Eve-Centrala

Eve Online => Patche i dodatki => Wątek zaczęty przez: SokoleOko w Październik 08, 2010, 12:32:22

Tytuł: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Październik 08, 2010, 12:32:22
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=800

TL;DR - od połowy 2011 (czyli premiery Incarny) Eve wymagać będzie kart graficznych obsługujących Shadery 3.0 (obecnie obowiązuje 2.0)

To znaczy:
GeForce - 6xxx (lub nowsze)
ATI - X1300 (lub nowsze)

Mówimy o kartach będących na rynku 5 lat i kosztujących na allegro kilkadziesiąt zeta.

Biorąc pod uwagę, że dziś standardem jest Shader 4.0 (DX10), to zmiana będzie tylko na lepsze - mniej bugów wynikających z niekompatybilnością z jakimś zabytkowymi sterami (które nie są już rozwijane).

Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Orli1983 w Październik 08, 2010, 12:55:20
good - oby tylko nie bylo wiekszych wymagan co do lacza- teraz grAM NA laczu gprs ;]
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Październik 08, 2010, 12:59:58
Grafika w grze ma się nijak do prędkości połączenia, więc możesz spać spokojnie ;)
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Chupacabra w Październik 08, 2010, 13:53:21
Jakoś im nie ufam i jakoś coraz mniej ich kocham :)


ostatni patch o mało nie zabił mojego kompa, procek zachowywał się jakby był kręcony i to zdrowo, temperatura procka i karty skoczyła znacznie do góry, aż musiałem zainwestować w system wentylacji kompa, żeby nie słyszeć żałosnego gwizdu wentylatora na procku, który ostatkiem sił wykręcał się na maksymalne obroty.

i nagle patch do patcha pomógł, wszystko działa ok.

Dlatego nie byłbym tak optymistycznie nastawiony, do nieznacznego wzrostu wymagań w Incarnie, skoro nawet głupi patch potrafi doprowadzić kompa do niezłej zadyszki.

miejmy nadzieję, że my i nasz sprzęt to przetrwają


Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 08, 2010, 14:10:58
Grafika w grze ma się nijak do prędkości połączenia, więc możesz spać spokojnie ;)
To po co we fleet battle wyłączasz efekty ?  :P
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 08, 2010, 14:12:35
No chyba nie po to, żeby mu szybciej internet chodził. :P
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 08, 2010, 14:25:00
No ja to wiem, Ty to wiesz, a ludzie i tak wyłączają efekty twierdząc, że "lag będzie mniejszy"  ;) :D
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 08, 2010, 14:27:34
Bo będzie, ale nie na łączach, tylko w kompie.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Chupacabra w Październik 08, 2010, 14:30:38
To po co we fleet battle wyłączasz efekty ?  :P
ale lag jest  mniejszy :) :P

wychodzi na to, że serwer Eve nie wysyła wszystkich danych do każdego, jak ktoś wywali drony z over to widocznie jego komp nie dostaje info o tych dronach, tzn pozycja, prędkość itd. W takim przypadku mniej informacji musi przetworzyć serwer i przetłoczyć łącze. Jakimś cudem ogranicza to laga, a przecież serwer i tak musi generować nformacje o tych dronach, bo ktoś może je mieć włączone, poza tym muszą gdzieś w jakimś algorytmie obrażeń być i funkcjonować.

To niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego bez efektów lag jest mniejszy skoro one i tak egzystują w świadomości serwera? Czyżby wąskim gardłem było wyjście na świat z serwera?
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 08, 2010, 14:36:38
Bo będzie, ale nie na łączach, tylko w kompie.
A co to ma wspólnego z LAGiem ?  :)

Cytuj
Wikipedia: (http://pl.wikipedia.org/wiki/Lag) Lag (latencja) – interwał czasowy (opóźnienie) między wysłaniem pakietu informacji, a jego odebraniem. W lokalnych sieciach komputerowych zwykle mierzy się go w nanosekundach, w sieciach takich jak internet jest on rzędu kilkudziesięciu milisekund, jednak w przypadku wystąpienia problemów z funkcjonowaniem sieci (spowodowanych np. przeciążeniem serwera), może dojść do jego wydłużenia – nawet do kilku sekund.

No chyba, że pod LAG podciągniemy spadek ilości klatek wyświetlanych na ekranie, ale tu raczej nie ma mowy o opóźnieniu w wyświetlaniu, a w generowaniu, bo wydajność kompa jest za mała.

ale lag jest  mniejszy :) :P

wychodzi na to, że serwer Eve nie wysyła wszystkich danych do każdego, jak ktoś wywali drony z over to widocznie jego komp nie dostaje info o tych dronach, tzn pozycja, prędkość itd. W takim przypadku mniej informacji musi przetworzyć serwer i przetłoczyć łącze. Jakimś cudem ogranicza to laga, a przecież serwer i tak musi generować nformacje o tych dronach, bo ktoś może je mieć włączone, poza tym muszą gdzieś w jakimś algorytmie obrażeń być i funkcjonować.

To niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego bez efektów lag jest mniejszy skoro one i tak egzystują w świadomości serwera? Czyżby wąskim gardłem było wyjście na świat z serwera?
Podejrzewam, że jeśli wyłączysz detale na overview (to nie są efekty !), to po prostu serwer wysyła Ci mniejszą ilość informacji. Serwer wie, że są tam dronki, wie o tym jakie dmg zadają, ale nie wysyła Ci info o tym jakie to dronki, jak szybko latają, etc. Ty dostajesz jedynie info (txt info do loga+zmianę Twoich parametrów przeliczoną na serwerze), że tyle i wtedy zebrałeś na klatę dmg od takiego obiektu.
A rozmiar informacji z serwera ma już wpływ na LAG.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Chupacabra w Październik 08, 2010, 14:51:45
no to tak to właśnie odczuwałem:)

może w wyższych detalach podczas obciążenia kompa dochodzi do opóźnień w wysyłaniu pakietów co dodatkowo wprowadza bałagan na serwerze, bo pakiety śmieci i pakiety zagubione szatkują bazę danych i powodują czkawkę serwera. Niestety w takim przypadku Incarna może nas pogrążyć.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 08, 2010, 15:07:28
No ale czkawka/bałagan na serwerze przynajmniej teoretycznie dotyka w takim samym stopniu każdego gracza, a w bitwach często lagowana jest tylko jedna strona !

Może zacznij grać w niższych detalach skoro masz mniejszy lag po wyłączeniu efektów ;)
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Chupacabra w Październik 08, 2010, 15:44:02
a myślisz że co robię :) jakby pomogło to bym wyłączył monitor :P
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 08, 2010, 15:49:28
Ok czyli trzeba się zacząć rozglądać za kompem... Po ostatniej zmianie mimo że daleko mi było do tego zeby klasyfikować kompa na styk i tak ostro się zakrztusił...
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 08, 2010, 15:55:43
Kiedyś (po ostatniej modernizacji kompa) sprawdziłem jak się zmienia ilość fps.
Jedyna zmiana jaką zrobiłem to procek (przejście z 2 na 4 rdzenie). Użyłem może nie najlepszego narzędzia, ale za to najprostszego z mi dostępnych - wbudowanego monitora w EVE. W efekcie zdziwiłem się niesamowicie, bo zmiana CPU nie wpłynęła w żaden sposób na ilość wyświetlanych klatek. Jak miałem 60 tak mam 60. Oczywiście w max detalach itd. próba na stacji, po wydokowaniu, na pasku, na misji, etc. Wiesz dlaczego ? *)

Tzw. efekty, czyli obracające się działka, wybuchy, dźwięki, modele dronek itp. są generowane lokalnie na bazie informacji z serwera. A te są w zasadzie takie same - przecież z serwera nie otrzymujesz info o modelu dronki. Co ciekawe bardziej zaawansowany model lotu fighterów wpływa na lag ("bo się przechylają na boki, etc.).
Zatem efekty o ile mogą i powinny wpływać na ilość fps to raczej mają mały do niewielkiego wpływ na lag na łączach. Moim zdaniem oczywiście. Tyle teoria, a praktyka jaka jest wszyscy wiemy.
Z drugiej strony irracjonalne zachowanie w postaci oddalania obrazu w czasie bitwy (by wyłapać jak najwięcej obiektów, a zmniejszyć wyświetlane detale wręcz powinno działać na szkodę bo przecież komp musi wyświetlić dane większej ilości obiektów. Tyle teoria, a praktyka jaka jest wszyscy wiemy.

Swoją drogą pamiętam, że kiedyś Lazar mówił, że jak leci "na pałę" w bitwie czyt. ma max zbliżony widok na siebie i na kierunek z którego leci, to ma mniejszy lag. Niestety nie weryfikowałem tego i nie wiem na ile jest to obecnie prawdziwe.

Natomiast wyłączenie detali wyświetlanych na overview (i.e. brackety, "kolorowanki", itd.) i w teorii i praktyce zmniejsza lag - po prostu mniej danych musisz zassać z serwera.

S

P

O

I

L

E

R




S

P

A

C

E

*)
Bo LCD ma limitowany zakres odświeżania.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: naye666 w Październik 08, 2010, 16:45:23
Wylacz verticala to a . B. Procek zwlaszcza  przejscie z 2 na 4 rdzenie nie zmieni Ci w eve fpsow... W dirt2 tak ale to nie ta gra.
Tytuł: SSE2
Wiadomość wysłana przez: Andrzej_Sz w Styczeń 18, 2011, 18:53:12
Po ściągnięciu patha w czasie ładowania gry wyskakuje komunikat iż gra wymaga obsługi instrukcji SSE2
Czy to znak że gracze mający starsze procki (niżej wymienione) nie obsługujące instrukcji SSE2
* AMD Athlon
* AMD Athlon XP
* AMD Sempron
* Intel Pentium III
* Intel Itanium
* Intel Itanium 2
* Transmeta Crusoe

mogą się pożegnać z grą ?

wykaz procków obsługujących instrukcję SSE2
* AMD Opteron
* AMD Athlon 64
* AMD Sempron (Tylko wersje Socket 754)
* AMD Turion 64
* Intel Pentium 4
* Intel Pentium D
* Intel Pentium EE
* Intel Pentium M
* Intel Celeron
* Intel Celeron D
* Transmeta Efficeon
Tytuł: Odp: SSE2
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Styczeń 18, 2011, 18:55:59
http://www.eve-centrala.com.pl/forum/index.php?topic=9159.0
Tytuł: Odp: SSE2
Wiadomość wysłana przez: Khobba w Styczeń 18, 2011, 19:12:57

mogą się pożegnać z grą ?
Tak, dopóki nie zmodernizujesz procka.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: R@F w Styczeń 19, 2011, 07:59:18
No to klops, wychodzi na to że niemam co grać, bo mój laptopik ma GMA 950 która ma tylko 2.0. A na kópno nowego niemam kasy (w tym roku wesele). Podejrzewam że sporo graczy zakończy przygode z tą gierką właśnie z powodów sprzętowych. Co prawda z jednej strony dobrze że gra się rozwija, szkoda tylko że moim zdaniem wieksze wymagania nakładane przez ccp wcale niewpłyna na mnijeszy lag podczas walki flot.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Pol Kent w Styczeń 19, 2011, 08:46:03
No to klops, wychodzi na to że niemam co grać, bo mój laptopik ma GMA 950 która ma tylko 2.0. A na kópno nowego niemam kasy (w tym roku wesele). Podejrzewam że sporo graczy zakończy przygode z tą gierką właśnie z powodów sprzętowych. Co prawda z jednej strony dobrze że gra się rozwija, szkoda tylko że moim zdaniem wieksze wymagania nakładane przez ccp wcale niewpłyna na mnijeszy lag podczas walki flot.

To co piszesz to kwadratura koła. Z jednej strony słuszne lub nie narzekania na podniesienie wymagań sprzętowych a z drugiej....z drugiej to podniesienie wymagań to jakiś śmiech tak naprawdę. Podniesienie to by było jakby napisali 4GB RAM, Quad-Core 3GHz i grafika z min 1GB RAM a SM 4.0 czy już nawet 4.1. Wymaganie SSE2 które jest na rynku od...wielu lat (nie chce mi się szukać od jak dawna) to nie podniesienie wymagań a raczej odcinanie niepotrzebnie ciągnących się za d**ą śmieci.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: F-YU w Styczeń 19, 2011, 11:13:17
istnieje emulator sse, przynajmniej coś takiego mi sie kiedys przewinelo przed oczami - ale eve by ci z milion lat sie uruchamial
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Kara Mon w Styczeń 19, 2011, 12:10:34
Tu nie trzeba wielkich kombinacji, wystarcza biblioteki przekompilowane bez SSE2 , dla przykladu Borderlands wymagal SSE2 zeby sie uruchomic a madrzy ludzie w pare godzin wypuscili biblioteke nvtt.dll bez instrukcji SSe2 i wszystko dzialalo :p
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Styczeń 19, 2011, 12:43:37
Tu nie trzeba wielkich kombinacji, wystarcza biblioteki przekompilowane bez SSE2 , dla przykladu Borderlands wymagal SSE2 zeby sie uruchomic a madrzy ludzie w pare godzin wypuscili biblioteke nvtt.dll bez instrukcji SSe2 i wszystko dzialalo :p

Ale czy podobnie obyci ludzie siądą do poprawy silnika EVE ?
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Kara Mon w Styczeń 19, 2011, 14:19:53
Watpie , podejzewam ze podczas odpalania nawet evxia by wykryla ze jakis plik jest zmodowany, no chyba ze ccp tego nie zaimplementowalo  ;D
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Gromor w Styczeń 19, 2011, 14:45:32
Może ktoś jest w tej samej sytuacji co ja, czyli stary procek, to może go to zainteresować.

Cytuj
[...]What we can do for you at the moment is to make sure that you do not lose any subscription time you have paid for because of this. You can choose, if you want to be refunded for the time you lose or if you decide to upgrade your system, you can have that time added to your account when you are ready to continue. [...]

Best regards,
GM Renril
The EVE Online Customer Support Team 

W skrócie, jeśli komuś zostało jeszcze trochę dni na koncie, może poprosić o refundacje lub odłożenie tych dni na później.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Precelek w Styczeń 19, 2011, 15:42:01
oooo czyli moga zamrozic konto jak w navyfieldzie xD
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: KilerZorg w Styczeń 19, 2011, 23:48:55
A co jak ma aktywne konto, a przez jakiś czas nie dam rade grać z przyczyn sprzętowych. czy da sie wstawić jakoś urlop.
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: Doom w Styczeń 20, 2011, 00:00:13
Zdaje sie że powyższe to właśnie dokladnie to o co pytasz
Tytuł: Odp: Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
Wiadomość wysłana przez: CMHQ_Widget w Styczeń 20, 2011, 01:16:26
To niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego bez efektów lag jest mniejszy skoro one i tak egzystują w świadomości serwera? Czyżby wąskim gardłem było wyjście na świat z serwera?

Jeżeli serwer jest przeciążony to zapytania do Ciebie wysyła bardzo rzadko. Jeżeli dostajesz laga spowodowanego zwiechami na kompie nie odpowiadasz serwerowi na czas przez co jesteś ustawiany z powrotem w kolejce bo się spóźniłeś z odpowiedzią. A jak zapewne wiesz, komputer obciążony przeliczaniem grafiki czy ogólnie grą nie wyśle do interfejsu sieciowego w odpowiednim momencie. Pamiętaj też, że 2000 innych ludzi w tej samej chwili napierdala pakietami w serwer, jak za rzadko wysyłasz (bo komp liczy efekty gry zamiast myśleć jakie pakiety wysłać) swoje to giniesz w tłumie i tu liczą się ułamki sekund, gdzie inni gracze są przed Tobą.