Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: Corum w Marzec 29, 2009, 23:53:26

Tytuł: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Corum w Marzec 29, 2009, 23:53:26
Witam

postanowiłem spróbować swoich sił w EVE :)
Mój problem polega na tym że nie mam pojęcie jak wyposażyć statek tak żeby można nim było latać bez obawy o szybkie jego zniszczenie.
Zakładając czysto teoretycznie ze mam 300kk ISK jaki polecacie mi statek i z jakim wyposażeniem. Oczywiście biorąc pod uwagę wyposażenie proszę o spis skili jakich muszę się nauczyć by móc używać zakupionych przedmiotów.
Z góry mówię że moje indywidualne preferencje to duży ROF czyli jak najwięcej punktów ogniowych na statu które nie muszą mieć z osobna dużej mocy ale żeby stanowiły razem sporą silę ogniową (najchętniej bym używał laserów M).

Jakieś sugestie dla nooba?  O0
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Captain w Marzec 30, 2009, 00:10:32
Zależy jaka rasa. Jak chcesz używać laserów to się skupie na Amarr.

Na początek kupujesz oczywiście fregatke (punisher) zakładasz tam laserki, jakiegoś tanka na armorze (fitu szukaj w dziale z fitami). Po fregacie skillujesz sobie learningi podstawowe na 4 adv na 4, pomiędzy learnami robisz powoli cruisera żeby sie nie zanudzisz i zaczynasz klepać misje lvl 2 (fitów na cruzy szukaj też w dziale z cruzami). Z jako tako wyskillowanym cruiserem możesz poważniej zaczynać bawić się w pvp (najlepiej z kimś bardziej doświadczonym żeby nie wdupić od razu głupio).

Po cruiserze robisz sobie skill battlecruisers i możesz latać w bc na misje lvl 3, skille na fit są podobne jak na cruzy więc nie ma większego problemu. Niektórzy mówią, że bc'ki można pominąć i lecieć od razu bs'y ale harbi jest fajny :) i do low secowego pvp bc nadają sie w miarę. W low można też na luzie polatać z bs'ami i strzelać pod ostrzałem z sentry działek na bramkach.

Po bc skillujemy grzecznie bs'a, zajmuje nam to kilka miesięcy żeby dość dobrze latać. U amarrów robimy też ważne skille od capacitora, skillujemy powoli fit t2 z działkami itp. itd.
w bs'ie robimy misje lvl 4 i oczywiście jesteśmy przydatni w ciężkich gangach pvp. Dobrze zrobić jeszcze large t2 działka z zasięgiem (u amarrów beamy) żeby można było na luzie brać udział w snajper flotach.

Po bs'ie skillujemy shipy t2 i możemy już z powodzeniem latać w roamach przemierzających niezliczone systemy 0.0 (wcześniej latamy na roamy w cruzach t1 albo bc), na początku najlepiej skillować interceptory, później hace recony, ale tu już będziesz wiedział o co chodzi :)


Zakładając czysto teoretycznie że masz 300kk to na początek możesz sobie kupić 300 fregat :P, jak doskillujesz to sobie kupisz za to bs'a :) no może 2.
Wyposażenia do shipów szukaj tu - http://www.eve-centrala.pl/forum/index.php?board=48.0 (http://www.eve-centrala.pl/forum/index.php?board=48.0)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Nerxes w Marzec 30, 2009, 00:15:17
No nie podales swojej rasy wiec mniemam ze jeszcze nie grasz lub wiesz na tyle malo by nie wiedziec ze trzeba to podac :P

Jesli chcesz latac z laserami to lataj.. wybierz ammarow i po sprawie za fitami (wyposazeniem statku) porozgladaj sie tutaj -> http://www.scrapheap-challenge.com/index.php (http://www.scrapheap-challenge.com/index.php) w dziele setup for PVE

Najlepiej odpal triala i polataj troche.. zdobadz podstawowa wiedze o grze bo zdaje sie ze nawet nie wiesz czego chcesz pytajac o fit... latac PVE czy PVP

Generalna rada dla wszystkich mlodych jest taka: Na nic sie nie nastawiaj.. na zadne lasery czy missile :) nie zakladaj z gory ze chcesz byc producentem albo gornikiem :) Skoncz "samouczek" (najlepiej dwa razy) i nie zapisuj sie do Gonswarmu :P po kilku dniach zalapiesz o co chodzi i zaczniesz zadawac bardziej precyzyjne pytania :P

PS. ROF to rate of fire (szybkostrzelnosc) i jako takie nie ma za wiele wspolnego z sila ognia twojego statku :)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Corum w Marzec 30, 2009, 00:51:06
Wybaczcie :D myślałem ze to bez różnicy
No ja już sobie latam :) wolałbym PvP ale bez doświadczenia to ja sobie mogę chcieć :)
Połowy słów z tego co napisał death to ni rozumiem :D ale co tam jakoś ogarnę :D
Caldari :D
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Julius Septimus w Marzec 30, 2009, 01:42:12
Rasa nie ma różnicy o tyle, że możesz skillować statki dowolnych ras. "Problemem" będzie tylko to, że jesteś o te 3 levele rasowej fregaty do tyłu ;p
Statki danych ras mają jednak pewne wspólne cechy (oczywiście z wyjątkami itd.)

Amarr - strzelają laserami które nie zużywają ammo, ale capacitora (energię statku), mają najlepszy tank (armorem) i bardzo porządny dps i zasięg. Bawią się też trochę dronami i rakietami. Nie używają praktycznie shielda. Nie są najzwrotniejsze.

Minmatar - strzelają projectailami - działami konwencjonalnymi które nie korzystają z capacitora (tylko amunicje zużywają). Są zwykle szybsze i zwrotniejsze od statków innych ras tej samej klasy. Ich tank nie zachwyca i jest zróżnicowany - niektóre statki tankują shieldem, niektóre armorem, co wymusza 2 razy tyle skillowania.

Gallante - ich głównym źródłem damagu są działa hybrydowe (korzystają zarówno z amunicji jak i capa) oraz drony (sterowane komputerowo roboty, takie myśliwce). Tankują armorem. Zarówno w damagu jak i w tanku nie dotrzymują zwykle kroku amarrom. Są też zwykle niezbyt szybcy i zwrotni.

Caldari - ich statki są brzydkie jak noc listopadowa. Część ich statków zadaje damage Misslami, część działami hybrydowymi (co wymusza 2 razy tyle skillowania, przy tym, że tutaj te ilości są o wiele większe niż przy skillowaniu tanka). Missle są bardziej przydatne w PvE. W PvP ich użyteczność jest mocno ograniczona. Tankują głównie shieldem, co w PvP też jest mniej przydatne niż tank armorem. Ich mocną stroną są systemy walki elektronicznej - ECM.

To są oczywiście tylko główne wytyczne i zasady od których jest masa wyjątków.

Dodam też, że jeśli zdecydował byś się na skillowanie amarrów to nie ma co sobie głowy zawracać cruisami. Wszystkie są kiepskie, (zwłaszcza dla poczatkujacego gracza) i dużo lepiej jest szybko wytrenować battlecruisy (które z kolei mają świetne) i przeskoczyć na nie z fregat. To tylko kilka(naście?) godzin różnicy w trenowaniu a różnica jest ogromna.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Marzec 30, 2009, 02:17:44
Jak Caldari i pvp to;
1. zapisz się do jakiegoś korpa który chce szkolić młodziaków w pvp.
2. wyskilluj Blackbirda i ECMy i lataj w tym
3. Crow
4. Falcon
5. Cokolwiek

Jak Caldari i pve to;
1. klep misje lub zapisz się do jakiegoś korpa który Cię wpuści do 0.0
2. wyskilluj kestrela
3. Caracal
4. Drake
5. Dalej Drake
6. Wciaz Drake
7. Drake
8. Raven
9. Raven Navy.

Jeśli wspominasz o laserach to może Amarr?

Jeśli Amarr i pvp to;
1. Zapisz się do korpa który chce szkolić młodziaków w pvp.
2. Mógłbyś latać punisherem ale wiele to nie da. Może Maller, ale to nie jest rewelacja. Może Arbitrator, jest super ale pewnie nie będziesz miał skilli na drony.
3. Harbinger, w międzyczasie cepy.
4. Dalej Harbinger
5. Wciąż Harbinger - robisz długie skille.
6. Armageddon z pulsami T2 lub Apocalypse z beamami T2 do dużych flot lub Zealot, Curse, Pilgrim, Sacri, cuda wianki malowanki!

Jak Amarr i Pve to:
1. Harbinger
2. yyy, uuu, eee, Armageddon lub zealot albo coś takiego na raty, Abaddon albo Apoc na misje albo jakoś tak.

To najbardziej klasyczne rozwiązania z którymi nie powinieneś mieć problemów, powinny mieć uniwersalne zastosowanie, dać Ci bogactwo, szczęście i życzliwe spojrzenie bliźnich.
Można też na 10000 sposobów inaczej i też będzie dobrze :)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Aenyeweddien w Marzec 30, 2009, 08:49:32
Tylko caly czas pamietaj o skilach pobocznych... Bo same skille na statek i bron to nie wszystko...

Do ceptorka bez skili z dzialki Navigation [Nawigacja] to troche bez sensu wsiadac... A skille z dzialki Engeniering, Mechanic sa do kazdego statku wskazane... Takze niektore skile z Electronics (w przypadku checi latania Caldari wiecej niz niektore ;) ).

Ja do dzis wspominam Keriego ktory niepozwalam latac BSami jesli nie miales odpowiednio wyskilowanych skilli pobocznych - zawsze powtarzal on ze lepszy wymaksowany mniejszy statek niz podstawowy wiekszy ;)

A co do szkolki to polecam Unseen Academy - tam sie nauczysz podstaw co sie przyda w kazdym aspekcie gry
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Marzec 30, 2009, 10:51:36
Jeśli chcesz grać solo (sic!), lub w empire (sic!) PvE ( misje, raty itp ) polecam statki rasy caldari lub gallente jako najłatwiejsze do opanowania i najbardziej efektywne przy malej ilosc SP w skilach bojowych i wspierajacych, natomiast jesli planujesz w miare szybko wejść w PvP to Minmatar lub Amarr jako najbardziej optymalne przy niskiej ilosc SP, przy czym dla matarów to jako support dps, a amarr dps ( trochę wiecej SP potrzeba ). Operowanie EW w przypadku Caldari wymaga już pewnego doświadczenie i sporo SP w electronics, natomiast Gallente jest dobry w PvP i w PvE, samo EW rasowe ( remote dampery ) gallente jest znacznie prostsze do opanowania niż caldaryjskie ECM-y. Tak samo amarrski arbitrator jest wyjechaną maszynka EW i supportująca gang w połaczeniu z tracking disruptorami i stosunkowo prostą w obsłudze, do tego drony EC lub DPS i masz full wypas suporcik do roamu. Minmatarzy maja super statki na każdym poziomie do gangu, zarówno jako support, dps support, close DPs czy medium range dps. Matarski EW, target paintery  są banalnie proste do opanowania, a znaczaco podnoszą dps floty i skracają czas potrzebny na udanego locka i mozna je upchać praktycznie na każdy support ship w gangu.

Edit : Jak podasz mi rase na która się decydujesz, postaram się napisać co powinno iść w pierwszej kolejności, z uwzględnieniem entry lvl PvP, i zarabiania isk'ow.

 Edit 2 : już nic nie poprawiam ^^

Edit 3 : Nie chodzi mi o rasę postaci, tyko o rasę w której na poczatek będziesz skille budował ... ( a miałem nie poprawiać  :embarassed: )
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: vigo70 w Marzec 30, 2009, 16:05:02
re Edmund

Moze sie podlacze do watku, moj pilot ma 7 dni wiec.. jest szansa sprawdzic co zle zrobilem na poczatku i szybko to poprawic, plizz jak mozesz przybliz Amarrow  :)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Marzec 30, 2009, 16:19:41
Skille u ammarów ( na szybki start ) :

1. Rozbudowac cap i power gird : 
* energy managment, +5% cap za poziom, min lv 4.
* enery system operator, 5% cap recharge za poziom, min lv 4
* Enginering, 5% PG za lvl, min lv 4 ( 5 assaluty )
* energy emission systems ( PvP )

2. Rozbudować def :
* mechanics min lv 4 ( 5 assaluty )
* hull upgardes min lv 4 ( 5 do tech 2 resów )
* repair system min lv 4 ( 5 do tech 2 repek )
* Armor compensations skills ( 4 skille emp, heat, kinetic i explo min lv 3-4, najemniej wazny emp, najbardziej w pvp kinetic i heat, potem explo )

3. Electornics
* electronics ( lv 4 )
* targeting ( lv 4)
* electronics warfare 4 ( PvP )
* long range targeting 4
* signature analysis 4 ( PvP )
* propulsion jaming 4 ( PvP )
* weapon disruption 4 ( PvP )

4. Navigation
* afterburner 4
* navigation 4
* warp drive operation 4
* high speed maneuvering 4 ( PvP )
* evasive maneuvering 4 ( 5 do interceptorów )
* acceleration control 4
* Fuel Conservation 4

5. Gunnery ( jesli chcesz iść mocno w gunnery )
* gunnery lv 5
* controled brust 4
* weapon upgardes 4
* motion prediction 4
* shrap shoter 4
* trajectory analysis 3-4
* small energy weapon > 4 lub 5 lv
* jesli small energy zrobione na 5 to skille small beam spec. i small pulse spec na 4
* jesli small tylko na 4 to ciagniesz do 4 medium energy turet ( potem lv 5 small, spec w small lv 4 o spec medium 4 w beam i pulse )
* surgical strike
* rapid firing ( ten skill ci najmniej potrzebny na starcie, powoduje wieksze zuyzcie cap przez dzialka i daje wiekszy dps, ale nie az tak duzy jak kolejny lvl danego typ dzialka )
*** Large energy turrets

6. Missiles
* standard missiles 3
* missile launcher operation 2
* heavy missiles 3
* reszta wzmocnienia tej grupy ...

Tu jesli chcesz latac mallerem tech 2 musisz troche wsadzic SP, ale to z czasem.


7. Drony ( to do arbitratora bardzo potrzebne skille )
* Drones 5
* combat drones operation 4
* drone navigation 4
* scout drone operation 4
* drone interfacing 4
* drone shrapshooting 4
* Electronic Warfare Drone Interfacing ( PvP )
Z czasem zaplanuj sobie medium i small drone spec( tech 2 ).

8. Speceship command
* amarr figate 4 ( 5 assaulty )
* spaceship command 5
* amarr cruiser 4 ( 5 recony i hac-e )
* battlecruiser 4
*** amarr battleship 4


I tu już jak zasmakujesz np w PvP malymi statkami to polecam pociagnac frigate na 5 i interceptor/assalut ships, lub amarr cruiser na 5 i HAC/recon, lub ...

Jesli chodzi o statki to :
- PvP
* Fregaty Punisher i Crucifer - tackler/skrimsher
* Cruisery Maller, Omen - DPS; Arbitrator - support
* Battlecruisery Harbinger - DPS, anty support dps

- PvE
* Punisher - dps, misje lv 1, low sec raty
* Maller, Omen, Arbitrator misje lv 2, low sec raty
* Harbinger  - misje lv 3, low sec raty, 0.0 raty.

Do zarabiania polecam tez zrobic sobie skille na salvaging, oraz do PvP skille do rigów koniecznie, zwłaszcza enginering i armor rigging.
Learningi to porponuje sobie przeplatać, na początek learning na 5 wbić, potem ciągnąc tam gdzie są braki i musisz duzo skillować jednak jesli planujesz pierw wyskilowac komplet learningow to rob memory i int skille, a potem reszte, jesli chcesz robic przeplotke to ciagnij na 3-4 kazdy learning i potem na 3-4 advaced. Oczywiscie implanty +3 lub wiecej jak ci kasa pozwoli. Jesli chcesz siedziec w empire dlugo to koniecznie skille do standow i kasy za misje, oraz marketowe, jesli chcesz sie z empire wyrwac to je olej.
Staraj sie kupować sprzet named, często tańszy niz tech I, a lepszy, i celować np w tech II resy na armor i armor repke t 2. Spec w dronach mozesz sobie na razie odpuscic grajac ammarami, drone durbility tez, az do reconow ...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: tomassz w Marzec 30, 2009, 16:49:42
zebys o learningach nie zapomnial tylko ;p
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 30, 2009, 16:58:10
Vigo prosił o skile potrzebne mu w konkretnym celu, Ed podał je i jeszcze zapoda, gdzie tam jest napisane w jakiej kolejności ma toto być skilowane że tak boisz się te lerny?
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Siri Irme w Marzec 30, 2009, 18:19:44
zebys o learningach nie zapomnial tylko ;p

Zrób sobie plan w EVEMonie i skorzystaj z sugestii programu. Wtedy będziesz wiedział jakie learningi robić :)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Marzec 30, 2009, 19:14:26
Juz, mozecie mnie flejmowac.  :angel:
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Sirhan w Marzec 30, 2009, 21:51:17
Flejm Wars ! 666  :uglystupid2:

A zrobisz coś takiego dla matarów?
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Melisanda Armida w Marzec 30, 2009, 22:03:47
Nie polecam w tym dziale flejmowac
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 31, 2009, 01:32:24
Ed ładnie to tak podpuszczać ludzi pod ostrzał innemu moderatorowi? Za dużo pvp ostatnio chyba uprawiasz :P
Z tego co zapodałeś to wydaje mi się że amarcy z rakiet wolą używać HAM nie HM, ale co ja się znam na tym tylko tępy Caldari jestem ;)
Czy używanie BS do pvp jest zabronione? Jeśli tak to kurde muszę znaleźć tych drani co mnie ostatnio rozpylili i nawrzucać im od oszustów. Jakoś się trzymałem i modliłem żeby wreszcie hic dostał cykl z dronek, ale jak ich Abadon mi nie zasunął to ...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Marzec 31, 2009, 08:02:04
Ed ładnie to tak podpuszczać ludzi pod ostrzał innemu moderatorowi? Za dużo pvp ostatnio chyba uprawiasz :P
Z tego co zapodałeś to wydaje mi się że amarcy z rakiet wolą używać HAM nie HM, ale co ja się znam na tym tylko tępy Caldari jestem ;)
Czy używanie BS do pvp jest zabronione? Jeśli tak to kurde muszę znaleźć tych drani co mnie ostatnio rozpylili i nawrzucać im od oszustów. Jakoś się trzymałem i modliłem żeby wreszcie hic dostał cykl z dronek, ale jak ich Abadon mi nie zasunął to ...
Nie jest, ale działka tech II large to ok 90 dni skillowania, a plan jest taki żeby w ciagu tygodnia, no moze 2 juz zacząć szaleć... oczywiscie herbi to znacznie później, ale juz mozna latac np mallerem lub arbim po 2-3 tygodniach jako anty support.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Marzec 31, 2009, 10:39:56
Ed ładnie to tak podpuszczać ludzi pod ostrzał innemu moderatorowi? Za dużo pvp ostatnio chyba uprawiasz :P
Z tego co zapodałeś to wydaje mi się że amarcy z rakiet wolą używać HAM nie HM, ale co ja się znam na tym tylko tępy Caldari jestem ;)
O ile wiem to Amarcy lubią rakiety (rockets) i HAM - czyli ogólnie rakietki małego zasięgu i dużego ROF.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Marzec 31, 2009, 13:25:08
O ile wiem to Amarcy lubią rakiety (rockets) i HAM - czyli ogólnie rakietki małego zasięgu i dużego ROF.
Może i lubią, jednak harbi nie ma slotu na missile, ani maller czy punisher. Po 1 slocie mają omen i arbitrator. Co do HAC-ów to nie jest to opisane w tym starter packu, podałem tylko że o ile osobnik będzie chciał latac missile boatami amarrów w tym commandami i hac-ami, reconami sam dojrzeje do tego zeby wsadzić SP w missile. Jeśli lata na named ficie i tech I statkach heavy missile w zupełnosci wystarczą. A typowa maszynka do mięsa amarrów to jednak http://wiki.eveonline.com/wiki/Zealot (http://wiki.eveonline.com/wiki/Zealot) .
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Azazull w Kwiecień 01, 2009, 00:33:11
A jaki "fitness plan" proponuje kolega Ed dla Matara pod PvP (solo, gang, flota) + sporadyczne PvE? ...z góry dzięki za odpowiedź. O0
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 01, 2009, 08:05:02
A jaki "fitness plan" proponuje kolega Ed dla Matara pod PvP (solo, gang, flota) + sporadyczne PvE? ...z góry dzięki za odpowiedź. O0
To zalezy ile ten matar juz gra w EVE, choć akurat nad matarami musiał bym się mocno zastanowić, bo oni maja dual tank ability, czyli tank zarówno na tarczy jak i na armorze. Vagabondy tankują expanderami tarczy ( HP tank ), to zupełnie inny zestaw skill packów niż tank na armorze. Choć matarskie statki są w mojej opini dużo lepsze do PvP niż caldari czy do pewnego stopnia amarr ( frejki i cruzy ) to jednak może być konieczność podjećia trudnego wyboru na poczatku - shild czy armor, i to determinuje dalsze wybory, czyli jakie statki i gdzie. Gdyby celować w BC to zdecydowanie tank armorem, jeśli w cruzy ... lepiej tank armorem ktory daje wolne sloty na EW, no ale ... zwolnione sloty low od tanka daja wiekszy dps  ...  tu jest trudno, wolał bym żeby jakis pilot matarów to napisał ...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Kwiecień 01, 2009, 08:34:37
Ja startując od zera na matara pvp to bym chyba hurka najpierw robił.

W miare szybko można go wyskilować i robić nim kase na misjach/ratowaniu.
Odpowiednio sfitowany nadaje się wszędzie (solo/roaming gang/flota[koniecznie altylerie na floty])

Jeśli planujesz latać w 0.0 to po hurku cepa i potem chyba w vagasa bym szedł bo on sporo zabawy daje. Tymniemniej pamiętaj wylatać troszkę w cepie zanim w vage wsiądziesz bo szkoda isków  :2funny:


Jeśli low sec to raczej coś z tankiem bo tam te ..bane sentry ciągle stoją. Większość graczy w low kończy dość szybko w BSie z mizernymi skilami ze względu na tank właśnie nigdy nie czując adrenalinki jaką daje tankowanie speedem  >:D

Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 01, 2009, 09:02:40
Yogos tu pamiętej ze w zależności od przyjetych standardów w danym korpie Matarzy maja riftera na tacklera/skrimshera, trashera na anty interceptor statek, no i ich cruzy, stabber, rupture są wypasionym anty supportem jak na tech I ... czy belicose jako support ... hurricane jest jednym z lepszych statków do PvP i PvE zarówno w roamach jak i we flotach ...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: silverrobert w Kwiecień 01, 2009, 09:09:09
Jesli planujesz isc w matara to zrob sobie najpierw porzadnego riftera i polataj nim troche po lowsecu mordujac nooby na paskach (w miedzyczasie rob ogolny zestaw skilli zwiekszajacych PG, HP i DPS, cokolwiek co daje dodatkowego hulla/armora/shielda, zwieksza damage, rate of fire oraz powergrida i nie trwa za dlugo). Jak juz znudzi ci sie kopanie noobow wsiadz w Rupture'a i latajac nim skilluj wszystkie armor compensation, drony oraz med dzialka, a takze skille z navigation wymagane do wsadzenia MicroWarp Drive'a na statek. W wolnych chwilach trac Stabbery do woli. Po pewnym czasie stwierdzisz ze jednak troche brakuje DPSu, to jest moment kiedy powinienes przesiasc sie w Hurricane'a (doskilluj med dziala do t2, galentyjskie drony do t2, ogolny zestaw skilli zwiekszajacy PG, HP i DPS wyciagnij na lvl 5, zacznij skillowac electronics, doskilluj navigation). Kiedy juz zrobisz wszystkie wymienione skille staniesz przed wyborem - leciec w BSy i potem w Capitale czy raczej w kruzy t2 i BC t2. Zadna sciezka nie jest lepsza od drugiej i obie wymagaja odmiennego zestawu skilli, ale zakladam ze do tego czasu bedziesz juz wiedzial co chcesz robic i jak lubisz latac ^_^ .

Aha, no i podana sciezka rozwoju nie pokazuje skilli na konkretne moduly - jesli bardzo ci zalezy zeby miec jakis modul na swoim statku to po prostu dorzuc skille ktorych wymaga do swojego planu skilli. Pamietaj, ze nie musisz od razu latac na full ficie t2 i czasem lepiej odlozyc dluzsze skille na pozniej. Powodzenia.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Straszny w Kwiecień 01, 2009, 09:27:49
ręcami i nogami podpisuje sie pod tym co napisał silverrobert o matarach, dodam od siebie tylko małą sub-ścieżke - warto zrobić sobie trashera ze specką na small arty T2 i poznać smak troche specyficznej broni jaką sa snipeujące arty z dużą alfą i dużym optimalem a małym średnim dpsem. Trasher z arty small t2 to w sumie mało SP. Potem te doświadczenia można przenieść na arty-Rupture-a potem na Muninna i/albo snipe-BSy.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 01, 2009, 09:55:23
To po tych informacjach od scarego i silvera w sadzie mozna by się pokusić o zrobienie rozpiski na skille i propozycji statków dla mlodzieży ...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: ivil w Kwiecień 01, 2009, 09:59:16
Pytanie tylko po co?
Wszyscy sie swietnie bawilismy odkrywajac gre a ci co "byli wszedzi, robili wszystko" czesto zostaja emerytami i eve juz ich nie kreci - chcecie ten proces przyspieszyc mlodym graczom?
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 01, 2009, 10:05:54
Pytanie tylko po co?
Wszyscy sie swietnie bawilismy odkrywajac gre a ci co "byli wszedzi, robili wszystko" czesto zostaja emerytami i eve juz ich nie kreci - chcecie ten proces przyspieszyc mlodym graczom?
Raczej pokazać że latając rifterem z fitem za 2 mil isk mozna uprawiać PvP i bawić się w korpie PvP nie czekajac na kupe kasy na wallecie łupiac misje lub kopiac vedespar ... a w low można już dokazywac po 2 tygodniach gry nie po 3 latach ... no i pomóc młodym w wyborze istotnych skillz z pominięciem tych mniej waznych, a odkrywanie EvE samodzielnie kiedy karmia cie bzdurami na polishu zasiedziali tam prześmiewcy może byc trudne. EvE jest wystarczająco w sobie trudne do ogarniecia czasem bez przekłamań i fałszywego wyobrażenia o tym co mozna i kiedy.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 01, 2009, 10:40:02
O lerningach nie bede mowil bo to kazdy wie.
Podstawowe na wszystkie statki:
(Ammarzy sa w stanie dosc dlugo zyc z 4 kompensujac te kilka procent named modulami. Nie wiem jak z innymi rasami.)
Electronics na 5
Engineering na 5

Armor tank
Mechanics 5
Hull upgrades 5
Armor repair systems 4 (Uwaga nie podnosic na 5 jesli nie jestes pewny ze statek bedzie stable. 2xLar przy skillu na 4 zjada 66.6cap/s przy skillu na 5 zurzycie rosnie do 71 cap/s)
Jury riging 3
Armor riging 1+
Remote armor repair 3(PVP/PVE spider armor tank)
Electronic superiority riging 1+(PVP Electronic warfare)
Salvaging 3 (PVE)
Kopensacje mozna sobie odpuscic jesli ktos nie planuje latac na PVP. Przy PVP tez nie jest to priorytetem po nerfie omni membran. Lepiej poczekac az bedzie sie mialo wyskilowanego capa dziala itp. jako tako lub nawet do momentu w ktorym bedzie mozna latac statkiem T2 z bonusami do rezistow na armorze.

Drones pakiet standardowy dla wszystkich. Pakiet daje 130 dps z 5 dron hammerhead t2. Dostatecznie duzo do zabicia dowolnego cruza na misjach. Jednoczesnie drony sa na tyle wytrzymale zeby wrocic do drone bay po zlapaniu agro a 99% przypadkow.
Drones 5
Combat drone operation 4
Scout drone operation 5
Drone interfacing 4
Gallente drone spec 2
Minmatar drone spec 2
Drone durability 3+
Drone navigation 3+
Drone sharpshoting 3+
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Kwiecień 01, 2009, 10:46:28
Teoretycznie pomocnym poradnikiem co skillować, wbudowanym w grę, powinny być certyfikaty. Takie było założenie tego ficzura - że młody gracz sobie spojrzy i już wie - aha, żeby lepiej tankować armorem muszę zrobić certyfikat tankowanie armorem advanced.
To działa czy są zupełnie bez sensu, jak myślicie? :)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Kwiecień 01, 2009, 10:55:17
Kwestia dyskusyjna jak dla mnie. Z jednej strony na pewno jakieś to ułatwienie z drugiej niektóre certyfikaty... :2funny: po prostu często zawierają skile bez zrobienia których można grać bez problemu np podział certyfikatów od rakiet - ani razu nie używałemrocketsów, HAM tylko przez chwilę, a nie zrlobię lepszych certyfikatów jeśli tego nie wybiję na odpowiednio wysoki poziom. No i schodkowo zębata  struktura w kilku przypadkach gdzie nie starczy miec niższego poziomu ale jeszcze jakiś certyufikat...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 01, 2009, 11:11:18
Dokladnie osobiscie do dzisiaj nie mam chyba core competency basic bo wymaga jakiegos skilla uzywangeo do shield tanka.

Armor tank advanced jesli dobrze pamietam wymaga armor reinforcement basic. A przynajmniej w mojej opini na chwile obecna bez kompensacji mozna obejsc sie dosc dlugo. Do PVE armor reinforcement jest kompletnie niepotrzebny.

W tej chwili mam conajmniej 5 certyfikatow wiszacych na pojedynczym skillu ktory mi nie jest na dana chwile potrzebny wcale albo doskonale sobie radze bez posiadania go na tym poziomie.

O tym ze kusi to do zostania jack of all trades master of none nie wspomne. Ktos zrobi jakis skill i potem widzi ze a za 5h moge miec ten certyfikat. Tu 5h tam 5h i sie zbieraja jakies srednio uzyteczne skille ktore zrobic pozniej.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 01, 2009, 11:12:29
Np. w core trzeba mieć zarówno skille do shield tank jak i armor tank, co w przypadku gallente jak i amarr mija sie z celem. Oczywiscie dobicie 3-4 lvl w shield operation podnosi buffor HP tarczy, efektywnie cos tam dodaje, ale czy jest to skill istotny w grze dla amarr albo gallente? IMHO nie. Tak samo jak mechanics 5 i hull upgarde 5 u caldari, niby podnosi, niby dobrze mieć ... ten lv 4 min, ale czy to jest aż tak wazne ?
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Kwiecień 01, 2009, 11:16:21
Jako, że już nie raz i nie dwa razy wylatywałem z grida na oparach hulla, to stwierdzam, że bardzo ważne.

No i później przy crossowaniu jeden kłopot mniej.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 01, 2009, 11:25:34
O lerningach nie bede mowil bo to kazdy wie.
Podstawowe na wszystkie statki:
(Ammarzy sa w stanie dosc dlugo zyc z 4 kompensujac te kilka procent named modulami. Nie wiem jak z innymi rasami.)
Electronics na 5
Engineering na 5

Armor tank
Mechanics 5
Hull upgrades 5
Armor repair systems 4 (Uwaga nie podnosic na 5 jesli nie jestes pewny ze statek bedzie stable. 2xLar przy skillu na 4 zjada 66.6cap/s przy skillu na 5 zurzycie rosnie do 71 cap/s)
Jury riging 3
Armor riging 1+
Remote armor repair 3(PVP/PVE spider armor tank)
Electronic superiority riging 1+(PVP Electronic warfare)
Salvaging 3 (PVE)
Kopensacje mozna sobie odpuscic jesli ktos nie planuje latac na PVP. Przy PVP tez nie jest to priorytetem po nerfie omni membran. Lepiej poczekac az bedzie sie mialo wyskilowanego capa dziala itp. jako tako lub nawet do momentu w ktorym bedzie mozna latac statkiem T2 z bonusami do rezistow na armorze.

Drones pakiet standardowy dla wszystkich. Pakiet daje 130 dps z 5 dron hammerhead t2. Dostatecznie duzo do zabicia dowolnego cruza na misjach. Jednoczesnie drony sa na tyle wytrzymale zeby wrocic do drone bay po zlapaniu agro a 99% przypadkow.
Drones 5
Combat drone operation 4
Scout drone operation 5
Drone interfacing 4
Gallente drone spec 2
Minmatar drone spec 2
Drone durability 3+
Drone navigation 3+
Drone sharpshoting 3+
Tu bym się nie zgodził, zarówno w pakowaniu SP w drony na poczatku dla statkow tych dron pozbawionych praktycznie jak caldaryjskie czy amarrskie, w sumie u matarów dopiero w cruiserach mozna mieć 3-4 med drony. Owszem, skille przydatne w PvE, w PvP też, ale ... przydatne, nie must have. W wiekszości przypadków na roamie zanim sie wystrzeli drony i one doleca target już spadł, w bitwach flot gdzie jest duzo warp;ow praktycznie nie ma sensu wystawiać dron, tak samo jak w przypadku flot na snajper spotach. Owszem w walce skrimshowej ( close ) gdzie walczy grupka z grupka drony dodają coś ... no ale ... tak samo remote armor rep-ki, ja osobiście preferuje drony do tego zadania, ale czy to jest must have skill ? Kompensation są potrzebne bo podstawowym modułem do budowy tanka na med i większych statkach jest EANM II, moduł pasywny, bo tylko do pasywnych modułow dodane masz efektywne % i różnica 20 a 26% resistu ma swoją wage w efektywnym HP statku. Choć przy walce 30+ v 30+ statków żaden tank czy hp nie pomoże za dużo ... ponadto uważam że czesto wystarczy np wbić lv 3 lub 4 w electronics/enginering a przeznaczyć ten czas na skillowanie gunnery bądź navigation niż czekać aż do 5. Niby pare dni, ale jednak, namedami spokojnie da się fitować statek z 4 lub 3 ...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 01, 2009, 11:32:57
Jako, że już nie raz i nie dwa razy wylatywałem z grida na oparach hulla, to stwierdzam, że bardzo ważne.

No i później przy crossowaniu jeden kłopot mniej.

Mona X ale co z entry lvl PvP ma wspólnego Sniper cross rep. battleship fleet?
1. Trzeba posiadać dzialka large t2
2. Trzeba posiadać zapas gotówki na bs-y
3. Trzeba umieć tym latać i operować w gangu ?

Umówmy sie, że zanim mlodzież wykształci właściwe umiejętnosci w PvP spadnie nie raz i nie 5 bynajmniej nie z powodu braku 5% hull-a czy armora  ::) A taki Rupture ze scrablem i webem, na artilery/autocanon t2 plączący się wokół spider tanked bs-ów i polujacy na interdictory/interceptory może narozrabiać  O0...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 01, 2009, 11:52:19
Edmund dla mnie stadard to kiedy mozna sobie leciec na misje l4. Jesli ktos lata turret shipem na misje to wyskilowane drony sa must have. Za dobrze pamietam chwile kiedy musialem pakowac na bsa assault missile bay bo drony mialy za malo efektywnego dps do zabicia elite fregatek jak podlecialy za blisko a i tak moglem w tym czasie isc zrobic sobie kawe.

Tak 6% tyle ze zeby leciec na pvp trzeba miec za co pod drugie na statkach ponizej BC te 6% daje ci ile 2s zycia wiecej czasem te 2s moga wystarczyc ale nie liczyl bym na to. Jednoczesnie traci sie czas ktory mozna poswiecic na wyskilowanie czegos innego(np capa) co pozwoli zarobic ISK. EANMII wymaga hull upgrades na 5 a kompensacje mozna robic wczesniej co w takim przypadku jest zwyklym marnowanie sp bo na misje i tak lata sie na aktywnym tanku.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 01, 2009, 12:00:04
@ Rabbit, ok, nie ma problemu. Moze cię zdziwi fakt ze ja nigdy nie zaliczyłem misji lv 4 ... a od lv 3 dostaje trzęsawki ... no ale to szczegół  >:D
Ostatni raz jak próbowałem zaliczyć 4 to miałem large smarty i drony t1 do zbicia tacklerów na ravenie   :angel:
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Kwiecień 01, 2009, 12:06:55
Mona X ale co z entry lvl PvP ma wspólnego Sniper cross rep. battleship fleet?

Nic, odnosiłem się do
Cytuj
Np. w core trzeba mieć zarówno skille do shield tank jak i armor tank, co w przypadku gallente jak i amarr mija sie z celem.

A pierwszy raz, kiedy skille uratowały mi dupę, to był mój ale w Viatorze (i z MWD). :) 27% hulla po drugiej stronie gejta miałem.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 01, 2009, 12:50:21
@ Rabbit, ok, nie ma problemu. Moze cię zdziwi fakt ze ja nigdy nie zaliczyłem misji lv 4 ... a od lv 3 dostaje trzęsawki ... no ale to szczegół  >:D

Dla mnie to zlo konieczne za cos trzeba te statki kupowac.
Grida i elektroniki na statku nigdy za duzo.Tym bardziej ze kiedy sie troche pobawi eft to widac wyraznie ze ktokolwiek projektowal duza czesc statkow wydawal sie wierzyc w dziala+wyrzutnie jako standardowa konfiguracje(bez awu) nawet na statkach gdzie mozna zamontowac tylko jedna czy dwie wyrzutnie.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Corum w Kwiecień 02, 2009, 19:07:44
Ok po tym co już przeczytałem to już ogarniam co nieco :)
powiedzcie mi tylko jeszcze jaki statek nadaje się na bombowiec?
oczywiście taki jakiś na początek i jakiś docelowo końcowy :D
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: amra w Kwiecień 02, 2009, 19:32:09
w grze sa tylko 4 bombowce po jednym dla każdej rasy ( hound - matari, manticore - caldari itd.. ;) żaden inny statek nie może puszczać bombek.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Kwiecień 02, 2009, 19:37:26
Jeśli chodzi ci generalnie o coś co bije naprawdę ostro i może zagrozić capshipom to twoim rtargetem jest Drednought z sige modułem najlepie caldaryjski bo najbliżej mu do bombowca :2funny:
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Kwiecień 02, 2009, 19:55:38
edmundzie zlituj sie :) w low secu postać z niewielkimi skilami będzie żyła tyle co jętka o skłonnościach samobójczych. Low sec jest pełen osób których jedynym celem jest polowanie na ludzi. Tu nikt nie kopie, nie klepie ratów czasem jak ma jaja to robi misje.
0.0 jest bezpieczniejsze :)

Ale jeśli ktoś zna jakiś low sec gdzie młoda postać może poszaleć w pvp to niech się podzieli.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Kwiecień 02, 2009, 21:35:42
Jak sie podzieli to pewnie w krótkim czasie zobaczy "meeeeee" na lokalu i przestanie szaleć :P
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 03, 2009, 09:26:36
Napewno nie molden i raczej nie derelik. Kiedys okolice eve gate jesli mialo sie oczy i uszy otwarte byly dosc spkojne wlaszcza rano trzeba tylko bylo sie przebic przez kampe na systemach granicznych. Duzy kawalek low jest praktycznie wymarly poza prime time. Najlepiej sprawdzic po statkach zniszczonych w ostatnich 24h. Jakies poboczne lancuchy systemow bez stacji prowadzoace do nikad sa dosc czesto puste i mozna tam w miare swobodnie racic pamietajac o zasadach bezpieczenstwa. Tylko po co na chwile obecna nie jest to zabardzo oplacalne. Kiedys mozna bylo wyleciec z takiej wycieczki z pelna ladownia named dzial(zwlaszcza named dzial do kruzow lecialo duzo) i modow. Dzisiaj taki lup jest warty moze 50% tego co kiedys.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 03, 2009, 09:48:06
Ok po tym co już przeczytałem to już ogarniam co nieco :)
powiedzcie mi tylko jeszcze jaki statek nadaje się na bombowiec?
oczywiście taki jakiś na początek i jakiś docelowo końcowy :D
Nie ma wogóle w EvE bombowców.  :-\
Tym mianem można określic wszystkie statki ktore ja nazywam missile boat, takie mające specjalizację do rakiet. Ostatnio co prawda pojawiły się bomby .. no ale to są dalej rakiety tylko bardzo wolno latające ... i z timerem.  O0
Najwiecej statków rakietowych znajdziesz u Caldari, następnie część statków tech II u ammar ( np. scarlige, ). Jest też specjalna grupa statków nazywnaa stelth bombery w dziale covert ops, ale ani one za bardzo stelth ani za bardzo bombery ^^  Mają opcję wystrzeliwania tych nowych bomb ze specjalnej wyzutni, ale bomby kosztują 5-8 mil isk za sztuke, i zwykle są uzywane tylko 2 rodzaje : jedna emitująca ECM brust i druga niszczaca cap u statków ....  :rocket:
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Khobba w Kwiecień 03, 2009, 09:53:43
Co do bomberów, dodam jeszcze, że planowane jest zwiększenie ich prędkości w cloaku oraz zmiana bonusu z cruisów na torpedy. Ale dalej typowymi "bombowcami" nie będą...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Straszny w Kwiecień 03, 2009, 10:37:19
Co do bomberów, dodam jeszcze, że planowane jest zwiększenie ich prędkości w cloaku oraz zmiana bonusu z cruisów na torpedy. Ale dalej typowymi "bombowcami" nie będą...

no to w tym celu skilluje te cholerne torpedy właśnie na mainie ;) ... choc to absurdalne troche ze wszystkie rasy mają tą samą (caldaryjską) broń na swoich bomberach. nasze matarskie shipy powinny mieć jakieś działa ala renesansowe bombardy - wielka lufa przyklejona dziwnie do małego kadłuba (fajnie by to wygladało btw) - plus dodatkowy odrzut do tyłu całego stateczku po wystrzale  ;)

Pasowałoby do tego złomiastego designu matari.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 03, 2009, 11:04:50
No, jeszcze jak by po 10 salwie burtowej im odpadały elementy kadłuba ( np spadał zasięg targetowania bo odpadła antenka ) i spadała ilość HP na hull to już wogóle było by bardzo matari real  O0
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 03, 2009, 11:16:03
Raczej wszystkie matarskie statki powinny miec x% na self destruct on salvo.

Zestaw cap daje dostep do praktycznie wszystkich modow do capa t2. Jesli dobrze pamietam tylko RCUII wymaga grid upgrades na 5. Jesli ktos planuje latac ammarskimi statkami bez bonusa do ograniczenia zurzycia pradu przez lasery to jest to praktycznie must have aby taki statek byl stable.
Energy grid upgrades 4
Energy managment 4
Energy systems operation 4
Energy emissions systems 3(jesli ktos planuje uzywac modow do wysysania lub niszczenia capa na wrogich statkach, Uwaga: Na npc stosuje sie wylacznie moduly do wysysania capa bo maja go nieskonczonego wiec neutralizery nic im nie robia.)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 03, 2009, 11:23:28
Zapomniałem o cap rechargerach jak robiłem rozpiskę, fakt energy gird upgarde jest must have też u amarrów
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Kwiecień 03, 2009, 11:29:14
Uwaga: Na npc stosuje sie wylacznie moduly do wysysania capa bo maja go nieskonczonego wiec neutralizery nic im nie robia.)


NPC mają skończonego capa, co za tym idzie nos po pewnym czasie przestaje dawać energię. Na dodatek NPC obywają się bez energii całkiem dobrze, wyssanie do sucha capa nie powoduje żadnych efektów.

Sleepersy to troche inna sprawa, nie wiem jak u nich to wygląda.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Kwiecień 04, 2009, 09:25:06
Na to samo wychodzi neutralizer nic nie robi ratom.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Doom w Kwiecień 04, 2009, 09:27:06
Cytuj
Sleepersy to troche inna sprawa, nie wiem jak u nich to wygląda.
Poza tym że ten kto tego użyje na nich robi się primary (podobnie jak z EW i dronami) to jakoś różnicy nie widać
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Kwiecień 04, 2009, 16:12:40
Sleeperzy miewają mocne statki w relatywnie małych ilościach, używanie na nich EW ma więc głębszy sens.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: vigo70 w Kwiecień 20, 2009, 07:54:16
Allo allo Panie i Panowie,
pytanie mam podobne jak temat wiec nie ma sensu nowego topicu otwierac.

Jestem Amarrem, latalem sobie Coercerem w misjach lvl I i szlo piknie (zazwyczaj)
ale.. na misjach lvl II hmm... corek chyba jest za slaby 2x mi go szybko zniczyli,
no to zakupilem Arbitratora i.. tu mam pytanie jak go uzbroic??

Mam w nim obecnieHeavy Beam Laser I 2 szt., myslalem by wladowac jeszcze jakiegos missile lunchera tylko jakiego??, heh co ja sie tu bede wymadzal,
macie duzo wieksze doswiadczenie, plizz o podpowiedz jak go sfitowac, oczywiscie biorac pod uwage ze jestem noobem i skile dopiero sie robia.

pozdro
 :)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Kwiecień 20, 2009, 08:29:42
Wsadz tam assault launchera, to jest bardzo dobre na fregatki. Dodatkowo, pamiętaj o 5 dronkach, medium i small. Jak złapiesz agro wyzucasz drony i wskazujesz im cel. Latanie arbim bez dron mija się z celem.
No i ja osobiście bym zamienił beam na pulse, pulse maja lepszy tracking ale gorszy zasieg. Zaby zagrować npc-a nie trzeba go trafic, wystarczy do niego strzelać.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Pol Kent w Kwiecień 20, 2009, 08:36:11
Jestem Amarrem, latalem sobie Coercerem w misjach lvl I i szlo piknie (zazwyczaj)
ale.. na misjach lvl II hmm... corek chyba jest za slaby 2x mi go szybko zniczyli,
no to zakupilem Arbitratora i.. tu mam pytanie jak go uzbroic??


Nie chcę się mądrzyć, więc napisze tylko czytaj bonusy shipa którym latasz/chcesz latać. I tak go fituj żeby wykorzystywać bonusy które Ci daje. Oczywiście są różne "nie ortodoksyjne" fity na różne shipy ale to dlasza perspektywa.
Arbitrator ma bonusy do dron. Jak nie masz dron lub masz kiepskie to przesiadaj się na Omena/Mallera.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: amra w Kwiecień 21, 2009, 21:18:36
Wsadz tam assault launchera, to jest bardzo dobre na fregatki. Dodatkowo, pamiętaj o 5 dronkach, medium i small. Jak złapiesz agro wyzucasz drony i wskazujesz im cel. Latanie arbim bez dron mija się z celem.
No i ja osobiście bym zamienił beam na pulse, pulse maja lepszy tracking ale gorszy zasieg. Zaby zagrować npc-a nie trzeba go trafic, wystarczy do niego strzelać.

Edziu jesli on sie przesiada z deski na cruza to lepiej nich na semi-long zostaje, bo watpie aby mial tanka na close.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ihiazel w Sierpień 24, 2009, 22:10:00
Czy opłaca się ładować w co poniektóre skille po 900 000 na początku gry w takie jak np. "surgical strike - Knowledge of spaceships' structural weaknesses. 3% bonus per skill level to the damage of all weapon turrets".

Bo co do "infomorph psyhology" to nie mam jakichkolwiek wątpliwości.

Daję skille głównie na broń wieżyczki hybrydowe i energetyczne, pancerz i osłony. Chcę dać główne skille w tych kategoriach na maxa 4 i 5 lvl oraz poboczne podpięte do nich, a pozostałe męcze w standarcie 1,2,3 lvl.

A i watro by wspomnieć o rasie Caldari w tej chwili latam deską Amarr nastawiony na razie na misje pve, z czasem wejście na pvp. Zabawa w kreta jedynie jak film oglądam a badania i przemysł po za strefą zainteresowania przynajmniej w obecnej chwili no może czasem wezmę coś kupie na jednej stacji zrobię kilka skoków i sprzedam na drugiej.

I tak przy okazji czy implanty można zmieniać jak się chce i czy takie zmiany mają jakieś konsekwencje/ wpływ na postać? Oczywiście po za spadkiem atrybutów i stracie punktów do nich w ilości jaką dodają.

Pozdr.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Loc0 w Sierpień 24, 2009, 22:33:08
Skilujesz w 1 slownie JEDNYM kierunku jesli nie chcesz poczuc sie sfrustrowany gra. Innymi slowy: shipy JEDNEJ rasy, bron JEDNEGO typu. Jesli skilujesz hybrydy i lasery latajac shipami caldari, gallente i amarr ... to nie umiesz niczym latac i w niczym nie jestes skuteczny (i tak zostanie na dlugo).
Tak oplaca sie wyskilowac Surgical Strike na poziom IV. Wybierasz sobie typ broni i rase jaka bedziesz chcial latac na poczatek np amarr:
szkolisz: controlled burst 4, motion prediction 4, rapid firing 4, sharpshooter 4, gunnery 5, surgical strike 3-4, trajectory analisys 3-4 (te ostatnie 2 mozna doskilowac na 4 pozniej), weapon upgrades na 4 ale warto szybko wbic 5 i zrobic adv weapon upgrades, small laserki 4, medium laserki 4
z shipow: amarr frig 4, destroyers 4, amarr cruiser 4, battlecruiser 4
skile do armor tanka: mechanic 4, hull upgrades 4, repair systems 4, kompensacje em, explo, therm, kin na 3-4.
skile do capacitora: energ management 4, ener system opertion 4, engineering 5 (to mocno ulatwi zycie), ener grid upg 4
electronics na 5 asap.
W ten sposob otrzymujesz calkiem sympatycznego amarra ktory moze sie przymierzac do misji i pewpew (warto tez troche skilli w dronki i navigation wepchac).
PS
NIE BYLO GDZIES PORADNIKA NA TEN TEMAT?!
PS2
IDZ DO UNSEEN ACADEMY - TO ZAOSZCZEDZI CZASU I TOBIE I NAM (a pewnie znajdzie sie tam sponsor na podstawowe skile wiec nie bedziesz mial rozterek):D
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ihiazel w Sierpień 24, 2009, 23:39:24
Frustracji się nie obawiam raptem to do 4 dni różnicy na skillu zwłaszcza jeśli chodzi do wieżyczek i statków do cruza. Pogodziłem się z tym, tym bardziej że chciałem mieć dostęp w tech lvl 1 to tych dwóch ras fregaty deski i cruzy co za tym poszło każda z tych ras ma bonusy do innego rodzaju small turrent w pierwszych dostępnych klasach.
I jestem świadomy tego że skillując po dwie rasy czas do osiągnięcia rozsądnych poziomów wydłuży mi się o jakieś 60-70%.
Ale z drugiej strony dostaje z czasem więcej możliwości wyboru jak i w mniejszym lub większym łączenie np pasywnej lub aktywnej ochrony w pancerzu i osłonach, co do broni to pozostanę bardziej konserwatywny i jeden statek jeden rodzaj. W chwili obecnej mam możliwość wskoczenia na Caracala lub Drake ale wole jeszcze pomęczyć się na Amarrskiej desce.

Kaska to mniejszy problem jak jej będzie za mało to nie będzie chodziło po głowie kupowanie bez sensu przedmiotów a zwiększy się dążenie do wyśrubowania umiejętności.Z samych misji z czasem zrobi się jej wystarczająco.

niestety o implantach znalazłem jedynie to które ile kosztują i jakiego kopa dają i to żeby je założyć bo przyspieszą naukę.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Carnuss w Sierpień 25, 2009, 00:00:47
niestety o implantach znalazłem jedynie to które ile kosztują i jakiego kopa dają i to żeby je założyć bo przyspieszą naukę.

Implantów, podobnie jak rigów do statków nie da się zmieniać. Usunięcie = zniszczenie.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: eX w Sierpień 25, 2009, 00:03:34
Z implantami masz taka sprawe, że jak je zakładasz, to musisz na danym 'ciele' je nosić już do końca, albo zniszczyć, nie można ich zdjąć. Czyli jedyną tak naprawdę konsekwencją jak chcesz np. wymienić implanty to to, że stare zostaną zniszczone, no i że stracisz 5 sekund skillowania podczas zmiany implantów, bo skilla trzeba zatrzymać przed wrzuceniem/zniszczeniem implanta. ;)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: silvia w Sierpień 25, 2009, 01:55:36
Albo zrobic klony i miec kilka roznych setow :P
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Klorth w Wrzesień 25, 2009, 15:53:04
Dobry.

Podepnę się pod topic ;-)

Zaczynam grę w EVE, robie sobie pierwsze misje, przeczytalem pare poradnikow, co wazniejsze topici na tym forum i stoję przed wyborem ścieżki rozwoju mojej postaci. Na poczatek warto określić cele, bo to od nich trzeba wyjść. Kolejność nieprzypadkowa:
1) Doprowadzić postać do stanu, w którym będzie mogła sobie opłacić grę nie nadszarpujac mojego portfela,
2) Ukierunkować postać raczej na PvP, ewentualnie coś na boku rozwijając (pewnie w nawiazaniu do obranej sciezki zbierania ISK z pkt 1.),
3) Nie pozwolić, by gra się znudziła ;-)

Gram Gallente, cytując NeX'a powinienem chyba zremapować atrybuty następująco:

"  Atrybuty startowe dla postaci industrialnej (górnictwo, produkcja, drony do walki obronnej z npc i tank) na dość długo zanim ewentualnie zdecyduje się skilować do PVP i dużej ilości statków, oraz broni, ale także dla każdego kto ma cierpliwość najpierw wyuczyć same learningi na lev 5 i adv na 4 + drony, a dopiero potem zresetować na atrybuty postaci bojowej (lub naukowej opartej na INTELLIGENCE). Ostatecznie mamy na każdej nowej postaci dwa resety.
  Intelligence   9
  Perception   5
  Charisma   5
  Willpower   5
  memory   15
(...)
  O ile bojowe atrybuty jw dla ras Amarr, Caldari, Minmatar są idealne, to Gallente mają swoją specyfikę - opierają się bardzo mocno na walce dronami, które są dla nich podstawowym wyposażeniem. Niestety akurat te skile są oparte na atrybucie primary - MEMORY. Dlatego warto by było dla Gallente wybrać atrybuty jak dla postaci industrialnej. Wyskilować learningi, tank (minimum na armor) oraz drony; inwestując tylko niezbędne minimum w statki i broń. Po kilku miesiącach zresetować atrybuty na takie jak pozostałe walczące postacie i skupić na skilowaniu statków T1 i broni. Akurat na rok z okładem.
"
I teraz rodzi się pytanie... jaką drogą najlepiej będzie doprowadzić do osiagnięcia celu nr 1. I pewnie padną odpowiedzi, że kazda droga jest dobra i mam robić to, co mi się podoba :). Tym niemniej pojawiają się na forum posty, że na przykład mining nie jest już tak opłacalny, jak kiedyś, etc. W co zatem warto zainwestować dziś? Jest to dla mnie szczególnie istotne, nie chciałbym zupełnie minąć się z właściwą sciezką rozwoju postaci, bo niestety zbyt duzo czasu na grę nie mam (praca, studia). Co moglibyście zatem polecić, na jakich skillach się skupić na początek? Nie mam jakiś szczególnych przeciwwskazań z góry... najciekawiej wygląda mi produkcja, ale może być to złudne wrażenie i niekoniecznie opłacalny fach, handel wydaje się być ciekawy i dynamiczny, choć wiąże się z dużym ryzykiem jak sądzę, misje jak misje... mining wydaje mi się najnudniejszy, ale może najefektywniejszy, stąd też go nie odrzucam na dzień dobry. A może jakieś niszowe ścieżki kariery ;-) O bojowych sobie gdzieś doczytam na forum tym bądź innym (choć tu też sugestiami nie pogardze), tym niemniej dla ustabilizowania sytuacji materialnej postaci moge je odłozyć na później (ewentualnie rozwijać powoli równolegle).

Z góry dzięki, pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Wrzesień 25, 2009, 16:30:08
1) Doprowadzić postać do stanu, w którym będzie mogła sobie opłacić grę nie nadszarpujac mojego portfela,
2) Ukierunkować postać raczej na PvP, ewentualnie coś na boku rozwijając (pewnie w nawiazaniu do obranej sciezki zbierania ISK z pkt 1.),
3) Nie pozwolić, by gra się znudziła ;-)

Będę twardo stał na stanowisku, że punkty 1) i 3) są po prostu nie do pogodzenia. Farmienie kasy jest nudne, kropka. Latanie na PvP kosztuje słono (jak nie latasz byle czym, ale byle czym nie warto), wiec jeśli musisz farmić na PvP i na abonament... no to już robi się żenada.

Zarobienie na abonament to tydzień robienia misji nudnych jak flaki z olejem. Czy w realu też poświęcasz tydzień na zarobienie marnych 15 euro? No to szanuj swój czas.  :coolsmiley:
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Klorth w Wrzesień 25, 2009, 17:19:59
Trudno, niech zatem jest nudne. Tym niemniej 1/4 gry poświęcona w pełni na zarabianie na abonament.. to dość sporo. Co z innymi metodami zarobku? Może w takim razie racjonalnym byłoby rozwiązanie polegające na stworzeniu na początek postaci czysto "gospodarczej", nastawionej na industry/mining/trading, a później pomyśleć o postaci pod pvp (jeśli to coś zmienia i tego typu gra może być ciekawa ;))
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Wrzesień 25, 2009, 18:25:13
Pisałem o farmieniu misji L4... można jeszcze kopać, produkować i handlować oraz eksplorować (co jest mieszanką poprzednich zajęć).

Kłopot w tym, że jedynie skille do misji mają zastosowanie w PvP (a i to nie wprost), skille do kopania przydają się tylko do tego. Tylko handel jest Ci w stanie przynieść szybką i dużą kasę, kłopot w tym że musisz obracać miliardami (przynajmniej 1 miliardem), żeby kupno plexa za 300 milionów (mniej więcej) było jak splunąć.

Ja zarabiam wystarczająco dużo, żeby płacić za drugie konto walutą ingame... ale za maina zawsze będę płacił kasą, bo wybór "abonament" lub 2 dobre statki do PvP jest dla mnie oczywisty.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Colonel w Wrzesień 25, 2009, 20:34:57
Trudno, niech zatem jest nudne. Tym niemniej 1/4 gry poświęcona w pełni na zarabianie na abonament.. to dość sporo. Co z innymi metodami zarobku? Może w takim razie racjonalnym byłoby rozwiązanie polegające na stworzeniu na początek postaci czysto "gospodarczej", nastawionej na industry/mining/trading, a później pomyśleć o postaci pod pvp (jeśli to coś zmienia i tego typu gra może być ciekawa ;))

mozesz jeszcze latac z Piratami, krasc, rabowac, ransomowac...
moze byc tak ze bedziesz mial dziesiatki / setki milionow jednego dnia...a potem dlugo, dlugo nic :(
...ale to w koncu gra a nie RL i powinno sie w niej szukac ryzykownych przygod
a nie cieplych klusek i koguta ze zlotym jajcem...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: JimmyBrownie w Wrzesień 26, 2009, 10:46:55
nu, a jak zostaniesz piratem z salvadżerem to dorobisz se dodatkowe pare baniek na utylizowaniu wraków wroga :P
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: eX w Wrzesień 26, 2009, 13:21:26
najlepiej tych wrakow ze statków tech dwa :))
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: deshong w Październik 11, 2009, 22:50:44
Witam. Jak kilku poprzedników jestem totalnym noobem. Zaczynam jak na razie przebijać się przez tutorial (poerwszy dzień i łatwo nie jest jak z angileskim słabo). Mam jednak wizję tego co chcę robić. Potrzebuję jednak konkretnych porad. Zacznę od tego że na granie mogę poświęcić średnio 10-15 godzin tygodniowo max.
Teraz najważniejsze. CHciałbym zająć się przewozem/przemytem/łamaniem blokad(czy jak to tam zwał), dlatego też potrzebuję statku jak najszybszego, z dobrą obroną i najlepiej systemem stealth. oczywiście jako że mam być transporterem potrzebna jest też pewna pojemność ładowni statku. wyposażenie ofensywne jest mniej istotne jako że walka ma być ostatecznością więc potrzebna broń bardziej do odstraszenia niż do działąń zaczepnych. Troszkę też oczywiście zajmę się handlem i miningiem (raczej w tej kolejności).
Dlatego chciałbym wiedzieć od czego najlepiej zacząć, jakie skile mam rozwijać i w jakie statki i w jakie wyposażenie się zaopatrywać... rasa startowa oczywiście najlepiej tak by od razu wykorzystać ich statki w tym kierunku (tak wiem że "od razu" w eve to kilka miesięcy :P)
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Październik 12, 2009, 00:26:22
Jeśli chcesz się zajmować górnictwem "troszkę" to nie zajmuj się w ogóle, to zabawa dla specyficznych ludzi którzy to lubią (np dlatego że są z mafii i po pracy mają dość łamania ludziom palców i chcieliby chociaż w grze robić coś całkowicie pozbawionego przemocy i akcji) albo mają za dużo kont.

Jeśli nie jesteś psychopatą, olej górnictwo i skilluj tylko rzeczy do pvp - skille do misji wychodzą automagicznie, dochód z misji lub ratów jest zwykle większy niż z kopania. Elementarne skille do handlu to kwestia paru godzin, maks dni, więc zasadniczo nie wpływa na plan.

Najbardziej stndardowa, klasyczna ścieżka rozwoju to;

frytki -> cruisery (destroyery olać) -> BCki  -> cepy do pvp -> BSy do misji
A potem już sam będziesz wiedział.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: deshong w Październik 12, 2009, 15:59:27
Tyle że ja jestem ten specyficzny. Naparzanka w pvp niezbyt mnie bawi, może raz na jakś czas ale nie jako główna forma rozrywki. wolałbym zająć się handlem/górnictwem a przedewszystkim przewożeniem/transportowaniem ładówków innych graczy (na przykład tych od pvp). Dlatego pytam o to w co się kierować i wjakie statki, do pvp znalazłem już sporo poradników dla takich noobów jak ja, natomiast dla pozostałych opcji raczej nie mogę się doszukać.

Powtórzę moją wizję statku:
-musi być jak najszybszy (w końcu czas to pieniądz)
-mieć odpowiednio dużą ładownię by realizować się  jako przewoźnik
-mieć dobre systemy obronne (dobrze jeśli byłyby to systemy maskowania)
-systemy ofensyne jedynie do odstraszenia co słabszych czyli praktycznie niemal obojętnie co (może jakieś coś do walki elektronicznej)

Statek ma być łamaczem blokad/runnerem do transportu

Mining tu jak najbardziej widzę bo zawsze mogę dopełnić ładownie wydobywanmi surowcami...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 12, 2009, 16:18:31
No to po kolei:

Skille: wszystko w dziale Navigacja, co nie ma Jump w nazwie. Najlepiej na 5. Nooo, Afterburner i Fuel Conservation możesz sobie darować. I jeszcze zrób skilla Spaceship Command z działu Sapceship Command. Do tego Cloaking na 4.

Oprócz tego solidnie działy Inzynieria i Mechanika.


Najpierw interesuje cię Łamacz blokad. Każda z ras ma własny: Amarr (http://wiki.eveonline.com/wiki/Prorator), Gallente (http://wiki.eveonline.com/wiki/Viator), Caldari (http://wiki.eveonline.com/wiki/Crane) i Minmatar (http://wiki.eveonline.com/wiki/Prowler).

Fit jest gemneralnie 1 na nie: na górze kloaka (http://wiki.eveonline.com/wiki/Covert_Ops_Cloaking_Device_II), na średnich MWD (http://wiki.eveonline.com/wiki/10MN_MicroWarpdrive_II) i coś do tarcz (http://wiki.eveonline.com/wiki/Item_Database:Ship_Equipment:Shield:Shield_Extenders), na dole zwrotność (http://wiki.eveonline.com/wiki/Item_Database:Ship_Equipment:Propulsion_:Propulsion_Upgrades:Inertia_Stabilizers), szybkość (http://wiki.eveonline.com/wiki/Item_Database:Ship_Equipment:Propulsion_:Propulsion_Upgrades:Overdrives), lub oba (http://wiki.eveonline.com/wiki/Nanofiber_Internal_Structure_II).

Rigi również z tej kategorii: zwrotność (http://wiki.eveonline.com/wiki/Low_Friction_Nozzle_Joints_I), szybkość (http://wiki.eveonline.com/wiki/Auxiliary_Thrusters_I), lub obydwa (http://wiki.eveonline.com/wiki/Polycarbon_Engine_Housing_I).


Jak już to będziesz miał, to skillujesz sobie Frachtowca na 4, skille w nawigacji zaczynające się od Jump, skilla Jump Freighters, wydajesz, 4-5 miliardów na jeden z tych (http://wiki.eveonline.com/wiki/Item_Database:Ships:Jump_Freighters) i już cię nigdy nie obchodzą żadne kampy na bramach.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Maxpixel w Październik 31, 2009, 00:44:11
Zapewne to głupie pytanie lecz nie mogłem znaleźć (pewnie źle szukałem) informacjo dotyczących tworzenia postaci, chodzi mi tam gdy tworzymy wygląd wybieramy tam rasę, płeć i tp. jest tam jeszcze kilka rzeczy po 3 takie przyciski, może mi ktoś podać jakiś opis bo nie wiem dokładnie co to się wybiera tam...
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 31, 2009, 01:16:20
Ancestry, school i tak dalej? Kiedyś to decydowało o atrybutach i początkowych skillach postaci, teraz wszyscy są tacy sami.
Tytuł: Odp: Nowy Gracz -> Jaki Statek i Jakie Skile?
Wiadomość wysłana przez: Maxpixel w Październik 31, 2009, 09:03:49
A jest jakiś polski opis tego? Z ciekawości chętnie bym przeczytał... ;)
Dzięki za odpowiedź.