Skoro zatem w grę wpisany jest mechanizm inflacji, to aby nie było momentalnie hiperinflacji konieczne jest odsysanie jest waluty z rynku, prawda? Jakie są mechanizmy odsysania waluty z rynku:
- straty materialne (statki i cargo) stracone w walce
- milicja ? (piszesz, że ma udział w wysysaniu isków, więc przyjmuję za dobrą monetę, ponieważ nie mam pojęcia o milicji. Niemniej wydaje mi się, że coś jednak się zyskuje, a nie tylko traci, ponieważ w takim przypadku gracze raczej by nie byli zainteresowani milicją)
- wysysanie poprzez wpływanie na ceny plexów (skupowanie)
- podatki w EVE poza plexem nie istnieją (tzn istnieją i są niższe niż błąd statystyczny, więc nie będę się nimi zajmował jako istotnym czynnikiem)
- Zakupy u NPC
To koniec więcej sposobów nie widzę. Jak widzisz to uzupełnij listę
Straty materialne w postaci statków i przedmiotów nie powodują odpływu ISK'ów z gry.
Gdybyś chciał wyprowadzić ileś tam isków z sytemu, bierzesz torbę z iskami i ją spalasz.. w tym momencie w systemie jest mniej waluty, ale w sytuacji gdy kupisz za tą torbę isków jakiś statek i go zniszczysz, z systemu nie znikają żadne iski, bo posiada je osoba która sprzedała Ci statek.
Wpływem do puli walutowej w EVE są wszystkie nagrody ISK od NPC i analogicznie ISKi odpływają gdy to gracz płaci NPC.
Czyli kolejno ISKI wpływają przez:
- bounty z NPC
- nagrody z misji w postaci ISK
- skup itemów przez NPC
- ubezpieczenia
itp
Iski wyprowadzane są z systemu przez:
- podatki (na markecie, brokers fee, sov, custom office NPC etc)
- koszty wykupu przedmiotów z LP store
- naprawy
- koszty wynajęcia biur, lini produkcyjnych, klonów itp w stacjach NPC
- sprzedaż itemów przez NPC
itd
Mining i dropy przedmiotów z NPC nie zwiększają ilości waluty w obiegu.
Dane nt wpływu i odpływu waluty z gry były udostępnione na jednym z ostatnich fanfestów, tam było wszystko wypisane.
EDIT: bodajże na
tymJa nie jestem jakimś zaciętym misjonarzem, ale samych broni 125mm 'Scout' Accelerator Cannon I mam ponad 100. Naprawdę sądzisz, że jakikolwiek gracz produkuje te działka? Na mój gust zamiast bawić się w produkcję wystarczy zostać misjonarzem. Zerknij na market:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=10688 - ponad 43k działek na sprzedaż.
Porównajmy to z działkiem, które na pewno zostało wprodukowane przez graczy:
https://eve-central.com/home/quicklook.html?typeid=3170 - 17k działek
Jakieś 99,5% dropów w grze jest wykorzystywana jako dodatkowe źródło minerałów w grze, bo są to przedmioty obecnie bezużyteczne, dlatego zalegają tego takie ilości na markecie od osób które nie chciały posłać tego na buy ordery których wartość zawsze oscyluje nieco poniżej wartości danego przedmiotu w przetworzonych minerałach.