Moje doświadczenia mogą okazać się cenne. Uszanujmy kolegę i nie trollujmy
Kroki walki z CCP są następujące:
1. GM - Game Master - Gdy chcemy walczyć dalej piszemy odpowiedź na petycję w której prosimy o eskalację do Senior Game Mastera.
2. SGM - Senior Game Master - zazwyczaj mówi, że wierzy w osąd GMa. Twierdzi, że GM na pewno zrobił co w jego mocy i on podtrzymuje jego decyzję, ewentualnie zaczyna się plątać w tym co mówi i ucina petycję. Coś w stylu "Sprawa jest trudna, ale jak nie masz nic do dodania to zamykam petycję - wszystkie twoje petycje od teraz będą ignorowane". Gdy chcemy walczyć dalej piszemy odpowiedź na petycję w której prosimy o eskalację do Lead Game Mastera.
3. LGM - Lead Game Master - czas jego odpowiedzi czasami można liczyć w tygodniach. LGMów jest bardzo mało (2 czy 3 chyba) ale naprawdę ograniają. Generalnie wczyta się w Twoją sprawę i tu są 2 możliwości:
3a - przyzna Ci całkowitą rację - naprawi to co zepsuli jego poprzednicy
3b - powie, że "sprawa jest trudna", przyzna Ci częściową rację, ale ze względu na skomplikowanie sprawy nie może powiedzieć czy poprzednie decyzje były złe na 100% więc przeprosi Cię, ale zmian nie cofnie
Po eskalowaniu do LGM petycjami już nic nie ugramy. Zostaje nam "wewnętrzna policja CCP"
Dział Internal Affairs.
4. Intrernal Affairs - info ze strony:
http://community.eveonline.com/support/knowledge-base/article.aspx?articleId=29Internal Affairs
Please note that support tickets are not a tool to contact Internal Affairs. If you have a reasonable suspicion that an employee is abusing his/her position in some way in the game, you can contact Internal Affairs directly by sending an e-mail to internalaffairs@ccpgames.com.
Keep in mind that if such matters are to be investigated, you will need to include some solid evidence within your mail.
Jeżeli uważamy, że jakiś GM leci w kulki to możemy iść z tym do Internal Affairs wcześniej, ale zazwyczaj chcą, żeby przelecieć przez wszystkie instancje GMów. W zależności od skomplikowania sprawy ich odpowiedź i reakcja może zająć miesiące ;/ Musimy mieć naprawdę mocne argumenty po naszej stronie, żeby liczyć na pomoc ze strony tego działu, więc zalecam wymienić jak najwięcej maili z GMami na wszystkich poziomach, aby ukazać ich brak argumentów lub błędny tok myślenia w jak największej ilości maili. Najlepiej jakby sami sobie zaprzeczali, albo sami łamali EULA swoimi decyzjami (czym ostrzej tym lepiej
). Podejście tego działu różni się tym, że nie są GMami i patrzą na sprawę z zewnątrz. GMi zazwyczaj klepią się po plecach i trzymają razem. Jedną z głównych rzeczy które Internal Affairs sprawdza jest to czy policy CCP nie zostały za bardzo nagięte. Co znaczy "za bardzo" to już tajemnica tego działu
Brak bana za złamanie EULA albo ban "za nic" to nie niewiedza GMów, to nagięcie prawa na które pozwolił sobie GM, jeżeli uważasz je za zbyt ostre to eskaluj do Internal Affairs.
Imo trzeba było na samym początku po odmownej odpowiedzi złożyć drugą petycję, na przykład w innej kategorii. A nuż trafiłaby na kogoś poważniejszego. A rzeczowych GMów jest naprawdę sporo.
Różne petycje dotyczące tej samej sprawy zazwyczaj prędzej czy później trafiają do jednego GMa.
Na razie nie jestem zbanowany ale zważywszy, żę wątek na oficjalnym forum jest zamknięty więc powolne trybiki machiny zwanej CCP prawdopodobnie już się kręcą.
Jedną z ciekawszych rzeczy, których dowiedziałem się podczas moich doświadczeń z CCP jest to, że polityki CCP to tylko wyznacznik i mogą być interpretowane i naginane w zależności od potrzeby. Jeżeli "szkodliwość społeczna" czynu była mała (a przecież była) to jest szansa, że Cię nie zbanują (albo odbanują, gdybyś się od ewentualnego bana odwołał).