Eve-Centrala

Eve Online => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: Radix_s w Styczeń 09, 2007, 06:16:43

Tytuł: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Radix_s w Styczeń 09, 2007, 06:16:43
mecze sie juz z ta eksploracja od jakiegos czasu  :uglystupid2:

kilka rzeczy juz rozkminilem zdeczka. Bedac w grze polecam moj mini-poradnik w bio mojej postaci (Radix Salvilines). A tutaj dla tych co wola forum:

do eksploracji bedziesz potrzebowal calego kompletu probow. Ich ceny wachaja sie od 100k do 250k. Na poczatek polecam zakup sporej ilosci multispectral scan probes, sporej ilosci questow z kazdego rodzaju, kilka combow i troche wiecej niz kilka siftow (z kazdego rodzaju of korz :)).

Teraz wybierz sobie jakas sciezke zdrowia przez kilka systemow. Wlatujac do kazdego laduj do wyrzytni probow multispectrale i launch.

Na skanerze wybierz cosmic signature, proba i analyze. The proby ZAWSZE zwracaja jakis wynik jesli cokolwiek sie w tym systemie znajduje (mniej wiecej trafiam na cokolwiek na jeden z 4 systemow). Wyniki sa rozne na tym etapie: Unknown, Gravimetric, Magnetometric, Ladar i Radar. Jesli nic nie ma mozesz sobie darowac ten system - nic tutaj nie ma po prostu. Lec do nastepnego :)

Ok jesli juz cos znajdziesz. Jesli to jest unknown mozesz uzywac kazdej sony (z kazdego typu) - beda dzialaly wzystkie tak jakby skanowaly sobie odpowiednia sygnature. Jesli nie bedzie unknown to wybierasz proby takie jak trzeba  ;)

Zaczynamy z questami. Wlacz system map i postaraj sie tak rozmiescic proby, aby pokryly jak najeiwksza ilosc planet (najlepiej wewnetrznych - jest ich zazwyczaj najwiecej i ma sie wieksze szanse ustawiajac proby na nich). Najlepiej po prostu warpuj sie do planet i tam wywalaj proby.

Kiedy juz pokryjesz system w sposob satysfakcjonyjacy uruchom skaner, zaznacz wszystkie proby i analyze. Questy maja najmniejsza sile sygnalu, dlatego mozesz musiec skanowac nawet i 10 razy aby cos znalezc (a czasami rozstawiac proby od nowa). To jest, nie ukrywam, najgorsza czesc calej roboty - moze zajac nawet 2 godziny by wreszcie czegos sie doszukac.

No dobra znalazles cos. W rezulatatach amsz cos takiego jak accuracy. Jesli jest ponizej 0.5AU to sukces - mozesz uzywac od razu siftow. Jesli jest wiecej bedzie trzeba wspomoc sie combami.

No dobra kliknij prawym na rezultacie i warpnij sie do celu. Jak juz pisalem - jesli dokladnosc byla powyzej 0.5AU to wyrzucaj comba i skanuj (jeden wystarczy). Ten probe ma o wiele wieksza sile skanowania i powinien wywalic wynik pozytywny w 1 - 3 skanowaniu. Jak bedzie sukces - warpuj sie na miejsce. Jesli bylo ponizej 0.5AU to od razu sifty.

Anyways, jestesmy przy siftach. Wywalaj proba i skanuj. Nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem by mi nei wywalil wyniku za pierwszym razem. Jak bedzie sukces... skup sie - czasami mozesz wleciec do kompleksu bez bramy prosto pod lufy npcow. Jesli jestes przygotowany na szybki warp out - warpuj sie do wyniku. Miej juz przygotowane okno peoles and places z zakladka bookmarks. Kiedy wyjdziesz z warpa klikaj add bookmark i wpisz byle co (spiesz sie jesli trafiles prosto na raty). Teraz warp out i lec po statek do niszczenia  >:(... albo kopania.

Gratuluje - znalazles ukryty kompleks :D

Wskazowki - najlepszy statek do skanowania to covert ops - dzieki jego bonusom mozna o wiele szybciej skanowac.

Kazdy typ sygnatur w wynikach multispectrali podobno kryje za soba jakis typ kompleksu. Jeden oznacza pole z roidami, jeden jakies struktury, puszki, drugi walke. To nie potwierdzone, zaslyszalem to tylko od gosci maniakow w te klocki.

do tej pory znalazlem tylko jakies nedzne kompleksy z fregatami i kilkoma nedznymi cruzami, albo belty z kernitem, jakies ruiny z puszkami. Nic ciekawego - na pewno nie warte tych probow, ktore zuzylem... ale to pewnie dlatego, ze eksploruje w high secu na razie. Jak  wyskiluje sobie na porzadne poziomy skile od astro to sproboje w low secu :)

gl mam nadzieje ze troche pomoglem :)
Tytuł: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Assari w Styczeń 09, 2007, 08:37:56
(...) jakies ruiny z puszkami. Nic ciekawego - na pewno nie warte tych probow, ktore zuzylem(...)

Z tego co słyszałem te puszki mogą zawierać całkiem ciekawe rzeczy jak BPO/BPC czy skill booki.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Styczeń 09, 2007, 10:25:47
Dobre, dobre, wydzieliłem i link umieszczam w "Poradnikach".
Dzięki.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Styczeń 09, 2007, 11:25:16
Kazdy typ sygnatur w wynikach multispectrali podobno kryje za soba jakis typ kompleksu. Jeden oznacza pole z roidami, jeden jakies struktury, puszki, drugi walke. To nie potwierdzone, zaslyszalem to tylko od gosci maniakow w te klocki.

http://support.eve-online.com/Pages/KB/Article.aspx?id=329

Ladar to find Gas Clouds
Radar to find Hacking Sites
Magnetometric to find Archeological sites
Gravimetric to find Hidden asteroid fields.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: marioosh w Styczeń 11, 2007, 14:49:06
parę postów wyżej dałem swój link do poradnika o eksploracji więc po co pisać od nowa? bez sensu...

przypominam :http://docs.google.com/View?docid=dg2nvz9w_3cfp5rs (http://docs.google.com/View?docid=dg2nvz9w_3cfp5rs)

Cytuj
Cytuj
(...) jakies ruiny z puszkami. Nic ciekawego - na pewno nie warte tych probow, ktore zuzylem(...)

Z tego co słyszałem te puszki mogą zawierać całkiem ciekawe rzeczy jak BPO/BPC czy skill booki.
tak, z tych puszek właśnie jest najlepsza kasa, jednak prwdziwe cacka się pojawiają jak masz hacking/archeology/salvaging (zależnie od rodzaju puszki) na level CONAJMNIEJ 4 hacking i archeology to powinno być lvl5 i jeszcze do tego rig wzmacniający.

Jak chcesz wiedzieć co jest w puszce możesz ją "przelecieć" cargo scannerem i w rezultacie dostaniesz listę przedmiotów która jest w środku - czym większy masz skill tym więcej pozycji z tej listy dostaniesz biorąc po kolei, tzn. ostatnie przedmioty z listy - tylko przy wysokim skillu.
czasem zobaczysz że na końcu ten listy są czasem data interface'y a taki chodzi po 1,5-4 MLD!!isk - ale aby je wyciągnaćmusisz mieć hacking baardzo wysoko (max to 65% szans - hacking na lvl5 to tylko 25% na powodzenie..)

Cytuj
Ladar to find Gas Clouds
Radar to find Hacking Sites
Magnetometric to find Archeological sites
Gravimetric to find Hidden asteroid fields.
uzupełnię to:

Ladar to gas clouds, complexy i Escalating paths (największa szansa to escalating paths)
radar: single profesioons sites - hacking albo archeology albo salvaging (najczęściej hacking)
magnetomeric: multiprofession sites np. ArchSalv = archeology + Salvaging (archsalv najćzęściej spotykane)
gravimetric - ukryte bełty - small, medium, large - rodzaj rudy zależny od ss systemu w którym się znajduje
unknown - minicomplexy - 1 lub 2 etapy (czasami dość trudne a nagroda prawie żadna)

jednakże jest minimalna szansa że pod danym typem sygnału znajdzie się coś z innej grupy - znalazłęm bełt pod sygnałem magneto - raz znalazłem Hacking site pod sygnałem ladar.


chyba wsio
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Relair w Styczeń 28, 2007, 02:12:30
Teraz maja podobno zwiększyć szanse na wypadanie bpc interface'ow i części do nich więc cena  prawdopodobnie spadnie :)

No i proby powinny potanieć, nie będą wymagać już do budowy elementów t2.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: przemas w Styczeń 29, 2007, 10:37:14
pytanko
Jak długo taki odnaleziony komplex wisi w przestrzeni??
I czy jest cos co powoduje że znika lub sie utrzymuje dłużej

edit
znalazłem pas z ombrem (jakieś 100-150k) hi-sec 0.5 domain
jak ktos jest zainteresowany to poprosze PM na forum; jakos sie dogadamy (no chyba że po dt juz zniknie :D)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: marioosh w Styczeń 30, 2007, 14:48:46
wisi tak długo aż go ktoś skopie.. przynajmniej w jakimś procencie.
Encountery typu archoe/hacking wiszą tak długo aż otoworzysz główną puszkę (zgaduj zgadula która to jak w większości przypadków wszystkie takie same, jednak czasem da się domyśleć)
complexy znikają po ubiciu jakiegoś bossa ;)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 09, 2007, 11:00:21
Ja się właśnie trochę pobawiłem eksploracją. Przeskanowałem około 100 systemów - głównie 0.5-0.6, ale i troche pobliskich low (dalej mi się nie chciało latać). Znalazłem około 30 encounterów, najwięcej ukrytych pasów (jaspet i hemporphite - max na pasie to około 20mln isk), kilka unknown pleksów (nędza), 3 hacking site (2 decryptory, datacore, troche materiałów do robienia interfaców - łącznie koło 40mln isk), jedną archeo (zero dochodu bo skilla jeszcze nie mam). Jak na hi-sec - wydaje mi się, że całkiem nieźle.
Najbardziej denerwujące w tym wszystkim jest jak multi coś wykryje, a questami za cholerę nie idzie nic znaleźć. W jednym z systemów poświęciłem chyba ze 4h żeby przeskanować po 10 razy przy każdym miejscu w przestrzeni i dupa... A multispectral dalej pokazuje, że encounter jest...  :-\
Nasunęły mi się takie pytania.
Czy Unknown to zawsze minipleksy? Trafiłem kilka dwupoziomowych z 10 frejami i cruzem i niczym więcej, oraz jeden z kilkoma dronami (15+) i 3 puchami. Puchy były czerwone na over, puste i nie dające się zniszczyć. Da się z nimi coś zrobić? Leaking container bodajże się nazywały.
Czy na unknowny mozna użyć dowolnych prob? Bo gdzieś czytałem, że któres (magnetometric bodajże) są najskuteczniejsze.
Archeologia/hacking - na co ma wpływ wysokość skilla? Czy tylko tak jak przy salvage - na szansę otwarcia puszki w danym cyklu, czy na szansę znalezienia w niej czegoś ciekawego?
I takie troche pytanie do wróżki :P
Czy encountery są seedowane po DT? W sensie te zrobione?
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Maver w Maj 09, 2007, 11:24:38
Archeologia/hacking - na co ma wpływ wysokość skilla? Czy tylko tak jak przy salvage - na szansę otwarcia puszki w danym cyklu, czy na szansę znalezienia w niej czegoś ciekawego?

Gdzies obilo mi sie o oczy ze im wyzszy ktorys z tych skilli tym wiecej z puszki mozna wyciagnac.
Ale moze majacze....
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: przemas w Maj 09, 2007, 11:31:52
Archeologia/hacking - na co ma wpływ wysokość skilla? Czy tylko tak jak przy salvage - na szansę otwarcia puszki w danym cyklu, czy na szansę znalezienia w niej czegoś ciekawego?

Gdzies obilo mi sie o oczy ze im wyzszy ktorys z tych skilli tym wiecej z puszki mozna wyciagnac.
Ale moze majacze....
majaczysz
jak to powiedział napisał którys z devów skill ma tylko wpływ na otwarcie puch a nie na jej zawartośc
co do unknołów to 95% to plexy
5% kazdy inny sygnał
co do szukania unknoów to kazda proba sie nada i nie ma znaczenia jaka. ( np. magno ma wiekszy sensor str. ale tylk na magneto, kazdy inny ma równy)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Maj 09, 2007, 12:43:07
Z puchami to jest jeszcze chyba tak że kilka osób może otwierać jeden pojemnik z eventu. Ale to gadajcie z Mariem on jest guru od eksploracji.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 09, 2007, 12:51:39
Ponizsze nie jest odpowiedzia bezposrednio do Xarth'a... tylko cos w ramach porad ogolnych :)

Do szukania Unknown uzywa sie dowolnej proby... ale jak dlugo nie mozesz znalezc jednym rodzajem, to czasem warto zmienic na inny (ja tak robie).

Jak szukasz Quest'ami... to:
1) ustawiasz kilka questow od razu przy planetach / gate'ach, tak, zeby miec od razu pokrycie wszystkich (musisz tak je ustawic, zeby zadna nie byla w zasiegu innej (min. 4.001 au odleglosci pomiedzy nimi). Pokrycie systemu sondami mozna "zobaczyc" na Mapie systemu. Wystarczy najpierw w skanerze "zaznaczyc" (podswietlic) wszystki rozstawione sondy, a wtedy na Mapie pojawia sie wokol nich sfery oznaczajace zasieg ich skanowania. Czasami warto zrobic sobie dodatkowe SS'y, zeby w nich postawic sondy, zeby miec "lepsze" pokrycie systemu.
2) odpalasz skanowanie na wszystkich na raz.
3) w trakcie skanowanie nie wykonujesz warp'ow - to kasuje skanowanie
4) w trakcie skanowania wolno przebywac w Cloak'u
5) najlepiej skanowac w Covert'cie.
6) jesli przy skanowaniu Quest'em "dlugo" nic nie mozesz znalezc - np. ponad godzine nic... moze ktoras z sond nalezy przestawic w inne miejsce?

Poziom skill'a Archaeology i Hacking ma wplyw na to CZY bedziesz mogl otworzyc puszke, czy nie... ja ostatnio musialem podciagnac troche jeden  z nich, bo jedna z puszeczek (w low-sec'u) powiedziala, ze za cienki w uszach jestem zeby ja otworzyc. Podobno (chwilowo) wystarczy miec lvl-4 zeby otworzyc wszystko co sie znajduje.


Plexy unknown sa 2 rodzaje:
1) z relatywnie "slabsza" obrona to najczesciej sa ekspedycje, maja tylko 2 poziomy, a potem iles tam razy trzeba leciec w rozne dziwne miejsca do ktorych sie dostaje bookmarki.
2) z relatywnie "ciezsza" obrona, to "normalne" plexy, z ktorych zwykle nic ciekawego nie wypada.


Plexy sa seed'owane po DT losowo, jak rowniez niektore (te ktore "za dlugo" wisialy) sa usuwane.

Plex po "zrobieniu" znika od razu... wiec jesli chcesz wyleciec z plexa ktory robisz, a potem do niego wrocic po loot/salvage... pamietaj o zrobieniu sobie BM'ki (na kazdym poziomie).

Niektore plexy Unknown znikaja po kilkukrotnym wleceniu do niego... Ja tak mialem z plexami dronkowymi w high-sec'u... po 3ch wlotach, plex znikal, pomimo, ze nie byl "ukonczony".

Na ukryte paski asteroid TEZ przylatuja NPC'e... ale, nie zawsze beda to NPC'e z regionu w ktorym jestes... czasami sa to Dronki.

Sondy Multispectral zawsze pokazuja tylko rodzaje wykrytych sygnatur, ale nie pokazuja ich ilosci. Czasami (rzadko) zdarza sie, ze jest wiecej sygnatur jednego typu ale nie zawsze "znajdzie" sie je podczas pierwszej serii skanowan, dlatego po "zrobieniu" ukrytego plexa/paska, warto rzucic jeszcze raz sonde Multispectral, zeby zobaczyc, czy jeszcze przypadkiem nie ma jakichs innych ukrytych rzeczy tego samego typu.

Sondy mozna niszczyc (nie trzeba czekac az czas jej dzialania sie skonczy). Zeby to zrobic, na skanerze zaznacza sie sonde, i prawy przycisk myszy -> Destroy Probe.

Polecam zrobienie skilla "Signal Acquisition" - zmniejsza czas skanowania.
Skill "Covert Ops" rowniez znaczaco zmniejsza czas skanowania (w Covercie).

Dodatkowo polecam 2 skille: "Astrometric Pinpointing" i "Astrometric Triangulation" - polepszaja one "jakosc" skanowania.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 09, 2007, 13:45:12
Troche pododawalem do poprzedniego post'a.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Ezachiel w Maj 09, 2007, 13:52:33
4) w trakcie skanowania wolno przebywac w Cloak'u
Wystrzelenie sondy, uruchominie analizy jest niemozliwe w cloaku, sam przebieg skanowania jak najbardziej mozna robic w cloaku, czyli po uruchomieniu analyze sond wlaczamy cloak.
Mozna latać dookoła sondy lub byc w drugim koncu systemu kiedy sie odpala analyze.

Dokowanie lub gatowanie niszczy wszystkie rozstawione sondy.
Quest sondy nalezy tak rozstawic aby pokryc obszar 4 AU wokol kazdego obiektu w systemie, czyli czasem np stawia sie na SS odpowiednio zrobionych, najlepiej najpierw sobie zrobic ss-y do pokrycia systemu a potem dopiero rozstawiac sondy.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 09, 2007, 14:23:44
Quest sondy nalezy tak rozstawic aby pokryc obszar 4 AU wokol kazdego obiektu w systemie, czyli czasem np stawia sie na SS odpowiednio zrobionych, najlepiej najpierw sobie zrobic ss-y do pokrycia systemu a potem dopiero rozstawiac sondy.

No przecie napisalem:

Czasami warto zrobic sobie dodatkowe SS'y, zeby w nich postawic sondy, zeby miec "lepsze" pokrycie systemu.

Dodatkowo powiem, ze WSZYSTKIE ukryte rzeczy znajduja sie w odleglosci MAKSYMALNIE 4AU (czyli zasieg sondy Quest) od "stalych" obiektow w systemie (planety/ksiezyce/slonce/gate'y/"normalne" plexy) - potwierdzone przez GM'a.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Hastrabull w Maj 10, 2007, 10:19:56
zaczynam bawic sie w eksploracje :D
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Trybiq w Maj 10, 2007, 10:25:01
No ja rowniez zaczynam skille porobione proby zakupione ship sfitowany teraz tylko szukac :)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 10, 2007, 11:47:56
Z dalszych obserwacji:
Większość encounterów nie znika od razu po zrobieniu. Już dwukrotnie trafiłem na zrobione minipleksy, raz na pustego hacking sita, raz na pusty pasek. Z tego co zauważyłem - jeśli znajdę przed dt - to wiszą do dt, jeżeli po południu - to co najmniej 2-3 godziny. Ale to może nie być regułą. Zauważyłem także, że więcej encounterów pojawia się w systemach 0.5 - 0.6 niż 0.3 i 0.4... Może jest to spowodowane, że mniej osób eksploruje w hi-secu... Także tylko w hi-secu znalazłem więcej niż jeden encounter w systemie (konkretnie raz trafiłem 4 i kilka razy 2 lub 3). W low spotkałem tylko pojedyncze. Ale latam w dość ludnych okolicach i te wyniki mogą być zafałszowane ilością ludzi bawiących się eksploracją.
Unknown w hi nie opłaca się nawet szukać - info od kolesia, który w hi eksploruje od grudnia. Podobno nie trafił jeszcze na nic ciekawszego niż 10-15 frejek/dronek i czasami cruz.
Gravimetrics - czyli pasy, zwykle dość opłacalne (jak na hi-sec), max hemorphite i jaspet, w low secu zdaża się także bistot, ochre czy crockite.
Radar/magnetometric - najbardziej opłacalne ze wszystkich, w hi-secu wystarczają skille na 3 (hacking/archeo), w low secu zdażają się kontenerki wymagające skilla na 4. Jak trafisz wszystkie kontenerki puste - to znaczy, że ktoś cię ubiegł.
Ladar - w hi się nie trafiają. W low też jeszcze nie trafiłem.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 10, 2007, 12:10:27
Unknown w hi nie opłaca się nawet szukać - info od kolesia, który w hi eksploruje od grudnia. Podobno nie trafił jeszcze na nic ciekawszego niż 10-15 frejek/dronek i czasami cruz.

Tu sie nie zgodze. Osobiscie zrobilem 3 razy eksploracje w systemie 0.7, (spawny takie jak piszesz... kilka frejek, raz 2 cruzy). Z jednego nic nie dostalem, ale z dwoch pozostalych dostalem 2 moduly Coreli, za ktore wzialem lacznie 85M (co prawda 4 tygodnie wisialy kontrakty). Wiec, jak na hi-sec i plexy ktore robi sie frejka, to uwazam, ze zysk calkiem niezly. Jedna z tych eksploracji (z ktorej dostalem modul Coreli) wogole nie miala spawnu... po rozwaleniu odpowiedniego "budynku" dostalem BMke i wtedy dopiero zaczely sie pojawiac frejki... po 2wie, po 3.

Z Radarow w 0.6-0.7 srednio wypadaly mi rzeczy za jakies 50M na plex (co prawda teraz ceny troche spadly, wiec pewnie bedzie to okolo 20-30M na plex).

Plexy radar w low-sec dawaly mi srednio 100M na plex.

Za radar'a w 0.0 ktorego LEDWO udalo mi sie zrobic samemu, dostalem czesci za ponad 200M... a byla tam jeszcze jedna puszka, ktorej nie udalo mi sie otworzyc (mialem za niski Hacking wtedy).

Niezle jak na srednio 1.5h na 1 plex.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 10, 2007, 12:24:50
No cóż, podaje info za kolesiem z którym rozmawiałem na localu. Może miał pecha, może w błąd chciał mnie wprowadzić - nie wiem. W kazdym razie na 4 unknownach, które do tej pory zrobiłem - zarobiłem łącznie może 5 mln.
Co do radarów - mój zarobek za jednego wahał się od 1 mln (datacore 1 szt) do 25 mln (dwa dekryptory i stuff do robienia interfaców), trafiły mi się także dwa puste na których zarobiłem jedynie na npcach (kilka frejek, więc grosze).
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 10, 2007, 12:31:07
No cóż, podaje info za kolesiem z którym rozmawiałem na localu. Może miał pecha, może w błąd chciał mnie wprowadzić - nie wiem. W kazdym razie na 4 unknownach, które do tej pory zrobiłem - zarobiłem łącznie może 5 mln.
Co do radarów - mój zarobek za jednego wahał się od 1 mln (datacore 1 szt) do 25 mln (dwa dekryptory i stuff do robienia interfaców), trafiły mi się także dwa puste na których zarobiłem jedynie na npcach (kilka frejek, więc grosze).

A gdzie robiles? Ja hi-sec'i robilem w Solitude, a low sec'i w Molden-Heath.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 10, 2007, 12:33:46
Domain, Kor-azor, Kador, Khanid, Tash-Murkon.
Generalnie dookoła naszego HQ.
A do solitude się chyba wybiorę niedługo, odwiedzić stare śmieci :)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: marioosh w Maj 10, 2007, 12:55:07
Do szukania Unknown uzywa sie dowolnej proby... ale jak dlugo nie mozesz znalezc jednym rodzajem, to czasem warto zmienic na inny (ja tak robie).
  Kwestia szczęścia, ja tam szukam zawsze jednym rodzajem i zanwsze znajdę. generalnie jest tak że są 4 skale trudności encountera i czym wyższy level tym trudniej znaleźć 
Cytuj
Jak szukasz Quest'ami... to:
1) ustawiasz kilka questow od razu przy planetach / gate'ach, tak, zeby miec od razu pokrycie wszystkich (musisz tak je ustawic, zeby zadna nie byla w zasiegu innej (min. 4.001 au odleglosci pomiedzy nimi). Pokrycie systemu sondami mozna "zobaczyc" na Mapie systemu. Wystarczy najpierw w skanerze "zaznaczyc" (podswietlic) wszystki rozstawione sondy, a wtedy na Mapie pojawia sie wokol nich sfery oznaczajace zasieg ich skanowania. Czasami warto zrobic sobie dodatkowe SS'y, zeby w nich postawic sondy, zeby miec "lepsze" pokrycie systemu.
zgadzam się, w zasadzie rzadko zdaża się system  gdzie nie trzeba ustawiać ss'ów w poblizu planet.. dodać warto że ŻADEN encounter nie jest dalej niż 4au od planety więc należy tylko pokrywać sygnałem okolice planet a nie cały system. 
Cytuj

2) odpalasz skanowanie na wszystkich na raz.
3) w trakcie skanowanie nie wykonujesz warp'ow - to kasuje skanowanie
4) w trakcie skanowania wolno przebywac w Cloak'u
5) najlepiej skanowac w Covert'cie.
6) jesli przy skanowaniu Quest'em "dlugo" nic nie mozesz znalezc - np. ponad godzine nic... moze ktoras z sond nalezy przestawic w inne miejsce?
   pkt6 dobra rada, warto ją pamiętać. jak sondy znikną to rozkładamy następny komplet w innym układzie
Cytuj


Poziom skill'a Archaeology i Hacking ma wplyw na to CZY bedziesz mogl otworzyc puszke, czy nie... ja ostatnio musialem podciagnac troche jeden  z nich, bo jedna z puszeczek (w low-sec'u) powiedziala, ze za cienki w uszach jestem zeby ja otworzyc. Podobno (chwilowo) wystarczy miec lvl-4 zeby otworzyc wszystko co sie znajduje.
wysokość skilla  archeology i hacking wpływa tylko na szansę(tudzież możliwość otworzenia) puszki, jednak jest to bug, który ma być zlikwidowany... bo po co rigi zwiększyjące szansę powodzenia i zapowiadane shipy dające bonusy do hackin/archeo? nie wiadomo kiedy naprawią, dodatkowo na eve-o forum nic nie piszą, że nad tym pracują.
Cytuj



Plexy unknown sa 2 rodzaje:
1) z relatywnie "slabsza" obrona to najczesciej sa ekspedycje, maja tylko 2 poziomy, a potem iles tam razy trzeba leciec w rozne dziwne miejsca do ktorych sie dostaje bookmarki.
2) z relatywnie "ciezsza" obrona, to "normalne" plexy, z ktorych zwykle nic ciekawego nie wypada.
  nie zupełnie. Istnieją dwa rodzaje ale....
1. pośrednie,
2. końcowe
pośrednie są słabsze i mamy na nich SZANSĘ na odpalenie expedycji, wtedy dostajemy namiar na następny plex który albo jest posredni albo już końcowy. Jeżeli trafimy na drugi posredni to expedycja trwa i dostajemy tak długo namiary na następne aż dolecimy do końcowego.
plex końcowy jest trochę mocniejszy i możemy trafić na niego od razu, ale jeżeli nie mamy expedycji to nie pojawi się główny Boss)
pracują nad tym aby na plexach było trochę więcej faction shipów... bo jak na razie loot marny.
 
Cytuj



Plexy sa seed'owane po DT losowo, jak rowniez niektore (te ktore "za dlugo" wisialy) sa usuwane.
  niestety nie prawda... te co wisiały zostały susunięte tylko raz... jak wprowadzali patcha 1.4 ze zmianami w exploracji. do tego czasu miałem plex, który wyskanowałem drugiego dnia KALI i wisiał sobie spokojnie aż do wspomnianego patcha czyli ponad 4 miesiące.
po dt też nie są seedowane . encountery są seedowane w momencie skończenia przez kogoś takowego.
tzn. robie plexa - wylatuję - system losuje ponownie jego położenie. Wg. mnie bez sensu bo z czasem zbiorą się systemy, do których exploratorzy nie zaglądają i tam będą wisieć wszystkie encountery. Sam w Omist trafiłem na system gdzie było 5 encounterów (3 paski , hacking i unknown) 
Cytuj


Plex po "zrobieniu" znika od razu... wiec jesli chcesz wyleciec z plexa ktory robisz, a potem do niego wrocic po loot/salvage... pamietaj o zrobieniu sobie BM'ki (na kazdym poziomie).
  nom zgadza się ale jak robisz sobie np. hacking albo archeo i nie masz otwarte wszystkich puszek to możesz wylecieć i przylecieć jeszcze raz... ważne jest aby traktować encuntery jak sondy, czyli nie dokować i nie wylatywać z systemu bo zniknie. Ja wieszam sobie puszkę gdzieś w systemie do której potem wrzucam loot jak się ładownia zapełni 
Cytuj


Niektore plexy Unknown znikaja po kilkukrotnym wleceniu do niego... Ja tak mialem z plexami dronkowymi w high-sec'u... po 3ch wlotach, plex znikal, pomimo, ze nie byl "ukonczony".
  bo nie wiesz co to znaczy 'ukończony'. dla ciebie 'ukończony' to jest zabicie/otworzenie wszystkiego dla EvE 'ukonczonony' to jest zabicie/otworzene kluczwego elementu (puszki/rata) czasami wlatujesz zabijesz jeden ship wylatujesz i..... plex ukonczony wiec znika. w wiekszosci przypadkow nie wiadomo co jest tym 'trigerem' wiec lepej nie wylatywac 
Cytuj

Na ukryte paski asteroid TEZ przylatuja NPC'e... ale, nie zawsze beda to NPC'e z regionu w ktorym jestes... czasami sa to Dronki.
  tak, zdażają się też factiony - kiedyś za 50 mln sprzedałem pasek gdzie gościowi wyleciał dark blood i z lootu miał 100mln co najmniej, no ale kto wiedział 
Cytuj


Sondy Multispectral zawsze pokazuja tylko rodzaje wykrytych sygnatur, ale nie pokazuja ich ilosci. Czasami (rzadko) zdarza sie, ze jest wiecej sygnatur jednego typu ale nie zawsze "znajdzie" sie je podczas pierwszej serii skanowan, dlatego po "zrobieniu" ukrytego plexa/paska, warto rzucic jeszcze raz sonde Multispectral, zeby zobaczyc, czy jeszcze przypadkiem nie ma jakichs innych ukrytych rzeczy tego samego typu.
   dokładnie, sondy już nie sa drogie więc rzucać jak najczęściej :)
Cytuj


Sondy mozna niszczyc (nie trzeba czekac az czas jej dzialania sie skonczy). Zeby to zrobic, na skanerze zaznacza sie sonde, i prawy przycisk myszy -> Destroy Probe.

Polecam zrobienie skilla "Signal Acquisition" - zmniejsza czas skanowania.
Skill "Covert Ops" rowniez znaczaco zmniejsza czas skanowania (w Covercie).

Dodatkowo polecam 2 skille: "Astrometric Pinpointing" i "Astrometric Triangulation" - polepszaja one "jakosc" skanowania.

dodam jeszcze że przy otwieraniu hacking archeo puszek, szansa na wylosowanie czegoś jest dla każdego naliczana oddzielnie.. więc jeżeli mamy w pobliżu kogoś kto ma skilla, może także spróbować... a nóż coś jeszcze zostało :)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 10, 2007, 13:10:18
Wg. mnie bez sensu bo z czasem zbiorą się systemy, do których exploratorzy nie zaglądają i tam będą wisieć wszystkie encountery. Sam w Omist trafiłem na system gdzie było 5 encounterów (3 paski , hacking i unknown)
Jest to super sensowne. Eksploracja to jest wlasnie profesja, ktora powinna nagradzac tych, co lataja tam gdzie nikt inny nie lata. Eksploracja 100 metrow wokol wlasnego podworka, ktore jest eksplorowane 7 razy dziennie, nie powinno byc tak dochodowe :)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: marioosh w Maj 10, 2007, 13:27:48
no wiesz... trudno jest objąć swoim 'zsięgiem' ponad 5k systemów..... zdecydowanie powinni wprowadzić czas 'życia' tego encountera.... nikt go nie znajdzie przez miesiąc. bach. gdzie indziej...
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Maj 10, 2007, 13:52:51
no wiesz... trudno jest objąć swoim 'zsięgiem' ponad 5k systemów..... zdecydowanie powinni wprowadzić czas 'życia' tego encountera.... nikt go nie znajdzie przez miesiąc. bach. gdzie indziej...
Chyba zapowiadali, że tak mają działać (coś mi kołacze po głowie, że trwałość miała być ustawiona na 6d). Oczywiście zapowiadanie nie oznacza, że tak zrobili.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 10, 2007, 14:57:21
troche latalem....teraz nie mam tyle czasu, ale zauwazylem ze:
po znalezieniu lokacji nastepna w tym samym miejscu pojawia si po ok 7 dniach (prowadzielem dzienniki - nie konieczne pokladowe). Oczywscie dochodzi czestoliwosc farmienia
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 10, 2007, 17:10:50
troche latalem....teraz nie mam tyle czasu, ale zauwazylem ze:
po znalezieniu lokacji nastepna w tym samym miejscu pojawia si po ok 7 dniach (prowadzielem dzienniki - nie konieczne pokladowe). Oczywscie dochodzi czestoliwosc farmienia

Co masz na mysli piszac "w tym samym miejscu" ? Na tej samej BM'ce? ??? ???  :uglystupid2:

Poza tym... raczej miales fart, jesli miales taka czestotliwosc pojawiania sie CZEGOKOLWIEK w tym samym systemie w tak krotkim czasie... ja w okolicy w ktorej jestem czegos takiego (jesli chodzi o system) nie mam... a okolica przeszukiwana jest codziennie. Jesli miales na mysli konstelacje... o to juz bym sie mogl predzej zgodzic  >:D
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 10, 2007, 19:10:50
dzienniki robilem na opisie BMki , info :
- jaki rodzaj np. radar
- nazwe -np Sansha Base 1
- date np 0203

okazalo sie ze po ok 7 dniach moglem spokojnie tam leciec i byl radar sansha base

takich lokacji znalazlem ok 60 wylacznie w Providence , czyli moge mowic o jakies statystyce.
Zauwazylem ze sa systemy w ktorych nic nie ma zawsze pomimo ze to 0.0 (tzn nie bylo ani radar ani gravi - inne olewalem)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 11, 2007, 09:38:41
Jesli jest tak jak mowisz... czyli ze na tej samej BMce sa okresowo te same ukryte plexy, to jest to do dupy ... gdzie tu losowosc i gdzie dazenie do zlikwidowania farmienia? Namierze sobie kilka(nascie) takich dochodowych plexow, i bede je farmil tak jak te zwykle.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 11, 2007, 09:56:48
sorki za nieporozumienie...nie na tej samej BMce, tylko w tym samym systemie, fakt ze ok 70% bylo niedaleko mojej starej BMki,   :coolsmiley:

jedna uwaga - to bylo w lutym/marcu...pozniej nie latalem explorowac...coz jest to duzo nudniejsze niz kopanie...srednio spedzalem ok 2h na znalezieniu encountera - radar, innych nie szukalem wcale.

Najlatwiej znalezc military plexy , praktycznie w ciagu ok 30 min max. najtrudniej radary
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: wuzel w Czerwiec 05, 2007, 13:03:48
Mam kilka pytanek odnośnie eksploracji, jako że zrobiłem coverta, to i tego chciałbym spróbować.
1. Czy z encounterów archeologicznych wypada coś poza częściami do rigów?
2. Czy w encounterach opłaca się rozwalać struktury? Coś z nich wypada?
3. Spotykam czasami jakieś frozen corpsy w encounterach - do czegoś się przydają?
4. Czy w unknownach można znaleźć coś ciekawego czy co najwyżej ekspedycje?
5. Leaking cask - łots dis? Ani otworzyć, ani zniszczyć...
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: marioosh w Czerwiec 05, 2007, 23:49:03
1. wypada, np. bpc na rigi t2, skillbooki do invencji.
2. warto na complexach unknown, ale nie wszystkie, wypada loot czasem nawet cos fajnego się trafi.
3. niekktórzy je jedzą :) a tak na poważnie to do celów kolekcjonerskich jedynie :)
4. hm.. no IMO ekspedycja to jest właśnie to 'coś ciekawego'.
5. ??? nie kojarzę..
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Czerwiec 22, 2007, 08:07:05
po patchu kali 2 uzywanie nowego scanera to samo miodzio - nareszcie skonczylo sie czekanie z dt i farmienie plexow xx/10. W sumie za kazdym razem znajduje od razu hidden plexy z wyjatkiem tych : radar, gravimetric itd. przez kilku stalych farmerow. Teraz jest sprawiedliwe. Kazdy moze farmic bez problemu. Co ciekawe, zauwazylismy, ze po zabiciu wszystkiego, zrobilismy BMke, i warpnelismy sie na inny plex. Wykorzystujac pokladowy scanner nie mozna wrocic do tego samego miejsca gdzie byly wrecki (nie ma ich tam) tylko na zrobionej BMce. Moze to oznaczac, ze zlodziestwo wreckow tez skonczylo sie.

Wczoraj we trzech sfarmilismy 5 plexow, srednio wyszlo 5-8 BSow po 900k,sentries,  jakies cruisers po 300k i frigi  na jeden respawn, zas respawnow bylo od 5-8 na plexa. Kupa lootu plus partsy do rigow. Powiem szczerze lepsze to niz rattowanie na beltach. Nawet pojawily sie w Providence dronowe plexy, niom nareszcie mozna rare minsow pozbierac a nie kopac.
Z lootu nie wypadly zadne bpc ani uber rare itemsy, raczej srednie named. W 3 osoby jeden plex robi sie jakies 30min plus zbieranie lootu i partsow - nie bylismy przygotowani na taka ilosc wreckow, stad dlugo nam szlo zbieranie.

Na jednym plexie wdupilismy commanda, wytrzymal tylko 30sec na pelnym aggro  :(,  plex twardy byl - ponad 10 bsow , duzo sentries i innego shitu.

Probowalem poscanowac sondami ale efekt byl taki sam jak scannerem pokladowym  :-\ - fakt, ze nie namierzylem zadnych signatures jak radar, gravimetric itd.

Mam pytanie czy znalezliscie cos ciekawego w tych nowych plexach?




Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Czerwiec 22, 2007, 08:21:02
W sumie zrobiłem 2 plexy ze skanerka pokładowego i żadnej rewelacji. Zwykłe itemki jak z farmienia beltów tyle że solo to takiego plexa sklepać cięzko.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Morbius w Czerwiec 22, 2007, 10:50:54
że o biednym deimosie nie wspomnę :) dronki scramblujące na niektórych plexach - szczególnie przy spawnie 10 tyrantów to z deka przegięcie :)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Czerwiec 22, 2007, 10:55:26
dronki scramblujace maja orbite 2km lub alternatywnie padaja jak muchy od malych dron i w sumie latwo sie ich pozbyc chocby smartbombem, jesli sie jest na nie przygotowanym.
Niemniej wlasnie te paskudne dronki sa glownym zrodlem moich strat w pve, kiedy z lenistwa czy glupoty wlatuje na dronkowy plex statkiem na to nie gotowym ;)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Voulture w Czerwiec 22, 2007, 10:56:42
Mam podobne doswiadzcenia z pleksami, zrobilem uz 6 czy 7, wszystkie o naziwe ~ Hub badz ~ Port sa do wysolowania bsem, loot bez rewelacji, trocherigow. Trafilem na 2 dronkowe razem kolo 1000m3 najlepszych alloyek. Jeden pzresrany ze spawnami tyrantow i scr frejek, 10k shielda na resach 75+ spadlo mi w 10-15 sek. Fuksem zwialem ;P

Rozwlaliscie jakies struktury w tych pleksach? Moze z nich cos wypada...
Czesto tez zwykle informacje misjowe (zielony kolor) przrywane s atekstami commandera (niebieski), niestety poki co nie widxialem tam ani jednego statku faction.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Czerwiec 22, 2007, 12:06:56
rozwalilem struktury i nie dosyc ze nic nie wypadlo to nic z nich nie zostalo :'(
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Nestor w Czerwiec 22, 2007, 14:38:55
W sumie zrobiłem 2 plexy ze skanerka pokładowego i żadnej rewelacji. Zwykłe itemki jak z farmienia beltów tyle że solo to takiego plexa sklepać cięzko.


Tak jak bylo napisane w patchnote, pokladowym to mozna te najmniejsze znalezc i jakies hidden belty. Cala reszte trzeba probe'owac.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Gacul w Czerwiec 22, 2007, 15:57:37
Plexa dronkowego  ze scanera moze klepac solo bs'em bez wiekszych problemow. Wystarczy fitnac sie na long range (jak bedziemy mieli ab nigdy nas nie dogonia), zabic wszystkie fregaty, a na koniec zostawic bs'y.  ;)
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Albion w Czerwiec 22, 2007, 17:32:52
Plexa dronkowego  ze scanera moze klepac solo bs'em bez wiekszych problemow. Wystarczy fitnac sie na long range (jak bedziemy mieli ab nigdy nas nie dogonia), zabic wszystkie fregaty, a na koniec zostawic bs'y.  ;)

Niestety nie do konca. Jak wszedzie nowe plexy sa skalowane trudnoscia. a wiec zarowno wsrod tych dronowych / bloodowych / sanszowych / angelowych itd. Narazie nie wiem jaki plax ma jaka trudnosc acz mozna sie domyslec po nazwie (a i to nie zawsze) dla przykladu polecam sobie sprawdzic drone horde dla hardkorowych graczy ;p 8 alvus queen + 6 sentry bodajze (w dodatku nietypowe dla dron) + jakies male scramblujace niemilce sredni dps coz niezly ... Raven peka w ok minute :D. co dziwniejsze nie na kazdy z nowych plexow da sie wykonac warp to 100 ... ew wina lezy po stronie mojego klienta.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Czerwiec 22, 2007, 20:29:27
Heh bo trza znac knyfa na te encountery.

Kolejnosc dzialan:

1) szukanie encountera
2) wyskakuje sie z szipa - lecimy jajem sprawdzic co i jak ( sprawdzamy tez czy da sie skoczyc na 100km)
3) ustawienia fita
4) wykonywanie encountera
5) zbieranie smieci

punkt 5 mozna pominac jak niema zadnego fraction/oficera miedzy ofiarami :D
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Czerwiec 25, 2007, 09:57:20
skanowalem ostatnio ok 20 sys po dt, i nie znalazlem zadnego encountera o siganturze innej niz unknown....co jest   :'(, zadnego radar czy gravimetric.... :tickedoff: - po kiego grzyba probes, na nic sie nie przydaja juz
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Czerwiec 25, 2007, 10:20:18
Ja skanuje i nie znajduje praktycznie nic w ogóle. Może wszystko sfarmowane.
Czy napewno multispectral ma 100% skutecznosci?
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Assari w Czerwiec 25, 2007, 10:23:41
skanowalem ostatnio ok 20 sys po dt, i nie znalazlem zadnego encountera o siganturze innej niz unknown....co jest   :'(, zadnego radar czy gravimetric.... :tickedoff: - po kiego grzyba probes, na nic sie nie przydaja juz

A ja przy użyciu wbudowanego skanera znalazłem Arc Base 4, siła sygnału była...0.002  :o
Tyle że nie dało się otworzyć kanów...   :(  było info że nie posiadam skilla. Podobno jest bug z tymi canami bo mam sygnały od innych osób, że też miały takie nie do otwarcia kany.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Czerwiec 25, 2007, 10:37:51
do archsal encounterow trzeba miec analyzer I
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: dapman w Sierpień 21, 2007, 06:32:46
Troche odswieze temat.

Wlasnie zaczalem sie w eksploracje bawic i znalazlem juz male co nie co. Generalnie to bez problemu. Z tym, ze irytuje mnie take cos np. UNKNOWN to Combat sites, no i sie warpuje, a tam habitaty, silo, kilka skalek i tyle, aha nic sie nie da rozwalic, wiec wisze sobie i czekam i czekam i ... i nic nie przylatuje. Wiem, ze sa takie rekreacyjne i tyle ale moze cos sie da wykabinowac. Jakies rady?
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: marioosh w Sierpień 21, 2007, 12:43:37
Cytuj
Jakies rady?
olać taki site albo został zrobiony albo jest zbugowany :)

szukaj dalej .. >:D >:D
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Sierpień 21, 2007, 13:13:37
A ja przy użyciu wbudowanego skanera znalazłem Arc Base 4, siła sygnału była...0.002  :o
Tyle że nie dało się otworzyć kanów...   :(  było info że nie posiadam skilla. Podobno jest bug z tymi canami bo mam sygnały od innych osób, że też miały takie nie do otwarcia kany.

a moze nie masz skili... do archeology...trzeba min lvl3 zeby cokolwiek otworzyc
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Sierpień 21, 2007, 15:51:10
ale nic pewnie nie bylo , albo prawie nic...i odwal sie
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: dapman w Sierpień 21, 2007, 15:58:54
Jeszcze zeby bylo co otworzyc.
Natomiast dzisiaj jeszcze, znalazlem taki wlasnie jak pisalem, z tym ze po jakis 5min przylecialo 3 do rozwalki. Ale nadal tylko tyle.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Sierpień 21, 2007, 17:31:13
Eksploracja to ograniczony zasób. Ile w koncu ludzi moze odkryc cos nowego i niesamowitego na pelnym turystow deptaku?
W efekcie eksploracja sprawdza sie dobrze w terenach na ktorych nie ma 117 innych eksploratorów.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Sierpień 22, 2007, 00:38:46
Wogole niewiem co sie ostatnio stalo ale cos spawny Encounterow przy planetach albo zmniejszono albo wielka jest sila randomu i od paru dni niemozna nic znalezc... czy ktos jeszcze ma takie problemy ?:D

Ps umnie niema 117 exploratorow :D
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Kalressin w Sierpień 22, 2007, 10:37:55
Ja mam tak samo.
Pytalem o to corpa i od jakiegos czasu nikt nie znalazl zadnego encountera.  >:(
Normalne plexy nadal sie pojawiaja.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Rashgar w Wrzesień 21, 2007, 12:31:56
Może mi ktoś wyjaśnić pewne wątpliwości? (zaznaczam, ze nie exploruję, korzystam z tego co korpowicze znajdą)

1. Została znaleziona anomalia, w której wisiało pełno rudy, Factory Complex i Pireate Complex. Nie było żadnych ratów ani spawnów. Miejsce nie znikało po przylotach/odlotach, a wisiało już kilka h.
2. Po puszczeniu "przypadkowej" rakiety w Pirate Complex zespawnowała się banda ratów. Po wytłuczeniu jej - kolejna. Zbliliśmy jakieś 10 fal, po czym zmieniliśmy taktykę. Zostawiając ostatniego ze spawnu, zniszczyliśmy Pirate Complex. Po dobiciu ostatniego statku, nei było więcej respawnów, a po odwarpowaniu miejsce zniknęło.

I teraz pytania które mi się nasunęły:
1. Czy gdyby nie zahaczyć budynku to miejsce by spokojnie wisiało (ew. jak długo)?
2. Czy gdyby nie zniszczyć budynku przy aktywnym spawnie, respawny ratów by trwały w nieskończoność?
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Wrzesień 21, 2007, 16:05:36
ilosc "fal" respawnow jest ograniczona. Niektore plexy (tak jak ten co mieliscie) sie "aktywuje" jakas akcja (czasem wystarczy wleciec, a czasem trzeba do czegos strzelic/zestrzelic).
Wiekszosc plexow wisi dopoki sie ich nie zrobi "do konca", sa jednak takie, ktore wystarczy zaczac i znikaja natychmiast po wyleceniu z niego (tak mialem 2x w magnetometricu, otwarcie 1nej z kilku puszek, wylot, i po powrocie plexa juz nie bylo), wiec lepiej jak sie zaczyna plexa, to tak, zeby zawsze ktos byl w plexie poki sie go nie skonczy.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: rangerx w Wrzesień 29, 2007, 11:39:09
Plexy nie znikaja ot tak.
Jak otworzysz chocby jedna puszke, nawet tylko ja zhakujesz i wylecisz - plex znika.
Najlepiej wytluc raty i dopiero otwierac puszki juz na lightcie (nawet jak cos sie w trakcie pojawi, to zazwyczaj male gowienka), dopoki nie wybijesz ratow, mozesz wylatywac ile razy chcesz (bez otwierania puszek ofcorz).

No i rzeczewiscie, prawdopodobienstwo znalezienia sygnatury po ostatnich patchach sux :/
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Fedajkin w Październik 01, 2007, 07:18:05
Plexy nie znikaja ot tak.
Jak otworzysz chocby jedna puszke, nawet tylko ja zhakujesz i wylecisz - plex znika.
Nie prawda... nie jest to regułą. W piątek zrobiłem hacking plexa i po wyniszczeniu "osłony" przez kolegów ja musiałem wyjść z domu na kilkanaście minut... jak wróciłem kolegów nie było, a że lootu było sporo to latałem do każdej puszeczki kilka razy i plex jakoś nie wsiąkł.
Najlepiej wytluc raty i dopiero otwierac puszki juz na lightcie (nawet jak cos sie w trakcie pojawi, to zazwyczaj male gowienka), dopoki nie wybijesz ratow, mozesz wylatywac ile razy chcesz (bez otwierania puszek ofcorz).
Jak już napisałem wyżej... nie prawda lub nie jest to regułą.

No i rzeczewiscie, prawdopodobienstwo znalezienia sygnatury po ostatnich patchach sux :/
Chyba przesadzasz... wiem, że bywało różnie... jak powiedziałem, że po 1h skanowania wreszcie miałem namiar na plexa, to usłyszałem że bardzo szybko mi się udało go złapać.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: rangerx w Październik 02, 2007, 11:35:44
Plexy nie znikaja ot tak.
Jak otworzysz chocby jedna puszke, nawet tylko ja zhakujesz i wylecisz - plex znika.
Nie prawda... nie jest to regułą. W piątek zrobiłem hacking plexa i po wyniszczeniu "osłony" przez kolegów ja musiałem wyjść z domu na kilkanaście minut... jak wróciłem kolegów nie było, a że lootu było sporo to latałem do każdej puszeczki kilka razy i plex jakoś nie wsiąkł.

No coz, jak dla mnie PUSZKA to co innego niz WRAK, wiec przeczytaj jeszcze raz co napisalem, a ja uzupelnie to, ze WRAKI nie znikaja razem z  plexem, zwykle puszki po nich tez nie (wlasne ofcorz tez nie) - mozna je spokojnie sobie przejzec i robic z nimi fikolki.

Najlepiej wytluc raty i dopiero otwierac puszki juz na lightcie (nawet jak cos sie w trakcie pojawi, to zazwyczaj male gowienka), dopoki nie wybijesz ratow, mozesz wylatywac ile razy chcesz (bez otwierania puszek ofcorz).
Jak już napisałem wyżej... nie prawda lub nie jest to regułą.

Na polemike nie mam ochoty, zrobilem zbyt wiele plexow, zeby sie w tej dziedzinie mylic, a jak ktos bedzie chcial zaryzykowac strate znalezionego plexa, to moze sobie potestowac wlatywanie i wylatywanie z niego, mozesz sam tez sprawdzic, zeby sie okreslic, czy "nie jest to regula" czy "nie prawda"  :P Jak dla mnie, stracilem kilka plexow bawiac sie w wylatywanie w nieodpowiednim momencie i nie bylo to mile, CZASAMI plex przetrwa doslownie kilka minut (u mnie max 3) - kiedys stracilem polaczenie i po polaczeniu na nowo wwarpowalem sie w jeszcze na szczescie stojacy plex, takze moglem zhackowac ostatnie puszki, ale mialem tak tylko raz i wiazalo sie to z zerwanym linkiem a nie odwarpowaniem.

No i rzeczewiscie, prawdopodobienstwo znalezienia sygnatury po ostatnich patchach sux :/
Chyba przesadzasz... wiem, że bywało różnie... jak powiedziałem, że po 1h skanowania wreszcie miałem namiar na plexa, to usłyszałem że bardzo szybko mi się udało go złapać.
No to to nie wiem do czego bylo w sumie :P Mowiac, ze utrudnili znalezienie plexa mialem na mysli, ze  dla niektorych moze trwac znacznie dluzej niz wczesniej, np 1h :P
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Fedajkin w Październik 20, 2007, 14:25:00
ok, nie chce mi się polemizować, ale też kilka pleksów zrobiłem i będę upierał się przy swoim... więc jak? pobijemy się o to kto ma racje?  :knuppel2: Czy może przyznasz, że nie zawsze znikają albo, że nie jest to regułą...  O0
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Październik 22, 2007, 11:55:48
to ja wrzuce swoje 3 grosze, bo tez sporo pleksow zrobilem. ja juz nie ryzykuje wylatywania z pleksa w trakcie jego robienia. 3 plesky przez to stracilem - i nie wazne, czy zaczalem otwierac puszki, czy tylko raty zdjalem przed wyleceniem - po powrocie pleksa nie bylo. teraz zwykle otwieram wszystkie puchy - jak cos sie nie miesci w cargo (vagasik ma malutkie :P) to sie wywala do normalnej puchy (jetisson) i potem sie to zbiera.

a co do czasu skanowania, rzeczywiscie jakby dluzej sie to robilo (wiecej cykli trzeba zapuszczac srednio), ale od czego sa skille i rigi? :D
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Październik 22, 2007, 11:57:34
co znadujecie teraz? zakladam ze macie min 3/3/3 skile
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Październik 22, 2007, 12:00:34
co znadujecie teraz? zakladam ze macie min 3/3/3 skile

Ostatnio z pleksow glownie jakies gowna wypadaja, ale czasami znajdzie sie tez cos fajnego - srednio 1 na 5 pleksow da 1 fajny itemek (przynajmniej mi).

A skille? Ja mam covert ops na 5, signal acq na 4, astrometric pinpointing i triangulation na 3, i nie pamietam, czy cos tam jeszcze jest ze skilli. No i mam na covercie zalozone 2 rigi do czasu skanowania.
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: Fedajkin w Październik 24, 2007, 07:14:43
A ja kurcze tak dawno nie skanowałem, eh ta wojna na południu... :-(
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: obelixus w Listopad 10, 2008, 09:42:44
Trochę poruszę temat nowym pytaniem aby nie zaczynać nowego wątku.

Dodam że wpisałem nurtujące mnie słowo w szukaj i forum nic nie zwróciło.

Otóż ostatnio wystrzeliłem Multi probe jak zwykle i po skanowaniu wyskoczył mi wynik  "Waypost"
Co to było ?
Jakim rodzajem sond go wyszukać o ile jest tam coś opłacalnego ? 
Tytuł: Odp: Eksploracja - how to
Wiadomość wysłana przez: ivil w Listopad 10, 2008, 11:08:03
Jesli chodzi o "waypoint" to oznacza ze w systemie jest statyczny plex (widoczny na overview). Wczesniej statyczne plexy i odpowiednie deadspace signature byly oznaczone jako unknown, co sprawialo ze trudno je bylo od siebie odroznic. Przynajmniej tak bylo napisane w patchnotes jak to implementowali :P