i wrocilibysmy do punktu wyjscia.
Dokładnie tutaj leży sedno problemu. Serwer dźwignie 2k ludzi => typowe myślenie wrazego fc "tamci maja w systemie 1k mamy szanse 1:1? Nie? wskakujemy 2k i wali mnie udźwig serwera..."
Przed dominion rekordowe ilościowo walki notowały 1500 - 2000 ludzi w systemie i wciąż "dawało się walczyć" . Teraz system jest na czerwonym jak jest 500 a w okolicy 1k prawie pewny jest crash. Tak? No to załóżmy ze ta akcja przyniesie skutek. Najprawdopodobniejsze jej konsekwencje IMO to jedno lub kilka z:
- uczestnicy zostaną potraktowani jak terrorysci -> perma bany na konta biorące udział w zabawie
- CCP sie ugnie i pogoni programistów zeby naprawili -> programiści mając na plecach dyszących żądzą mordu menagerów w pośpiechu rozwalą coś innego, nie zauważą tego i za rok bedzie kolejna mega drama bo coś tam (exploit, eksplozja serwera czy inna zaraza)
- CCP pokaże demonstrantom faka i da programistom tyle czasu na naprawy ile trzeba -> serwer wróci do płynności sprzed dominion, a ludzie zaczną się wściekać że nie można walczyć na 3k w systemie
Cytuj
Smutna prawda jest taka ze dopuki ludzie z empire nie poczuja syfu jaki jest w 0.0 tak dlugo bedziemy ignorowani. Ludzi mieszkajacych w 0.0 jest ile 1/6 populacji ? jak nie mniej.. tak wiec dla ccp niejestesmy bynajmniej primary klientami i tyle.
Przeżucie na swoje tereny wszystkie te wasze alt korpy produkcyjne i alty misjonarskie co to dzięki nim nie potrzebujecie w null ludzi którzy chcieliby tylko kopać, albo bawić się w inne industry, proporcje zmienią sie pewnie na 1:1  :diabeł:
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Styczeń 31, 2010, 18:06:30
Z serwerami to nie takie hop siup ;)
Wiele jeszcze też zależy jak CCP rozwiązało w kodzie skalowalność.

A co do takiej akcji to wystarczyłoby, żeby przyanchorwać na undoku w jita ze 30-40k puszek i system zostaje zmiażdżony na miesiąc czasu i to w każdej TZ gehehe
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Styczeń 31, 2010, 18:25:17
- uczestnicy zostaną potraktowani jak terrorysci -> perma bany na konta biorące udział w zabawie

wot? Nie ma do tego zadnych podstaw
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sotharr w Styczeń 31, 2010, 18:33:17
wot? Nie ma do tego zadnych podstaw

Jeśli pominiemy EULA i TOS, to faktycznie nie ma żadnych podstaw.  ::)

PS. Ponadto CCP nie musi mieć powodu, żeby kogoś zabanować.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Kalressin w Styczeń 31, 2010, 18:45:45
do ich kieszeni wplywa 50mil miesiecznie. serwery sa tanie, pensji duzo nie maja do oplacenia. ciekawe jak jest z podatkami i podobnymi niuansami...
Tiaaa podobne niuanse powoduja ze zysk ccp to kolo 3-4mln$.... rocznie.....
Zreszta o ile pamietam to ich przychod to faktycznie troche mniej niz 50mln$ .... tyle ze tez rocznie....
Juz w 2008 ich zysk byl wyraznie ciagniety do gory przez kreatywna ksiegowosc.
Nowszymi danymi jakos juz nie chca sie pochwalic. :P
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Styczeń 31, 2010, 18:54:08
Jeśli pominiemy EULA i TOS, to faktycznie nie ma żadnych podstaw.  ::)

PS. Ponadto CCP nie musi mieć powodu, żeby kogoś zabanować.

przeczytaj to jeszcze raz moze co? Jest o tworzeniu nadwyzkowego obciazenia serwera niz powstaje w wyniku normalnych akcji graczy. Wojna w Motsu jest normalna akcja. Podlecenie na gate orka i ejectowanie 500 shuttli nie. Pierwsze nie skonczy sie banem, drugie tak.
Jak alliance 0.0 sie zgraja to wywala kilka node w empire sama walka i nikt bana nie dostanie. Potrzeba jedynie motywacji u dowodztwa poniewaz hmmm jestesmy przyzwyczajeni do brania udzialu w akcjach do ktorych nas wysylaja dowodzctwa alliancow.

Mnie to grzeje, jak bedzie op to polece. Samemu mi sie nie bedzie chcialo ;].
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sotharr w Styczeń 31, 2010, 20:14:40
Wojna w Motsu jest normalna akcja. (...)
Jak alliance 0.0 sie zgraja to wywala kilka node w empire sama walka i nikt bana nie dostanie.
Jasne, a CCP to przygłupy, które będą sądzić, że te sojusze 0.0 dlatego urządziły sobie wojnę w Motsu czy Jita, bo to ważne strategicznie systemy. :uglystupid2:
Jest to celowe utrudnianie gry innym graczom przez sztuczne generowanie laga, zabronione w EULA i TOS. Wątpię, aby twój sposób interpretacji tych dokumentów interesował CCP.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: tomassz w Styczeń 31, 2010, 20:18:28
O to chodzi żeby pokazać że przy takich akcjach laga być nie powinno. Apropo, ludzie w empire nie mają prawa mieć laga a w 0.0 już tak?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Alto Saotomeo w Styczeń 31, 2010, 20:18:46
Prosta wymowka - nie mozemy walczyc 1k vs 1k w null to wykrozystamy system ktory juz jest do tego dostosowany - jita. A co sie dalej stanie to juz niech CCP mysli.

Jakie znowu sztuczne generowanie laga. Jezeli walki w empire utrudnialyby gre innym graczom to dlaczego lag w null nie jest traktowany jako utrudnianie gry nam przez producenta? Rozwaz w tej kwestii - placisz i wymagasz.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Styczeń 31, 2010, 20:32:18
Jasne, a CCP to przygłupy, które będą sądzić, że te sojusze 0.0 dlatego urządziły sobie wojnę w Motsu czy Jita, bo to ważne strategicznie systemy. :uglystupid2:
Jest to celowe utrudnianie gry innym graczom przez sztuczne generowanie laga, zabronione w EULA i TOS. Wątpię, aby twój sposób interpretacji tych dokumentów interesował CCP.

Kazdy moze walczyc w empire. Nie wiem poco ten bs o banach. Poki nie bedzie ejectowanie shuttli, bmek etc. to banow nie bedzie. EvE to sandbox kazdy ma prawo walczyc gdzie mu sie zywnie podoba. Poki to robi wedlug regul. Zadne zasady nie bylyby w tym wypadku lamane.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Doom w Styczeń 31, 2010, 20:47:11
Prosta wymowka - nie mozemy walczyc 1k vs 1k w null to wykrozystamy system ktory juz jest do tego dostosowany - jita. A co sie dalej stanie to juz niech CCP mysli.
Jita ma limit poniżej 1500 ludzi na raz więc nie wskoczysz tam 2k :)

Cytuj
Jakie znowu sztuczne generowanie laga. Jezeli walki w empire utrudnialyby gre innym graczom to dlaczego lag w null nie jest traktowany jako utrudnianie gry nam przez producenta? Rozwaz w tej kwestii - placisz i wymagasz.
To co odpier wyprawiacie w 00 ma skutki na empire i utrudnia życie ludziom tam mieszkającym, wiesz jak może wk**** nieplanowany dt podczas fajnego bicia się jeden na jeden bsów i świadomość tego że ten dt to przez  to ze jakiś overlord w 00 znowu próbował blobować wrogiego bloba?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: lastverb w Styczeń 31, 2010, 21:05:54
Jita ma limit poniżej 1500 ludzi na raz więc nie wskoczysz tam 2k :)
To co odpier wyprawiacie w 00 ma skutki na empire i utrudnia życie ludziom tam mieszkającym, wiesz jak może wk**** nieplanowany dt podczas fajnego bicia się jeden na jeden bsów i świadomość tego że ten dt to przez  to ze jakiś overlord w 00 znowu próbował blobować wrogiego bloba?
wy w tym empire chyba naprawde nie wiecie jak wyglada LAAAG w tej grze, poza tym blobowanie sie w 0.0 ma raczej malo wspolnego z ogolnym dt - wywala sie conajwyzej noda
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Ptysiu w Styczeń 31, 2010, 21:11:44
Cały pomysł uważam za średnio poważny. Nie pomyslał nikt może, żeby po prostu te wszystkie sojuzy wysłały petycje od kazdego swojego członka do CCP w tej sprawie? Na zasadzie łańcuszka kopiuj/wklej. Myślę, że to też zostało by to zauważone przez CCP, a obyło by sie bez crashy. No chyba, że utrudnianie gry innym potraktowac jako cel sam w sobie...
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Styczeń 31, 2010, 21:29:08
No chyba, że utrudnianie gry innym potraktowac jako cel sam w sobie...

Mowisz, ze nie lubisz griefindu:>
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Doom w Styczeń 31, 2010, 21:37:23
Pod tym wzgledem to on jest uczciwy. On lata żeby strzelać do ludzi, a nie tylko po to żeby utrudniać im życie
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Ptysiu w Styczeń 31, 2010, 21:54:59
@Sammani
 :angel:

@Doom
Ja w ogóle jestem uczciwy  O0

@topic
W CCP nie pracują wyłącznie ludzie o IQ ujemnym i wydaje mi się, że dostrzegają problem.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Raiha w Styczeń 31, 2010, 22:37:43
Jak dla mnie CCP na pewno nie chce by gracze mieli lagi , problem jest typowo sprzętowy. Kazde serwery maja jakas moc przerobowa. Jita pracuje na innych zasadach i nie chodzi tam o ilość graczy . Tam jako lag działa market. Trochę to innego typu dane niż w 0.0 . Pomyślcie trochę , aby w wielkich bitwach nie było lagow to po pierwsze , każdy uczestnik tych walk musi mieć dobre łącze, inaczej ilość danych jakie musi otrzymać od innych graczy (chodzi o ruchy statków itp) musi być bardzo synchronizowane. Inaczej jak wiecie wszystko się rozjedzie. Na obu chyba Fanfestach mówili o Desych i tu jest ten cały pies pogrzebany.
Co z tego ze pozwolą nawet i 5k wlecieć do systemu skoro my jako gracze guzik będziemy widzieć przez to ze gościu po drugiej stronie Atlantyku ma do niczego łącze. Lepiej mieć względnie dobre bitwy przy mniejszej ilości graczy niż , na sile upychać ile się da.
Swoja droga od czasu , w ciągu roku podwoili przecież ilość graczy biorących udział w bitwach . Może teraz ostatni pacz coś popsuł ale na pewno nad tym pracują.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Shaila Er w Styczeń 31, 2010, 22:52:56
Dokładnie tutaj leży sedno problemu. Serwer dźwignie 2k ludzi => typowe myślenie wrazego fc "tamci maja w systemie 1k mamy szanse 1:1? Nie? wskakujemy 2k i wali mnie udźwig serwera..."

Weź pod uwagę ten drobny fakt, że walki flot, gdzie alianse są w stanie zgromadzić tak dużą ilość graczy jak 1,5k, to rzadkość. Choćby nie wiem jak się spinali gracze, to 3k w jednym systemie są nie do osiągnięcia na chwile obecną a i w przyszłości to raczej mrzonki.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Ziku w Styczeń 31, 2010, 22:59:41
Lepiej mieć względnie dobre bitwy przy mniejszej ilości graczy niż , na sile upychać ile się da.

To niech CCP spróbuje przekonać dwa walczące alianse żeby puszczały floty turowo, w kawałkach. Najpierw pierwsze 400 po obu stronach do systemu, jak padną następne 400 etc.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Khobba w Styczeń 31, 2010, 23:12:28
To niech CCP spróbuje przekonać dwa walczące alianse żeby puszczały floty turowo, w kawałkach. Najpierw pierwsze 400 po obu stronach do systemu, jak padną następne 400 etc.

albo od razu - każdy powerblock wybiera swojego championa i walczą na gołe klaty  O0
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Styczeń 31, 2010, 23:14:14
Pod tym wzgledem to on jest uczciwy. On lata żeby strzelać do ludzi, a nie tylko po to żeby utrudniać im życie

Ok zmienilem zdanie. Wczesniej polecialbym na taka akcje jak FC by kazal. Teraz by byc swiadkiem lez ludzi z empire po forach  >:D
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Porzeczka w Styczeń 31, 2010, 23:42:16
ale problem jest i to dziwny, dzisiaj latalismy w 10 osob po placid i mielismy wyczuwalnego laga (zwlaszcza przy przeskokach) bo kilka systemow obok przewalal sie 100osobowy gang... :/
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Skeer w Styczeń 31, 2010, 23:50:05
albo od razu - każdy powerblock wybiera swojego championa i walczą na gołe klaty  O0

Takie jak na tym zdjeciu u Ciebie? No way!  :D
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Calciums w Luty 01, 2010, 01:13:39
How to.. Wam podpowiem jak mozna zmusic CCP zeby ruszylo ....tylnia 3esc ciala
Trzeba by zblokowac mozliwoc kupowonia i sprzedawania czegokolwiek w Jita przez pare dni poprzez zajecie w Jita miejsca ludzi, ktorzy po to przylecieli czasem kawal drogi.
Uzywajac altow trialowyc np!
Juz widze te k...i shi... latajace w petycjach do CCP ze nic nie mozna kupic ani sprzedac
BO SYSTEM JEST ZBLOKOWANY i co oni zamiarzaj z tym zrobic   :diabeł: Proste i skuteczne o ile potrwa dluzej niz pare dni, ekonomia gry pada xaxaxa, pada gra, pada ccp - na kolana :P.
Nic z lagami nie zrobia to akcje trzeba koniecznie powtorzyc! DO SKUTKU !!!
Dodalbym do tego petycje dotyczaca lagow,  wszystkich ludzi bioracych udzial w strajku zeby chlopcy mieli co czytac.
ps.pRZypuszczalnie wartosc rynku Eve przelewajaca sie przez Jita to 70% wartosci wszystkich transakcji.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Alto Saotomeo w Luty 01, 2010, 01:15:08
To co odpier wyprawiacie w 00 ma skutki na empire i utrudnia życie ludziom tam mieszkającym, wiesz jak może wk**** nieplanowany dt podczas fajnego bicia się jeden na jeden bsów i świadomość tego że ten dt to przez  to ze jakiś overlord w 00 znowu próbował blobować wrogiego bloba?

Naprawde nie wiesz jak wyglada lag-fest. Opisze to krotko:
- wskakujesz do systemu, nie ma grida, idziesz zrobic sobie kawe, wracasz po 5 minutach, o jest grid
- robisz align, idziesz do wc za potrzeba, wracasz po 5 minutach, o jest align
- odpalasz modul i czekasz 5 minut az zareaguje albo jak sie wylaczy (o ile masz tak duzo szczescia ze sie wogole wylaczy)

Watpie zeby w empire byl taki lag. Pokaz mi ze w empire jest lag typu opisanego wyzej a przyznam ci racje. Przed dominion to dalo sie jeszcze walczyc bo przykladowo w TPAR bylo prawie 1k ludzi na localu i dalo sie walczyc (nawet dd zobaczyc). Teraz przy 400 osobach na localu pada system albo nie da sie nic zrobic.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: F-YU w Luty 01, 2010, 04:05:56

Tiaaa podobne niuanse powoduja ze zysk ccp to kolo 3-4mln$.... rocznie.....
Zreszta o ile pamietam to ich przychod to faktycznie troche mniej niz 50mln$ .... tyle ze tez rocznie....
Juz w 2008 ich zysk byl wyraznie ciagniety do gory przez kreatywna ksiegowosc.
Nowszymi danymi jakos juz nie chca sie pochwalic.


bardziej ciekawe by było gdyby podali szacunkowo ile gracze stracili kasy sprzedając plexy, doliczając (szacunkowo) iski z innych źródeł. Eve to biznes... lag to biznes.


Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Luty 01, 2010, 07:30:22
zapewniam was, ze samo pisanie na ogolnodostepowych forach jest juz niebezpieczne dla CCP. Bo oznacza, ze za chwile te prostest moze osiagnac wartosc krytyczna.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 01, 2010, 08:51:00
Ale wiesz, że market jest regionalny, więc trzeba by całe The Forge zablokować?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: sc0rp w Luty 01, 2010, 10:35:13
Trzeba by zblokowac mozliwoc kupowonia i sprzedawania czegokolwiek w Jita przez pare dni poprzez zajecie w Jita miejsca ludzi, ktorzy po to przylecieli czasem kawal drogi.

Ta jasne, a nie pomyślałeś że ludzie żyjący w null secu również handlują na jita? Tygodniowa blokada jity wywróciła by np. moja ekonomie i zapewne wielu innych osób, a czasem całych corpów które zworzą sprzęt na jite aby zapłacić np. za sova.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Luisa w Luty 01, 2010, 10:37:11
How to.. Wam podpowiem jak mozna zmusic CCP zeby ruszylo ....tylnia 3esc ciala
Trzeba by zblokowac mozliwoc kupowonia i sprzedawania czegokolwiek w Jita przez pare dni poprzez zajecie w Jita miejsca ludzi, ktorzy po to przylecieli czasem kawal drogi.
Uzywajac altow trialowyc np!
Juz widze te k...i shi... latajace w petycjach do CCP ze nic nie mozna kupic ani sprzedac
BO SYSTEM JEST ZBLOKOWANY i co oni zamiarzaj z tym zrobic   :diabeł: Proste i skuteczne o ile potrwa dluzej niz pare dni, ekonomia gry pada xaxaxa, pada gra, pada ccp - na kolana :P.
Nic z lagami nie zrobia to akcje trzeba koniecznie powtorzyc! DO SKUTKU !!!
Dodalbym do tego petycje dotyczaca lagow,  wszystkich ludzi bioracych udzial w strajku zeby chlopcy mieli co czytac.
ps.pRZypuszczalnie wartosc rynku Eve przelewajaca sie przez Jita to 70% wartosci wszystkich transakcji.

I tak oto powstaje nowy hub handlowy w historii EVE :)
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Morbius w Luty 01, 2010, 11:06:32
Ja mam takie odczucie zę od pewnego czasu CCP traktuje null jako przysłowiową wisienkę na torcie
Jak już ktoś wspomniał 80% eve to empire i to jest główny target CCP (biznes to biznes)
Imho to właśnie ci niedzielni gracze płacą $$ za konta bo grają se raz na jakiś czas wieczorami po pracy bez spiny.
Ludzie w 0.0 są bardziej zaangażowani siedzą więcej mają iski no i dostali kość w postaci płatności PLEX a to raczej CCP kasy nie przynosi
Ciężko powiedzieć, nie pracując u nich, jak to naprawdę wygląda. Liczą się niedzielni gracze z eurasami a starcyh wymiataczy z null potrzymamy jako reklamówke naszego zajebistego sandboxa dając im darmowe granie.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: tomassz w Luty 01, 2010, 11:44:13
dostali kość w postaci płatności PLEX a to raczej CCP kasy nie przynosi
Tak, a plexy na markecie biorą się z powietrza ;/ gracze je kupują za euro, dolary i inne od ccp a sprzedają na markecie żeby mieć iski w grze, co ccp po iskach?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Luisa w Luty 01, 2010, 11:45:41
Ja mam takie odczucie zę od pewnego czasu CCP traktuje null jako przysłowiową wisienkę na torcie
Jak już ktoś wspomniał 80% eve to empire i to jest główny target CCP (biznes to biznes)
Imho to właśnie ci niedzielni gracze płacą $$ za konta bo grają se raz na jakiś czas wieczorami po pracy bez spiny.
Ludzie w 0.0 są bardziej zaangażowani siedzą więcej mają iski no i dostali kość w postaci płatności PLEX a to raczej CCP kasy nie przynosi
Ciężko powiedzieć, nie pracując u nich, jak to naprawdę wygląda. Liczą się niedzielni gracze z eurasami a starcyh wymiataczy z null potrzymamy jako reklamówke naszego zajebistego sandboxa dając im darmowe granie.
Coś w tym jest. Ostatnio postawiłem POS-a w hi, specjalnie wybrałem system - max. 20 skoków przez 24h. Jakie było moje zdziwnie jak się okazało, że siedzi tam zazwyczaj 15+ osób - na takim zadupiu :D
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Luty 01, 2010, 13:56:22
płatności PLEX a to raczej CCP kasy nie przynosi
Przynosi dokładnie taką samą jakby kupowali za dolary
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 01, 2010, 14:45:26
Czy ktoś w ogóle zwrócił uwagę na to, że ostatni dodatek został prawie w całości poświęcony 0.0? Haaaalooo?  :coolsmiley:

To że nowy Sov się nie wszystkim podoba, to inna sprawa.

Natomiast przyczyny kłopotów z wydajnością są szeroko opisane na forum oficjalnym (można było o tym poczytać we wcześniejszych devblogach), teraz były testy na SiSi i wkrótce rzecz zostanie naprawione. Więc easy.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Morbius w Luty 01, 2010, 16:28:45
Przynosi dokładnie taką samą jakby kupowali za dolary
no ok tylko kupując plexa za isk ty ich nie dorabiasz, dorabia ten kto te plexy sprzedaje o to mi chodziło
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: silvia w Luty 01, 2010, 17:14:40
Lopez (CH) odszedl z gry.
Nie podobaly mu sie nadchodzace zmiany, a teraz juz jest oficjalne iz nie bedzie grac.
-1 dobry player.


@sokole - taa... i zrobili to CCP style - spieprzyli. Zauwazyles moze, ze oni wycofali isk z 0.0? :)

Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Rogoo w Luty 01, 2010, 18:23:04
Newsflash: w 0.0 gra ok. 10% pilotow. ponad 50% nigdy nie wylecialo nawet z high secu. Dane pochodza z Eve Economic Report 2007.

Tak wiec, nawet jak wszyscy zrobia "3...2...1 ragequit!" to CCP i tak ma to gleboko w pupie. Oni robia pieniazki i tylko pieniazki. :)
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: silvia w Luty 01, 2010, 19:16:27
Od 2007 roku BARDZO duzo sie zmienilo.

Powinni zrobic aktualizacje.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Calciums w Luty 01, 2010, 22:49:53
Ale wiesz, że market jest regionalny, więc trzeba by całe The Forge zablokować?
Wiadomo ze trzeba dany towar kupic ok ale materialnie go odebrac z takiego jita   >:D
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Voulture w Luty 01, 2010, 23:45:16
Lopez (CH) odszedl z gry.
Nie podobaly mu sie nadchodzace zmiany, a teraz juz jest oficjalne iz nie bedzie grac.
-1 dobry player.
WNioskuje o czarny layout na centrai przez miesiac i 2 dni ciszy na forum.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Luisa w Luty 02, 2010, 01:04:01
Lopez (CH) odszedl z gry.
Nie podobaly mu sie nadchodzace zmiany, a teraz juz jest oficjalne iz nie bedzie grac.
-1 dobry player.


@sokole - taa... i zrobili to CCP style - spieprzyli. Zauwazyles moze, ze oni wycofali isk z 0.0? :)
A co mnie jakiś Lopez obchodzi ? Pierwszy raz słyszę o typie, to jakiś Twój mentor czy co ? Jak mu się nie podobają zmiany, nie chce mu się grać to niech nie gra, proste.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Luty 02, 2010, 08:58:15
http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1261686 (http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1261686)

Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Ptysiu w Luty 02, 2010, 10:02:45
http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1261686 (http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1261686)

Ale i tak CCP ma was gdzieś i liczą się dla nich dolary, nie satysfakcja nullsecowej mniejszości  O0
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: hipperion w Luty 02, 2010, 13:26:29
Ptysiu... Oczywiście ze ma nas gdzieś! Trzeba mieć niezły tupet żeby kazać sobie płacić za gre zeby potem prosić o DARMOWĄ pomoc w naprawie tego co sami popsuli :uglystupid2:. Chyba ich pogieło...
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Luty 02, 2010, 21:59:31
Jessi masz swieta racje powinni nam podniesc abonament o 10 euro i zatrudnic 1000 osob do testow.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: finox w Luty 20, 2010, 13:55:01
Z góry przepraszam za odkopywanie wymarłego , wątku, ale miałem sporą przerwę w eve i od dawna nie śledziłem tekstów na centrali, a teraz znalazłem trochę czasu, żeby pograć i poczytać więc nadrabiam zaległości.

Możecie mi wyjaśnić jedną kwestię? Przeczytałem cały topik i widzę, że masa ludzi upiera się, że w empire nie ma laga - prawdziwe lagi są tylko w 0.0. Nie bardzo to rozumiem. Mieszkałem w 0.0 i z tego co pamiętam tam też laga nie było. Lagfesty były tylko w czasie dużych bitew. Proponujecie akcję, która miałby wywołać laga w empire, ale tym samym dowodzicie, że w tej kwestii empire nie różni się od 0.0. Bitwa 500 vs 500 w dowolnym systemie w empire spowoduje takiego samego laga jaki ma miejsce w wielkich bitwach w null. Lag tu nie zależy od miejsca na mapie tylko od liczby walczących.
Czego zatem oczekujecie od CCP, że zapewni w każdym systemie wystarczająco wydajny sprzęt żeby można było walczyć 1k vs 1k (osobne nody na każdy system?)?
A może tylko w systemach null secowych (co byłoby faworyzowaniem mniejszości)?

Widać, że tylko nieliczni wypowiadający się w tym wątku mają pojęcie o programowaniu, a przede wszystkim o skalowalności. Kompletnym nieporozumieniem jest myślenie, że skoro jeden serwer jest w stanie pociągnąć bitwę 100 vs 100 to dwa takie serwery (lub jeden o dwukrotnej wydajności) pociągnie bitwę 200 vs 200. W większości przypadków, gdy wymagana jest wzajemna synchronizacja między klientami skalowanie nie jest liniowe, wręcz przeciwnie najczęściej skaluje się wykładniczo.

Dodatkowo teksty o przychodach CCP jak już ktoś napisał wcześniej są wyssane z palca. Rok to nie miesiąc, a oficjalne dane często odbiegają od rzeczywistych. Szacowanie dochodów na podstawie przychodu, nie uwzględniając kosztów to tej jakaś ekonomiczna pomyłka.

Chcecie, żeby CCP zakupiło nowe mocniejsze serwery, a zapominacie, że problem równie dobrze może leżeć po stronie komunikacji sieciowej. W walkach biorą udział ludzie z różnych półkul, systemy routingu wąskie gardła na drodze miedzy clientami a serverem, na które CCP nie ma większego wpływu też mogą wpływać niekorzystnie na wydajność, w końcu serwer musi to wszystko zsynchronizować.

Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest jednak to, że najgłośniej za tego typu akcjami opowiadają się gracze, którzy nie płacą $ za konta. Macie roszczeniowe podejście, gdy tak naprawdę nie generujecie bezpośredniego zysku dla CCP. Faktycznie kupujecie PLEX-y za iski, a ktoś wcześniej musi za te PLEX-y zapłacić w euro lub dolarach, ale prawda jest taka, że jeśli zabrakło by chętnych do kupowania plexów za iski, taki sam przychód CCP mogłoby wypracować pozwalając sprzedawać PLEX-y do NPC. Pośrednik po prostu chce dostać iski za $ i byłoby mu bez różnicy, czy kupi plexa jeden z was czy NPC.
Inna sprawa, że odpadłoby sporo graczy, których nie stać na granie, ale oni nigdy nie byli docelową grupa klientów dla CCP.
Zaraz pewnie wielu napisze, że oni ciężko "pracują" na te iski, co jest moim zdaniem kompletną bzdurą, bo eve to GRA, gra się dla przyjemności. Skoro to taka ciężka praca to czemu nie przestaniecie pracować w grze i nie pójdziecie do normalnej pracy, gwarantuję wam, że szybciej zarobicie na plexy pracując w normalnej pracy niż spędzając ten sam czas farmiąc iski w grze. Pewnie nikt z was nie przyzna się do tego publicznie, ale ta "praca w zarabianie isk" to tak naprawdę nadal zabawa, może mniej emocjonująca niż PVP, ale na pewno bez porównania z pracą chociażby w biedronce.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Kombat w Luty 20, 2010, 14:10:51
Kolego Thor Adler,

Osoby kupujące plexy stanowią takie samo źródło dochodu dla CCP jak gracze płacący $$$.
Lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, to nie o to chodzi, że w empire nie ma laga tylko mechanika rozgrywki w empire nie powoduje konieczności blobowania w przeciwieństwie do null.
Lag w dużych bitwach nie spowodowany jest jak to napisałeś 'stroną komunikacji sieciowej' tylko wydajnością serwerów odpowiedzialnych za system w którym odbywa się bitwa.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Luty 20, 2010, 14:28:35
nie generujecie bezpośredniego zysku dla CCP.
Bredzisz
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Loc0 w Luty 20, 2010, 14:28:45
Nie czytalem calosci bo juz na poczatku zle zaczales. W empire hubach handlowych nie spotkalem laga od chyba ponad roku, a siedzi w nich lekka reka od 500-1200 (jakos wczoraj na jicie) osob. Aktualnie w .0 bitwa powyzej 300 osob = tragedii (a nie jednokrotnie i tyle nie trzeba).
Dobra przeczytalem bo poscie XIII chcialem wiedziec dlaczego :D
Tak zdecydowanie bredzisz :)
Ja np nie mam za bardzo czasu na farmienie i jak potrzebuje iskow na gwalt to sprzedaje tcki - nie widzisz miedzy nami jakiejs zaleznosci czasem? Oni farmia za mnie a ja place 2x?
CCP przyznalo sie, ze samo spieprzylo wydajnosc w ostatnim patchu i maja to naprawic.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: silvia w Luty 20, 2010, 18:03:39
Z pewnoscia nie poprawia tego dodajac kolejne aspekty w grze, ktorymi musi sie zajac serwer. Watpie, by wprowadzali jakies upgrady do serwerowni, gdyz ostatnim razem jak tego dokonali, to sie glosno chwalili na ten temat.

Kolejna glupia rzecza ze strony CCP byly upgady systemow, ktore - co jak co - zwiekszyly zapotrzebowanie na obliczenia ze strony serwera (wieksza ilosc anomalii, itp).

Dlaczego nie zorganizowac jakis pvp-empire eventow typu "freighter ganking", itp?
Czy nawet polka edycje hulkageddon lub "badgerogeddon".

z pewnoscia wiele osob z 0.0 by wzielo udzial, gdyz podniesienie secu po zabiciu jakiegos typa w empire zajmie im 2min (jeden bs na pasku?)
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Raiha w Luty 20, 2010, 18:43:53
Nie czytalem calosci bo juz na poczatku zle zaczales. W empire hubach handlowych nie spotkalem laga od chyba ponad roku, a siedzi w nich lekka reka od 500-1200 (jakos wczoraj na jicie) osob.
CCP przyznalo sie, ze samo spieprzylo wydajnosc w ostatnim patchu i maja to naprawic.

Wielokrotnie mowili ze huby handlowe typu jita są na niezależnych serwerach , ten system ma o wiele wydajniejsze kompy niż inne. Tam ciągle jest 1400 osób, no prawie :). Inne systemy średnio maja o wiele mniej, wiec nie potrzeba większych zasobów. Bitwy w 0.0 właśnie powodują to jest większe zapotrzebowanie i ccp musi wymyślić jakiś system wirtualny który będzie przejmować te regiony które w danej chwili tego potrzebują. Właśnie nad tym pracują , choćby dziś ma być lag test i jak ktoś chce to niech się na sisi loguje i dowie co robią itp :) Oni tez przecież graja w EVE wiec sami wiedza co potrzeba :)
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sotharr w Luty 20, 2010, 19:06:56
Faktycznie kupujecie PLEX-y za iski, a ktoś wcześniej musi za te PLEX-y zapłacić w euro lub dolarach, ale prawda jest taka, że jeśli zabrakło by chętnych do kupowania plexów za iski, taki sam przychód CCP mogłoby wypracować pozwalając sprzedawać PLEX-y do NPC. Pośrednik po prostu chce dostać iski za $ i byłoby mu bez różnicy, czy kupi plexa jeden z was czy NPC.
Widać, że kompletnie nie kumasz, na czym polega handel pleksami i dlaczego jest to świetne rozwiązanie. NPC nigdy nie będą kupować pleksów, bo równie dobrze CCP mogłoby zacząć sprzedawać iski i inne przedmioty z gry w swoim sklepiku. Różnica polega na tym, że sprzedaż pleksów innym graczom nie powoduje wygenerowania nowych isków w grze, czego nie można powiedzieć o sprzedaży NPC. CCP bardzo zależy na równowadze ekonomicznej i na pewno nie zaryzykują inflacji przez dodanie źródła magicznie generowanej gotówki.
Dzięki pleksom CCP zarabia wręcz więcej, bo bez tej możliwości ludzie, którzy mają dużo kasy w grze i którym szkoda realnej kasy, po prostu nie mieliby tylu kont.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: finox w Luty 20, 2010, 22:34:10
Kolego Thor Adler,

Osoby kupujące plexy stanowią takie samo źródło dochodu dla CCP jak gracze płacący $$$.
Lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, to nie o to chodzi, że w empire nie ma laga tylko mechanika rozgrywki w empire nie powoduje konieczności blobowania w przeciwieństwie do null.
Lag w dużych bitwach nie spowodowany jest jak to napisałeś 'stroną komunikacji sieciowej' tylko wydajnością serwerów odpowiedzialnych za system w którym odbywa się bitwa.

Zgadzam się że lag w 0.0 wynika z zepsutej mechaniki rozgrywki, chodziło mi tylko o to, że w empire byłby taki sam lag, gdyby ludzie walczyli w bitwach 500 vs 500. Uważam że żadne usprawnienie samych serwerów tu nie pomoże (dobrym rozwiązaniem byłoby za to podane przez kogoś tutaj dynamiczne przydzielanie serwerów pod obszary wymagające wzmocnienia).
Najlepszym jednak rozwiązaniem byłoby zmienienie mechaniki w taki sposób, żeby wielkie bitwy nie były koniczne/opłacalne, ale wymyślnie takiego rozwiazania nie jest łatwe i na pewno szybko do tego nie dojdzie.
Nie napisałem nigdzie, że lag jest spowodowany strona komunikacji sieciowej, napisałem tylko, że to TEŻ może wpływać na laga, nie twierdziłem, że jest głównym jego powodem (chodziło o to, że są również aspekty, na które CCP nie ma bezpośredniego wpływu).

Widać, że kompletnie nie kumasz, na czym polega handel pleksami i dlaczego jest to świetne rozwiązanie. NPC nigdy nie będą kupować pleksów, bo równie dobrze CCP mogłoby zacząć sprzedawać iski i inne przedmioty z gry w swoim sklepiku. Różnica polega na tym, że sprzedaż pleksów innym graczom nie powoduje wygenerowania nowych isków w grze, czego nie można powiedzieć o sprzedaży NPC. CCP bardzo zależy na równowadze ekonomicznej i na pewno nie zaryzykują inflacji przez dodanie źródła magicznie generowanej gotówki.
Dzięki pleksom CCP zarabia wręcz więcej, bo bez tej możliwości ludzie, którzy mają dużo kasy w grze i którym szkoda realnej kasy, po prostu nie mieliby tylu kont.

Co do inflacji nie masz do końca racji, bo w tej chwili iski są generowane przez graczy opłacających grę iskami. Farmią oni iski, a potem nie wydają tej kasy tylko przeznaczają ją na PLEX-y i trafia ona do pośredników. Gdyby zabrakło tych graczy te same iski trafiałyby do pośredników tylko od NPC. CCP musiałoby opracować system dynamicznych cen skupu PLEX-ów oparty na liczbie chętnych do sprzedaży, ale to naprawdę nie jest zbyt złożona kwestia.
Od razu powiem, że nie jestem zwolennikiem takiego rozwiązania, bo jak napisałem wielu graczy przestałoby grać, a to na pewno nie byłoby dobre dla gry. Chodziło mi tylko o to, że gracze płacący iskami na grę nie generują BEZPOŚREDNIEGO zysku dla CCP. Nie są więc ich główną klientelą. Oczywiście jest też druga strona, czyli zysk pośredni. Tu muszę powiedzieć, że dla mnie jest on nawet ważniejszy (CCP pewnie nie jest takiego zdania). Chodzi o zwiększenie liczby aktywnych graczy i urozmaicenie rozgrywki. Wielu z nich zajmuje się zajęciami, których pozostali nie chcą bądź nie mają czasu wykonywać. Wpływa to na całą mechanikę śwata eve i tworzy jej niepowtarzalność. Dla CCP ma to znaczenie marketingowe, znacznie łatwiej zdobyć nowych graczy gdy można się pochwalić tak złożonym światem, gdzie wciąż jest zalogowanych 30-50k graczy, toczą się epickie bitwy, a gracz ma tak wiele różnych możliwości rozwoju.
Ja po prostu nie dziwię się CCP, że więcej uwagi Empire bo tam gra większość graczy (choć jakby nie patrzeć ostatni dodatek był głównie poświęcony nullsecowi, co z tego, że nie wyszło im tak jakby wszyscy chcieli, widać, że starają się rozwiązać problem)

Co do Jita i twierdzenia, że tam nie ma laga. To jak wszyscy wiedzą jest to główny hub handlowy i stoi na oddzielnym node, a i tak jeśli wszyscy znajdujący się tam gracze zaczęliby strzelać do siebie, a nie jak jest teraz siedzieli na stacji handlując node by nie wytrzymał (czy nie o to chodziło w tej akcji?).

Ogólnie chodzi o to, że takie akcje nic nie dadzą. Przypomina mi to wycieczki protestujących pod nasz sejm - narobimy dymu, to dostaniemy przywileje. Nikogo nie interesuje jakie to będzie miało konsekwencje w szerszym kontekście. Moim zdaniem lepiej wypracować jakieś sensowne propozycje rozwiązania problemu i przedstawić je CCP, może któreś z nich wykorzystają . Np ten pomysł z dynamicznym wzmacnianiem sektorów. Pomyślcie do systemu wpada 100 osob jest ok, potem kolejne 400 serwer nie daje rady wyświetlają info, że serwer nie daje rady i nastąpi kilkuminutowa przerwa (taki zapowidziany lag). W tym czasie podpinają się automatycznie kolejne serwery wzmacniające, wyświetlany jest komunikat, że znowu da się grac. Myślę że gracze w takim wypadku byliby skłonni nawet zaczekać te 5min, wiedząc, że w tym czasie, nikt do nich nie strzela i cały system jest zapauzowany, jeśli po tym mogliby postrzelać w miarę komfortowych warunkach.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Szakal w Luty 20, 2010, 23:55:22

Ogólnie chodzi o to, że takie akcje nic nie dadzą. Przypomina mi to wycieczki protestujących pod nasz sejm - narobimy dymu, to dostaniemy przywileje. Nikogo nie interesuje jakie to będzie miało konsekwencje w szerszym kontekście. Moim zdaniem lepiej wypracować jakieś sensowne propozycje rozwiązania problemu i przedstawić je CCP, może któreś z nich wykorzystają . Np ten pomysł z dynamicznym wzmacnianiem sektorów. Pomyślcie do systemu wpada 100 osob jest ok, potem kolejne 400 serwer nie daje rady wyświetlają info, że serwer nie daje rady i nastąpi kilkuminutowa przerwa (taki zapowidziany lag). W tym czasie podpinają się automatycznie kolejne serwery wzmacniające, wyświetlany jest komunikat, że znowu da się grac. Myślę że gracze w takim wypadku byliby skłonni nawet zaczekać te 5min, wiedząc, że w tym czasie, nikt do nich nie strzela i cały system jest zapauzowany, jeśli po tym mogliby postrzelać w miarę komfortowych warunkach.

Ziom i to by na pewno było by super ;]
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Qreg w Luty 21, 2010, 00:55:17
Jak to gracze placacy plexami za gre nie generuja zysku dla ccp? Generuja dokładnie taki sam jak ktos kto kupi TC za kase. za tego TC zmienionego na plexy ktos musiał zapłacic i ta kasa trafiła do CCP.

Odnosnie iskow trafiajacych do NPC? W tej grze praktycznie tylko BPO, posy i struktury i paliwo do posow (poza izotopami) jest sprzedawane przez NPC, wiec to jedyne miejsce na zdrenowanie iskow z rynku przez CCP ;) plus wysadzone w powietrze statki  :diabeł:
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: finox w Luty 21, 2010, 01:01:09
Jak to gracze placacy plexami za gre nie generuja zysku dla ccp? Generuja dokładnie taki sam jak ktos kto kupi TC za kase. za tego TC zmienionego na plexy ktos musiał zapłacic i ta kasa trafiła do CCP.

Odnosnie iskow trafiajacych do NPC? W tej grze praktycznie tylko BPO, posy i struktury i paliwo do posow (poza izotopami) jest sprzedawane przez NPC, wiec to jedyne miejsce na zdrenowanie iskow z rynku przez CCP ;) plus wysadzone w powietrze statki  :diabeł:

Może nie wyraziłem się dość jasno. Wiem, że w tej chwili nie można sprzedać Plexa do NPC, przedstawiłem tylko alternatywę, jaką mogłaby CCP wprowadzić, gdyby chcieli pozbyć się graczy grających za isk nie tracąc przy tym dochodu ze sprzedaży abonamentów.
W obu postach pisałem o BEZPOŚREDNIM zysku, bezpośredni zysk generują tylko gracze zakupujący GTC za dolary czy euro.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Qreg w Luty 21, 2010, 01:14:17
Skoro jestesmy juz tacy skrupulatni to bezposrednim zyskiem dla ccp sa tylko abonamenty opłacone karta kredytowa, wszystkie inne TC sa posrednie, poniewaz kupujesz je od innych firm  :diabeł:

Nie rozumiem tylko dlaczego mielibysmy pozbywac sie ludzi grajacych za iski? oni czesto np zajmuja sie produkcja, miningiem itd, dzieki temu rynek jest dobrze zaopatrzony a ktos to nie chce zarabiac sprzedaje legalnie plexy... i ma iski np na pvp... wg mnie ten mechanizm jest naprawde fajny i skuteczny.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: finox w Luty 21, 2010, 01:54:41
Skoro jestesmy juz tacy skrupulatni to bezposrednim zyskiem dla ccp sa tylko abonamenty opłacone karta kredytowa, wszystkie inne TC sa posrednie, poniewaz kupujesz je od innych firm  :diabeł:

Nie rozumiem tylko dlaczego mielibysmy pozbywac sie ludzi grajacych za iski? oni czesto np zajmuja sie produkcja, miningiem itd, dzieki temu rynek jest dobrze zaopatrzony a ktos to nie chce zarabiac sprzedaje legalnie plexy... i ma iski np na pvp... wg mnie ten mechanizm jest naprawde fajny i skuteczny.
Chyba nieopatrznie wywołałem zamieszanie. Jak napisałem w drugim poście nie popieram takiego rozwiązania i w żadnym razie nie proponuje pozbywania się ludzi grających za iski. Wręcz przeciwnie uważam że wiele wnoszą do gry (co też napisałem).
Chciałem tylko pokazać dlaczego CCP nie traktuje ich jako swojej grupy docelowej i częściowo ignoruje.
Zresztą dyskusja zboczyła zdecydowanie, bo chodziło tu o akcję zlagowania empire, która jak już pisałem jest moim zdaniem kompletną pomyłką.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Qreg w Luty 21, 2010, 02:07:19
no to akurat mogłoby miec dobry wpływ do postawienia ccp pod sciana, bo w koncu to w hisecu mieszka wiekszosc graczy, jak oni sie wkurza to niewazne czy kupuja tcki czy plexy czy placa kartami grozi to zmniejszeniem przychodow.

Cos takiego mogłoby wywołac w koncu jasne stanowisko ccp bo na razie robia testy laga na sisi ale jakos to nie pomaga na razie ;) a tak byliby troche przyparci do muru.

Ale zobaczym co z tego wyjdzie.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: finox w Luty 21, 2010, 02:45:31
Tu właśnie rozbiega się nasz pogląd na tą sprawę. Uważam że akcje tego typu tylko pogorszą sprawę. CCP wie o problemie, a co z tym robią to inna kwestia. Mogą odebrać tą akcję jako celowe utrudnianie gry mieszkańcom empire. O ile bany pewnie by się nie posypały (nie wydaje mi się, żeby na siłę próbowali to podciągnąć pod złamanie EULA/TOS), to mogliby stwierdzić, że skoro nullsecowi gracze robią takie akcje, to nie ma sensu zmieniać mechaniki żeby usprawnić i zaludnić nullsec, a wręcz przeciwnie lepiej skierować swoją uwagę na dodanie nowych aspektów w empire, a null niech powoli wymiera.
Celowe wywoływanie laga nie będzie mile widziane przez CCP a nie sądzę, żeby byli na tyle głupi i uwierzyli w tłumaczenia typu: przypadkiem wynikła mega bitwa w empire. Myślę, że CCP potraktowałoby biorących udział w akcji jak wrogów, a to dałoby odwrotne efekty tych które chcieliby uzyskać propagatorzy tej akcji i pewnie odbiłoby się źle na wszystkich mieszkańcach null.
Zamiast przeszkadzać CCP trzeba spróbować im jakoś pomóc, a jako, że nie mamy zbyt wiele środków powinniśmy chociaż dać im jakieś propozycje rozwiązania problemu. Może ktoś z mieszkańców null wymyśli rozsądny pomysł, na który samo CCP nie wpadło.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Luty 21, 2010, 09:51:27
Chciałem tylko pokazać dlaczego CCP nie traktuje ich jako swojej grupy docelowej i częściowo ignoruje.
Znów bredzisz
[gmod]Może byś trochę rozwinął swoją wypowiedź? Tego rodzaju posty nic nie wnoszą do tematu. Nawet mystiq jest lepszym dyskutantem, bo próbuje znaleźć jakieś argumenty lub po prostu wyjaśnia o co mu chodzi. Następne takie bzdurne dwuwyrazówki będą kasowane, bo nikomu nie są potrzebne. Nie ma takiego postowania. Dziękuję, dobranoc.[/gmod]
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Luty 21, 2010, 10:06:50
Np ten pomysł z dynamicznym wzmacnianiem sektorów. Pomyślcie do systemu wpada 100 osob jest ok, potem kolejne 400 serwer nie daje rady wyświetlają info, że serwer nie daje rady i nastąpi kilkuminutowa przerwa (taki zapowidziany lag). W tym czasie podpinają się automatycznie kolejne serwery wzmacniające, wyświetlany jest komunikat, że znowu da się grac. Myślę że gracze w takim wypadku byliby skłonni nawet zaczekać te 5min, wiedząc, że w tym czasie, nikt do nich nie strzela i cały system jest zapauzowany, jeśli po tym mogliby postrzelać w miarę komfortowych warunkach.

Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
Przyklad.
W systemie loguje sie 1k graczy. Serwery przekierowuja z pustych systemow moc potrzebna do bezlagowej gry tych graczy do tego systemu i do wszystkich systemow w odleglosci 1j do ktorych ta banda moze skoczyc. Dodatkowo profilaktycznie mogla by byc skierowana wieksza moc obliczeniowa do systemow w odleglosci 2j.
I problem lagow z miejsca przestaje istniec  ;)
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Raiha w Luty 21, 2010, 10:23:22
Chciałem tylko pokazać dlaczego CCP nie traktuje ich jako swojej grupy docelowej i częściowo ignoruje.

Znów bredzisz

Prawda. Coś ci sie pomyliło . CCP specjalnie wprowadzili plexy dla tych co kupują za iski. Od wieków można było za iski kupić TC i to legalnie. (i dalej mozna, maja nawet specjalny dzial na forum EVE ).Plexy spowodowały tylko ze można taniej przedłużać konto. To po prostu mikrotranzakcja jak w wielu innych grach mmo. Dla CCP to nawet lepszy zysk bo wprowadzili do gry coś na czym można handlować. I jest bezpieczne oraz legalne dla gracza. A nie kupowanie TC omijając forum czy w ogóle handel iskami za $.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: finox w Luty 21, 2010, 12:27:25
Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
Przyklad.
W systemie loguje sie 1k graczy. Serwery przekierowuja z pustych systemow moc potrzebna do bezlagowej gry tych graczy do tego systemu i do wszystkich systemow w odleglosci 1j do ktorych ta banda moze skoczyc. Dodatkowo profilaktycznie mogla by byc skierowana wieksza moc obliczeniowa do systemow w odleglosci 2j.
I problem lagow z miejsca przestaje istniec  ;)

Zgadzam się, że sąsiednie systemy też powinny być wzmacniane, wszystko jest do osiągnięcia przy zastosowaniu odpowiednich algorytmów wyznaczających kiedy dany system powinien być wzmacniany. Żeby to działało jakoś sensownie, algorytm (stochastyczny) z niewielkim wyprzedzeniem musiałby przewidywać jakie systemy będą wymagały wzmocnienia za chwilę i odpowiednio szybko reagować. Przekierowanie mocy nie następuje natychmiastowo. Moim zdaniem najlepiej określać jakiś prawdopodobieństwo, że system za chwilę będzie wymagał wzmocnienia przy osiągnięciu odpowiedniego poziomu powiedzmy 80% powinien być profilaktycznie wzmacniany, natomiast gdy ten współczynnik spadnie poniżej jakiegoś poziomu zwalniać zasoby. Wiąże się to jednak z koniecznością utrzymywania większej ilości serwerów rezerwowych, bo niektóre systemy byłyby wzmacniane niepotrzebnie. Ale jeśli są w stanie wygospodarować odpowiednią ilość maszyn backupowych, to takie rozwiązanie faktycznie jest lepsze niż wzmacnianie dopiero w momencie gdy node nie daje już rady. Wiele zależy tu od samej architektury jaką stosują i czasu jaki jest potrzebny na przekierowanie mocy miedzy systemami.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Luty 21, 2010, 12:55:47
Może nie wyraziłem się dość jasno. Wiem, że w tej chwili nie można sprzedać Plexa do NPC, przedstawiłem tylko alternatywę, jaką mogłaby CCP wprowadzić, gdyby chcieli pozbyć się graczy grających za isk nie tracąc przy tym dochodu ze sprzedaży abonamentów.
W obu postach pisałem o BEZPOŚREDNIM zysku, bezpośredni zysk generują tylko gracze zakupujący GTC za dolary czy euro.

Nie z tego samego powodu dla ktorego istnieja darmowe konta w innych grach teoretycznie free. Taki gracz stanowi "wypelniacz" swiata. Czesto stanowi element wiekszej calosci. Sam pare razy spotkalem sie z sytuacja gdzie gracze w grach p2p robili zrzutke zeby gracz nie mogacy oplacic abonamentu bo gosc byl swietnym healerem(wpisz wazna klase w twoim ulubionym mmo ktora nikt nie chce grac)
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Oxylan w Luty 21, 2010, 13:00:36
Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
Przyklad.
W systemie loguje sie 1k graczy. Serwery przekierowuja z pustych systemow moc potrzebna do bezlagowej gry tych graczy do tego systemu i do wszystkich systemow w odleglosci 1j do ktorych ta banda moze skoczyc. Dodatkowo profilaktycznie mogla by byc skierowana wieksza moc obliczeniowa do systemow w odleglosci 2j.
I problem lagow z miejsca przestaje istniec  ;)

CCP nie wie do końca jak działa ich własny serwer,więc nie ma co sie głowić, zwiększyć moc obliczeniową brzmi prosto i logicznie,ale tam są setki linijek kodu,wszystko się pierniczy kiedy to wszystko zaczyna się komunikować linijki kodu-serwer.A jeśli to faktycznie takie proste to widocznie nie stać ich na inwestycje w nowe hardware,bo zwiekszyć moc obliczeniową to nie takie proste,tam overcloking ramu czy procesora nie wchodzi w gre,zakladam też że rozplanować moc serwera na kazdy system z osobna tez nie jest tak łatwo.

Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Luty 21, 2010, 13:47:04
Recepta teoretyczna jest prosta wiec zakladam, ze skoro ja na to wpadlem, to spece z CCP wpadli na to cale lata temu.
Jednak to co w teorii jest proste w praktyce proste nie jest prawie nigdy. Zakladam wiec, ze skoro jeszcze nie wprowadzili w zycie takiego rozwiazania to znaczy, ze sa ku temu jakies przeszkody techniczne z ktorymi wciaz nie moga sobie poradzic.
Wierze jednak iz CCP caly czas nad tym pracuje i jak w koncu uda im sie stworzyc jakies rozwiazanie to od razu je wprowadza w zycie gdyz jest to ich zywotnym interesem.
Dlatego tez imo nie maja wielkiego sensu akcje uswiadamiajace CCP problem lagow bo wiedza oni o tym lepiej niz gracze, a jedyne co mozna takimi akcjami osiagnac to opoznic czas rozwiazania problemu, wiec zamiast sie tym zajmowac lepiej po prostu bawic sie w EVE i cieszyc tym co jest

Zgadzam się, że sąsiednie systemy też powinny być wzmacniane, wszystko jest do osiągnięcia przy zastosowaniu odpowiednich algorytmów wyznaczających kiedy dany system powinien być wzmacniany. Żeby to działało jakoś sensownie, algorytm (stochastyczny) z niewielkim wyprzedzeniem musiałby przewidywać jakie systemy będą wymagały wzmocnienia za chwilę i odpowiednio szybko reagować. Przekierowanie mocy nie następuje natychmiastowo. Moim zdaniem najlepiej określać jakiś prawdopodobieństwo, że system za chwilę będzie wymagał wzmocnienia przy osiągnięciu odpowiedniego poziomu powiedzmy 80% powinien być profilaktycznie wzmacniany, natomiast gdy ten współczynnik spadnie poniżej jakiegoś poziomu zwalniać zasoby.

Biorac pod uwage konstrukcje EVE to algorytm okreslajacy jakie systemy powinny byc wzmacniane to pikus. Prawdziwy problem to jak elastycznie wykorzystac dostepna moc obliczeniowa
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: silvia w Luty 21, 2010, 14:28:10
Cytat: moderator
Może byś trochę rozwinął swoją wypowiedź? Tego rodzaju posty nic nie wnoszą do tematu. Nawet mystiq jest lepszym dyskutantem, bo próbuje znaleźć jakieś argumenty lub po prostu wyjaśnia o co mu chodzi.

Niestety musze temu zaprzeczyc. Wszystkie moje wypowiedzi sa nie na temat, pelne bledow jak i nie stresciwe. Nigdy takze, nie podalem zadnych argumentow podczas przedstawiania swojej perspektywy na dany temat.
Dziekuje


---
@mod/administrator: czy moglbym prosic o wyciecie gadania o tckach, plexkach isk za kase i tym podobnych, gdyz wchodze o temat o ccp vs 0.0, a tutaj gadanie o tym, czy sprzedarz isk za kase spowoduje inflacje czy nie, lub czy nalezy sie pozbyc plexow.
Prosil bym takze o wydzielenie gadania o serverach do oddzielnego topicu.

@Lag: Najlepszym rozwiazaniem byla by petycja - cos jak stuck, gdzie odpowiedz jest bardzo szybka.
Aktualnie kazda konstelacja przypada na jeden nod (czy cos takiego). Po wprowadzeniu tej petycji, gdy dojdzie do niespodziewanej walki, wysylana jest petycja o postawienie systemow na pojedynczych nodach. Wtedy jakis CCP / GM wylacza te nody na kilka minut i przydziela kolejne czy cus.

@Leadership bufu / coven: pisal ktos z was kiedykolwiek petycje do CCP o node w RF? Jak to wygladalo?

Cytat: tloluvin
Wierze jednak iz CCP caly czas nad tym pracuje i jak w koncu uda im sie stworzyc jakies rozwiazanie to od razu je wprowadza w zycie gdyz jest to ich zywotnym interesem.
Niet. Lag w e-o jest od dawna. Sytuacja sie polepsza, lecz jest tez faktor zwiekszajacej sie ilosci graczy bioracych udzial w tych walkach.
Jak kiedys 100vs100 bylo "wow! clusterfakzzzz!!", tak teraz juz jest to normalne.
Wedlug mnie CCP nigdy nie dogoni bitew, chyba, ze zakupili by kilka silny (naprawde szybich) serwerow i dodali by dynamiczne przelaczanie pomiedzy nimi. W e-o moze jest zapotrzebowanie na takie 3, gdyz dziennie nie ma az tylu bitew.

Jak dynamiczne dodawanie zasobow (serwery musza przesylac pomiedzy sobia informacje itp), tak juz dynamiczne przelaczenie sie jest o wiele latwiejsze w wykonaniu.
(Wyobrazcie sobie iz korzystacie w np. 3DSMaxa i musicie cos wyrenderowac. Powiedzmy, ze zajmie to wam 30minut, lecz... mozna tego 3DSMaxa zdalnie odpalic na mocniejszym komputerze gdzie renderowanie tego zajmie np. 10minut i potem "zestreamowac" obraz).
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sotharr w Luty 21, 2010, 14:57:36
Poszedlbym troche dalej z tym pomyslem. Zamiast czekac, trzeba dzialac z wyprzedzeniem na zasadzie przekierowywania mocy z pustych systemow (ktorych jest cala masa) na systemy pelne i ich otoczenie.
„Przekierowywanie mocy”? Proponuję mniej Star Treka a więcej realnej wiedzy na temat sposobu działania klastrów i serwera Eve. Mocy obliczeniowej nie można dodać do serwera jak węgla do pieca.
Ogólnie problem polega na tym, że obecny kod serwera uniemożliwia rozłożenie systemu na kilka węzłów klastra. Zatem jeden węzeł (komputer) obsługuje jeden lub kilka systemów. Z tego wynika drugi problem: w niektórych warunkach (> 1000 graczy w systemie) moc pojedynczego węzła jest zbyt mała do sprawnej obsługi jednego systemu.
Szybka zmiana kodu serwera nie wchodzi w rachubę, gdyż kod jest stary i złożony, a tym samym, jak wspomniał Oxylan, może być już niezrozumiały dla programistów. CCP stosuje na razie półśrodki, czyli zakup kilku nowych, wydajniejszych węzłów oraz tryb reinforce systemu. Tryb reinforce polega w praktyce na przeniesieniu systemu na wydajniejszy węzeł, który obsługuje wtedy tylko ten jeden system. Na przykład Jita jest w permanentnym reinforce.
Niestety nie można tego zrobić podczas pracy (znowu z powodu braków kodu serwera), a jedynie podczas DT lub padu węzła.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Luty 21, 2010, 15:51:12
[gmod]Ostrzeżenie 15pkt, kthxbye.
PS. Kandydaturę pana M. na moda (jak również skargi na mnie) proszę kierować do administracji forum. Ten wątek nie jest na to dobrym miejscem. [/gmod]
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Luty 22, 2010, 00:11:59
Dawno dawno temu gdy wchodziła inicjatywa NFS do CCP, pojawiło się wiele dev blogów w sprawie mocy serwerów ich skalowalności i możliwości "przepływania" mocy między nimi,a systemami. Puenta była taka, że 1 noda 1 system grupa systemów i na obecną chwilę CCP nie jest wstanie przeskoczyć problemu 1 systemu na 2 nodach. Ciężko nad tym pracują itp.. ale to jest niezły orzeszek do zgryzienia. Jak ktoś chce szczegóły to niech sobie poszuka.

Więc radze poczytać trochę zanim będziecie traktować moc obliczeniową jak wodę.

Wiem jedno, CCP potrafi umożliwić nam spore walki i zadowalającym lagiem po prostu ostatnio coś pochrzanili i jest kaplica, a że do dobrego się człowiek szybko przyzwyczaja to lamet jak zabiorą też jest większy.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Luty 22, 2010, 01:40:27
Panowie, trochę obiektywizmu - sam fakt, że DA SIĘ zrobic bitwę z 1600 osobami na localu już o czymś świadczy. Jeśli umie się walczyć w lagu, gra jest grywalna, choć oczywiście nie jest to tak sympatyczne jak 10-osobowy roamik, gdzie gramy z efektami i na full detalach.

Gdzie poza Eve mamy walki w takiej skali? Spójrzcie, że taki MAG jest reklamowany jako "256 graczy walczy ze sobą". Zwykłe FPS-y nie przekraczają 128 osób na serwerze (Arma, RO).

I jeszcze taka obserwacja - statki statkami, ale drony? Jak tłucze się ze sobą powiedzmy 800 BS-ów i każdy z nich wywali 5 dron, to mamy 4000 dronek na gridzie. Każda z nich de facto jest takim samym statkiem jak BS - też ma tank, też strzela, w dodatku jeszcze AI musi nią kierować (manewry, strzelanie). Ciekaw jestem, czy gdyby nikt dron nie wywalił, lag byłby mniejszy.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: silvia w Luty 22, 2010, 01:59:48
To juz nie chodzi o nasze komputery, gdyz zmniejszyc detale i rozdzielczosc kazdy potrafi.
Problem lezy w mocy obliczeniowej serwerow.

Gdyby dron nikt nie wywalil, to lag bylby mniejszy :)
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 22, 2010, 07:43:06
Ciekaw jestem, czy gdyby nikt dron nie wywalił, lag byłby mniejszy.
A jak myślisz, dlaczego dominixy nie mogą już wypuszczać 15 dron? :(
I wcale nie trzeba ich było jakiś kosmicznych ilości. Daaaaaaaaaawno temu wystarczały trzy kartofle, po 15 dronek każdy, na rr-tanku, i mogły trzymać gate przed w zasadzie dowolną ilością przeciwników. Zanim się komuś tam grid załadował, to już dawno budził się w klonowni. A jak wskakiwała naprawdę duża flota, to kartofle miały full czasu, żeby odskoczyć i się wylogować...
A we fleet battlach było jeszcze gorzej...

I +1 do tego co napisał Korpusz.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Maver w Luty 22, 2010, 08:29:05
Lag tu nie zależy od miejsca na mapie tylko od liczby walczących.
NIEMOZLIWE! te zlosliwe komputery zawsze lepiej zdzialaja jak przy zmiennej okreslajacej rodzaj systemu jest cos innego poza 0.0

Cytuj
Czego zatem oczekujecie od CCP, że zapewni w każdym systemie wystarczająco wydajny sprzęt żeby można było walczyć 1k vs 1k (osobne nody na każdy system?)?
A może tylko w systemach null secowych (co byłoby faworyzowaniem mniejszości)?
A co za roznica jaki sprzet postawia?
Kiedys 200 osob generowalo 10 minutowego laga.
Potem 500
Teraz przy 1000 da sie nawet wleciec do systemu i cos zrobic.
Zrobia 10000, to wleci 10010 graczy i zalaguje system.

Poza tym do tego wszystkiego dochodzi pierdyliard dron, zasmiecanie locala, klikanie milion razy F1, bo przeciez zdialko mi sie nie uruchamia itp...
Smiem twierdzic ze takie 1000 osob w czasie "bitwy" generuje 5x wieksze obciazenie dla serwera niz 1000 osob spokojnie siedzaca na dupie w empire i przegladajaca ordery na markecie.


Jedyne co moga zrobic to ograniczyc ilosc ludzi w systemie do np 500 osob. Laga nie bedzie, placz zwiazany z "nie mozemy wleciec, przeciwnikow jest wiecej wiec nie powalczymy" bedzie bogato obecny na wszelakich forach EVE.

Cytuj
Widać, że tylko nieliczni wypowiadający się w tym wątku mają pojęcie o programowaniu, a przede wszystkim o skalowalności.

Wystarczy elementarna umiejetnosc logicznego myslenia. Nie trzeba miec pojecia o programowaniu.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 22, 2010, 15:30:58
Może nie wyraziłem się dość jasno. Wiem, że w tej chwili nie można sprzedać Plexa do NPC, przedstawiłem tylko alternatywę, jaką mogłaby CCP wprowadzić, gdyby chcieli pozbyć się graczy grających za isk nie tracąc przy tym dochodu ze sprzedaży abonamentów.
W obu postach pisałem o BEZPOŚREDNIM zysku, bezpośredni zysk generują tylko gracze zakupujący GTC za dolary czy euro.
Bredzisz. Gość kupujący PLEXa generuje taki sam zysk dla CCP jak gość kupujący GTC czy płacący kartą. W obu wypadkach masz wygenerowany popyt, a CCP wprowadzająć PLEXy zlikwidowało znaczną część "szarej strefy" ekonomii gry. Wyeliminować handlu ISK się całkowicie na pewno nie da, ale z drugiej strony w większości handel sprowadza się do popytu po obu stronach handlujących ISK. Z jednej strony są to gracze mający $, czy €, a z drugiej są osoby dysponujące ISK. CCP wprowadzając PLEXy ukierunkowało ten handel ISKami w stronę przyrostu ilości GRACZY. Co dodatkowo ma ten wpływ na grę, że im więcej graczy tym bardziej atrakcyjny świat.
CCP zależy zarówno na ilości graczy jak i na ilości opłaconych kont, ba - zaryzykuję stwierdzenie, że pomiedzy nimi jest znak równości, bo przecież każde konto musi być opłacone koniec końców. To czy Ty płacisz bezpośrednio ze swojego portfela ISKami, czy poprzez $/€ dla CCP nie ma większego znaczenia. Ktoś za Twojego PLEXa i tak musiał zapłacić RL kasą, którą oni otrzymali.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Alto Saotomeo w Luty 22, 2010, 17:58:41
Chcialabym zauwazyc ze ludzki w empire to klepia misje, siedza w hubach, albo nic nie robia. Co nazywasz generowaniem laga i dlaczego akurat empire jest tak faworyzowane przez x dodatkow. Przeciez wy tam jedyne co to misje klepiecie. Low sec tez faction warfare ale gdzie w tych wojenkach masz bitwy 1k vs 1k. Wlasnie null powinno dostac boosta sprzetowego z tego wzgledu ze tam sie odbywa prawdziwa polityka, tam traci sie nawiecej statkow i wlasnie ludzki z null IMO najwiecej wydaja na plexy itp. W empire ile wam jest kont potrzebnych, 2? 3? Max, mission runner, smieciarz i ewentualnie jakis trader/hauler cokolwiek. Jak ja to widze w null?

Raciarz, pvp pierwszy cross, pvp drogi cross, jak ktos ma ochote to jeszcze konto z sc, jedno z bogatszych to prywatny tytek albo i dwa zeby bylo do pary. Mi juz 2 konta nie stykaja, skilluje sie 3 pod sc i byc moze przyszlego tyteksa.

Dodatkowo CCP powinno zaczac egzekwowac swoj jakze wielki i bogaty w punkciki regulamin a nie wygarniac ludziom odpowiedzi "nasze logi nic nie pokazuja" jezeli wysyla sie petycje o lamanie regulaminu, bugusing itp.

Anyway IMO null powinno dostac boost a empire nie jest do konca warte tych zasobow ktore aktualnie ma bo macie ich o wiele wiecej niz my.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Luty 22, 2010, 18:47:29
Ile ostatnich dodatków faworyzowało hisek? (Ile w ogóle widziałeś w swoim życiu dodatków?)
Jak wyobrażasz sobie boost sprzętowy null?
Co ma wspólnego z tematem ilośc kont i co robią ludzie w hi?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Alto Saotomeo w Luty 22, 2010, 21:00:57
W hi nie ma:

--> generacji laga
--> bitw flot
--> duzego obciazenia i niezapowiedzialnych odwiedzic flot 200-300 osobowych

W low nie ma:

--> generacji laga
--> bitw flot (500+ local)
--> duzego obciazenia i niezapowiedzianych odwiedzin flot 500+

W null sa:

--> generacja duzego laga --> cos to mus ogarnac wiec niech wywala null na oddzielny sprzet
--> bitwy flot (local 500+)
--> duze obciazenie i niezapowiedziane odwiedziny flot (500+/1000+)

Poza tym przedstawienie ze ludzie z null maja wiecej kont niz kerbiry z hi podkresla fakt iz generujemy wiecej $$ niz oni.

Tak ja to widze.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Luty 22, 2010, 21:07:21
Nie odpowiedziałeś na pytania. Mógłbyś?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Alto Saotomeo w Luty 22, 2010, 21:33:22
Ile ostatnich dodatków faworyzowało hisek? (Ile w ogóle widziałeś w swoim życiu dodatków?)

Z tego co mi wiadomo kazdy dodawal przynajmniej o polowe wiecej w hi sec niz do null pomijajac dominion ktore jednak wprowadzilo do null..... wiekszego laga niz byl.

Ile dodatkow widzialem? Apocrypha i Dominion, o reszcie czytalem tylko. Tu mozesz cie czepic, moze cos zle doczytalem?

Jak wyobrażasz sobie boost sprzętowy null?

Przeniesienie null na oddzielny sprzet i oddzielenie go od Hi ktore ma przydzielone wiecej zasobow niz null.

Co ma wspólnego z tematem ilośc kont i co robią ludzie w hi?

Czytaj wyzej a moze powtorze:

Ilosc kont = ilosc $$$ dla CCP
Podane przeze mnie liczby sa tylko moja spekulacja (do ktorej bagatela mam prawo jako ze sam gram na pare kont i widze potrzeby posiadania wiecej niz jednego konta na dana chwile). Ludzie w null teoretycznie maja wiecej altow niz gracze w hi. Wieksze zapotrzebowanie na alty - supercarriery, tytany, ect.

Co robia ludzie w hi a co w null? Proste!
Robienie misji nie generuje zadnego laga. Misje sa schematyczne i nie ma ich az tak duzo zeby generowac laga w danym systemie. Dodatkowo podejrzewam ze huby misyjne gdzie w danym momencie jest losowanych xx misji na system maja przydzielone dodatkowe zasoby systemowe "a zeby nie lagowalo". Problem rozlozyc misje na wiecej systemow? Malo jest takich niewykorzystanych?
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Luty 22, 2010, 22:39:34
Konkretnie. Co dodawał więcej do hi niż do low i null? Dla ułatwienia 4 ostatnie dodatki:
http://www.eveonline.com/empyreanage/index.html (http://www.eveonline.com/empyreanage/index.html)
http://www.eveonline.com/features/QuantumRise/ (http://www.eveonline.com/features/QuantumRise/)
http://www.eveonline.com/apocrypha/index.html (http://www.eveonline.com/apocrypha/index.html)
http://www.eveonline.com/Dominion/features.html (http://www.eveonline.com/Dominion/features.html)

Hi nie ma przydzielone więcej sprzętu niż null, jedynie Jita jest uprzywilejowana, wszyscy wiemy dlaczego. Alianse spodziewając się wielkiej bitwy mogą prosić o przekierowanie większej ilości zasobów do danego systemu. Ktoś już wyżej pisał - moc obliczeniowa to nie woda.

Nie wiesz jak wygląda sprawa z altami w hi i null, to co mówisz to są wymysły z palca wyssane. Równie dobrze ja mogę powiedzieć, że każdy w hi ma 10 altów bo ma 1 misjonarza, 1 sprzątacza, 1 handlowego, 1 w Orce i 6 w hulkach, a w null akurat mają po 3 postaci. Tak mogę sobie napisać bo tak mi się wydaje, a skoro tak mi się wydaje to musi tak być, tak?
W ogóle więcej zmyślasz niż wiesz.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 26, 2010, 16:29:27
Poza tym przedstawienie ze ludzie z null maja wiecej kont niz kerbiry z hi podkresla fakt iz generujemy wiecej $$ niz oni.
Przecież to jest sprzeczne z tym co mówi samo CCP => większość graczy nigdy nie wyszła poza hisec.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: lastverb w Luty 26, 2010, 17:56:47
Przecież to jest sprzeczne z tym co mówi samo CCP => większość graczy nigdy nie wyszła poza hisec.
nie pamietam dokladnie ale to na pewno nie bylo o graczach - o charach albo kontach. prawie kazdy gracz 0.0 ma jakiegos chara w empire (jesli chodzi o konta jest to mniej, ale tez spora liczba), ktory nigdy z empire nie wylecial. chociazby po to, zeby siedzial w jita 4-4 i kupowal/sprzedawal. sam takiego mam, ale niestety przez 2 lata zdazylo mu sie odwiedzic 2 systemy w low.
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Sammani w Luty 26, 2010, 18:18:16
Ta o charach 1/3 lub 2/3 charow kazdeog miekszanca null nigdy nie opuscily high :P
Tytuł: Odp: WAR: CCP vs nullsec community
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Marzec 01, 2010, 11:50:41
Przecież oficjalnie CCP nie śledzi kto ile ma kont  :D