Eve-Centrala
Eve Online => NoobGarten => Poradniki => Wątek zaczęty przez: w Luty 11, 2009, 12:56:02
-
W Revelations dokonano bardzo wielu zmian w gameplay-u gry jaką jest EVE. Jedną z najważniejszych zmian jest oczywiście zrezygnowanie ze starego sposobu zawierania umów handlowych pomiędzy graczami jakim był Esrow.
Został on zastąpiony przez nowy, bardziej rozbudowany system zwany Kontraktami.
Na chwilę obecną Kontrakty oferują podstawową funkcjonalność, jakkolwiek CCP zapewnia że w kolejnych rozszerzeniach będą rozwijać ten system. Jedynym znanym mi skilem potrzebnym do zabawy z Kontraktami jest \"Contracting\". Każdy poziom tego skila podnosi nam maksymalną ilość kontraktów jaką możemy wystawić o 3 kontrakty. Na początku (bez tego skila) możemy wystawić 1 kontrakt nie korporacyjny (o tym trosze później). Po uzyskaniu poziomu pierwszego w Contracting, będziemy mieli możliwość wystawienia już 4 kontraktów. Jak łatwo się domyślić, maksymalną ilością jest 16 aktywnych kontraktów.
Możemy stworzyć 5 typów kontraktów:
- Aukcje (Auction)
- Wymiana (Item Exchange)
- Przesyłka kurierska (Courier)
- Pożyczka (Loan)
- Niestandardowy (Freeform)
Każdy kontrakt możemy wystawić dla różnych typów osób:
Nie korporacyjne
- Prywatne (Private)
- Na sojusz (My Alliance)
Korporacyjne
- Na korporację (My Corporation)
Osoby z odpowiednimi uprawnieniami mogą wystawiać Kontrakty w imieniu swojej korporacji, a także mogą je w jej imieniu akceptować.
Jeżeli chodzi o wystawianie kontraktów korporacyjnych, to wszyscy członkowie korporacji mają odgórnie ustawioną maksymalną liczbę kontraktów do wystawienia jaką jest 500 kontraktów. W przypadku wystawiania kontraktów w imieniu korporacji, brany jest pod uwagę najwyższy skil posiadany w korporacji przez jednego z jej członków (tyczy się to oczywiście tylko kontraktów nie korporacyjnych).
Po wybraniu opcji Item Exchange i kliknięciu Next, ukaże się nam powyższe okienko w który wybieramy stację z której chcemy dodać jakiś element do wymiany. W przypadku jeżeli nie chcemy nic dodawać z naszej strony klikamy po prostu Next.
Jeżeli chcemy dodawać do wymiany nasz item i wybraliśmy krok wcześniej stację, to po ukazaniu powyższego okna wybieramy jeden lub kilka z przedmiotów znajdujący się w hangarze. Po zaznaczeniu wszystkich klikamy Next.
W trzecim kroku ustalamy ile kasy zapłacimy naszemu kontrahentowi w naszym kontrakcie (I will pay), albo też ile kasy od niego będziemy wymagać (I will recieve). Ikona baseprice prawdopodobnie ustali cenę na podstawie bazowej ceny każdego produktu. Proszę starajcie się unikać tego przycisku, zawsze sprawdzajcie cenę rynkową produktów. Następnymi polami wyboru są termin ważności kontraktu (Expiration; maksymalnie 14 dni), opis kontraktu (Description) i jest on opcjonalny. Następnym polem jest miejsce gdzie podajemy jakich przedmiotów poszukujemy. Aby dodać przedmiot który chcemy dostać należy w pole Item Type wpisać kilka pierwszych liter poszukiwanego przedmiotu, jego ilość (quantity) i nacisnąć Add Item. Pojawi się pole z listą przedmiotów spełniających podane przez was wymagania co do nazwy. Wybieracie interesujący was przedmiot i klikacie OK. Następnie klikanie Next aby przejść do podsumowania kontraktu.
Jeżeli wszystkie dane się zgadzają akceptujemy kontrakt wciskając przycisk Finisz. Jeżeli mamy jakieś wątpliwości możemy się cofnąć za pomocą przycisku Previous i poprawić dane. W przypadku wystawiania kontraktów nie korporacyjnych, wedle mojej wiedzy dodawany jest podatek (sales tax), tak więc należy uważać aby go niepotrzebnie nie płacić w transakcjach które mogą byś wykonane za pośrednictwem kontraktu korporacyjnego lub innych tradycyjnych metod wymiany.
Po wybraniu opcji Courier otwiera nam się okno wyboru itemów do wysłania. Zaznaczamy te które chcemy wysłać, przy czym musimy pamiętać że osoba która zgodzi się zrealizować dla nas transport dostanie wybrane przez nas przedmioty w postaci nieotwieralnej paczki. Tak więc nie będzie można podzielić paczki na kilka transportów. Paczka ta musi się zmieścić do ładowni statku transportującego w całości. Proponuje dawać paczki do 3 900 m, a w ostateczności do 10 000 m.
W kroku trzecim wybieramy miejsce docelowe dla paczki (wpisujemy kilka pierwszych znaków z nazwy stacji i klikamy Serach). W kolejnych polach wpisujemy wynagrodzenie za transport (Reward), kaucję (Collateral), jak długo będzie ważny kontrakt (Expiration), w ile dni od zaakceptowania kontraktu należy dostarczyć towar (Days to complete) i opcjonalnie opis (Description). Po wpisaniu danych klikamy Next i sprawdzamy poprawność danych. Jeżeli jest wszystko OK., klikamy Next.
Chyba zapomniałem screena z kroku nr 2 (tu jest chyba wybór przedmiotu do pożyczenia). Wedle mojej wiedzy jak pożyczamy statek, tracimy ubezpieczenie.
W następnym oknie wybieramy cenę naszej pożyczki (Price), kaucję (Collateral), ile pożyczamy kasy (Money lent), temin ważności kontraktu (expiration), długość pożyczki (Loan time) i opcjonalny opis.
Sprawdzamy podsumowanie pożyczki i ewentualnie akceptujemy.
W tym oknie wpisujemy dokładny opis tego co chcemy zlecić w kontrakcie. Opisy można zgrywać tworząc wzorce, a co za tym idzie używać tych samych wzorców do wielu kontraktów (Load Template i Save Template).
Wpisujemy nazwę kontraktu (Title), nagrodę (Reward), kaucję (Collateral), termin ważności kontraktu (Expiration) i ilość dni na wykonanie kontraktu (Days to complete).
Na końcu oczywiście sprawdzamy parametry kontraktu przed akceptacją.
Pamiętajmy na początku aby odhaczyć Show More Options co da nam możliwość zaawansowanego wyszukiwania kontraktów.
W zakładce My contracts możemy przeglądać kontrakty wystawione przez nas, lub też przez nas zaakceptowane.
W zakładce Avaiable Contracts możemy wyszukiwać kontraktów wystawionych na naszą korporację, na nas samych, na nasz sojusz, wystawionych w naszym regionie, albo w dowolnie wybranym innym regionie.
Możemy filtrować po typach kontraktów, ich minimalnej lub maksymalnej cenie, a także filtrować kontrakty na które nas nie stać.
Autor: Piotrqs Quendi
Shocky Industries Ltd
-
Dobry post, szkoda, ze z konta goscia. Zapraszamy do rejestracji na Centrali ;)
No chyba, ze ktos po prostu zapomnial sie zalogowac to wyslij watek jeszce raz a ten usune.
Dzieki, powinno sie przydac.
-
Podejrzewam, że to raczej automagicznie dodał się post, po wrzuceniu tekstu w dział poradniki na portalu :)
-
tak, to poszlo z automatu i znalezlismy przez to usterke ktora zamieniala " na /" :] poprawiony text z obrazkami juz jutro
-
Uzupełnienie.
Drugi skill związany z kontraktami to Corporation Contracting (http://wiki.eveonline.com/wiki/Corporation_Contracting), każdy lvl podnosi o 10 ilość kontraktów jakie można wystawiać w imieniu korporacji (aż do 60 na 5 poziomie). Zatem każdy z członków korpa może wystawić do 60 kontraktów z zachowaniem limitu 500 kontraktów na korporację.
Sprostowanie - obecnie maksymalna ilość prywatnie wystawianych publicznych kontraktów to 21 (http://wiki.eveonline.com/wiki/Contracting).
Również żeby wyjaśnić ewentualne wątpliwości, bo opis od PQ wg mnie nie precyzuje tego w wystarczającym stopniu:
- kontrakt kierowane do członków własnej korporacji nie mają limitu (There is no limit on the number of contracts a corporation can assign to itself.), co oznacza ni mniej ni więcej, że wystawiając zlecenia wewnętrzne kolegom w korporacji nie musimy się martwić żadnymi limitami, a przy okazji nie zmniejszają one publicznej puli kontraktów.
Każda korporacja może mieć maksymalnie 500 publicznych kontraktów (w sumie) i żaden skill tego nie zmienia, a więc opis:
W przypadku wystawiania kontraktów w imieniu korporacji, brany jest pod uwagę najwyższy skil posiadany w korporacji przez jednego z jej członków (tyczy się to oczywiście tylko kontraktów nie korporacyjnych).
jest obecnie nieprawdziwy.
Wystawianie kontraktów w imieniu korporacji wymaga obecnie posiadania biura korporacyjnego na tej stacji. Ma to oczywiście swoje dobre strony, bo w sytuacji gdy korporacja ma zamiar coś kupić możemy od razu określić miejsce docelowe gdzie przedmiot kontraktu docelowo ma trafić (wskazujemy hangar).
Kontrakty kurierskie (transportowe) akceptują również i rozpakowane kontenery. Wykorzystując fakt, że kontenery mają większą pojemność niż rozmiar zewnętrzny (np. 3900 vs 3000 m3) można powiększyć limit pojemności pojedynczego kontraktu courier, ale wątpię by miało to większy sens chociaż w niektórych wypadkach może być użyteczne (np. ukrywanie zawartości transportowanego kontenera). Rozmiar paczki przygotowanej do transportu jest podawany na ostatnim ekranie (tuż przed zaakceptowaniem), więc nie trzeba ślęczeć nad arkuszem i przeliczać. Maksymalny rozmiar paczki oczywiście jest zdeterminowany przez pojemność ładowni statku jakim będziemy wykonywać kontrakt i dla frachtowca będzie to maksymalna wartość (bodaj 100 lub 150k m3).
Jakiekolwiek rozpakowanie paczki oznacza niedotrzymanie warunków kontraktu (failed) czyli jego zerwanie. Rozpakowanie oznacza również otwarcie paczki by sprawdzić co w niej jest, a wówczas przepada kaucja (swoją drogą sposób na zarobek jeśli się umie zmusić gościa do otwarcia paczki) !
-
kurier z kontenerem w srosku nie wchodzi do fracht kontenera
-
A po co wsadzać do fracht kontenera ?
-
zeby wozic JFem/frahtem?
-
A tak luzem nie można?
-
moozna ale w puszkaxcxh wygodniej chyba<<_<
-
Kontrakty? Wygodniej w puszkach?