Autor Wątek: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)  (Przeczytany 8996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

yaakuza

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 109
    • Zobacz profil
  • Korporacja: Worm Nation
  • Sojusz: Ash Alliance
nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« dnia: Czerwiec 07, 2007, 18:32:43 »
http://www.mmorpg.com/showFeature.cfm/loadFeature/1259          milego ogladania  ;) mi sie podobaja O0

Sou

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 07, 2007, 19:24:52 »
Na 3cim screenie statek ma jakies logo na kadlubie, teraz tez tak jest ?;]

Ellaine

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 07, 2007, 19:45:14 »
Teraz tak nie ma, ale (rozni) ludzie na forum Eve-o, podforum "pomysły" srednio raz na tydzien od 3 lat pisali "a moze by tak logo korpa/sojuszu na burcie?". Wiec byc moze CCP wpadlo wreszcie na to, by to zrealizowac w tej bliskiej wielkiej poprawce skorek.
To jest logo Red Alliance.

yaakuza

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 109
    • Zobacz profil
  • Korporacja: Worm Nation
  • Sojusz: Ash Alliance
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 07, 2007, 20:20:45 »
tez mam taka nadzieje ze na to wkoncu wpadli  :)  to bylby calkiem mily akcent   :coolsmiley:

piotrqs_quendi

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 08, 2007, 08:27:46 »
CCP swego czasu sporo gadało o takim logo corpa/sojuszu na statku.
Założę się że i tak będzie wszystko zależało od performance klienta.

Ellaine

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 08, 2007, 10:21:41 »
Mam nadzieje ze poprawia ten performance klienta, bo jednak wszystko wskazuje na to, ze jest on do dupy nie zoptymalizowany.
Grafika grafiką, ale kiedy ma sie otwarta mape systemu czy innej galaktyki, wciaz blob czy nawet pelna krzyzykow misja potrafi przyciac komputer na pare sekund. Jako ze przycina sie przy np wywalaniu i ladowaniu dron, wyglada na to ze mechanizm dodawania, usuwania i zmiany statusow obiektow  z przestrzeni, czy wogole czegokolwiek (takie same zaciecia sa w sumie przy np przerzucaniu itemow w hangarze) jest jakis strasznie badziewny.

MHCMega

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 15, 2007, 01:26:57 »
Albi, podzielam twoje spostrzeżenia.

Pamietam że kiedy podróżowałem z flotą circa 50 statków wszystko było Ok i płynne czy dookoła stacji, czy w Warpie lub w trakcie latania "w kółko".
Za wyjątkiem momentu gdy padała komenda "Align to..." w nowym systemie.

Normalnie porażka - 30 s wyjęte z zycia w momencie gdy statki zaczynały się "ujawniać" dookoła bramy.
A że FC nie czekał na spóźnialskich to do nastepnego systemu wpadałem w momencie jak  już wszyscy byli w trakcie "pojawiania się" - i było jeszcze gorzej - i ja coraz bardziej z tyłu.

Zastananwiam się tylko czy to problem łącza  - doczytywania danych nowego statku w systemie z servera - czy może problem lokalnego doczytywania/rozpakowywania textur dla nowego sheepa.
W drugim przypadku dodatkowy RAM może by mi pomógł...

Czy ma ktoś doświadczenia z wpływem ilości RAMu na prędkość "pojawiania się" w systemie / odporność na lagi wywołane pojawianiem się innych statków?

Kalressin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 453
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: j/w
  • Korporacja: Pewnie nadal Vide :p
  • Sojusz: A gdzie vide jest tak w zasadzie?
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 15, 2007, 02:08:14 »
W tym przypadku liczy sie ram, procesor , jeszcze raz ram :P
  a potem ewentualnie karta graficzna
Oczywiscie lagi serverowe w duzych bitwach to norma ale tu lacze tez nie za sie liczy za bardzo. Eve ma stosunkowo niskie wymagania jesli chodzi o transfer

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 15, 2007, 02:22:21 »

Zastananwiam się tylko czy to problem łącza  - doczytywania danych nowego statku w systemie z servera - czy może problem lokalnego doczytywania/rozpakowywania textur dla nowego sheepa.
W drugim przypadku dodatkowy RAM może by mi pomógł...

Czy ma ktoś doświadczenia z wpływem ilości RAMu na prędkość "pojawiania się" w systemie / odporność na lagi wywołane pojawianiem się innych statków?

To wina badziewnie napisanego nowego systemu gangów. Jeśli gang nie jest zamieniony we flotę to ten lag przy pojawianiu się nie występuje. Nic się na to nie poradzi. Najwyraźniej klient przelicza wszystkie bonusy od gangu przy każdym pojawieniu się nowego pilota.

Goomich

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 15, 2007, 09:36:21 »
EEEeeee. W gangu nic nie przelicza, bo nie ma bonusów, a we flocie bonusy za zafiksowane.

iniside

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 15, 2007, 13:03:12 »
Tak czy inaczej ta nowa grafika nie robi wrazenia. Rownie dobrze cos takiego mogliby zrobic w Dx9... (a nawet duzo lepiej).

Michieru

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 15, 2007, 13:13:41 »
Z czystej ciekawości:
Wiem, że przez jakiś czas funkcjonować mają 2 wersje klienta - aktualna i ta napisana pod dx10. Czy jednak nową grafikę zobaczą tylko posiadacze Visty i hardware'u pod dx10, czy stara wersja klienta również będzie miała modernizowaną grafikę?

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 15, 2007, 13:51:39 »
Z czystej ciekawości:
Wiem, że przez jakiś czas funkcjonować mają 2 wersje klienta - aktualna i ta napisana pod dx10. Czy jednak nową grafikę zobaczą tylko posiadacze Visty i hardware'u pod dx10, czy stara wersja klienta również będzie miała modernizowaną grafikę?

Nowa grafika będzie w obu wersjach. Wersja DX10 będzie miała dodanych tylko kilka bajerów (np. volumetryczne glow o ile dobrze pamiętam).

Fizyk

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 15, 2007, 14:06:05 »
Jedna wersja klienta napisana będzie specjalnie pod DX10 a więc będzie działała tylko pod Vistą druga wersja będzie napisana/przepisana/zoptymalizowana pod DX9 więc będzie działac pod kazdym środowiskiem. najwydajniej oczywiście pod XP, tak więc każdy będzie mógł cieszyć się nowymi widoczkami. Xavier pewnie ze mozna byłoby zrobic jeszcze coś więcej w grafice pod samą 9 ale po co i w jakim celu ta gra to pewna umowność i tej umowności CCP sie trzyma ( według mnie słusznie ) a kładzie nacisk na inne aspekty gry niz wspaniałe wybuchy, to wymagałoby przeznaczenia znacznie większej mocy zarówno po stronie klienta jak i serwera a lepiej przeznaczyć ja na obsługę baz danych naprzykład.  Napisanie silnika na nowo pod DX9 i tak da niesamowity efekt jak przypuszczam.

Pozdrawiam

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 15, 2007, 14:22:37 »
EEEeeee. W gangu nic nie przelicza, bo nie ma bonusów, a we flocie bonusy za zafiksowane.

Co rozumiesz przez zafiksowane? Laga w gangu nie ma bo nie obsługuje on bonusów, po zmianie we flotę bonusy są przeliczane po pojawieniu się nowego pilota w systemie. Stąd lag przy skokach. Powinno to być lepiej rozwiązane i zdaje się Hilmar przyznał, że wiele kodu z klienta jest bardzo nieefektywne - wie bo sam go pisał.

Pozostaje mieć nadzieję, że nowy klient będzie szybszy.

Xavier pewnie ze mozna byłoby zrobic jeszcze coś więcej w grafice pod samą 9 ale po co i w jakim celu ta gra to pewna umowność i tej umowności CCP sie trzyma ( według mnie słusznie ) a kładzie nacisk na inne aspekty gry niz wspaniałe wybuchy, to wymagałoby przeznaczenia znacznie większej mocy zarówno po stronie klienta jak i serwera a lepiej przeznaczyć ja na obsługę baz danych naprzykład.

Akurat wybuchy nie muszą zabierać w ogóle czasu serwera. W końcu to tylko efekt graficzny. Nie mają one żadnego wpływu na mechanikę gry.

Goomich

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 15, 2007, 15:06:47 »
EEEeeee. W gangu nic nie przelicza, bo nie ma bonusów, a we flocie bonusy za zafiksowane.

Co rozumiesz przez zafiksowane?

To, że bonusy dają tylko commanderzy, wcześniej za każdym razem system musiał sprawdząć skille każdego "gangstera" z  każdym. Więc powinno być lepiej. Teoretycznie.


Fizyk

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 15, 2007, 18:15:48 »
Jasne że efekty graficzne nie wymagają czasu pracy serwera to był przykład i przyznaję bez bicia że naprawdę idiotyczny, bardziej zależało mi niż na efekty graficzne skupienie uwagi na kompletności świata i jego szczegułowości. Same wybuchy jednak wpływają na mechanikę gry a przynajmniej powinny choć właśnie ich kosztem poczyniono ogromne oszczędności mocy serwera.

Raan Kern

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 863
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Raan Kern
  • Korporacja: GBTeam
  • Sojusz: C0VEN
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 15, 2007, 19:51:51 »
EEEeeee. W gangu nic nie przelicza, bo nie ma bonusów, a we flocie bonusy za zafiksowane.

Co rozumiesz przez zafiksowane?

To, że bonusy dają tylko commanderzy, wcześniej za każdym razem system musiał sprawdząć skille każdego "gangstera" z  każdym. Więc powinno być lepiej. Teoretycznie.


Zgadza się, ale bonusy są przeliczane na nowo po wejściu floty do nowego sysa. (commander daje tylko bonusy dla ludzi w jego systemie).
Raan Kern - The Sleepkamper
[GBT] Gang Bang Team


iniside

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 15, 2007, 20:40:51 »
Cytuj
Xavier pewnie ze mozna byłoby zrobic jeszcze coś więcej w grafice pod samą 9 ale po co i w jakim celu ta gra to pewna umowność i tej umowności CCP sie trzyma ( według mnie słusznie ) a kładzie nacisk na inne aspekty gry niz wspaniałe wybuchy, to wymagałoby przeznaczenia znacznie większej mocy zarówno po stronie klienta jak i serwera a lepiej przeznaczyć ja na obsługę baz danych naprzykład.
Pierwsze i ostatnie. Grafike jest renderowana po stronie klienta. Skąd Ci wogóle przyszedł pomysł, że może się tym zajmować serwer :o :o :o :o :o :o (ja bym na coś takiego nigdy nie wpadł :D).
Tu nie chodzi o umowność, wlasciwie lata mi to. Chodzi o to, że grafika mogłaby być dużo ładniejsza (spojrzmy chociazby na X3, albo Nexus: The Jupiter Incident). A wybuchy rakiet czy wyglad strzałów to są może i detale, ale ich poprawienie znacznie by uprzejmniło eksterminacje. Przecież jakby ktos chciał, może ustawić na low, wyłaćzyc FSAA i po probleme. A kto inny jak np. ja, bedzie chciał wszystko na full + 4x FSS i 16xAS.

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 15, 2007, 23:28:15 »
EVE to w ogóle dziwny przypadek bo największe obciążenie wprowadzają elemeny 2D a nie 3D. Wystarczy wyłączyć overview i FPS skacze dwukrotnie. Doszło do tego, że FC radzi wyłączyć kolorki na overview bo to pozwala na grę bez laga. Jak dla mnie to potrzebne jest przepisanie klienta od zera.

Na szczęście wygląda na to, że CCP doszło do tych samych wniosków i nowy klient będzie szybszy. Pozostaje jedynie trzymać kciuki za programistów.

NeX

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 15, 2007, 23:46:49 »
Hehe. To cholerne OVERVIEW mnie totalnie wpieniło. Mam kilka kont, ale odpalam je z jednego klienta i w pewnym momencie pokusiło mnie podczas tradycyjnego haczenia o sprawdzenie FPS. Nieźle się zdziwiłem gdy na jednym koncie było 60-80 klatek, a na drugim 15 w tej samej lokacji. Takie same ustawienia grafiki i zmaksowany sterownik na jakość obrazu. Okazało się, że winowajcą było pokolorowanie większej ilości tabel niż domyślnie jest ustawione. W tej sytuacji jedynym rozsądnym kolorkiem na OVERVIEW jest czerwony na hostile. Resztę warto w cholerę wyłączyć razem z ikonkami i innymi duperelami. Sama ilosć wyświetlanych danych nie ma wpływu na FPS, więc tutaj nie ma potrzeby ograniczeń poza normalym uporzadkowaniem konfigów na różne okazje.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 15, 2007, 23:50:46 wysłana przez NeX »

Fizyk

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 16, 2007, 00:00:27 »
Xavier zacytuje sam siebie, choć to dziwna praktyka ale widzę że zdolność czytania ze zrozumieniem nie są twoja mocną stroną: Jasne że efekty graficzne nie wymagają czasu pracy serwera........ Tu chodzi o umowność i CCP lata to czy tobie to lata i lata im czy wybuchy są lepsze w WoWie czy OGame. Bo nie chodzi tu o eksterminację ale o wizje świata i lata im co porabiasz w tej grze czy eksterminujesz veldspar, NPCe czy może innych ludków. Bo to jest właśnie ta wizja świata w której i ty znajdziesz miejsce dla siebie i kilka inych osób także. Jasne możesz powyłaczać i wiele innych żeczy możesz nawet wyłaczyć klienta i pograć w countera - to apropo eksterminacji.

Pozdrawiam

iniside

  • Gość
Odp: nowe screeny po "upgradzie" grafiki :)
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 16, 2007, 10:29:40 »
Nie przeczytalem potem drugiego postu :P

Ok. Powieam to tak. Umowność świata to jedno, ale jakoś grafiki to zupełnie co innego.
Naprawde można zachować te umowność jak to nazywasz, jednocześnie robią szczegółowe modele, ładne efekty graficzne (oświetlenie, efekty zniszczeń itd). I naprawde jedni będą sie cieszyć, że wkońcu mają takie drobiazgi,  a ini których bedzie to denerwować wyłączą. Że sie tak poweiem i wilk syty i owca cała..